Novel : Pembunuh Jua Penyelamat Cinta Ini 6

24 March 2014 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 6 MATANYA tak lepas dari merenung wajah lelaki di sebelah. Berkali-kali dia mengerdipkan mata. Memang betul dia bukan bermimpi. Ternyata Saifullizan benar-benar berada di sisinya sekarang. Hati Karmiza makin terasa bahagia. Suasana begitu sepi sekali. Langsung tiada perbualan pun di antara mereka. Tidak tahan dengan suasana seperti itu, Karmiza mula menyuarakan pertanyaannya. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Pembunuh Jua Penyelamat Cinta Ini 5

21 January 2014 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 5 NAFASNYA bagai tersekat-sekat dek berlari sepenuh hati. Dek merasa kakinya sudah lemah, dia berhenti berlari. Terbatuk-batuk Karmiza setelah puas berlari tadi. Namun, dadanya tetap sesak dan hatinya tetap berasa gerun. Air matanya tidak henti-henti mengalir dek rasa takut yang keterlaluan. Karmiza kembali meneruskan perjalanannya. Namun, belum jauh dia berlari wajah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta yang tiada kepastiannya 36

27 November 2013 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 36 “Sayang!” Jerit suara garau dari jauh. Aku mengigit bibir. Aduh! Apa hallah mamat ni ada kat sini? Ish..Memang nak kena mamat sekor ni. Kaki yang berdiri kaku dari tadi terus melangkah. Aku buka seluas mungkin supaya dapat melarikan diri daripada si pemanggil namaku tadi. “Sayang! Asal jalan laju sangat tu? Ingat ni marathonkah? Janganlah laju sangat. Kesian... [Teruskan bacaan]

Novel : Pembunuh Jua Penyelamat Cinta Ini 4

21 November 2013 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 4 DARI dalam lubang tanah itu, Karmiza terdengar bunyi orang mengaduh. Macam bunyi orang bergaduh. Karmiza mendongak ke atas. Dia tidak perasan pula orang-orang Gedeng sudah berhenti melakukan kerja menimbus tubuhnya hidup-hidup di dalam tanah itu. Yang dia dengar ialah jeritan orang mengaduh. Terdengar juga suara orang menyebut perkataan ‘sial’. “ Kau mampus aku kerjakan! Jahanam!... [Teruskan bacaan]

Novel : Pembunuh Jua Penyelamat Cinta Ini 3

2 October 2013 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 3 PAKKK! Satu tamparan kuat hinggap ke pipi bersih itu. Tangan itu dilayang lagi pada pipi sebelah yang masih belum tercemar. “Apa kau dah buat, Epul?! Kau dah gila?!” Tengking Haji Mukhri. Ruang tamu yang luas bergema dengan suara tengkingan darinya. Amarahnya membuak-buak sehinggakan panggilan kau-aku terkeluar dari mulutnya. Seluruh tubuhnya menggigil dek amarah... [Teruskan bacaan]

Novel : Pembunuh Jua Penyelamat Cinta Ini 2

20 August 2013 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 2 “ IBU…ayah…Kenapa tinggalkan Miza? Ibu dengan ayah patut bawak Miza sekali. Mana lagi Miza nak pergi? Kepada siapa Miza nak menumpang kasih? Siapa lagi yang akan peluk cium Miza, ibu? Siapa? Siapa lagi yang akan membebel kat Miza kalau ayah dah pergi dahulu? Ibu…Ayah..” Sayu hatinya melihat tubuh kaku kedua ibu bapanya di atas lantai. Wajah ibu dan ayahnya sudah... [Teruskan bacaan]

Novel : Pembunuh Jua Penyelamat Cinta Ini 1

29 July 2013 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka “AKU nak kau bunuh perempuan tu! Kalau boleh, jangan sampai mayat dia ditemui oleh pihak polis. Kau nak bakar, kau bakarlah. Kau nak tanam hidup-hidup pun boleh. Asalkan perempuan tu tak muncul depan mata aku,” Arah lelaki yang sedang duduk di dalam kereta Lamborghini Gallardo Spyder berwarna hitam itu. Cermin tingkap keretanya diturunkan bagi memudahkan dia bercakap dengan lelaki gangster... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta yang tiada kepastiannya 34,35

4 March 2013 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 34 Aku tersenyum memandang wajahnya bertemankan titisan air mata yang tidak pernah mahu berhenti jatuh ke pipi. Dia juga turut sama membiarkan saja air mata lelakinya menggelongsori wajah putihnya. Jari-jemarinya erat menggenggam jari-jemariku. Serasa bagai tidak mahu melepaskan langsung! Hati ini terasa hiba. Betapa aku buta dalam menilai keikhlasan hatinya. Betapa aku lupa... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta yang tiada kepastiannya 33

11 November 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 33 Hatiku bagai direntap hiba. Sukarku ungkapkan perasaan hati yang sakit menanggung kecewa. Minda sudah mula berpaling pada hati kerana minda kata tidak, hati kata sakit! Mana satu yang perlu aku percaya? Benar, aku sudah tidak hirau akan semua itu lagi. Yang ada di depan mata, itulah yang benar bagiku. Sudahku katakan pada diri, dia akan menjadi milik orang lain. Tetapi, kenapa... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta yang tiada kepastiannya 32

2 November 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 32 AKU hanya memerhati sahaja lenggok tubuh lelaki itu. Perbualan di antara dirinya dan juga si pemanggil ditalian menarik perhatianku. Lama aku berada di belakangnya tanpa lelaki itu sedar pun kehadiran aku di situ. Segala apa yang dibualnya itu aku tahu. Aku menunggu di saat dia mengakhiri perbualannya dengan si pemanggil. Sebaik sahaja dia berpaling, aku lihat wajahnya tergamam.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta yang tiada kepastiannya 31

