Cerpen : Dia Suamiku

3 January 2014 
Kategori: Cerpen

26,960 bacaan 15 Ulasan

Oleh : aqieyla hadayah Aku kini mengerti mana mungkin seorang anak yatim sepertiku menerima layanan sebaik orang yang mempunyai ibu bapa. Sekarang umurku telah menginjak ke usia 21 tahun Dengan berkat usaha dan pertolongan dari insan yang bergelar ibu bapa angkat, aku kini berjaya dalam kehidupanku. Aku kini telah berjaya menjadi seorang pakar perunding kewangan di salah sebuah syarikat terkemuka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Suamiku

27 December 2013 
Kategori: Cerpen

31,776 bacaan 25 Ulasan

Oleh : aqieyla hadayah Aku kini mengerti mana mungkin seorang anak yatim sepertiku menerima layanan sebaik orang yang mempunyai ibu bapa. Sekarang umurku telah menginjak ke usia 21 tahun Dengan berkat usaha dan pertolongan dari insan yang bergelar ibu bapa angkat, aku kini berjaya dalam kehidupanku. Aku kini telah berjaya menjadi seorang pakar perunding kewangan di salah sebuah syarikat terkemuka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Suamiku

21 May 2012 
Kategori: Cerpen

44,839 bacaan 64 Ulasan

Oleh : anjell homosapien Oleh : MYA ARYSSA “Akak!” Handphone digenggamanku hampir terlepas. “Hish! Budak ni kan! Apa dia? Akak dengarlah! Tak payahlah nak jerit-jerit.” Balasku malas. Dapat dibayangkan kalaulah minah tembam aka adik bongsu aku tu ada kat depan mata, memang dah lama aku cubit-cubit pipi tembamnya tu. Alahai… Rindulah pulak nak gaduh-gaduh dengan si Aimi... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 27

19 February 2011 
Kategori: Novel

35,957 bacaan 133 Ulasan

Oleh : norisha natasya Seperti biasa setibanya dipejabat aku terus sahaja meletakkan begku dilaci dan kemudian berlalu ke pantry untuk bersarapan. Aku terus sahaja menjerang air. Roti dikabinet dicapai dan kemudian diletakkan ke dalam pembakar roti. Sementara menunggu segalanya siap aku melabuhkan punggungku di kerusi. Kejadian semalam sedikit sebanyak telah menyentuh pintu hatiku kembali. Renungan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 25, 26

12 February 2011 
Kategori: Novel

21,047 bacaan 51 Ulasan

Oleh : norisha natasya BAB 25 “Ei, kenapa ni? Termenung je dari tadi,” tegur Mayesa. Aku tersenyum kelat. Dia ni macam paparazi pula. “Pening kepala la May. Minit mesyuarat ni tak siap-siap lagi. En. Hisham nak petang ni pula tu,” aku memberi alasan. Walhal aku sedang menunggu sesusuk tubuh melalui kawasanku. Aku perlu bersemuka dengannya. Ada penjelasan yang aku perlukan ketika... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 23, 24

24 December 2010 
Kategori: Novel

26,425 bacaan 116 Ulasan

Oleh : norisha natasya BAB 23 “Ryna, bangun,” sayup-sayup kedengaran suara yang agak janggal. Terpisat-pisat aku membuka mata melihat orang yang sedang mengejutkanku. “Bangun, solat subuh,” kata Aleef Aakif lagi. Perlahan-lahan aku bangun dari pembaringanku. “Pukul berapa ni?” tanyaku sambil memandang Aleef Aakif yang berkain pelikat. “Dah nak pukul 7. Cepat... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 22

26 November 2010 
Kategori: Novel

20,634 bacaan 94 Ulasan

Oleh : norisha natasya BAB 22 Panggilan telefon yang aku terima pagi tadi betul-betul membuatkan hatiku resah. Fikiranku buntu dan tidak menentu. Tidak tahu apa yang harus dilakukan. Lalu tanganku laju sahaja mendail nombor Hamra. “Hamra, tolong aku!” “Ya Allah, minah ni. Kalau iye pun tak perlulah menjerit. Kenapa ni?” “Mak aku Ham…” “Kenapa dengan mak... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 21

