Novel : Suamiku Suri Rumah? 16

20 August 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi Melida selesai sahaja menyediakan sarapan pagi untuk Hafiz. Jam di dinding menunjukkan jam 7.30 pagi. Menu sarapan hanyalah daging burger dan makaroni. Resepi makaroni itu diperoleh daripada internet. Daripada langsung tidak pernah memasak, Melida berusaha mendapatkan resepi dan akhirnya berjaya juga Melida sediakan. Harapnya, Hafiz suka menu pagi itu. Melida menyidai apron di... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Suri Rumah? 15

8 July 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi Sampai bila harus begini. Yang berlalu, biarkan berlalu. Hidup perlu diteruskan. Hazim mencapai kemeja putih bergaris hitam. Sudah lama tidak berkemeja. Aulia sudah mula dihantar ke nursery. Fail berisi sijil, dan biodata diri disisip kemas. Keputusan yang Hazim ambil itu tiba-tiba. Selama mana harus menjadi surirumah sepenuh masa?Dunia lelaki adalah kerja. Selagi terperuk di dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Suri Rumah? 14

24 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi Hafiz masih berdengkur lena di katil. Melida menggeliat dan memeluk Hafiz. Kaku tidak berbalas pelukannya. Nyenyak betul si Hafiz ni. Solat Subuh entah ke mana. Paling penting nikmat dunia yang tidak pernah puas. Mata Melida tertancap pada sebakul baju yang hampir berselerak. Sudah dua minggu baju tidak berbasuh. Menyusahkan betul. Kalau ada orang gaji mesti selesai kerja ni. Kalau... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Suri Rumah? 13

29 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi 13 Pawana malam menerpa ke wajah Hazim. Sejuk sekali. Malam yang begitu tenang, Hazim hanya mengisi kekosongan hati dengan bermonolog sendiri. Aulia semakin pantas memanjat katil. Tidak tahu erti penat memanjat. Berulang kali turun dan naik dari katil di kamar Hazim. Hazim hanya termanggu sendirian di tingkap bilik. Melihat malam yang kelam tanpa bintang. Hanya angin menderu menyapa... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Tinggalkan Aku 2

27 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi 2 Comel, Adnin, Rina dan Bella, lari bertempiaran menuju ke bilik warden. Belum sempat berhenti di bilik warden, Comel tercium bau pau kukus dari dewan makan. Kaki di brek secara tiba-tiba. Gaya tu penting. Kalah Micheal Schumacer brek kereta Ferari nya. Isyarat berhenti mengejutkan Bella, Rina dan Adnin. “Apasal ni weh!Dah pukul 9.30 malam dah ni.Terlambat mati kena sula... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Tinggalkan Aku 1

11 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi Perwatakan luaran tidak menjamin perwatakan dalaman seseorang itu. Benarkah?Hurm, tidak layakkah aku untuk menaruh hati pada lelaki? Masih tengiang-ngiang suara jiranku yang menyatakan pada ibu, bahawa gadis seperti aku ini tidak layak untuk yang bernama lelaki. Malaikatkah jiran aku itu suka-suki sahaja melemparkan kata-kata nista itu. Sesungguhnya pembohongan itu amat menjijikkan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Wasilah Redha Arina 11, 12

8 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi Bab 11 Rayyan mendapat mesej selepas dua hari berjumpa Idham. Rayyan masih berada di rumah mertuanya dan majlis kedua-dua pasangan pengantin baru itu sudah selesai bagi kedua-dua belah pihak. Rayyan dan Idham sedang berbalas mesej. Mesej yang membuatkan Rayyan bingkas bangun dari katil. “Kenapa, sayang?”Soal Arini yang melihat jari suaminya agak pantas menaip mesej.... [Teruskan bacaan]

Novel : Rinduku Semanis Epal 1

5 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi 1 Hati sakit menanggung rindu umpama layang-layang tiada arah untuk berpaut. Rindu ini seolah-olah mendustakan kata hati bahawa cintailah Pencipta melebihi segalanya. Tatkala hati mula merindu, hanya pilu anugerahnya. Tidak sesekali kupinta hati ini untuk berpaut pada hatimu. Apabila mula membenci, satu suara pula membisikkan kata sayang. Bibirku mengatakan benci, atmaku menjerit... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Suri Rumah? 11, 12

31 March 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi 11 Melida meluncur laju bersama BMW 6 Series CoupĂ© miliknya. Aulia bermain-main dengan anak patung di sebelahnya. Cermin mata hitam berjenama Gucci menambahkan keanggunan Melida. Tubuhnya tinggi lampai dan berbadan seksi amat memikat hati sesiapapun. Adakala mata yang memandangnya seolah-olah mengatakan Melida masih anak dara. Mungkin kecantikan itu yang telah disalahgunakan oleh... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Suri Rumah? 9, 10

3 March 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi 9 Melida terjaga daripada tidur. Hafiz masih nyenyak di sisinya. Jam menunjukkan pukul 4.00 pagi. Mereka berdua belum ada hubungan yang sah. Hafiz baru sahaja beberapa hari bertukar agama. Sepatutnya urusan perkahwinan mereka di Siam perlu diuruskan dengan cepat di negara ini tetapi seolah-olah masih dilengah-lengahkan. Selimut tebal diangkat.Melida mahu ke tandas. Oh, tiada seurat... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Suri Rumah? 7, 8

