Novel : Mr. Triple S (Somebody Love Ya) 2

22 March 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Sue Stiletto BAB 2 “MAMA kasi tak adik move out?” soal Nia ketika mereka berada di meja makan. Semua mata yang ada di situ, memandangnya. “Adik, ini meja makan tau. Dan ini bukan masa yang sesuai untuk soalan adik tu. So, mind your manner.” tegur Puan Halina tegas berserta dengan jelingan yang tajam membuatkan Nia tidak berani bersuara lagi. Nia menundukkan wajah. Nasi dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkanlah Aku Bahagia 2

22 March 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Eiyta Ahmad Bab 2 Perjalanan dari Ipoh ke Terengganu mengambil masa lebih kurang 6 jam. Sudah lama benar Mellyna duduk di dalam keretanya itu memandu. Dia sudah berjanji mahu menemui ibunya, Puan Siti sebelum dia bertukar tempat kerja. Saja, bukan boleh selalu kan nak balik kampung? Apa salahnya sekali sekala? Mellyna mengeliat kecil. Memang sakitlah segala sendinya. Pasti putus urat... [Teruskan bacaan]

Novel : Ku Rela Lepaskan Cinta Ini 2

22 March 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Lea HaNna 2 ********************* Aleesya menuruni tangga dengan berhati-hati.Disebabkan kesan ubat yang diberikan oleh Doktor Jawiyyah semalam, dia telah terlebih tidur. Mujur la dia sempat bangun untuk menunaikan solat subuh tadi, kalau tak , tak pasal-pasal dapat dosa free. Dia bergegas untuk ke meja makan untuk mengambil sarapan. Dia harus makan. Dia sudah banyak hari tidak menjamah... [Teruskan bacaan]

Novel : Bunga Untuk Cik Dhia 2

22 March 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Muhammad Rifa’ie “NAMA aku Zafrin, panggil je apa yang kau suka lah..” aku langsung tidak memberitahu siapa diriku yang sebenar. Aku cuma ingin melihat sejauh mana perempuan ini boleh bertahan. Perempuan trex itu menjeling matanya ke arah aku dan mengeluarkan suara lembutnya “Dhiayana.” Aku terkejut apabila si trex ni mengeluarkan sepatah perkataan sahaja. “Study kat Abu... [Teruskan bacaan]

Novel : Diari 2

22 March 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Nafmy BAB 2 12 Januari “KAU dekat mana?! Jangan bergurau Tiara, habis tu aku?” Aku mengambil tempat di sebuah bangku di luar Tomaz. Satu lagi masalah negara! “Aku kena fly ke Beijing jenguk atuk aku la Fari’ah. Sorry sangat tak dapat teman kau hari ini. Eh! Esok lusa pun tak boleh!” Aku meletak ganggang akhirnya, redha apa adanya. “Aku janji aku belikan blouse yang fesyenista untuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Titipan Kasih 2

22 March 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Simah Durrani Bab 2 “Dari tadi aku tengok kau tersenyum-senyum ne apa sal?, fikir makwe ek?” ujur Malik mengundang balik Amar kealam nyata. Farhan tadi tengah sibuk meneliti rekod pesakit tertarik memandang pertanyaan diajukan oleh Malik. Sili berganti dia memandang Amar dan Malik meminta kepastiaan. “alah tak ada lah Malik, biasalah kalau teringat balik gelagat pesakit ne memang aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Isteri Ganti 2

17 March 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Permaisuri Adam BAB 2 Mak aku ada kawan. Namanya Siti Fahidah dan aku panggil Mak Cik Idah. Mak Cik Idah pula ada kawan yang namanya Mariani dan aku diajar panggil dia Mak Cik Ani. Mak Cik Ani pula ada satu anak lelaki yang namanya Zharul Ariffin. Huisy! Nasib tak Zul Ariffin. Kalau Zul Ariffin, tak payah tengok muka aku dah kata on. Nak buat macam mana, penangan dia kuat. Zharul Ariffin bin... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Kau Di Hati 2

17 March 2016 
Kategori: Novel

Oleh : CIKMEYYA Bab 2 Isha melepaskan keluhan kecil. Tudung peach yang tersarung di kepala boleh dikatakan lecun dengan keringat yang mengalir. Sedari tadi, Jaguarnya masih statik di tempat yang sama. Jika dibandingkan dengan semut yang berada di bawah sana, keretanya kini lebih lambat untuk menyusuri lebuh raya yang sesak dengan kenderaan lain. ‘Huh! Apa agaknya yang berlaku di depan tu? Kemalangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Awak Milik Saya 2

24 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Cik Melayu Bab 2 “TERIMA kasih BANYAK-BANYAK ya!” sindirannya itu sengaja ditekankan sambil tangannya membuka pintu kereta yang dinaikinya itu. Harris terkejut melihat tindakan spontan gadis itu namun belum sempat dia menahan Iman, gadis itu sudah terlebih dahulu meluru keluar. “ Wait, we’re not done yet!” Harris segera menangkap pergelangan tangan Iman sambil matanya merenung tajam... [Teruskan bacaan]

Novel : Bisikan Rindu Semalam 1

23 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Unggas Senja BAB 1 “CINTA!!” Suara Puan Raziah bergema kuat. Bergegar rasa rumah batu setingkat itu. Geram sungguh rasanya dia dengan perangai Cinta Arissa. Satu-satunya anak perempuan yang dia ada. Matahari sudah mencanak tinggi pun, masih lagi tidak sudah-sudah buat tahi mata. Senyap! “Eeiii.. Ini yang aku geram ni. Matahari sudah tegak atas kepala, tidak bangun-bangun lagi. Memang hendak... [Teruskan bacaan]

