Novel : Cerita Selepas Hujan 58

29 August 2014 
Kategori: Novel

5,861 bacaan 2 Ulasan

Oleh :Ismail Hashim Bab 58 “ Mak tahu tak,Tuk Penghulu Kahar…ada berikan hadiah minyak wangi pada Nisah,petang tadi,” ujar Manisah sambil menunjukkan bungkusan minyak wangi itu kepada Mak Cik Jah dan Pak Cik Salim. Mak Cik Jah menyambut kotak minyak wangi itu. Mak Cik Jah membelek-belek kotak minyak wangi tersebut. Memang di luar kotak itu ada tercatat nama jenis minyak wangi itu. Ianya adalah... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Kontrak 28

29 August 2014 
Kategori: Novel

17,806 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Velarie Nozie “Bibah, kenapa rahsiakan dari mommy?” Habibah tertunduk dan terkedu. Habibah yang teringin benar hendak memakan puding sagu sedang menyiapkan menu itu di dapur ketika mendengar loceng pintu berbunyi bertalu-talu, dia yang sememangnya sedang menantikan Maya tanpa berfikir panjang terus memulas tombol pintu dan kehadiran orang yang tidak disangkanya membuatkan dia terkedu. Datin... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Kedai Bunga 28

29 August 2014 
Kategori: Novel

3,270 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Hasyim Amin BAB 28 Hujan turun dengan lebat, selebat air matanya yang meluncur ke pipi. Air matanya bercampur air hujan. Guruh bergema sana sini namun hatinya sedikit tidak merasakan takut. Dia hanya takut ingin berdepan dengan suaminya jika dapat tahu tentang perkara ini dan dia lebih takut dengan maha pencipta. ‘Ya Allah, aku rasa berdosa pada suami aku, Allah’ rontanya dia di dalam hati. Sesampai... [Teruskan bacaan]

Novel : I Heart You, Doctor! 25

29 August 2014 
Kategori: Novel

8,504 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Asha Ronaldo BAB 25 KERUSI empuknya dipusing ke kanan dan ke kiri. Kerja yang berlambak-lambak di atas meja langsung tak dihiraukan. Lantas sepasang matanya dipejamkan rapat. Bunyi perut yang mula berkeroncong menyebabkan dia tersentak seketika. Segera matanya terbuka luas. Perut yang asyik terpekik terlolong itu diusap dengan cukup spontan. Haih… menyesal lah pulak tak breakfast... [Teruskan bacaan]

Novel : Tentang Rasa 25

29 August 2014 
Kategori: Novel

2,855 bacaan 1 Ulasan

Oleh : nalish hadima BAB 25 Lisa mengusap-ngusap lembut perutnya yang semakin membesar sambil tersenyum. Dia menunggu kepulangan suaminya untuk membawanya ke klinik. Kemudian kedengan bunyi denruman kereta memasuki halaman rumahnya. Lisa bangun dan membukakan pintu untuk suaminya sambil tersenyum. Johan juga tersenyum melihat isterinya yang setia menunggu kepulangannya. “anak ayah sihat?”. Sambil... [Teruskan bacaan]

Novel : Terlerai Sudah 22

29 August 2014 
Kategori: Novel

2,267 bacaan 3 Ulasan

Oleh : hanilin BAB 22 : Siapa Dalangnya? A iman pantas memasuki rumah Danial setelah salamnya bersambut. Mereka yang ada semuanya berada di ruang tamu Danial. Ada yang duduk dan ada juga yang hanya berdiri. Aathifah faham benar dengan wajah keruh yang dipamerkan oleh Aiman tatkala melihat kebanyakan yang berada di dalam rumah Danial dalam keadaan berkopiah. Semasa menelefon Aiman untuk segera ke rumah... [Teruskan bacaan]

Novel : Sekali Ini Saja 22

29 August 2014 
Kategori: Novel

2,084 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Farrah Izzlorna BAB 22 ‘’COOLNYA!!’’ Jerit Nadia usai aku menghabiskan ceritaku.Aku merenungnya tajam. ‘’Cool kau cakap? Sekarang ni aku tengah berada dalam kesusahan yang maha dahsyat sekali kat dunia ni,dan kau boleh berkata bahawa hal ini adalah sesuatu yang cool?’’ Nadia menampar bahuku. ‘’Helo,kesusahan apa bendanya? Kau sedar tak bahawa kau sekarang... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Bukan Cipan!!! 21

