Novel : Miss Violence and Mr Casanova 37, 38

8 December 2011 
Kategori: Novel

5,423 bacaan 13 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 37 “Bila Fynn Jamal perform Zack?” Soal Zyra dengan mata yang masih memerhati pada pentas. “Lepas ni.” Zyra hanya mengangguk. Bunyi alunan muzik kedengaran. Orang ramai mula bertepuk tangan. Kelihatan orang yang dinanti-nanti sudah naik ke atas pentas. Gadis itu kelihatan manis dengan berbaju kurung berwarna putih kapas. perasaan... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 33, 34

17 November 2011 
Kategori: Novel

5,374 bacaan 7 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 33 Zyra termenung sendiri didalam bilik. Direnungnya siling tanpa dapat menafsirkan apa perasaannya saat ini. Terngiang-ngiang kata-kata Ezamirul di telinga. “Awak ayam ni perisa Hot Nā€™ Spicy kan? ” Zyra hanya mengangguk perlahan dengan mulut yang masih menguyah ayam goreng itu. Ezamirul menganggkat bahagian peha ayam itu. Ditenungnya ayam goreng itu... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 31, 32

5 November 2011 
Kategori: Novel

5,100 bacaan 5 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 31 Apa sahaja yang Zyra lakukan bila bersendirian dengan gitar dekat atas dataran tu. Zyra saya bukan nak menipu awak. Cuma semuanya mengambil masa. Saya tak mahu kehilangan orang saya sayang lagi buat masa ini. Maaf sebab saya gagal untuk jujur. Menipu tak salah selagi tidak mencabuli hak orang lain. Ezamirul menggeleng saat mendengar suara dikepalanya. Sungguh... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 28, 29, 30

10 October 2011 
Kategori: Novel

4,683 bacaan 5 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 28 “Aku tak nak balik rumah dulu la, boleh tak pergi jalan mana-mana. Bosan tahu tak. Nak pergi kerja malas pulak, lagi-lagi aku pergi pun bukan buat apa perhati orang buat kerja. Tengok muka Zack yang poyo tu.” Ezamirul yang baru sahaja membayar duit tol terus menoleh ke arah Zyra. Ezamirul terus memakirkan kereta dibahu jalan sebaik sahaja keluar... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 25, 26, 27

1 October 2011 
Kategori: Novel

5,341 bacaan 5 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 25 “Biarlah saya tolong awak. Awak pergi masuk sana makan dulu. Tadi awak dah banyak buat kerjakan. Awak dah tolong nenek masak. Tolong hidang. Sekarang biar saya yang cuci semua periuk belanga tu.” Ezamirul cuba menarik tangan Zyra bangun daripada duduk mencangkung dibelakang rumah itu. Zyra menepis tangan Ezamirul perlahan. “Alah kau ni,... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 22, 23, 24

24 September 2011 
Kategori: Novel

4,215 bacaan 7 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 22 “Assalamualaikum, mangkuk. Oh, mangkuk. Mana kau ni. Aku dah rasa panas ni. Cepatlah buka pintu pagar ni. Pergh dengan baju kurung lagi. Sengaja nak membuli aku balik dia ni. Assalamualaikum warahmatullahhi wabarakatuh…” Zyra mengelap peluh yang merenik di dahinya. Sudah berapa kali dia beri salam tetapi Ezamirul tak muncul jua. Dia sudah... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 19, 20, 21

17 September 2011 
Kategori: Novel

4,339 bacaan 5 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 19 “Assalamualaikum.” Zyra segera ke pintu hadapan menyambut tetamu yang dia sendiri pasti siapa. Dia terkedek-kedek menghampiri pintu dengan baldi, sabun dan span. Pintu di buka dengan senyuman jahat sampai ke telinga. “Nah ambil ni. Kau nampak Suzuki Swift bawah garaj sana. Kau pergi cuci sekarang jugak. Berkilat. Sampai nampak muka aku.... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 17, 18

12 September 2011 
Kategori: Novel

3,307 bacaan 2 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 17 “Nak cakap apa pulak ni. Cakap dekat sini aje tak boleh ke. Abang ni dahlah nak tumpang orang, lepas tu nak arah-arah lagi. Lorat betullah” Zyra terus meluru keluar daripada kedai. Akmal hanya mengekori dibelakang. Zyra mencangkung di sebelah motorsikalnya, topi keledar diletakkan di atas motorsikal. Tangan pula laju bergerak mengikat tali kasut sukan... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 16

