Novel : Terlerai Sudah 21

15 August 2014 
Kategori: Novel

1,308 bacaan Catat Ulasan

Oleh : hanilin BAB 21 : Semua Sudah Terjadi ” K au ni kenapa Aathifah? Tak henti-henti buat kerja jer. Dah beberapa hari ni aku dengar ko asyik keje sampai lewat pagi. Kan Mr. Danial cakap dia tak kisah kalau ko siapkan lambat pun langsir-langsir tu. Tak payah la sampai tidur tiga empat pagi semata-mata nak siapakan langsir tu cepat-cepat “ Bentak Zatunnur terdengar di telinga Aathifah. Aathifah... [Teruskan bacaan]

Novel : Sekali Ini Saja 21

15 August 2014 
Kategori: Novel

1,603 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Farrah Izzlorna BAB 21 AKU hanya berdiam diri.Sejak aku masuk ke dalam pejabat Pengarah Urusan itu,suasana menjadi begitu hening sekali. Tengku Yusrizal dan Tengku Nazrul juga tidak membuka mulut.Aku tetap kekal tenang kerana aku sudah mengetahui akan keputusan yang bakal aku ambil.Sekiranya aku dipecat,aku terima dengan hati terbuka. Sekiranya aku tetap diterima bekerja,aku sendiri yang akan... [Teruskan bacaan]

Novel : The Unsung Hero- Wira Yang Tidak Didendang 8

14 August 2014 
Kategori: Novel

6,373 bacaan 19 Ulasan

Oleh : Melur Jelita BAB 8 KEJIAN Irvan kepada Maryam lesap begitu sahaja bila melihat Maryam sedang duduk bersendirian di anak tangga melihat tembakan bunga api di udara. Yang sibuk membakar dan menembak, saudara-saudara kandungnya. Babah dan bak duduk berbual di pondok kecil. Di tangan Maryam ada beberapa batang bunga api. Dia membakar bunga api dengan lilin yang dilekapkan ke anak tangga. Irvan... [Teruskan bacaan]

Novel : Mainan Hati 20

14 August 2014 
Kategori: Novel

1,510 bacaan 1 Ulasan

Oleh : LAVENDER PURPLE BAB 20 Pagi ini Dzukran tidak bekerja. Begitu juga isterinya Dira. Anaknya yang kini berusia hampir setahun asyik merengek dan kelihatan lesu. Kerisauan jelas terpancar akan masalah yang dihadapi oleh anaknya memandangkan terlalu banyak kes dan isu penyakit berjangkit. Anak mereka juga tidak seaktif kanak-kanak lain. Kadang-kadang nampak pucat pada bahagian tapak tangan dan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Chef Aku Chief 20

14 August 2014 
Kategori: Novel

1,621 bacaan Catat Ulasan

Oleh : LISSA SUFIZA BAB 20 “Nah, cheq pi salin pakai ni.” Aya Sofya sedang berehat di beranda apabila Tok Ngah Rogayah tiba-tiba muncul lalu menghulurkan sehelai kain batik kepadanya. Dia terpinga-pinga memandang Tok Ngah Rogayah serta kain batik di tangan orang tua itu. “Errr…kena pakai ke Tok Ngah?” Soal Aya Sofya sambil tersengih. Dia cuba menahan rasa janggal di hati. Seumur hidup,... [Teruskan bacaan]

Novel : Egonya Seorang Wanita 20

14 August 2014 
Kategori: Novel

2,479 bacaan Catat Ulasan

Oleh : NIA HANI ESW…BAB 20 Langkah dipercepatkan. Iman Aiman mengejar Wardah dari belakang. Dia cuba menghentikan Wardah tapi dia tak berdaya. “Wardah!” jerit Iman Aiman. “Kau nak apa?” Tanya Wardah geram. “Kau nak pergi mana ni? Kejab lagi keluaga kau nak balikkan.” Tegur Iman Aiman. “Kau tunggu jer lah, aku ... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan!!! Itu Suamiku… 19

