Novel : Duda Terlajak Laris 5

15 April 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Aifa Batrisya “abah!” Lantang suara Zack menjerit apabila waktu pintu rumah teres dua tingkat lot tepi itu dibuka, tiba-tiba saja ada satu benda yang panjang berkilat melintang di hadapan pintu. Nafasnya naik turun menahan kejutan versi Bang Bang Boom itu supaya lebih tenang sambil dada diurut berkali-kali. Phewww. Mintak nyawa! Mintak nyawa! Mujur sebelum nak melangkah masuk tadi, Zack... [Teruskan bacaan]

Novel : Duda Terlajak Laris 4

9 April 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Aifa Batrisya Zack terus mencari sambil mulutnya membebel perlahan. Dah ke mana pula perginya ni? Baru tadi dia buka baju dan seluar untuk solat zohor guna baju Melayu yang dipakainya malam tadi. Alih-alih sekarang ni, hilang! Dah tumbuh kaki ke dekat baju dan seluar yang dia pakai tadi tu? “Awak cari apa tu?” soal suara yang baru saja menapak masuk ke dalam bilik. “Baju dan seluar aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Duda Terlajak Laris 3

8 April 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Aifa Batrisya Mata Zack yang separuh sepet itu masih tajam melirik ke arah gadis yang tak habis lagi mengekek mentertawakannya. Bersungguh-sungguh yang amat gadis itu ketawa apabila mendapat tahu kelakuan Zack yang tersalah sasaran ketika membaling bantal, itulah perkara paling lawak yang dia pernah tengok seumur hidup. Apa kelakar sangat ke adegan baling bantal dekat muka mak mentua? Cheese... [Teruskan bacaan]

Novel : Duda Terlajak Laris 2

7 April 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Aifa Batrisya Wajah tua tok ayah nampak tenang dari luaran tapi matanya tajam menikam ke arah Zack. Peluh jantan pula sudah mengalir buat kali kedua di tubuh Zack. Langsung padam aura marah yang berapi dalam hatinya sementara menunggu ketibaan tok ayah tadi. Tidak mahu dirinya nampak bersalah, pantas saja peluh dikesat dengan hujung tangannya. Nafas ditarik dalam sebelum dilepaskan berat. Tok... [Teruskan bacaan]

Novel : Duda Terlajak Laris 1

7 April 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Aifa Batrisya Bob tarik nafas dalam-dalam. Kelopak mata yang tak berapa nak besar itu lantas dibuka sebelum biji mata hitamnya dibiar menerawang ke seluruh pelusuk bangunan itu. Tidaklah besar mana pun masjid itu, tapi cukup besar untuk menjamu matanya melihat dekorasi masjid itu buat sekian kalinya. Seketika, Bob berpaling ke arah sisinya. Peod yang berbaju Melayu merah hati hari ini, tengah... [Teruskan bacaan]

Duda Terlajak Laris

1 April 2015 
Kategori: Novel Di Pasaran

Klik link di bawah untuk bacaan awal Novel: Duda Terlajak Laris Apakah perasaan anda saat disuruh bernikah ketika berusia 18 tahun dan kemudiannya menduda waktu usia perkahwinan baru menjangkau usia dua tahun? Itulah yang terpaksa dihadapi oleh Zack biarpun dalam keadaan separuh relanya. Rela pun dia dengan pernikahan itu pun hanya kerana dia memikirkan air muka tok ayah, insan kesayangannya yang... [Teruskan bacaan]