Novel : Dalam Diam Aku Terpikat 6

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : AULIA IMAN “NAIK cepat!” ujar Megat Danial mengarahkan Misha segera masuk ke dalam perut keretanya. Namun arahannya tidak bersambut bahkan gadis itu masih berdegil dan terus-terusan menapak di trek pejalan kaki tanpa mempedulikan dia yang semakin hilang sabar. “Naiklah!” bentak Megat Danial apabila Misha enggan menurut. Kereta dipandu perlahan sambil menyaingi langkah Misha yang pantas. “Eh,... [Teruskan bacaan]

Novel : Mr. Stalker… Saya Cintakan Awaklah! 6

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Hannah Ezaty BERITA yang baru disampaikan oleh doktor benar-benar menguji iman seorang ibu. Dia terduduk di lantai selepas mendapat panggilan telefon dari pihak hospital. Doktor Rosmizan yang menyampaikan berita itu kepadanya. Wajah tua itu sebam. Air matanya tidak henti-henti mengalir menahan rasa. Pedih. Sakit. Kecewa. Putus harapan. Bahunya terenjut-enjut menahan tangis malah tangannya juga... [Teruskan bacaan]

Novel : Kerana Cinta Itu Ada Saktinya 6

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh :April Snow “KENAPA daddy ni asyik senyum-senyum aje dari tadi?” Fazwan terus menjuring senyum seraya mengelus lembut rambut panjang Dian yang kemas diiikat tocang ekor kuda. Mata menjunam ke tubuh kecil di sebelah yang bersandar penuh manja bertiangkan lengan sasa Fazwan. “Ya ke daddy asyik senyum dari tadi? Are you sure, sweetheart?” Dian angguk. Penuh tulus. “Dian nampak daddy senyum... [Teruskan bacaan]

Novel : Dalam Keterpaksaan…6

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Ieya Sya Lily mengangkat gaun ungunya ke paras betis. Rimas apabila asyik terpijak gaun labuh yang dipakainya itu sampaikan dia hampir terjatuh. Kalau tak kerana papanya yang asyik membebel tentang pakaian, memang dah lama Lily beli gaun pendek paras lutut. Tapi nak buat macam mana, Tuan Haji Azam dari dulu dah pesan, kalau nak beli pakaian mesti yang menutup sehingga ke buku lali. Nak tak... [Teruskan bacaan]

Novel : Ku Pendam Sebuah Duka 19

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : makieteng KU PENDAM SEBUAH DUKA Bab 19 Mata Durrah lekat di kaca TV melihat slot Samarinda tetapi fikirannya menerawang entah kemana. Hampir melompat dia bila terasa bahunya di sentuh orang. “Ooo mak kau…”. Durrah melompat dari tempat duduknya, terperanjat! “Abang ni, berilah salam dulu, terperanjat orang..”.Tanpa di sedari Durrah meninggikan suara dan mencerlungkan matanya. Terasa... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan Aku Terus Mencintaimu 18

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Rodhiathul Rashid Bab 18 Cikgu Roziah cuma dapat menghantar Nisha hingga ke stesyen bas Pudu Raya. Sebelum meninggal Nisha menunggu bas ke Melaka dia sempat berpesan sesuatu kepada adik angkat kesayangannya itu. “Nisha, akak doakan Nisha beroleh kejayaan yang cemerlang, nanti jangan lupa sms Kak Rozi keputusan SPM Nisha ya. Jaga diri!”. Kedua-dua gadis itu berpeluk sebelum berpisah. Dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kawan, Kekasih atau Bakal Suami? 17

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Wan Nur Aira 17 “Beb! Apasal masam saja ni? Ada problem ke? Hah..tell me..tell me! Biar aku yang selesaikan. Hehe…” Airil tersenggih macam kerang busuk di depan aku. Tidak dilupakan juga tiga sahabat sejatinya, Am, Een(Im) dan Zayyan yang sentiasa melekat bersama bagai gam. Aku hanya menyepikan diri sambil memandang kearah tasik yang terbentang luas didepanku. Haih.. Keluhku sendiri. “Beb..... [Teruskan bacaan]

Novel : Yes, Isteriku Pregnant! 17

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 1 Ulasan

Oleh : rashacinta Zaliya mencampak barang-barang yang dibelinya ke atas sofa. Dia mundar mandir sambil bercekak pinggang. Hatinya membuak-buak menahan rasa marah. Dalam masa yang sama, dirinya turut dipagut rasa risau. “Adoi, macamana aku boleh jumpa lelaki tak guna tu.” Ujarnya dengan suara yang sengaja ditekan-tekan. Penumbuknya diletakkan di dahi. Dia kemudian duduk setelah penat ke hulu ke... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Nak Kerja Bukan Misi 16

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : hanilin Misi Cabut Lari J amilah memandang wajah Umairah dengan wajah yang tegang kerana dia turut dapat merasai kesukaran yang sedang dihadapi olehnya ketika itu. Dia juga turut berasa simpati dengan seorang insan yang bernama Aina Umairah itu. Sementara Umairah telah hanyut dalam dunia kenangannya bersama dengan Syawal satu ketika dahulu. “Kalau auntie nak tanya sikit Umairah jangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dan… Kau yang Aku Pilih 16

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Lu’lu Sophea BAB 16 Madihah berjalan di perkarangan Blok C bersama Ecah dan Mirah. Tiba- tiba telefonnya berbunyi. ” Siapa pulak yang telefon pagi-pagi buta ni ” ” Hello . Ni sape ?” ” Madi ke ni ?” ” Ni sape ?” ” Ni Qayyum ” Madihah terkejut lalu menjauhkan telefon darinya dan menjerit. Dia teruja. Dia pernah meminati Qayyum... [Teruskan bacaan]

