Novel : Mungkinkah 10

15 January 2012 
Kategori: Novel

3,730 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul “Hmmm…..,” Zariff mengerling untuk kali keempat. Bermakna sudah empat kali keluhan panjang itu muncul di bibir gadis yang sengaja melentok-lentok di hadapannya ini. Satu tindakan yang dia tahu sengaja mahu menjemput ungkapan yang boleh mengundang perselisihan kecil antara mereka. “Hmmm….,” “Sakit tekak ke?,”akhirnya dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkinkah 9

13 October 2011 
Kategori: Novel

2,474 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul Lengguk langkah Tasnim yang santai, dipandang tanpa perasaan. Dia terus kaku di kerusi. Kepalanya tepu dengan masalah yang baru Radhi kirimkan. Bercerai dengan lelaki itu, tidak dapat menjadi tiket untuk dia hidup dengan lebih aman. Radhi seakan kekal menjadi mimpi ngerinya. “Minumlah,”pelawa Tasnim sambil mengambil tempat di sisi Arisa. Segelas sirap diletakkan di atas... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkinkah 8

5 October 2011 
Kategori: Novel

4,025 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul Senyumnya yang tidak berbalas, menimbulkan sedikit rasa hairan. Wajah Puan Salma yang mencuka juga membuat dia tertanya-tanya. Dan, berdentum daun pintu bilik Encik Karim ditutup membuat dia tersentak. Tidak pernah wanita ini bereaksi sebegini. Arisa mengerutkan kening. Pelik. Namun, rasanya itu bukan sebahagian daripada masalahnya. Barangkali ada masalah peribadi antara majikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkinkah 7

28 September 2011 
Kategori: Novel

2,874 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul Suara Azilah yang bertanyakan menu pilihannya, langsung tidak diendah. Fokusnya kini Cuma satu. Pada seraut wajah yang kelihatan tenang mendengar bicara seorang lelaki. Dia kenal lelaki itu. Dia lebih kenal pada seraut wajah bersama lelaki itu. Sukar hati lelakinya menerima hakikat saat ini Arisa sedang makan malam bersama majikannya. Mungkinkah ada sesuatu yang sedang berlaku antara... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkinkah 6

23 September 2011 
Kategori: Novel

2,245 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul “Macam-mana hidup?,” Arisa mengerutkan kening. Matanya yang seketika tadi leka dengan kesibukan manusia yang sibuk membeli-beli kini teralih pada Tasnim. Hairan mendengar soalan temannya itu. Wajah Tasnim yang leka meneguk minuman dipandang agak lama. “Maksud kau?,” “Yalah. Hidup bebas daripada bekas suami kau tu. Bagaimana rasanya sekarang?,” ... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkinkah 5

3 August 2011 
Kategori: Novel

2,871 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul Helaian kertas yang sedikit berserakan di atas meja, dikemas dengan sedikit malas. Temujanji sudah selesai, dan dia bersedia untuk pulang semula ke pejabat. Lemah semangat untuk dia meneruskan kerja. Dan tanpa disedari tingkahnya diperhati dalam diam. “Kita balik sekarang? Encik Karim?,”dia bersuara sambil mengangkat muka. Bertentang mata seketika dengan majikannya itu.... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkinkah 4

11 July 2011 
Kategori: Novel

3,242 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul BAB EMPAT “Abang… apa semua ni?,”kuat tangannya memegang pintu pagar. Memandang geram wajah Radhi yang selamba. Tidak mahu tubuh lelaki itu menerobos masuk ke halaman rumahnya. Sakit hati bukan kepalang melihat reaksi Radhi yang teramat jelas sedang memperlekehkan perasaannya. “Aku nak masuk…,” “Ya. Abang boleh masuk. Tapi, bukan dengan perempuan... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkinkah 3

28 June 2011 
Kategori: Novel

2,751 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul BAB TIGA “Hai aunty…,” Puan Zahra tersenyum panjang. Wajah ceria gadis yang laju mendekatinya itu membuat dia senang hati. “Bella… kenapa lambat?,” Nabila mengerutkan kening. Tangan diangkat sambil mata memandang jam di pergelangan tangan. Dia tersengih. “Sepuluh minit aje,”dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkinkah 2

20 June 2011 
Kategori: Novel

2,996 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul Enovel terbaru dari Hanni Ramsul, penulis novel Biarlah YM Berbicara dan Pergilah Air Mata BAB DUA Arisa memerhati di balik pantulan cermin. Melihat Radhi yang sedang bersiap. Bibirnya berat untuk bersuara. Malas mahu bertanya. Paling tidak, jawapan yang bakal menjamah telinganya pasti akan menyakitkan hatinya. Biarlah Radhi dengan caranya. Dia sudah tidak kuat lagi... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkinkah 1

13 June 2011 
Kategori: Novel

3,818 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul BAB SATU “Gila ke laki kau ni, Risa?,” Arisa menyapu air mata yang membanjiri pipi. Wajah bapanya yang kelihatan marah dipandang dengan rasa hiba. Terasa beban yang ditanggung sudah tidak mampu digalas. Sudah terlalu penat dia melayan kerenah Radhi. Semakin hari semakin teruk layanan Radhi padanya. semakin hari Radhi semakin sengaja mahu menyakitkan hatinya. “Itulah.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jiran baru: Aku masih sayang kamu

29 May 2011 
Kategori: Cerpen

12,536 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul “Kau saja cari penyakit, Lang…,”bebel Toy sambil menghisap ibu jari. Lang diam. Cuma mengusap rambutnya yang rentung separuh. Sedih hatinya masih terasa. “Janganlah ikut perasaan. Anggaplah itu bukan jodoh kau. Kita ni tak setaraf dengan mereka. Kau jangan terus bersedih macam ni Lang. Sedih aku tengok. Aku rindukan kau ceria macam... [Teruskan bacaan]

