Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 20

26 November 2013 
Kategori: Novel

16,792 bacaan 16 Ulasan

Oleh : anabella BAB 20 Petang itu Eric dan Ariel mengaduh sakit badan.Mereka berdua terbaring lesu di atas lantai ruang tamu Teratak Kasih dengan wajah berkerut-kerut. “Inilah jadinya bila seseorang sudah lama sangat tidak melakukan aktiviti berkebun.Asyik terperap dalam pejabat je sebab tu badan sakit-sakit.Mengalahkan atuk yang dah tua je kamu berdua ni.” Yahya membebel sambil tangannya... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 19

27 May 2013 
Kategori: Novel

19,193 bacaan 23 Ulasan

Oleh : anabella BAB 19 “Jannah,semalam awak ada dengar bunyi sesuatu mengerang tak?” Yahya yang sedang bersarapan pagi bertanyakan hal itu kepada isterinya.Semalam dia tidak nyenyak tidur apabila mendengar suara seseorang seperti mengerang kesakitan. Jannah memandang suaminya dan memberikan isyarat mata.Namun Yahya tidak memahami.Mengapa suaminya itu boleh bertanyakan hal seperti itu sewaktu semua... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 18

12 April 2013 
Kategori: Novel

18,762 bacaan 11 Ulasan

Oleh : anabella BAB 18 Menjelang senja sebuah kereta BMW Z4 mewah bewarna biru gelap memasuki halaman Teratak Kasih kepunyaan Jannah dan suaminya Yahya. Eric yang sedari tadi sempat berkunjung ke sebuah warung berbual panjang dengan beberapa orang penduduk Kampung Sayang yang dikenalinya tanpa menyedari waktu berputar laju.Kampung Sayang adalah sebuah perkampungan yang terletak di pekan Tanjung Sedili,daerah... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 17

18 February 2013 
Kategori: Novel

22,683 bacaan 41 Ulasan

Oleh : anabella BAB 17 Rihanna tersengih sendirian apabila melihat leher Eric yang kemerahan apabila turun ke dapur pagi itu.Ixuna terus menonong ke meja makan meninggalkan suaminya.Nampaknya tidak salah Rihanna menjodohkan Eric dengan Ixuna.Walaupun secara paksa hubungan perkahwinan cucunya itu kelihatan telah menapak ke arah yang lebih baik. Dia gembira dengan kejujuran Ixuna.Masih dia ingat bagaimana... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 16

5 February 2013 
Kategori: Novel

22,815 bacaan 32 Ulasan

Oleh : anabella BAB 16 “Sayang,sayang nak pakai baju pengantin warna apa?” Eric bertanya seraya melemparkan senyuman manis terhadap gadis yang baru seminggu menjadi tunangannya. “Hitam.” Ixuna menjawab dengan nada tidak berminat seraya menyelak buku koleksi pakaian pengantin yang terdapat di butik milik Ayip.Dia duduk di atas sofa yang disediakan dalam butik itu. Ayip yang menjadi pemerhati... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 15

17 January 2013 
Kategori: Novel

19,824 bacaan 27 Ulasan

Oleh : anabella BAB 15 Malam Ahad minggu itu merupakan malam terakhir Ixuna menginap di Vila Oracle. Eric dan Ariel membuat perancangan rapi yang merupakan perancangan terakhir untuk memastikan Ixuna tidak mahu menerima Eric sebagai suami.Jam menunjukkan pukul dua pagi saat dua lembaga serba putih dan seorang lelaki berpakaian hitam menapak perlahan keluar daripada sebuah bilik. “Gila hebat kau... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 14

9 January 2013 
Kategori: Novel

18,159 bacaan 21 Ulasan

Oleh : anabella BAB 14 Eric memerhati Ixuna yang sedang tersenyum girang menyiram tanaman bunga mawarnya disisi rumah.Dia tersenyum sendirian melihat wajah comel itu.Semalam bukan main beria gadis itu ingin menggondolkan semua pokok mawarnya.Hari ini,gadis comel itu berbuat baik pulak.Kelihatan Elya dan Reny sama membersihkan halaman rumah Vila Oracle petang itu.Sebelum ini tidak pernah sekali pun... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 13