14 August 2014 
Kategori: Novel

4,956 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Nadz D.L Bab 19 Pagi-pagi lagi Eliya sudah keluar bersama Zafril.Sekeping kertas diletakkan di atas meja makan yang terletak di chalet tersebut. Liya keluar..mungkin balik lambat..jangan tunggu Liya..Liya izinkan abang keluar dengan sesiapa yang abang nak..izinkan Liya juga..Liya perlu ruang untuk diri sendiri setelah apa yang dah jadi malam tadi.. Sebaris ayat yang cukup menyentap tangkai... [Teruskan bacaan]

Novel : Yes! Aku Terima Kau 19

14 August 2014 
Kategori: Novel

2,498 bacaan Catat Ulasan

Oleh : de witch BAB 19 “MAK Mah tolong hantarkan makanan ke bilik Farshah, dari pagi dia tak jamah apa-apa. Keluar dari bilik pun tak, saya risaulah” Datin Elliya mulai bimbang. “baiklah Datin” Mak Mah menuju ke dapur. Farshah yang sedang membaca komen-komen di instagram dan tweet ucapan tahniah daripada rakan-rakannya itu mengeluh perlahan. Handphone yang dipegang diletak tepi,... [Teruskan bacaan]

Novel : Ada Dia Di Hati 18

14 August 2014 
Kategori: Novel

1,317 bacaan 2 Ulasan

Oleh : DNae SELEPAS dua minggu kemudian, Doktor Hashim telah menelefon Dato Hadi. Dia mahu Dato Hadi pergi berjumpa dengannya untuk mengambil keputusan ujian DNA itu. Dato Hadi terus sahaja membatalkan segala temu janjinya petang itu kerana dia tidak sabar untuk berjumpa dengan Doktor Hashim. Dia juga menyuruh Amri mengikutnya sama. Dato Hadi dan Amri berasa sangat gembira apabila keputusan DNA itu... [Teruskan bacaan]

Novel : The Unsung Hero- Wira Yang Tidak Didendang 7

13 August 2014 
Kategori: Novel

6,462 bacaan 29 Ulasan

Oleh : Melur Jelita BAB 7 “TADI suruh makan kenyang-kenyang kat masjid tak mahu. Malu. Orang makan ramai-ramai la seronok. Dapat pahala lagi. Jangan jadi kera sumbang sangat. Cubalah bergaul dan berkawan. Ramai anak dara tadi. Kenal-kenal la.” Maryam menyuap nasi dengan diam. Chik tersenyap. Perangai macam ni la yang buat aku selalu lemah. Dikata apa, dimarah apa, dia diam je. Nak marah pun tak... [Teruskan bacaan]

Novel : 0ne Step Closer 17

13 August 2014 
Kategori: Novel

2,254 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Nia Sophia BAB 17 arhan yang sibuk memandu kereta menjeling pada Lea yang duduk di sebelah. Sejak naik kereta, Lea tidak pernah bersuara. Dia lebih senang mendengar lagu di handphonenya melalui earphone. Memang Lea suka begitu. 24 jam dengar lagu. Marahkah dia? Itu yang bermain di kepala Farhan. Dari tadi dia perasan Lea tidak mahu bercakap dengannya. Keningnya berkedut. Diamnya seribu bahasa.... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkinkah Kau Milikku 17

13 August 2014 
Kategori: Novel

1,892 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Mr.Mz Shyla memerhatikan rumah banglo sederhana besar dengan mata yang terkedip-kedip , ‘ Wah ! tempat kampung macam ni pun ada banglo mewah ? hebat hebat ” omel hatinya . Dia segera memarkirkan kereta Toyota Alphardnya kedalam kawasan rumah itu . Kelihatan kereta lelaki itu juga sudah terparkir elok disebelah keretanya . Dia keluar dari perut kereta sambil memerhati sekeliling... [Teruskan bacaan]

