Novel : Suamiku Paling Sweet 3

31 October 2014 
Kategori: Novel

1 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Anjell BAB 3 Aku tenung kertas bersaiz A4 di atas meja studiku sambil mengetuk-ngetuk pen biru. Masa untuk menganalisis jadual kerja. 6.30 pagi – Sediakan breakfast. Yang ni memang aku dah dikecualikan sebab aku tak tidur situ. Aunty Fatmah dah cakap yang ni adalah tugasnya sendiri untuk sediakan keluarga dia makan. 8.00 pagi – Kemas bilik tidur. Kalau ada laundry, basuh dulu. Yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Saya Kenal Sayang Saya! 3

31 October 2014 
Kategori: Novel

2 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Nurrul Shuada BAB 3 DAMIA menopang dagu di atas meja kaunter yang menghadap ruang makan pelanggan. Bebola matanya ralit memerhatikan beberapa orang pelanggan yang sedang menjamu selera. Kadangkala bibirnya tersenyum kecil tanda puas hati apabila melihat pelanggan menjamah makanan yang dimasaknya dengan penuh berselera. Tiada apa yang lebih membahagiakan dirinya apabila setiap pelanggan yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Satu Peluru Cinta 3

31 October 2014 
Kategori: Novel

3 bacaan Catat Ulasan

Oleh :AIMY HANIYA BAB 3 Abieratul Lyana membetulkan anak rambut yang mengganggu pandangan. Peluh yang mengalir halus di hujung dahi dilap menggunakan belakang tapak tangannya. Batang mop yang dipegang kemas mula diayun laju bagi mencuci bahagian lantai bangunan hospital swasta di tengah ibu kota Johor. Fikirannya yang melayang jauh membuatkan Abby terkejut apabila bahunya ditepuk kuat daripada belakang.... [Teruskan bacaan]

Novel : Encik Gula Under Age 3

31 October 2014 
Kategori: Novel

5 bacaan Catat Ulasan

Oleh : QISTINA ALYA BAB 3 PUAN HANNA sibuk menghidangkan bihun goreng di atas meja. Qaseh ikut menolong. Teh panas dituang ke dalam setiap cawan. Tangannya tangkas mencuit sedikit kuih karipap di hadapan mata. Siapa yang tidak terliur melihat karipap sebesar tapak tangan. Bukan senang hendak jumpa. Senang kalau pandai buat. Dalam rumah ini, ibu sahaja yang pandai buat kuih-muih. Hendak harapkan Qaseh?... [Teruskan bacaan]

Novel : Cerita Selepas Hujan 60

31 October 2014 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Ismail Hashim Bab 60 Pertemuan singkat di majlis pernikahan Sudin dengan Manisah itu telah menjelaskan sebab kenapa keluarga Tuk Penghulu Kahar menolak peminangan dari keluarga Hisyam. Hisyam merasakan Zaleha seorang gadis yang berterus terang dan sanggup mendedahkan aib dirinya demi menjaga hati seorang kawan. Zaleha terlupa langkahnya juga akan memalitkan maruah keluarganya,khususnya Tuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Orang Gaji ke Hamba Abdi? 49

31 October 2014 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : AnneYusre SAKINAH ketawa pada Yaya yang berulang-ulang meminta maaf pada musuhnya yang sudah ditumpaskan. Kalau semua superhero yang wujud macam ni punya sikap, memang tak tahu nak cakap apa. Sekeping lagi Chachos berperisa bawang disuap ke dalam mulut. Dua saat kemudian dia gelak lagi melihatkan telatah Yin pula. Mati-mati dia ingat Yin ni lelaki. Tup-tup, perempuan rupanya. “Kau rasa... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Kontrak 30

31 October 2014 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Velarie Nozie “FARRAH!” “Hah?” “Kenapa ni?” “Entahlah… musykil aku,” rungut Farrah sendirian namun sempat didengar oleh Maya. Maya terpandang telefon bimbit di genggaman Farrah, dilihatnya Farrah masih lagi merenung telefon bimbit itu. “You nak telefon siapa?” Farrah menggelengkan kepalanya. “Habis tu?” “Daniel baru telefon, you ada call dia tak tadi?” Maya mengerutkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Kedai Bunga 30

