Novel : 30 Jam Yang Indah Bersamamu 10

24 October 2014 
Kategori: Novel

1,397 bacaan 1 Ulasan

Oleh :Rose Ezadora Bab 10 Sudah 2 jam Erin tersengut-sengut disofa meneman Karl menghabiskan kerjanya dibilik study. Katanya sekejap, tetapi dari apa yang dia lihat, banyak lagi yang belum selesai. Kejapnya apa? Write up yang tunggang langgang, gambar yang belum diedit. Malah belum dipilihpun lagi, banyak pilihan pulak tu. Majlis sambutan Hari Belia sedunia di Stadium Bukit Jalil yang dirasmikan oleh... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Beralih Arah 10

24 October 2014 
Kategori: Novel

440 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Aiko Adisha 10 Hajah Aishah tersenyum gembira melihat kereta vios putih milik Aril memasuki halaman rumah mereka. Dia rindu benar. Sudahlah tinggal dia berdua sahaja di rumah itu, dan Aril pula sudah hampir setengah bulan tidak pulang. Dikucup dahi anak bujangnya itu penuh kerinduan. Aril juga memeluk emaknya. Dia juga teramat rindukan emaknya. “Makin kurus anak mak ni”. Hajah Aishah memegang... [Teruskan bacaan]

Novel : Yes, Isteriku Pregnant! 9

24 October 2014 
Kategori: Novel

2,234 bacaan 4 Ulasan

Oleh : rashacinta Nazirah menggeleng beberapa kali. “Ye ke? Saya tak percaya Reza akan buat macam tu, tak..” “Ira, saya tak tipu awak. Memang betul Reza dah berubah. Kenapa semua orang tak percayakan saya ni? Hah?!” Tingkah Arina memintas kata. Dia segera bangun apabila merasakan semua orang tak mempercayai dirinya termasuk suaminya sendiri. Nazirah tersentak. Suara Arina yang tiba-tiba melengking... [Teruskan bacaan]

Novel : Mr.Killer Smile,Kau Membunuhku Perlahan 9

24 October 2014 
Kategori: Novel

1,182 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ruby nur airis Mr killer smiler, kau membunuhku perlahan ‘Apalah yang ada di sebalik kata-kata….itu hanyalah mainan mulut sahaja….dalam hati tiada siapa yang tahu. Apalah yang ada di sebalik wajah….itu hanyalah pinjaman dari Yang Maha Esa…tiba saatnya kita akan kembali kepada-Nya jua.’ Bab 9 “Macam mana Is?” “Macam mana apa?” “Ala buat tak tahu pulak. Macam mana dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dya Zara 9

24 October 2014 
Kategori: Novel

518 bacaan Catat Ulasan

Oleh : norihan aziz BAB 9 “MACAM mana sayang?” soal Puan Fauziah pada anaknya, Dya Zara, sambil bibirnya mengukirkan senyuman yang manis, senyuman seorang ibu yang bahagia melihat anaknya bahagia. “Macam mana apa ma?” Dya Zara bertanya kembali pada ibunya. “Semalam” Jawab ibunya dengan ringkas. “Semalam?” Bingung Dya Zara memikirkannya. Lantas.. “Mama..mengarut je la.” Laju... [Teruskan bacaan]

Novel : Roti dan Mentega 8

23 October 2014 
Kategori: Novel

1,041 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Izzmie Aziemah Jejaka yang memiliki paras rupa yang agak tampan walaupun hanya berkulit hitam manis itu sedang mundar mandir di dalam kamarnya.Dia berasa gelisah kerana wanita idaman yang baru ditemuinya semalam tidak datang lagi ke hospital.Doktor Ashraf menggaru kepalanya yang tidak gatal.”Nak tanya ke tak?Kalau tanya nanti apa pulak kawan dia fikir nanti,”kata Doktor Ashraf dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Hello Cinta!!! 8