29 August 2014 
Kategori: Novel

1,426 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Harith Hakeem BAB 21 Kau terlalu mulia… Untuk aku kau kasihi…. Kau terlalu cantik… Untuk aku ‘menetapkan’ diri… Dan kau tidak bodoh… Kerna aku membawa diri…. Siapalah aku untuk meraih simpati… Siapalah aku melobi diri untuk dicintai… Amit bersiul kecil bernadakan lagu ?Memori Mardiana’ nyanyian kumpulan ?Helter Skelter’... [Teruskan bacaan]

Novel : Mainan Hati 21

28 August 2014 
Kategori: Novel

2,077 bacaan 1 Ulasan

Oleh : LAVENDER PURPLE BAB 21 Pagi ini aku bangun seperti biasa. Ainul? Sudah menjadi kebiasaan selepas subuh ingin menyambung tidurnya. Oleh kerana, dia masuk kerja tengah hari, jadi senanglah hatinya menyambung mimpi yang tak sudah. Aku bersiap ringkas lalu ke tadika. Hari ini aku awal dari kebiasaanya. Kak Pah hanya tersenyum. Walaupun Qeiz kerap lambat tapi bukanlah lambat yang melampau-lampau.... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Chef Aku Chief 21

28 August 2014 
Kategori: Novel

2,554 bacaan 1 Ulasan

Oleh : LISSA SUFIZA BAB 21 “Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!” Aya Sofya sedang berbual bersama Tok Ngah Rogayah apabila kedengaran suara jeritan yang mencapai lebih sepuluh skala Richter itu. Mereka berpandangan sesama sendiri sebelum bingkas berlalu ke tempat kejadian. “Rais! Rais! Hang jatuh ka apa menjerit sampai lagu tu?” Tok Ngah Rogayah menyoal penuh cemas sambil mengetuk pintu bilik air... [Teruskan bacaan]

Novel : Egonya Seorang Wanita 21

28 August 2014 
Kategori: Novel

3,551 bacaan Catat Ulasan

Oleh : NIA HANI ESW…BAB 21 Pintu pagar dan pintu rumah Ila ditutup rapi. Ila hanya memandang sayu suaminya. Makin lama wajah Aiman tidak dapat ditatap. Aiman hanya memandang sedih. Air matanya bagaikan tiada erti bagi keluarga mentuanya. Aiman lemah dia tak berdaya. Jiran-jiran Ila hanya memandang. Aiman dipapah masuk ke dalam kereta. Perlahan-lahan... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan!!! Itu Suamiku… 20

28 August 2014 
Kategori: Novel

7,124 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Nadz D.L Bab 20 Eliya masuk ke dalam bilik chalet lalu menghempas pintu.Sungguh dia tidak menyangka bahawa Eddie akan memalukannya serta sanggup menghina dan mengaibkannya dikhalayak ramai.Ketika Eliya sedang duduk menangis dibirai katil tiba-tiba kedengaran bunyi ketukan pada pintu biliknya.Eliya hanya mendiamkan diri.Dia amat marah ,kecewa dan sedih kerana apa yang telah berlaku antara dirinya... [Teruskan bacaan]

Novel : Yes! Aku Terima Kau 20

28 August 2014 
Kategori: Novel

3,504 bacaan Catat Ulasan

Oleh : de witch BAB 20 FARSHAH yang duduk dikerusi empuk itu mula berasa tidak selesa melihat Puan Sri Syazmin yang sejak dari tadi merenungnya. “ibu nak cakap apa pada Farshah?” tutur Farshah lembut. “ibu? Kau bukan anak aku, jangan panggil aku dengan panggilan tu kalau cuma ada kita berdua. Aku tak suka!” jawab Puan Sri Syazmin kasar. Farshah menelan liur,... [Teruskan bacaan]

