Novel : Love You Mr. Arrogant! 25

20 August 2011 
Kategori: Novel

194,187 bacaan 248 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Irham duduk berteleku di dalam keretanya sambil mengeluh berat, lain yang ingin diketahuinya, lain pula yang dia terima. ‘Hadry bekerja di pejabat Zaara! Ah kenapa aku rasa tak suka dengan perkara ni!’ Irham meraup wajahnya perlahan. Tadi usai bertemu Mr. Raymond, Hadry datang menegurnya, bukan kepalang dia terkejut, namun dia cuba berlagak biasa, padahal jiwanya sudah tidak... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 24

13 August 2011 
Kategori: Novel

109,086 bacaan 34 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Irham terjaga apabila terik mentari mula menerobos ke dalam ruang biliknya itu. Bingkas dia bangun apabila merasakan dadanya berat seperti dihempap sesuatu. Mata Irham membulat saat melihat Zaara sedang asyik terlena dalam rangkulannya, kepalanya elok terlentok di atas dada Irham seperti tempat itu adalah bantalnya. Irham keliru, berusaha untuk cuba mengingati apa yang telah terjadi... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 23

30 July 2011 
Kategori: Novel

92,887 bacaan 55 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Zaara keluar dari kereta Audi S4 itu dengan terhencut-hencut, berusaha untuk berjalan sendiri. Dia tidak mahu lagi menyusahkan Irham yang sudah bersusah payah menjemputnya dan menghantarnya ke klinik, apatah lagi suaminya itu kelihatan tidak puas hati dengan alasannya tadi. Kakinya yang masih sakit, digagahi untuk melangkah. Irham pantas mendapatkan Zaara setelah menutup pintu... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 22

9 July 2011 
Kategori: Novel

82,375 bacaan 45 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Faisal mendengus geram, adegan di depan matanya tadi bagaikan membakar api cemburu yang menyala dalam tubuhnya. Sudah lama dia berdiam diri kerana tidak mahu menganggu kehidupan rumahtangga Zaara. Dalam pemikirannya Zaara itu seorang gadis yang baik yang tak akan mengkhianati suaminya, namun apa yang dilihatnya tadi menyangkal sama sekali persepsinya selama ini. Faisal mengalihkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 21

2 July 2011 
Kategori: Novel

79,633 bacaan 30 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Zaara memasuki pejabatnya dengan mata yang sembap akibat tidak cukup tidur. Sejak akhir-akhir ini sukar sekali Zaara melelapkan matanya dek kerana asyik memikirkan masalah yang menyelimuti hidupnya kini. Alam rumahtangga yang sepatutnya membahagiakan, menjadi fasa yang cukup menyeksakan dalam hidupnya. Irham masih berhati batu, namun Zaara dapat melihat sedikit perubahan yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 20

24 June 2011 
Kategori: Novel

79,662 bacaan 40 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Zaara mencurahkan air sabun ke atas badan Myvi kesayangannya itu. Myvi itu sudah berdebu dan kotor kerana sudah lama tidak bercuci semenjak Zaara meninggalkannya di rumah sewanya dulu. Cuti hujung minggu yang ada ini, Zaara ingin gunakan untuk mencuci kereta kesayangannya itu. Sedang asyik menggosok ke segenap penjuru kereta berwarna putih itu, Zaara terlihat kelibat Irham yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 18, 19

17 June 2011 
Kategori: Novel

81,812 bacaan 45 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Bab 18 “Awak, saya balik lambat sikit ya hari ni…” Zaara memulakan bicara sebaik Irham mengangkat gagang. Irham tidak memberikan sebarang respon membuatkan suasana menjadi hening seketika. “Awak… dengar tak ni? Saya cakap yang saya balik lambat sikit hari ni, boleh tak?” “Nak pergi mana lagi? Dating?” Irham serius bertanya. “Ish... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 17

3 June 2011 
Kategori: Novel

68,872 bacaan 30 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Zaara menggeliat kecil lantas menggosok matanya yang masih pedih. Pinggangnya yang sakit akibat tidur di atas lantai semalaman, diurut perlahan. ‘Adeh, hari-hari macam ni boleh tua sebelum usia ni. Belum apa-apa dah bongkok.’ Zaara mengomel sendirian. Mata Zaara dikalih ke arah Irham yang masih nyenyak tidur sambil memeluk bantal peluk di atas katil bersaiz ‘king’ itu.... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 16

20 May 2011 
Kategori: Novel

72,180 bacaan 57 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Zaara berdiam diri di bilik. Pipinya yang masih kebas diusap perlahan, geram hatinya dengan perempuan tak sedar diri di bawah tadi. Ikut hatinya, mahu saja dia buka langkah silat yang dipelajarinya zaman sekolah dulu. Biar gadis itu tersungkur depan matanya. Tapi memandangkan banyak mata yang memerhati di dalam rumah itu, Zaara tahankan saja dirinya. “Aduh, bisa jugak tangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 15

12 May 2011 
Kategori: Novel

67,435 bacaan 29 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Irham berjalan mundar-mandir di dalam biliknya di dalam Irham Holding itu. Fikirannya kusut dan tidak tenang. Dia fikir, dengan berkahwin dengan gadis yang disalahertikan sebagai kekasihnya itu, segala masalahnya akan selesai namun akhirnya masalah lain pula yang timbul. Barulah Irham sedar betapa susahnya hidup berpasangan, apatah lagi dengan insan yang tidak pernah dikenalinya... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 14

