Jiranku Kekasihku

25 October 2010 
Kategori: Novel Di Pasaran

30,278 bacaan 49 Ulasan

Pada mulanya, kehadiran Dr. Sharizal tak berapa nak diendahkan oleh Faiza, walaupun kelibat lelaki itu sering mencuri perhatiannya. Lama-kelamaan, bila… lelaki itu mula menunjukkan tanda dan sering memberikan isyarat cinta, Faiza tidak teragak-agak untuk menerima cintany……a, walaupun perkenalan mereka tersangatlah singkat. Perhubungan mereka pada mulanya tidak mendapat restu daripada... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 25

15 June 2010 
Kategori: Novel

18,340 bacaan 55 Ulasan

Oleh : Mel Mellisa BAB 25 Sudah dua bulan aku dan abang bergelar suami isteri. Selama dua bulan itu jugalah baru kami mengenali hati budi masing-masing. Rupanya suamiku ini manja orangnya. Asyik nak berkepit saja denganku. Di rumah kami, dia langsung tak mahu berenggang denganku. Kemana saja mesti dia ikut kecuali ketika aku nak ke bilik air. Aku pula senang dan suka bila dapat memanjakannya. Terasa... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 24

5 June 2010 
Kategori: Novel

12,773 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Mel Mellisa BAB 24 Tiga hari dua malam bersamanya di Pulau Langkawi sudah cukup menggambarkan betapa bahagianya aku dan dia menyusuri detik indah bersama. Aku juga dimanjakan olehnya sepanjang berada di Pulau Mahsuri itu. Setiap masa, setiap saat, kami menghayati indahnya dan manisnya sepanjang kami berbulan madu di pulau lagenda ini. Setiap detik, kami isi masa bersama. Langsung tidak berenggang... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 23

7 May 2010 
Kategori: Novel

13,369 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Mel Mellisa BAB 23 Hari yang dinanti sudah tiba. Pagi ini adalah hari pernikahanku. Kak Marina, mak andam yang abang tempah sedang sibuk memperkemaskan lagi solekannya diwajahku. Ellin pula setia di sisi. Mestilah, diakan pengapit aku. Mestilah berkepit dengan aku saja. Kesian juga aku melihatnya yang sesekali tersengguk-sengguk kerana mengantuk. Maklum sajalah. Penat membantu keluarga aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 22

29 April 2010 
Kategori: Novel

9,238 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Mel Mellisa BAB 22 Saudara-mara yang berdekatan sudah datang membantu kami sekeluarga. Mereka bergotong royong menyiapkan bunga telur, memasukkan cenderamata dalam beg kertas dan macam-macam lagi. Sesekali aku membantu juga walaupun aku rasa tersangatlah penat saat ini. Rasa macam nak terpengsan pulak. Tapi, apa nak buat. Dah memang begini kaedahnya. Aku juga menempah Ellin untuk menjadi pengapit... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 21

23 April 2010 
Kategori: Novel

9,868 bacaan 20 Ulasan

Oleh : Mel Mellisa BAB 21 Aku duduk memerap di dalam bilik. Tidak aku pedulikan ketukan yang bertalu-talu dan panggilan emak serta adik-beradikku yang lain. Aku mahu sendirian saat ini. Aku tidak mahu diganggu. Telefon bimbit sudah lama aku offkan. Aku tidak mahu terima panggilan dari sesiapa pun. Miss call dari abang pula sudah menjangkau ke angka seratus bila aku buka semalam. Biarkan. Biarkan dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 20

6 April 2010 
Kategori: Novel

9,203 bacaan 23 Ulasan

Oleh : Mel Mellisa BAB 20 Aku terkejut bila kereta aku diblog oleh beberapa buah kereta mewah, Mercedes Benz berwarna hitam. Mereka berhenti berderet di belakang, depan dan tepi kereta aku sampai aku dah tak boleh nak bergerak kemana-mana. Aku terpinga-pinga. Dada aku tiba-tiba berderau dan jantung berdegup laju. Dalam otak dah mula fikirkan yang bukan-bukan. Siapa diorang ni? Kenapa blok aku pulak... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 19

