Novel : The Unsung Hero- Wira Yang Tidak Didendang 12

20 August 2014 
Kategori: Novel

4,395 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Melur Jelita BAB 12 MARYAM keluar menyidai baju. Teruna-teruna idaman mula mengecat rumah. Bak dan babah tukang arah. Maryam duduk di bawah pondok sambil mengambil udara pagi yang segar. Mata yang berat kerana hanya tidur beberapa jam terbuka luas. Kenapa aku tak perasan? Maryam mendekat pokok mangga sambil melilau menengok ke atas. Lebat dan sebesar penumbuk. Kurus puasa aku! Maryam cuba menjengket... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Yang Terakhir! 5

20 August 2014 
Kategori: Novel

1,203 bacaan 2 Ulasan

Oleh :hawa airisya BAB 5 ‘Knok knok! Knok knok!’ terdengar bunyi ketukan di pintu rumah Encik Amir. Mereka yang sedang berehat di ruang tamu sambil menonton televisyen berpandangan sesama sendiri sambil memikirkan siapa yang mengunjungi rumah mereka pada petang Ahad itu. “Abang pergilah bukak pintu tu” suruh Puan Aliya kepada suaminya. Manakala dia dan Alisyah terus bergegas... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Sayang 4

20 August 2014 
Kategori: Novel

425 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Fitrahfiyaaa Bab 4 Gara-gara si Yani mereka sudah terlambat. Janji 5 minit konon.Terus terlajak sampai 15 minit. Mesti penat pak cik driver menunggu mereka. “Wah! Besarnya rumah Dato’ Syed Azhar ni macam istana.Yayang kalau aku jadi kau hari-hari datang sini pun aku sanggup.”Yani kelihatan teruja sekali macam sudah sampai ke kayangan. Memang tidak dapat dinafikan rumah itu sangat cantik... [Teruskan bacaan]

Novel : Jika Kau Rasa Getarnya 4

20 August 2014 
Kategori: Novel

516 bacaan Catat Ulasan

Oleh : WIDA ARISAFI 4 Zahra leka memerhatikan ‘rumah’ ayahnya yang sudah ditumbuhi rumput. Zarif membuang dedaun kering yang gugur di atas kubur Encik Zamir. Selesai membersihkan sedikit kubur itu, Zarif dan Zahra saling bertukar tangan bagi menyiram air mawar. Ibunya, pagi-pagi lagi sudah ke sekolah. Jadi dia tidak menemani dua ‘orang kuatnya’ menziarahi kubur suaminya. Mereka... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta High Profile 4

20 August 2014 
Kategori: Novel

1,186 bacaan 4 Ulasan

Oleh :Kay Zaaraa “Yes, can I help you miss?” sapa gadis penyambut tetamu yang bernama Irina dengan senyuman yang manis. “Well, today is my first day. I’ve been inform to meet Mr. Lee Sang at level one.” jawab Suraya memaklumkan tujuan kedatangannya ke syarikat itu. Fail yang dikepit ditangan diletakkan diatas meja. Sepucuk surat tawaran yang diterimanya kira-kira seminggu yang lalu dihulurkan... [Teruskan bacaan]

Novel : The Prom Dates 4

20 August 2014 
Kategori: Novel

563 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Anaressa Part 4 Mata aku jatuh pada wajah Neyy dan Aina. Mereka sedang ternganga mendengar cerita aku. “Weh, macam mana dia tahu aku stalk dia ?” Mereka serentak menggeleng. Memang aku panggil dia orang tidur rumah aku malam ni. Aina memeluk bantal . Neyy masih ternganga. “Aku rasa dia main-main aje tu” Tutur Neyy yang cuba menyejukkan hati aku yang gelisah. “Aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan CintaMu Yang Pertama 4

20 August 2014 
Kategori: Novel

462 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Puteri An-Nur Mukminin Bab 4 Memuja alpa, Memuja dosa.. ~Datin Norlya~ Pukul 9.00 malam, teratak banglo milik keluarga Dato’ Yusri dan datin Norlya masih ‘suam-suam suku’ dengan bahang panas. Tarian ala-ala ‘disco’ semakin rancak, ruang tamu mereka persis pentas tarian yang bingit dengan muzik dan bergemerlapan dengan cahaya lampu di sana-sini. Suasana riuh manusia lebih kuat kalau... [Teruskan bacaan]

