Novel : KLIK! 12

28 July 2011 
Kategori: Novel

16,575 bacaan 100 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Bab 12 “Memang silap besar la lu nak gertak wa macam tu, Adam! Lu tak kenal siapa Kay!” Aku menjerit kecil sambil tersenyum riang. Rancangan untuk lari dari menjadi ‘awek’ olok-olok Adam terapung-apung di dalam kepala, tinggal nak melaksanakannya aje! Bukannya aku ini seperti kacang lupakan kulit tetapi pertolongan yang dimintanya itu tak masuk akal langsung!... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 11

20 July 2011 
Kategori: Novel

9,230 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana KLIK! 11 “Abang, dah ready nak order?” Aku yang sibuk membelek telefon bimbit tersentak seketika. Abang? Minah ni panggil aku abang?! Malaun betul! Cis, mesti dia ni nak perli aku. Memang dasar mulut takde insurans! Aku mengangkat wajah dan merenung tajam ke dalam anak mata pelayan restoran tersebut. Nyata perempuan di dalam lingkungan umur belasan tahun itu... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 9, 10

13 July 2011 
Kategori: Novel

8,687 bacaan 39 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana KLIK! 9 Kasut Nike merah di kaki kucabut dengan pantas dan sesudah itu aku terus berlari anak di persisiran pantai. Dari jauh lagi dapat kulihat susuk tubuh Adam yang berkemeja biru. Lengannya disingsing sampai ke paras siku dan tali leher juga kelihatan seperti telah dilonggarkannya. Gaya duduk sebijik seperti orang tengah ‘frust’ bercinta. Sebelah tangan memegang... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 7, 8

15 June 2011 
Kategori: Novel

8,300 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana KLIK! 7 Sudah dua hari aku terperuk di dalam rumah dan akhirnya selepas separuh mati merayu kepada umi, dapat juga aku datang ke pejabat seperti biasa. Bukannya apa, aku memang sudah betul-betul sembuh. Lagipun, boleh bernanah teruk telinga ini kalau terpaksa menghabiskan satu hari lagi di rumah teres dua tingkat itu. Mana tidaknya, asyik-asyik Irham sahaja yang menjadi... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 6

25 May 2011 
Kategori: Novel

8,227 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana novel ke 2 dari penulis Novel M.A.I.D KLIK! 6 Topi Adidas yang terletak kemas di atas kepala kubuka dan kucampakkan dengan kasar ke atas meja. Denyutan di kepala semakin menjadi-jadi pula. Tangan kiri mula memicit-micit kasar dahi dan kemudiannya pantas mengutip kertas yang terdampar di penjuru meja. Mata kukecilkan sedikit sambil meneliti tulisan pada kertas itu. ‘Nak... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 5

29 March 2011 
Kategori: Novel

9,024 bacaan 33 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana novel ke 2 dari penulis Novel M.A.I.D Sebaik sahaja keluar dari pejabat, mataku terus menyapa kelibat Adam. Lelaki yang segak berkaca mata hitam itu kulihat sedang bersandar pada kereta pacuan empat roda BMW X7 miliknya sambil berbual di telefon. Aku terus mendekati lelaki tinggi lampai itu bersama beg hitam yang berisi kamera dan peralatan lain di tangan. Perbualan lelaki... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 4

1 March 2011 
Kategori: Novel

10,150 bacaan 31 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana 4 Pelik bin ajaib betul aku dengan kelakuan semua orang malam ini. Selesai sahaja menjamu selera, umi dan Auntie Maria terus meminta diri untuk ke dapur. Kemudian, Uncle Johan pula bertanya tentang barang-barang antik kepunyaan abah. Sememangnya abah yang menggemari barangan antik itu mempunyai banyak koleksi barangan tersebut yang disimpan rapi di dalam sebuah almari.... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 3

15 February 2011 
Kategori: Novel

8,500 bacaan 48 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana 3 Kembang kempis hidung mancungku menahan marah apabila ternampak kelibat lelaki itu. Satu-satunya lelaki sewel yang tidak faham bahasa. Darjah kemarahan melonjak naik dengan jayanya apabila lelaki itu kelihatan sedang enak menjamu selera sambil membaca suratkhabar. “Amboi…seronoknya menjamu selera.” Bisikku geram kepada diri sendiri. Sebiji penumbuk... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 2

8 February 2011 
Kategori: Novel

8,578 bacaan 43 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Novel ke 2 dari penulis novel M.A.I.D 2 “Apa semua ni, umi, abah?” Soalku sedikit geram. Mereka ingat sekarang ni zaman P. Ramlee agaknya sampai nak carikan jodoh untuk anak-anak? P. Ramlee pun kahwin suka sama suka dulu. Aku yang hidup di abad ke-21 ni pulak yang hendak dicarikan jodoh oleh ibu bapa. Kolot betullah umi dan abah aku ni! Tak habis-habis aku... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 1

3 January 2011 
Kategori: Novel

10,967 bacaan 54 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Novel ke 2 dari penulis novel M.A.I.D 1 Pertanyaan demi pertanyaan telah kujawab dengan senyuman walaupun ada soalan yang bertaraf budak tadika ditanya kepadaku. Fail yang berisi penerangan tentang pakej-pakej yang ditawarkan pula sudah diselak wanita yang bersubang besar itu berjuta-juta kali. Agaknya nak tunggu lunyai dulu fail tersebut baru dia hendak buat keputusan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11