Novel : Dr.Cinta 27

19 August 2010 
Kategori: Novel

24,708 bacaan 117 Ulasan

Oleh : dyadila @ dia adila Tengku Iskandar duduk bersandar di ruang rehat di tepi kolam. Port rasmi Mazliana. terbayang wajah nakal minah kelibut yang menjelir lidah kepadanya. Kenapa tiba-tiba berbunga rasa rindu dihatinya?. Dari tadi di setiap tempat wajah dan aksi Mazliana menjelma. Dalam diam hatinya berbisik rindu. “Bos besar buat apa tu?” Batu yang baru dilontar ke atas menimpa kepalanya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 26

13 August 2010 
Kategori: Novel

12,948 bacaan 23 Ulasan

Oleh : dyadila @ dia adila Akhirnya Haji Nordin dan Hajjah Maznah selamat sampai ke tanah air. Mazliana tak putus-putus mendoakan keselamatan kedua orang tuanya. Malam semalam di majlis kenduri kesyukuran dia dapat melihat bagaimana seronoknya Mak dan ayahnya berkongsi pengalaman di tanah suci. Mungkin suatu hari nanti dia juga akan menjejakkan kakinya ke sana. Kalau ditanya siapa orang paling gembira?..... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 25

5 August 2010 
Kategori: Novel

12,964 bacaan 30 Ulasan

Oleh : dyadila @ dia adila Wajah ceria Tengku Iskandar menarik senyum di wajah Mazliana. entah kenapa senyuman itu bagaikan enjin di hatinya. menghidupkan segala rasa. Ewahhh jiwanglah pulak. Tapi memang dalam erti kata yang senang faham, senyuman Bos Besar buat dia akan tersenyum. “Cantik tak?,” rantai emas putih yang tersimpan cantik di dalam kotak dilayarkan dekat ke mata Mazliana. Rekaan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 24

15 July 2010 
Kategori: Novel

13,772 bacaan 30 Ulasan

Oleh : dyadila @ dia adila Mazliana menikmati keindahan malam. Hampir setiap malam dia akan bertemankan suasana indah taman Tengku Mariam. Kalau bulan boleh menyampaikan rasa rindunya, dia akan berbisik pada sang bulan betapa dia merindui mak dan ayah. Ewahhh berpuitis arr plak. Mazliana duduk di buaian besi dan berbuai perlahan. Bibirnya berlagu kecil, entah lagu apa diapun tak tahu. Memang kadang-kadang... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 23

25 June 2010 
Kategori: Novel

14,017 bacaan 28 Ulasan

Oleh : dyadila @ dia adila Nokia 3310nya menjerit beberapa kali. Aduhhh siapa lagilah yang menganggu lenanya ni, tak boleh tengok orang senang sikit. Asal telifon berbunyi, asal berbunyi je telifon. baru nak mula mimpi dah kena potong. “talian yang anda hubungi sedang sibuk terima kasih..” Nokia 3310nya dicampak ke tepi. Selimut ditarik menutup semua tubuhnya. Tak sampai lima saat menjerit... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 22

12 June 2010 
Kategori: Novel

12,877 bacaan 27 Ulasan

Oleh : dyadila @ dia adila “sakit ke?” “eiii soalan copy paste je… mestilah sakit.. bos besar ingat saya jatuh atas tilam ke?.. batu tahu tak..” “mari sini saya sapukan ubat..” Tengku Iskandar sudah sedia duduk di atas sofa menanti langkah Mazliana. “emmm tak apalah .. kita ni tunangpun macam koboi.. lepas tu lakonan semata-mata, apa yang saya nak jelaskan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 21

25 May 2010 
Kategori: Novel

15,250 bacaan 37 Ulasan

Oleh : dyadila @ dia adila Tok!!tok!! bunyi pintu bilik diketuk berkali-kali menganggu lenanya, selepas subuh dia terlelap semula. Mengenangkan semalam sampai 4 pagi baru dia habis siapkan lukisan penselnya. Pintu diketuk lagi, kali ini lebih kuat, mangkuk betullah siapa yang menganggu lena hamba ni.. aduhhhh!!! mazliana mengaru kepalanya lalu bingkas bangun. Pintu bilik dibuka sedikit “apahal... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 20

