Cerpen : Kasih Fazura

14 April 2014 
Kategori: Cerpen

Oleh: Juemelda Hermand KASIH FAZURA PETANG Sabtu membuatkan ramai pengunjung terutamanya ahli keluarga datang memenuhi kawasan pantai Batu Hitam, Kuantan. Ada yang berkelah, sekadar melepak dan juga berenang di tepi pantai. Fazura menarik nafas panjang. Kenangan menggamit mindanya seketika. Terasa penuh hatinya mengimbau kenangan manis setahun yang lalu. Jika masa mampu diundurkan kembali... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Batas Asaku

23 December 2011 
Kategori: Cerpen

Oleh : Juemelda Hermand “APA nak jadi dengan kau ni Hia? Kerja kau membuta aje 24 jam, rumah ni pun kau tak kemas. Kau nak harapkan siapa? Aku ni balik kerja, penat tahu tak? Tapi kau macam tak paham langsung! Pinggan kat sinki tu bertimbun kau tak basuh, kau tunggu siapa nak basuhkan? Kau nak tunggu aku yang buat? Apa kau ingat aku ni kerja kat luar tu macam main pondok-pondok? Bertuah punya... [Teruskan bacaan]

Novel : Demi Hati Ini 5

4 August 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Juemelda Hermand BAB 5 Panas sungguh cuaca hari ni. Berpeluh sakan aku dibuatnya. Waktu makan tengah hari tadi aku rasa macam tak nak keluar dari bangunan Maya’s Publication ni tapi perut aku pulak dah bising minta diisi. Akhirnya aku keluar jugak lepas Farina mengajak berkali-kali siap offer nak belanja aku lagi tu. Kami ke tempat biasa, restoran berhampiran pejabat. Selesai memesan makanan,... [Teruskan bacaan]

Novel : Demi Hati Ini 4

8 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Juemelda Hermand BAB 4 East Coast Mall Kuantan menjadi pilihanku untuk membeli-belah. Keramaian manusia tidak menghalang aku untuk berjalan dalam keadaan sesak. Adikku Emyra sudah hilang entah kemana, pantang di bawa berjalan! Aku sendirian menyusuri expo yang berderet di ruang lobi, jualan murah. Aku membelek beberapa helai tudung Arianni, Syria tak ketinggalan juga tudung Siti. Wah, macam-macam... [Teruskan bacaan]

Novel : Demi Hati Ini 3

1 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Juemelda Hermand BAB 3 Suasana riuh di taman I-City Shah Alam menggamit perasaan ceriaku. Mujurlah Farina dating ‘menyelamat’ di saat-saat akhir tapi wajah cemberut Farina membingungkan aku. Ada masalah apa budak ni? Dari tadi aku tanya sepatah, sepatah jugak dia jawab. Bila aku tanya berpatah-patah, lagi sepatah dia jawab. Musykil benar aku! Farina kulihat masih lagi menilik telefon bimbitnya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Demi Hati Ini 2

24 May 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Juemelda Hermand BAB 2 Peristiwa dua minggu lalu telah menyebabkan aku terpaksa berpindah rumah. Aku tak sanggup terus tinggal di rumah yang kuanggap telah tercemar itu. Keputusan itu telah kuberitahu emak tanpa menceritakan hal yang sebenar. Alasanku mahu tempat tinggal yang lebih dekat dengan tempat kerjaku emak terima seadanya tanpa banyak soal. Sejak kejadian itu juga aku sudah tidak pernah... [Teruskan bacaan]

Novel : Demi Hati Ini 1

16 May 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Juemelda Hermand BAB 1 Hari ini merupakan hari pertama aku memulakan tugas di Maya’s Publication sebagai Junior Editor dibawah pengawasan Puan Marina. Sejujurnya dalam hatiku amat gementar. Mana tidaknya, tidak pernah terlintas langsung aku akan ditawarkan jawatan yg sememangnya telah lama aku idamkan sejak menuntut di UiTM Puncak Perdana. Kerap kali aku dimomokkan jawatan ini hanya layak... [Teruskan bacaan]