11 February 2010 
Kategori: Novel

10,882 bacaan 27 Ulasan

Oleh : Mel Mellisa Aku geram dan sakit hati dengan Ellin yang galak menggelakkan aku yang berjalan terdengkot-dengkot membawa kaki yang sakit. Kurang asam! Aku dah lah sakit kaki macam ni, boleh pulak dia gelakkan aku bagai nak rak! Ada yang kena makan kaki juga ni karang. Dengan hati yang mendongkol geram, aku masuk juga ke area tempat biasa aku tu. Menjeling marah padanya yang ketawakan aku tak henti-henti. “Ambik... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 18

19 January 2010 
Kategori: Novel

18,275 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Mel Mellisa Aku ambil cuti dua hari untuk balik kampung. Cis..! Balik kampong lagi! Asyik balik kampong je. Dalam sebulan dua ni, kerap juga aku balik kampong. Terbayang muka Ellin yang monyok dan merungut-rungut kerana aku kerap meninggalkan dia seorang diri di sini. Macam tauhu kering berempah aku tengok dah. Muncung dah keluar sedepa macam muncung itik mak aku kat kampong. “Kau ni,... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 17

4 January 2010 
Kategori: Novel

8,814 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Mel Mellisa Sudah tiga hari aku tidak mempedulikan abang. Dia sebaliknya berusaha untuk memujukku dan memenangi hatiku semula. Aku biarkan saja. Sengaja aku mahu menduganya. Kalau betul dia sayang dan cintakan aku, pasti dia akan berusaha bermati-matian untuk memujukku semula. Kadang-kadang terdetik juga perasaan rindu padanya. Namun, demi ego yang terlalu tinggi menggunung di dalam hati, aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 16

8 December 2009 
Kategori: Novel

7,167 bacaan 3 Ulasan

Nama Pena : Mel Mellisa Aku pulang ke kampong hari ini untuk berbincang dengan emak mengenai aku dan ‘menantu’pilihannya itu. Mengenai keputusan kami yang merancang untuk hidup bersama. Kepulangan aku ini juga adalah memberi ‘kezutan’ kepada emak mengenai status sebenar ‘menantu’ pilihan dia. Aku akan ceritakan tentang susur galur…eh, bukan susur galur!... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 15

26 November 2009 
Kategori: Novel

7,054 bacaan 3 Ulasan

Nama Pena : Mel Mellisa Setelah dua hari aku duduk berkurung di rumah kerana dilanda demam, akhirnya aku kembali bekerja. Walaupun esoknya aku dah cuti semula (hari minggu) semangat nak kerja tu tetap ada. Malaysia Boleh! Aku Boleh! Nak jadi pekerja yang rajin dan berdisiplin kononnya. Opss…hari ini aku pergi kerja tumpang kereta abang. Sebabnya? Aku tiada kereta. Kenapa? Sebabnya kereta aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 14

17 November 2009 
Kategori: Novel

7,544 bacaan 9 Ulasan

Nama Pena : Mel Mellisa Dia mendiamkan dirinya seketika. Aku juga diam. Aku mengerlingnya sekilas. Sesekali aku dengar dia mengeluh beberapa kali. Wajahnya diraup dengan telapak tangannya. Aku hanya membatukan diri. Tak berani nak bersuara buat masa ini melihatkan keadaan moodnya yang seperti kacau bilau. “Ini bukan seperti yang Faiz fikirkan.”Katanya lembut setelah lama berdiam dan mengeluh... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 13

10 November 2009 
Kategori: Novel

7,287 bacaan 4 Ulasan

Nama Pena : Mel Mellisa Hari ini, Shariza sudah dibenarkan keluar. Sempat lagi dia menyinggah di tempat aku. Aku lihat cengkung sungguh wajahnya yang dulunya seorang yang ceria. Dia kemudiannya bercerita tentang perangai abangnya yang asyik nak paksa dia makan ubat, paksa dia makan, setiap tiga jam datang buat check up. Risau katanya. Kadangkala dia sendiri naik rimas dengan abangnya yang terlalu... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 12