20 November 2010 
Kategori: Novel

19,601 bacaan 41 Ulasan

Oleh : norisha natasya BAB 21 Black Monday!! Argghh… perutku terasa amat sakit. Rasa memulas-mulas dan perit. Aku berguling di atas katil ke kanan dan ke kiri. Namun begitu sakit ini tetap sahaja terasa. Sudah lama rasanya aku tidak mengalami senggugut teruk sebegini. Nampaknya ia datang lagi. Hendak bangun pun tidak larat. Inikan pula ingin ke dapur untuk mengambil ubat. Sakitnya! Sudahlah kakiku... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 20

11 November 2010 
Kategori: Novel

21,732 bacaan 45 Ulasan

Oleh : norisha natasya BAB 20 Aku memerhati mukaku di cermin. Sembab di mata masih kelihatan. Selepas kejadian yang berlaku semalam air mata menemaniku sepanjang malam. Mujur hari ini hari minggu. Dengan demikian tidaklah aku perlu berhadapan dengannya setelah apa yang berlaku. Perkara yang berlaku itu betul-betul membuatkan hatiku sakit. Sampai hati dia sanggup buat aku begitu. Dia ingat aku ni siapa?... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 19

4 November 2010 
Kategori: Novel

18,286 bacaan 56 Ulasan

Oleh : norisha natasya Sudah lama rasanya aku tidak keluar merehatkan diri sehingga lewat malam. Malam tadi lewat juga sampai di rumah. Hampir jam 11 malam. Selalunya seawal jam 8 atau 9 malam aku sudah pun bersenang-lenang di rumah. Namun perjumpaanku dengan Haizam malam tadi sedikit memakan masa. Haizam seboleh mungkin menghalang aku dari pulang awal. Namun mengenangkan esok aku dan dia perlu menyambung... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 18

29 October 2010 
Kategori: Novel

17,368 bacaan 28 Ulasan

Oleh : norisha natasya Pagi ini aku dikejutkan dengan perkara yang tidak disangka. Perkara yang tidak pernah berlaku dalam seumur hidupku ini. Aku tidak pernah menjangka perkara sebegini bakal berlaku ke atas diriku. Adakah ini salah satu cara untuk mengubati hatiku yang menderita selama ini? Aku mencapai sejambak bunga ros merah yang terletak indah di atas mejaku. Di celah bunga-bunga itu terselit... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 16, 17

21 October 2010 
Kategori: Novel

17,778 bacaan 24 Ulasan

Oleh : norisha natasya 16 Aleef Aakif telah pun pulang semula ke Kuala Lumpur sebaik sahaja abah dan emak pulang dari hospital. Dalam terpaksa aku bersalaman dengannya dihadapan emak dan abah. Walaupun hakikatnya pada saat dan ketika itu aku masih lagi geram dengan dirinya. Demi untuk menjaga hati ibubapaku aku dan dia terpaksa berlakon. Lagak kami tak ubah seperti pasangan suami isteri yang bahagia.... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 14, 15

14 October 2010 
Kategori: Novel

17,402 bacaan 27 Ulasan

Oleh : norisha natasya Tidak aku jangka pertolongan Aleef Aakif ingin menumpangkan aku sehingga ke perhentian bus rupa-rupanya melarat hingga ke hospital. Aku sungguh tidak menjangka tindakannya terhadapku. Kadangkala dia begitu dingin dengan diriku. kadangakala dia bagaikan simpati dengan nasibku. Aku tidak tahu apa yang ada difikirannya. Andai sahaja aku ketahui apa yang ada dihatinya tentu sahaja... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 12, 13