6 May 2010 
Kategori: Novel

14,326 bacaan 31 Ulasan

Oleh : dyadila @ dia adila 20 Macam biasa pagi mazliana hari ini akan lebih baik dari pagi-pagi sebelumnya. Orang kata ubat atau penawar hati yang paling mujarab adalah tersenyum manis di depan cermin setiap pagi. Itu telah menjadi habitnya sejak kecil lagi. Plan hari ni jalan-jalan makan angin.. pusing-pusing KL. “aduuhhh!! Wei saudari jalan pakai hidung ?” liyana berpaling. Dia memandang... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 19

15 April 2010 
Kategori: Novel

14,781 bacaan 37 Ulasan

Oleh : dyadila @ dia adila Dr.cinta 19 Dua hari ni hari serba tak kena bagi Mazliana. walaupun kemewahan di mahligai teratak kasih membawa dia hilang sekejap dalam dunia kehidupan mewah tapi semua itu tidak lekat di hatinya. Semakin hari semakin dia terasa satu beban menghimpit di kepalanya. Terasa macam ada sesuatu yang tersumbat di aliran pernafasan dan nadinya. Kebaikan Mek engku dan ayah engku... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 18

5 April 2010 
Kategori: Novel

15,178 bacaan 26 Ulasan

Oleh : dyadila @ dia adila Tasha menanggal cermin mata hitam jenama Gucci, hadiah dari papa semasa mereka bercuti di paris. Ehhhh kena cerita juga ke?, tak payahlah.. Seorang lelaki botak dan seorang lelaki berbangsa India tersenyum di depannya. Sampul coklat yang berada ditangannya dibuka. Sekeping gambar dikeluarkan dan di hulurkan kepada dua lelaki itu. “I nak korang siasat apa hubungan mereka... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 17

18 March 2010 
Kategori: Novel

16,499 bacaan 31 Ulasan

Oleh : dyadila @ dia adila Keluarga Haji Nordin sibuk dengan persiapan-persiapan terakhir majlis antara Dr.Johan dan Dr. Azlin. Terdengar di telinga pujian melambung jiran-jiran tentang tuah Haji Nordin dan Puan Maznah. “bertuahnya badan kau Nah…seorang dapat Tengku seorang lagi dapat dato…Ya Allah kalau aku bahagianya…” kedengaran suara volume 45 mak Jenap. Macam biasalah... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 16

2 March 2010 
Kategori: Novel

15,578 bacaan 39 Ulasan

Oleh : dyadila @ dia adila Pipinya masih lagi basah dek kerana air mata yang tak henti menitis. Satu kotak tisu sudah membukit di tepi sofa mahal mamanya. Datin jamilah hanya mampu mengelengkan kepala. Walaupun hati ibunya juga terluka dengan berita kemeriahan upacara pertunangan Tengku Iskandar tapi dia masih mampu mengawal diri. Amukan anaknya masih belum reda. “sabarlah sayang mungkin dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 15

23 February 2010 
Kategori: Novel

17,165 bacaan 41 Ulasan

Oleh : dyadila @ dia adila Ketawa Bobo masih belum menunjukkan tanda merah untuk berhenti. Memang ada yang nak makan kasut saiz lima ni. Dah alang-alang berita memalukan memang patut rasanya kalau buat anak orang sakit perut sebab makan kasut ni. Dia menjeling geram. Mazliana mengigit bibir,”kau nak ketawa 5 hari 5 malam ke?” satu amaran tak puas hati dilepaskan. Tapi malangnya ketawa mamat... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 14

4 December 2009 
Kategori: Novel

9,103 bacaan 15 Ulasan

Nama Pena : dyadila @ dia adila Dia berjalan ke kiri..kembali ke kanan kemudian ke kiri balik. “ini memang dah tahap melampau…memang melampau..” tangan digenggam. Jari dipatahkan satu persatu. Kalau boleh terjun tingkat 88 KLCC ni dah lama dia terjun. Ehhh mana bolehlah gilo ko apo? Dah tak ada iman?. Mazliana menarik getah ikat belacan di tangannya, rambut diikat tinggi ala-ala ahli... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 13

