Novel : Haruman Cinta 9

28 June 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Garnet Putih Bab 8 Cerita malam itu tidak habis di situ. Masuk sahaja ke dalam perut kereta yang dipandu Haikal, aku terus mendiamkan diri. Malangnya Haikal pula tidak mahu bertoleransi dengan isyarat aku mendiamkan diri. Mendengar suara Haikal yang membebel sensorong membuat aku bertambah tension. Mana tidaknya, bukan suara Haikal yang aku dengar tetapi suara Uzair yang menghina aku tadi! Serius.... [Teruskan bacaan]

Novel : Haruman Cinta 8

21 June 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Garnet Putih Bab 8 Cerita malam itu tidak habis di situ. Masuk sahaja ke dalam perut kereta yang dipandu Haikal, aku terus mendiamkan diri. Malangnya Haikal pula tidak mahu bertoleransi dengan isyarat aku mendiamkan diri. Mendengar suara Haikal yang membebel sensorong membuat aku bertambah tension. Mana tidaknya, bukan suara Haikal yang aku dengar tetapi suara Uzair yang menghina aku tadi! Serius.... [Teruskan bacaan]

Novel : Haruman Cinta 7

14 June 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Garnet Putih Bab 7 “Hahaha… senang je nak buat awak menangis ye.” “Bos ni!” Aku terus menarik muka. Ada ke patut seksa aku dengan suruh baca surat naik pangkat dalam keadaan aku yang tangisan. Ingat ini drama Korea ke? Nasib baiklah bukan dalam rancangan Just Kidding. Kalau tak, memang hari-hari aku pergi kerja pakai topeng Spiderman. “Itu balasan asyik tipu MC.” “Saya baru buat... [Teruskan bacaan]

Novel : Haruman Cinta 6

7 June 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Garnet Putih Bab 6 Dengan jayanya aku dapat juga cuti sakit daripada doktor. Nasib baiklah doktor yang bertugas hari ni doktor yang merawat aku sejak kecil lagi. Sejak dulu lagi kalau aku sakit aku akan pergi ke klinik yang tidak jauh dari kawasan perumahan aku. Jadi, tak ada masalah untuk berinteraksi dengan doktor. Aku pula tak payah nak berlakon sakit perut macam orang lain. Cakap ajelah... [Teruskan bacaan]

Novel : Haruman Cinta 5

31 May 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Garnet Putih “Terima kasih Kak Harum sebab sudi hantar Mimi,” ucap Mimi ketika di dalam kereta. Aku sekadar mengukir senyuman. Bila masa pulak la aku ada adik perempuan? Dan lagi, aku tak kata pun nak hantar minah gedik ni. Dia yang terhegeh-hegeh suruh aku hantar dia balik. Nasib baiklah rumah dia dekat Kuala Lumpur kalau dekat Kuala Terengganu memang aku tinggalkan aje. “Err… Kak Harum,”... [Teruskan bacaan]

Novel : Haruman Cinta 4

25 April 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Garnet Putih “Kau simbah mereka berdua?” soal Tiara. Aku mengangguk. “Encik Uzair sekali?” soal Tiara lagi. Sekali lagi aku mengangguk. Kemudian Tiara melihat aku dengan penuh hairan. Aku faham renungan Tiara itu. Manalah dia nak percaya. Dari dulu lagi dia tahu aku memang puja gila-gila Encik Uzair. Walaupun betapa buruknya perangai Encik Uzair yang suka bertukar-tukar perempuan, aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Haruman Cinta 3

18 April 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Garnet Putih Bab 3 Kalau boleh aku nak berpura-pura pengsan daripada menghadap muka singa betina yang tengah tengok aku macam tak sabar-sabar hendak terkam aje. Seram betul tubuh aku sejak Encik Uzair kenalkan aku dengan wanita yang bernama Lydia ini. Aku hulurkan tangan hendak bersalam pun, dia buat tak peduli. Nampak gaya lepas ni aku mesti jadi sasaran teman-teman wanita Encik Uzair macam... [Teruskan bacaan]

Novel : Haruman Cinta 2

10 April 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Garnet Putih Bab 2 “Harum!!!” Sedang aku khusyuk buat kerja, aku dikejutkan dengan jeritan seseorang memanggil nama aku. Sah. Itu tak lain tak bukan suara mesti suara Encik Alias. Hanya dia saja yang suka jerit memanggil pekerja-pekerja dia berbanding menggunakan telefon. Jimat kos katanya. Malah, dia juga mewajibkan pekerja-pekerja bahagian pentadbiran itu menjerit memanggil orang kat bahagian... [Teruskan bacaan]

Novel : Haruman Cinta 1

9 April 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Garnet Putih Bab 1 “Ibu, dia baru 25 tahun!” Aku dah mula rusing. Puas aku cuba pujuk ibu tetapi ibu tetap dengan keputusannya. “Alah, kau tu tua sikit je. Lagipun apalah sangat dengan usia ni. Ramai je perempuan tua zaman sekarang kahwin dengan lelaki muda. Diorang hidup gembira lagi,” ibu dah bermula dengan hujah-hujahnya. Lagi bertambah rusing kepala aku. Semua alasan... [Teruskan bacaan]

Novel : Haruman Cinta Prolog

2 April 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Garnet Putih Prolog “Kau dah gila!” Itu reaksi pertama Tiara. Aku dah agak dari awal lagi. Dia mesti akan sebut ayat popularnya. Ayat yang mana akan keluar apabila dia dapat sebarang berita yang tidak langsung diterima oleh akalnya. “Cuba cakap sekali lagi,” Tiara sekali lagi menanya. “Aku tak boleh buat apa lagi. Semuanya dah diatur,” jawabku malas hendak... [Teruskan bacaan]