Novel : My Miss Belon 1

3 August 2015 
Kategori: Novel

Oleh :JH Ayam goreng yang tersedia dihadapanku diambil.Kedua-dua tangan dipenuhi dengan ayam lalu satu persatu aku gigit dan telan dengan rakusnya tanpa menghiraukan orang disekelilingku.Barangkali mereka telah biasa dengan cara pengambilan makananku.Lalu nasi dipinggan aku suapkan segumpal kedalam mulutku untuk memenuhi karung emasku.Dan kerana cara pemakanan aku ini jugalah menyebabkan badan aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Akhiri Penantianku 1

3 August 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Sumayyah Abdullah Bismillahirrahmaanirrahiim Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh Untukmu Putera Agama Bukan aku menunggu untuk menjadi sempurna Baru lamaranmu ingin ku terima Namun lantaran memikirkan dirimu yang bakal ada Diri ini membuat persiapan awal semampunya.. Untukmu Imam Pilihan Bukan aku enggan untuk dijodohkan Biar indahnya cinta selepas pernikahan Namun bukan sehari... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan Aku Menjadi Yang Terakhir Dalam Hidupmu 1

3 August 2015 
Kategori: Novel

Oleh :syasya fahrizal “Kring… Kring…” telefon bimbit Liza berbunyi. Liza yang ketika itu sedang focus memandu terpaksa memberhentikan kenderaanya di bahu jalan. Dilihatnya nama si pemanggil. Tertera nama bakal tunangnya ‘Nizam’ lantas bibir mengukir senyuman. Hampir seminggu sahaja lagi mereka bakal di ikat dengan pertunangan setelah mereka berkawan selama 3 tahun. Liza menjawab... [Teruskan bacaan]

Novel : Mr. Triple S (Somebody Love Ya) 1

3 August 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Sue Stiletto 1 KENAPA awak nak pindah keluar pula?” sergah suara garau dibelakang Nia. Pantas Nia menoleh ke belakang walaupun dia tahu empunya suara itu milik siapa. Nia berpeluk tubuh sambil wajah dihadapannya kini ditatap. Lelaki itu turut membalas renungan matanya. Dia memandang ke kiri dan ke kanan sebelum memandang wajah lelaki itu semula. “Sebab saya tak selesa duduk serumah dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Khalifahku Romantik 1

3 August 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Daisy “Tiada yang dapat pisahkan kita kecuali a…”. Bang! ‘Ya Allah sakitnya belakang aku,mimpi rupanya.Gerangan siapalah suara merdu tu,kalau bertaranum ni boleh cair hati aku’. Digosoknya tempat sakitnya itu,tak sangka katil saiz Queen ni pon masih tidak cukup baginya. “Eh,Ara!Kau jatuh lagi ke?Aku rasa kau ni boleh join The Guinness Book of World Records tao sebab kau ni kalau bab... [Teruskan bacaan]

Novel : Jodoh Kau & Aku 1

3 August 2015 
Kategori: Novel

Oleh :ain yana Bab 1 “Whatt? Kahwinnnn?!!!” Jeritan Yana Qaisarah bergema di dalam banglo mewah itu. “Yes, kahwin!!” Perlahan tapi keras kedengaran suara Tan Sri Mahfuz. Keadaan di dalam banglo mewah itu hening seketika, Datin Munirah bersuara memecah kan kesunyian antara anak beranak itu. “Qai, ikot jelah apa yang daddy cakap tu. Qai kahwin dengan adam ye syg” “But... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Next Door 1

3 August 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Nani Lavendar BAB 1 Hospital Medical Centre, Kuala Lumpur. Di kejauhan itu kelihatan seorang lelaki mundar-mandir di hadapan bilik kecemasan sementara menunggu kedatangan doktor yang merawat isterinya. “Adam duduk la dulu. Nanti doktor keluar la tu.” Tegur Datin Umairah kepada anaknya yang nampak gelisah. Adam menoleh dan memerhatikan satu persatu wajah keluarga yang turut berada di situ.... [Teruskan bacaan]

Novel : Musuhku Boyfriendku 1

3 August 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Aifa Anisa PROLOG Alia merenung bayangan dirinya yang dipantulkan oleh cahaya matahari terik di atas permukaan air. Satu persatu kisah suka dan duka menjelma di fikirannya. Tidak semena-mena air matanya gugur membasahi pipinya. Dia berasa teramat sedih. Hati dia sungguh pedih. Sungguh dia berasa tidak percaya akan apa yang menimpa pada dirinya. Sedang dia asyik merenung, bayangan seseorang muncul... [Teruskan bacaan]

Novel : Takhta Di Hati Dia 1

3 August 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Jarzma Yun PROLOG Suasana hening di perpustakaan sekolah pada petang itu sedikit sebanyak membantutkan sedikit mood Nur Hana untuk meneruskan pembacaannya. Pen hitam yang kejap di dalam pegangannya diletak perlahan. Mata yang semakin pedih digosok dengan belakang tangan sehingga kelihatan mula memerah. Selalunya, waktu-waktu sebegini, suasana tidaklah sehening sekarang. Suara pelajar tingkatan... [Teruskan bacaan]

Novel : Querida 1

3 August 2015 
Kategori: Novel

Oleh : K.Nusaybah Chapter 1 Sir, I’m a bit nervous ‘Bout being here today Still not real sure what I’m going to say So bare with me please ‘Mana Jeejah ni ? Kata nak jemput pukul 11 pagi. Batang hidung pun tak nampak’ Aku membebel sendirian sambil memerhati sekeliling KTM Klang tersebut kalau kalau kawan baikku yang sejak kecil itu muncul. Dah hampir satu jam aku tunggu. Kalau... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Yang Tak Terungkap 1