31 October 2014 
Kategori: Novel

0 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Hasyim Amin BAB 30 Ailin ternampak sepucuk sampul surat di hadapan pintu rumahnya. Dia tertanya-tanya. Ada apa di dalam sampul itu. Ailin membuka sampul itu dengan segera. Firasatnya mengatakan ada sesuatu perkara yang tidak elok akan terjadi. Dia membuka sampul surat itu dengan perasaan gemuruh. Peluh mula membasahi dahi. Dia tergamam apabila Wandi ghairah memeluk seorang wanita. Dia kenal... [Teruskan bacaan]

Novel : I Heart You, Doctor! 27

31 October 2014 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Asha Ronaldo BAB 27 “KENAPA Manda tak ikut sekali?” soal Puan Sri Sharifah setelah lama mendiamkan diri. Wajah putera sulungnya mula dipandang. Teguran daripada mummy itu membuatkan Syed Adrian tersentak. Hampir saja sup cendawan yang dihirupnya mahu tersekat di celah kerongkong. Terbatuk-batuk Syed Adrian dibuatnya akibat rasa pedih di tekak. “Dia busy…. Ramai pesakit katanya.”... [Teruskan bacaan]

Novel : Tentang Rasa 27

31 October 2014 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh : nalish hadima BAB 27 Suzan akan datang ke rumah Khalid sekiranya dia lapang. Kedatangannya akan di sambut gembira oleh Mak Jah dan Khalid. Terutamnya Aminah yang sangat bahagia apabila anaknya sudah berubah. Kadang-kadang dia akan tidur di situ sekiranya di suruh Mak Jah. “apa yang ditenungnya Suzan?”. Khalid bertanya ketika melihat Suzan yang termenung di pamkin luar rumahnya. “owh,... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 2

30 October 2014 
Kategori: Novel

130 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Anjell BAB 2 APABILA tiga lawan satu. Macam nilah jadinya. Akhirnya aku kalah. Kemenangan mutlak jadi hak milik mama. Hish, tak puas hati betul aku dengan semua orang. Abang terutamanya. Boleh dia jadi pendakwa raya mama. Bukannya nak jadi peguam bela aku. Belot betul. Dua hari aku tak bercakap dengan dia. Geram. Papa boleh pula sebelahkan mama. Tahulah sayang mama. Kata hakim. Patutnya dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Saya Kenal Sayang Saya! 2

30 October 2014 
Kategori: Novel

40 bacaan 1 Ulasan

Oleh :Nurrul Shuada BAB 2 SIARAN televisyen malam itu langsung tidak mampu menenangkan perasaan anak dara Puan Rozita, Si Nurul Damia ini. Biji mata saja yang dihalakan ke kaca TV tapi fikirannya sedang menerawang hebat ke ruang cakerawala hingga ke planet Pluto. Fuh! Insiden yang berlaku di restoran siang tadi betul-betul menyesakkan nafasnya sekarang. Puan Rozita pula yang kononnya sedang khusyuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Satu Peluru Cinta 2

30 October 2014 
Kategori: Novel

56 bacaan Catat Ulasan

Oleh :AIMY HANIYA BAB 2 Sesat aku cari tempat kau ni, Riq. Maklumlah aku jarang pergi overseas. Kalau pergi pun atas sebab tertentu aje.” Senyum Daniel Irfan. Selepas dia tiba sahaja di lapangan terbang, hampir dua jam dia perlu menaiki teksi untuk sampai ke taman botani yang dijanjikan Ariq sebagai tempat perjumpaan. Daniel memang jarang melancong malah cuti tahunan dihabiskan dengan bermain golf.... [Teruskan bacaan]