23 October 2014 
Kategori: Novel

524 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Ayu Anatasya Tepat pukul 5.30 petang,aku bergegas mengemas barang-barang.Sebabnya baba dah buat miscall,tu tandanya baba dah sampai di hadapan pejabat.Komputer aku shutdown,pendingin hawa aku off kan..lampu aku padam..dan setelah memastikan semua ok,aku berjalan menuju ke pintu hadapan.Pagar aku mangga.dari jauh aku nampak baba dan ummi dah tersengih-sengih.Uit…bawa kereta baru… Laju kaki... [Teruskan bacaan]

Novel : Saying ”I LOVE YOU” 8

23 October 2014 
Kategori: Novel

777 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Iqa Annalia BAB 8 SUASANA di rumah Mak Long pada pagi itu agak meriah dengan suara sanak saudara dan jiran tetangga yang datang ke majlis pertunangan Kak Amira. Dua buah khemah yang dibina di halaman rumah pula sudah penuh dengan tetamu yang sedang enak menikmati hidangan. ‘’Majlis kahwin Amira nanti bila pulak, Mah?’’ Soal Mak Leha salah seorang jiran Mak Long. Aku sedang sibuk mengemas... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh, Cik Hati! 8

23 October 2014 
Kategori: Novel

314 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Amer Mukhlis BAB LAPAN Hari rabu memang kelas padat buat Rania. Dari pagi beranjak ke petang. Letih bukan main sebab setiap setiap kelas berjalan selama tiga jam. Bila petang, dia bersyukur sangat yang semua kelas untuk hari itu dah selesai semuanya. Tinggal assignment aje yang hendak dikerjakannya. Siaplah kau assignment malam karang, aku belasah kau cukup-cukup. Gumam Rania sendiri. Tinggal... [Teruskan bacaan]

Novel : Dan… Kau yang Aku Pilih 8

23 October 2014 
Kategori: Novel

610 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Lu’lu Sophea BAB 8 Sofia pulang ke bilik. Diketuknya pintu beberapa kali. Namun , tak ada yang buka.Seperti biasa, Sofia memang tak pernah bawa kunci bilik. Weirdo of her. Sofia duduk di lobi menunggu teman sebiliknya. Dia melihat telefon bimbitnya .Banyak notifikasi dari laman Facebooknya .Ada orang menambah rakan . Siapakah ? “Aireen Zalikha” ” kena tengok dulu , siapa... [Teruskan bacaan]

Novel : Dalam Diam Aku Tergoda 2

23 October 2014 
Kategori: Novel

1,122 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Aulia Iman BAB 2 “Encik Danial… awal encik balik hari ni? Selalunya dah lewat malam baru sampai ke rumah!” Sambut pembantu rumah berketurunan melayu siam itu kedengaran ramah menyapa dia yang baru tiba di muka pintu. Tanpa disuruh, beg kerjanya digapai lalu dijijing mengekori langkah dia yang sedang menuju ke sofa di ruang tamu. “Encik, dah makan? Kak Su ada masakkan lauk kegemaran... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta High Profile 6

23 October 2014 
Kategori: Novel

1,241 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Kay Zaaraa “Ya Allah. Yaya! Kenapa tak telefon bagitahu nak balik?” jerit ibunya sewaktu membuka pintu. Sebaik tiba sebentar tadi Suraya melihat pintu rumahnya tertutup rapat. Terlintas satu idea untuk memberi kejutan kepada orang tuanya. Sengaja dia menekan loceng pintu supaya orang tuanya keluar membuka pintu. Nampaknya ideanya berhasil. “Saje. Nak bagi surprise dekat mummy dengan abah.”... [Teruskan bacaan]

Novel : The Prom Dates 6

23 October 2014 
Kategori: Novel

792 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Anaressa “Be my prom date ?” Mukanya mengharap. What.. “Awak demam ke ni ?” Aku cuba cool. Dia geleng. “Saya tak demam ! Be my prom date ?” Alahai… “What ? Me ? Your prom date ?” Dia angguk. “Hell no !” “please.. awak pun tahu kan saya dicabar hari tu” Aku bangun dan mencapai handbag aku. Dah bersiap-siap nak blah... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan CintaMu Yang Pertama 6

