Novel : Isteri di atas Kertas 22

21 June 2013 
Kategori: Novel

14,483 bacaan 11 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 22 LUKMAN menebarkan pandangan ke sekeliling Lapangan Terbang Sultan Mahmud Kuala Terengganu.Penerbangan mereka ke Kuala Lumpur ditunda selama satu jam membuatkan hatinya meradang.Dalam negara pun ada flight delay ke?Yang menambah ketidaselesaan hatinya ialah dia merasakan dirinya diperhatikan.Perasaan yang sama dirasainya sejak menjejakkan kaki ke Kuala Terengganu ini.Tapi tak... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 21

17 June 2013 
Kategori: Novel

7,569 bacaan 4 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 21 TIN kosong disepak kuat.Berdenting bunyinya.Lukman merengus kecewa.Pencariannya hanya sia-sia.Semua orang yang ditanya mengenai perempuan itu pastinya menggeleng kepala tanda tidak tahu.Entah hidup ke mati tiada yang tahu.Kampung yang dikatakan tempat kelahiran Arima terletak tidak jauh dari Pantai Batu Buruk itu seolah-olah telah mengambus semua perkara yang berkaitan dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 20

7 June 2013 
Kategori: Novel

14,362 bacaan 10 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 20 LUKMAN menghempaskan tubuh diatas katil.Keletihan yang menguasai diri membuatkan matanya terpejam.Nak tidur…. “Alemak..Macam manalah aku boleh lupa?” dia bercakap sendiri apabila matanya yang baru nak terpejam menangkap imej sampul surat di atas meja kecil tepi katil.Dengan longlai Lukman bangun mendapatkan sampul surat tersebut lantas melangkah ke pintu ‘perantara’. “Wei..kau... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 19

30 May 2013 
Kategori: Novel

12,372 bacaan 4 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 19 “LUKMAN bangun.Apesal tidur kat ruang tamu ni?” Sepasang tangan Datin Aisyah menggoncang-goncang tubuh Lukman.Lukman menggeliat namun tidak membuka mata. “Mommy curah je air kat abang tu.Liat sangat nak bangun,” Satu suara nakal memberi cadangan bernas. “Helin, pergi ambik air kat dapur.Luk ni kalau dah tidur memang susah nak bangun.Ni mesti semalam balik lewat malam.Tu... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 18

12 March 2013 
Kategori: Novel

13,542 bacaan 13 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 18 “MASUK bilik aku,” Arahan ringkas itu membuatkan Syaqira mengepal penumbuk menahan marah.Eiii..rasa nak tampar je mamat hantu ni laju-laju.Membuli aku je…Tak sampai dua puluh saat lepas dia dipanggil menghadap Lukman, sekarang interkom dah berbunyi lagi mengeluarkan arahan lazimnya.Orang lain dah balik,aku je yang tercongok kat sini lagi. “Masuk bilik aku,” ajuknya... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 17

4 March 2013 
Kategori: Novel

9,643 bacaan 2 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 17 “AKAK, bos akak tu perangai cam budak-budak kan?Tak matang langsung.Camnelah dia tu boleh jadi bos?” rungut Syaqira kepada Azmira.Sudah masuk dua minggu dia memulakan tugas di Masyriq Holdings dan sepanjang dua minggu tu jugaklah Lukman tak habis-habis membebankan dia dengan kerja-kerja yang di luar bidangnya. Azmira tergelak. “Macam-macam lah kamu ni Ira.Kalau dia tak... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 16

21 February 2013 
Kategori: Novel

14,038 bacaan 9 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 16 “WEIII..cepatlah.Yang kau terhegeh-hegeh lagi kenapa?” laung Lukman.Tangannya mengetuk kuat pintu ‘perantara’ bilik mereka. “Aku dah siaplah ni.Kau ni memang tak reti sabar eh?Kalau dah lambat sangat,pergi jelah dulu.Tak payah nak baik hati tunggu aku,” sembur Syaqira sebaik membuka pintu.Serasa nak pecah gegendang telinga mendengar ketukan kuat yang tak henti-henti... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 15

5 February 2013 
Kategori: Novel

15,882 bacaan 6 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 15 “YA ALLAH kamu ni Ira, tak baik tau buat suami macam tu,” tegur Hajar merujuk kepada kejadian petang tadi.Kini mereka semua berkumpul di ruang tamu sebelum keluarga Datuk Fauzan bertolak kembali ke Kuala Lumpur. Tanpa dapat ditahan ketawa Syaqira meletus disambut ketawa Helina.Aimran serta Datuk Fauzan dan Datin Aisyah, sembunyi senyum.Hanya Hajar dan Omar yang tayang muka... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 14

21 December 2012 
Kategori: Novel

17,548 bacaan 19 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 14 ARIMA mundar-mandir di dalam kamarnya.Hatinya tidak tenteram memikirkan perkahwinan Lukman yang akan berlangsung tiga hari lagi.Perancangannya ingin menakluki kembali hati Lukman musnah.Nampaknya aku kena ubah rancangan.Segera dia mendail nombor Amir,orang upahannya. “Helo,bos,” sapa Amir sebaik menjawab panggilan bosnya. “Aku ada tugas untuk kau.Aku nak kau perhatikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 13

16 December 2012 
Kategori: Novel

12,606 bacaan 8 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 13 HARI ni Aimran membantu Syaqira menyediakan sarapan.Sengaja dia bangun awal meringankan tulang membantu ‘adik baru’nya itu.Gelak tawa mereka memenuhi ruang dapur.Mak Mah,pembantu rumah baru yang diupah Datin Aisyah dah penat nak menggeleng melihat telatah mereka.Rasa macam nak patah tengkuk. “Hei…abang nak buat air apa tu?” tanya Syaqira apabila melihat Aimran... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 12

