Novel : ISTANBUL: Cinta Eropah pada Asia 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Zurin ZH PROLOG Surat yang sedari tadi direnung dibuka perlahan-lahan lalu isi surat itu diteliti dengan air mata yang tidak berhenti mengalir. Sungguh dugaan kali ini begitu berat untuk dirinya tempuhi, dia tahu Allah swt tidak akan menguji jika dia tidak mampu untuk menanggungnya namun jiwa dan hatinya rapuh takala membaca setiap bait-bait kata yang tertulis didalam surat itu. Salam awak… Terima... [Teruskan bacaan]

Novel : Rantaian Berduri 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Ayu Munawer “Dapat ke?” Zup! Pantas aku menoleh ke arah suara yang menegur. Fuh! Kelihatan Kak Marlia telah terjengul dengan senyum di bibir. Sikit saja lagi tangan ini ringan mahu dibaling helaian artikel yang dipegang. “Fuh! Semangat Kak Marlia ni. Terkejut saya. Tiba-tiba aje menegur. Lain kali masuk berilah salam dulu.” Aku pula menyindir. “Ei, excuse me. Punyalah kuat akak beri... [Teruskan bacaan]

Novel : My First Love 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: The Lotus PROLOG ‘DILWALE’. Karya hebat tanpa photoshop. Itulah yang mampu aku katakan setelah menonton cerita ini buat kali pertama di panggung wayang. Gandingan mantap Shah Rukh Khan dan Kajol memang betul-betul berkesan buat hati aku yang tak berapa nak kering ini. Wajah mereka langsung tidak berubah walaupun sudah hampir dua dekad aku mengikuti lakonan mereka di kaca televisyen. Pendek... [Teruskan bacaan]

Novel: Red Rose, Saya Cinta Awak! 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Zue Hasya “Nina, Nina! Bangun Nina! Dah pukul berapa ni, haih nak jadi apa lah anak dara seorang ni! Matahari dah tegak atas kepala pun tak bangun-bangun lagi. Cepat bangun Nina!” Bebel Puan Saharah pada anak gadis tunggalnya sambil menarik langsir di tingkap bilik. Nina pula masih di tempat tidurnya sambil memeluk bantal busuk, lena diulit mimpi! Bebelan emaknya bukan mahu diambil peduli,... [Teruskan bacaan]

Novel : #Tango 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: RaTa Hospital Kuala Lumpur, Malaysia. Surgical glove yang tersarung di tangan ditanggalkan. Tempat itu ditinggalkan dalam tergesa-gesa. Bang! Pintu kaca terbuka secara tiba-tiba. Seorang gadis berjubah putih paras lutut berlari keluar dengan tergesa-gesa. Satu tangan menekup mulut. Dia berlari-lari anak sehingga ke hujung koridor. Di mana tiada manusia lain yang wujud di situ. Sekonyong-konyong... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta? Boleh Bla! 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Zurin ZH PROLOG Keadaan Lapangan Terbang Kuala Lumpur lenggang tanpa ramai tetamu yang memenuhi ruangnya, mungkin kerana bukan musim bercuti lagi. Ahdani Zahrah melepaskan keluhan kecil, entah kenapa pemergiannya kali ini berasa begitu berat sekali. Dia memejamkan matanya namun bayangan yang sama masih lagi menghantuinya. Ahdani Zahrah bangun dan berjalan menuju ke cermin pemantau dan dari... [Teruskan bacaan]

Novel : Itu Isteriku Der.. 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Khai Ra Wajahnya mula kemerah-merahan akibat terkena pantulan sang suria. Tangannya mula mengelap peluh yang membasahi seluruh muka gebunya itu, mulut merah bak delima terkumit-kumit membacakan sesuatu. Sekilas pandang lagak seperti tok bomoh menjampi sesuatu pula. “Aqira! Buat apa kat luar tu, cepat naik!” laung Nek Jah. “Alah, kejap lah nek sikit lagi ni..” rayu Aqira, mulutnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Coffee Affairs 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Tulip Elisé “Abah, tolong buka radio tu abah.. Sunyi je”, lagu yang dimainkan di radio memecahkan suasana yang sunyi dalam kereta. Semua orang dalam kereta ini tengah sibuk main telefon bimbit, maklumlah, nak pergi bercuti kenalah berkomunikasi dengan kawan-kawan sebelum terputus hubungan selama beberapa minggu. Eh, bukan terputus hubungan serta merta, boleh je berkomunikasi semasa bercuti... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Aku Yang Salah 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: SZ Prolog “Mulakan kehidupan dengan senyuman”. Ungkapan yang selalu aku pegang dan boleh dikatakan menjadi moto hidupku. Dulu aku seorang yang peramah. Dulu aku seorang yang periang.Dulu aku seorang yang selalu tersenyum. Sampaikan kawan-kawan memanggil aku Quokka.Tapi bukan lagi sekarang.Sekarang aku seorang yang pendiam.Sekarang aku seorang yang dingin.Sekarang aku bukan seorang yang selalu... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Lagi!! 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: SHAYEINA RAHMAN Prolog Apa itu cinta? Ada yang kata, cinta hadir dari mata turun ke hati. Mir pantas menggelengkan kepala. Rasanya tidak, kerana gadis tomboy itu merasakan matanya rabun untuk mengenal cinta. Apatah lagi mahu turun ke hatinya yang keras tapi hanya satu pepatah melayu membuatkan Mir akui kebenarannya. Mir tersenyum memikirkan kebenaran pepatah itu. Pepatah itu adalah hati umpama... [Teruskan bacaan]

