Novel : Kasih Yang Hilang.. 1

17 March 2014 
Kategori: Novel

159 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Nyna Syira 1 Papa,papa…’. Jerit seorang budak perempuan berusia tujuh tahun berlari mendapatkan Syed Nazim yang bersarapan diruang makan. ‘Ya sayang. Anak papa menjerit satu rumah dengar ni kenapa? Adik nak ape? Ni dah mandi ke belum ni?’. Soal Syed Nazim kemudian menangkat puteri bongsunya itu ke riba. ‘Hehe, belum. Adik sejuklah.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih yang hilang

29 May 2011 
Kategori: Cerpen

6,178 bacaan 13 Ulasan

Oleh : KIBUM 93 1 Kenapa hati aku ini rasa macam berdetar – detar saja ini.Adakah aku sudah semakin meyukai adif? Perkenalanku dengan adif ketika waktu di library sekolah aku. “Opss,sorry!” sambil mengutip buku yang terjatuh untuk dipinjam olehku.”Tak mengapa” turut juga membantuku mengutip buku – buku yang terjatuh.”Awak tak ada apa – apa ke?”tanyanya.Lalu... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih yang hilang 9

21 April 2011 
Kategori: Novel

1,482 bacaan 1 Ulasan

Oleh : angelseptember [9] “rina..” “Rina..” panggil Imran lagi. Sudah 2,3 kali Rina mengigau semalam. Rasanya beberapa jam sahaja tidurnya lena, selebihnya dia terjaga kerana Rina. Bukan dia marah. Tidak. Cuma bimbang. Tidak tahu apa yang sepatutnya dia lakukan. Mahu buat lebih-lebih, ada jugak yang kena halau nanti. “Rina..bangun.” Imran duduk dibirai katil. Lengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih yang hilang 8

14 April 2011 
Kategori: Novel

1,091 bacaan Catat Ulasan

Oleh : angelseptember [8] “assalamualaikum” “waalaikumussalam,mak. Mak sihat?” “mak sihat. Kamu? Rina macam mana?” “saya sihat. Alhamdulillah. Rina? Erm, entahlah. Dia asyik terperuk dalam bilik.” “dia buat apa?” “entah. Im pun tak tahu.” “aish. Kamu ni. boleh pulak biarkan si Rina tu dalam bilik sorang-sorang. Kalau jadi... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih yang hilang 7

7 April 2011 
Kategori: Novel

969 bacaan Catat Ulasan

Oleh : angelseptember [7] “mak. Rina ingat hujung minggu ni Rina nak balik Penang. Boleh?” aku pandang mak yang sedang menceduk bubur jagung untuk makan petang. Mak pandang aku lalu melabuhkan punggungnya disebelahku. Tanganku digenggamnya. “Rina nak balik seorang ke?” “Rina tak tahu mak. Mak balik dengan Rina boleh?” “lama ke Rina nak balik sana? Atau Rina... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih yang hilang 6

31 March 2011 
Kategori: Novel

777 bacaan Catat Ulasan

Oleh : angelseptember [6] Selesai makan dan menolong mak mengemas dapur, aku keluar ke beranda. Saja ingin mengambil angin malam. Buaian aku ayun perlahan-lahan. Terasa kedinginan malam. Langit malam ini cerah, bertemankan kelip-kelip bintang di angkasa. Bertapa indahnya ciptaan tuhan. Alhamdullilah, aku masih lagi hidup dan berpeluang menikmati keindahan ciptaan tuhan ini, walaupun terlalu banyak... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih yang hilang 5

2 March 2011 
Kategori: Novel

939 bacaan Catat Ulasan

Oleh : angelseptember [5] Penjelasan mak tadi benar-benar mengejutkan aku. Terpaku aku sebentar mendengar kata-kata mak. Apakah itu benar? Adakah itu semuanya benar? Aku terduduk lesu disofa. Aku pandang mak yang berada disebelah. Airmuka wajah tua itu benar-benar keruh. Ada airmata yang bertakung dimatanya. Tanganku masih lagi berada dalam genggaman mak. “mak..” “Rina. Maafkan mak.... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih yang hilang 4

22 February 2011 
Kategori: Novel

1,104 bacaan 2 Ulasan

Oleh : angelseptember [4] Sudah seminggu peristiwa seram itu berlalu. Sudah seminggu juga aku tertanya-tanya siapalah anak saudara mamat stalker tu. yelah,nak tahu jugak budak mana yang mengaku cikgu dia ni baik dan suka senyum. Nasib baik dia cakap aku baik, kalau dia cakap aku ni jahat? Tak ke naya. Tak pasal-pasal kena band nursery aku ni. “cikgu.” “Cikgu.” Panggil suara... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih yang hilang 3

15 February 2011 
Kategori: Novel

990 bacaan 1 Ulasan

Oleh : angelseptember [3] Deringan telefon mematikan tidurku yang lena. Malasnya nak angkat dahla dengan kepala yang maha berat ni. Siapalah yang terlebih rajin yang call aku bangun pagi ni? Dengan mata yang masih tertutup, aku mencari-cari handphoneku. Ingin sahaja nak offkan phone. Biar tenang sikit tidur ni. Belum sempat aku tekan butang ‘end’, telefonku mati. Alhamdulillah…tenang sikit. Namun,... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih yang hilang 2

7 February 2011 
Kategori: Novel

882 bacaan 1 Ulasan

Oleh : angelseptember [2] “awal akak sampai pagi ni.” “mak sayang!” latahku. Kedengaran suara-suara ketawa dibelakang membuatkan aku berpaling. “laa. Teruna dara ni ke? Akak ingat apek jual roti.” “ala akak.. Muka hensom saya ni macam apek jual roti ke? Lain tahu kak. Jauh lagi hensom.” “banyakla kamu hensom.Fikri.” “buwekks..akak pun... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih yang hilang 1

31 January 2011 
Kategori: Novel

1,264 bacaan 6 Ulasan

Oleh : angelseptember [1] “ibu harap Sabrina dapat fikirkan cadangan ibu tadi dan bersetuju. Ibu harap sangat.” Ujar ibu perlahan sambil menepuk pahaku sebelum ibu bangun menuju ke biliknya, meninggalkan aku sendirian di ruang tamu ini. Aku masih lagi termangu-mangu disitu. Cuba memproses perbincangan aku dan ibu tadi. Lama aku termenung mengenangkan cadangan ibu yang kurasakan sangatlah... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11