Novel : Mimpi Realiti 15

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Nisa TJ 15 “Awak cukur?!” tegur Allisa dengan suara yang sedikit terkejut saat matanya tertancap pada figura lelaki itu yang seperti leka memerhatikan lukisan di siling yang diberi nama ‘Hadiah dari Tuhan’ hasil tangan Peter Grovernor, pelukis terkenal dari Prace. Julie beritahunya yang ia mengambil masa hampir dua bulan untuk menyudahkan lukisan tersebut. Semasa Julie ceritakan padanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan CintaMu Yang Pertama 14

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Puteri An-Nur Mukminin Bab 14 Cinta kerana ALLAH, Rindunya terbina dalam takwa kepada-NYA, Kasihnya terhias dalam iman kepada-NYA, Cintanya harum semakin dalam kepada-NYA. ~Nur Syahadah, Muhammad Yusof, Akhi Amir~ Majlis kenduri doa selamat berjalan dengan lancar, hari semakin menginjak ke malam. Pukul 11.30 malam, keriuhan manusia masih kedengaran, suadara-mara Nur Syahadah berkumpul beramai-ramai,... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Puteri vs Nuqman 12

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Azura Abdullah Bab 12 Usai solat jamak taqdim fardhu Maghrib dan Isya’, Nuqman keluar membeli makanan untuk makan malam. Mereka memutuskan untuk berehat saja malam itu. Puteri yang tiba pagi tadi jelas keletihan. Puteri mengambil kesempatan untuk merebahkan tubuhnya ke tilam empuk yang masih ditaburi kelopak mawar merah itu sebaik saja Nuqman keluar. Letih dan lesu seluruh tubuh namun yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Roti dan Mentega 11

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Izzmie Aziemah ”Iylia,kau dah tahu tak?”tanya Nur Athirah selepas terkejut membaca pesanan ringkas dari majikannya yang baru. “Tahu apa?” “Hmmm…berat aku nak cakap takut kau tak nak kerja situ dah,”kata Nur Athirah. “Bagi jelah tahu,”marah Iylia Liyana disebabkan emosinya terganggu dikejutkan dengan keadaan terkejut pagi tadi. “Kau kena... [Teruskan bacaan]

Novel : Dalam Diam Aku Tergoda 10

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Aulia Iman BAB 10 “Hoi..” pekik Misha bila melihat Megat Danial melangkah pergi dalam keadaan tergesa-gesa. “Kau tunggu kejap, tunggu situ! Nak kena ni!” gerutu gadis itu seraya membuka langkah sebesar-besarnya. Mahu segera sampai ke arah lelaki yang tidak faham bahasa dan tidak cukup budi bahasanya. “Apasal?” Megat Danial menghentikan langkah lalu berpaling ke arah gadis beruniform... [Teruskan bacaan]

Novel : Mencari Kebahagiaan 10

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Aira Aiza LWDTR – BAHAGIAN 10 Suasana di dalam kelas sangat sunyi, tidak seperti biasanya. Kesemua pelajar-pelajar 6 Biru membuat ulangkaji dengan begitu tekun. Pejam celik pejam celik, PSR (Peperiksaan Sekolah Rendah) hanya tinggal seminggu saja lagi. Hari ini pula merupakan hari terakhir bagi kami bersekolah. Ustazah Irma yang berada di depan kelas asyik memerhatikan murid-murid nya yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Di Hujungnya Cahaya 10

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nia Eeva SEMBILAN Cerita mengenai pertunanganku sampai di ofis dengan cepat sekali kerana aku menerima mesej ucapan tahniah daripada kawan-kawan ofisku. Aku paling terkejut sekali melihat mesej yang datangnya dari Saleha. Aku tidak sangka yang dia akan mesej aku sedangkan dia tidak mengendahkan aku. Mungkin baginya sudah selamat rumahtangganya kini dengan bertunangnya aku dengan Azery. Telefon... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Hanya Untukmu 9

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : NAZSUHA FAIZILA BAB 9 “KENAPA awak selalu mengelak bila saya ajak awak keluar?” tanya Nazmi setelah mereka berada di jalan raya. “Saya sibuk.” Fairuz melemparkan pandangannya ke arah jalan raya. Nazmi melepaskan keluhan sambil mengerling sekilas wajah Fairuz. “Kalau nak dikira saya lagi sibuk daripada awak. Saya main bola ke sana ke mari. Tak kira waktu tapi saya tetap... [Teruskan bacaan]

Novel : Saya Isteri Baru Belajar 9

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Suha Fasihah SAYA ISTERI BARU BELAJAR .:|[ BAB 9 ]|:. SENYUMAN terukir di bibir Najla Naqiyah walaupun sebenarnya dia agak geram dengan si suami yang tidak memberitahunya lebih awal bahawa si suami diberikan cuti pada hari ini. Hasilnya, kalut dirinya pada pagi ini menggosok pakaian si suami dan menyediakan sarapan pagi. Apabila dia sudah siap menyediakan sarapan pagi dan pergi ke bilik bagi... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Klise 9

26 March 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ALONE BAB 9 Setibanya di lapangan terbang, Fitri segera menempatkan keretanya di kawasan yang diwujudkan khas bagi kenderaan para pekerja. Honda Arcordnya diparkir dengan penuh berhati-hati. Maklumlah, bukan mudah untuk membeli aset menggunakan hasil titik peluh sendiri. Sudah hampir dua tahun dia bertugas sebagai pembantu juruterbang namun dia lebih banyak berbelanja buat pengajian Lufa dan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1,1191234...1020...Akhir »