Novel : Lelaki Versi Dia 9,10

19 October 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Aireen Aryana TENGAH HARI itu aku dikejutkan sesuatu. Seseorang lebih tepat kut sebab aku dah serupa macam Bulma terkejut jumpa Bezita dalam cerita Dragon Ball. Aku tak terkelip bila terpandang wajah Wan Aakif muncul di depan mataku tengah hari itu. Satu pejabat mula kecoh. Siap ada yang mengintai dari tepi-tepi dinding. Aku pandang wajah Wan Aakif tajam tapi dia hanya buat muka selanga dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Lelaki Versi Dia 8

12 October 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Aireen Aryana AKU kata berhenti kat depan perhentian bas sebab pejabat aku seberang tu tapi dia senyum aje. Dari tadi senyum aku naik gelisah jugak. Wan Aakif senyum oo… Tak pernah aku tengok lebih-lebih lagi dalam keadaan awal pagi begini. Cair sikit… “Saya berhenti depan syarikat tempat awak…” Dia terus memandu lalu macam tu saja depan perhentian bas tak sempat aku nak... [Teruskan bacaan]

Novel : Lelaki Versi Dia 7

4 October 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Aireen Aryana BAB 7 PAGI-PAGI lagi aku lihat Nafisa masak kat dapur. Aku tersengih lebar. Kalau tak salahlah kan, aku positif sangat yang rajuk dia dah hilang. “Fisa…” Aku tegur dia sambil mengambil tempat duduk. Atas meja ada nasi goreng kampung dan kalau Nafisa yang masak rasa dia mesti tip top meletup. Aku tau masak mee maggie dengan telur goreng je. Itupun kalau rajin nak masak... [Teruskan bacaan]

Novel : Lelaki Versi Dia 6

22 September 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Aireen Aryana BAB 6 “ARWIN…” Bahuku disentuh pelan. Aku mamai seketika. “Win,” suara itu menyapa telingaku lagi. Aku terpisat-pisat membuka mata. Kat mana ni? Terpinga-pinga sejenak. Bila tersedar aku masih di dalam kereta, aku terus berpaling ke sebelah. Wajah Wan Aakif membuat jantungku berdegup kencang. Aku segera membetulkan dudukku sambil berdehem berkali-kali. Wan Aakif sekadar... [Teruskan bacaan]

Novel : Lelaki Versi Dia 5

5 September 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Aireen Aryana BAB 5 TAK tahan aku tengok muka Wan Aakif yang begitu polos. Gelisah dan rimas. Ye lah selalu muka dia menyombong aje bila pandang muka aku yang tak berapa nak cantik ni kan? Dia handsome aku tak cantik. Nak dia pandang aku? Minta maaflah jawabnya. Tapi itu dulu, sekarang ni dia asyik sibuk nak mengendeng kat aku sepanjang saat. Perangai lebih kurang seperti Auntie Zita. Mana tumpah... [Teruskan bacaan]

Novel : Lelaki Versi Dia 4

15 August 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Aireen Aryana BAB 4 SELEPAS aku solat, aku kemaskan telekung Auntie Zita di dalam almari. Memang telekung itu tersedia di sana kerana Auntie Zita kata senang kalau ada orang nak guna. Ye lah sebenarnya bilik ni kan bilik tetamu tapi aku buat macam bilik aku. Selesai aku mengemaskan tudungku, aku masih lagi berfikir tentang Wan Aakif. Pelik gila lelaki itu. Takkan duduk luar negara boleh menyebabkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Lelaki Versi Dia 3

8 August 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Aireen Aryana BAB 3 PETANG itu aku dah bertenggek di depan rumah Auntie Zita. Bukan aku yang beria nak pergi okey… Ni semua gara-gara abang sengal aku yang tiba-tiba suruh Auntie Zita telefon sebab aku tak nak pergi. At last, aku terpaksa pergi juga. Mak aku dah bising tanya kenapa tak nak pergi walhal makan-makan doa selamat untuk cousin sendiri, bukan untuk orang lain. Tapi yang aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Lelaki Versi Dia 2

31 July 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Aireen Aryana BAB 2 AKU berjalan menuju ke arah perhentian bas. Seharian aku terpaksa menahan panas sebab bekalan elektrik tiba-tiba terputus dipejabat. Seksa gila… Ingatkan bos bagi cuti setengah hari tapi hampeh. Tak de nya dia nak kasi kitorang cuti-cuti Malaysia. Kedekut tak boleh nak kata apa. Tapi sebab aku tengah cari makan kat sana, kena redha aje la… Orang bawahan katakan… Ni... [Teruskan bacaan]

Novel : Lelaki Versi Dia 1

23 July 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Aireen Aryana BAB 1 “JOM main kahwin-kahwin…” Ajak Syiha apabila terpandang Wan Aakif Akmani yang baru saja menapak menuju ke arah mereka. Hatinya berbunga riang. “Jom!!” sambut Arwin Raisha kuat. Turut seronok melihat kelibatan Wan Aakif Akmani. “Abang Wan jadi suami la…” Syiha tarik tangan Wan Aakif Akmani. “Win nak jadi isteri!” Arwin Raisha berlari di sisi Wan Aakif Akmani. “Win!... [Teruskan bacaan]