3 January 2013 
Kategori: Novel

20,487 bacaan 25 Ulasan

Oleh : anabella BAB 13 Eric yang baru selesai membersihkan diri setelah dikejut bangun oleh Ixuna mula menapak ke tingkat bawah.Dia terjengah-jengah dari tangga meninjau keberadaan gadis comel yang selalu mencari pasal dengannya itu.Dari kejauhan dia dapat melihat Ixuna berjalan laju menuju ke perkarangan rumah sambil membebel akan sesuatu.Ariel dengan kaki yang terhincut-hincut turut sama mengikuti... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 12

27 December 2012 
Kategori: Novel

20,870 bacaan 37 Ulasan

Oleh : anabella BAB 12 “Abang Eric memang dah gila.” Elya berbisik perlahan di telinga Reny sambil mengikat tali kasut sukannya. “Dia bukan gila.Cuma dia dengan abang Ariel terlebih teruja untuk mengenakan Kak Xuna.” Reny menjawab sebelum mata mereka berdua tertumpu pada dua batang tubuh pemuda yang sedang berdiri di luar pagar Vila Oracle.Kedua pemuda itu berborak ceria dan sekali sekala menjeling... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 11

14 December 2012 
Kategori: Novel

18,695 bacaan 21 Ulasan

Oleh : anabella BAB 11 “Macammana ni Reny?.Ada satu jam tiga puluh minit lagi sebelum pukul satu tengahhari.Abang memang sengaja nak kenakan kakak.” Elya berbisik geram ke arah Reny dengan muka yang membersut menahan marah.Dia sempat mengerling sekilas ke arah Ixuna yang sedang membelek bahan-bahan masakan dalam peti sejuk yang berada di dapur Vila Oracle. Daripada gayanya memang kakak mereka itu... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 10

3 December 2012 
Kategori: Novel

17,493 bacaan 10 Ulasan

Oleh : anabella BAB 10 Kecantikan pekarangan Vila Oracle dipandang Ixuna dengan satu keluhan besar. Dia memejamkam mata dan menghela nafas panjang.Jauh dalam hati dia berdoa agar tindakannya hari ini adalah langkah yang betul dan menggembirakan ramai pihak.Demi cintanya pada Alex Emrys dia sanggup berkorban apa saja.Moga langkah yang diambilnya hari itu adalah langkah yang betul… “Wah,akak... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 9

20 November 2012 
Kategori: Novel

16,155 bacaan 11 Ulasan

Oleh : anabella BAB 9 Madam Amy dan Puan Sri Rihanna berkeputusan untuk bersua muka secara tidak formal setelah semua urusan kerjasama syarikat mereka berdua berjalan lancar.Sebuah cafe yang terdapat dalam hotel King Corporation menjadi tempat pertemuan mereka. “Amy,I memang tak sangka you ada seorang anak perempuan yang cantik jelita.Wajah dia langsung tak sama dengan wajah you pun.” Rihanna membuat... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 8

8 November 2012 
Kategori: Novel

17,246 bacaan 5 Ulasan

Oleh : anabella BAB 8 “Maaf Tuan Muda Eric,Ixuna memang dah biasa pecah pecahkan barang kat mana saja dia berada.Tuan Muda tak payahlah bimbang sangat.” Penjelasan lembut daripada Ida yang menyedari keasyikan Eric membelek tangan anak majikannya menyebabkan pemuda itu tergamam seketika. “Er…saya nak cuba baju ni.” Eric terus mengambil tuksedo yang tadinya berada di tangan kiri Ixuna selepas... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 7

