Cerpen : Kerana Sayang!

28 September 2016 
Kategori: Cerpen

Oleh: Bazilah A.Z “Baby..please!I mintak maaf.I janji I tak akan buat lagi!,”.Suara Emran,my future ex boyfriend bernyanyi hambar di telinga.Dan aku,enak sahaja meratah daging KFC di hadapannya.Berbagai jenis alasan sudah Emran bentangkan,aku masih lagi enak meratah ayam KFC.Nyummy!Kata-katanya langsung tidak aku pedulikan.Aku nampak seperti tidak beradab bukan?Like I care! “Baby,you dengar tak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Sayang

6 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Fina Alyaa Aku berjalan mengelilingi seluruh ruang kedai buku Popular. Rasanya ni dah masuk kali ke tiga aku lalu kat depan kaunter pembayaran kedai. Tuan yang jaga kaunter tu pun rasanya dah banya kali tertoleh-toleh kat aku, ‘pasai pa la budak ni duk lalu lalang, nak mencuri ke’. Haa tu la ayat yang aku dengar yang keluar dari mulut tuan punya kedai ni. Tak ada insuran punya... [Teruskan bacaan]

Novel : Kerana Sayang 2

23 February 2010 
Kategori: Novel

Oleh : MissNera Ketukan di muka pintu mengejutkan aku. Segera air mata yang masih mengalir deras aku kesat dengan hujung baju kurungku. “Hai, Kak Hana. Eh, Kak Hana nangis yer?” Aku sekadar menggeleng. Tidak punya kekuatan untuk bersuara. Nadirah yang merupakan anak saudara Ikhwan menghampiriku. Umurnya sudah menjangkau enam belas tahun. “Akak tipu Dhira. Akak nangiskan? Kenapa Akak... [Teruskan bacaan]

Novel : Kerana Sayang 1

16 February 2010 
Kategori: Novel

Oleh : MissNera Tengah hari itu, aku terpaksa bergegas balik ke kampung setelah menerima panggilan daripada emak yang menyatakan ada hal penting. Bila aku bertanya emak sekadar memberitahu Abah hendak adakan kenduri doa selamat dan kenduri kesyukuran aku mendapat kerja. Dari Pudu Raya aku menaiki bas ekspres ke Ipoh. Di dalam fikiranku kalut memikirkan tentang hal kenduri yang dibuat tanpa pengetahuanku.... [Teruskan bacaan]