Novel : Dia Segalanya 50

23 July 2011 
Kategori: Novel

13,852 bacaan 54 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 50 Suraya cuba menahan kesakitan yang dia rasakan ketika itu. Air matanya mengalir tanpa dipinta. Hanya mereka yang pernah menghadapi situasi sepertinya yang tahu rasa sakit yang dia alami ketika itu. Walaupun sebelum menjalani ujian tersebut, dia sudah tekad mahu tabah dan kuat namun ternyata dia gagal. Rasa sakit yang dialaminya membuatkan dia menangis sendiri. Waktu itu dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 49

16 July 2011 
Kategori: Novel

7,075 bacaan 10 Ulasan

Oleh : sha ibrahim Bab 49 “Hulurkan tangan tu,” arah Suraya dengan wajah yang bengis. Faizul tersengeh macam kerang busuk sambil menyembunyikan tangan kanannya di belakang. “Ala, silap sikit je, tak payahlah,” Faizul cuba memujuk. Waktu itu timbul pula perasaan menyesal kerana bersetuju dengan perjanjian gadis itu sejak mula. Kalaulah dia tidak begitu terikut dengan perjanjian... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 48

9 July 2011 
Kategori: Novel

6,714 bacaan 19 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 48 Suraya tidak tahu bagaimana untuk menggambarkan perasaannya di kala itu. Berita yang baru sahaja diketahuinya begitu sukar untuk dia terima. Dia langsung tidak menyangka keadaannya yang sering jatuh sakit, pening kepala berlarutan dan hidungnya yang kerap berdarah membawa satu maksud yang begitu besar dalam kehidupannya selepas ini. Kakinya terasa lemah tiba-tiba. Matanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 47

2 July 2011 
Kategori: Novel

7,266 bacaan 10 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 47 Suraya membuka matanya dengan perlahan. Kepalanya terasa sedikit ringan. Kemudian matanya beralih kepada seseorang yang sedang melengkupkan kepala dengan berbantalkan lengan di sisinya. Dia membuka mata seluas-luasnya, seakan-akan tidak percaya dengan apa yang sedang dilihatnya ketika itu. Setahunya, sebelum dia tertidur tadi, ibunya yang berada di sisinya ketika itu. Tetapi... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 46

26 June 2011 
Kategori: Novel

7,373 bacaan 16 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 46 Reena sudah tidak peduli lagi. Dia tidak mahu terus menerus mengikut apa sahaja yang diarahkan oleh Faizul. Pagi ini dia nekad, dia akan ke pejabat lelaki itu sekali lagi. Ini sahaja jalannya untuk dia bertemu dan berbicara dengan lelaki itu. Dia mulai bosan dan geram apabila setiap panggilan dan mesej yang dihantar kepada Faizul langsung tidak mendapat jawapan daripada lelaki... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 45

18 June 2011 
Kategori: Novel

6,553 bacaan 11 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 45 Sudah beberapa kali Suraya berulang alik di hadapan pintu biliknya. Dia masih lagi berkira-kira sama ada mahu keluar dari biliknya dan melakukan apa yang telah dia rancangkan sepanjang malam. Setiap kali dia memegang tombol pintu biliknya setiap kali itu jugalah darah gemuruhnya menjelma. Dia mengintai jam di dinding biliknya, sudah menunjukkan pukul 7.30 pagi. “Agak-agak... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 44

11 June 2011 
Kategori: Novel

6,167 bacaan 9 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 44 “Angah! Jangan sentuh dengan tangan boleh tak?” Suraya menampar lembut tangan Faizul yang cuba untuk menyentuh makanan yang baru dia masukkan ke dalam pinggan untuk dibawa ke depan. “Habis tu kalau tak sentuh dengan tangan kau nak suruh aku sentuh dengan apa?” Faizul menjawab. Nasib baik ibunya ada bersama mereka ketika itu. Kalau tidak sudah lama dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 43

28 May 2011 
Kategori: Novel

5,529 bacaan 9 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 43 Faizul melangkah masuk ke MPH Bookstore diikuti gadis seksi yang semenjak tadi asyik mengekorinya dari belakang. Gadis itu hanya turut sama melangkah tanpa sepatah kata. Semakin lama Jessica mendekati Faizul semakin banyak benda yang dia tahu mengenai lelaki ini selain daripada seorang lelaki yang dikenali dengan sikap kaki perempuan dan kaki kelab malam semasa di UK. Walaupun... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 42

21 May 2011 
Kategori: Novel

6,325 bacaan 10 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 42 Faizul menggeliat setelah sepanjang hari mengadap komputer riba yang berada di hadapannya. Banyak kerja yang harus dia lakukan memandangkan dia baru sahaja memulakan projek baru di mana dia diberi tanggungjawab sepenuhnya untuk menguruskan projek tersebut. Dia menyandarkan badannya ke kerusi, niat di hati mahu melelapkan mata buat seketika. Jam di tangannya sudahpun menunjukkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 41

7 May 2011 
Kategori: Novel

5,654 bacaan 13 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 41 Suraya terus terus memegang tangan Fatima sebaik sahaja merasakan dia sudah tidak dapat mengimbangi badannya lagi. “Su, ko ok ke? Kenapa ni? Ya Allah pucatnya muka kau!” Fatima panik buat seketika. Matanya melilau mencari tempat duduk untuk Suraya berhenti berehat. Dia memimpin Suraya ke arah bangku yang berhampiran lalu mereka berdua sama-sama melabuhkan punggung... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 40

