Novel : Kasut Saiz Empat 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Nur Diyat Prolog Nama aku Emilia Sulia Salvina Binti Qoid Rafif. Kawan-kawan panggil aku Emmy, Sully, Sally dan Lia. Nama-nama gelaran ni diberi oleh kawan-kawan aku yang anggap aku ni minah Cina-Arab tersesat kat tanah melayu (Malaysia). Nama aku??..No..no..no..!!..jangan salah anggap..aku bukanlah makhluk Allah yang datang dari negara asing..Alhamdulillah..Aku dilahirkan sebagai bangsa melayu... [Teruskan bacaan]

Novel : Ice Queen 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Sakura In the depth of winter, I found within me, there lay an invincible summer. -Albert Camus- BAB 1 VILA SAKURA Malam Sabtu. Malam untuk merehatkan badan dan fikiran selepas seminggu bekerja bagi mereka yang berkerjaya dan menuntut ilmu bagi mereka yang bergelar pelajar. Inilah masanya nak berehat bersama keluarga, takpun keluar melepak dengan kawan-kawan. Terpulanglah ikut cita rasa masing-masing. Tapi... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku, Tidak Sempurna! 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Aini Unyz PROLOG Thaqif Safwan menyeka ke belakang anak rambut yang menutupi dahinya. Tangannya sibuk membelek fail-fail di atas meja. Sesekali dia mengetap bibir apabila fail yang dicari tidak ditemui. Mana pula dia letak fail yang aku cakap semalam! Giginya dikacip ketat. “Suhaila! Masuk kejap!” Ganggang telefon dihempas kuat. Ya Allah. Selamatkanlah aku. Tangannya mengaminkan doa. “Ya... [Teruskan bacaan]

Novel : Ya, Saya Benci Awak! 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Suria Abdullah “Duk…duk….bap…”kepala Suria bergerak-gerak akibat momentum pergerakan yang tiada henti di dalam kenderaan yang sedang bergerak laju itu. Lantas menyebabkan dirinya memaksa membuka mata walaupun dia terasa seperti dirinya baru sahaja melelapkan mata. Dia memandang sekeliling. Kini komuter yang dinaikinya penuh dengan wanita yang sedang memakai baju kerja dan kasut tinggi.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Si Gadis Asam Boi 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Jaybella Prolog Jam loceng berbunyi tepat pukul 6AM. Mata masih terpejam rapat walaupun terganggu dek bunyi bising jam tersebut. Tahap kemalasan aku tak dapat dibendung lagi. Liat betul kalau nak bangun pagi. Seperti kebiasaan mama akan masuk ke bilik tidur aku dan mengejutkan aku bersama bebelannya. Jam loceng yang paling berkesan adalah suara mama membebel. Hehehe. Aku terus lompat turun dari... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Drama Queen 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Qhas Hemma Gila ! sah Bunda aku gila !! Takpun dia terpengaruh dengan novel melayu sekarang !! tu yang meroyan nak aku bertunang bagai !! ergh !! “bunda dah buang tabiat nak mampus ke ?” “mine your word Zyya Delisha Rosella!” “benda betul kan ? kalau tak betul takkan bunda nak tunang kan stella dengan what ? Haydent Akram ? sah bunda kena check otak ! kut-kut kelenjar... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta at The First Sight 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Yumna Fariha NIA AISHA membetulkan skirt separas lutut yang sedang dipakainya. Dia mendengus perlahan. “Aishhh. Dah semakin kurus ke aku ni?. Skirt ni pun dah terasa longgar” Keluh dia sendiri. Nia Aisha malas mahu memikirkan skirtnya yang sememangnya tidak kelihatan ketat lagi bila dipakai itu. Sudah sebulan hubungan dia dengan Aidil putus. Dia pun tak mahu fikir banyak. Tapi... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami I Sell Fish 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Calla Lily “Eee. Entah apa-apa jelah opah ni. Adakah ke patut pergi tempat busuk macam ni?” Rungut Suhaidi yang baru keluar dari Alphard bewarna putih miliknya. Sepatutnya Tengku Fatimah itu berada di pejabat untuk menandatangani kelulusan projek bersama Syarikat Wira Jaya holdings tapi disebabkan opahnya tidak datang ke pejabat, Suhaidi terpaksa mencari opahnya kerana projek itu... [Teruskan bacaan]

Novel : Naluri Hati 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Siti Faizah PROLOG 2009 Suasana bising dengan keletah pelajar-pelajar yang berkejaran di waktu rehat memandangkan waktu rehat hanya 30 minit sahaja. Waktu inilah pelajar-pelajar memanfaatkan waktu rehat tersebut untuk makan, mengunakan perpustakaan dan ada juga meluangkan masa bersama-sama kawan-kawan. “Assalamualaikum,, banyak membeli makanan…”Fazrul menegur wani yang kebetulan lalu... [Teruskan bacaan]

Novel : Perfect Villa 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Julia Antasha Loceng berbunyi menunjukkan jam 6 pagi. Mimpinya terusik. Julia Antasha terpinga-pinga bangkit dari tidurnya. Tangannya mencapai telefon bimbit dan segera menutup loceng digital tersebut. Julia Antasha masih lagi duduk di birai katilnya sambil itu mengesat peluh di dahi dan tengkuk dengan lengan baju tidurnya. Masih bungkam dengan mimpi itu. Adakah itu petanda atau amaran? Julia... [Teruskan bacaan]

