Novel : Jangan Khianati Cintaku 20

11 November 2012 
Kategori: Novel

717 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 20 “Ikram!” jerit Suhaila. Langkah Ikram terhenti seketika. Sayu hatinya mendengar jeritan namanya dari Suhaila. Terasa panggilan itu terlalu sayu. Ingin sahaja dia berpatah balik lalu mendakap erat gadis itu sambil mengucapkan kata-kata cinta buat Suhaila. Mengenangkan Suhaila yang dilihat mesra memeluk lelaki yang tidak dikenali membuatkan hatinya kembali mendidih.... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 18,19

19 July 2012 
Kategori: Novel

2,029 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 18 Suhaila mundar-mandir di hadapan katilnya. Sesekali dia menggaru kepalanya yang masih lagi ditututi dengan tudung. Selepas pulang daripada berjumpa abangnya, Suhaila terus mencapai telefon bimbitnya. Dia mahu mendengar suara Ikram. Dia jadi rindu pada suara itu. Berkali-kali dia mencuba mendail nombor Ikram namun hanya suara operator sahaja yang menerjah ke... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 17

15 June 2012 
Kategori: Novel

1,742 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 17 “Auntie, Era risaulah dengan Ikram tu. Dia macam tak suka je dengan Era,” rengek Athirah sambil memeluk bahu wanita yang sudah berumur di sebelahnya. Wajahnya sengaja dimasamkan untuk meraih simpati wanita itu. “Am memang macam tu. Era jangan ambil hati sangat dengan dia,” pujuk Puan Sri Farahin. Dia menepuk lembut lengan bakal menantunya. Tidak sabar rasanya mahu... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 16

8 June 2012 
Kategori: Novel

1,557 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 16 Suhaila menilik jam tangannya. Masih awal lagi untuk dia menunggu Sang Kekasih. Suhaila mencapai buku nota yang berada di ribanya. Dibelek satu persatu helaian muka surat hinggalah jarinya berhenti pada satu helaian muka surat. Suhaila tersenyum membaca tulisannya pada muka surat itu. ‘Ila Loves…’ ayat itu terhenti di situ apabila Ikram datang menyapanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 15

1 June 2012 
Kategori: Novel

1,431 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 15 Dia membuka langkahnya meninggalkan taman itu. Diikutkan sahaja kakinya melangkah. Sukar sekali untuk dia melihat persekitarannya disebabkan suasana malam yang pekat. Tangannya meraba-raba di hadapan, takut-takut jika ada sesuatu di hadapannya yang tidak dapat dilihatnya. Suhaila menghirup udara malam yang terasa sangat segar sekali. Hatinya terasa tenang apabila bayu... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 14

25 May 2012 
Kategori: Novel

1,906 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 14 “Please don’t cry. It hurts me. A lot,” sapa Ikram dari belakang. Dia menghampiri Suhaila. Suhaila yang tersentak dengan sapaan Ikram cepat-cepat menyeka air matanya. Dia tidak mahu menangis di hadapan Ikram. Dia tidak perlu dikasihani dan disimpati. Dia tidak perlu semua itu daripada lelaki yang bernama Ikram. Ikram melabuhkan punggungnya di sebelah Suhaila.... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 13

17 May 2012 
Kategori: Novel

1,162 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 13 Suhaila meninjau-ninjau keadaan sekeliling. Dia masih lagi mengharapkan kehadiran ‘peminat’ yang sangat bermurah hati itu. Suhaila menahan debar apabila memikirkan kehadiran ‘peminat’ untuk menjadi pasangannya Mungkinkah dia sudah jatuh hati pada ‘peminat’? Bahu Suhaila dicuit dari belakang. Suhaila memalingkan wajahnya. Seorang lelaki terus menyerahkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 12

8 May 2012 
Kategori: Novel

1,787 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 12 Suhaila meneliti penampilannya dalam cermin yang tergantung kemas pada pintu biliknya. Tubuhnya yang sederhana tinggi tampak langsing apabila mengenakan kain sutera pada tubuhnya. Kulitnya yang putih melepak tampak menyerlah apabila memakai baju kurng berwarna ungu. Wajahnya yang berbentuk bujur sirih kelihatan sangat cantik dalam selendang ungu yang diberikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 11