Novel : Ada Dia Di Hati 19

28 August 2014 
Kategori: Novel

1,928 bacaan Catat Ulasan

Oleh : DNae Bab 19 ZAFRAN Haicarl kembali ke Malaysia dengan perasaan gembiranya. Dia tidak sabar mahu berjumpa dengan Alisha. Ketika dia berjauhan dengan Alisha barulah dia merasakan dirinya benar-benar jatuh cinta pada isterinya. Perasaan rindunya rasa membuak-buak di dada. Rasa menyesal pula kerana ketika Alisha ada di depan mata dia tidak melayannya dengan baik. Dia asyik marahkan dirinya kerana... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkinkah Kau Milikku 18

28 August 2014 
Kategori: Novel

2,604 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Mr.Mz Nur Wardeena membentangkan tikar sejadah untuk dia solat zuhur , Selepas dia selesai solat zuhur .. dia berdoa kepada Allah supaya dia tabah menghadapi dugaan yang dia sekarang tengah hadapi . ” Ya Allah .. berikanlah aku kekuatan untuk tabah menghadapi dugaan yang sedang aku lalui .. aku sedar aku tidak sempurna dimatamu … dan aku redha dengan apa yang berlaku kepadaku ..... [Teruskan bacaan]

Novel : 9 Years In Love 18

28 August 2014 
Kategori: Novel

2,625 bacaan 1 Ulasan

Oleh : NAZA Terkecoh-kecoh aku gosok tudung aku yang kedut seribu tu. Sambil tu, aku jeling jam dekat meja study. Lagi lima belas minit ke pukul sembilan pagi. Mestu sempat ni! Aku jerit dalam hati. Hari ni dahlah hari pertama aku masuk kelas dekat universiti ni. Takkanlah aku nak datang lambat pula. Aku pun tak tahu macam mana aku boleh terbangun lambat hari ni. Padahal aku sudah mengunci jam loceng... [Teruskan bacaan]

Novel : Kotak Usang Permata 18

28 August 2014 
Kategori: Novel

560 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Mohd Ikmal Hakim BAB 18 LEBIH kurang 15 minit lagi jam akan menunjukkan pukul lima petang. Keadaan di kawasan sekolah tenang dan sebahagian besar pelajar telah pulang ke rumah masing-masing. Tempat letak kereta juga sudah lengang. Cuma terdapat beberapa buah kereta sahaja yang tinggal. Semua pagar di setiap tangga blok telah dikunci oleh pengawal keselamatan kecuali pagar yang berdekatan dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta U 18

28 August 2014 
Kategori: Novel

1,005 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Norzahidlia BAB 18 “Yeay“sorak Alisya sambil berlari meninggalkan mereka yang lain di belakang dan mendapatkan Amylia yang bersama Puan Anita. “Akak“tegur Alisya seraya memegang tangan Amylia. “Kak, jom kita tengok anak patung tu“ajak Alisya dan terus mengheret tangan Amylia ke kedai City Jaya. “Hiss…budak nie. Mak dia ada kat sini. Lia jugak... [Teruskan bacaan]

Novel : Encik Pendekar dan Mr. Keju 18

28 August 2014 
Kategori: Novel

1,083 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 18 “Kaki ini cuba mengatur langkah, kerana ku mahu seiring dengan bayangmu.” Zulqarnain hanya mendiamkan diri di serambi. Dia sengaja berada di ruangan itu. Rasanya tidak manis jika dia berada di dalam rumah. Kejadian petang tadi benar-benar mengejutkan seisi rumah itu.. Dia langsung tidak bertanyakan hal itu kepada Wardi. Zulqarnain tahu akan cerita itu melalui... [Teruskan bacaan]

Novel : Tak Kuduga 18

28 August 2014 
Kategori: Novel

1,239 bacaan Catat Ulasan

Oleh : HAIZA HAIFA WAJAH Nizam yang tiba-tiba tersembul di mejanya hampir sahaja membuatkan jantungnya luruh. “Tak reti bagi salam ke?” tanyanya sinis tanpa memandang wajah Nizam. Nizam tersengih, “Maafkan saya, puan! Assalamualaikum!” “Apa puan-puan? Aku tak kahwin lagilah!” ujarnya menyeringai marah. “Amboi, garangnya kau pagi-pagi ni!” “Nizam… kau tak ada kerjakah? Kalau... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1,0761234...1020...Akhir »