M.A.I.D

21 October 2011 
Kategori: Novel Di Pasaran

61,222 bacaan 146 Ulasan

Pengembaraan Noorul ke alam yang serba baru bermula semenjak menjadi pembantu rumah di penthouse mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang cerewetnya mengalahkan nenek kebayan. Oleh kerana sifatnya yang cerewet itu, Noorul menggelar Harris Mr. F. Kenapa F, bukan G atau H? Kerana F itu adalah untuk ‘fussy’ atau di dalam bahasa Melayunya cerewet! Semua yang Noorul lakukan sentiasa... [Teruskan bacaan]

Jom Temui Penulis M.A.I.D dan 566 Hari Mencari Cinta

15 April 2011 
Kategori: Info Terkini

5,770 bacaan 30 Ulasan

Temui penulis 566 HARI MENCARI CINTA – Ilya Abdullah & M.A.I.D – Suri Ryana di POPULAR Wangsa Walk, Wangsa Maju pada 16 April 2011, Jam 2 Petang – 3 Petang. Diskaun 20% Tarikh : 16 April 2011 Masa : 2 – 3 Petang Tempat : POpular Wangsa Walk Mall, Wangsa Maju Penulis : Suri Ryana – M.A.I.D : Ilya Abdullah – 566 Hari Mencari Cinta & Coke And Sundae Aktiviti... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 21

24 December 2010 
Kategori: Novel

54,394 bacaan 319 Ulasan

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana Inilah kali pertama aku menjejakkan kaki ke gelanggang badminton di Millennium Tower ini. Iyalah, sebelum ini mana ada masa. Lagipun, dengan siapa pula aku hendak bermain badminton? Mr. F? Hish, tidak pernah aku bermimpi akan bermain badminton dengannya. “Noorul, awak berpasangan dengan saya, Iman pula dengan abang saya.” Ujar Haikal yang tersenyum bersama... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 20

17 December 2010 
Kategori: Novel

31,228 bacaan 131 Ulasan

Oleh : Permaisuri Nampak sahaja kelibatku, Mr Lee terus mengangkat tangannya tinggi dan melambai ke arahku. Aku juga membalas lambaiannya. Sengaja aku sampai awal hari ini. Sebungkus roti canai telur kuberikan kepada lelaki yang kelihatan sedang melipat akhbar berbahasa cina miliknya. Dengan pantas lelaki di hadapanku ini mengeluarkan garfu dan sudu untuk menjamu selera sambil mengucapkan terima kasih... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 19

10 December 2010 
Kategori: Novel

29,096 bacaan 121 Ulasan

Oleh : Permaisuri “Kau ada apa-apa perasaan ke dengan Mr. F?” Soalan Iman membuatkanku terdiam seketika.Air teh di dalam cawan dihirupnya sedikit. Setahu aku, topik hangat yang mengisi ruangan malam ini adalah tentang kebiadaban dan kesamsengan Asyraf senja tadi. Bagaimana pula soalan Iman boleh terbabas dari topik yang sedang kami bualkan? “Kenapa kau tanya aku soalan ini?”... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 18

4 December 2010 
Kategori: Novel

27,469 bacaan 89 Ulasan

Oleh : Permaisuri Aku dan Iman saling berpandangan. Iman mengangkat keningnya tinggi. Aku pula hanya menjungkitkan bahu. Manalah aku tahu bagaimana lagi mahu memujuk Makcik Leha yang sedang bermuram durja. Sudah puas aku mengajaknya makan tetapi hanya air mata sahaja yang berlinangan. Mana tidaknya, anak yang selama ini dibanggakan sanggup menconteng arang di muka. Kasihan betul aku lihat keadaannya... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 17

25 November 2010 
Kategori: Novel

29,764 bacaan 107 Ulasan

Oleh : Permaisuri “Noorul, are you ready???” Aku bertanya kepada diri sendiri bersama senyuman nakal di bibir. Idea ini bukan datangnya dari Iman, bukan juga dari Haikal tetapi dari diriku yang bijak pandai ini. Oopps, perasan sudah! Oh, ada hati nak menyakat aku ye, sampai separuh mati aku ketakutan seorang diri dalam penthouse mewah ini semalam. Sudahlah tu, diolahnya pula skop kerjaku.... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 16

