Novel : Cinta Detektif 6

16 April 2014 
Kategori: Novel

254 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Aisyasakura   >>BAB 6 Kedengaran hingar-bingar suasana kelas 4 Sains. Pelbagai karenah pelajar dapat disaksikan. Ketiadaan guru pada masa itu menyebabkan para penghuninya membuat hal masing-masing. Ada sekelompok pelajar yang tekun belajar, ada yang sibuk dengan telefon bimbit mereka, dan ada juga yang rancak bergosip. Kepala Hayrul masih tetap dalam posisi menunduk memandang... [Teruskan bacaan]

Novel : Main Kahwin-Kahwin 6

16 April 2014 
Kategori: Novel

369 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Lya Zara   Bab 6 – Main Kahwin-Kahwin USAI solat Isya’, Wardah mencapai senaskah al-Quran yang terletak di atas rak buku di tepi katil. Tangannya ligat mencari muka surat yang ditinggalkan seminggu yang lalu kerana cuti haid. Sesaat kemudian, alunan suara Wardah memecah kesunyian. Wardah merasakan bebanan di bahunya bagaikan terlepas pergi. Perasaan rindu yang sudah lebih dua... [Teruskan bacaan]

Novel : Romeo Aku Mencintai Dirimu 6

16 April 2014 
Kategori: Novel

170 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ann hanim 6 Kunjungan Hajah Halijah beserta rombongan pihak lelaki disambut baik keluarga Encik Qushry.Dia amat bersyukur dengan pinangan Hajah Halijah memutuskan untuk bebesan dengannya.Cincin bertatahkan berlian dihantar sebagai tanda.Qatrina diam sahaja di dalam kamarnya. “Kalau boleh saya nak segerakan sahaja majlis tu.Maklumlah anak bujang saya tu susah nak dapat cuti.Tak tunang pun... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Suka Kau 6

16 April 2014 
Kategori: Novel

276 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Aida BAB 6 ~I watch, superman fly away. You’ve got a busy day today. To save the world, I’ll be around.~-Taylor swift. “Bestnya lagu Taylor Swift ni”,kata Syuhada dengan gembira.”Adik , senyap lah sikit”,marah Zamri.”Maaf”,kata Syuhada dengan perlahan.Syuhada terus membaca lirik Superman by Taylor Swift sambil menyanyi.”Kerja sekolah siap?”,tegur... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Singa & Sir Processor 6

16 April 2014 
Kategori: Novel

689 bacaan 1 Ulasan

Oleh : bunga mardiah Miss Singa & Sir Processor Bab 6 Balqis sampai di kuala lumpur dalam pukul 9.ika telah sedia menunggu kawan baiknya itu.apa lagi apabila bertemu setelah sekian lama berpisah , walaupun baru sebulan kira lamalah kan? Hehe..setelah balqis masuk kereta kawanya itu,terus bermula drama mereka.. “wei bila kau beli kereta ni? Tak cakap kat aku pun.” Marah balqis apabila tadi... [Teruskan bacaan]

Novel : Mengharap di Tanjung Harapan 6

16 April 2014 
Kategori: Novel

139 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Rose Ezadora BAB 6 Pagi ini Hani lalui seperti biasa, tiada apa yang luar biasa. Di akhir tugasnya ke tempat pesakit mangsa bunga api seperti semalam. Pesakit yang bernama Khasif. Dia perlu dilawati dan memberi rawatan yang di perlukannya sebagaimana yang telah di arahkan oleh Dr, Hisham kepadanya. Dr. Hisham memeriksa setiap pesakit dan mencatatkan progress setiap pesakit yang telah dirawatnya.Hani... [Teruskan bacaan]

Novel : Sinar Hidupku 6

16 April 2014 
Kategori: Novel

159 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ira nadzirah Bab 6 Anis… Salina merenung ke luar jendela. Siapa dia? Macam mana dia boleh kenal dengan aku?” hati Salina berbisik kecil. Tergaru-garu Salina kerana cuba mengingati gadis yang menegurnya sebentar tadi. Tiba-tiba dia di kejutkan oleh deringan telefon. Salina mengurut dada bagi menghilangkan rasa seruh di hatinya. Dia merenung nombor telefon itu pula. “Sayang”? siapa sayang?... [Teruskan bacaan]