30 April 2011 
Kategori: Novel

6,191 bacaan 5 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 40 “Awak buat apa tu?” tegur Faizul kepada gadis yang sedang merangkak di bawah meja seakan-akan sedang mencari sesuatu. “Aduh!” kedengaran gadis itu mengaduh kesakitan. Faizul yang melihat kejadian itu kalut seketika. “Awak ok Jihah?” tanya Faizul dengan rasa bersalah. Salah dia kerana menegur Najihah dalam keadaan begitu. Kalau dia tahu gadis... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 39

23 April 2011 
Kategori: Novel

6,227 bacaan 4 Ulasan

Oleh : sha ibrahim 39 Faizul terdengar suara seseorang yang cukup dikenalinya sedang tergelak kecil di luar rumah. Dia menggeliat dan terus sahaja turun dari katil. Dia memandang katil bujang yang berada di sebelahnya. Kelihatan, abangnya itu sudah lama bangun memandangkan katil itu kelihatan begitu kemas sekali. Dia melangkah perlahan menuju ke tingkap. Tingkap kayu di hadapannya terus sahaja dikuak.... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 38

16 April 2011 
Kategori: Novel

5,685 bacaan 5 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 38 Suraya sedang duduk seorang diri di tengah-tengah sawah tanpa ditemani oleh sesiapapun. Angin petang yang bertiup membuatkan dirinya terasa begitu nyaman dan fikirannya terasa sedikit tenang. Suara kanak-kanak yang sedang berlari menyusuri batas sawah padi membuatkan dia tersenyum sendiri. “Abang, adik nak main layang-layang jugak!” suara seorang kanak-kanak yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 37

3 April 2011 
Kategori: Novel

5,615 bacaan 10 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 37 Selepas memasukkan beg pakaian ke dalam bonet kereta Faizul terus sahaja membuka pintu belakang kereta BMW 5 series milik papanya. Belum sempat dia memboloskan dirinya ke dalam kereta, dia mematikan niatnya tiba-tiba apabila terpandang Suraya yang duduk di tepi tingkap yang bertentangan dan Faizal berada di sebelah Suraya. Dengan pantas tangannya menutup kembali pintu kereta... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 36

24 March 2011 
Kategori: Novel

5,658 bacaan 3 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 36 Faizul masih menggeliat di atas katilnya. Kemudian dia memandang jam dinding yang berada di dalam biliknya yang sudahpun menunjukkan jam 12 tengah hari. Sudah tentu semua orang tiada di rumah. Hari ini Faizal akan keluar dari hospital. Sudah pasti semua ke hospital untuk menjemput abangnya itu. Kemudian telefon bimbitnya yang berada di bawah bantalnya kedengaran. “Hello... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 35

26 February 2011 
Kategori: Novel

5,245 bacaan 9 Ulasan

Oleh : sha ibrahim 35 Suraya melangkah meninggalkan keretanya di tempat parkir kereta dan menuju ke pintu masuk hospital swasta yang menempatkan abangnya. Semalam tiada sesiapa pun yang menemani abngnya memandangkan lelaki itu telah beransur sembuh. Hanya menunggu doktor memberi arahan untuk pulang sahaja. Sebaik sahaja menlangkah masuk Suraya terdengar seperti ada seseorang yang memanggil namanya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 34

19 February 2011 
Kategori: Novel

5,518 bacaan 6 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 34 “Along ni kan…kalau adik, Along cakap adik ni degil…Along pun sama gak…makan la sikit, kalau tak makan macam mana Along nak sihat…mama tengoklah Along ni…tak nak makan pun,” marah Suraya sambil mengadu kepada Datin Rafidah yang sedang menuang air ke dalam gelas. “Along…kenapa ni? Biasanya dalam tiga orang anak mama Along yang paling dengar cakap,”... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 32, 33

12 February 2011 
Kategori: Novel

6,195 bacaan 7 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 32 Suraya memandu keretanya dengan tenang. Sekali-sekala dia akan memandang ke sebelah melihat abangnya Faizal yang masih lagi tertidur nyeyak tanpa terjaga sedikit pun. Walaupun sekali sekala Suraya menekan berek keretanya dengan mengejut memandangkan jalan raya pada waktu itu agak sibuk namun situasi tersebut langsung tak mengganggu tidur Faizal. Suraya tersenyum. Dia tahu... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 31

5 February 2011 
Kategori: Novel

4,850 bacaan 6 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 31 Seperti biasa hari ini juga Zarina menerima sekeping lagi kad yang dihantar oleh Faizal ke rumah sewanya. Semenjak dia menolak permintaan maaf daripada Faizal seminggu yang lalu, setiap hari dia menerima kad-kad yang dia sendiri langsung tak mengetahui isi kandungan kad-kad tersebut kerana dia tidak pernah membuka dan membaca isi kandungan kad-kad itu. Bukan sekadar kad malah... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 30

28 January 2011 
Kategori: Novel

7,102 bacaan 11 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 30 Suraya terpaksa menerima pelawaan Doktor Shahrul memandangkan ini hari tersebut merupakan hari terakhir dia membuat kerja amal di rumah-rumah anak yatim sekitar Kuala Lumpur. Pada mulanya dia agak serba salah memandangkan dia belum pernah keluar berdua dengan mana-mana lelaki selain dari abang-abangnya. tetapi kelihatan lelaki tersebut begitu ikhlas mahu belanja dia makan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212