Novel : Cerita Selepas Hujan 56

25 July 2014 
Kategori: Novel

1,672 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Ismail Hashim Bab 56 Cerita itu terus berkembang dan ianya adalah bagaikan angin yang terus bertiup kencang. Ada mata yang nampak, Tuk Penghulu Kahar datang ke rumah Mak Cik Zakiah di waktu malam hari. Kelicikan Tuk Penghulu Kahar menyembunyikan rahsianya itu bagaikan sepandai-pandai tupai melompat,akhirnya jatuh ke tanah jua. Rupa-rupanya, gelagat Tuk Penghulu Kahar berjaya diintip oleh anak-anak... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Kontrak 26

25 July 2014 
Kategori: Novel

4,817 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Velarie Nozie “DADDY tidak mahu bertengkar dengan Daniel pasal hal ini lagi, Daniel dah cukup matang untuk menilai sendiri perbuatan dan keputusan Daniel.” Akhirnya, itulah kata-kata dari seorang ayah disangka selama ini menyebelahi dia, tapi rupanya dia silap di dalam menilai ayahnya pada kali ini. Seorang ayah yang membesarkan dia dan mendidik dia sehingga disegani sebagai ahli korporat,... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Kedai Bunga 26

25 July 2014 
Kategori: Novel

924 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Hasyim Amin BAB 26 “Tok hitam yakin ke benda ni menjadi nanti?” Tanya Sofia kepada seorang dukun. “Hey, kau jangan pandang rendah pada aku. Dah banyak orang mati kena santau aku.” Sofia mengangguk. Dukun tadi memberi satu bungkusan kecil yang di balut kain sutera kuning. Bungkusan itu tukar tangan. Sofia membelek-belek bungkusan itu. “Apa ni Tok Hitam?” “Bungkusan ini kau rendam... [Teruskan bacaan]

Novel : I Heart You, Doctor! 23

25 July 2014 
Kategori: Novel

2,905 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Asha Ronaldo BAB 23 SUHU si pesakit mula diperiksa dengan menggunakan thermometer. Hmm 39 darjah celcius? Dah kira demam panas lah ni. Perlahan-lahan pesakit itu didekati untuk memeriksa kadar degupan jantung pula. Saat kerjanya sudah selesai, Amanda mula memberikan sedikit sebanyak nasihat yang berguna kepada pesakit. “Awak demam ni, Puan Hawa. Tak apa…. Nanti saya sediakan... [Teruskan bacaan]

Novel : Tentang Rasa 23

25 July 2014 
Kategori: Novel

990 bacaan Catat Ulasan

Oleh : nalish hadima BAB 23 Majlis resepsi akan diadakan selepas isyak di dewan sebuah hotel terkemuka. Rombongan pihak perempuan sudah sampai pada tengahari tadi. Mereka sedang berehat-rehat di hotel tersebut. Aisya sedang mencuba baju yang perlu di pakai semasa majlis itu nanti. Baju bewarna merah jambu yang berkombinasi dengan warna putih menyerlahkan lagi keayuaannya. Firman juga mencuba baju pengantinnya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Terlerai Sudah 20

25 July 2014 
Kategori: Novel

712 bacaan Catat Ulasan

Oleh : hanilin BAB 20 : Jadi Rapat D eruman motosikal Honda CBR 500R warna maroon di luar Restoran Nasi Ayam Periuk Besar yang memang dinanti-nantikan oleh Danial akhirnya muncul. Seorang jejaka yang segak berbaju t-shirt Nike hitam dan berseluar jeans hitam Levi’s menghampirinya. ‘Macam muka Stephen Fung. Yang kakaknya pulak macam muka Suki Chui. Dape ni memang ada muka macam artis-artis Hong... [Teruskan bacaan]

Novel : Sekali Ini Saja 20

25 July 2014 
Kategori: Novel

770 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Farrah Izzlorna BAB 20 ENAM tahun dahulu…. ‘’Kau tengah makan apa tu? Asyik cup-cap-cup-cap saja dari tadi aku dengar.’’ Soal Firdaus ketika kami berbual-bual pada malam itu. ‘’Kacang.’’ Balasku seraya menyuakan lagi kacang tanah ke dalam mulutku. ‘’Kacang?’’ Firdaus ketawa kecil. ‘’Ketam pun pandai makan kacang ke?’’ Usiknya. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Mainan Hati 19