18 September 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 31 Mataku terbuntang saat melihat jejaka yang asyik berkepit dengan perempuan anggun di sebelahnya. Betapa retaknya hatiku saat melihat lengannya dilingkari tangan si gadis yang berwajah kacukan arab itu. Ini sudah kali kedua aku melihat mereka bersama. Sukar aku tafsirkan rasa hatiku sekarang. Begitu sakit dan nyilu rasanya bagai disiat-siat pedang yang tajam. Dari... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta yang tiada kepastiannya 30

7 September 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 30 “Akak pasti ke dengan keputusan akak ni?” Soal Ekha di sebelahku. Aku mengangguk tanpa memandangnya. Aku sudah tetap dengan keputusan yang diambilku ini. Ekha menatap wajahku lama. Terpancar raut wajah bimbangnya. Ekha menarik tanganku dan mengusapnya lembut. Keluhan dilepaskan. Adik Iz itu ternyata risau dengan keputusan yang diambilku ini. Walaupun dulu,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dua Kali Lamaran Daripada Encik Chipsmore

22 July 2012 
Kategori: Cerpen

Oleh : Fyka Di tangannya tak lepas dari memegang biskut yang berbentuk bulat. Hampir separuh biskut itu dimakannya. Kemudian, digigitnya lagi sampai habis. Dijilatnya jari dan ditepuknya tapak tangan menghilangkan cebisan biskut tadi. Dia menyelongkar isi beg mencari tisu. Setelah itu, dilapnya jari yang sedikit melekit. “ Kau nikan, tak habis-habis dengan Chipsmore. Muka kau pun aku dah tengok... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta yang tiada kepastiannya 29

28 May 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 29 Aku menilik wajah di cermin meja solek. Mukaku hanya menggunakan bedak asas dan bertempek dengan compact powder Garnier. Kelopak mata sudah dilukis dengan eyeliner. Aku menyapu sedikit blusher di pipi. Biar naik seri sikit. Tidaklah aku gunakan terlalu tebal macam opera cina. Bibir pula dialiskan dengan lip gloss yang berwarna nude pink. Aku nak buat make-up simple je. Bila... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta yang tiada kepastiannya 28

18 May 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 28 Jarinya telunjuknya mengetuk-ngetuk meja tulis yang berada di dalam kamarnya. Dia menghela nafas panjang. Seketika kemudian, kerusi duduk pula dipusing-pusingnya. Matanya pula terarah pada siling di atas. Kemudian dia berdiri dan melangkah ke luar beranda biliknya. Dia menarik nafas panjang dan menghembusnya perlahan. Kepala didongak ke dada langit yang sudah gelap ditemani... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta yang tiada kepastiannya 27

9 May 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 27 Lelaki itu masih kelihatan sangat tenang sahaja. Tangannya masih menabur makanan ikan ke dalam kolam kecil di luar rumahku. Walaupun dalam hati berasa geram dengan sikap bersahajanya bila bersetuju dengan permintaan ibu dan ayahku untuk menginap di rumahku pada bila-bila masa nanti ,tetapi, sedikit sebanyak kehadirannya itu mampu memberi ketenangan kepadaku juga. Sudah hampir... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta yang tiada kepastiannya 26

24 April 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 26 Aku berusaha menarik lengan yang hampir sahaja rasa nak putus. Nick menggenggam lenganku erat. Adoi! Mesti berbekaslah lengan aku ni dibuatnya. “Ish! Lepaslah! Awak ni tak ada rasa belas kasihan ke? Sakitlah!” Apabila sudah mula merungut beberapa kali barulah Nick melepaskan pergelangan tanganku. Sempat mataku memberi jelingan tajam kepadanya sambil menggosok-gosok... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta yang tiada kepastiannya 25

16 April 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 25 Haris kelihatan mundar-mandir, hatinya resah. Heh! Takut aku marah kat dia lah tu. Aku masih tenang menunggu kata-kata penjelasannya. Haih, berapa lama lagi aku kena tunggu dalam bilik ni? Selepas memjelaskan plan kepada Iz, dengan pantas Haris menarikku ke biliknya. Siap dikunci pula pintu pejabatnya. Adoi! Haris, ni kalau dah gelabah sebegini, tak tengok kiri kanan lagi. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta yang tiada kepastiannya 24

6 April 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 24 Aku tergamam melihat lelaki yang berdiri di depan ini. Perlahan-lahan, senyuman kelat aku pamerkan kepadanya. Sudah lama tidak mendengar khabar berita daripada dia. Fariz Izmail, yang aku panggil Iz muncul kini setelah lama tidak aku ketahui kisahnya. Bahagiakah dia sekarang? Sudah punya berapa orang anak? Semua solan itu ingin sahaja aku luahkan, tetapi hanya tersekat di... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta yang tiada kepastiannya 23

29 March 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Fyka Bab 23 Riuh rendah rumah separuh batu itu. Kanak-kanak riang berlari dan bermain kejar-mengejar. Di luar khemah pula banyak yang melakukan tugas masing-masing. Kebanyakanya golongang orang-orang tua, mak cik-mak cik dan pak cik-pak cik yang sibuk mengemas itu ini, memasak dan mengatur apa-apa yang patut. Aku sekadar menolong apa yang termampu. Maklumlah, aku bukannya pandai dalam... [Teruskan bacaan]