Novel : I Love You, Hubby! 17

10 January 2014 
Kategori: Novel

7,054 bacaan 3 Ulasan

Oleh : nescafe latte Azan Subuh sayup kedengaran berhampiran dengan rumah banglo itu. Kalimah suci yang dilaungkan itu membuatkan Keisya membuka matanya perlahan-lahan. Rasa berat saja nak buka mata sebab malam tadi, hampir pukul tiga pagi baru niat nak tidur itu ada. Menantikan si suami yang tak kunjung tiba membuatkan dia tidur bertemankan air mata dan kata-kata cinta dari suaminya. Keisya menggosok... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 16

24 December 2013 
Kategori: Novel

10,712 bacaan 10 Ulasan

Oleh : nescafe latte Aduh! Macam mana boleh kantoi pula depan diorang ni? Hatinya berbisik resah. Aish dan Keisya yang sedang berdiri di hadapannya dipandang dengan wajah yang pucat. Tangannya meramas sesama sendiri mencari idea untuk beredar dari situ. “ What are you doing here?” tanya Keisya pula setelah pertanyaan suaminya tidak dijawab gadis itu. Dia merenung tajam gadis di hadapannya ini sambil... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 15

25 November 2013 
Kategori: Novel

12,649 bacaan 9 Ulasan

Oleh : nescafe latte Keisya menyikat rambut panjangnya di hadapan cermin meja solek itu. Wajahnya yang putih berseri itu direnung dengan hati yang berkata-kata. Dia bersyukur kerana diberikan wajah yang menawan yang mewarisi kecantikan ibunya. Jika dahulu, kecantikan ini sentiasa menjadi kebanggaannya untuk bersama dengan mana-mana lelaki. Tetapi kini, setelah dia sah menjadi hak milik kepada seorang... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 14

22 October 2013 
Kategori: Novel

6,886 bacaan 6 Ulasan

Oleh : nescafe latte Azan subuh yang berkumandang di kawasan perumahan itu membuatkan matanya yang terpejam rapat terbuka perlahan. Tangannya menggosok matanya yang terasa sedikit pedih itu, mungkin kerana tidur yang agak lewat pada malam tadi. Dia bangkit dari pembaringan lalu bersandar di sofa yang menjadi tempat tidurnya tadi. Untung sofa di biliknya lebih panjang dan agak lebar. Tidaklah tubuhnya... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 13

7 October 2013 
Kategori: Novel

4,582 bacaan Catat Ulasan

Oleh : nescafe latte Keisya membuka sliding door yang memisahkan ruang bilik dan balkoni. Kerusi dan meja yang terdapat di balkoni itu didekatinya lalu punggungnya dilabuhkan di kerusi itu. Segelas susu yang dibawa masuk sekali ke dalam bilik itu diletakkan keatas meja sambil matanya memandang seluruh kawasan rumah itu dari balkoni. Dia tidak nafikan,rumah itu memang besar walaupun tidak sebesar dan... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 12

29 May 2013 
Kategori: Novel

5,579 bacaan 2 Ulasan

Oleh : nescafe latte Keisya sedang duduk di ruang tamu rumah Aish sambil menonton televisyen. Matanya asyik menonton drama yang disiarkan sejak pukul lapan setengah malam tadi. Sekali sekala bibirnya membebel entah apa-apa akibat terlalu beremosi melayan drama yang disiarkan itu. Tapi sambil membebel, sempat juga dia menyumbatkan Twisties ke dalam mulutnya. Selamba sahaja dia mencapai Twisties di rak... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 11

11 April 2013 
Kategori: Novel

5,786 bacaan 5 Ulasan

Oleh : nescafe latte Keisya membuka pintu kereta sebaik sahaja keretanya Aish sudah elok terpakir di garaj kereta rumah lelaki itu. Keluar sahaja dari kereta, sekeliling kawasan rumah itu yang lengkap dengan sebuah kolam renang dipandangnya. Cantik dan terjaga rumah di hadapannya ini walaupun hanya diduduki oleh seorang lelaki yang bujang sebelum ini. Tapi sekarang ni dah tak bujang lagi kerana sudah... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 10

4 April 2013 
Kategori: Novel

5,957 bacaan 4 Ulasan

Oleh : nescafe latte Sejadahnya dilipat usai solat subuh. Isterinya yang masih dalam ‘cuti’ masih enak tidur lagi. Dia sudah biasa sangat dengan jadual bangun pagi isterinya. Selalunya, jika jarum jam belum cecah pukul sebelas pagi, memang langsung tidak nampak bayang isterinya. Paling awal isterinya bangun pun dalam pukul sepuluh pagi. Aish menggeleng kecil mengenangkan sikap isterinya.... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 9

28 March 2013 
Kategori: Novel

4,864 bacaan 2 Ulasan

Oleh : nescafe latte Bab 9 Fina berjalan mendekati Keisya yang sedang termenung di meja Secret Recipe itu. Mata wanita itu memandang kearah luar manakala tangannya pula bermain dengan straw di dalam gelas panjang. Fina tersenyum kecil melihat kawannya dan jarinya dipetik di hadapan muka kawan baiknya itu. Tersentak Keisya dan wajahnya kelihatan ‘blur’ bagaikan baru bangun dari tidur. ”... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 8

