Novel : Ejan Mas Sayang 15

11 July 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 15 LETIH betul Ejan mencari kerja.Semua web yang memaparkan jawatan kosong dia masuk tapi semuanya tak memenuhi citarasanya,tak sepadan dengan kehendak jiwanya. Cuma satu yang menarik perhatian jawatan kosong sebagai pekerja restoran di Pantai Cenang di Langkawi sebagai penjaga kaunter.Ejan berminat sangat dengan jawatan tu.Sambil bekerja boleh juga Ejan... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 14

4 July 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 14 DUA MINGGU selepas pulang ke rumah, Ejan masih mencari kerja melalui internet.Ejan hanya mengambil kursus pemprosesan makanan jadi melalui internet Ejan hanya mencari alamat web yang memerlukan jawatan kosong.Dulu Ejan pernah membuat praktikal selama satu semesta di kilang pemprosesan makanan berasaskan buah.Bila di fikirkan balik takkan Ejan nak buka kilang.Ejan... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 13

28 June 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 13 EJAN tak tahu kenapa Irfan begitu rapat dengan keluarganya.Irfan di layan bagaikan dia adalah ahli keluarga Ejan juga.Mesra saja keluarganya melayan Irfan.Malam tu menurut emaknya Irfan akan tidur di rumah mereka.Ejan gelisah.Ungkapan Afina petang tadi bergema lagi di fikirannya.Bagi diri Irfan dan dirinya sendiri peluang untuk meluahkan suara hati.Ketika makan... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 12

21 June 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 12 TIBA juga Ejan di negeri kelahirannya Kedah Darulaman.Ketika bas membelok keluar dari lebuhraya tadi Ejan dah menghubungi alongnya untuk mengambilnya di Pekan Rabu.Harap-harap bila bas berhenti di Pekan Rabu nanti along sudah sedia menantinya.Beberapa jam dalam perjalanan Ejan dah terlalu letih di tambah pula dengan kusutnya fikirannya yang sentiasa berjalan.Banyak... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 11

14 June 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 11 NORIZAN MASTURA bertafakur seketika di atas sejadah selepas menunaikan solat subuh.Hari ini adalah hari terakhir dia di sini.Selama dua tahun dia melarikan diri dari kemelut percintaannya.Norizan Mastura yang berazam merubah hidupnya dua tahun yang lalu kini mahu dirinya di kenali sebagai Mastura atau nama singkatannya Mas.Di tempat baru Norizan Mastura ingin... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 10

6 June 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 10 MEREKA bertolak bila air laut pasang penuh.Menurut abang Atan mereka akan di bawa ke belakang Pulau Song Song.Di situ sudah di tinggalkan tuas dan unjam untuk membiarkan ikan-ikan bermain.Di tempat yang bakal mereka pergi itulah merupakan lubuk ikan untuk pengila tali pancing ni.Ejan yang sudah hilang mod untuk memancing hanya mendengar sambil lewa saja apa yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 9

28 May 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 9 HARI sabtu yang di tunggu, semua sudah sedia menanti di Simpang Empat.Itulah tempat perjanjian mereka berkumpul.Semua orang sudah tiba tapi mereka masih menunggu.Ejan pun jadi pelik. “Awat tak bertolak lagi? Kan semua dah mai?” Ejan mula bertanya. “Sat tunggu sorang lagi.Dia baru kol dia dah sampai Simpang Kola.” “Sapa?”... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 8

16 May 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 8 SUDAH seminggu berlalu.Ejan resah sendiri.Semenjak Irfan beritahu Ejan dia nak balik KL Irfan tak pernah lagi menghubunginya.Dada Ejan sakit sangat.Ejan tak tahu kenapa.Setiap kali nama Irfan di sebut di dalam hati airmatanya pasti bergenang.Bila bersama keluarganya Ejan berwajah happy dan ceria tapi dalam hatinya hanya Tuhan yang tahu.Didalam hatinya hanya di... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 7

17 April 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 7 HARI ini rumah Ejan meriah dengan adik beradiknya.Emak pula dapat tiga orang pembantu untuk masak tengahari.Ejan dah maklumkan pada kak Jun minta cuti hingga kakinya sembuh.Jadi tengahari tu Ejan dan dua kakak iparnya kak Lijah dan kak Miza menolong emaknya memasak.Cepat saja siapnya.Irfan kali pertama makan berhidang ala-ala kampung.Orang elit macam Irfan mana... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 6

10 April 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 6 “EJAN,.. tolong pi kedai sat.Banyak barang dapoq dah habih ni.Cabai melaka pun tak dak.” kebetulan hanya Ejan saja yang ada di rumah dan selalunya kerja membeli barang dapur adalah kerja Ejan.Sementara masih pagi bolehlah Ejan pergi. “Okey mak! Berehhh,..Ejan terus pi pekan khamis la,murah sikit.Sambil tu boleh gak Ejan cuci-cuci mata.”... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 5

3 April 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 5 “AWAK!,.. Nak tanya sikit boleh!” gemersik suara seorang lelaki di tepi telinga Ejan.Perlahan dan romantis.Ejan menoleh.Irfan senyum. “Nak tanya apa?” Ejan juga bertanya balas dengan suara yang perlahan.Penjual goreng pisang di hadapan hanya tersenyum memandang mereka.Kemungkinan sedang memasang telinga juga. “Awak dengan Hadi betul ka pasangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 4

27 March 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 4 HUJUNG minggu tu tiba-tiba abang Hadi dan Abang Ijam terjengul di muka pintu.Ejan bersorak sakan.Ejan memang rapat dengan kedua orang abangnya ini,dan kebetulan Ejan dan kedua abangnya ini berkongsi minat yang sama.Cuma satu saja yang tak di kongsi..minat Lee Min Ho..hehehe “Wah! Best betoi,bila tengok ja abang Hadi dengan abang Ijam tadi Ejan rasa macam nak lompat... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 3

19 March 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 3 SEPERTI yang di rancang Ejan sudah bersiap untuk keluar ke Alor Star.Sudah beberapa kali Ejan cuba menghubungi Amri,Shahril dan Nazri tapi langsung tiada respon.Dah sah-sah ketiga-tiga orang rakan baiknya itu masih berdengkur. “Makk..Ejan pi dulu na.Nanti balik dari Alor Star Ejan tequih pi kedai kak Jun tau.Habis reja baqu Ejan balik.” Ejan melaung dari muka... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 2

7 March 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 2 HARI tu macam biasa Ejan akan menunggang motosikal kapcainya ke tempat kerjanya di Simpang Kuala.Ejan atau nama penuhnya Norizan Mastura hanya bekerja di kedai makan.Selepas SPM dia cuba memohon pelbagai kerja tapi semua kerja yang di pohon satu pun tak dapat.Lepas hantar resume semua senyap macam tu saja jadi sementara menunggu tawaran kerja tetap yang lebih bagus, Ejan... [Teruskan bacaan]

Novel : Ejan Mas Sayang 1

25 February 2013 
Kategori: Novel

Oleh : szaza zaiman BAB 1 RADIO yang sudah terpasang dikuatkan volumenya.Lagu sampai hati yang dinyanyikan oleh kumpulan Spring sedang di putarkan.Entahlah sejak terjadinya perpisahan antara dia dan Irfan lagu itulah yang selalu menjadi halwa telinganya.Seolah lagu itu telah menjadi satu melodi dalam hidupnya. Ejan duduk termanggu di sisi radio sambil menongkat dagu.Mindanya terus menerawang pada... [Teruskan bacaan]