Novel : Tentang Rasa 37

21 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : nalish hadima BAB 37 Selepas seminggu berada di hospital Firman telah semakin pulih. Aisya sangat gembira apabila melihat perubahan suaminya itu. Oleh itu, pada setiap petang Aisya akan membawa Firman berjalan-jalan di taman dalam hospital untuk mengurangkan rasa bosan. Betapa gembiranya Firman apabila dapat menghirup udara luar setelah seminggu lebih terperuk di dalam wad. Pada satu petang... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Kontrak 34

21 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Velarie Nozie JAHANAM!” Sophia Ezara menghempaskan beg tangannya ke atas meja di dalam pejabatnya. Kerusi segera ditarik dan dirinya dihumban di kerusi empuk miliknya. Lengannya diletakkan pada pemegang kerusi dan tangannya menongkat dahi. Peluh dingin mula memercik di dahi, rambut panjangnya yang digulung kasar ditolak ke belakang. Sophia Ezara, wanita anggun yang sungguh bergaya, memiliki... [Teruskan bacaan]

Novel : Egonya Seorang Wanita 33

21 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh : NIA HANI ESW…BAB 33 Aiman bangun dari tidur. Ila dan Qaish tak ada didalam bilik. Segera dia keluar dari bilik. Matanya menangkap sepasang tubuh yang sedang duduk dianjung pintu. “Abah” panggilnya “Ila tak ada dekat rumah sekarang. Dia tengah kerja. Abah kesian dengan dia. Kalau kau nak bawa dia pergi, bawalah.” Kata... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan!!! Itu Suamiku…32

21 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Nadz D.L Bab 32 Hani berdehem beberapa kali. “perhatian semua..seperti yang kita tahu sekolah kita telah menjadi sekolah yang terbaik di negeri ini kerana pencapaian SPM yang bergitu memberansangkan..oleh itu..saya ingin menjemput pelajar terbaik sekolah kita.. Eliya Rihanna binti Harun untuk naik ke pentas dan memberi sepatah dua kata..dipersilakan..”ujar Hani lalu tersenyum kearah Eliya.Eliya... [Teruskan bacaan]

Novel : Kotak Usang Permata 30

21 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Mohd Ikmal Hakim BAB 30 AWAL-AWAL pagi selepas Subuh lagi Puan Salmah dan Puan Hasnah sudah berada di dapur untuk menjaga lauk yang dimasak malam semalam. Anak-anak mereka dibiarkan tidur kerana keletihan apabila berjaga sepanjang malam daripada pukul 12 tengah malam sehingga 4 pagi. Mereka berjaga secara bergilir-gilir dengan tempoh sejam seorang. “Akad nikah nanti pukul berapa?” Puan... [Teruskan bacaan]

Novel : Romeo Aku Mencintai Dirimu 27

21 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ann hanim “Rindu sayang” kata Ilham sambil menongkat dagu.Qatrina menuang secawan kopi dan menghidang sepinggan pisang goreng.Minum petang,aktiviti yang jarang dilakukan memandangkan Ilham sering pulang lewat.Kebetulan sahaja Ilham pulang dari tugas luar.Seminggu wajah Qatrina tidak ditatap.Rindunya mula meluap. “Kenapa abang tengok sayang macam tu?” “Rindu la” “Ya la tu.Hari-hari... [Teruskan bacaan]

Novel : Sinar Hidupku 27

21 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ira nadzirah Bab 27 Kita akan pindah ke rumah mama dan papa. So kemas semua barang-barang you. Jangan tinggalkan satu pun di rumah ini. owner baru nak rumah ini kosong. Please!” hafiz memberikan arahan semasa berjumpa sofea di café. Pindah! You tak beritahu I awal-awal kenapa. Selama ini papa dan mama tak ada cakap apa-apa pun. Jangan nak buat ceritalah fiz! I don’t want to move. So jangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Bayangan Gurauan 26

21 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Sayhazs Zailie BAB 26 IRISH melabuhkan duduk di atas kerusi pejabatnya. Seminggu lebih dia membuat tugasan luar, bermakna sudah seminggu lebih jugalah dia tidak berada di biliknya ini. Irish memerhatikan keadaan sekeliling. Bersih, kemas serta teratur. Sama seperti waktu dia meninggalkannya sebelum berangkat ke Johor Bharu tempoh hari. Sudah tentu ini kerja Insyirah. Pembantunya itu menjaga... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Takkan Suka Kau 25

21 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Eyla BAB 25 AKIF merenung imejnya yang terpantul di hadapan cermin. Dia memperkemaskan rambutnya yang disisir dengan gaya sleek itu, memandangkan hari ini Akif terasa malas pula untuk menggayakan rambutnya dengan gaya mohawk. Bentuk mukanya yang bujur itu membuatkan Akif tidak perlu terlalu teliti dalam mencari gaya rambut yang sesuai dengan wajahnya, memndangkan bentuk muka yang bujur umumnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Yang Tidak Terungkap 24

21 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 13 Ulasan

Oleh : PUTERI NOR BAB 24 Terdapat kelainan pada dirinya. Perasaan sedih itu masih ada tetapi rasa tertekan telah berkurangan. Sekali lagi Emry betul. Lelaki itu bukan sahaja membimbing dan memberikannya tunjuk ajar, bahkan mengambil berat dan melindungi. Teringat kepada sikapnya yang acuh tidak acuh terhadap Emry di kedai charity, Sofie berasa kesal. Beberapa hari kemudian semasa dia berada di makmal... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Yang Satu 23