20 March 2013 
Kategori: Novel

5,547 bacaan 3 Ulasan

Oleh : nescafe latte Jason Harris masih tergamam di kedudukannya. Matanya tidak lepas memandang tubuh yang makin menjauhi dirinya. Sebak bertandang di hati. Wanita yang sentiasa memburu hati dan jiwanya kini sudah berada jelas di hadapan mata cuma tangan sahaja belum berpeluang untuk menzahirkannya. Matanya dipejam rapat dan langsung tidak menghiraukan orang ramai yang memandang dia dan wanita tadi.... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 8

20 March 2013 
Kategori: Novel

2,667 bacaan 1 Ulasan

Oleh : nescafe latte Aish membelek penampilannya yang ringkas di hadapan cermin. Dia merenung dirinya di dalam cermin. Handsome jugakan aku ni! Puji dirinya sendiri. Kemudian dia terketawa seorang diri memikirkan sikapnya yang sudah berubah sedikit semenjak menjadi suami kepada Keisya, pelajar kolej. Kunci kereta yang terletak di meja solek dicapainya. Dia perlu menjemput isterinya di kolej. Ibu mertuanya... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 7

8 March 2013 
Kategori: Novel

6,576 bacaan 1 Ulasan

Oleh : nescafe latte Aish membelek penampilannya yang ringkas di hadapan cermin. Dia merenung dirinya di dalam cermin. Handsome jugakan aku ni! Puji dirinya sendiri. Kemudian dia terketawa seorang diri memikirkan sikapnya yang sudah berubah sedikit semenjak menjadi suami kepada Keisya, pelajar kolej. Kunci kereta yang terletak di meja solek dicapainya. Dia perlu menjemput isterinya di kolej. Ibu mertuanya... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 6

17 January 2013 
Kategori: Novel

6,243 bacaan Catat Ulasan

Oleh : nescafe latte Jason Harris mencampak kasar tuxedonya di lantai. Sakit di hati masih berbaki banyak. Panas hatinya melihat adegan dua orang manusia di hadapannya. Oleh kerana sakit hati, pantas dia berlalu dari majlis hari jadi rakan adiknya dan berlalu ke rumah. Adegan mesra antara ‘si dia’ dengan lelaki itu menyakitkan matanya. Benci dengan apa yang dilihatnya. Walaupun wanita itu memakai... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 5

19 December 2012 
Kategori: Novel

7,888 bacaan 4 Ulasan

Oleh : nescafe latte Di dalam kereta milik Aish, mereka berdua diam menyepi. Keisya pula sudah diam membatu di sisi Aish. Sejak mereka keluar dari pusat membeli belah, tiada bicara pun daripada Aish untuk Keisya. Wajah lelaki itu tegang sekali bagaikan sedang memendam amarah. Bagi Aish, hatinya sakit sekali dengan adegan yang sepatutnya tidak berlaku bagi wanita yang bergelar isterinya itu. Sepatutnya... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 4

20 November 2012 
Kategori: Novel

6,653 bacaan 6 Ulasan

Oleh : nescafe latte Keisya sedang duduk di atas batu hitam besar di tepi air terjun itu. Nyaman sungguh keadaan di tempat perkelahan itu walaupun ramai orang yang sedang berkelah di sini. Dia menundukkan sedikit tubuhnya lalu kaki seluarnya dinaikkan sedikit ke atas. Terserlah terus betisnya yag putih lagi gebu. Perlahan-lahan dia cuba memasukkan kakinya ke dalam air yang sejuk itu. Keisya ketawa... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 3

7 November 2012 
Kategori: Novel

7,159 bacaan 3 Ulasan

Oleh : nescafe latte Aish Ahsan mencelikkan matanya. Azan yang berkumandang dari masjid yang berdekatan dengan rumah Keisya sayup-sayup didengarinya. Dia menggeliat malas diatas sofa. Tubuhnya segera dibangunkan dan duduk menyandar di sofa itu. terasa sakit pinggangnya tidur di sofa yang bersaiz agak kecil itu. Lagi-lagi tubuhnya ini langsung tidak sesuai untuk baring di tempat yang begitu. Lainlah... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 2

9 October 2012 
Kategori: Novel

10,252 bacaan 2 Ulasan

Oleh : nescafe latte Kamil berjalan mendekati Keisya yang pasti terkejut dengan kehadirannya di bilik itu. Wajah Keisya yang indah direnungnya dengan hati yang sayu. Rasa perit di hatinya apabila memikirkan wanita pujaan hatinya sudah menjadi milik orang lain. Dan yang paling dia tidak sangka, gadis itu menjadi isteri kepada Aish Ahsan, musuh lamanya di university dahulu. Pintu bilik itu didekati dan... [Teruskan bacaan]

Novel : I Love You, Hubby! 1

1 October 2012 
Kategori: Novel

11,553 bacaan 7 Ulasan

Oleh : nescafe latte “ Aku terima nikahnya, Keisya Farina dengan mas kahwinnya tiga puluh ringgit tunai,” ucap Aish Ahsan sekali lafaz. Kata-kata sah dari dua orang saksi membuatkan semua orang menghela nafas halus. Aish Ahsan mengeluh halus dan dia memandang seketika kepada Keisya yang sudah sah menjadi milik mutlaknya. Apabila mata mereka bertemu, senyuman manis diberikan kepada isterinya. Namun... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11