25 July 2014 
Kategori: Novel

509 bacaan 1 Ulasan

Oleh : LAVENDER PURPLE BAB 19 Hari minggu nie aku pulang ke kampung menjengguk emak dan abah. Rindu rasanya bila dah lama tak balik kampung halaman. Nyaman dan menyegarkan. Dapat makan makanan kegemaranku hasil air tangan emak yang menyelerakan. Bukan senang nak makan mak masak, kena balik kampung baru jumpa tue semua. Sambil menguis-guis daun kering di halaman rumah mak menghampiriku lalu duduk disisi... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Chef Aku Chief 19

25 July 2014 
Kategori: Novel

753 bacaan Catat Ulasan

Oleh : LISSA SUFIZA BAB 19 Aya Sofya mengeluh panjang. Puas dia menyelongkar beg sandangnya namun barang yang dicari tetap tidak kelihatan. Rasa macam dah bawa benda alah tu. Rupanya tak. Macam mana aku boleh lupa benda sepenting tu? Nampaknya, tak ada pilihan lain. Aku kena pergi beli sekarang juga! Dia bingkas keluar dari biliknya lalu mencari kelibat Tok Ngah Rogayah. Rupanya orang tua itu... [Teruskan bacaan]

Novel : Egonya Seorang Wanita 19

25 July 2014 
Kategori: Novel

1,115 bacaan Catat Ulasan

Oleh : NIA HANI ESW…BAB 19 Ila terus mematikan diri dari menjawab pertanyaan Aiman. Malas dia nak layan si Aiman ni buat sakit hati dia saja. “Ila nak buat perangailah ni.” sambung Aiman lagi. Ila kaku sambil membaca buka. Apa yang diucapkan dan dibicarakan Aiman tidak menarik minat dia untuk bercakap. ‘Aku cakap kau buat... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan!!! Itu Suamiku… 18

24 July 2014 
Kategori: Novel

3,033 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Nadz D.L Bab 18 Eddie terduduk lemah di sebuah bangku berjauhan dengan Eliya dan Zafril.Hatinya sungguh kecewa , sedih dan cemburu.Semua dalam satu.Dia meraup wajahnya berkali-kali. ‘kenapa semua ni jadi?..kenapa mesti saat Liya sudah mula boleh terima aku?..dan kenapa aku mesti jadi penyebab kepada semua masalah ni?..’hati Eddie bermonolog.Maria duduk di sebelah Eddie hanya memerhati setiap... [Teruskan bacaan]

Novel : Yes! Aku Terima Kau 18

24 July 2014 
Kategori: Novel

1,453 bacaan 2 Ulasan

Oleh : de witch BAB 18 “PENATNYA! Rasa nak tercabut kaki aku ni, bibir aku ni pun dah cramp sebab asyik senyum” keluh Farshah setelah habis sahaja majlisnya di hotel itu tadi. “kau ingat kau sorang je? aku ni lagi penat tau! Kau okey lagi sebab duduk, aku ni kena berdiri je sebelah kau” omel Isya yang menjadi pengapitnya sebentar tadi. “kau penat? Menipu je lebih,... [Teruskan bacaan]

Novel : Ada Dia Di Hati 17

24 July 2014 
Kategori: Novel

619 bacaan 1 Ulasan

Oleh : DNae ALISHA menoleh sekali lagi. Rumah agam ini banyak memberi kenangan manis buatnya. Setelah puas melihat rumah itu, dia terus melangkahkan kakinya sambil mengheret beg pakaiannya itu. Dari jauh, Kak Tipah seperti mengenali tubuh yang berlajan sambil mengheret beg pakaiannya itu. ‘Isha? Apa yang dia buat pada malam begini dengan membawa beg segala?’ perlahan dia memberhentikan keretanya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Si Photographer 17

