Novel : Mungkin Lelaki Terakhir 12

14 June 2013 
Kategori: Novel

1,201 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Puteri Nurhafizah 12 Kursus dua hari yang memenatkan. Dua hari berturut menghadap bilik mesyuarat. Membosankan. Nur Melati duduk di dalam biliknya setelah kursus yang dijalani tamat pagi tadi. Esok dia boleh keluar dari Kota Melaka ini. Tak sempat dia mahu ke mana-mana kerana kesibukan yang di alaminya dan masa yang terhad membuatkan dia tidak berkunjung untuk membeli apa-apa buah tangan kepada... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Lelaki Terakhir 11

6 June 2013 
Kategori: Novel

1,032 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Puteri Nurhafizah 11 “Mia.” Nur Melati menegur sahabatnya yang sedang enak menjamu selera. “Ya. Apa?” Mia Damia memandang Nur Melati sekilas sambil memotong lamb chop nya. “Hm, abang kau tu dah ada girlfriend ke?” Mia Damia terus berhenti memotong. Dia mengerutkan dahinya. “Ada. Kenapa?” “Si Bella tu ek?” “Aah. Kenapa?” “Hm…” Nur Melati menongkat dagunya. “Kau... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Lelaki Terakhir 10

28 May 2013 
Kategori: Novel

1,183 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Puteri Nurhafizah 10 “Nah, fotostat semua ni 15 set. Lepastu, cek laporan ni, mana tahu ada silap dekat mana-mana. Tolong bancuhkan aku kopi. Kemas meja aku. Aku nak keluar kejap, 30 minit nanti aku datang balik dan aku nak semua ready atas meja aku sebelum aku balik.” Tengku Danial Farhan mengarahkan Nur Melati yang sedang sibuk menaip laporan. Nur Melati mengerutkan dahinya. Haish, mana... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Lelaki Terakhir 9

16 May 2013 
Kategori: Novel

1,388 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Puteri Nurhafizah 9 “Siapa perempuan tu? Berani-berani dia nak tampar kau.” Nurul Darwisyah mengepalkan penumbuknya. Bengang benar dirinya tatkala Nur Melati balik ke rumah dan menceritakan kisah tengah hari tadi kepada dua sahabatnya sambil menangis-nangis. “Rileks weyh, kau takpayah nak nangis-nangis bagai pasal perempuan tu. Tak ada maknanya nak nangis pasal perempuan tu.” Lydia Kyra... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Lelaki Terakhir 8

18 April 2013 
Kategori: Novel

1,356 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Puteri Nurhafizah 8 Tasha Bella terus meluru masuk ke dalam pejabat. Tanpa mempedulikan Suri iaitu PA kepada Tengku Danial Farhan yang menghalang dia untuk terus masuk ke dalam bilik itu. “Eh tepilah. I nak masuk!” Bentak Tasha Bella. Suri kelihatan penat untuk menghalang. Berbalah lagilah. “You tak boleh masuk Cik Bella, Tengku ada discussion dekat dalam.” Suri masih lagi bersabar menenangkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Lelaki Terakhir 7

10 April 2013 
Kategori: Novel

927 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Puteri Nurhafizah 7 “Tengku, saya dah siapkan semua laporan projek Seri Kayangan tu. Lawatan seterusnya mungkin akan dilakukan pada minggu hadapan dengan klien baru kita.” Nur Melati meletakkan fail laporan itu di atas meja Tengku Danial Farhan. “Hm, dah lunch?” Tengku Danial Farhan menyoal sambil tangannya menyelak helai demi helai fail tersebut. “Belum.” Nur Melati masih berdiri... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Lelaki Terakhir 6

3 April 2013 
Kategori: Novel

804 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Puteri Nurhafizah 6 Nur Melati bersiap-siap ingin pergi ke Restoran IceBite. Restoran yang pernah dia berkerja sambilan sementara menunggu keputusan spm keluar dahulu. Nurul Darwisyah juga bekerja di tempat yang sama pada waktu itu. Sekarang apabila kebosanan mereka sering bekerja di situ secara suka-suka. Restoran IceBite yang menyediakan masakan barat sering dikunjungi orang semenjak nama... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Lelaki Terakhir 5

27 March 2013 
Kategori: Novel

917 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Puteri Nurhafizah 5 “Arghhhh, penatnya penatnya. Mamat ni beragak lah sikit bagi aku kerja pun. Dah lah masih baru lagi, masih mentah lagi. Ni bagi kerja bertimbun mana tak penat aku lahai.” Nur Melati menyandarkan dirinya di atas kerusi itu. Di urut-urut tengkuknya sedikit. Sengal-sengal di badannya masih terasa. Selama dua minggu dia bekerja di situ, dia kerap di buli oleh majikannya,... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Lelaki Terakhir 4

20 March 2013 
Kategori: Novel

680 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Puteri Nurhafizah 4 Belum sempat Lydia Kyra dan Nurul Darwisyah melangkah masuk ke dalam rumah. Nur Melati menerpa ke arah mereka berdua. Mesti ada cerita hangat yang ingin dikhabarkan. Nur Melati menarik tangan dua sahabatnya itu. Terkial-kial mereka berdua membuka kasut apabila tangan mereka ditarik oleh Nur Melati. Di arahkan mereka berdua duduk supaya senang untuk dia memulakan bicara. Ditariknya... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Lelaki Terakhir 3

7 March 2013 
Kategori: Novel

771 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Puteri Nurhafizah 3 Bunyi jam loceng memekik di sebelah katil diikuti pula dengan bunyi lagu dari telefon bimbit Nur Melati, bising sungguh bunyinya sehingga Nur Melati mendengus kasar. Bunyi-bunyian yang membingitkan itu telah menggangu tidurnya. Dengan malas dia mencapai jam locengnya itu. Dia memisat-misat matanya. Masih mengantuk. ‘Ah, baru pukul 8.30.’ katanya di dalam hati. Dia meletakkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Lelaki Terakhir 2

26 February 2013 
Kategori: Novel

731 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Puteri Nurhafizah 2 Jam loceng sudah memekik kuat di atas meja kecil yang terletak di tepi sudut katil. Nur Melati meraba-raba meja kecil itu untuk menutup bunyi jam loceng yang menggangu tidurnya. Dia memisat-misat matanya. Dengan malas dia bangun mengambil tuala yang disidaikan di tepi almari. Perkara wajib perlu ditunaikan sebelum dia melakukan sebarang kerja yang lain. Usai solat subuh,... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Lelaki Terakhir 1

13 February 2013 
Kategori: Novel

1,228 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Puteri Nurhafizah 1 Suasana di dalam ruang tamu itu gamat dengan gelak ketawa tiga sahabat yang berkawan karib sejak tingkatan satu. Nur Melati, Lydia Kyra dan Nurul Darwisyah. Sahabat yang sehingga kini masih bersama-sama. Walau sering bertelingkah tapi masih setia dengan ikatan persahabatan mereka. Mereka mempunyai pendapat yang berbeza tapi diterima oleh mereka bertiga. Setiap hujung minggu... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11