Kau Ditakdirkan Untukku

18 January 2012 
Kategori: Novel Di Pasaran

175,957 bacaan 89 Ulasan

“Kenapa awak tak berterus terang aje. Tadi bukan main berani lagi nak berterus-terang sendiri. Sampai nangis-nangis,” sindir Akmal tersengih nakal. “Bos jangan sebut pasal tu lagi boleh tak!” bidas Anis geram. Kenangan lama dalam hidupnya telah menutup pintu hati Akmal Ikram untuk bercinta lagi, namun pertemuan dengan Nuranis Fatihah membuatkan hatinya mula goyah. Dia mula tertarik... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku

16 July 2011 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Akan ku sulam kasih hingga ke dasarnya, Kerna ku percaya kita ditakdirkan bersama. Kenangan lama dalam hidupnya telah menutup pintu hati Akmal Ikram untuk bercinta lagi, namun pertemuan dengan Nuranis Fatihah membuatkan hatinya mula goyah. Dia mula tertarik dengan keperibadian yang ada pada gadis itu. Kelembutan dan kenakalan Anis sering mengusik hati Akmal. Sejak itu, hatinya mula terpaut. Wajah... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku 23

18 June 2011 
Kategori: Novel

37,621 bacaan 32 Ulasan

Oleh : geemus @ gee muszisya 23 Sedari tadi hanya sepi menemani mereka. Tegang wajah Akmal memandang ke hadapan menumpukan perhatian pada pemanduan. Tidak sedikit pun dia menoleh ke arah Anis. Perasaan hampa kecewa bercampur baur menguasai diri. Anis diam tidak berkutik. Resah. Gusar melihat raut wajah serius Akmal. Nanti apa aku nak cakap pada Datuk dan Datin? Kalau Datin tanya kenapa aku tolak?... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku 21, 22

4 March 2011 
Kategori: Novel

37,602 bacaan 59 Ulasan

Oleh : geemus @ gee muszisya 21 Majlis ulangtahun rumah anak yatim Ar Raudhah disambut sederhana namun tetap meriah. Masing-masing sibuk dengan tugasan yang telah diberikan. Puan Mariam dari tadi sibuk menyambut tetamu yang hadir. Kanak-kanak yang terlibat dengan persembahan, sudah bersedia di belakang pentas. Manakala Anis, sejak tadi menguruskan meja makan untuk tetamu jemputan. Lincah tangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku 19, 20

25 February 2011 
Kategori: Novel

22,495 bacaan 31 Ulasan

Oleh : geemus @ gee muszisya 19 “Sorry Encik Akmal, kak Yati dah beritahu tapi… ” bingkas kak Yati membela diri. Bukan tidak ditegah tetapi perempuan itu langsung tidak mengendahkan katanya. Hanya menonong sahaja langkah dihayun masuk ke sini. “Tak apa, kak Yati boleh keluar dulu.” Pintas Akmal. Kak Yati hanya mengangguk mendengar arahan. Memandang sekilas perempuan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku 17, 18

18 February 2011 
Kategori: Novel

21,200 bacaan 16 Ulasan

Oleh : geemus @ gee muszisya 17 Rentak muzik rancak kuat bergema di sebuah kelab malam terkenal di ibu kota. Silauan lampu yang malap dan terang silih berganti dengan pelbagai warna menyinari ruang pentas tari. Pengunjung yang bermacam ragam, dari yang muda hingga merangkak kesenja leka menari sambil berpelukan tanpa segan silu lagi. Membiarkan nafsu bertakhta dihati, hingga alpa pedoman diri. Sesekali... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku 15, 16

10 February 2011 
Kategori: Novel

22,232 bacaan 25 Ulasan

Oleh : geemus @ gee muszisya 15 Kelopak mata di buka perlahan. Menoleh ke kanan melihat jam di atas meja sudut di sebelah katil. Jarum jam diamati, sudah hampir pukul lima. Keluhan kecil terluah di bibir halus Anis. Lama betul dia melayan mata hingga tidak sedar waktu sudah berganjak ke petang. Perlahan Anis bangun sambil mengeliat puas. Tubuhnya terasa semakin segar. Sakit kepala juga sudah tidak... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku 13, 14

