Novel : Sesal Separuh Nyawa 2

4 February 2016 
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Sesal Separuh Nyawa 2

Oleh :Myra Ameer Kaki diayun menuju ke taman universiti dengan buku dan laptop di tangan. Terpandangkan satu meja, Fara terus berjalan menuju ke situ. Dia terus duduk dan laptopnya dibuka. Fail assignment terus dibuka dan buku rujukan yang dibawanya turut dibuka. “Haih, cepatlah habis semua ni,” bebelnya perlahan. Mata masih leka memandang skrin laptop dan sesekali menoleh buku rujukan di atas... [Teruskan bacaan]

Novel : Bidadari 2

4 February 2016 
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Bidadari 2

Oleh :Hannah Dhaniyah Pulang dari bandar, orang ramai sedang sibuk bergotong-royong di belakang rumah Atiqah. Ada orang yang tengah kisar cili, ada yang tengah bersihkan ayam, ada yang tengah kopek bawang. Opsss! Kupas, kata orang utara. Duduk dalam suasana kampung begini, jiran tetanggalah yang ramai membantu selain daripada sanak saudara. Itulah yang istimewanya majlis di kawasan luar bandar macam... [Teruskan bacaan]

Novel : Mr. & Mrs. Sweet 2

4 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Q Aulia DERAP tapak kasut kedengaran berhenti di depan meja. Iman masih tekun dengan kerjanya. Dia sudah maklum gerangan yang berdiri di hadapannya. Siapa lagi kalau bukan bos kecik, Hafiz Ammar, adik kepada Hariz Akmal? Wangian Ck One tu sudah sebati dengannya. “Ya, Encik Hafiz, boleh saya bantu?” Pandangannya dihalakan kepada jejaka berkulit cerah tersebut. Ops! Ada teman rupa-rupanya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia… Bangladesh Mari? 2

4 February 2016 
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Dia… Bangladesh Mari? 2

Oleh :Liz Haliza “Termenungkan apa tu, kak?” sergah mama mengejutkan lamunanku. Bibir aku leretkan, menghadiahkan mama dengan senyuman yang paling manis. Seorang ibu selayaknya mendapat penghargaan setinggi itu daripada seseorang yang bernama anak. Walaupun aku terkejut mama menyergahku, sebaik mungkin aku menyembunyikan perasaan geramku itu. “Orang tengok tv la, ma. Mana ada termenung,” jawabku... [Teruskan bacaan]

Novel : Mendung kasih 6

4 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh : kobisbunga 6 Sudah hampir dua bulan usia perkahwinannya. Namun tidak sekali pun Johan cuba berbaik-baik dengan Mira. Johan masih menganggap Mira seperti orang luar, orang yang datang menumpang dirumahnya. Namun begitu Mira tidak putus asa. Dia masih bersabar dengan karenah Johan. Makan dan minum disediakan serta pakaian Johan sentiasa diseterika untuk memastikan suaminya sentiasa kemas dan segak... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Romantik 6

4 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh:Dalila Sofea Bab 6 “Dua-dua macam cantiklah!” Saffiya senyum meleret. Penuh makna, sambil matanya menjeling abang kandung tersayang. Muzaffar cukup memahami reaksi adiknya itu. “Mak, tengok adik, mak!” “Kenapa?” Zakiah yang sedang melipat kain bertanya, tanpa memandang kedua-dua anaknya di atas sofa. “Tu adik nak buat hallah tu. Tak nak bagi Mia handbag Mia. Nak ambik dua-dua!” “Fiya,... [Teruskan bacaan]

Novel : Diguna-Guna Cinta 6

4 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Jana Mak demam. Kerap benar emak demam sejak-sejak kebelakangan ni. Selalunya, mak tidak seteruk ini demamnya. Tampal je kiri kanan koyok di kepala, mak dah serupa dapat tenaga badang. Boleh gagah pergi ke kerja. Tetapi hari ni, koyok dah naik ronyok tapi kuasa badang tidak juga muncul. Risau pulau Nur melihat emaknya yang tidak bermaya. “Mak, Jom kita ke klinik.” “Tak payah. Membazir... [Teruskan bacaan]