6 October 2010 
Kategori: Novel

18,712 bacaan 32 Ulasan

Oleh : norisha natasya 12 Aku masih menatap bungkusan yang berada ditanganku ini. Tali leher ini aku tatap beberapa kali. Kenapalah aku membazirkan duit aku beli benda ini? Padahal sudah tengah bulan. Duit poket pun sudah hampir kering. Kenapalah semalam aku terlalu ikutkan hati sangat. Hati ni pun satu. Degil! Memang padanlah dengan muka aku. Aku menyimpan kembali bungkusan itu di laci dan mula meneruskan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 10, 11

25 September 2010 
Kategori: Novel

22,078 bacaan 31 Ulasan

Oleh : norisha natasya 10 Pipiku masih merona merah bila teringatkan kejadian yang berlaku semalam. Serba tak kena dibuatnya. Semua kerja yang dibuat semuanya tak menjadi. Fikiranku masih lagi memikirkan tindakan yang aku lakukan semalam. Malu tak terkata. Rasa nak sorokkan sahaja muka ni didalam laci. Tapi semuanya telah berlaku tanpa aku sedari. Perasaan takut menguasai diri dan aku sendiri tidak... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 8, 9

7 September 2010 
Kategori: Novel

19,467 bacaan 22 Ulasan

Oleh : norisha natasya 8 Bukk!! Ini beg yang terakhir. Semua beg itu aku biarkan di situ. Aku melabuhkan diri di sofa. Fuh, leganya rasa badan. Letih hari ni setelah 4 jam memandu dari Johor. Nak masuk tol terpaksa pula merentasi kesesakan lalu lintas. Demam emak semalam ada sedikit kurang. Cuma batuk yang belum berkurangan. Tapi sekurang-kurangnya sakit mak ada perubahan. Mak masih banyak mendiamkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 6, 7

1 September 2010 
Kategori: Novel

18,292 bacaan 12 Ulasan

Oleh : norisha natasya 6 What!!! Hatiku menjerit. Kenapa harus aku? Kenapa tidak orang lain? Kenapa En. Hisham minta aku hadir mesyuarat ni? Bukankah dia ada orang kanan untuk mewakilinya? Kenapa mesti aku? Apa yang harus aku buat? Adui.. pening kepala. Banyak sungguh persoalan yang bergema di dalam kepalaku ketika ini. Kepala yang serabut semakin serabut. “Ryna, saya tak dapat attend this meeting... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 5

24 August 2010 
Kategori: Novel

16,619 bacaan 11 Ulasan

Oleh : norisha natasya Episod 5 Pagi ini seperti biasa aku menjejakkan kaki ke pejabatku. Walaupun ada getar di hati ini tetap juga aku gagahi. Sebelum tiba di tempatku aku terserempak dengan Aleef Aakif. Mukanya cukup tenang. Walhal aku bagaikan terkejut melihat kelibatnya. Masih fobia melihat sesusuk tubuh itu. Peristiwa semalam masih sahaja bermain dalam fikiranku. Caranya bercakap, pandangannya... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 4

17 August 2010 
Kategori: Novel

17,111 bacaan 16 Ulasan

Oleh : norisha natasya Episod 4 “Ryna, kenapa ni?” tegur Hamra sebaik sahaja pulang dari bekerja. Air mata semakin laju membasahi pipiku. Sebak rasa hati mengenangkan nasib yang menimpa diriku. “Ryna, apa yang berlaku? Cuba cerita dekat aku,” riak risau jelas tergambar di wajah Hamra. Hamra sahabat baikku sejak di sekolah menengah lagi. Dengan kekuatan yang ada, aku menceritakan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Suamiku 2, 3

10 August 2010 
Kategori: Novel

20,189 bacaan 10 Ulasan

Oleh : norisha natasya Episod 2 Aku memandang si dia yang sedang rancak berbual dengan kekasih hatinya. Sejak pertama kali menjejakkan kaki ke universiti ini, hatiku telah terpaut kepada seorang jejaka. Aleef Aakif itulah namanya. Seorang lelaki yang tidak kurang hebat wajahnya serta perwatakannya. Entah kenapa dalam ramai-ramai jejaka di universiti aku hanya tertarik kepadanya. Tetapi apakan daya,... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212