Novel : Lelaki Bukan Pilihan 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

273 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Jamie Lha BAB 1 “IBU! Jangan pergi! Ibu! Aby rindu! Tolonglah, jangan tinggalkan Aby lagi. Ibu!” Sepasang tangan halus tergawang-gawang di udara. Peluh merenik di dahinya. Mata gadis itu basah. Mengalir dari celah kelopaknya yang tertutup rapat. Sesekali dahinya berkerut. “Ibu! Ibu!” Bibirnya masih tak henti-henti memanggil nama itu. Datang... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih Seorang Isteri 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

266 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Liza Adnan BAB 1 “Apa nama kau tadi?”soal Nur Iqbal kepada Alia. “Alia Amira Encik Iqbal”jawab Alia sopan. “ni macam mana boleh terfikir nak mohon kerja kat syarikat aku ni?”soal Nur Iqbal lagi. “saya cuma mencuba nasib encik..lagipun semua orang tahu syarikat encik ni memang gah di Asia”beritahu Alia penuh yakin.Nur Iqbal senyum sinis. “memang syarikat ni sangat gah…jadi... [Teruskan bacaan]

Novel : Sejati 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

67 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Lotus Sya BAB 1 Januari 2009 Suasana hingar membingitkan telinga Adib. Dia yang lenanya tidur di atas meja belajarnya terus tersedar. Mata ditenyeh-tenyeh kiri ke kanan dan kanan ke kiri menggunakan kedua-dua tangannya. Muka bengang sudah kelihatan. Baaaannnnggg!!! Kelas sunyi seketika. Semua mata melihat Adib. Itu semua kerana bunyi yang kuat itu datangnya dari meja Adib yang duduk... [Teruskan bacaan]

Novel : Graviti 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

43 bacaan Catat Ulasan

Oleh : nia mazni 1 Angin sepoi-sepoi bahasa, cuaca yang tidak begitu panas memang malas rasanya hendak keluar.Kemudian telefonku berbunyi, aku melihat siapa pemanggilnya. Pasti sudah tentu kawan karibku, Shazlyn. “Hello Al, ada dimana?,”Shazlyn memulakan bicara. “Hello,salam apa tidak tetiba tanya!,” balasku seperti orang tengah marah padahal hanya untuk mengusik temanku ini. “Haa,Assalamualaikum... [Teruskan bacaan]

Novel : Separuh Nyawa Amira Lyana 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

124 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Cinta Hati Dya Hidup bersama sehingga ke akhir hayat. Mudah kata-kata itu bagi mereka diluar sana tetapi bagi insan yang nak menanggungnya..perit.jerih.dugaan demi dugaan yang akan dilalui.Cinta lepas nikah…ya itu yang sering diperdebatkan.Adakah mampu seorang insan lemah ini laluinya. “Aku terima nikahnya Nur Amira Lyana Binti Amiruddin dengan mas kawin RM 80.00″ Berguguran... [Teruskan bacaan]

Novel : Separuh Hati 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

435 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Amie Ahmad part 1 Syuhada merasakan dunianya gelap…tubuhnya rebah ke lantai,tapi ada tangan yang sempat memaut tubuhnya. Tanpa disangka kerana salah faham dirinya bergelar isteri kepada seorang lelaki bernama Danial Iskandar yang langsung tidak di kenalinya. ”Ini salah faham je..saya dengan dia tak buat apa-apa pun,kami langsung tak kenal,ni kali pertama saya jumpa dia ustaz,ini pun... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Klise 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

119 bacaan 1 Ulasan

Oleh : ALONE PROLOG Memandu dalam separa sedar. Bukannya mabuk bukannya sakit tapi Lufa bagai berada dalam dunia khayalannya sendiri. Seketika tersedar, tidak lama kemudian lamunannya kembali. Bukannya dia tidak mahu untuk menumpukan perhatian terhadap pemanduannya tetapi lamunannya tidak mahu hilang walau diusir acap kali. Akal fikirannya tidak sehaluan dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Orang Rumah Saya 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