31 October 2012 
Kategori: Novel

18,072 bacaan 20 Ulasan

Oleh : anabella BAB 7 Ixuna mengelilingi sehelai tuksedo bewarna putih yang baru saja selesai direka oleh ayahnya.Tuksedo itu terletak betul-betul di tengah butik Crimson Butterfly dan berada dalam kaca lutsinar.Setelah puas meneliti pakaian lelaki itu,dia mencatatkan sesuatu di dalam Samsung Galaxy Notenya.Kemudian dia berlegar legar pula di sekeliling butik itu dan mengira stok seperti arahan papanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 6

18 October 2012 
Kategori: Novel

23,605 bacaan 17 Ulasan

Oleh : anabella BAB 6 “Ouch!.Perlahan sikit boleh tak!” Eric menepuk tangan Ariel yang agak kuat menyapu ubat luka di bahagian pinggangnya. “Relakslah bro.Sejak bila kau tak tahan sakit ni..” Ariel cuba menahan gelak apabila melihat wajah Eric yang masam mencuka sedari tadi.Jelas kelihatan satu tompokan lebam yang agak besar di bahagian pinggang sepupunya itu.Sudahlah kulit Eric tu putih kemerahan,apabila... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 5

10 October 2012 
Kategori: Novel

18,086 bacaan 8 Ulasan

Oleh : anabella BAB 5 “Saya Vifeinia Ixuna,wakil RS Corporation.Mama saya arahkan saya ke mari untuk bincangkan proposal mengenai pembangunan hostel terbesar di Asia kelak.” Kali ini barulah Ixuna mempunyai peluang untuk memberitahu akan tujuan sebenarnya berkunjung ke Vila Oracle.Rihanna yang masih melopong tidak percaya sempat menyambut proposal yang dihulur Ixuna.Dia membelek fail itu buat seketika... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 4

3 October 2012 
Kategori: Novel

18,584 bacaan 17 Ulasan

Oleh : anabella BAB 4 “Kamu ke mana Xuna,dah pagi macam ni baru balik?” Suara lembut Insan Nur Kamil menyapa gegendang telinga Ixuna sebaik saja dia melangkah masuk ke dalam Vila Cahaya.Jam di dinding sudah menunjukkan pukul dua pagi.Ixuna mengeluh kecil sebelum menyalam tangan papanya. “Pergi kelab malam papa.” Jawapan bersahaja Ixuna membuatkan mata papanya terbeliak. “Kamu buat apa pergi... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 3

20 September 2012 
Kategori: Novel

14,686 bacaan 13 Ulasan

Oleh : anabella BAB 2 Lampu neon bewarna warni beputar ligat dalam kelab malam saat itu.Dua orang pemuda tampan sedang berbual bual kosong sambil meneguk air coca cola di satu sudut.Beberapa orang gadis seksi cuba mendampingi mereka namun semua ajakan ditolak dengan baik. “Sorry babe.We have important discussion today.Not have time for enjoy.” Ariel atau nama sebenarnya Putra Sharil Izrin sempat... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 2

11 September 2012 
Kategori: Novel

20,555 bacaan 51 Ulasan

Oleh : anabella BAB 2 Lampu neon bewarna warni beputar ligat dalam kelab malam saat itu.Dua orang pemuda tampan sedang berbual bual kosong sambil meneguk air coca cola di satu sudut.Beberapa orang gadis seksi cuba mendampingi mereka namun semua ajakan ditolak dengan baik. “Sorry babe.We have important discussion today.Not have time for enjoy.” Ariel atau nama sebenarnya Putra Sharil Izrin sempat... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin 6 Bulan Je?! 1

28 August 2012 
Kategori: Novel

35,774 bacaan 57 Ulasan

Oleh : anabella BAB 1 “Aku bagi kau orang RM 5000 setiap seorang. Aku nak kau orang berenam pastikan yang salah seorang daripada kau orang berenam dapat mencabul kehormatan budak tu!” Suara wanita bangsawan yang dikenali ramai itu memetir memberi arahan ke arah enam orang anak buahnya yang semua berpakaian hitam.Mereka semua tunduk memandang lantai,tidak berani bersemuka dengan wanita yang kadang... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11