Jom Temui Penulis Penulisan2u Hari Ini 16/6/2012

16 June 2012 
Kategori: Novel

3,177 bacaan 2 Ulasan

JOM Temui penulis AIFA BATRISYA ( Kahwin Ganti ), MARISSA ( Teduhan kasih & Bila Hati Dah Sayang ), Musuhku Suamiku ( Zuera Rasiddin ) Tarikh : 16 Jun 2012 Masa : 3pm – 3.45pm Lokasi : Popular Paradigm Mall, Kelana Jaya Penulis : 1. Musuhku Suamiku ( Zuera Rasiddin ) (Fajar Pakeer) 2. Primadona Orang Muda ( Bikash Nur Idris ) (Fajar Pakeer) Tarikh : 16 Jun 2012 Masa : 4pm – 4.45pm Lokasi... [Teruskan bacaan]

Aktiviti Penulis : Jom Temui Penulis Penulisan2u

13 June 2012 
Kategori: Info Terkini, Menarik Di Sini

5,454 bacaan 7 Ulasan

JOM Temui penulis AIFA BATRISYA ( Kahwin Ganti ), MARISSA ( Teduhan kasih & Bila Hati Dah Sayang ), Musuhku Suamiku ( Zuera Rasiddin ) Tarikh : 16 Jun 2012 Masa : 3pm – 3.45pm Lokasi : Popular Paradigm Mall, Kelana Jaya Penulis : 1. Musuhku Suamiku ( Zuera Rasiddin ) (Fajar Pakeer) 2. Primadona Orang Muda ( Bikash Nur Idris ) (Fajar Pakeer) Tarikh : 16 Jun 2012 Masa : 4pm – 4.45pm Lokasi... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 17

27 March 2012 
Kategori: Novel

34,619 bacaan 67 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya Mya Zara tersenyum panjang bila melihatkan Luqman masih lena tidur seperti tadi. Perlahan-lahan dia menghenyakkan punggungnya ke atas katil lalu mengengsot sedikit mendekati Luqman. Bahu Luqman diraihnya. Kemudian, dahinya berkerut. Rasa seperti tidak percaya, dahi lelaki itu pula disentuhnya. Panas! Patutlah sejak tadi dia tidak bergerak. Rupanya dia demam panas! “Luqman…luqman!... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 16

5 March 2012 
Kategori: Novel

27,718 bacaan 51 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya ” Aku…aku suka dibo!” Lamunan Mya Zara terhenti bila gelak tawa Farisya masih berterusan sejak tadi. Beria-ia benar dia ketawa sambil tepuk-tepuk meja. Sikit pun pandangan orang di sekeliling Kafetaria itu tidak diendahkan. “Sya, sudah-sudahlah tu. Kau tak malu ke orang dok pandang kita saja dari tadi.” Perlahan-lahan Farisya merendahkan suaranya. Namun... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 15

21 February 2012 
Kategori: Novel

27,646 bacaan 63 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya Bab 15 Mya Zara menggosok matanya perlahan-lahan.Tiba-tiba dia teringatkan kisah malam tadi. Tanpa menoleh, tangannya meraba ke sisi kanannya. Kosong!Alamak! Dia dah bangun dulu! Awal pula dia bangun pagi ni!Cepat-cepat mukanya ditekup dengan kedua tapak tangan.Ahhhh..malunya! Suara orang berdehem mengejutkannya. Luqman hanya berdiri tegak dihadapannya sambil berpeluk tubuh. ”... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 13, 14

2 February 2012 
Kategori: Novel

37,038 bacaan 68 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya BAB 13 “Serius lawak bro rupa kau sekarang. Kasanova FKK separuh botak?Ada janggut pulak tu! Adoyaiii!”. Tangan kanan Zakri sibuk menyapu kepala Luqman yang baru sikit sahaja ditumbuhi rambut manakala tangan kirinya memegang janggutnya. Luqman Hakim menggelengkan kepalanya melihat gelagat Zakri yang tidak habis-habis menggelakkannya. Cepat-cepat topi disarungkan ke... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 12

15 January 2012 
Kategori: Novel

24,436 bacaan 44 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya Tak!Tak mungkin! Dia memang Nuqman! Bukan Luqman! Pandangan redup seperti itu, hanya milik Nuqman! Bukan Luqman! Mya Zara mula membebel sendirian.Sejak tadi dia mundar-mandir sebegitu. Ke hulu, ke hilir dia berjalan mengelilingi biliknya. Dah macam kucing hilang anak lagaknya. Mulutnya pula terkumat-kamit membebel sesuatu.Sesekali dia menggaru kepalanya yang tidak gatal. Peristiwa... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 11

29 December 2011 
Kategori: Novel

22,106 bacaan 50 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya Rasulullah shallallaahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Artinya : Tidaklah seorang isteri menyakiti suaminya di dunia, melainkan isterinya dari para bidadari Surga akan berkata, ‘Janganlah engkau menyakitinya. Celakalah dirimu! Karena ia hanya sejenak berkumpul denganmu yang kemudian meninggalkan-mu untuk kembali kepada kami.” Hadits shahih: Diriwayatkan oleh at-Tirmidzi... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 10

14 December 2011 
Kategori: Novel

22,974 bacaan 78 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya BAB 10 Hembusan angin dari kawasan lapang tanah sawah tidak sedikit pun mendamaikan hati Luqman yang resah sejak tadi. Entah kenapa, dia sangat terganggu dengan kejadian tadi. Dalam tidur pun, nama dia. Entah-entah, dalam sedar ketika dia bercakap dengan aku pun, dia anggap aku Nuqman. Gila lah! Aku bukan Nuqman. Aku Luqman lah! Luqman hanya mampu menjerit sekuatnya di dalam hati.... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 9