24 July 2014 
Kategori: Novel

777 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Dalila Samsudin Suasana didalam kereta,sunyi sepi.Hanya kedengaran lagu-lagu jiwang yang keluar dari radio.Aina sepanjang masa memandang ke arah luar tingkap kereta.Zain pula sekali sekala tersenyum melihat gelagat Aina yang tidak tentu arah itu . Sedang Aina memandang kearah luar,dia terlihat kelibat Roda Ferris dari jauh yang sedang bercahaya.Aina kedepankan sedikit kepalanya untuk melihat... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkinkah Kau Milikku 16

24 July 2014 
Kategori: Novel

1,031 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mr.Mz Shyla mencari Ariz di Syarikat HH Holdings , sudah ditanya kepada semua staff pejabat disitu . Tetapi mereka tidak tahu Ariz pergi ke mana , Dia mendengus geram ! . Persiapan perkahwinan sudah hampir siap tetapi Ariz pula menghilang . Hatinya benar benar sakit ketika itu . Lebih sakit akan Datin Marissa yang sanggup menipunya itu . Dia segera hendak berjumpa dengan kawan baik Ariz iaitu... [Teruskan bacaan]

Novel : 9 Years In Love 16

24 July 2014 
Kategori: Novel

913 bacaan 1 Ulasan

Oleh : NAZA Abah dengan along aku pelik tengok aku sebenarnya. Dah seminggu aku balik, tapi aku tak bercakap banyak dengan mereka macam selalu. Bila abah tanya sama ada aku ada masalah atau tidak, aku mengelak dari jawab soalan abah. Aku tahu, kalau aku tipu, abah dapat membaca air muka aku. Tak sampai lima saat pun abah dah tahu yang aku tak bercakap benar. Abah kenal aku lebih dari aku kenal diri... [Teruskan bacaan]

Novel : Kotak Usang Permata 16

24 July 2014 
Kategori: Novel

220 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mohd Ikmal Hakim BAB 16 SESI pengajaran dan pembelajaran di sekolah telah bermula lebih kurang sejam yang lalu. Kebanyakan pelajar berada di dalam kelas masing-masing bersama guru yang akan mengajar mereka pada pagi Jumaat itu. Sesetengah kelas berada di padang untuk bersukan bersama guru pendidikan jasmani. Ada juga yang berada di dalam makmal sains atau makmal komputer. Semuanya dengan tujuan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta U 16

24 July 2014 
Kategori: Novel

376 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Norzahidlia BAB 16 “Apasal dengan abang kau tu? Tersengih-sengih macam dapat durian runtuh je“tanya Jay. Shahril mengangkat bahunya. “Entah. Gila kot“jawab Shahril selamba. “Apalah kau nie. Abang kau tu“kata Hisyam. Shahril terus mendekati Hafizal. “Senarai apa tu?“tegur Shahril tiba-tiba. “Takda apa-apa“jawab Hafizal sambil melarikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Encik Pendekar dan Mr. Keju 16

24 July 2014 
Kategori: Novel

388 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 16 “Ingin ku padam ukiran di pasir, namun sang ombak datang menerpa. Ingin ku lenyap dendam di hati, namun ku tahu ada sukarnya.” “Macam mana boleh jadi macam ni Mahmood? Majlis tu dah nak dekat. Pengantin lelaki pula buat hal? Kau ingat perkahwinan anak aku ni macam main masak-masak ke?” Nada Datuk Ramli kedengaran seperti tidak berpuas hati. “Ramli, aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Tak Kuduga 16

24 July 2014 
Kategori: Novel

446 bacaan Catat Ulasan

Oleh : HAIZA HAIFA NIZAM mengelamun, termenung jauh. Bersendirian di dalam bilik. Malam semakin dekat menghampiri pagi. Hari ini, bagaikan suatu cubaan untuk dirinya. Bagaikan menguji kesetiaan seorang adik dan juga sahabat. Rasa itu semakin menyesak jiwa. Semakin menebal. Antara gadis yang di temui, kenapa Riana yang begitu menyinar di hatinya? Mengusik hatinya sebegini rupa? Mana mungkin dia campak... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1,0671234...1020...Akhir »