Novel : Cinta Airis 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Eefa Azwany BAB 1 “W EI lambat lagi ke? Aku dah berpeluh ketiak tunggu kau ni?” Rungut Dani sambil melirik jam di pergelangan tangannya. Sekejap-kejap dia melihat perkarangan rumahnya, sekejap-kejap tengok jam balik. “Kau reti sabar tak. Aku dahlah bengang dengan jalan jam ni, kau jangan nak buat aku bengang dengan kau pula bengong!” Airis memarahi Dani yang asyik menggesanya. Dari tadi... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Benci Dia,Kaulah Encik Benciku 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Kaseh Ayuni **** 1. “Say That You Hate Me, Now! I want to hear it!” ujar Ayuni dengan mimik wajah yang seribu rasa dalam hati. Nafas Ayuni mulai turun naik turun naik bak dikejar garuda. Geramnya..KALAU lah dia tu ada depan mata, aku ganyang jer lumat-lumat kasi makan budu..sedap tuu Masih terbayang-bayang lagi akan cakap seseorang di ruangan telinganya… “Ayu, jangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Ku Mahu 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : dilaysf “Mama!” Jeritan yang dilaung dari pintu pagar rumahnya memecah kesunyian rumah Puan Hamidah. Banglo dua tingkat itu awal-awal lagi sudah menerima tetamu keluarga. Siapa sangka, anak kesayangan Puan Hamidah dan Encik Jefri itu sudah tersedia di perkarangan rumah. Sengaja mahu buat kejutan untuk mama dan papanya, tetapi lain yang dicanang, lain pula yang terbujur di hadapan. “Eh... [Teruskan bacaan]

Novel : Lost Princess 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :AERITH MICHIKO G ADIS itu membelek-belek kamera DSLR yang berada di tangannya. Rambut berpotongan bobnya mengalun lembut ditiup sang bayu. Setelah puas melihat gambar yang diambilnya beberapa hari lepas, gadis bermata biru itu tersenyum puas. Dia melabuhkan punggungnya di atas sebuah kerusi marmar di balkoni tempat dia berdiri lantas bersandar sambil tersenyum. Seekor kucing hitam melompat ke... [Teruskan bacaan]

Novel : Isabella 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : zalila “Arina, Shahrul tolong jangan dok main-main dengan facebook paksu. Jangan nakal nah.” Lut sempat melarang anak buah kesayangannya. Tetapi larangannya hanya disambut dengan ketawa nakal Arina dan Shahrul. Dua beradik kembar tersebut seperti langsung tidak mengendahkan larangan paksu mereka. Bahkan mereka berdua begitu asyik dengan web facebook tersebut. Lut mencebik. Kecil-kecil lagi... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Yang Kembali 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Izra Izmira P agi itu dengan hati yang tenang Shazra berjalan menuju ke Universiti Putra Malysia . Dia berhenti seketika di depan cafeteria seperti biasa dia menunggu sahabat karibnya iaitu Yuki atau nama sebenar Harydah . “Assalamualaikum , dah lama tunggu ? “ muncul suara lembut kepunyaan Yuki dari belakang “ Walaikumsalam , taklah .. baru je 1 jam yang lalu aku tunggu .. “ Shazra... [Teruskan bacaan]

Novel : My Miss Montel 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Zaraa Ayam goreng yang tersedia dihadapanku diambil.Kedua-dua tangan dipenuhi dengan ayam lalu satu persatu aku gigit dan telan dengan rakusnya tanpa menghiraukan orang disekelilingku. Barangkali mereka telah biasa dengan cara pengambilan makananku.Lalu nasi dipinggan aku suapkan segumpal kedalam mulutku untuk memenuhi karung emasku.Dan kerana cara pemakanan aku ini jugalah menyebabkan badan... [Teruskan bacaan]

Novel : Mingku 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Anne Abby MINGKU SATU ‘Jika hidup di dalam kepalsuan itu menyenangkanmu, sesungguh kamu sedang berdusta!’ Ming membawa rentak kaki yang perlahan. Dia menyusur kaki lima deretan kedai batu di sepanjang Jalan Tuanku Abdul Rahman itu. Fikirannya melamun jauh cuba menafsir adegan yang baru berlaku tadi. Babak Sara tersenyum ceria di depannya. Dia suka melihat senyuman gadis itu. Namun bukan... [Teruskan bacaan]

Novel : Misi Kiah Mencari Cinta 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : zuyyinayreesa Prolog Cik Kiah; I am here now. Sick of crying. Tired of trying. Yes, I am smiling. But inside, I am dying. Nafas aku hela perlahan. Udara panas mula membahangkan litar. Aku menebarkan pandangan seluas alam. Lengkap dengan sut penunggang dan fullface helmet yang aku kepit, aku menguntum senyum. Mata menengadah ke langit. Langit biru bertompok awan putih. Seumpama gula-gula kapas... [Teruskan bacaan]

Novel : Shera 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :IsDA Seperti yang sudah termaktub, hukum karma tidak akan lari pada orang yang suka melakukan kejahatan. Setiap kejahatan yang di lakukan pasti akan kembali ke si pelaku nya. Seperti yang di hadapi Nur Syera binti Ahmad saat ini. “Hahaha, korang sume tahu berita gempar. Bakal pengantin lelaki tidak munculkan diri dari majlis. Katanya, bakal pengantin lelaki dah tak suka kan lagi bakal isteri... [Teruskan bacaan]