Novel : The Memory 6

16 April 2014 
Kategori: Novel

170 bacaan 1 Ulasan

Oleh : cikmaddi JERITAN Sonia menghilangkan keheningan awal pagi. Pukul tiga pagi terjaga. Sonia menjerit dan memegang kakinya. Air matanya mengalir laju membasahi pipi. Jeritannya mengejutkan ketiga-tiga kawannya. Diana yang meletakkan kepalanya diatas katil terjaga awal. Diikuti dengan Amirul dan Haikal. “Kenapa nih? Sonia? kau okey ke tak?” Sonia menggeleng. Dia menangis kuat. “Kaki…... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Bukan Perempuan Itu 6

16 April 2014 
Kategori: Novel

338 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Rose Ezadora BAB 6 Mesyuarat tamat lewat pula hari ini. Hampir maghrib baru semua keluar. Banyak issue yang dibangkitkan dan perlu diambil tindakan. Kelewatannya pulang petang ini telah Didi maklumkan kepada Johan melalui sms sahaja. Dan. nampaknya misi Diktatif Conan tidak dapat dilaksanakannya petang ini. Terus sahaja Didi berjalan pantas meninggalkan Atirah sebaik sahaja boss memaklumkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Yamna 6

16 April 2014 
Kategori: Novel

65 bacaan 1 Ulasan

Oleh : tinta imanina 6 Petang yang damai, angin yang lembut berhembus, seorang gadis sedang duduk di bangku batu yang berada di suatu sudut taman permainan. Yamna asyik menulis sesuatu di bukunya. Hujung tudungnya sesekali berkibar dek angin yang menyapa. Ralit dalam dunia sendiri, sehingga tidak sedar akan kehadiran Aniq. “Assalamualaikum” setelah salam diberi, barulah Yamna menoleh. Buku ditutup... [Teruskan bacaan]

Novel : Projek 3K 5

16 April 2014 
Kategori: Novel

300 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Qaisha Episod Lima – Jigsaw Memori Mohammad Aryan Amshar bin Dato Irfan Hamid,CEO termuda syarikat komunikasi terbesar Amshar Air voice berdiri segak memerhatikan jendela bulat yang menghadap ke luar.Satu pemandangan perkembangan kota yang kian membangun.Syarikatnya mebekelkan hampir 87 peratus signal komunikasi dan jaringan jalu lebar yang telah di upgrade kelajuan kepada maksima... [Teruskan bacaan]

Novel : ‘Jangan Rampas Imamku!’ 5

16 April 2014 
Kategori: Novel

518 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Shah Rifque BAB 5 SEBULAN KEMUDIAN… USAI balik dari lapangan terbang pagi itu selepas bertugas ke Jakarta 2 hari, Bazli berkira-kira mahu menjemput isterinya makan tengahari bersama. Sengaja dia tidak memberitahu kedatangannya ke butik Juwita. Mungkin dengan cara ini pengantin baru itu akan lebih mesra. Inai di jarinya masih merah lagi dan menjadi bahan jenaka rakan sekerja... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Aku Jatuh Cinta 5

16 April 2014 
Kategori: Novel

173 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Kamal Ibrahim Bab 5: Kehilangan Pak Cik Azam Aku masih terfikir mengenai tindakan aku terhadap gadis cliche semalam. Adakah tindakan aku terhadapnya begitu kasar sehingga membuat dia hampir menjatuhkan air mata. Aku kira mungkin itu kali terakhir gadis cliché mahu berbicara dengan aku. Alangkah bagus jika along masih ada. Dapatlah aku meminta pendapatnya mengenai situasi ini, Along bagaikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Andai Ini Ceritaku 5