19 November 2010 
Kategori: Novel

30,632 bacaan 116 Ulasan

Oleh : Permaisuri M.A.I.D 16 Aku yang masih lagi berbaring di atas katil, dengan malas memandang ke arah jam di dinding. Pukul 9 pagi. Awal lagi ni. Hish! Kalau di kampung, tentunya aku akan dicubit oleh mak kerana bangun pada waktu begini. Bagi mak, pukul 9 pagi dah terlalu lewat untuk seorang anak dara yang ayu sepertiku bangun. Ala, bukan selalu pun, kan? Sekali sekala tak mengapa rasanya. Selepas... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 15

13 November 2010 
Kategori: Novel

28,631 bacaan 91 Ulasan

Oleh : Permaisuri Aku meneguk sedikit air teh yang masih suam di dalam cawan. Hari ini, Iman terpaksa keluar awal ke kilang. Jadi, terpaksalah aku bersarapan seorang diri. Walaupun begitu, kawanku yang baik itu sempat lagi menyediakan sarapan untukku. Di manalah aku hendak cari sahabat sepertinya? Iman, Iman..! Apabila teringatkan kawanku itu, aku menggelengkan kepala dan ketawa kecil terlepas dari... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 14

28 October 2010 
Kategori: Novel

30,554 bacaan 116 Ulasan

Oleh : Permaisuri Mataku melilau melihat-lihat persekitaran perumahan mewah yang letaknya di atas bukit ini. Tidak pernah kutahu pula ada restoran di sini. Jangan-jangan Haikal hendak bawa aku ke rumahnya untuk makan malam. Hish, merepeklah! Aku memarahi diri sendiri. Ya tak ya juga, kenapa pula dia hendak bawa aku ke rumah keluarganya sedangkan kami hanya kawan biasa sahaja. Barisan kereta yang diparkir... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 13

20 October 2010 
Kategori: Novel

33,393 bacaan 98 Ulasan

Oleh : Permaisuri Tergopoh-gapah aku naik ke atas apabila mengetahui yang Mr. F sedang mencariku. Lupakah dia yang waktu kerjaku adalah dari pukul 8 pagi hingga 6 petang? Sekarang ni baru pukul 7 45 pagi. Hish! Mengikut cerita Mr. Lee, sudah dua kali Mr. F bertanya kepadanya melalui interkom samada aku sudah sampai atau belum. Apabila teringatkan insiden semalam, serta-merta hatiku terasa bengkak.... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 12

13 October 2010 
Kategori: Novel

38,245 bacaan 94 Ulasan

Oleh : Permaisuri Aku membatukan diri di hadapan pintu lif. Niat di hati ingin menunggu Mr. F beredar ke pejabat dulu sebelum naik ke atas. Mr. Lee ada memberitahu yang majikanku itu masih berada di dalam penthouse. Semangat untuk memulakan hari isnin serta-merta hilang. Hampir 20 minit aku menunggu lelaki itu keluar dari kawasan Milennium Tower ini namun hampa. Hatiku masih lagi tertanya-tanya kenapa... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 11

5 October 2010 
Kategori: Novel

32,396 bacaan 90 Ulasan

Oleh : Permaisuri Semalam perbualan aku dan Iman hanya berkisar tentang drama yang terjadi di antara aku dan Mr. F. Iman terkejut besar apabila mengetahui yang kelalaian aku telah menyebabkan jari Mr. F tersepit di celah pintu. Rasanya aku terpaksa mengulangi lebih daripada 3 kali cerita yang sama kepada Iman. Berminat betul dia dengan cerita aku itu. Bercakap mengenai cerita semalam, semestinya si... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 10