Novel : Answer Me, Hati 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : SUE STILETTO 1 “UNTUNGLAH kau Dee bakal dapat partner baru.” Kata Shima sewaktu melintasi meja Diyana. Diyana yang baru sampai ke pejabat itu terkebil-kebil. “Partner? Means?” Diyana tidak faham apa yang cuba Shima sampaikan kepadanya. Sudahlah dia stress menghadap jalan jammed tadi. Sikap berteka-teki Shima itu boleh mengundang kemarahannya. “Tadi ada orang datang... [Teruskan bacaan]

Novel : Tentang Hati Kita 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Lutfiyah.H Madura, Indonesia. Dinginnya bayu pagi membuat aku terasa segar. Betapa seronoknya kalau setiap hari aku boleh bertandang ke kampung. Dapatlah kulihat pemandangan hijau dan kuhirup udara yang segar. Tak adalah terjejas kesihatan diriku dibuatnya. Sayangnya, aku sudah harus bertolak pulang ke Malaysia. Aku harus kembali bekerja setelah lebih kurang dua minggu mengambil cuti atas dasar... [Teruskan bacaan]

Novel : Ramalan Kaji Cinta 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Suha Fasihah RAMALAN KAJI CINTA .:|[ BAB 1 ]|:. USAI mendirikan fardhu Isyak berjemaah bersama dengan dua orang rakan serumah, Najwan kembali ke biliknya. Setelah meletakkan songkok di tepi meja kecil, dia merebahkan diri di atas katil bujang bilik yang disewanya ini. Mata dipejamkan namun tidak lama dek kerana bunyi telefon pintarnya yang berbunyi minta diangkat. Dari deringan lagu yang sudah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cukup Dia Untukku 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :MIRA KIRANA BAB 1 “ARRGHH! Tensionnya!” Yanie menjerit sekuat-kuat hati. Bergegar satu rumah dengan jeritannya itu. “Yanie, are you alright?” Mason bertanya cemas. Dia terus berkejar ke bilik gadis itu sebaik terdengar jeritannya tadi. “I’m so stressed” Yanie menghempas mukanya ke meja studi. Mason ketawa lagi. Tahu Yanie tertekan dengan researchnya itu. “Come buddy. Let’s have... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Kau Yang Aku Mahu 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Hazirah AS BAB 1 DIA yang bernama Rosalinda Adina binti Ramlan. Semua orang memanggilnya Rose. Dia juga merupakan seorang wanita yang mempunyai cita-cita yang menyerupai lelaki. Adakah menyerupai lelaki kalau bercita-cita ingin menjadi seorang penyiasat as known as spy? Ah… dia peduli apa, apa yang dia tahu, cita-cita dia mesti tercapai meski pun di halang dan ditentang keras oleh keluarganya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Salahkah 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Iradira Nizra PROLOG 2 JUN 2016 Anak mama yang dikasihi, selagi anak mama hidup jagalah papa baik-baik. Papa penyayang. Papa orang yang baik. Cuma mama yang menumpang kasih sayang papa. Jika mama diberi peluang untuk bertahan lebih lama, mama nak buat apa saja yang papa minta daripada mama. Mama nak buat apa saja asalkan papa gembira dengan mama. Tapi mama tak dapat semua tu. —Mama sayang... [Teruskan bacaan]

Novel : Sayang, Sayang Itu Bukan Aku 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Dee Ramli Prolog “Minta maaf semua, nampaknya keadaan Tan Sri semakin membimbangkan. Apa yang kita boleh buat sekarang hanyalah berdoa Allah mempermudahkan segala. Diminta semua ahli keluarga bersedia atas segala kemungkinan.” ‘Ya Allah.’ ****************************************************************************** Bab 1 “Miss Indah, you latte is ready”, ujar pelayan Starbuck itu,... [Teruskan bacaan]

Novel : Maafkan Aku Cinta 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : TIA DAMILIEYA BAB 1 Para tetamu semakin ramai memenuhi perkarangan banglo empat tingkat yang serba mewah dan eksklusif milik pasangan kerabat diraja iaitu Tengku Ampuan Raja Zaimah dan Tengku Dato’ Hamdan Tengku Ali.Kedua-dua mereka dikurniakan tiga orang cahaya mata dan pada ketika ini mereka sekeluarga serta para kerabat dan tetamu sedang meraikan ulang tahun kelahiran putera sulung mereka,... [Teruskan bacaan]

Novel : Unexpected Groom 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Asha Ronaldo BAB 1 TAJAM mata rimau Papa memandang aku. Merenung anak mata aku. Seolah-olah tak dapat menerima apa yang sedang aku lakukan sekarang ni – membawa seorang lelaki pulang ke rumah. Memperkenalkan seorang lelaki kepada dia dan Mama. Aku sekadar tertunduk memandang lantai. Begitu juga dengan dia. Bagaikan seorang pesalah, kami sekadar mendiamkan diri. Langsung tak bersuara sedari... [Teruskan bacaan]

Novel : Tomboy Itu Soulmate Akulah ! 1

29 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Haanies Amani “Reez !!”Jerit satu suara memanggil Hareez dengan panggilan yang amat kuat.Tanpa berpaling,Hareez meneruskan langkah dengan tergesa-gesa.Si pemanggil melihat dengan penuh kemarahan.Langkah dipercepatkan demi menyaingi langkah Hareez yang kini jauh ke depan. “Woi ! Kau pekak ke budak ?!”Sergahnya setelah Berjaya berdiri di hadapan Hareez.Raut wajah dibengiskan.Hareez... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1,1381234...1020...Akhir »