29 August 2011 
Kategori: Novel

4,442 bacaan 4 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 16 “Mungkin” Izz menggelengkan kepalanya dengan senyuman meleret. Matanya masih tak lepas merenung wajah Zyra. Zyra kali ini cuba memberanikan dirinya untuk menatap semula wajah Izz. Sayang, panahan mata Izz terlalu mencairkan hati dan melemahkan saraf-saraf perkasanya!. Goyah iman, ketar lutut dan mati kewarasan akal jadinya. “I memang... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 15

8 July 2011 
Kategori: Novel

4,129 bacaan 6 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 15 Lelaki itu diam sebentar. Dia merenung wajah Zyra dalam-dalam dengan bibir yang tak lekang dengan senyuman. Zyra hanya bermain dengan jari. Dia sendiri jadi malu apabila ditenung sedemikian rupa, tak bosan agaknya merenung anak dara orang. Lelaki itu terbatuk halus, Zyra segera mengalih pandang ke wajah lelaki itu. Apa pulak kali ini. “Kalau... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 13, 14

2 July 2011 
Kategori: Novel

3,471 bacaan 3 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 13 “Apa yang abang merepek ni. Bila pulak Zyra bawak lelaki dalam rumah. Siapa yang dah banyak sangat pahala berbakul-bakul ni sampai sanggup membazir buat fitnah dekat orang?” Zyra mula meninggikan suara. Muka sudah merah menahan marah. “Kau jangan nak kelentong abang dik. Baik kau cakap betul-betul. Abang tak nak nanti dekat rumah kita berlaku... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 11, 12

26 June 2011 
Kategori: Novel

4,084 bacaan 3 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 11 Tokk..tokk.. Ezamirul mengetuk pintu bilik Zyra dengan rasa yang gementar. Setelah mendengar arahan Zyra supaya dia masuk, barulah dia berani melangkah ke dalam. Kelihatan Zyra sedang berbaring di atas katil sambil merenung siling. Ezamirul hanya meletakkan gelas jernih itu dimeja sisi katil Zyra. “kau ambilkan aku panadol dengan air suam” Tiba-tiba... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 9, 10

18 June 2011 
Kategori: Novel

3,873 bacaan Catat Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya Aura marah Zyra yang makin panas membara membuatkan Bibik Sutinah segera mahu berlalu pergi. Cukup sesi mengingat kembali kes-kes yang dilakukan Zyra dulu dan dia sememangnya malas hendak melayan karenah Zyra yang panas baran itu. Lantaklah dia mahu buat apa dengan budak Ezamirul itu. Jangan mati budak itu sudahlah. “kau ni memang ‘bagus’ betullah,... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 7, 8

26 May 2011 
Kategori: Novel

4,028 bacaan Catat Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 7 “Awak sampai bila kita nak duduk kat garaj ni, bila nak masuk dalam. Saya panaslah duduk dekat sini” soal Ezamirul tiba-tiba tanpa segan silu. Dia mengesat peluh yang merenik di dahi menggunakan belakang lengan. “Kau ni memang tak tahu malukan. Aku bagi sebijik karang baru tahu. Lebam mata kau sebelah lagi” Zyra mula mengangkat penumbuk.... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 5, 6

18 May 2011 
Kategori: Novel

4,380 bacaan 3 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya BAB 5 “Selamat petang, Zack. Stok dah sampai ke. Maaflah aku lambat sikit.” Zyra menghampiri Zack yang berada di kaunter bayaran. Dia meletakkan topi keledar dan jaket kulit di atas kaunter bayaran itu. Zack hanya tersenyum dan terus menyimpan barang-barang Zyra ke dalam almari yang berada dibelakangnya. “Zyra buat apalah minta maaf pada aku. Aku ni... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 3, 4

10 May 2011 
Kategori: Novel

6,829 bacaan 5 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya “Ini ialah versi kedua untuk love 365 days with miss violence dengan tajuk yang baru. Harap anda terhibur” ā€“ amira atiya/ amirazoe155 BAB 3 “Kau yang kata kau sanggupkan. Tugas kau ialah jadi hamba aku!.” Budak lelaki itu ternganga memandang Zyra macam tak percaya arahan yang diberikan itu. Biar betul. “Kau akan jadi hamba aku mulai dua... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Violence and Mr Casanova 1, 2

2 May 2011 
Kategori: Novel

7,549 bacaan 9 Ulasan

Oleh : amirazoe155 / amira atiya “Ini ialah versi kedua untuk love 365 days with miss violence dengan tajuk yang baru. Harap anda terhibur” ā€“ amira atiya/ amirazoe155 ———————————————————————- BAB 1 “Lewat pulak masuk hari ni. Kaulah punya pasal... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11