24 February 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi 7 Tamparan Hazim masih terasa hangat di pipi Melida. Melida masih terkejut dengan tamparan Hazim yang tidak pernah dijangkanya. Ego Melida seolah-olah tergugat. Timbul rasa takut pada suaminya. Ya Allah Ya Tuhanku, seandainya tamparan aku ini adalah tamparan yang menyedarkannya, maka Engkau kurniakanlah pada hati isteriku kesedaran. Seandainya tamparan aku ini tamparan dosa, maka... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Fahrin Ahmad? 2

22 February 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi “Dira Jasmin Binti Mohd Shukor…kenapa awak lambat hari ni?” “Errr…maafkan saya encik…hujan” Alasan pendek Dira Jasmin sambil menggaru-garu kepala yang tidak gatal. “Sebab hujan dijadikan alasan awak lambat untuk datang bekerja?” Dia ni memang tidak tahu ker aku ni naik motosikal cabuk jer datang kerja. Susah betul dapat... [Teruskan bacaan]

Novel : Wasilah Redha Arina 9, 10

18 February 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi Bab 9 Setahun berlalu. Arini bakal berkahwin dengan kekasih pilihan hatinya. Tinggal tiga bulan lagi. Sudah pasti kembarnya, Arina berasa sedih. Arini bakal meninggalkan rumah mengikut suaminya kelak. Sekejap sahaja masa berlalu. Arina masih sendirian. Arini juga telah berubah. Sudah memakai tudung di kepalannya. Rayyan pilihan hatinya. Sudah tidak ada perangai mengada-ngadanya,... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Suri Rumah? 5, 6

16 February 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi Suamiku Suri Rumah?5 Perit benar hati Hazim. Bagai disiat-siat. Geram dibibir untuk melepaskan talak pada Melida. Iman yang berbaki membuatkan Hazim masih bersabar. Perbuatan Melida mencabar naluri seorang lelaki. Bahagia itu relatif. Malang sekali keinginan manusia untuk bahagia sering tidak kesampaian.Apakah aku tidak berpeluang bahagia? Tuhan, berilah aku bahagia. Ujian Mu begitu... [Teruskan bacaan]

Novel : Wasilah Redha Arina 7, 8

10 February 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi Bab 7 Sibuk menyediakan makanan pada customer. Kesibukan membuatkan Arini mengabaikan sahaja mesej di handphone buat seketika. Repeatation mesej berbunyi lagi. Mesej hanya satu, selagi tidak dibuka inbox mesejnya, selagi itulah berbunyi alat yang membantu manusia berkomunikasi itu. Selesai sahaja menyediakan makanan pada customer, Arina menyemak mesej yang diterima. “Assalamualaikum.Apa... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Suri Rumah? 3, 4

9 February 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi 3 “Saya tak mahu mengandung!Abang tahu tak, saya sibuk!!!” Jerit Mel. “Mel, Aulia dah besar…dia perlukan kawan untuk bermain…dia perlukan adik..Aulia dah usia tiga tahun Mel…!” Suara Hazim kuat kedengaran. “Mel tak kira!Mel yang melahirkan, Mel yang tahu betapa peritnya.Abang tak paham perasaan Mel!” Pintu kamar di hempas... [Teruskan bacaan]

Novel : Wasilah Redha Arina 5, 6

26 January 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi “Cik, sekejap…” Kuit jari Adam pada Lola. Lola menghampiri Adam untuk mengambil pesanan. ” Cik, pekerja yang pulangkan novel saya semalam tu…ada tak?” “Encik nak jumpa dia ker? Sekarang dia tak ada..sekarang masa dia rehat Encik…” Tunjuk Lola pada jam tangannya yang menunjukkan jam 1.10 minit tengahari. Ketika jam 12.00 tengahari,... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Suri Rumah? 1, 2

24 January 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi Suamiku Housewife?1 Sungguh bersyukur atas kurniaan nikmat kehidupan ini. Segalanya yang kuimpikan telah menjadi kenyataan. Kereta, rumah, kerjaya dan pelajaran telah kini dalam genggaman. Apa lagi yang aku mahukan, suami dan anak sudah ada. Mengenalimu suamiku, cukup indah dalam hidup ini. Semoga sampai ke syurga cinta ini terus mekar dan segar dalam hati. Kasihmu tidak terhingga,... [Teruskan bacaan]

Novel : Wasilah Redha Arina 4

19 January 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi Bab 4 “Awak ni memang buta ker? Tak tengok ke kereta saya kat depan tu! Yang awak main langgar suka hati awak ni apasal!” Kemarahan Arini menyinga. Singa pun tak garang macam dia! “Maaf…maafkan saya tak sempat brek tadi…saya tak sengaja” Balas Adam yang ketika itu tidak berkaca mata. Subhanallah garangnya wanita ini. “Awak ingat senang-senang... [Teruskan bacaan]

Novel : Wasilah Redha Arina 3

28 December 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Ilham Murabbi Bab 3 “Eh…Kat mana pulak plastik novel yang aku beli tadi nih?” Perangai nyanyuk Adam tak sudah-sudah! Kaki sudah selangkah masuk ke dalam kereta. Seronok berjumpa sahabatnya sampai lupa novel-novel yang dibeli tadi. Tertinggal di Popular?Tertinggal di food court? Adam masuk ke dalam kereta mengalihkan kereta ke sebarang jalan dekat dengan kedai Popular.... [Teruskan bacaan]