Novel : Memori Cinta Kita 4

12 March 2014 
Kategori: Novel

284 bacaan Catat Ulasan

BAB 4 SUASANA pagi sabtu hari ini cukup indah. Aku melangkah keluar menghirup udara segar menghadap bukit bukau di belakang rumahku. Hurmm segarnya! Subhanaallah indahnya ciptaan Allah S.W.T. Aku terus mengambil bakul yang berisi kain basuhan untuk disidai di ampaian. Setelah sudah aku masuk semula ke dalam rumah dan membantu mak menyediakan sarapan pagi. Hari ini dua orang abang aku berada... [Teruskan bacaan]

Novel : Memori Cinta Kita 3

27 February 2014 
Kategori: Novel

400 bacaan 1 Ulasan

Oleh : ian asynata Bab 3 AKU keluar dari sebuah kilang yang terletak di Pekan Chembong Rembau. Hari ini aku menghadiri satu lagi temuduga untuk jawatan setiausaha. Penat dah aku merata cari kerja tapi masih tak dapat. Nak berhijrah ke Kuala Lumpur mak pulak tak bagi. Adoi! Susah jadi anak perempuan ni semua kena terbatas. Aku memandu kereta menuju ke pekan Rembau. Cadangnya nak singgah beli kuih... [Teruskan bacaan]

Novel : I Hate You Mr. P.L.A.Y.B.O.Y 4

5 February 2014 
Kategori: Novel

2,550 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ian asynata BAB 3 Setelah berbelas jam berada di dalam Kapal Terbang Mas A308, akhirnya aku sampai juga di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang. Hatiku melonjak gembira. Setelah empat tahun di perantauan akhirnya aku kembali semula di negara asalku. Aku bergegas ke tempat imigresen untuk melakukan pemeriksaan rutin bagi setiap penumpang yang baru keluar dari pesawat.... [Teruskan bacaan]

Novel : I Hate You Mr. P.L.A.Y.B.O.Y 3

20 January 2014 
Kategori: Novel

4,013 bacaan 2 Ulasan

Oleh : ian asynata BAB 3 Setelah berbelas jam berada di dalam Kapal Terbang Mas A308, akhirnya aku sampai juga di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang. Hatiku melonjak gembira. Setelah empat tahun di perantauan akhirnya aku kembali semula di negara asalku. Aku bergegas ke tempat imigresen untuk melakukan pemeriksaan rutin bagi setiap penumpang yang baru keluar dari pesawat.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Smanis Gula-gula Kapas

27 December 2013 
Kategori: Cerpen

12,249 bacaan 21 Ulasan

Oleh : ian asynata “Alisya!! Oi Alisya!! Bangun dah pukul berapa ni? Ya Allah….budak ni… kamu tak nak pergi sekolah ke? Bangun!!” jerit Puan Rosnah mengejutkan anak perempuannya yang masih tidur diatas katil. Mengucap panjang dia melihat anaknya yang masih tidak mahu sedar. Dia segera masuk ke dalam bilik mandi mengambil segayung air dan terus menyiram ke muka anak gadisnya itu. “Mak!!!... [Teruskan bacaan]

Novel : I Hate You Mr. P.L.A.Y.B.O.Y 2

19 November 2013 
Kategori: Novel

5,571 bacaan 6 Ulasan

Oleh : ian asynata BAB 2 Empat Tahun selepas itu… Suasana Kampus Universiti Warwick London agak lengang pagi ini. Tidak ramai pelajar yang mengulang kaji di perpustakaan hari ni. Mungkin kerana belum lagi musim peperiksaan. Aku melangkah keluar dari perpustakaan setelah memulangkan beberapa buah buku yang dipinjam. Hari ini merupakan hari terakhir aku berada di university ini. Selepas ini... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Semanis Gula-gula Kapas

14 November 2013 
Kategori: Cerpen

30,589 bacaan 68 Ulasan

Oleh : ian asynata “Alisya!! Oi Alisya!! Bangun dah pukul berapa ni? Ya Allah….budak ni… kamu tak nak pergi sekolah ke? Bangun!!” jerit Puan Rosnah mengejutkan anak perempuannya yang masih tidur diatas katil. Mengucap panjang dia melihat anaknya yang masih tidak mahu sedar. Dia segera masuk ke dalam bilik mandi mengambil segayung air dan terus menyiram ke muka anak gadisnya itu. “Mak!!! Hujan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Status Cinta Mak Cik dan Anak Buah II

4 November 2013 
Kategori: Cerpen

22,534 bacaan 23 Ulasan

Oleh : ian asynata Hari ini merupakan hari yang ditunggu setiap tahun bagi setiap umat islam di dunia. Bulan yang penuh barokah dan keberkatan. Pada bulan ini barangsiapa yang memohon ampun serta berdoa dalam keadaan berpuasa, berbuka dan bersahur nescaya Allah s.w.t akan mengampunkannya. Do’a orang puasa adalah mustajab (dikabulkan), baik ketika dalam keadaan puasa ataupun ketika berbuka... [Teruskan bacaan]

Novel : I Hate You Mr. P.L.A.Y.B.O.Y 1

10 October 2013 
Kategori: Novel

5,169 bacaan 9 Ulasan

Oleh : ian asynata BAB 1 Tepat jam pukul 12 tengahari , aku sampai ke rumah kawan sekolahku yang akan berkahwin hari ni. Perjalanan hanya memakan masa 30 minit dari rumahku ke rumahnya. Ikutkan hati memang rasa malas nak keluar pada hari ahad ni. Mana taknya, masa macam ni baik tidur sambil baring-baring kat depan tv kan. Tapi bila mengenangkan kawan lama yang sanggup datang sendiri menjemput,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Status Cinta Mak cik dan Anak Buah

16 August 2013 
Kategori: Cerpen

22,313 bacaan 16 Ulasan

Oleh : ian asynata Pagi ahad yang ceria bagi mereka yang tidak bekerja pada hari ini. Salah seorangnya akulah siapa lagi he he he. Arghhh!! syurganya hari ni. Biasanya cuti-cuti macam ni aku banyak habiskan masa di luar. Kadang-kadang tengok wayang, membeli-belah, melepak dan makan-makan dengan kawan. Hidup bujang siapalah nak halang lainlah kalau dekat kampung mesti mak dah membebel kalau tahu... [Teruskan bacaan]

Novel : Memori Cinta Kita 2

19 June 2013 
Kategori: Novel

461 bacaan 3 Ulasan

Oleh : ian asynata Bab 2. Sudah berpuluh tempat temuduga aku pergi satu pun tak ada yang sangkut . Nak kata kerja yang aku mintak tak padan dengan kelulusan tak pulak , paling koman aku mintak jawatan kerani je kot. Apelah nasib aku ni dah hampir setengah tahun menggangur, alamat nampaknya mandi bungalah jawabnya lepas ni, bak kata mak aku senang dapat pakej jodoh dan kerja, gilalah khurafat tu!!!. “... [Teruskan bacaan]

Novel : Memori Cinta Kita 1

11 June 2013 
Kategori: Novel

545 bacaan 1 Ulasan

Oleh : ian asynata BAB 1 Majlis Konvokesyen Politeknik Port Dickson yang ke 21 buat Jabatan Perdagangan telah sampai kemuncaknya dan berakhir dengan gamatnya. Ya Allah akhirnya aku telah tamat belajar. Selama 3 tahun aku berhempas pulas hari ini aku terasa manisnya. Syukur yang tak terhingga aku rasai. Aku terus keluar dari dewan mencari Emak dan Abahku. “Emak …Abah… adik ni.” jerit aku.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11