4 November 2009 
Kategori: Novel

7,544 bacaan 6 Ulasan

Nama Pena : Mel Mellisa Ellin tak puas mengenawakan aku lagi bila mengingatkan yang aku telah bermimpi kahwin dengan Dr. Sharizal tu. Kalau dekat rumah dia, confirm dah berguling-guling dia ketawakan aku.Aku hanya memandangnya saja dengan muka yang geram dan hati yang mendongkol. Nasib baikni kawasan hospital, kalau tak, memang aku dah kerjakan dah budak bertuah ni. Sesudah tawanya reda, aku ceritakan... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku Kekasihku 11

27 October 2009 
Kategori: Novel

7,976 bacaan 10 Ulasan

Nama Pena : Mel Mellisa Aku menutup jam loceng yang berbunyi nyaring. Malasnya nak bangun pergi kerja. Dah cuti ni nak kerja balik memang agak liat sikitlah. Kepala aku ni pulak berdenyut nyut pulak. Tiba-tiba pulak sakit kepala. Hmm…malasnya nak bangun. Aku bergolek-golek kejap selama lima minit sebelum memaksa diri untuk bangun. Ambil tuala dan melangkah longlai menuju bili air. Mandi. Lima... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku kekasihku 10

9 October 2009 
Kategori: Novel

8,372 bacaan 3 Ulasan

Nama Pena : Mel Mellisa “Takpelah. Saya boleh naik bas jek. Bukan jauh pun Melaka tu. Takpelah, awak balik heh. Kesian Ija.”Kataku lagi sambil mengangguk-angguk. Takpelah sekali-sekala naik bas. Lagipun, dah lama aku tak naik bas ekspress ni sejak dah ada kereta. Teringin jugak nak rasa naik bas lagi. Lagipun, adik dia lebih penting dari aku. Jadi, aku tak kisah kalau kena naik bas sekalipun. “Betul... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku kekasihku 9

2 October 2009 
Kategori: Novel

7,522 bacaan 4 Ulasan

Nama Pena : Mel Mellisa Pagi itu, aku bercadang untuk ke pasar dengan mak untuk beli barang masakan untuk kenduri arwah malam ni. Tapi si Farizal ni pulak kata biar dia dan ‘abang’ dia tu yang pergi. Dia suruh aku tunggu kat rumah. “Akak tunggu kat rumah lah. Biar Rizal dengan abang yang pergi. Rizal dah cakap kat abang Sharizal tadi.”Begitulah ayatnya. Aku terlongo memandangnya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku kekasihku 8

16 September 2009 
Kategori: Novel

7,932 bacaan 3 Ulasan

Nama Pena : Mel Mellisa Aku tengok dia rancak betul berbual dengan adik aku si Farizal dan Hafizah. Budak berdua tu memang suka bercakap. Farhana pulak lebih suka mendengar. Dia ni agak slow sikit berbanding abang dan kakaknya yang kalau bercakap macam bertih jagung. Sesekali aku tengok dia mengangguk mengiyakan percakapan adik-adik aku tu. Aku melempar senyuman padanya ketika pandangan kami bertembung.... [Teruskan bacaan]

Novel : Jiranku kekasihku 7

10 September 2009 
Kategori: Novel

8,805 bacaan 1 Ulasan

Nama Pena : Mel Mellisa Keretanya membelok ke laman rumahku. Dapat dilihat emak dan adik-adikku semua berkumpul di bawah pokok jambu. Bersebelahan pokok jambu itu ada sebuah pangkin. Masing-masing menoleh bila kereta Toyota Altis hitam ni berhenti cun-cun di depan rumah dan di laman rumah aku yang bersih ni. Aduh…apa pulak mak aku kata nanti ni bila tengok aku bawak balik lelaki ni? Apa aku nak... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212