Novel : Kalau Saya Sayang Awak?? 6

4 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Habibah Halim BAB 6 Hairi menunggu Farra di luar kawasan sekolah apabila waktu sekolah tiba penhujungnya. Sebaik dia melihat Farra, dia segera menghampirinya. “ Awak pergi mana?? Cepat hilang.” “ Kantin.” “ Nak pergi jalan-jalan??” Mamat ni macam tak betul je ajak aku pergi jalan-jalan. “ Pergi mana??” “ Somewhere.” Lalu dia menarik tangan Farra. Hairi ketawa terbahak-bahak... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Yang Bersemi 6

4 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh: SMAHADZIR 6 KINI Marta Francisca berdiri di hadapan Amir Hasraf. Dalam suasana salju yang dingin. Tetap berwajah manis, manja mempersona, matanya tajam dan bundar. Ada sedikit pijar hangat, tapi Amir Hasraf tidak yakin apakah itu untuknya. Dia hanya menatap tidak acuh. Keadaan sudah jauh berbeza. Amir Hasraf bukan lagi lelaki yang bakal menyentuh lembut ke pipi perempuan itu tanpa ada balasan... [Teruskan bacaan]

Novel : Ijazah Di Bengkel Kereta 6

4 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Effendi Asrul PERJUANGAN Angin bertiup perlahan dan nyaman. “Ini tanah air kita. Tak akan selama-lamanya kita hidup di bawah telunjuk British. Kita mesti berjuang. Walau dengan apa cara sekalipun. Mengusir mereka keluar!” Saidon berkata dengan begitu penuh bersemangat sekali. Ahmad memandang wajah Saidon. “Memang kita perlu berjuang untuk menuntut kemerdekaan. Tapi bukan dengan cara keganasan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Black’ Smith Let Us Just Love 6

4 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh: rayyan’Sue BAB 6 Sejak tadi pengawal peribadi yang diarahkan oleh mamanya masih mengekori gerak-gerinya tidak henti-henti. Melihatkan cara mereka menjalakan tugasan atas arahan mamanya dia sudah tahu apa yang bakal berlaku nanti. Baik dia lekas mengelak kalau tidak nanti pasti dia akan kena tangkap. Bukan dia tidak kenal manusia yang bergelar ‘mama’ itu. Sejak kecil lagi dia sudah... [Teruskan bacaan]

Novel : Awak Tunggu Saya Eh? 5

4 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh : NABELLA BAZLI BAB 5 Aku berjalan agak pantas menuju ke koperasi untuk membeli nota matapelajaran Biologi yang bakal aku pelajari pada petang nanti. Sudahlah rehat satu jam saja, aku boleh pula tertidur selama 45 minit! Memang menggelabah biawak lah selepas dapat tahu bahawa aku sudahpun terlewat untuk ke kuliah. Nota pun tak beli lagi. Bagus kau Qistina! “Akak berapa harga nota ini eh?... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Digital 5

4 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh : a.k.bakar BAB 5 : MESYUARAT Jam dinding menunjukkan pukul 10 pagi. Jwanita melangkah tergesa-gesa ke pejabatnya. Dia mencari Shamsul yang sibuk dalam kerja menyusun fail. Tanpa kehadiran mana-mana staf wanita di pejabat Jwanita, tanggungjawab menjaga kebersihan pejabat diamanahkan kepada Shamsul. Sebaik Jwanita memasuki pejabatnya, Shamsul mengucapkan , “Selamat pagi…” ‘Cik’... [Teruskan bacaan]

