Coke And Sundae

18 September 2010 
Kategori: Novel Di Pasaran

25,479 bacaan 104 Ulasan

Boleh ke Coke dan sundae bercampur? Apa rasanya ye? Sedap ke? Boleh telan ke? Itulah yang terjadi apabila Azyan bertemu dengan Syakir. Mereka berdua tak ubah seperti anjing dan kucing. Pantang bersua, pasti mereka akan berperang mulut. Cuma tak angkat senapang aje. Azyan mendambakan seorang kekasih yang lebih gagah daripada pujaan hatinya, The Rock. Sementelah dia merupakan juara tae kwan do peringkat... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 20

28 August 2010 
Kategori: Novel

9,127 bacaan 29 Ulasan

Oleh : Ilya Abdullah 20 TERMENUNG Azyan bila mengingati eksiden antara Zekri dengan Nani. Teruk kelmarin Zekri kena hentam dengan Nani. Padan dengan muka Mat Romeo tu. Azyan ketawa sendiri di depan peti televisyen. Gelagat Azyan menjadi perhatian dua orang abangnya. Siapa yang tidak heran melihatnya. Kalau yang ditonton itu cerita kelakar ada juga patutnya adik mereka ketawa. Tapi yang ditonton itu... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 18, 19

21 August 2010 
Kategori: Novel

7,522 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Ilya Abdullah 18 konna koto ii na dekitara ii na anna yume konna yume ippai aru kedo minna minna minna kanaete kureru fushigina POKKE de kanaete kureru sora wo jiyuu ni tobitai na (hai! takekoputaa!) AN AN AN tottemo daisuki DORAEMON Azyan menyanyi riang beriringan dengan Salwa. Salwa geleng kepala. Ingat Azyan nyanyi lagu apa tadi. Rupanya nyanyi lagu Doraemon. Hafal pula Azyan lagu kartun... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 16, 17

13 August 2010 
Kategori: Novel

7,745 bacaan 50 Ulasan

Oleh : Ilya Abdullah 16 MUNCUNG mulut Azyan melihat Syakir yang duduk di sebelah abangnya itu. Apasalah Azuan ajak Syakir join korum mereka tengok bola dekat mamak corner. Hilang terus selera Azyan. Siang tadi muka Syakir malam pun ada muka Syakir lagi. Yang herannya si lembik Haziq pun dijemput sekali. Tiga lelaki satu perempuan. Ada ke patut! Tak patut betul! Kalau tahu dia ajak Salwa temankan dia.... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 15

6 August 2010 
Kategori: Novel

8,318 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Ilya Abdullah 15 SYAKIR menekup mulut. Dia tidak boleh nak tahan tawanya dari meletus dah. Berdekah-dekah dia ketawa sambil memukul meja di Mc Donald itu. Azyan cebik bibir. Apa yang lucu sangat dengan Syakir ni. Macamlah kau tak Azyan yang dia sedangkan ketawakan fesyen pakaian kau itu. Ceh! Macam kau macho sangat dengan gaya santai kau itu. Suka hati akulah nak berpakaiaan macam mana. Apa... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 14

29 July 2010 
Kategori: Novel

7,556 bacaan 17 Ulasan

Oleh : Ilya Abdullah 14 “KUNTILANAK!” Jerit Anuar lantang. Hajat ingin ke tandas terus terbantut gara-gara ternampak kuntilanak. Azuan yang sedang tidur di katil atas turut terjaga. Terpisat-terpisat kawan tu menggosokkan matanya. Apa hal lah pulak Anuar menjerit tengah-tengah malam. Sudahlah ayah outstation. Letrik pula blackout! Leceh betul! Azuan loncat dari katil atas. Teraba-raba dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 13

16 July 2010 
Kategori: Novel

7,570 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Ilya Abdullah 13 AZYAN memakai jersi Chelsea berwarna biru dikenakan dengan jeans yang berwarna hitam. Rambut panjangnya disimpan ke dalam cap. Siap mengenakan cermin mata besar berwarna hitam. Salwa sudah mahu pecah ketawa. Tahu sangat Azyan mahu bersembunyi dari dikesan oleh Syakir. Paling teruk siap bawa kamera digital untuk mengambil gambar Syakir di padang. Pinjam dari ayah dia. Syamil... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 12

8 July 2010 
Kategori: Novel

8,843 bacaan 19 Ulasan

Oleh : Ilya Abdullah 12 AZYAN rasa bengang asyik dikerumuni oleh gadis-gadis yang meminati Syakir. Macamlah dia kawan rapat sangat dengan Syakir. Tanya itu dan ini padanya. Naik menyampah Azyan. Kalau tak tolong tak dikawan pulak. Nak tak nak terpaksalah Azyan curi-curi menyelidik tentang lelaki pujaan ramai itu. Dan orang yang terpaksa tapi sebenarnya dipaksa menjadi pembantu utamanya mestilah Salwa.... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 11

23 June 2010 
Kategori: Novel

6,340 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Ilya Abdullah 11 BERKELIP-kelip mata Azyan menerima jambangan bunga ros yang harum semerbak itu. Seumur hidup dialah…dia tidak pernah menerima jambangan bunga sebegini. Macam tak percaya pula dia dapat bunga. Bermimpikah dia? Tapi bila dia cubit pipi kirinya rasa sakit. Jadi tak bermimpila tu. Tidak menduga ada juga peminat yang diam-diam ubi. Kata orang putih ‘secret admire’. “Siapa... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 10

