Cerpen : Dibius Cinta

5 August 2012 
Kategori: Cerpen

Oleh : Iman Lily Shafiqah Izreen menonong laju menuju ke wad yang menempatkan sahabatnya, Iznani atau dipanggilnya Nani selepas dimaklumkan oleh jururawat yang bertugas di wad kecemasan dan trauma. Tanpa sedar, dia terlanggar seseorang ketika keluar dari lif tadi namun , dia tidak sempat minta maaf sebab terlalu bimbang akan keadaan Nani yang pengsan ketika dibawa ke hospitalnya tadi. Tidak kisahlah... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius cinta 26

18 March 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Jeje Ayuni tersenyum dengan maklumat yang diperolehnya hari ini. Esok dia akan menjejaki Hana Nadiah. Hana Nadiah telah dimasukkan ke hospital. Sakitkah? Pembedahan plastic? Atau cubaan menggugurkan kandungan? Dia tersenyum lagi. Kuasa media yang kini berada di tangannya akan digunakan dengan sebaik-baiknya. Dia akan menghentam dan menjatuhkan gadis bongkak itu. Dia benci wanita itu. Wanita... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius cinta 25

19 February 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Jeje BAB 41 Ayuna melihat skrin telefon bimbitnya. ‘Mr. Hero’ Ayuna pelik. Rasanya tak pernah pulak dia save nombor yang bernama Mr. Hero. Pernah ke tak? Ayuna menjawab panggilan tersebut. “Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh,” Amir Fahmi memberi salam. “Waalaikum salam. Awak?” “Eh, awak kenal suara saya la. Tengah... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius cinta 24

25 January 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Jeje BAB 37 Amir Fahmi menghentikan keretanya. Brek kaki ditekan sekuat mungkin. Cepat-cepat dia keluar dari keretanya dan mendapatkan wanita yang telah dilanggarnya. “Awak tak apa-apa ke?” Amir Fahmi melihat wajah wanita yang bertudung litup yang sudah pucat lesi itu. Tangannya juga menggigil. Rasanya aku sempat brek tadi. Sempat brek maknanya aku kereta aku tak cecah... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius cinta 23

19 January 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Jeje BAB 35 Ayuna tidak habis-habis menguap sambil melihat alongnya yang khusyuk memandu. Pagi-pagi buta lagi dah kejut aku suruh bangun dan siap-siap. Dahlah tidur pukul 4 pagi tadi. Semuanya gara-gara nak menghabiskan siri drama korea Boys Over Flowers. Aduh, geramnya pada laong memang tak habis lagi. Dia sedang bermimpi berjumpa dengan Lee Min Hoo antara actor yang berlakon dalam drama... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius cinta 22

12 January 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Jeje Aka Siti Maziah Adam Shafiq berteleku setelah selesai menunaikan solat zohor. Dia termenung seorang diri. Sekeliling masjid Putrajaya direnung kosong. Mengimbau kembali betapa kacau bilau hidupnya akhir-akhir ini. Hubungannya dengan Cazlin Amalina semakin berantakan. Dia meraup wajahnya. Nafasnya yang memberat cuba dihembuskan. Teringat bagaimana kecewa wajah isterinya melihat dia memakai... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius Cinta 21

23 October 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Jeje a.k.a Siti Maziah “Damn it. Kenapa dia?”marah Adam Shafiq apabila melihat lelaki yang bersama dengan isterinya tempohari.Syafiq Qhaizir terkejut dengan reaksi Adam Shafiq. “Eh, dah memang dia Pengarah Urusan Mega Corporations. Kau pernah jumpa dia kat mana-mana ke?” Adam Shafiq tidak menjawab pertanyaan sahabat baiknya. “Kenapa hari tu masa proses... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius Cinta 20

16 October 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Jeje a.k.a Siti Maziah BAB 30 Cazlin Amalina menangis lagi setelah naik ke biliknya. Sewaktu dia sedang menyiapkan sarapan pagi dengan pembantu rumah mama iaitu Yanti. Ketika Adam Shafiq turun ke meja makan, dilihatnya Adam Shafiq memakai baju kerja yang lain. Sedangkan dia telah siap menggosok dan menyediakan baju kerja Adam Shafiq. Benci sungguh Adam Shafiq pada dirinya hinggan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius Cinta 19

7 October 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Jeje a.k.a Siti Maziah BAB 28 “Apa kau buat kat sini?” Daniel Hariz menyoal Amir Fahmi. “Oh, Ice bagitahu along ada kat sini. So, Am datanglah sini,” selamba sahaja Amir Fahmi menjawab pertanyaan Daniel Hariz. Pasti abangnya menyumpah di dalam hati saat mukanya terjengul di balik pintu. Padan muka. Kantoi dah ada awek. Aku akan sebarkan kat semua orang.... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius Cinta 18

14 September 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Jeje a.k.a Siti Maziah Adam Shafiq menghentak stereng keretanya. Bukan sekali. Malah berkali-kali. “Adam… janganlah macam ni, sayang. You jangan seksa diri sendiri. I ada di sisi you sentiasa. You boleh share apa-apa sahaja dengan I.” Hana Nadiah membelai lembut tangan Adam Shafiq. “I keliru, Hana. Keliru. Kenapa I boleh sayang gila dengan perempuan tu? Sedangkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius Cinta 15, 16