382 bacaan Catat Ulasan

Oleh :HUDA ROSLAN ORANG RUMAH SAYA – 1 Bunyi hon kenderaan di luar rumah mengejutkan Amalina yang sedang bersiap-siap hendak keluar mebeli-belah dengan kawannya, Nurul. “Aik, siapa yang datang ya? Takkan Nurul pulak. Semalam dia beria suruh aku menjemputnya.” Amalina bermonolog sendirian sambil kakinya laju dihayunkan ke arah pintu utama rumahnya. Dijenguknya dari dalam dan kelihatan seorang... [Teruskan bacaan]

Novel : My Handsome Nerd 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

438 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Baldu Merah “Woi pompuan, bangun. Kau ingat kau tuan puteri, CEO syarikat besar nak bangun lambat-lambat? Cepatlah bangun, kau tahu tak dah pukul berapa ni?” Kejut Opie yang gigih menggugah tubuh badan yang sedang terbongkang di atas katil tu. “Kau ni Sapeah Miswan, bisinglah. Bagilah can aku tidur.Aku dah solat subuh lah tadi!” Selimut diambil lalu ditarik menutup wajah. “Kepala otak... [Teruskan bacaan]

Novel : Jawapan Takdir 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

123 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Beth Kay Bab 1 England Keadaan di Becket Court agak sunyi pada jam lapan malam. Hari Jumaat selalunya begitu tatkala penghuni kolej kediaman sering menghabiskan malam minggu keluar berhibur ataupun ke kelab malam untuk merehatkan minda setelah seminggu sibuk menatap buku dan kelas. Bangunan tiga tingkat Becket Court sebahagian daripada Kolej Eliot adalah salah satu daripada lima kolej di Universiti... [Teruskan bacaan]

Novel : Dendam Obses 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

142 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Datzz kadir Dendam Obses 1 Hanan melangkahkan kakinya lalu menuju kearah pintu rumah itu.Tangannya yang mungil itu mula mengetuk-getuk pintu itu.Berkali-kali dia mengetuknya tapi tiada sahutan.Kali ini ketukkannya dikeraskan.Hanan tidak ingin berlama-lama disitu.Lagipun dia tidak ingin terserempak dengan Ezany.Dia kurang senang dengan lelaki itu.Gemar sangat menyakat dirinya.Tidak seperti abangnya... [Teruskan bacaan]

Novel : I’m Your Girl! 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

294 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Syaza Raihanah Hujan lebat pada petang itu sudah beransur reda. Najla Liyana menghadiri kelas tambahan untuk subjek Matematik Tambahan pada petang itu. Maklumlah, SPM kian hampir. Dia harus melipatgandakan usahanya untuk berjaya pada masa akan datang. ????“Okay, class. Kita jumpa minggu depan. Jangan lupa buat latihan yang saya pesan tu. Ingat, SPM semakin hampir dengan awak semua.” pesan... [Teruskan bacaan]

Novel : Beri Aku Cinta 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

105 bacaan Catat Ulasan

Oleh :QASEH NABILAH IDRIS Angin yang bertiup dari bawah pohon kelapa sesekali menampar lembut wajah seorang gadis yang sedang duduk sendirian di buaian. Suasana sunyi menyelubungi Kampung Kuing Patah, Buloh Kasap yang terletak di Segamat, Johor Darul Ta’zim. Atia Nur Syakila, komputer riba yang tercatuk di hadapannya dipandang kosong. Otaknya sedang ligat bekerja. Mencari idea dan memikirkan jalan... [Teruskan bacaan]