16 April 2014 
Kategori: Novel

111 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Dayang Mona BAB 5 Aku memandu dari Maebashi menuju ke lapangan terbang Tokyo. Aku ingin balik ke Malaysia. Aku telah membuat perjanjian dengan Farid dan Faridah. Aku hanya akan tinggal di sana tidak melebihi dua minggu. Kemudian aku akan kembali semula ke Maebashi. Aku berdoa di dalam hati agar tiada siapa yang mengekori aku sehingga ke Malaysia. Ketika aku sedang berjalan ke... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Yang Tidak Terungkap 5

16 April 2014 
Kategori: Novel

245 bacaan 6 Ulasan

Oleh : PUTERI NOR BAB 5 Sofie memandang sekeliling. Dedaun pokok telah bertukar tona warna kepada kuning, merah, dan jingga menjadikan suasana kelihatan keemasan. Sesetengahnya telah botak, yang tinggal hanya daun-daun perang yang bertaburan di tanah. Sofie teruja. Tempat baharu biasanya mendatangkan keresahan kepadanya tetapi Southampton memberinya ketenangan. Semoga kehidupannya di kawasan pesisiran... [Teruskan bacaan]

Novel : Korban Qaseh Kirana 5

16 April 2014 
Kategori: Novel

137 bacaan Catat Ulasan

Oleh :ANIZ ZAMANI BAB 5 Selesai makan malam aku mula berkurung di dalam bilik memikirkan cara untuk memberitahu seluruh ahli keluarga tentang perancangan aku untuk mengajak Kak Qaseh untuk tinggal dengan aku dan Mama. “Hah! Fikir apa tu? Fikir pasal pakwe ke? ” tiba-tiba aku dikejutkan oleh kakakku dari belakang. Nasib baik tergolek atas tilam, kalau tergolek atas lantai dan lembam.... [Teruskan bacaan]

Novel : I’ve Fallen For A Werewolf! 5

16 April 2014 
Kategori: Novel

316 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Arisa Darwisyah Bab 5 DAYANA berjalan terhincut-hincut ke kelasnya. Beg sandangnya yang hampir terjatuh dari bahu diatur. Wajahnya sugul. “Hei sis! Asal masam je muka?” tegur Zara sambil memeluk bahu Dayana. “Tak ada apa-apalah.” “Share la dengan aku. Let me guess… kau rindukan mamat werewolf tu, kan?” usik Zara. Dayana meleraikan pelukan Zara. “Taklah.... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Hati Menjauh 5

16 April 2014 
Kategori: Novel

132 bacaan Catat Ulasan

Oleh : tina derika 5 Sembilan tahun kemudian…. “DAYAH, ooo cik Dayah…” Shazriel melambai-lambai tangannya di depan wajah Hidayah yang mengelamun ke laut sambil menongkat dagu. Ya Allah! Dalam bilik peperiksaan rupanya. Dari kejauhan, pensyarah Azzmeir menggeleng-geleng kepala. Hidayah tersentak. Ramai pelajar satu jurusan dengannya sudah bersurai. Shazriel dan dua tiga orang rakan Hidayah yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Halawatul Iman 5

16 April 2014 
Kategori: Novel

106 bacaan Catat Ulasan

Oleh : tinta imanina 5 Suatu petang, aku meneguhkan hati untuk ke Perpustakaan Besar Negeri; tempat di mana memori pahit hidupku terakam. Dari luar, kelihatan perpustakaan itu semakin tesergam indah. Dicat dengan warna yang menarik, dihias dengan sudut-sudut yang baru serta banyak tumbuhan dan pokok-pokok yang melatari perpustakaan itu. Aku menjengah ke dalam, suasananya tetap sama.... [Teruskan bacaan]

Novel : Andainya Cinta Itu Ada 5

16 April 2014 
Kategori: Novel

135 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Qaseh Farina Bab 5 Suasana petang yang aman damai lagi indah ini, terlalu dirinduinya. Sudah lama dia tidak menikmati pemandangan seperti ini. Lima bulan kebelakangan ini, memang satu tempoh yang amat menyesakkan. Sibuknya kadang-kadang seperti tidak cukup masa dua puluh empat jam yang Allah SWT kurniakan. Ruang yang ada, sentiasa dia gunakan sebaik mungkin. Waktunya banyak dihabiskan duduk... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1,0291234...1020...Akhir »