23 September 2010 
Kategori: Novel

33,823 bacaan 72 Ulasan

Oleh : Permaisuri Tarikh semalam telah kutandakan di dalam diari sebagai tarikh yang paling malang dalam hidupku. Tidak cukup dengan perang mulut yang tercetus di antara aku dan Asyraf, semalam jugalah harinya identitiku terbongkar. Aku tidak dapat tidur dengan nyenyak gara-gara insiden di Hotel Sri Impiana yang sentiasa menghantuiku sehingga ke saat ini. Semangat untuk memulakan hari isnin telah hilang... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 9

6 September 2010 
Kategori: Novel

32,074 bacaan 70 Ulasan

Oleh : Permaisuri “Nurina?” Tanya Iman setelah aku menceritakan kepadanya tentang peristiwa sedih yang berlaku petang tadi. Sebelah keningnya terjungkit tinggi ala-ala penyanyi terkenal Ziana Zain. Kemudian matanya yang berbulu mata palsu itu dikelip-kelipkan beberapa kali. Hah, sah perasan artis dia ni. “Hm..namanya Nurina. Sebab dia lah Mr. F tengking aku. Aku dapat rasa yang si... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 8

1 September 2010 
Kategori: Novel

29,587 bacaan 40 Ulasan

Oleh : Permaisuri Ah! Aku dah agak, mesti ada udang galah di sebalik spaghetti. Walaupun aku menolak, dia tetap beriya untuk bawa aku ke mari. Menyedari kehadiran kami di Restoran Secret Recipe, Haikal yang sedang menaip sesuatu dengan menggunakan komputer ribanya tersengeh ke arah kami. Ramai jugak pengunjung hari ini, maklumlah hari ahad. Tambahan pula, pengunjung boleh melayari internet secara percuma... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 7

23 August 2010 
Kategori: Novel

29,846 bacaan 51 Ulasan

Oleh : Permaisuri Tanganku pantas mengemas dan membersihkan ruang dapur yang sudah kelihatan seperti tongkang pecah. Semalam adalah kali pertama aku menunjukkan kehebatanku memasak kurma daging dan nasi beriyani tanpa bantuan Iman. Panas yang membara di dalam hatiku masih belum reda apabila mengingatkan tentang nota yang tertampal di dinding peti sejuk pagi tadi. “Masinnya kurma daging. Awak... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 6

16 August 2010 
Kategori: Novel

27,011 bacaan 41 Ulasan

Oleh : Permaisuri Hari ini bagiku adalah hari yang sangat istimewa. Pertama sekali, sebab masuk hari ini genaplah sebulan aku bekerja di rumah Mr F dan yang kedua, hari ini merupakan hari lahirku yang ke-24. Aku langsung tidak menyangka Mr. F yang garang macam harimau tu, baik jugak hatinya. Terkejut beruk aku semalam apabila jumlah wang dalam akaun Maybankku tiba-tiba menjadi banyak. Aku sengaja memeriksa... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 5

9 August 2010 
Kategori: Novel

26,210 bacaan 35 Ulasan

Oleh : Permaisuri “Assalamualaikum.” Kataku sebaik sahaja Mr. F mengangkat telefonnya. “Waalaikumusalam.” Aku suka mendengar suaranya ketika dia menjawab salam. Aku tersenyum sendirian. “Kebanyakan bahan-bahan ada kecuali bawang merah, minyak sapi, santan, rempah kurma dan rempah beriyani.” Aku membaca senarai bahan-bahan yang ditulis Iman di atas sekeping kertas... [Teruskan bacaan]

Novel : M.A.I.D 4

2 August 2010 
Kategori: Novel

27,343 bacaan 38 Ulasan

Oleh : Permaisuri Sudah seminggu kejadian aku menumpahkan sos ke atas baju Mr. F berlalu dan semenjak itulah diriku dihambat ketakutan setiap kali terserempak dengan Mr. F di hadapan lif dan adakalanya di sekitar kawasan bangunan Milennium Tower. Penat aku menundukkan kepalaku dan kadang-kadang aku berpura-pura membaca suratkhabar yang aku cilok dari pondok pengawal Mr. Lee. Konon-konon sebab kusyuk... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212