Novel : Akhir Sebuah Pengorbanan 1

23 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Neesha Danie Aku merenung sayu gambar arwah nenek dalam tangan. Pilu hati ini apabila mengingati satu-satunya orang yang aku sayang sudah meninggalkanku. Tinggalkan aku terkapai-kapai seorang diri. Dah sebulan hidup aku sendiri. Nenek meninggal dalam keadaan sujud sewaktu aku keluar membeli barangan rumah. Ya Allah, pilunya apabila mengingatinya. “Suri.. Dah siap? Ya Allah, budak ni! Kenapa... [Teruskan bacaan]

Novel : Mamat Kejam Milikku 1

23 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Zizie Zaidi PROLOG “Kami datang ni, sebenarnya nak meminang Ana untuk anak kami, Imran.” Dato’ Khalid menerangkan tujuannya bertandang ke rumah Encik Zikri. Terbeliak anak mata papa dengan mama mendengarkan kata-kata Dato’ yang baru dikenalinya itu. Aliana yang duduk di hujung sofa hanya menyengih sambil mengerdipkan mata. Lagaknya macam bahagia sangat orang datang meminang. Padahal,... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Untuk 2T 1

23 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Mawar Zarin “Apa nak jadi dengan awak berdua ni? Hari tu awak gaduh pasal jawatan ketua murid. Mentang-mentang dua-dua dicalonkan. Hari ni gaduh pasal rancangan tahunan sekolah pula. Peninglah saya dengan awak ni. Kang saya pilih Ryan, Ara asyik jumpa saya je nanti. Kalau saya pilih Ara, Ryan pula plan nak balas dendam,”bebel Cikgu Harnani sambil bercekak pinggang di hadapan Ryan dan Ara. Ryan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dendam yang Bersalut Cinta 1

23 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Q. Qaisara PROLOG Dia keseorangan lagi di dalam bilik itu. Tetapi kali ini hanya cahaya lampu yang berkelip-kelip menemaninya di situ, tidak seperti sebelumnya. Dia berasa sedikit lega tatkala ada cahaya yang menerangi bilik itu meskipun ketakutan yang ada dalam diri sekujur tubuh itu lebih menguasai hati dan fikirannya. Dalam dia ketakutan, suatu tangisan kanak-kanak yang amat sayu jelas kedengaran.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cebisan Novel Sesudah Awan Berlalu 1

23 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Mohd Azwan Kaki dihayun melangkah dalam suasana sepi yang hanya bertemankan bunyi alam yang mendamaikan jiwa. Suasana begitu gelap dan hanya diterangi oleh lampu jalan yang malap. Irfan meninggalkan keretanya jauh di sana dan mengambil keputusan untuk berjalan bagi memenuhi hasrat diri yang menginginkan ketenangan. Pemikiran irfan saat itu dicerobohi oleh pelbagai perkara yang begitu membebankan... [Teruskan bacaan]

Novel : Superhero Berbaju Hitam 1

23 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh :RoraKissa BAB 1 : Misteri / Degil Dalam kegelapan di sebuah lorong terbiar ada suara seseorang ketawa dari rentak yang perlahan sehingga bergema seluruh lorong tersebut. “HAHAHAHA!!” Seseorang mendepangkan kedua-dua tangannya ke udara dan melompat kegembiraan. Perut buncitnya bergerak ke atas dan ke bawah akibat pergerakan agresifnya. Dia menarik sebuah kerusi kayu berwarna keemasan... [Teruskan bacaan]

Novel : Ku Rela Lepaskan Cinta Ini 1

23 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Lea HaNna ********************************************** 1 ********************************************** Aleesya membuka matanya perlahan-lahan. Dia melihat keadaan sekelilingnya. Ini seperti bilik tidurnya. Dia hampir melupai bilik tidurnya sendiri. Maklumlah, dia baru sahaja pulang daripada hospital setelah sembuh daripada kemalangan yang menimpa dia dan kakak kembarnya, Aleeya. Dia beruntung... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Kesayangan Aku 1

23 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Wan Nur Najihah BAB 1 GURUN,KEDAH MALAYSIA “HOI…” “Astafirullahhazim…” ucapku sambil mengurut dada. Kureng asam betul punya kawan. Nasib baik tak tercabut jantung aku ni. His…kacau daun betullah. Aku baru je aku nak fikir pasal masa depan aku, dah kena kacau. “Apa?” Marahku. “Apa apa. Kau tak nak turun ke? Dah sampai dah ni. Ke kau nak tunggu anak raja datang sambut kau? Haha…dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Langit Cinta Ishikawa 1

23 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Fatehah Lapangan terbang KLIA 2 Akhirnya aku tiba juga di tanah airku.Lamanya tinggalkan tanah air atau Malaysia.Ye la,nanti ad orang ingat aq ni bajet pulak.Agak-agaknya 5 tahun aq tinggalkan Malaysia.Selama itu juga,tidak pernah sekali pun aku pulang ke Malaysia. Masa cuti semesterku dihabiskan dengan keluar bercuti bersama- sama dengan rakan sebilikku.Aku mengambil jurusan hiasan dalaman.Aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Flawless 1

23 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Insyi PROLOG (Insyirah’s POV) SUASANA pagi di lapangan terbang Fiumicino Leonardo da Vinci, Itali, tidaklah terlalu sibuk. Sesekali aku menoleh ke belakang dan melambai-lambai ke arah Mak Cik Maiza dan Kayleena sebelum memasuki pintu yang sepatutnya. Senyuman mereka berdua merupakan perkara terakhir yang aku lihat di Itali. Aku nekad. Setahun. And I can get my freedom. Whatever happens. Setahun. ——————– BAB... [Teruskan bacaan]