Novel : Egonya Seorang Wanita 49

17 June 2016 
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Egonya Seorang Wanita 49

Oleh : NIA HANI ESW…BAB 49 Nazihah memimpin tangan Qaish sampai direstaurant milik keluarga Uyoo di sungai Ujong . Qaish melambai tersenyum ke arah Aiman. “Abang dah cakap abang nak ambil, Nazihah tak nak.” kata Mustaqim “Susah nanti Ila nampak.” kata Nazihah Mustaqim mengelengkan kepala, tempahan dibuat, adik Uyoo sedia melayan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kotak Usang Permata 45

17 June 2016 
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Kotak Usang Permata 45

Oleh : Mohd Ikmal Hakim BAB 45 IMRAN menunggang motosikal menuju ke tempat pertemuannya dengan Azman. Selepas lebih kurang 10 minit perjalanan, Imran pun tiba di sebuah restoran. Motosikalnya diletakkan di tempat yang disediakan dan Imran terus masuk ke dalam restoran tersebut. Sambil memegang topi keledar, Imran menoleh ke kiri dan ke kanan untuk mencari Azman yang sedang menunggunya di situ. Matanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Romeo Aku Mencintai Dirimu 43

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :ann hanim 43 Takbir bergema.Pagi Syawal begitu meriah di rumah Encik Qushry.Semua anak-anaknya pulang termasuk seorang lagi ahli keluarganya Hafiy Danial.Bayi comel yang agak montel itu pertama kali menyambut hari raya bersama.Segala kelengkapan tertumpu kepada Hafiy Danial. Semuanya saling bersalam dan bermaafan.Echa yang lincah begitu comel dengan baju kebaya.Satu beg kecil dibawa bersama.Beg... [Teruskan bacaan]

Novel : Sinar Hidupku 43

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Novel : ira nadzirah Bab 43 Meera… Saya mak? Ada apa?” soal Ameera yang baru menjengah balik. Dia duduk membuka kasut kerjanya. Malam ini kita telefon adik kamu boleh?” soal Hajah Aminah bila dia terasa rindu dengan Arash. Siapa mak? Adik yang mana?” soal Ameera melangkah masuk ke dapur. Arash! Boleh mak… nanti Meera “on” komputer. Mak cakaplah dengan anak mak itu ye. Hari itu... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Kau Bersama? 34

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Anisah Salsabila Bab 34 “Apa abang ni,kot ye pun nak cari Azhani tak payah la tanya semua pengunjung dekat sini.Macam Azhani ni kena culik pulak!”Kata Azhani kepada Syed Ariff.Malu betul dia kepada dua orang pengunjung tadi.Tak pernah lagi ada kes isteri lari dari suami dekat shopping mall.Syed Ariff memegang tangan Azhani. “Mana abang tak risau Az.Tiba-tiba abang nampak sayang dah... [Teruskan bacaan]

Novel : Mainan Hati 32

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : LAVENDER PURPLE BAB 32 Ainul terpaksa bergegas balik ke kampung selepas mendapat panggilan dari ibunya mengatakan ada hal penting. Terkejut juga mendengar penjelasan Ainul mengatakan Nazri menghantar rombongan meminang tanpa disangka. Agak surprise tapi aku tahu Ainul gembira dengan keputusan yang telah dibuat oleh Nazri. Tambahan pula, hari ini merupakan hari lahirnya yang ke 25 tahun.... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan CintaMu Yang Pertama 32

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Puteri An-Nur Mukminin Bab 32 Kilat saling sabung-menyabung, petir berbalas tangisan. Membengis diangkasa tetapi sebenarnya kilat dan guruh bukan melawan arus takdir, dalam kasarnya terselit kelembutan, Kelembutan untuk bertasbih, memuja-muja kebesaran ALLAH yang telah menciptakan Alam Semesta. Nur dan Suaminya kian nyenyak tidur ditemani suasana yang dingin. Hujan lebat kian menggila di luar... [Teruskan bacaan]

Novel : Mengharap di Tanjung Harapan 29

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Rose Ezadora BAB 29 “Nora kau nampak Am..” Puan Fathiah jenuh menunggu Aqram di bawah untuk merungkai persoalan yang tidak terjawab tadinya. “Baru sekejap tadi saya nampak dia dah keluar puan, pergi kerja rasanya…” jawab Nora. Berkerut muka Puah Fathiah, apabila diberitahu Aqram sudah tidak ada dirumah, sia-sia rupanya penantiannya pagi ini. Berbagai telahan di andainya. “Buat orang... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Bintang Hatiku 28

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : IRAH HARIZA BAB 28 HARISH resah. Apa yang dilakukan semuanya serba tak kena. Duduk tak kena, berdiri tak kena, menonggeng lagilah tak kena. Aisy…kenapa pula ni! Harish menggaru-garu kepalanya. Dah macam orang ada kutu. Takkan kot…tak mungkin lelaki handsome dan segak macam dia menternak kutu dikepala. Hari-hari dia syampu rambut. Rambut salah satu aset penting yang memang tidak boleh diabaikan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Klise 27

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : ALONE BAB 27 “Awak nak bawa saya ke mana ni? Tak payah la jauh-jauh. Awak tu dalam masa kerja lagi kan? Lagipun kita nak pergi makan je. Dekat mana mana pun boleh. Janji kenyang sudah.” Faris tertawa kecil melihat Lufa yang berkerut-kerut dahinya. Memang perjalanan mereka agak jauh. Tapi bagi Faris, biarlah jauh perjalanan asalkan dekat dengan Lufa. “Awak ni…ikut je la. Bukannya awak... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Antara Kita 25