3 December 2012 
Kategori: Novel

10,892 bacaan 3 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 12 TIUPAN angin malam membuatkan Syaqira sedikit menggigil.Namun kakinya terus melangkah mengekori Helina yang dah jauh kedepan.Melihatkan tingkah laku Helina semasa Toh Puan Zahara mengumumkan perkahwinannya dengan Lukman dia dilanda kerisauan. “Helina,” panggil Syaqira.Namun Helina tetap melangkah tanpa mempedulikan panggilannya.Nak tawaf satu rumah ke apa Helin ni?Hatinya... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 10, 11

21 November 2012 
Kategori: Novel

16,067 bacaan 5 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 10 Suasana sedikit sepi di Kenny Rogers membuatkan kepala Syaqira kurang berserabut.Dia memusing-musingkan straw tanpa menyedut minuman di hadapannya. “Kenapa tak minum?Ira ada masalah ye?”tegur Amira yang hanya diam memerhati sejak tadi.Tingkah laku Syaqira seperti sedang menghadapi masalah.Teguran itu membuatkan Syaqira tersedar.Dia sengih serba-salah kepada gadis lemah-lembut... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 8, 9

26 April 2012 
Kategori: Novel

31,717 bacaan 31 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 8 Gelak tawa memenuhi ruang tamu Teratak Autumn.Syaqira dan Helina khusyuk menonton rancangan Naruto.Sesekali mereka tergelak,adakalanya dahi berkerut.Aimran menggeleng melihat telatah kedua-duanya.Niatnya nak menonton tv terbantut apabila melihat televisyen dah diambil alih oleh kuasa jajahan asing. “Korang ni,terbantut ke apa?Dah tua bangka pun tengok Naruto lagi ke?”soalnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 6, 7

19 April 2012 
Kategori: Novel

20,819 bacaan 17 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 6 Sudah seminggu berlalu sejak dia dimasukkan ke hospital.Peristiwa dia pengsan kerana fobia dengan darah sering dijadikan bahan usikan oleh Helina.Namun dia tidak peduli dengan usikan tersebut kerana semenjak seminggu lepas kepalanya serasa tak boleh berfungsi dengan betul.Neneknya telah memberitahu seisi rumah mengenai hubungan mereka dengan Syaqira.Dan seperti yang dijangka,daddy... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 5

11 April 2012 
Kategori: Novel

21,785 bacaan 12 Ulasan

Oleh : sarah iman Bau ubat yang kuat terasa menyesakkan rongga pernafasan Lukman.Segera dia berpaling kepada mommynya yang tengah mengupas buah epal. “Mommy,bila Luk boleh keluar ni?”dia merengek. “Nanti kejap lagi bolehlah keluar.Tunggu doktor buat last check up,lepas tu Luk baliklah,”jawab Datin Aisyah lembut. “Luk rasa rimaslah,mommy.Bau ubat,busuk,”rengekkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 4

3 April 2012 
Kategori: Novel

22,693 bacaan 19 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 4 Suara tangisan mengganggu lena Syaqira.Kepalanya bergerak-gerak mencari arah suara tangisan itu.Perlahan-lahan dia membuka mata,terasa silau dek panahan cahaya lampu kalimantang yang berada tepat atas kepala.Eh,ni bukan bilik aku.Kat mana ni?Oh no,aku kena culik.Syaqira tersentak bangun dari pembaringan.Dia memandang sekeliling sebelum pandangannya jatuh pada seorang perempuan... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 3

22 March 2012 
Kategori: Novel

24,854 bacaan 41 Ulasan

Oleh : sarah iman Lukman tekun menyemak semua data penting syarikat.Semua aliran keluar masuk wang dia sendiri yang akan semak.Walaupun daddy ada menegur dia seorang yang paranoid,dia tak peduli.Dia memang tak percayakan orang luar kecuali keluarganya sendiri.Segala langkah berjaga-jaga dipraktikkan agar tidak mudah diperdaya. Ketukan dipintu mengganggu konsentrasi Lukman.”Masuk,”dia melaung.Naik... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 2

13 March 2012 
Kategori: Novel

23,463 bacaan 22 Ulasan

Oleh : sarah iman BAB 2 Suasana sunyi menyelubungi banglo tiga tingkat yang diberi nama Teratak Autumn.Syaqira yang dah habis mengemas bahagian dalam rumah kini beralih ke kawasan luar rumah.Niat di hati ingin menyusun atur kembali pasu-pasu bunga milik Datin Aisyah.Sedang dia leka membuat kerja,sebuah kereta Mercedes menjalar masuk. Syaqira kerut dahi.Hairan melihat Datin Aisyah pulang awal.Selalunya... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri di atas Kertas 1

27 February 2012 
Kategori: Novel

36,524 bacaan 24 Ulasan

Oleh : sarah iman Bunyi sudip dan kuali memecah keheningan pagi Ahad.Syaqira kelam-kabut menyiapkan sarapan pagi.Pagi itu dia terbangun lewat dari kebiasaannya,menyebabkan dia terpaksa melakukan semua tugasan sepantas yang mungkin. “Kalau kau nak masak tu,tak payah kejutkan satu rumah tak boleh ke?”teguran satu suara. Syaqira tersentak.Nyaris terlepas sudip di tangan.Tanpa perlu menoleh pun dia... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11