Novel : Sesal Separuh Nyawa 1

3 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Myra Ameer Prolog “Kau orang nak buat apa ni ha?!” tempik Fara agak keras. Tiga budak lelaki yang sedang berdiri mengelilinginya dipandang dengan jelingan tajam dan riak benci. Ahmad, Ali dan Abu langsung tidak mengendahkan jeritan Fara, malah semakin galak mengejeknya. Geram diperlakukan begitu Fara cuba melawan. Budak lelaki yang bernama Ahmad ditolak dengan kasar. Berang diperlakukan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia… Bangladesh Mari? 1

3 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Liz Haliza Prolog “Terima kasih,” kata lelaki itu dalam keadaan sangat lemah. Aku hanya mampu mengangguk. Lidahku kelu untuk berkata-kata. Mataku bergenangan dengan air mata manakala jantungku berdegup dengan kencang. Sewaktu tubuhnya mahu disorongkan ke dalam ambulans, sempat lagi dia cuba memegang tanganku tetapi pegangan yang sangat lemah itu mudah saja terlerai. “Sudahlah tu, Lis,”... [Teruskan bacaan]

Novel : Dr.Ariana Hafiya 4

3 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh : the amicable horsey BAB 4 Ariana Hafiya berjalan keluar dari perut elevator sambil menjinjit beg laptopnya dan menyilang beg tangan berjenama coach.Sesiapa yang melihat dia pasti akan pelik melihat jumlah beg yang dibawa Ariana Hafiya setiap hari hasil daripada membawa beban kerja yang banyak namun dia kelihatan classy walaupun membawa beg yang banyak.She nailed the fashion. Dia tidak terus... [Teruskan bacaan]

Novel : Rahsia Kami 4

3 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Dhia Esymara BAB 4 P ulang dari klinik, Sofea tidak mahu Rayyan mencempungnya lagi. Tambah-tambah mereka berada di halaman rumah Sofea. Nanti jiran-jiran mereka nampak pula. Adalah jiran yang datang bertanya kereta mewah siapa yang diparking di halaman rumah Sofea. Sibuk sahaja nak ambil tahu jiran kiri kanan depan rumah ni. Jadi ibu pun berbohong dan mengatakan saudara mereka. Jadi mereka... [Teruskan bacaan]

Novel : Sang Peneman Sepi 4

3 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Nur Mashitah Pada petang yang indah dan sunyi itu, Amrina bersenandung sendirian sambil membersihkan biliknya. Dah berhabuk betul akibat jarang sangat dibersihkan. Maklumlah, asyik kerja, kerja dan kerja je. Dia taknak suruh bibik yang buat sebab takut nanti entah kemana pula kertas kerjanya pergi. Takut bibiknya salah susun sebab punya main susah dia nak letak kertas kerjanya tu sampaikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Jodoh Pasti Ada 4

3 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh : daus surono Jodoh pasti ada Bab 4 Rasa terkejutku masih belum hilang dikeranakan seorang insan yang baru kukenali langsung akan menjadi belahan hatiku,tetapi sebenarnya aku pun baru mula menaruh perasaan kepada Annes nur laila,tapi apakah dia akan menerima diriku yang serba kekurangan yang bukan berasal dari keluarga yang berada mau menerima diriku menjadi Suami dan sekaligus Imam terhadap anak-anaknya. Perkhawinan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintai Aku … Seadanya 4

3 February 2016 
Kategori: Novel

Oleh: haniey hassan ” Lepaslah!!! Apa kau orang nak buat dengan aku ni hah!!!lepaslah! Apa semua ni pakcik?!” Zahra meronta kuat namun rontaannya langsung tidak dipedulikan oleh lelaki yang memegangnya.Edgan datang bersebab! Dia pasti Edgan datang untuk menuntutnya. Daud telah menjualnya! Jika tidak Edgan tak akan datang tanpa sebab. “Kau jangan bisinglah! Heh kat sana kau akan seronok... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1,1891234...1020...Akhir »