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Izzah Bab 25… Imani memandang sepi kolam renang yang tenang itu. Penuh belon-belon di dalamnya. Selepas dia memberitahu ibunya majlis malam ini terpaksa di batalkan. Semua tetamu beransur-ansur pulang. Aizat dan Aina yang tidak tahu apa-apa itu hanya menurut kata wan mereka yang majlis hari jadi mereka akan diadakan lain kali tetapi bukan malam ini. Menitis lagi manik jernih di tubir matanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Kau Yang Bermakna 25

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Yasmin Kamal 25 Encik Ibrahim, Puan Sharifah, Mak Limah, Pak Abdul dan Syura hanya mendiamkan diri sahaja sambil menunggu Zaquan membuka ceritanya. Hanya semalam mereka menyambut Zaquan pulang dengan kecederaan yang teruk. Mereka berasa risau apabila dia meminta untuk bercakap bersama kedua – dua belah keluarganya. Encik Ibrahim memandang ke arah Pak Abdul yang hanya mengangguk kepalanya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Ketika Cinta Memanggil 24

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :  Farouk Shedeq Bab 24 Rizal baru selesai bermesyuarat dengan ahli lembaga pengarah berkenaan tentang kelobarasi syarikat persendirian dengan syarikat penswastaan. Sudah hampir tiga bulan dia mengurus syarikat milik bapanya, Datuk Sulaiman. Dia sudah tahu selok belok syarikat perniagaan perniagaan tersebut. “Assalamualaikum, Encik Rizal,” Nazrul, setiausaha syarikat mengetuk pintu pejabat... [Teruskan bacaan]

Novel : Terima Kasih Awak 23

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Dhia Esymara 23 FAIRUZ sedang menyiapkan kerjanya dengan mengira jumlah keuntungan bersendirian di library sambil menonton berita secara online di laptop. Nasib 200 penumpang dari Malaysia terlibat dalam nahas ngeri apabila penerbangan yang dinaiki mereka tidak dapat dikawal dengan sebaik mungkin dan telah terhempas di kawasan gunung Himalaya tepat pada jam 12:50 minit tengah hari. Penerbangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kaulah Yang Satu… 19

17 June 2016 
Kategori: Novel

<Oleh :SuRiCerRi (Bab 19) Hidup baru? Setahun… Dua tahun… Tiga tahun… Dunia yang selama ini aku sangkakan gelap-gelita sepanjang masa, sebenarnya ada cahaya di penghujung sana. Dunia yang agak sunyi dan dingin, diakhirnya muncul sang matahari yang menghangatkan. Aku tidak bersendirian lagi. Ada mereka yang sedang menungguku. “Zahri? Kau dah sedar? Akhirnya!” Wanita... [Teruskan bacaan]

Novel : From Heart To Heart 18

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Ain Atila BAB 18 Iman melipat kain solat di musolla hospital. Dah empat hari dia menemani Lysa di sini, hari kedua sahaja dia pulang ke rumah. Nasib baik parentsnya memahami. Hampir setiap malam dia berdoa agar kakaknya itu sembuh. Tadi Lysa sakit balik, pucat tak berdarah mukanya. Teringat perbualannya dengan Lysa pagi tadi. “Iman tahu tak, ada hikmah Allah uji akak dengan sakit sebegini.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Tiada Batas 15

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : JANNAH MUHAMMAD 15 SATU KELAS TINGKATAN 5 Sains II ini tahu yang Zalia akan berpindah. Balqis tenang biarpun agak perit untuk menerimanya. Teringat akan kata-kata ibu; apa pun terjadi adik mesti kuat, terimalah adat pertemuan yang akhirnya akan berakhir dengan perpisahan. Adik….Ingat ALLAH sayang. Masih terasa jari jemari ibunya menghilangkan air mata yang berguguran... [Teruskan bacaan]

Novel : Akhiri Penantianku 13

16 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Sumayyah Abdullah “Percaturan Allah itu indah dan penuh hikmah.” Tahun 2010 “Ni liat orang banar-banar ni mengapa? Nda pernah nampak orang makan?” Kasar bicara Hani Arnida kepada sahabatnya itu namun Arshad Harith tahu Hani Arnida hanya bergurau. Buktinya Arshad Harith ketawa lucu dengan kata-kata Hani Arnida itu. “Curious liat kau makan telur mata lembu tapi kuningnya mantah ah. Nyaman... [Teruskan bacaan]

Novel : Sayang, Sayang Itu Bukan Aku 13

16 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Dee Ramli Bab 13 Indah mengemas kertas-kertas jawapan kuiz yang telah siap ditanda, dimasukkan ke kotak dan diletakkan di satu sudut di biliknya. “Hmm, dah boleh recycle yang dua sem lepas ni, kalau tak alamat berlipaslah bilik aku ni,”tutur Indah. Dia mempercepatkan pergerakannya kerana dia sudah berjanji dengan abahnya untuk sampai ke kampung sebelum Maghrib. Dia masih perlu pulang ke... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebuah Perjalanan Mencari Erti Kebahagiaan 13

16 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :KASEH IRAH BAB13 “ Ceh… Fariz, kau sempat lagi ya usya awek dekat sini ya…” kata salah seorang kawan Fariz kepadanya. “Eh…mana ada Lif. Aku dah lama kenal dengan Irah ni. Cuma belum sempat je nak bertegur sapa dengan dia.” “Entah kau ni Alif. Aku dengan Fariz ni baru je kenal. Lagipun takkan la dia nak ngorat aku kot. Aku ni kan tak la lawa macam budak perempuan lain.... [Teruskan bacaan]