3 February 2011 
Kategori: Novel

20,698 bacaan 13 Ulasan

Oleh : geemus @ gee muszisya 13 Min bernyanyi kecil mengikut alunan lagu yang berkumandang dari corong radio sambil membakar roti untuk sarapan paginya bersama Anis. “Anis! Ooo… Anis!” jerit Min dari dapur. Mana Anis ni? Selalu dah masuk dapur time ni. Apasal hari ni lambat pulak. Roti bakar sudah tersusun di dalam piring. Air teh panas sudah tersedia di atas meja. “Anis! Kau... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku 11, 12

26 January 2011 
Kategori: Novel

21,352 bacaan 20 Ulasan

Oleh : geemus @ gee muszisya 11 “Assalamualaikum mama.” Akmal mengatur langkah ke arah Datin Kamariah yang sedang menyusun atur pasu di taman kecil di halaman rumah. Datin Kamariah segera mencabut sarung tangannya menyambut huluran tangan anaknya itu. Tangan Datin Kamariah dikucup lembut oleh Akmal. Datin Kamariah tersenyum senang. “Penat nampaknya anak mama ni?” tanya Datin... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku 9, 10

19 January 2011 
Kategori: Novel

24,205 bacaan 14 Ulasan

Oleh : geemus @ gee muszisya 9 Anis berjalan perlahan ke arah kolam renang. Sengaja dia turun lebih awal. Sementara menanti Akmal, boleh juga dia berjalan-jalan di sini menikmati angin pagi. Anis melabuhkan punggung di kerusi panjang yang berada di hujung kolam renang itu. Matanya dihidangkan dengan pemandangan laut yang terbentang luas dengan angin sepoi-sepoi bahasa menggamit ketenangan di dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku 7, 8

11 January 2011 
Kategori: Novel

23,423 bacaan 16 Ulasan

Oleh : geemus @ gee muszisya 7 Nuranis Fatihah berjalan perlahan menuju ke lobby. Rasa di hati memang tidak mahu keluar ke mana-mana. Hanya mahu berkurung di dalam bilik sahaja. Urat sendinya sudah terasa sengal- sengal. Apa tidaknya bila sampai saja di tapak projek mereka terus mengadakan beberapa perbincangan yang membangkitkan beberapa agenda. Beberapa kali keluhan terbit dari bibirnya. Ini kalau... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku 5, 6

4 January 2011 
Kategori: Novel

23,897 bacaan 11 Ulasan

Oleh : geemus @ gee muszisya 5 Anis bernyanyi kecil mengikut alunan lagu dari corong radio kereta. Pemerhatian sepenuhnya diberikan kepada pemanduan supaya selamat sampai ke pejabat. Keadaan jalan raya pagi ini agak lengang memandangkan ada yang tidak bekerja pada hari sabtu ataupun kerana dia keluar agak lewat melepasi masa masuk bekerja . Perjalanan ke pejabat tidaklah sejauh mana tetapi jumlah... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku 3, 4

28 December 2010 
Kategori: Novel

26,557 bacaan 12 Ulasan

Oleh : geemus @ gee muszisya 3 Sejak Akmal memegang jawatan CEO, Anis merasakan ada saja yang tidak kena dimata Akmal. Kenapa Akmal seolah-oleh mendera perasaannya, malahan kerja yang sepatutnya diberikan kepada orang lain diberikan padanya. Meskipun bebanan kerja yang banyak namun Anis tidak pernah mengeluh. Prinsipnya yang sukakan cabaran menjadi pendorong kepadanya untuk tekun bekerja dan menyelesaikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku 1, 2

20 December 2010 
Kategori: Novel

40,717 bacaan 21 Ulasan

Oleh : geemus @ gee muszisya 1 “Boleh aku masuk?” Tiba-tiba Min terjengul di balik muka pintu bilik Anis yang tidak di tutup rapat. “Tak boleh!” Tegas jawapan Anis langsung tidak menoleh ke arah Min yang masih menunggu jawapan. “Peduli apa aku boleh ke tidak, aku nak masuk jugak,” selamba Min berkata lalu mengatur langkah ke arah Anis dan melabuhkan punggung di birai... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11