9 June 2010 
Kategori: Novel

6,808 bacaan 19 Ulasan

Oleh : Ilya Abdullah 10 “KAK NANI mana cicak kobeng kesayangan kak Nani tu?” Kepala Azyan terpacul di muka pintu bilik kelab teater. Kak Nani yang sedang menyusun pakaian dalam beg galasnya mengurut dada. Azyan macam Syakir. Suka muncul cara mengejut. Dahlah kepala saja terpacul dulu sebelum badan. “Tak bagi salam kau main sergah akak je Yan. Kau nak bagi akak sakit lemah jantung... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 9

26 February 2010 
Kategori: Novel

6,839 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Ilya Abdullah SYAKIR mula rasa cemas dan risau. Bayang Azyan langsung tidak nampak. Pementasan sedang berjalan. Hanya tinggal beberapa jam lagi kelabnya teaternya akan naik ke atas pentas. Setahu Syakir…Azyan bukan gadis yang suka pada kelewatan. Gadis itu seorang yang menepati masa. Pasti ada sesuatu yang tidak kena berlaku pada Azyan. Sudah beberapa kali dia menghubungi Azyan. Namun... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 8

21 January 2010 
Kategori: Novel

11,232 bacaan 17 Ulasan

Oleh : Ilya Abdullah LANTAKLAH! Kali ini aku tidak mahu lari lagi. Aku sukakan Azyan. Maka aku mesti selamatkan dia budak-budak tak berguna itu. Aku tidak mahu kalah dengan Syakir. Begitulah kata hati Haziq. Dia mengumpul segala kekuatan ala-ala macam siri ultraman tu. Ultraman kalau dah lemah lampu kat dada tit tot tit tot bunyinya. Masa itulah Ultraman akan bertambah kuat dan sekaligus menghapuskan... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 7

28 December 2009 
Kategori: Novel

8,325 bacaan 20 Ulasan

Oleh : Ilya Abdullah AMBOI…..berseri-seri wajah anak dara Encik Idris hari ini. Dari semalam memanjang senyumannya sampai masuk ke dalam bilik tidur. Apa yang diangaukan oleh anak gadis itu pun Encik Idris tidak tahu. Ditanya pada dua orang abangnya…..kedua-duanya gelengkan kepala tidak tahu. Kerja rumah pun tidak perlu disuruh seperti lalu. Ringan saja tulang Azyan melakukannya. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 6

17 November 2009 
Kategori: Novel

6,701 bacaan 10 Ulasan

Nama Pena : ILYA ABDULLAH INGATKAN hari minggu begini boleh berehat tapi si Syakir itu pula memaksa dia mengikuti latihan di kelab teater. Nak tak nak terpaksalah Azyan beratkan langkah pergi ke sana. Kalau tidak pergi pula, Syakir akan menurutnya di rumah. Syakir tu bukan betul sangat otaknya. Macam yang Azyan cakaplah. Otak penuh dengan kuman yang diternak. Nasiblah Azyan….ingatkan tak jumpa... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 5

22 October 2009 
Kategori: Novel

6,308 bacaan 9 Ulasan

Nama Pena : ILYA ABDULLAH “PERKENALKAN Cik Nur Azyan Binti Idris memerangkap Cik Tun Teja kekasih hati Abang Tuah.” Syakir dengan hormatnya memperkenalkan Azyan kepada ahli-ahli kelab teaternya. Terkebil-kebil mereka memandang Azyan. Betullah seperti yang dikatakan oleh Syakir. Azyan memang cantik. Tidak perlu bertampal lebih-lebih seperti Emelda. Masing-masing berpuas hati dengan calon... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 4

14 October 2009 
Kategori: Novel

6,359 bacaan 9 Ulasan

Nama Pena : ILYA ABDULLAH “MACAM mana ni?” soal Mat Karan gelisah. Dia mengaru-garu rambut kerintingnya ala gaya kumpulan Alleycats tu. Teman-teman yang lain turut meniru aksi Mat Karan. Syakir boleh buat muka selamba sambil mengulum lollipop. Sedikit pun tidak secemas Mat Karan dan yang lain. Masing-masing memakukan mata pada ketua kelab teater mereka yang hensem itu. Jika bukan... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 3

6 October 2009 
Kategori: Novel

6,712 bacaan 8 Ulasan

Nama Pena : ILYA ABDULLAH “Lawak kau tak kelakarlah.” “Aku tak cakap lawak aku kelakar. Yan…tak boleh ke kita berdamai sekejap. Aku belanja kau minum Sundae. Kau nak tak?” Syakir sudah mengalihkan motorsikalnya. Saja dia menhimpit skuter Azyan. Bukan ada niat apa-apa. Dia cuma ingin melambatkan masa Azyan untuk pulang. “Eiiiii…aku tak suka sundae.... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 2

26 September 2009 
Kategori: Novel

7,124 bacaan 5 Ulasan

Nama Pena : ILYA ABDULLAH Bab 2…. “Handsome kan mamat tadi tu.” Salwa bersuara ketika mereka sedang mengadapteh tarik di kedai mamak. “Handsome ke?” balas Azyan acuh tak acuh. Hatinya sedang bengkak. Wajah Haziq tidak nampak ini hari. Ponteng pulak mamat tu berjogging. Penat saja dia bersiap cantik-cantik untuk menarik perhatian Haziq. “Handsome... [Teruskan bacaan]

Novel : Coke and Sundae 1

14 September 2009 
Kategori: Novel

15,745 bacaan 16 Ulasan

Nama Pena : ILYA ABDULLAH BAB 1 RAMBUT tocang tinggi ekor kuda. Bercermin mata berbingkai tebal hitam. Bila buka mulut jelas kelihatan pendakap gigi yang dipakai. Dari segi pakaian pula entah fesyen mana yang diikutnya. Berseluar jeans dengan kemeja lengan panjang dibutang sampai ke pangkal leher. Tiada lelaki yang mahu dekat dengan gadis sepertinya. Namun dia tidak kisah sama sekali. Lagipun ayah... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11