Novel : My Hubby My Lecturer!!! 20

12 May 2014 
Kategori: Novel

8,619 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli “Buat apa baring kat bawah tu? Bangunlah naik atas ni.” Iskandar menjenguk Natasha yang sedang berbaring membelakanginya di lantai dari atas katil. Amboi-amboi. Siap dengan bantal comforter semua lagi. Dia ingat aku kat atas ni patung cendana ke? Nak suruh aku tidur sorang-sorang kat atas ni. Sesedap rasa je dia nak tidur kat bawah tu. “Apahal pulak ni? Kenapa pulak saya... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 19

17 March 2014 
Kategori: Novel

5,956 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli bab 19 “Then, I shouldn’t tell you who is he.” “You must tell me Natasha!” “But why should I? Firman got nothing to do with you.” “Because I love you” “Because I love you. I love you Natasha. I love you ” Natasha memandang ke langit. Senyuman terukir di bibirnya. Kejadian beberapa hari lalu terbayang kembali di mindanya. Masih lagi terasa hangatnya pelukan... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 18

6 March 2014 
Kategori: Novel

10,053 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Bab 18 Berjalan beriringan di taman yang dipenuhi bunga rose begini memang mendamaikan perasaan. Iskandar memandang wajah kesayangan hatinya yang turut memandang ke dalam mata indahnya. Bertapa dia berasa berbangga memiliki gadis ini. Terasa seperti mahu menjerit kepada seluruh dunia bahawa dialah lelaki paling bertuah kerana memiliki gadis itu. “Sayang. Awak gembira tak bersama... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 17

18 February 2014 
Kategori: Novel

10,889 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Bab 17. “Errr.. Awak. bangun solat subuh. Dah nak habis waktu ni.” Natasha mencuit-cuit ibu jari kaki Iskandar. Pertama kali dalam sejarah dia yang mengejutkan Iskandar bangun solat subuh. Selama ini Iskandarlah yang mengejut dia. Tapi maklumlah semenjak kejadian luar alam semalam dia tak dapat tidur. Lantai yang menjadi peneman tidurnya sejak semalam terasa begitu keras... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 16

10 February 2014 
Kategori: Novel

9,540 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Bab 16 “Kalut semacam aku tengok hang ni Is. Await?” Tanya Faiq pensyarah baru di universiti itu. Dia duduk di kerusi dihadapan meja Iskandar. Tangannya mencapai pen yang berada di atas meja Iskandar lalu melakar-lakar di atas salah satu kertas kosong di situ. Itu memang tabiatnya dari dulu. Iskandar sudah penat melarang dia menconteng. Akhirnya jalan terkahir ialah membiarkannya... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 15

23 January 2014 
Kategori: Novel

12,525 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Bab 15 “Assalamualaikum. Tasha mummy nak tidur rumah Tasha boleh tak? Daddy pergi ke Alsace, France. Jadi mummy bosan nak duduk rumah sorang-sorang. Mummy duduk rumah kau orang seminggu ni boleh?” suara Datin Rose kedengaran di corong telefon. Nak duduk rumah ni? Natasha menelan air liur. Aku dan Is? Ya Allah! “Err.. tapi mummy kami selalu tak ada kat rumah. Tasha dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 14

9 January 2014 
Kategori: Novel

14,260 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Bab 14 “Makanlah! Degil betul dia ni!” Natasha menyuakan ubat ditangannya sekali lagi ke mulut Iskandar. Iskandar pula menutup rapat bibirnya. Dia menggelengkan kepalanya beberapa kali. mulutnya ditekup dengan tangan. Tak mahulah! Makan ubat? Ewww… aku paling tak suka ubat. Dah la besar. Kalau kecil tak apa juga. Kalau tercekik macam mana? Kan mati sia- sia namanya. Tak... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 13

24 December 2013 
Kategori: Novel

16,518 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Ya Allah mana pulak dia ni. Tak nak balik ke? Dah pukul lima petang ni. Jalan jam nanti pukul berapa nak sampai rumah? kat manalah dia ni? Dah dekat satu fakulti aku round. Lepas habis kelas tu duduk ajelah setempat tak payah merayap. Teruk betul! Sudah lah hujan lebat macam ni. Dah basah kuyup aku jadinya. Kalau aku demam kali ni. Siap dia! Aku dera teruk-teruk. Iskandar memandang... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 12

25 November 2013 
Kategori: Novel

17,523 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli “Is esok saya nak pergi kelas.” Suara Natasha memecah kesunyian ruang televisyen itu. Wajah Hyun Bin di dalam drama Secret Garden terpampang di Televisyen. Ek eleh. Muka ganas tapi layan cerita Korea. Jambu jugak lah tu. Dah la perangai sama je dengan si Hyun Bin dalam cerita tu. Kerek semacam! Iskandar yang sedang berbaring sambil menonton televisyen terus berpaling mengadap... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 11

1 November 2013 
Kategori: Novel

14,036 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli “Tasha bangun sayang. Dah subuh ni. Bangun. Nanti tak sempat solat subuh” Mama? Natasha bagaikan terdengar suara mamanya mengejutkannya bangun solat. Natasha menggagahkan juga dirinya untuk membuka mata. Kepalanya terasa berat sekali namun dia terlalu ingin melihat siapa pemilik suara itu. Matanya dibuka perlahan-lahan. Kelihatan Datin Rose duduk di sisi katil. Kepalanya... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 10