5 May 2011 
Kategori: Novel

65,174 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Sudah lebih setengah jam jugalah Zaara tercongok sendirian sambil menunggu Irham di situ, nak naik ke bilik semula, takut Irham marah, terpaksalah Zaara menunggu sambil menjamu matanya dengan siaran filem Hindi di skrin televisyen bersaiz 65 inci itu. “I sebenarnya masih tak faham…” Zafrina yang datang entah dari mana tiba-tiba bersuara di sebelah Zaara, tersenyum... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 13

30 April 2011 
Kategori: Novel

68,392 bacaan 21 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana “Aku nak naik atas kejap, kau duduk aja kat sini.” Irham sempat berbisik ke telinga Zaara saat mereka usai bersarapan. Zaara terkedu, ini akan mendedahkan dia dalam situasi bahaya! ini bermakna dia harus melayani keluarga Irham dan menjawab soalan-soalan mereka sendirian. Mampus! Wajah Irham direnung untuk meminta simpati namun Irham lansung tidak terjentik dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 12

21 April 2011 
Kategori: Novel

71,288 bacaan 33 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Zaara terjaga saat jam loceng di sebelah Irham berbunyi. Wajahnya diusap-usap sebelum menggosok-gosok matanya. Bilik yang masih asing di pandangan matanya itu diperhatikan seketika. Irham yang masih nyenyak tidur disebelah ditenung Zaara dengan perasaan keliru, cuba menyedarkan dirinya sendiri tentang status dirinya sekarang. Jam loceng yang bingit itu cuba ditutup Zaara, namun... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 10, 11

7 April 2011 
Kategori: Novel

78,895 bacaan 35 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Bab 10 Malam itu rumah Haji Zaidi penuh dengan sanak-saudara, persiapan perkahwinan sedang sibuk dijalankan. Mujurlah keluarga Irham banyak membantu membuat persiapan, kalau nak diharapkan keluarga haji Zaidi sendiri nak buat persiapan dalam waktu dua minggu saja dari tarikh bertunang, memang mustahil. Disebabkan keluarga Irham sendiri yang minta majlis berlansung segera, maka... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 8, 9

30 March 2011 
Kategori: Novel

69,224 bacaan 26 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Bab 8 Zaara melangkah keluar dari butik mewah itu, usai memilih pakaian pengantin. Fikirannya asyik teringatkan gadis seksi tadi. Nak dibandingkan dengan dia, memang jauh langit dari bumi. ‘Tapi kenapa Irham tak kahwin dengan dia saja? Kenapa pilih aku?’ Zaara pandang wajah Irham yang lansung tak pedulikan dia di sisi. “Kita lunch dulu, masih ada masa ni,” Irham... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 6, 7

2 March 2011 
Kategori: Novel

72,850 bacaan 47 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Bab 6 Zaara segera menghampiri Irham yang sedang menunggunya di taman itu, sambil bersandar pada keretanya, jejaka itu melepaskan pandangannya pada tasik yang membiru. “Apa lagi yang awak tak puas hati dengan saya hah? Saya cuma berhutang dengan awak, bukannya menyakitkan hati awak. Kenapa sanggup awak buat macam-macam pada hidup saya?” Zaara melepaskan segala isi... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 5

22 February 2011 
Kategori: Novel

65,928 bacaan 59 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana “Sayang, jomlah teman I pergi shopping, I nak pergi beli kasut baru, kasut I yang ke dua ratus lima puluh enam tu dah lapuk la. Dah tak up to date, I nak beli kasut baru, kasut Datuk Jimmy Choo.” Sherry memuncungkan bibirnya yang tebal bersalut lipstik berwarna merah. “Ok, anything for you baby!” Irham tersengih. “Sayang, baju yang ni ok tak untuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 4

15 February 2011 
Kategori: Novel

68,160 bacaan 52 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Zaara merenung bangunan pencakar langit milik Irham Holding itu. Kad nama yang dipegangnya segera dibelek kembali. ‘Betullah sini. Kali ni apa nak jadi jadilah,’ hatinya nekad. Pintu masuk ke Irham Holding segera diterjah Zaara, rasa amarahnya tak mampu ditahan lagi. “Saya nak cari Encik Zafriel Irham.” “Encik Irham? CEO syarikat ni?” penyambut tetamu... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 2, 3

8 February 2011 
Kategori: Novel

77,365 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Irham merenung keretanya yang kemek di hadapan. BMW putih itu dibelek-belek dan diusap perlahan. Rasa tidak puas hati masih bersisa dalam dirinya. “Tak reti bawak kereta punya perempuan, suka hati aje dia langgar kereta aku,” Irham mengomel sendiri sambil matanya meliar melihat sekeliling keretanya, mencari lagi kecacatan yang mungkin ada pada kereta mewahnya itu. “Nasib... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 1

31 January 2011 
Kategori: Novel

124,187 bacaan 73 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Zaara merenung jam pada dashboard kereta Myvinya itu. Jam sudah pun menunjukkan pukul lapan lima puluh lima minit pagi, menandakan lagi lima minit waktu kerjanya bermula. Zaara tidak mampu berbuat apa kerana sudah tersekat di dalam kesesakan lalu lintas. Radio yang sedang memutarkan lagu Menyesal, dari Sixth Sense segera Zaara kuatkan, cuba mencari sedikit ketenangan diri dengan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11