2 December 2011 
Kategori: Novel

23,553 bacaan 82 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya BAB 9 ” Apa? Biar benar kau ni Zara. Itulah, aku dari hari tu lagi dah suruh kau buat penjelasan pasal status kau pada semua orang kan? Tapi kau tak nak. Dah tu sekarang, macam mana kau nak buat dengan pensyarah tu?”. Beria-ia Farisya bertanyakannya. Lagak gaya macam wartawan rancangan Melodi yang bertudung tu pun ada. Penampilan pun dah memang sama! Bertudung lilit... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 8

23 November 2011 
Kategori: Novel

24,355 bacaan 36 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya BAB 8 Datin Zahra sudah selesai makan tengahari. Hari ini Mak Yah masak menu nasi tomato.Berselera dia makan walaupun mereka hanya makan bertiga dengan Pak Mat. Sesekali Datin Zahra mengeluh panjang. Rasa sunyi duduk di rumah besar itu. Nuha Aleesya menguruskan perniagaan mereka di Kuala Lumpur. Zara dan Luqman pula walaupun dekat, hampir 3 minggu mereka tak balik. Luqman sibuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 7

11 November 2011 
Kategori: Novel

24,039 bacaan 38 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya BAB 7 Luqman melangkah laju ke bangunan 30 tingkat itu setelah kereta BMW arwah abahnya di parkir di hadapan lobi bangunan itu.. Penyambut tetamu di aras bawah hanya tunduk dan senyum sebagai tanda hormat. Tak lama kemudian, mereka berbisik sesama sendiri. Jarang-jarang ‘tuan muda’ mereka tunjuk muka di situ. Pasti ada sesuatu hal yang penting hingga membawanya ke situ. Lif... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 6

1 November 2011 
Kategori: Novel

22,295 bacaan 40 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya ** NOVEL ‘KERNA AKU BUKAN DIA’ KINI DI GANTI TAJUK KEPADA ‘KAHWIN GANTI’…HARAP MAKLUM..N PLZ ENJOY YOUR READING BAB 6 Malam itu, mereka ramai-ramai tengok cerita ‘ Pirates Of Carribean’ yang terbaru. Adam yang siang tadi ke Taman Universiti,sempat membeli cd ‘pirate’ dekat kedai cina di hujung simpang belakang Maybank. Zakri dan Adam sudah... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 5

19 October 2011 
Kategori: Novel

20,125 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya BAB 5 ” Wehhh Akim. Bila kau balik ni? Tak nampak pun kau kat rumah pagi tadi ‘ Tegur Fakrul sedang Luqman Hakim berselera makan pisang goreng cicah kuah kicap pedas. ‘ Aku pergi kelas dari rumah ummi aku.Tak masuk rumah pun lagi ‘.balas Luqman malas-malas. ‘ Akim, Fakrul kata cik Mya tu sedara kau ye. Sampai hati kau kan, buat tak kenal saja dengan dia…dah... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 4

12 October 2011 
Kategori: Novel

21,399 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya BAB 4 Luqman Hakim mengenyeh-ngeyeh matanya yang sedikit bengkak. Sesekali dia teringat peristiwa malam tadi.Bagaimana marah dan sedihnya dia melihat perkhabaran dari surat khabar semalam dan kemudian tindakannya memeluk Mya Zara di luar sedar. Tiba-tiba hatinya jadi marah pada diri sendiri. Marah dengan tindakan dan perilakunya pada Mya Zara.Sudah tentu Mya Zara fikirkan yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 3

4 October 2011 
Kategori: Novel

21,209 bacaan 24 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya BAB 3 Mya Zara memberhentikan keretanya dihadapan banglo dua tingkat yang tersergam indah di Bukit Tunku itu. Entah kenapa hatinya terasa berat dan sayu tiap kali melewati banglo itu.Terlalu banyak kenangan silamnya di rumah itu. Pintu pagar terbuka perlahan lantas Mya Zara masuk ke dalam memakirkan keretanya di sebelah kereta Volkswagen Polo milik umminya. ” Assalamualaikum... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 2

27 September 2011 
Kategori: Novel

20,555 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya BABA 2 Hakim mengeluh panjang.Badannya diluruskan di atas katil. Penat ! Penat melayan perangai Arissa yang over manja. Hakim mendengus kasar.Mukanya di tekup dengan bantal. Matanya dipejamkan.Berusaha untuk menenangkan fikiran. ” Haa…baru balik? Aku ingat kau tak balik malam ni.Ni kenapa pulak mengeluh panjang? Awek lari?” . Hakim hanya memandang kosong ke muka Fakrul. ”... [Teruskan bacaan]

Novel : Kahwin Ganti 1

19 September 2011 
Kategori: Novel

30,558 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Aifa Batrisya BAB 1 Aku mengeluarkan baju dari dalam beg, satu persatu. Kemas lipatannya di mata aku. Yang pasti, bukan kerja aku. Kalau aku, aku sumbatkan saja semuanya dalam beg. Mudah dan cepat. ” Woi akim! Buat apa tu? Mengemas ke?”. ‘ Tak ada lah. Tengah masak. Nak join ? “. Aku tersengih sedikit sambil berpaling ke arah datangnya suara. Tak sesuai langsung soalan Fakrul... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11