20 April 2012 
Kategori: Novel

2,463 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 11 “Sayang,” panggil Ikram. Masih bernada lembut walaupun dirinya sudah diherdik dan ditengking. “Cukup! Saya tak nak dengar apa-apa lagi. Sejak mula lagi, saya dah agak hubungan kita hanya satu permainan dan tidak akan bertahan sehingga ke hujung. Kita bersatu bukan kerana cintakan. Jadi, tiada masalah untuk kita hentikan hubungan kita ni. Jadi, saya minta sangat. Sila... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 9, 10

30 December 2011 
Kategori: Novel

1,213 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 9 Lamborghini Gallado milik Ikram berhenti di hadapan butik yang terhias indah dari luar. Suhaila sekali lagi terlopong. Biar benar? Butik yang dimaksudkan Ikram adalah butik yang sangat tersohor di dunia fesyen antarabangsa. Ikram mematikan enjin setelah memarkir keretanya di tempat khas yang telah disediakan untuk orang-orang tertentu sahaja. Ikram yang menyangka... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 7, 8

24 November 2011 
Kategori: Novel

1,469 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 7 Ikram menghampiri Suhaila. Dia menarik tangan Suhaila menuju ke papan notis. Orang ramai yang berkerumun pantas memberi laluan kepada calon pasangan paling ideal universiti mereka. Ikram dan Suhaila sudah berada betul-betul di hadapan papan notis. Beberapa keping gambar pasangan yang terpilih sebagai calon pasangan paling ideal ditampal kemas beserta hiasan yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 6

10 November 2011 
Kategori: Novel

1,413 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 6 Suhaila menjeling geram Ikram yang berada di sebelahnya. Tampak bersahaja tanpa mempedulikan dirinya yang sudah penat membawa beberapa buku rujukan yang tebal. Sakit hatinya melihat Ikram. Bukan nak tolong! “Awak, tolong bawakkan boleh tak? Saya dah tak larat lagi ni,” rengek Suhaila tapi Ikram buat-buat tidak dengar. Dia masih lagi berjalan seiringan dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 5

2 November 2011 
Kategori: Novel

1,412 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 5 Suhaila menguap perlahan sambil menilik jam tangannya. Sudah sejam dia menunggu namun pensyarah masih belum tiba bagi mencurahkan ilmu. Keadaan kelas sudah seperti tapak perumahan tarzan. Bisingnya bukan main lagi! Suhaila menjeling geram satu persatu rakan sekuliahnya. Tiada seorang pun yang membuka buku untuk mengulang kaji. Yang mereka tahu hanyalah borak dan borak... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 4

19 October 2011 
Kategori: Novel

1,500 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 4 “Wei!!” jerit Ikram sambil mengejar langkah Suhaila. Dia langsung tidak dapat mengingati nama gadis yang berani menengkingnya di hadapan khalayak ramai. “Wei! Kau apahal?” pekik Ikram sambil merentap tangan Suhaila. Hilang sabarnya apabila gadis itu langsung tidak mempedulikannya. Suhaila ingin menarik tangannya dari genggaman Ikram namun dia gentar dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 3

12 October 2011 
Kategori: Novel

1,412 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 3 Suhaila melangkah sendirian menuju ke café universiti mereka. Dia masih lagi kekok untuk berkawan dengan orang lain. Jadi, biarlah dia bersendirian buat masa sekarang. Suhaila melintasi meja yang diduduki oleh sekumpulan pelajar perempuan. Mereka saling berbisik apabila melihat Suhaila. Suhaila tidak menghiraukan pandangan sinis yang dilemparkan oleh kumpulan... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 2

4 October 2011 
Kategori: Novel

1,471 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 2 “Argh!!!!” jerit Suhaila dalam hati. Dia paling benci saat ini. Dia paling benci apabila disuruh melakukan sesuatu dengan sendiri. Terasa seperti mahu menangis sahaja di situ. “Kalau nak berangan janganlah tutup laluan orang,” herdik lelaki yang berada di belakang Suhaila. Suhaila sedikit tersentak mendengar herdikan lelaki itu. Dia berpaling untuk melihat... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Khianati Cintaku 1

26 September 2011 
Kategori: Novel

1,869 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Aqilah Cmn Bab 1 Suhaila menghenyakkan tubuhnya di atas katil. Air mata yang sejak tadi ditahan terus mengalir dengan laju di pipi mulusnya. Beberapa minit kemudian, dia teresak-esak sendirian. Ayah, kenapa buat Ila macam ni? Rintih Suhaila perlahan. Baru sebentar tadi dia bergaduh besar dengan ayahnya hanya kerana Dato’ Azman tidak merestui cita-citanya. Ayahnya mahu dia menjadi jurutera... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11