Novel : Kampung Girl 17

22 July 2011 
Kategori: Novel

52,302 bacaan 78 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom “AMBOI!!!” dengan hanya satu perkataan itu sudah berjaya mematikan senyuman di bibir Ainnur. “Tak sudah-sudah lagi ke berangankan bakal suami yang sekejap lagi sudah nak jadi suami yang sah.” Usikan nakal dari bibir Salmi hanya membuatkan wajah Ainnur merona. Malu! Sejak dua minggu lalu, perasaannya sudah makin berbunga-bunga. Sebaris pesanan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 15, 16

8 July 2011 
Kategori: Novel

26,254 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom Bab 15 “KOMPANG dipalu, pengantin baru… duduk bersanding, tersipu malu.” Ainnur mengetap bibir geram. Tak sudah-sudah lagi si Salmi itu hendak mengusiknya. Sejak balik dari kampung, itu sajalah modal Salmi yang begitu gigih mengusiknya. Lagu pengantin baru kadang-kadang disilih gantikan bersama lagu Bunga Rampai nyanyian Zaleha Hamid. “Sal… baik kau diam... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 14

24 June 2011 
Kategori: Novel

20,120 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom CINCIN yang tersarung di jari manisnya dipandang dengan perasaan tidak percaya. Sudah menjadi tunangan orang, bertambah rasa tidak percaya. Tunangan kenapa Ashraf Khairi, fakta ini makin membuatkan dia hendak gelak tergolek saja. Mana tidak, mentah-mentah dia ditolak oleh lelaki itu sebelum ini. Tapi kini, kerana perkataan dari mulut lelaki itu sendiri sudah menyebabkan termeterainya... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 13

16 June 2011 
Kategori: Novel

19,907 bacaan 23 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom ROTI bakar yang terletak di atas pinggan kaca itu dicapai. Mayonis yang terletak dalam botol, juga di atas meja dicapai dengan rasa malas. Perlahan saja dia menyapukan mayonis ke atas permukaan roti bakar. Lambat-lambat saja dia memulakan kunyahan. Entah kenapa, rasa macam tidak ada mood pula untuk bersarapan hari ini. Bukan setakat tidak ada mood untuk bersarapan, rasanya dia tiada... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 12

9 June 2011 
Kategori: Novel

21,055 bacaan 46 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom “FAISAL,” genggaman erat antara tangan Ashraf dan Faisal. Bersabung mata keduanya. Faisal masih dengan pandangan yang pelik dan tertanya-tanya. Manakala Ashraf… dengan panahan mata yang menunjukkan amarah di hatinya. ‘Eh… yang kau nak marah bagai gila, kenapa pula?’ desis hati Ashraf sendiri. ‘Haruslah!!! Ain kan bakal…’ terhenti terus ucapan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 11

2 June 2011 
Kategori: Novel

18,452 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom MENYAKITKAN hati betul, bila si Ashraf itu menonong saja berjalan meninggalkan dirinya di LCCT. Tak apalah kalau tidak ikhlas sekalipun, tapi sekurang-kurangnya, temankan dia sekejap sehingga dia naik pesawat. Itu pun nak berkira sangat. Sudahlah sejak dia menghadiahkan panahan mata yang cukup tajam, lelaki itu seakan sudah kehilangan mulut untuk bersuara. Diam saja sepanjang... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 10

26 May 2011 
Kategori: Novel

20,036 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom KERETA Toyota Rush milik Ashraf meluncur dengan kelajuan sederhana membelah jalan raya. Bibirnya terkumat-kamit mengucapkan apa dia sendiri tidak tahu. Stereng kereta dipegang dengan erat. Kalau diikutkan rasa hati, hendak saja dia mencabut dan melemparkannya di luar. Argh!!! Nak menjerit macam orang gila pun tak boleh, sebabnya ada budak kampung di sebelah. “Tension!... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 9

18 May 2011 
Kategori: Novel

19,100 bacaan 32 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom AINNUR sudah menghentakkan kakinya. Macam tak percaya yang dia akan ke sini semata-mata nak bertemu empat mata dengan buah hati si mangkuk itu. Tidak sangka juga kerana ikutkan rasa hati yang sudah menggila dengan api cemburunya, dia terus saja mendapatkan flight ke sini. Boleh jadi gila dah aku sebab tergilakan orang gila macam Ashraf Khairi. Bangunan di tengah-tengah kota... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 8