10 July 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Prolog LOCENG di bangunan akademik baru sahaja berbunyi menandakan tamatnya waktu prep. Keadaan agak kecoh di dalam kelas 1 Al-Dinawari apabila para pelajar berebut untuk meninggalkan bilik darjah. Sofie masih tetap di tempat duduknya. Dia sengaja mengemas barangnya dengan lambat untuk mengelakkan kekalutan itu. Seperti biasa, dia merupakan pelajar terakhir yang beredar dari kelas. “Lady…... [Teruskan bacaan]

Novel : Pencuri Cinta Kelas Satu 1

10 July 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Prolog AIRA mencipta senyum lebar. Barisan novel yang tersusun di hadapan mata dipandang dengan perasaan teruja. Sangat teruja! Rambutnya yang dibiarkan lepas tadi diikat tinggi. Dia perlu fokus. Fokus kepada pilihan yang akan dibuat nanti. Bajet beli dua buah novel aje. Mana cukup duit nak beli semua yang berkenan dalam hati. Lama sungguh rasanya dia tak habiskan duit untuk beli novel. Bukan... [Teruskan bacaan]

Novel : Vvip Di Hatiku 1

10 July 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Fatin Hassan SELESAI sahaja makan tengah hari bersama-sama keluarga Haikal, Rin menghulurkan tangan untuk bersalaman dengan ibu Haikal. Rin dan Haikal meminta izin untuk pulang. “Auntie, terima kasih sebab masakkan Rin makanan yang sedap-sedap. Rasa macam makan kat hotel aje,” puji Rin sambil mengangkat ibu jarinya. “Kalau sedap, lain kali datanglah lagi. Nanti auntie masak lagi banyak... [Teruskan bacaan]

Novel : Seseorang Untuk Aku 5

10 July 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Rehan Makhtar MALAM tadi Zarul dan Liza tidak naik pun. Tidak mengapalah. Lai pun sudah terlalu letih untuk memikirkan yang tidak-tidak. Letih fizikal dan mental. Biarlah mereka balik berehat dan dia juga mahu lelapkan mata dengan aman tanpa apa-apa beban yang perlu digalas lagi. Dalam mimpi, hanya tergambar cita-cita yang bakal dikejar dan dicapai. Hari ini kenduri pula. Dialah yang paling... [Teruskan bacaan]

Novel : Pembuka Hati 5

10 July 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Sara Aisha “SAYANG, dah siap ke?” Dahlia mengerling sekilas kepada suami yang sudah pun melangkah masuk ke dalam bilik kelamin mereka. Aariz memandangnya dengan mata yang menyoal. Darina yang berada di dalam dukungan pula kelihatan seronok bermain-main dengan kumis tipis bapanya. Tanpa dipinta-pinta, bibir Dahlia meleretkan senyum. Inilah dia kebahagiannya. Lelaki yang telah ditakdirkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Awak Ilham Saya 5

10 July 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Tini Hardanisyah Kopi Awak Sedap… Aku mengerling jam di skrin komputer aku. Baru jam sepuluh pagi. Masa yang sangat sesuai untuk minum kopi. Aku melangkah keluar dari bilik aku untuk ke pantri. “Kawan-kawan… Siapa nak minum kopi?” Aku sempat bertanya sambil memandang rakan-rakan sekerja aku silih berganti. Inilah rutinku. Tidaklah setiap hari tetapi dalam seminggu lebih kurang... [Teruskan bacaan]

Novel : Beijing, Aku Cinta Dia! 5

10 July 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Ania Malna Aku laju menghirup minuman di hadapan. Bahagianya terasa apabila haus disuakan air. Hampir tiga jam aku, Fika dan Sara menghabiskan masa berjalan di dalam Pavilion. Di tangan masing-masing penuh dengan beg berisi barangan yang dibeli. Boleh dikatakan hampir kesemua kedai yang terdapat di dalam Pavilion kami redah. Hari ini memang niat kami untuk berbelanja sakan. Aku yang beria-ia... [Teruskan bacaan]

Novel : Egonya Seorang Wanita 37

9 July 2015 
Kategori: Novel

Oleh : NIA HANI ESW…BAB 37 Pagi-pagi lagi pintu rumah Aiman di ketuk kuat oleh Ila. Terpisat-pisat Aiman bangun. Daun pintunya dibuka perlahan mengintai. Terbuka matanya melihat Ila dan Qaish. Sejujurnya dia memang terlupa yang dia perlu menjaga Qaish hari ini. “Baru bangun lah papa Qaish…” kata Ila lembut. “Awak masuk sekejab, saya nak basuh muka.” kata Aiman. Ila masuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan!!! Itu Suamiku… 36

9 July 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Nadz D.L Bab 36 Eddie memandu laju sambil menghentak-hentak stereng keretanya.Beberapa kali telefon bimbitnya berdering namun dia menghiraukannya.Dia memandu tanpa hala tuju dan akhirnya dia menghentikan keretanya dibahu jalan.Telefon bimbitnya menjerit-jerit minta diangkat membuatkan Eddie mematikan telefon bimbitnya. “arrrgghhh..kenapa kau buat macam ni pada aku,Eliya?!!!”Eddie meraup... [Teruskan bacaan]

Novel : Kotak Usang Permata 34

9 July 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Mohd Ikmal Hakim BAB 34 KEADAAN kantin sekolah riuh rendah dengan suara pelajar yang sedang berbual sesama sendiri. Pada waktu rehat tersebut, ramai pelajar yang berada di kantin untuk makan dan ada juga pelajar yang sekadar duduk di situ sambil berbual. Zahira dan Aqila hanya membeli kuih dan makan di pondok bacaan. Mereka tiada selera untuk mengambil makanan berat pada hari itu. Mereka makan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1,1411234...1020...Akhir »