23 October 2014 
Kategori: Novel

390 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Puteri An-Nur Mukminin Bab 6 Dan tertakdir menjalani, Segala kehendak-MU yang Rabbi, Kuberserah, kuberpasrah, hanya pada-Mu ya Rabbi.. (Takdir, OPIK @ MELLY GOESLOW) ~Nur Syahadah~ Usai mengemas katil, aku mengemas mejaku pula. Meja comelku ini sangat bermakna buatku untuk menanda buku-buku anak didikku. Disini jualah tempatku bersantai, mengelamun sambil mengadap ‘laptop’ yang memang sengaja... [Teruskan bacaan]

Novel : Dalam Diam Mencintaimu 6

23 October 2014 
Kategori: Novel

627 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Maz Lyina BAB 6 “wey, firaz! Mana maz?” farah iaitu kawan fimaz datang bersama dengan intan,aini,aina dan erni bertanyakan kepada firaz. “fimaz dia selamat. Tapi dia koma.” Firaz hanya bersuara sayu ketika memberitahu keadaan fimaz. Mereka semua terdiam seribu bahasa. “astagfirullahalazim.. teruk sangat ke firaz sampai dia boleh koma?” erni mula bersuara selepas mereka semua berdiam... [Teruskan bacaan]

Novel : Airmata Nur Tarra Iman 6

23 October 2014 
Kategori: Novel

370 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nur Aina Abdul Juhari BAB 6 Sejak kebelakangan ini, Iman seringkali mengadu akan sakit kepala. Dikotak fikirannya hanya terfikir ‘migraine’. Penyakit lamanya sewaktu menuntut dulu. Sudah lama dia tidak terkena penyakit tu, last tahun 2002 sewaktu menuntut di tahun akhir di dalam jurusan Ijazah Sarjana (Kepujian) Pengurusan Pejabat. Masih segar diingatannya, beberapa hari saja lagi akan... [Teruskan bacaan]

Novel : Akankah Bersama..5

23 October 2014 
Kategori: Novel

259 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Dlya bab 5 Kereta di parkir di hadapan sebuah rumah. Rasanya betul dah rumah ni, omel hati Irfan. “Assalamualaikum…” dia memberi salam. Setelah beberapa saat, salamnya disahut oleh seorang perempuan separuh umur. “Anak ni siapa?” Soal perempuan itu. “Saya Irfan makcik, anak Asyraf. Saya datang ni nak melawat Pak Samad.” Jelas Irfan. “Owh.. anak Asyraf, dah besar rupanya kamu... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku yang kau Sakiti 5

23 October 2014 
Kategori: Novel

908 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Fieda Hari yang dinantikan oleh semua staff kini pun tiba. Semalam masing-masing dok teruja berbincang tentang aktiviti yang akan dijalankan sepanjang family day di Langkawi nanti. Aku pula lansung tidak berminat nak ambil tahu .Kalau tak kerana perkataan WAJIB tu, memang aku tak akan turut serta. Lebih baik cuti selama 3hari ini , aku luangkan masa untuk pulang ke kampung halaman. Melawat Abah... [Teruskan bacaan]

Novel : Loka 5

23 October 2014 
Kategori: Novel

95 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Rodhiey Rash Bab 5 Puan Ain hairan melihat Lya tergelak sendiri selepas menjawab satu panggilan telefon. Siapakah yang menghubungi cucunya sebentar tadi? “Kenapa Lya? Apa benda yang lucu sangat tu” Tanya Puan Sharifah Aina melihat Lya bagai orang tidak siuman.Mana tidaknya Adam mengajaknya keluar berdating. “Adam boyfriend Lya, tadi baru dia cal ajak Lya keluar” balas Lya sambil... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Puteri vs Nuqman 5

23 October 2014 
Kategori: Novel

251 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Azura Abdullah Read More →

Mukasurat 1 of 1,0831234...1020...Akhir »