Novel : Anugerah Cinta 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :nurainey mahmud BAB 1: Minggu terakhir bulan puasa 2013: Kedai makan Suria Seafood memang selalu akan penuh. Kalau bukan masa bulan puasa pun dah penuh, cuba kau bayangkan masa bulan puasa? Tapi ‘port’ kami lepak tetap sama. Sebelah tiang dalam kedai makan tu. ‘Port’ strategik nak lepak lama-lama sambil tengok TV, sambil menyembang atau bergelak sakan. Elok-elok je aku,... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Isteriku Dari Mimpiku 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Ain Afiqah Zamri BAB1 Riak muka Hafeez menjadi tidak bermaya selepas keluar dari kelas,mana tidaknya kena marahi oleh leactur disebab datang lewat ke kalas sains.Lecture mana yang tidak marah jika pelajarnya datang lewat dikalasnya kalau sekali tak apa juga ini dah masuk lapar kali Hafeez Mikail datang lewat 20 minit. Beg silang digalas dibelakangnya serta sebuah buku dipegang oleh tangan kirinya... [Teruskan bacaan]

Novel : Aishiteru 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Mirei May BAB 1 “Dua hari?” “Tak ada masa.” “Okay, okay. How about….half day? Boleh?” Si dia masih berusaha memujukku. Siap terseringai lagi laksana pesalah yang cuba membebaskan diri daripada tuduhan yang telah disabitkan ke atas beliau. Aku hempaskan manga StarPost di atas pangkin. Wajah penuh mengharap Faiz kutenung tak puas hati. “Kau ingat senang nak bersihkan rumah... [Teruskan bacaan]

Novel : Jawapan Rindu 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Annoyyah BAB 1 ANGIN dingin di musim salji meniup lembut. Daun-daun sudah keguguran, yang tinggal hanya ranting pokok yang diselaputi bola salji. Kelihatan seperti gula-gula kapas yang memutih. Bandar tersebut umpama istana salji kerana diselaputi salji memutih, indah pemandangannya. Namun, keadaan cuaca yang dingin mencecah negatif empat menurut pengkaji cuaca sedikit pun tidak membataskan... [Teruskan bacaan]

Novel : Halalkan Aku 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : MRS D BAB 1 Hari ini adalah hari pernikahan aku dengan zahid, lelaki yang menjadi pilihan mak dan ayah aku untuk di jadikan menantu, aku tidak pernah kenal siapa bakal suami aku sebelum ini dan semua urusan dari merisik sehingga nak menikah mak ayah aku yang aturkan semuanya untuk kami, aku tidak sampai hati nak menolak pilihan mereka kerana aku sedar aku anak angkat mereka dan sebagai membalas... [Teruskan bacaan]

Novel : Malu Malu Mahu! 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : BAB 1 Aku pandang kiri, aku pandang kanan. Eh! Nampak macam abang Aqif. Dia dah sampai sini ke? “Siti? Ni Siti kan? Adik kepada Saif Idham?” soal dirinya pula. Mungkin dia pun turut terperanjat. Lama benar kami tak berjumpa. Alih-alih, kat tempat bus stop pula kami terserempak. “Ya” jawab ku ringkas. Aku menundukkan kepala ke bawah. Kemudian tersenyum kecil. Malu lah kononnya! Haha.... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan Aku Mencintai Dia 1

27 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh : AEIN DHIYAUDDIN Aisya mengesat air matanya yang mulai kering. Kaki langit mula bertukar warna. Warna jingga mula menjengah. Dia tahu hari sudah beransur malam. Sudah dua jam dia berada di situ, di taman permainan berhampiran rumah keluarga suaminya. Atau mungkin dia patut mula panggil bekas suami. Aisya mengimbas semula kejadian tengah hari tadi. “Assalamualaikum abang. Aisya rindukan... [Teruskan bacaan]

Novel : Egonya Seorang Wanita 49

17 June 2016 
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Egonya Seorang Wanita 49

Oleh : NIA HANI ESW…BAB 49 Nazihah memimpin tangan Qaish sampai direstaurant milik keluarga Uyoo di sungai Ujong . Qaish melambai tersenyum ke arah Aiman. “Abang dah cakap abang nak ambil, Nazihah tak nak.” kata Mustaqim “Susah nanti Ila nampak.” kata Nazihah Mustaqim mengelengkan kepala, tempahan dibuat, adik Uyoo sedia melayan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kotak Usang Permata 45

17 June 2016 
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Kotak Usang Permata 45

Oleh : Mohd Ikmal Hakim BAB 45 IMRAN menunggang motosikal menuju ke tempat pertemuannya dengan Azman. Selepas lebih kurang 10 minit perjalanan, Imran pun tiba di sebuah restoran. Motosikalnya diletakkan di tempat yang disediakan dan Imran terus masuk ke dalam restoran tersebut. Sambil memegang topi keledar, Imran menoleh ke kiri dan ke kanan untuk mencari Azman yang sedang menunggunya di situ. Matanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Romeo Aku Mencintai Dirimu 43

17 June 2016 
Kategori: Novel

Oleh :ann hanim 43 Takbir bergema.Pagi Syawal begitu meriah di rumah Encik Qushry.Semua anak-anaknya pulang termasuk seorang lagi ahli keluarganya Hafiy Danial.Bayi comel yang agak montel itu pertama kali menyambut hari raya bersama.Segala kelengkapan tertumpu kepada Hafiy Danial. Semuanya saling bersalam dan bermaafan.Echa yang lincah begitu comel dengan baju kebaya.Satu beg kecil dibawa bersama.Beg... [Teruskan bacaan]