22 October 2013 
Kategori: Novel

13,643 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Natasha terasa badannya lenguh-lenguh. Apasal pulak ni. Tiba-tiba dia teringatkan mimpinya semalam. Mama dengan papa meninggal? Erhhh.. buruk betul mimpinya. Ada ke mimpi bukan-bukan macam tu? Natasha mengeliat sedikit di atas katil. Tiba-tiba dia merasakan pergerakan kakinya terganggu. Dia memandang ke arah badannya. Eh. Kenapa aku masih pakai baju kurung semalam ni? Aku balik... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 9

4 October 2013 
Kategori: Novel

15,551 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Natasha sedang berbual dengan Ara ketika telefon bimbitnya berbunyi nyaring. Suara serak-serak basah Jason Wade vokalis kumpulan Lifehouse itu berkumandang kuat. Ara memandang ke srin telefon Natasha dan memberi isyarat bahawa Iskandar yang menelefonnya. Talian terputus ketika Natasha cuba menyambutnya. Natasha mengerutkan dahi pelik kerana selama ini tak pernah sekali pun Iskandar... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 8

19 September 2013 
Kategori: Novel

17,737 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Kereta Alphard milik papa berhenti di dalam garaj. Natasha yang lena tidur di sebelah dipandang geram. Amboi-amboi, sesedap mata dia aje tidur. Aku ni naik perit biji mata memandu tengah-tengah hari rembang macam ni dia sibuk membuta pulak. Tapi patut pun. Tadi kan dia banyak menangis dah macam tak akan pernah jumpa mama lagi dah lagaknya. Padahal mama pergi sebulan je pun. Tapi... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 7

23 August 2013 
Kategori: Novel

16,039 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Natasha sibuk membantu Puan Aida memasukkan bagasi yang akan dibawa untuk ke Makkah nanti. Segala keperluan mereka sudah beberapa kali Natasha periksa. Dia takut sekiranya ada apa-apa yang tertinggal. Susah juga bagi mereka untuk mencarinya nanti. Biasanya pun dia memang lebih teliti dalam hal-hal menyimpan barang untuk perjalanan jauh. Tiba-tiba lagu instrumental You and Me... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 6

31 July 2013 
Kategori: Novel

18,284 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Natasha tersedar ketika azan subuh berkumandang. Aduh sejuknya hari ni. Dia menarik kembali selimut menyelimuti dirinya. Tidur sekejap lagilah. Sekejap lagi mesti mama kejut. Kenapalah penat sangat rasanya badan ni? Keras sangat pula tu lantai ni. Memang sudah menjadi kebiasaannya apabila waktu subuh. Meskipun dia sudah terjaga ketika terdengar azan subuh, dia akan tidur semula... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 5

24 July 2013 
Kategori: Novel

24,016 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Bab 5 Natasha membetulkan duduk simpuhnya. Dari tadi lagi dia sudah menggigil sakan. Gementar bagai nak rak. Walaupun perkahwinannya bukan atas kehendaknya sendiri tetapi sebagai seorang gadis biasa semestinya dia takut untuk menghadapi gerbang perkahwinan. Lebih-lebih lagi apabila dia sudah ternampak kelibat pengantin lelaki melangkah masuk ke dalam ruang tamu rumahnya. Ya Allah..... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 4

3 July 2013 
Kategori: Novel

23,485 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Natasha melangkah masuk dengan longlai. Dia terlalu penat hari ini. Melayan Iskandar yang betul-betul menyesakkan fikirannya. Perasaan tertekan, geram, menyampah, dan benci semuanya bercampur gaul di dalam hatinya. Tension!!!! “Tasha sayang. Dah tempah ke bajunya? Tasha tempah design macam mana nak? Cantik tak? Mesti cantik kan? Anak mama yang pilih.” Mama mula menyoal... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 3

26 June 2013 
Kategori: Novel

23,081 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Bab 3 “Hello. Siap cepat 20 minit lagi saya sampai. Jangan nak buat alasan tak nak ikut. Titik!” Telefon bimbit di tangan di pandang dengan wajah pelik. Rajin saja tangannya menggaru kepala yang tiba-tiba terasa bagai ada sejuta kutu berjoget-joget di atasnya. Mama pula hanya memandangnya sambil tersengih sambil mengangkat-angkat kening. Await mama ni? Mamat sengal mana... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 2

12 June 2013 
Kategori: Novel

20,465 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Bab 2 “Tasha. Pergi panggil Amin ke dalam. Panas kat luat tu. Suruh dia masuk makan. Malu-malu pula dia.” Kata mama sambil menolak sedikit badan Natasha supaya keluar memanggil bakal suaminya. Rose pula hanya tertawa kecil melihat Natasha yang serba salah antara tak mahu dan terpaksa. Dia menyiku sedikit suaminya di sebelah supaya memberi perhatian kepadanya. Datuk Adam memandang... [Teruskan bacaan]

Novel : My Hubby My Lecturer!!! 1

3 June 2013 
Kategori: Novel

24,655 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Nadira Zulkifli Bab 1 “Tasha, mama dengan papa nak pergi buat umrah tau nanti” kata Puan Aida sambil mengusap kepala anak tunggalnya yang sedang sibuk menyiapkan assignment. Natasha segera berpaling mengadap mamanya. Pelik mendengar kata-kata mamanya itu kerana sebelum ini dia langsung tidak diberitahu tentang hal ini. “Umrah ma? Bila? Kenapa sebelum ni mama tak pernah pun bagitahu Tasha?... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11