Novel : Namaku Bougainvillea… 4

20 August 2014 
Kategori: Novel

328 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Azimah Lily BAB 4 Zakri tersenyum melihat gelagat Zubir yang sedang merenung papan catur. Inilah rutin harian mereka berdua setiap hari Sabtu petang. Bermain catur! “Cepatlah jalan! Dah 5 minit ni.” “Hish….sekejap, biar Zubir fikir!” Sedikit hari Zubir berkerut. Berfikir. Eee… yang mana satu aku nak jalan ni! Bishop atau knight!... [Teruskan bacaan]

Novel : Dalam Diam Mencintaimu 4

20 August 2014 
Kategori: Novel

660 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Maz Lyina BAB 4 “Akhinya! Bla jugak mamat poyo tu! Fuh..luas pemandangan aku bila takada. Hahaha” fimaz bermonolog sendirian setelah firaz beredar dengan motornya. “eh,dia bukan balik la yana.” Wan tiba-tiba menyergah fimaz. “ha? Habis tu?” fimaz agak terkejut. “dia pergi kedai. Wan minta tolong dia belikan cili kering.” Lalu wan beredar ke dapur untuk menyambung kembali kerjanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Iktikad Cinta Sumaiyah 4

20 August 2014 
Kategori: Novel

247 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Rusmi Cinta Bab 4 Di sebuah rumah sewa, Suzana, Wiwin dan Zurin menghabiskan waktu petang mereka di hadapan kaca televisyen. Rumah itu disewa oleh mereka bertiga agar bebas keluar masuk tanpa ada yang memantau. Jika di kampus terikat dengan peraturan asrama, pukul 11.00 malam wajib bagi pelajar untuk berada di bilik. Wiwin dan Zurin menonton siaran hiburan sambil membahaskan gosip artis tempatan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Pilihan Hati 4

20 August 2014 
Kategori: Novel

276 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Najaa Najwa BAB 4 Delisya terkocoh-kocoh bersiap untuk ke kelas. Macam mana dia boleh bangun lambat? Alahai itulah semalam tidur lambat macam hujung hari ni hujung minggu. Padahal baru hari rabu. Lemau betul. Dengan kelas yang packed nya. Nak siapkan assignment lagi. Nasib baik lah nak bernafas tu boleh buat bila-bila masa. Kalau tak, nak bernafas pon tak ada masa. Baru empat minggu balik sini... [Teruskan bacaan]

Novel : Airmata Nur Tarra Iman 4

20 August 2014 
Kategori: Novel

336 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nur Aina Abdul Juhari BAB 4 Bila dihitung 5 bulan lebih sudah perkenalan Iman dan Farriz. Sepanjang waktu itu juga, mereka saling berhubung tapi, taklah sampai hari-hari. Paling pun dalam seminggu, 2 atau 3 kali berbual di phone. Maklumlah masing-masing busy dengan kerja. Hari ini Iman perlu bertugas di Hotel Istana, Kuala Lumpur sebagai AJK Attendance bagi tujuan ‘Global Business Workshop... [Teruskan bacaan]

Novel : The Unsung Hero- Wira Yang Tidak Didendang 11

19 August 2014 
Kategori: Novel

3,467 bacaan 26 Ulasan

Oleh : Melur Jelita BAB 11 “TAK tidur lagi awak?” tegur babah sebaik sahaja usai melipat sejadah. “Serba salah nak tidur. Kejap lagi nak sahur pulak.” “Adik chik dan su, kan ada. Dia orang boleh siapkan. Bukan kena masak. Hidang je.” Chik menanggalkan cermin mata. Al-Quran dikucup dan diletak di atas meja sisi. Berderap tulang pinggangnya bila dia bangun. “Aduh…!” “Hmmm… dah berbunyi.... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku yang kau Sakiti 3

