Novel : Oh My Ex-Husband! 12

4 March 2014 
Kategori: Novel

6,259 bacaan 7 Ulasan

Oleh : iman ariana “ Amir.. Kalau I cakap sikit you jangan marah ok?” kata aku kepada Amir sewaktu kami makan tengahari di Restoran Homst, restoran yang menyediakan masakan Cina Muslim. Aku ajak dia keluar sebenarnya bersebab. Bukanlah sekadar suka – suka atau kerana ingin melepaskan rindu. Tidak sama sekali. “ Apa dia? Cakaplah…” suruh Amir. Mangkuk kaca kecil yang berisi jus mango sago... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh My Ex-Husband! 11

22 January 2014 
Kategori: Novel

6,083 bacaan 3 Ulasan

Oleh : iman ariana BAB 11 “ Hanim datang ni sebab nak bagi kad jemputan kat akak…” beritahu Hanim setelah dia mengeluarkan sekeping kad jemputan dari dalam beg tangannya. “ Congrats, Hanim!! Dah sampai seru dah dia!!” ujar aku separuh menjerit seraya memeluk erat tubuh gadis itu dengan penuh teruja. Patutlah kalau budak ni awal pagi lagi sudah terpacak depan rumah. Rupa – rupanya bawa berita... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh My Ex-Husband! 10

9 January 2014 
Kategori: Novel

5,328 bacaan 8 Ulasan

Oleh : iman ariana Seperti yang dijanjikan, hujung minggu itu aku menemani Bella ke Pavilion. Katanya ada benda yang nak dicari. Masuk tengahari, kami bergegas menuju ke The Loaf untuk mengisi perut. Bella ni teringin sangat nak makan pasta. Aku ikutkan sajalah. Lagipun pasta kat sini sememangnya melazatkan dan boleh buat aku jadi kecur air liur! Irresistible! “ Adam buat macam tu? Biar betul…?!”... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh My Ex-Husband! 9

23 December 2013 
Kategori: Novel

9,685 bacaan 10 Ulasan

Oleh : iman ariana Bersantai di depan TV adalah hobi aku sedari kecil. Baring atas sofa, tengok TV sambil makan junk food. Aku memang suka makan junk food. Kalau nak tahu, dekat dapur tu penuh dengan stok Mr. Potato, Twisties dan Cheezy. Semua tu aku yang punya! Papa dan mama sudah jenuh bebelkan aku kerana mereka sememangnya tak pernah galakkan anak – anak mereka makan benda – benda yang berMSG.... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh My Ex-Husband! 8

22 November 2013 
Kategori: Novel

8,597 bacaan 19 Ulasan

Oleh : iman ariana Seronok sungguh aku malam ini. Pertama kali dapat menjejakkan kaki ke E – One Café, restoran milik cousin sahabatku Bella. Yang menjadikan suasana di kedai restoran ini lebih havoc dan happening, sudah tentunya live band yang pasti akan menghiburkan para pelanggan pada setiap malam Sabtu dan Ahad! Alhamdulillah! Kenyang dapat makan chicken chop dan minum cranberry juice! Bella... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh My Ex-Husband! 7

12 November 2013 
Kategori: Novel

7,147 bacaan 17 Ulasan

Oleh : iman ariana BAB 7 “ Rene ni.. Kut ya pun tension tapi janganlah sampai hilang selera makan pulak..” tegur Kak Ana lembut. “ Kenapa Kak Ana cakap macam tu?” aku mengerut dahi bila ditegur Kak Ana sebegitu. Tangan yang tadinya lincah membalas mesej Bella di Whatsapp terhenti seketika. “ Tu haa.. Nasi lemak ayam favourite Rene tu tak habis pun. Walhal Rene kalau dapat nasi lemak ayam,... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh My Ex-Husband! 6

31 October 2013 
Kategori: Novel

5,937 bacaan 9 Ulasan

Oleh : iman ariana BAB 6 Pagi itu memang aku tak senang duduk. Runsing tentang dua perkara. Satu, pasal handphone yang dah lesap! Dua, tak tahu macam mana caranya harus aku menghubungi Harith Daniel sedangkan nombornya langsung aku tak hafal. Aku nak pastikan yang handphone aku itu ada dengan dia atau tidak? Untung mama masih simpan nombor bekas menantunya itu. Saat ini, telefon bimbit mama sudah berada... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh My Ex-Husband! 5

21 October 2013 
Kategori: Novel

6,443 bacaan 7 Ulasan

Oleh : iman ariana BAB 5 “Apa abang buat kat sini?” Aku masih terkejut melihat kemunculan Harith di taman permainan ini. Kuala Lumpur ni taklah sebesar mana. Pi mai pi mai tang tu juga! Buat seketika aku terkesima melihat Harith yang kian hampir dengan aku. Berbaju – T Ralph Lauren dan berseluar jeans putih. Siap pakai shades. Tersangatlah macho! Salah satu tarikannya adalah wajah korean look... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh My Ex-Husband! 4

2 October 2013 
Kategori: Novel

7,952 bacaan 11 Ulasan

Oleh : iman ariana Makan malam kali ini cukup meriah sekali! Kunjungan dari mak long sekeluarga benar – benar menggembirakan aku. Hilang semua stress yang ada. Apa lagi bila sudah lama tidak bertemu dengan mereka. Bila berjumpa, riuh macam pasar ikan! Terubat juga kerinduan aku terhadap mak lang, pak lang dan sepupu – sepapat aku yang lain. “ Raihana mana? Tak join kita ke malam ni?” mak long... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh My Ex-Husband! 3

13 September 2013 
Kategori: Novel

10,957 bacaan 13 Ulasan

Oleh : iman ariana BAB 3 Rahsia sudah terbongkar. Lubang dah pecah, beb! Dah tak boleh kasi tutup balik! Semuanya sudah terkantoi!! Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga! Aku mundar – mandir di ruang tamu. Sesekali menjeling ke arah telefon bimbit di sofa. Sabar menanti mesej aku berbalas. Namun sudah lebih setengah jam, masih tidak ada respons dari Amirullah. Sah…! Amir marahkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh My Ex-Husband! 2

3 September 2013 
Kategori: Novel

9,993 bacaan 12 Ulasan

Oleh : iman ariana Pertemuan kali kedua ini tidaklah mudah. Cukup seksa bila berhadapan dengan seseorang yang pernah aku cintai setelah sekian lama tidak bertemu. Sukar untuk aku percaya yang hari ini kami bertemu lagi.. Rasa awkward habis! Apa lagi bila berdua-duaan begini dengannya.. Gelisah tak terkata. Ini yang buat aku bengang sangat dengan Amir. Katanya cuma nak pergi ke tandas, tapi kenapa sampai... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh My Ex-Husband! 1

27 August 2013 
Kategori: Novel

11,228 bacaan 7 Ulasan

Oleh : iman ariana BAB 1 Bunyi notification Whatsapp pada Iphone 5 milikku menandakan ada mesej dari seseorang. Aku pantas mencapainya. Rene Hannani, esok jadi tak teman I jumpa kawan I? – Amir Aku hanya tersenyum nipis. Amir suka sangat panggil aku guna nama penuh. Nasib baik tak sebut nama papa aku sekali. Hmm.. Masuk kali ni dah 3 kali Amir bertanyakan hal yang sama. Aku tahu Amir takut aku batalkan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11