20 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : GEE ERA BAB 23 “Papa!” Satu suara yang nyaring menerjah masuk ke telinga Tan Sri Iskandar. Tan Sri Iskandar memandang sebelahnya dan senyuman terukir di bibirnya. Tina, anak bongsunya datang di pejabatnya. Beliau terus memeluk anaknya itu setelah Tina memeluknya. “Kenapa tiba-tiba datang ni? Rindunya papa. Sejak dapat rumah, dah tak ingat dekat pemberinya ni.” Ujar Tan... [Teruskan bacaan]

Novel : 9 Years In Love 22

20 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh : NAZA Aku baru selesai menunaikan solat Maghrib dan baca satu surah Yaasin bila tiba-tiba aku rasa lapar. Baru aku teringat yang aku tak beli apa-apa makanan untuk makan malam. Nak ajak Fatiha keluar makan, dia pula tak ada sebab dia ada kelas ganti malam ni. Faris pun sibuk malam ni sebab dia ada kerja nak kena buat. Dia sendiri yang bagitahu aku siang tadi. Jadi nak tak nak, aku terpaksalah... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan Aku Terus Mencintaimu 20

20 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Rodhiathul Rashid Bab 20 Setelah menyemak beberapa fail yang dihantar oleh Zizie di atas mejanya, otaknya melayang semula memikirnya Nisha. ‘Aku ni macam dah tak boleh hidup tanpa Nisha, tapi apa perasaan Zamree pada Nisha? Siapa ada di hati Nisha sekarang ni aku, Zam atau Ku Farid?’ Qhairul betul-betul berada dalam dilema. “Dato’, apa panggilan nak saya sambungkan ke?” tiba-tiba... [Teruskan bacaan]

Novel : Yes, Isteriku Pregnant! 19

20 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 3 Ulasan

Oleh : rashacinta “Saya rasa Encik Faizul tu syok kat awak lah Amira.” Amira terbatuk-batuk. Matanya yang berair segera dikesat menggunakan tisu. Gelas berisi jus oren itu segera ditolak ke tepi. “Awak jangan mengarut lah Nancy. Encik Faizul tu kan bos kita.” Ujar Amira sedikit marah dengan kata-kata Nancy. “Laa..bukan saya je yang cakap. Kawan-kawan lain pun sama.” Nancy tetap dengan pendiriannya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Dan… Kau yang Aku Pilih 18

20 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh :Lu’lu Sophea BAB 18 ” Aku terima nikahnya Zahra Sofia binti Yussof dengan mas kahwin 3 dinar” Dengan sekali lafaz Azim Irfan dan Zahra Sofia kini sah menjadi zauj dan zaujah ketika usia mereka 21 tahun. Irfan dibantu oleh Qayyum ketika acara menyarung cincin dan membatalkan air sembahyang. Dia mendekati Sofia yang tunduk sahaja ditemani Madihah. Mungkin Sofia masih menangis. Walaupun... [Teruskan bacaan]

Novel : Mimpi Realiti 17

20 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Nisa TJ 17 Beberapa hari berlalu semenjak pertengkaran kecilnya dengan Juliane. Sejak itu, dia jarang dapat bersua muka dengan Juliane dan walaupun mereka tersempak di kedai Julie, mereka hanya bercakap sedikit. Walaupun pada mulanya dia berasa sedikit terbeban dengan penerimaan Juliane terhadap keputusannya, tetapi bila ia memakan hari dan suasana yang kekok setiap kali berjumpa, dia menjadi... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan CintaMu Yang Pertama 16

20 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Puteri An-Nur Mukminin Bab 16 “Kita dah sampai ea bang?” “Sikit lagi, kat depan tu aje..” Aku yang berada di tempat duduk sebelah pemandu tidak dapat melelapkan mata sejak kereta ini bergerak dari tadi. Aku pura-pura tidur, sengaja aku biarkan mereka berdua berbual-bual sementara aku pula, menjadi tukang pendengarnya. Kantung mataku tertutup, mesti mereka fikir aku tidur. “Eh,... [Teruskan bacaan]

Novel : Dalam Diam Aku Tergoda 12

20 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Aulia Iman BAB 12 Lain yang difikir, lain pula yang berlaku. Entah bagaimana, kereta yang dipandu terus sahaja menghala ke kawasan yang cuba dielakkan. Dan, kini dia sedang berdepan dengan seorang insan bergelar ibu. “Mummy nak apa?” Sekilas, raut tua itu dikerling melalui ekor matanya. Wajah itu pucat dan kusam. Jauh berbeza jika dibandingkan dengan yang dahulu dan dengan apa yang ada... [Teruskan bacaan]

Novel : Mencari Kebahagiaan 12

20 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Aira Aiza LWDTR – BAHAGIAN 12 Aku memandu kereta ku perlahan menuju ke kampus pada jam seawal 6 pagi. Ianya sudah menjadi rutin harianku disebabkan perjalanan dari rumah memakan masa hampir setengah jam. Memandu seawal ini, aku tidak perlu risau akan kesesakan jalan raya kerana memang belum banyak kenderaan yang berlalu-lalang pada jam seawal itu. Radio dalam kereta ku hidupkan lalu aku menukar... [Teruskan bacaan]

Novel : Di Hujungnya Cahaya 12

20 April 2015 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nia Eeva DUA BELAS Hari yang di tunggu akhirnya tiba. Hari perkahwinanku yang akan menyatukan dua keluarga ataupun tiga keluarga sebagai satu. Aku kira aku dan emak sebagai satu keluarga yang bersatu dengan keluarga Pak Ayub dan kami dua keluarga akan bercantum dengan keluarga Azdery menjadikan kami tiga sekeluarga bersatu. Aku menanti detik ini dengan penuh debaran. Aku tidak dapat bayangkan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1,1271234...1020...Akhir »