Novel : Aurora Hati Kita 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

52 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Zahra Inaiza BAB 1 “Baiklah pelajar semua,berikutan dengan kenaikan pangkat Puan Zarina sebagai Guru Penolong Kanan Kokurikulum di sekolah barunya,di sini saya akan memperkenalkan guru Bahasa Inggeris baru di sekolah kita,Cik Aulia Aqilah Binti Abdul Rahman.Cik Aulia merupakan guru lulusan UTM Skudai dan juga berasal dari Johor Bahru.Cik Aulia akan mengajar pelajar-pelajar tingkatan 1,2 dan... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Perindu 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

58 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Cik Lemon BAB 1 Langsir yang sedikit lusuh kehijauan disingkap perlahan. Angin pagi mula menyapa lembut kepipi, dingin! Kelihatan bangunan Fakulti Ekonomi tersergam gagah dihadapan mata. Tampak agak berusia, sesuai dengan usia Universiti Kebangsaan Malaysia yang sudah menginjak beberapa dekad. Suasana fakulti masih lagi sunyi, lebih satu jam lagi sesi kelas pagi akan bermula. Maka bermulalah... [Teruskan bacaan]

Novel : Seindah Cinta Dia… 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

131 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Sazlin Azim j #aku tidak pernah menyangka bahawa jodohku telah di takdirkan oleh Allah S.W.T bersama si dia yang pada pandangan aku sangat sempurna tanpa cacat cela. Aku juga tidak pernah berharap bahawa dia adalah lelaki yang bakal memimpin aku ke jalan syurga kerana aku tidak pernah tahu bahawa dia adalah ‘Jodohku’. Siapa sangka bahawa setiap seorang dari kita telah ditetapkan dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Di Bawah Langit Yang Sama 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

93 bacaan Catat Ulasan

Oleh :YASMEEN LEE KITA DI BAWAH LANGIT YANG SAMA Yasmeen Aisha Seri Kembangan, 17 November Setiap malam bagai ada bayang yang menghampiri. Kenangan yang mencengkam bagai membawa seribu satu rasa. Seorang Aisha ini,bagai dikejar bayang dosa,menghantuinya walau dia sering memohon pada penciptaNya agar diampunkan segala dosanya sejak dia dilahirkan. Ilham Hafiz, kau bagai madu dan racun untuk hidup... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapakah Dia Buatku 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

124 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Miss9 Bab 1 ~perjumpa denganmu adalah satu kesilapan~ Hari pertama Siti Farzana ke kampus dan juga semesta pertamanya di sini merupakan saat yang di nanti-nantikannya. Zana mangambil kursus diploma dalam jurusan perdagangan dan sains kesetiausahaan. Disebabkan kursus tersebut sudah penuh, Zana terpaksa dipindahkan ke Kolej Politeknik Mara (KPTM) di Bangi. Walaupun jauh sedikit dari rumah keluarganya,... [Teruskan bacaan]

Novel : Sungguh Ku Tak Bisa 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

123 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Mas2BD “Hannah, please.. Don’t go!” rayu Qairel Irham sambil memandang wajah kekasih hatinya. Hannah hanya mendiamkan diri tanpa memberi sebarang reaksi terhadap rayuan Qairel itu. Dia masih lagi sakit hati melihat kemesraan Qairel di antara Wani. Hannah masih lagi ingat kejadian yang berlaku di hadapan matanya sendiri. Terasa luluh hatinya melihat Qairel berpelukan dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kod Biru (Blue Code) 1

20 October 2014 
Kategori: Novel

141 bacaan Catat Ulasan

Oleh : TheDocs Tachycardia sekejap aku bila dengar nama dipanggil untuk Viva Voce 2 minggu lagi. Ada dua kemungkinan sahaja, aku pass dengan cemerlang, gemilang ,terbilang atau dia tahu aku temberang berbalang-balang dalam final minggu lepas. “Hueriel, kamu nak dating tak Viva ni?” Kuss semangat, terkejut aku. Hampeh betul orang admin ni. “Insha Allah saya datang, 12 haribulan kan?” “Ye 12... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1,0811234...1020...Akhir »