17 November 2009 
Kategori: Novel

10,377 bacaan 38 Ulasan

Nama Pena : Dia Adila @ Dyadila Fuhhh!! Mazliana melepaskan lelahnya. Memang payah hidup dalam kesesakan hutan konkrit ni. Kena redah lautan kereta baru sampai tempat yang dituju. Kalau aku superman bolehlah juga terbang. Mesti tak tersangkut atas jalan. Ehhh!! boleh ke kau jadi superman Maz? Jadi Doremon bolehlah..hehehe.. jam ditangan menunjukan dia lewat setengah jam. Satu senyuman jahat muncul,... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 12

6 November 2009 
Kategori: Novel

9,015 bacaan 10 Ulasan

Nama Pena : Dia Adila @ Dyadila Taufiq memasukkan sisa makanan ke dalam Tong sampah. Semua pinggan di singki sudah habis dicuci. Tiba-tiba terasa sakit di dadanya, berdenyut perlahan. Dia duduk di kerusi sambil menggosok perlahan dadanya dengan tangan. Cuba menarik nafas perlahan. Kenapa pulak ni.. sekali lagi dia menarik nafas dan menghembus perlahan. “kenapa Along? Along sakit?” “ehhh... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 11

29 October 2009 
Kategori: Novel

8,336 bacaan 11 Ulasan

Nama Pena : Dia Adila @ Dyadila Sekali lagi penampilan terakhirnya dilayarkan di cermin. Mak oiii cerita lawak macam-macam aznil ni aku pakai baju kurung. Sopan semacam. Tapi bukan aku memang sopan ke?? Tetttt…., kononnyalah. Syamin tersenyum dari tadi. Kalau boleh senyum 360 darjah mesti dan senyum membulat. Maklumlah hasil dari jari jemarinya yang tak berapa nak berseni tu berjaya mengubah... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 10

23 October 2009 
Kategori: Novel

8,445 bacaan 10 Ulasan

Nama Pena : Dia Adila @ Dyadila Sohe maahi re…Maahi maahi re…Maahi maahi re…Maahi maahi re…Maahi maahi re…Maahi maahi re…Aaja mahi mere..Aaja mahi mereAaja mahi mere..aaAaja mahi mere..Aaja mahi mereAaja mahi mere..aa Aa dhoop maloon main..tere haathon meinAa sajda karoon main..tere haathon meinHo subah ki mehendi..chhalak rahi haiAaja..Aaja mahiya..aaja mahiyaAaja..Aaja... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 9

16 October 2009 
Kategori: Novel

8,015 bacaan 3 Ulasan

Nama Pena : Dia Adila @ Dyadila Macamanalah mamat dua orang tu boleh muncul lagi dalam hidupnya? Zikri dan Iskandar.. emmm betullah mamat dua ekor tu yang lantik aku jadi doktor terkejut. Patutlah aku macam pernah tengok ke Bos dengan Bos Besar tu. Kalau aku tahu nak jumpa lagi dah lama aku cucuk bontot dia dengan ubat tidur. Biar tidur selama-lamanya..hehe..hishh tak baik betul.. dosa-dosa. “kak... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Cinta 8

7 October 2009 
Kategori: Novel

8,313 bacaan 2 Ulasan

Nama Pena : Dia Adila @ Dyadila Suasana bilik yang agak suram dipenuhi bauan Lavender, wangian kesukaannya sejak dari bangku sekolah lagi. Sejak kecil lagi dia di ajar untuk berdikari. Walaupun satu-satunya anak tunggal tengku Mazlan dan Tengku Maznah tapi dia sudah biasa melakukan semua kerja sendiri. Tapi sejak kedatangan Zikri dalam keluarganya dia rasa ada tempat bergantung sehinggakan kadang-kala... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212