11 May 2011 
Kategori: Novel

17,820 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom PEN di pegangan tangan diketuk beberapa kali. Bukannya dakwat sudah habis, tapi ini merupakan salah satu cara dia berfikir. Berfikir sambil menganggu ketenteraman awam. Sungguhlah tidak bagus teknik yang diguna pakai oleh Ainnur Azmi ini. Sesungguhnya pada saat ini, Ainnur terasa pelik bangat! Oh, jangan salah sangka, dia bukannya dapat tawaran berlakon sinetron, sampaikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 7

3 May 2011 
Kategori: Novel

18,586 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom KELUHAN berat meniti bibirnya. Mindanya dikerahkan untuk menghasilkan buah pemikiran yang dapat memberi kesan yang besar untuk projek ini. Wajah Wan Shafie salah seorang sahabat sejati yang turut bertungkus-lumus mengeluarkan idea dipandang sekejap. Kelihatan dahi Wan Shafie berkerut. Tekun juga dia berfikir. Fail di depan mata cuba dibelek beberapa kali, mana tahu dapat ilham.... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 6

26 April 2011 
Kategori: Novel

21,457 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom WAJAH Ashraf dipandang dengan renungan yang maha tajam. Gara-gara si cokodok basi ini dia sudah ketinggalan untuk mengejar basnya. Akhirnya, tersadailah dia di sini duduk menghadap wajah lelaki itu yang masih menyepi dari tadi. Trauma kot. Desis Ainnur sendiri. Tanpa sedar ketawanya sudah lepas. “Yang kau gelak ni kenapa?” cepat saja Ashraf menyambut. Ainnur ketawa... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 5

19 April 2011 
Kategori: Novel

19,851 bacaan 17 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom ASHRAF mundar-mandir dalam bilik. Jarum jam sudah menginjak ke angka dua pagi tapi matanya masih segar dan bugar lagi. Sungguhlah tidak tenang jiwanya di saat ini. Ya Allah… makin aku menjauh, makin mendekat nampaknya. Selepas persetujuan kahwin keluar dari bibir Ainnur, mulut mummy sudah sibuk merancang itu dan ini tanpa sedikit pun bertanyakan dirinya. Bila dia menyampuk hendak... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 4

12 April 2011 
Kategori: Novel

21,182 bacaan 27 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom “ARGH!!!” jeritan Ashraf memenuhi ruang bilik itu. “Tahanlah sikit! Mummy baru nak letak ubat, belum kena pun lagi dekat kulit,” bebel Puan Mazlin. Ashraf ini jeritnya mengalahkan budak perempuan saja. Nasib Puan Mazlin boleh tahan dengan jeritan itu. Kalau tak, ikutkan hati ini hendak ditolak saja kepala anaknya ke tepi. Darah di atas kepala... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 2, 3

5 April 2011 
Kategori: Novel

25,526 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom Bab 2 SEAWAL jam enam pagi Ainnur sudah menapak masuk ke dalam tandas. Entah kenapa moodnya pagi ini, terasa seperti terlebih gula saja. Selesai membersihkan diri, dia terus saja ke bilik untuk menunaikan solat Subuh. Usai bersolat, dia sudah terintai-intai ke dalam dapur. Kelihatan emaknya sangat tekun menyediakan bancuhan tepung. “Hai mak… pagi-pagi dah buka gerai... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 1

28 March 2011 
Kategori: Novel

62,916 bacaan 36 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom [Prolog] PANGGILAN telefon yang diterima sebentar seolah mampu membuatkan nafasnya terhenti. Perkara yang begitu dielak selama ini akan terjadi juga dalam hidupnya. Argh!!! Rasa nak menjerit hingga terkeluar anak tekak. Mummy tak patut! Sahut hatinya. Pantas saja dia mencapai telefon yang dicampakkan ke atas sofa tadi. Nombor didail dan talian telah disambungkan. Hatinya resah,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kampung Girl

12 September 2010 
Kategori: Cerpen

31,344 bacaan 58 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom “Maaflah, saya tak berkenan pun dengan awak!,” PAP! Rasa macam ada batu besar yang menghempap kepala ni. YA ALLAH, malunya. Ain sekadar tunduk menekur tanah. Malunya bila orang dah datang rumah, katanya nak masuk meminang tapi ini sadis ceritanya, bila kena tolak lamaran sebelum apa-apa perbicaraan. “Saya dah cakap kat mak saya, tapi dipaksanya jugak datang tengok... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11