Novel : Hakmilik Tetap Hatiku 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Aishara I’ve been alone with you, inside my mind… BUNYI kicauan burung menenangkan hati yang tidak tenang. Gundah-gulana. Pandangan dilemparkan ke arah tasik menghadap taman. Tempat kebiasaan untuk dia menenangkan fikiran. Pokok yang kehijauan merimbun, menampakkan lagi kesegaran taman itu. Bunyi unggas hutan juga tidak ketinggalan. Jika boleh, ingin sahaja dibuat khemah dan tidur disitu.... [Teruskan bacaan]

Novel : Ini Cerita Aku 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Noorul Selama aku berada di sini, aku hanya akan ikut apa yang orang lain buat. Diorang belajar, aku akan belajar. Diorang hangout, aku pun hangout jugak. Duit? Tidak ada masalah untuk aku. Aku lahir dari keluarga yang kaya-raya. Abah aku seorang arkitek terkenal di bandar Kuala Lumpur. Abah aku ada syarikat dia sendiri. Nama syarikat tu aku tak tahu. Buat masa ni, bukan urusan aku untuk tahu... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Jadi Cinta 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Dilaysf PROLOG Zara Khadeeja. Special mama bagi nama aku sempena satu-satunya anak perempuan tunggal dia. Memang mama nak sangat anak perempuan dalam keluarga kami, at least mama kata taklah sorang sangat mama sahaja yang perempuan. Umur aku pun sudah masuk pertengahan dua puluhan. Biasalah adat orang, perempuan kalau sudah masuk usia dua puluhan tu, memang sesuai benar nak jadi hak milik orang.... [Teruskan bacaan]

Novel : Ku Pinang Isteri Untuk Suamiku 1

29 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Azam Anuar Mulanya sukar untukku tempuh… Tapi terpaksa ku buat sejak kau tiada… Sendirian ku tahankan dukaku… Kepayahan memadam rindu… Selama ini aku meyakini… Kau bahagia dengan insan yang kau sanjungi… Namun ternyata salah dugaanku… Dengar khabar mu yang pilu… Kini engkau menyesali… Dan ubati lukamu sendiri… Pengorbananmu jadi debu… Saat... [Teruskan bacaan]

Novel : Mr. Stylish Cleaner 1

28 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Thira Jono PROLOG ‘You?? Kenapa you buat I sayangkan you?? Dan kenapa dalam waktu yang sama you buat I benci sangat dengan you? Sekarang you tinggalkan I terkontang – kanting tanpa you? You kejam Abbas . You kejam sangat!!’ Erwin Abbas tersedar dari tidur lenanya. Dirinya mula bersandar di katil. Berkali- kali dirinya beristighfar. Mata di pejam untuk membayangkan wajah wanita di dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Bulan Dan Encik Chef 1

28 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Ain Husnira Prolog Wulan merebahkan tubuhnya di atas katil empuk untuk merehatkan badannya yang keletihan akibat bekerja sepanjang hari. Jika dikata badannya letih, jiwanya lagi berkali-kali letih. Letih untuk menidakkan perasaan sendiri.Pertemuannya dengan lelaki yang pernah mengetuk pintu hatinya tadi kembali berlegar-legar di mindanya. Tipulah jika dia tidak terkejut dengan kemunculan lelaki... [Teruskan bacaan]

Novel : Si Mata Biru 1

28 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Anabelle Adylea Prolog Langkahnya semakin laju menyaingi doktor yang menolak katil ke ruang kecemasan. Matanya tak berhenti memandang gadis kesayangannya yang terkulai layu di atas katil. Darah tak berhenti mengalir dari pergelangan tangan kirinya. ‘ Why you so stupid! Why?!’ soalnya di dalam hati. Kesal dengan apa yang terjadi. “ Sir, you can’t come in.” Langkahnya terhenti namun... [Teruskan bacaan]

Novel : Seindah D&D 1

28 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Hana Azlan Cermin di hadapannya direnung bersama seulas senyuman bahagia di bibir. Kotnya yang tergantung berhampiran dengan meja solek dicapainya lalu disarungkan ke tubuh kecilnya. Kemudian, rambutnya yang panjang disisir lembut sebelum diikat kemas rambut itu dan gincu yang dicalit di bibir diratakan dengan jari. Dia menghela nafas, berpuas hati apabila melihat penampilan dirinya yang kemas,... [Teruskan bacaan]

Novel : Tanda Cinta 1

28 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Nura Volkswagen Golf berwarna merah cili meluncur laju di atas jalan raya yang tidak begitu sesak dengan kenderaan. Jam tangan Bonia yang dipakai dipandang sekilas, sudah hampir pukul 10.00 pagi. Telinga Iman Nasuha sedang terhibur mendengarkan celoteh dari penyampai- penyampai radio untuk program JoHaRa pagi era. Dengan celoteh dan jenaka yang entah apa-apa mampu membuatkan Iman Nasuha tersenyum... [Teruskan bacaan]

Novel : Alergi Bisu dan Sepet 1

28 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Min Firhad PROLOG “Tahniah Encik ,selamat menjadi bapa kepada dua puteri.” Tangan Doktor itu digenggam erat,hampir sahaja air matanya menitis .Rizki terus meluru masuk kedalam bilik.Mencari wajah isteri yang bertarung nyawa melahirkan zuriatnya.Puan Hanan dipeluk erat,tidak sabar hendak membisikkan kata terima kasih ,dan membacakan iqamat ditelinga anak anak perempuannya. Itu,momen terindah... [Teruskan bacaan]