Novel : Encik Gula Under Age 2

30 October 2014 
Kategori: Novel

68 bacaan Catat Ulasan

Oleh : QISTINA ALYA “ALHAMDULILLAH, sampai juga ke rumah. Seksa betul la berjalan dalam keadaan sakit ni,” keluh Qaseh. Perlahan-lahan Qaseh melabuhkan punggung di atas sofa ruang tamu. Kaki seluarnya diselak, mahu melihat kecederaan di lutut. “Argh, patutlah pedih semacam! Besar juga luka ni.” Tangannya gatal menyentuh bahagian lutut yang luka. Gila sakit! Qaseh terdengar suara orang bergelak... [Teruskan bacaan]

Novel : Terlerai Sudah 24

30 October 2014 
Kategori: Novel

141 bacaan Catat Ulasan

Oleh : hanilin BAB 24 : Persetujuan S ekujur tubuh yang sudah dimamah usia masih mampu tersenyum mesra menyambut kedatangan Danial dan Tuan Habib walaupun hanya terduduk lesu di atas sebuah kerusi roda. Danial yang tidak pernah tahu dan tidak pernah menjejak kaki di rumah ini nyata tersayat hatinya tatkala melihat sekujur tubuh itu. Walaupun begitu Danial merasakan wajahnya masih manis, tampan dan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sekali Ini Saja 24

30 October 2014 
Kategori: Novel

179 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Farrah Izzlorna BAB 24 ‘’SAYANG!’’ Pagi-pagi lagi Firdaus telah menjadi tetamu tidak diundang di dalam pejabatku.Sebenarnya bukan satu perkara yang luar biasa pun sebab memang setiap pagi dia akan ‘bertapa’ di dalam bilikku terlebih dahulu sebelum masuk ke dalam pejabatnya sendiri. Tabiat ini sudah menjadi satu kelaziman sejak kami diisytiharkan ‘couple’ dua minggu... [Teruskan bacaan]

Novel : Mainan Hati 23

30 October 2014 
Kategori: Novel

129 bacaan Catat Ulasan

Oleh : LAVENDER PURPLE BAB 23 Seawal pagi aku menerima panggilan daripada Ezq. Subuh-subuh call aku ape hal pulak Ezq nie, tak pernah-pernah buat perangai macam nie. Ada emergency ke? Kerisauan mula menguasai ruang hati yang semakin terisi. Lantas kudail kembali nombor telefon milik Ezq. Risau pulak, waktu-waktu macam nie tiba-tiba call. Dalam dua puluh saat terdengar suara Ezq yang slow giler. Demam... [Teruskan bacaan]

Novel : Egonya Seorang Wanita 23

30 October 2014 
Kategori: Novel

193 bacaan 1 Ulasan

Oleh : NIA HANI ESW…BAB 23 Aiman semakin pulih. Dia tidak lupa apa yang telah terjadi. Tapi atas nasihat Iskandar dia pulih dan kini sudah boleh meneruskan aktiviti seperti biasa. Bergaul mesra dan bekerja. “Mana Afiq pergi huh! Aku tengok sejak akhir-akhir ni kerap juga dia balik kekampung. Apa hal ye?” Tanya Kelly sahabat Aiman dan ... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan!!! Itu Suamiku… 22

30 October 2014 
Kategori: Novel

328 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nadz D.L Bab 22 Keesokkan paginya,Eliya tersedar saat terasa sesuatu sedang berjalan di rambutnya yang terurai panjang.Pantas Eliya membuka matanya.Ternyata ianya Eddie yang sedang tersenyum nakal kearahnya.Eliya terus teringat tentang kenangan terindah mereka semalam.Serta merta wajah Eliya berona merah.Eliya cuba bangun namun segera dia membatalkan niatnya kerana baru dia perasan akan keadaan... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Paling Sweet 1

29 October 2014 
Kategori: Novel

1,221 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Anjell Prolog “Aku terima nikahnya, Qisya Iris binti Khalid dengan mas kahwinnya sebanyak tiga ratus ringgit tunai.” Air mata aku hampir menitik apabila mendengar pengakuan suara garau itu. Bukan sebab gembira, jauh sekali bersyukur kerana semuanya berjalan dengan lancar. Tapi sebab aku benci! Aku sangat benci mendengar pengakuan dia. Sama macam aku benci ketika dia mengakui perkara yang... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1,0841234...1020...Akhir »