Novel : Hanya Milikmu 17

24 September 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amauni “RITH! You jangan macam ni. Jangan tinggalkan I, Rith. I merayu pada you. Please, dear! I love you!” separuh merayu suara Sherry ketika Tengku Harith tidak mahu melayannya. Nadialah yang merancangkan pertemuan Sherry dan Tengku Harith. Tidak terduga oleh Tengku Harith rupanya Nadia sengaja menipunya untuk memberi laluan kepada Sherry untuk bertemu dengannya. “Just now... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Milikmu 15, 16

17 September 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amauni “APA?!! Balqis mengandungkan anak Rith??!” menjerit-jerit Sherry ketika mengetahui mengenai kehamilan Balqis. Membara rasa hatinya ketika ini! Amarahnya sudah menggila. Nadia hanya terdiam dalam rasa yang masih tidak percaya. Tengku Harith benar-benar telah bertindak jauh dengan membuatkan Balqis hamil? Ini sungguh tidak masuk akal! Bagaimana nanti jika anak itu yang menjadi masalah... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Milikmu 14

29 July 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amauni BALQIS memeluk Dayana erat. Lama mereka berpelukan lalu masing-masing melonggarkan pelukan. Wajah sahabatnya yang berseri-seri memberitahu mengenai satu berita gembira dipandang oleh Balqis bersama senyuman yang memekar. “Baguslah, Yana. Abang Mirul tu memang seorang lelaki yang baik. Kau bertuah bakal memiliki dia sebagai suami kau. Tahniah ya, Yana! Semoga berbahagia selalu..”... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Milikmu 13

21 July 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amauni TENGKU Harith kini berjalan-jalan tanpa arah tujuan di sebuah tempat yang sungguh suram dan terpencil. Tiada seorang pun manusia disekitar tempat berkenaan, hanya ada burung-burung Hering yang sedang kelaparan, sabar menunggu mangsa mereka rebah ke bumi untuk menjamah isinya. Tengku Harith sangat ketakutan ketika ini. Dia ingin berlari tetapi badannya terasa sungguh lemah sekali. Langkahnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Milikmu 11, 12

14 July 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amauni 11 BALQIS mengenakan pakaian yang baru dibelinya kelmarin ketika keluar berjalan-jalan bersama Tengku Harith. Mujurlah Tengku Harith tidak benarkan dirinya didekati Balqis. Dapatlah Balqis membeli baju-baju ini. Seluar pendek ketat berwarna hitam dan juga baju tanpa lengan berwarna merah kini dipakainya. Memang terserlah kecantikannya, kena dengan kulitnya yang putih melepak itu. Balqis... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Milikmu 9, 10

7 July 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amauni 9 NADIA menjeling-jeling gelagat Balqis yang sedang sibuk menjemur pakaian disebalik tingkap dari dalam rumah. Dia sempat berborak dengan Tengku Harith seketika tadi sebelum meminta diri untuk melawat-lawat kawasan rumah berkenaan. Tujuannya yang lebih pasti ialah dia mahu mencari kelemahan Balqis. Bagi Nadia, Balqis itu langsung tidak layak untuk menjadi isteri kepada Tengku Harith.... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Milikmu 7, 8

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amauni 7 BALQIS membuka matanya. Dia memegang kepalanya yang terasa berat. Aku kat mana ni? Fikir Balqis sendirian sambil memandang sekeliling tempat berkenaan. Tiada sesiapa disitu, di tempat yang berlatar belakangkan semua putih itu. Balqis bagaikan berada di dalam sebuah bilik yang dicat warna putih keseluruhannya. “Ya Allah, aku kat mana ni?” bisik Balqis sendirian sambil terus... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Milikmu 5, 6

2 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amauni 5 “PAK CIK Samad!!” tempik Ustaz Amirul bersama ketukan bertalu-talu di pintu bilik Balqis. Kalsom yang tadinya sedang terbaring lesu atas lantai, telah diletakkan kembali ke atas katil dalam bilik orang tua itu disebelah bilik Balqis. Masih terdengar suara Balqis yang merayu-rayu minta dilepaskan. Ustaz Amirul terus merempuh pintu bilik Balqis. Sekali rempuhan sahaja, pintu... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Milikmu 4

25 May 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amauni “MAAFKAN Qis, Abang Mirul..Qis tak dapat menolak bila mak cakap yang mak dah pun berjanji pada keluarga mereka..” ucap Balqis lagi dengan wajah bersalah. Ustaz Amirul disebelahnya hanya mampu terdiam tanpa sebarang kata. Ternyata lelaki itu kesedihan dan juga kecewa. “Tak apalah, Qis. Mungkin dah jodoh Qis dengan dia..bukan dengan abang..” balas Ustaz Amirul akhirnya. Dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Milikmu 3

17 May 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amauni “KAU ni kan Qis. Aku pun dah tak tahu macam mana lagi nak nasihatkan kau. Takkanlah kau selamanya nak biarkan Pak Samad tu tindas kau dengan mak kau? Kau tak kesiankan mak kau, ke?” Dayana merengus kecil melihat wajah tenang gadis yang bernama Nur Balqis Maisara binti Abdul Hamid itu. Wajah itu sentiasa tenang walaupun beribu dugaan datang menimpa gadis itu. Sememangnya Balqis... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Milikmu 1, 2

9 May 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amauni 1 SEBUAH ‘Porche’ kelihatan meluncur laju memasuki perkarangan banglo besar tiga tingkat Tengku Ismail. Seorang lelaki muda kelihatan turun dari kereta mewah tersebut sambil menolak naik kacamata hitam yang dipakainya. Segak, kacak dan bergaya lagaknya, itulah Tengku Harith. Anak lelaki tunggal Tengku Ismail dan juga Tengku Salmah. Tengku Harith berjalan memasuki rumahnya. Cuaca tengah... [Teruskan bacaan]