24 August 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Jeje a.k.a Siti Maziah BAB 24 Adam Shafiq terduduk di bangku hospital keseorangan. Papa, mama dan yang lain-lain dalam perjalanan ke hospital. Mindanya masih terbayang wajah Cazlin Amalina yang pucat dan tidak bermaya ketika mereka sampai ke hospital. Nafas isterinya juga semakin lemah. Kenapa dengan dia? Kenapa? Sudah hampir sejam dia menunggu. “Ya Allah, selamatkanlah... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius Cinta 13, 14

17 August 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Jeje a.k.a Siti Maziah Sebaik sahaja Adam Shafiq dan Cazlin Amalina masuk ke pusat membeli belah, Adam menggengam erat tangan Cazlin. Cazlin cuma tersenyum melihat gelagat suaminya.“Kenapa senyum sorang-sorang ni?” Adam menguatkan lagi pegangan tangannya.“Mana ada?” Cazlin menjeling manja suaminya. Ish, nampak je apa yang aku buat.“Jom masuk sini,”Adam... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius cinta 12

17 July 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Jeje BAB 20 Hana Nadiah mengambil sudu kecil yang terletak di tepi cawan lalu mengacau air kopi panas itu perlahan-lahan. Dia memandang jejaka di hadapannya lalu tersenyum. “I can’t leave her like that,” Adam Shafiq memandang tepat gadis di hadapannya.Hana meletakkan cawannya perlahan-lahan kembali ke alas cawannya. “You dah janji…” Hana separuh... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius cinta 11

13 July 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Jeje Adam Shafiq melabuhkan tubuhnya di atas katil empuk bilik tidurnya. Sudah terlalu lama rasanya berada di hospital tersebut. Fuh, rasa best betul dapat katil sendiri semula. Kenapa aku rasa macam dah lama tak tidur kat atas katil yek? Rasa semacam je. Rasa macam nak tidur kat bawah je. Ish? Apsal pulak dengan aku ni? Tiba-tiba teringat tentang Cazlin. Dia menelan air liurnya. Aku kena... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius Cinta 10

5 June 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : jeje “Kita tak mungkin lagi boleh kembali seperti dulu. Adam dah berkahwin. Dan kita dah lama berpisah. Hana bukan wanita yang baik buat Adam. Hana buta dengan kesetiaan dan cinta Adam dulu. Kalau Hana tak buat hal dulu, mungkin kita masih lagi bersama sekarang.”Adam menyentuh lembut tangan Hana Nadiah. Dikucupnya lembut.“Adam cuma nak Hana sorang je. Apa sahaja yang pernah... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius cinta 9

29 May 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : jeje BAB 16Adam memandu keretanya perlahan menelusuri jalanraya. Masing-masing hanya diam membisu. Peristiwa sebentar tadi masih menerawang di fikirannya. “Sayang nak pergi mana ni? Kan abang dah cakap yang kita..”“Lin nak balik. Lin belum bersedia lagi dengan apa yang terjadi. Lin perlukan masa untuk mempercayai semua ini.”Adam memeluk tubuh Cazlin dari belakang.... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius Cinta 8

21 May 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Jeje BAB 13 Adam yang sedang tekun menyemak dokumennya tiba-tiba dikejutkan dengan kedatangan Hana Nadia. Kak Nadey a.k.a Nadirah selaku setiausaha Adam Shafiq hanya mampu memandang. Dia tidak mampu untuk menghalang Hana Nadia daripada masuk. ” Assalamualaikum. MAafkan Hana sebab terpaksa masuk macam ni. Hana terpaksa juga buat macam ni sebab ini sahaja cara Hana boleh... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius cinta 7

25 April 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Jeje Cazlin melangkah masuk ke dalam Perpustakaan Tun Sri Lanang.Dia sudah berjanji untuk membuat perbincangan dengan rakan-rakannya iaitu Diana, Yatt dan Eka.Dia melihat jam di tangannya.Masih awal lagi.Dia membuka begnya untuk mengeluarkan buku Statistik.Entah bagaimana begnya terlepas dari tangannya.Perlahan-lahan Lip Care Nivea miliknya bergolek keluar dari begnya.Lip Carenya berhenti... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius cinta 6

16 April 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Jeje BAB 10 Ayuna melihat jam di tangannya.Sudah berkali-kali dia melihat ke arah pintu restoran.Setelah hampir sepuluh minit menanti akhirnya orang yang dinanti muncul jua iaitu Kak Hana. “Maafkan akak terlambat.Yun sihat?”ujar Hana Nadiah sambil melemparkan senyum mesra buat Ayuna. Ayuna terpaku melihat wajah Kak Hana.Semua kesan parut sudah hilang.Malahan,... [Teruskan bacaan]

Novel : Dibius cinta 5

8 April 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Jeje BAB 9 “Aku terima nikahnya Cazlin Amalina binti Cazlan Shafie dengan mas kahwin RM99 tunai..” Kini sahlah aku bergelar isteri kepada Adam Shafiq.Biasanya pengantin perempuan akan menangis terharu apabila dirinya sah bergelar isteri.Tapi aku?… Abang Adam datang ke kamarku untuk upacara pembatalan air sembahyang.Aku mencium tangan abang Adam.Terasa... [Teruskan bacaan]