19 August 2014 
Kategori: Novel

971 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Fieda Aku yang kau sakiti- Bab 3 5tahun dulu….. “Pedihnya rasa Benci itu “ “Setuju atau tidak, anda berdua terpaksa kami nikahkan” . Zafrul hakimi mengeluh panjang . Nampaknya usaha nya untuk meyakinkan mereka ini gagal. Dia tiada saksi atau bukti untuk menafikan setiap tuduhan yang dikenakan terhadapnya.. Gadis yang duduk dikerusi dibelakangnya dikerling seketika….Gadis... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Takdirku 3

19 August 2014 
Kategori: Novel

570 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Lyda Mohd BAB 3 Rashidah sudah seperti cacing kepanasan. Dari pagi lagi dia sibuk mengemas itu dan ini di atas meja yang sudah lama ditinggalkan itu. Saat tangannya lincah menyusun dokumen yang dipesan Idham, mulutnya tidak berhenti-henti membebel. “Encik Idham ni…nak masuk ofis tak nak beritau awal-awal. Last minute baru nak call. Manalah sempat aku nak cari semua dokumen tu,” Sedang... [Teruskan bacaan]

Novel : Loka 3

19 August 2014 
Kategori: Novel

136 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Rodhiey Rash Bab 3 Hampir semua kaki tangan hospital yang memandangnya dilemparkannya dengan sebuah senyuman. Bayangan kegembiraan di wajah jelas mempamerkan lelaki itu baru mendapat sesuatu yang mengembirakan dalam hidupnya. “Mila, tolong ambilkan saya fail pesakit katil 23” beritahunya kepada jururawat yang berkulit hitam manis tapi cukup menyenangkan hatinya sepanjang gadis berusia 25... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih Tersimpul 3

19 August 2014 
Kategori: Novel

253 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Syedah Sid Bab 3 Kesemua lembaga pengarah Syarikat Fadriz holdings sudah berada di bilik mesyuarat, mereka yang tidak pasti objektif mesyuarat itu diadakan dan sempat bingung kerana tidak pernah-pernahnya masyuarat lembaga pengarah di adakan di luar kota paris sehinggakan mereka semua terpaksa terbang jauh ke malaysia semata-mata untuk menghadiri mesyuarat yang di adakan pada minit... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Puteri vs Nuqman 3

19 August 2014 
Kategori: Novel

291 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Azura Abdullah Bab 3 Senyuman nakal Nuqman masih bermain di ruang mata walaupun daun pintu itu sudah tertutup rapat. Antara marah, lucu, malu dan bahagia, Puteri tak pasti yang mana paling kuat dirasainya. Sikap dan peribadi Nuqman selalu mengocak jiwanya. Puteri berpusing memandang bilik pengantin yang disediakan untuknya. Tersandar dia ke pintu. Beg tangan yang tergalas di bahu melurut jatuh... [Teruskan bacaan]

Novel : Jejak Karmila 3

19 August 2014 
Kategori: Novel

131 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nilam syapina Episod 3 Jejak Karmila Jkm bakal kekurangan seorang penghuninya. Kak Mas sibuk dengan tisu di tangan. Pegawal-pegawal Jkm yang lain turut berada di ruang tamu Jkm. Rakan –rakan Suraya juga disitu. Mereka saling berpelukan. Suraya jua tidak sanggup berpisah dengan keluarga barunya. PON…PONNNN!!! Sebuah teksi yang akan menjemput Karmila sudah datang siap menunggu Suraya di luar... [Teruskan bacaan]

Novel : Ceo VS Polis Jenayah Siber 3

19 August 2014 
Kategori: Novel

994 bacaan 1 Ulasan

Oleh : astar eisyatirah BAB 3 “ASSALAUALAIKUM. Boleh saya minta alamat rumah Cik Damia tak?” tanya Datin Arfa kepada salah seorang pegawai polis di sini. “Maafkan saya. Kalau tak silap puan ni Datin Arfa kan? Kenapa puan nak alamat Damia? Boleh saya tahu sebabnya?” tanya Amira penuh sopan. “Sebenarnya. Macam nilah. Saya jujur dengan awak. Sebenarnya saya ingin merisik dia... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1,0741234...1020...Akhir »