Novel : Kuseru Rindu Itu 30

28 January 2011 
Kategori: Novel

8,728 bacaan 27 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul Untuk ke sekian kalinya, dia meraup wajah. Matanya terarah pada jam di dinding. Sudah hampir pukul sebelas. Sekali lagi tangannya mendail nombor telefon Idayu. Sama seperti sebelumnya, panggilannya tidak berangkat. Sebaik keluar dari pejabat, Idayu terus menghilang. Sangkanya Idayu pulang ke rumah. Tetapi, ternyata tekaannya meleset. Idayu tiada di rumah sebaik dia sampai di rumah. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Kuseru Rindu Itu 29

22 January 2011 
Kategori: Novel

4,884 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul Wajah Hisyam sedikit cuak. Memang kemunculan ini, kemunculan yang tidak pernah dia duga. Tidak pernah terjangkau dek fikirannya, satu hari Maisara akan muncul di sini. Maisara akan berada di pejabatnya. Jantungnya tiba-tiba berdegup kencang. Pantas matanya tertancap pada pintu bilik Idayu yang baru sahaja ditutup rapat. Risau kalau-kalau pintu itu tiba-tiba terbuka.... [Teruskan bacaan]

Novel : Biar YM Terus Bicara 6

6 January 2011 
Kategori: Novel

6,879 bacaan 32 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul “Sayang…,” Aku mengangkat muka. Perlahan kening ku angkat sebagai isyarat bertanya. Encik Fisdaus tersenyum. Komik di tanganku dicapai. Diletakkan ke kerusi bahagian belakang kereta. “Dah sampai,” Sudah sampai? Aku memandang sekeliling. Tersengih sambil perlahan membuka pintu kereta. Encik Firdaus turut melangkah keluar... [Teruskan bacaan]

Novel : Kuseru Rindu Itu 28

1 January 2011 
Kategori: Novel

4,688 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul Lebar senyumnya melihat gelagat Syafiq bersama hadiah-hadiahnya. Tekun membuka pembalut hadiah perlahan-lahan. Awal-awal lagi anak kecil itu sudah memberi amaran. ‘Jangan kacau Afiq nak buka hadiah’. Itulah yang diucapkan apabila dia mengambil tempat di sisi anaknya itu. Mendengar arahan itu, dia bergerak ke sofa. Sekadar memerhati dari jauh. Hisyam tersenyum lagi. Menggeleng... [Teruskan bacaan]

Novel : Kuseru Rindu Itu 27

25 December 2010 
Kategori: Novel

3,542 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul Seperti biasa, sekuntum senyum terukir indah di bibir Idayu mengiringi gerak sopan pelayan restoran yang menghidangkan makanan. Hasmieza pula sekadar memerhati tingkah temannnya itu. Idayu memang kaya dengan senyuman. Senyum yang sentiasa terukir itu, umpama perisai yang melindungi pergolakan perasaan Idayu. Melihat wajah tenang dan senyum manis itu, siapa yang akan percaya Idayu... [Teruskan bacaan]

Novel : Kuseru Rindu Itu 26

17 December 2010 
Kategori: Novel

3,949 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul Maisara membuang pandang. Rasa geram menghimpit perasaan. Dia cuba sedaya upaya untuk cuba bertoleransi tapi nampaknya situasi tetap membuat dia hilang sabar. Perlahan dia mengangkat punggung. Memandang kehijauan lanskap di hadapannya. Agak lama dia berdiri membelakangi Hisyam. Cuba mencari sisa-sisa kesabaran yang mungkin masih ada di hatinya. Kalau bukan kerana cinta, sudah lama... [Teruskan bacaan]

Novel : Sekadar Di hati 15

29 October 2010 
Kategori: Novel

3,005 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul Zarith melarikan pandangan. Jiwanya terusik melihat tingkah Najwa. Sebaik dulang minuman terhidang di meja, gadis itu terus mendapatkan Luqman. Jemari kini erat tergenggam di celahan jemari lelaki itu. Menghantar satu rasa celaru di hati. Sungguh dia tidak senang dengan pemandangan di hadapannya. Senyum Luqman membuat dia bertambah terasa Najwa kini semakin jauh daripadanya. Kemesraan... [Teruskan bacaan]

Novel : Biar YM Terus Bicara 5

27 October 2010 
Kategori: Novel

6,149 bacaan 23 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul “Apa Tiya cari dalam kedai buku tu?,” “Hah?,” “Tiya beli apa tu, sayang?,”sekali lagi soalan meniti di bibir suamiku. “Ha? Oh… tak ada apa-apa…,”laju aku menjawab sambil beg kertas kudakap erat di dada. Encik Firdaus tersenyum. Aku tersengih. Mana boleh aku bongkarkan apa yang aku beli ini. Nanti hilang kejutan yang ingin aku buat. “Dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sekadar Di hati 14

22 October 2010 
Kategori: Novel

1,887 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul “Aja dah kahwin,” “Hah?! Bila? Dengan siapa?,” “Dah dekat tiga bulan. Dengan siapa, kami tak tahu. Tiba-tiba saja dia ambil keputusan nak nikah. Sekarang pun dia dah tak tinggal dengan kami,” Itu berita tentang Najwa yang sampai ke telinganya. Ingatannya pada gadis itu memaksa dia mencari berita tentang Najwa. Dan, berita pernikahan Najwa membawa... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 71234...Akhir »