Novel : 9 Years In Love 17

13 August 2014 
Kategori: Novel

1,480 bacaan Catat Ulasan

Oleh : NAZA Hari Isnin tiba. Bermakna aku kena duduk sorang-sorang dekat rumah. Abah kena pergi kerja, along pula kena pergi kelas dekat maktab dia tu. Nasib aku lah yang menganggur tak ada kerja ni kena duduk dan jaga rumah. Tapi aku dah biasa dah pun. Sejak aku habis matrikulasi hari tu lagi aku kena jadi bibik dalam rumah ni. Lepas semua orang keluar, aku kena kemas rumah, cuci baju, jemur baju... [Teruskan bacaan]

Novel : Kotak Usang Permata 17

13 August 2014 
Kategori: Novel

300 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Mohd Ikmal Hakim BAB 17 KEADAAN di dalam pejabat sunyi sepi seperti tiada sesiapa di dalamnya. Semua orang sibuk dengan kerja masing-masing. Tiada seorang pun yang bercakap pada ketika itu. Bunyi yang dihasilkan oleh pendingin hawa sahaja jelas kedengaran. Kerja yang banyak membuatkan mereka semua tidak sedar waktu makan tengah hari telah masuk. Ini kerana tiada seorang pun yang tergerak hati... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta U 17

13 August 2014 
Kategori: Novel

720 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Norzahidlia BAB 17 Amylia bangun tepat jam 5 pagi. Setelah dia selesai solat dan mengemaskan biliknya, dia turun ke tingkat bawah. Kak Zira dengan Puan Anita sudah berada dibawah. “Awal kamu bangun“tegur Puan Anita. Amylia tersenyum. Memang dia bangun awal sebab dah letih tidur. “Uncle mana, mama?“tanya Amylia apabila Tuan Khairy tidak kelihatan. “Em..mana lagi... [Teruskan bacaan]

Novel : Encik Pendekar dan Mr. Keju 17

13 August 2014 
Kategori: Novel

732 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 17 “Waras fikiran terletak pada akalnya, hati yang menggila apa ukurannya?” Zulqarnain menarik nafas perlahan-lahan. Terasa segar udara itu masuk ke setiap rongga pernafasannya. Petang itu kelihatan tenang seperti selalu. Sejak dia berada di situ, fikirannya tidak berserabut. Lupa seketika tentang masalah yang dia tinggalkan beberapa hari yang lepas. Tangan Zulqarnain... [Teruskan bacaan]

Novel : Tak Kuduga 17

13 August 2014 
Kategori: Novel

689 bacaan 1 Ulasan

Oleh : HAIZA HAIFA MESEJ yang di terima daripada Nizam membawanya ke sini. Restoran ini, dekorasinya tampak ringkas tetapi tetap kelihatan mewah. Seketika, dia kagum dengan citarasa pemilik restoran yang bijak menata hias. “Nizam, kenapa tiba-tiba ajak aku datang sini?” tanya Maisara sebaik sahaja duduk. “Hmm… saja nak belanja kau makan. Kenapa tak boleh?” “Saja kau kata? Aku baru sampai... [Teruskan bacaan]

Novel : The Unsung Hero- Wira Yang Tidak Didendang 6

12 August 2014 
Kategori: Novel

6,205 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Melur Jelita BAB 6 TIGA buah kereta diparkir. Buka puasa yang ringkas dengan kurma, kuih-muih dan air membolehkan mereka bersegera ke masjid. Maryam membantu mengangkut juadah istimewa moreh. Air tangan bunda dan chik, hidangan istimewa yang ditunggu ramai. Gulai serati, acar masak, ikan bengkak goreng lawan dengan sambal belacan nanas. Kalah lauk kenduri kahwin. Ikan bengkak itu sebenarnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Jodoh Pasti Bertemu 16

12 August 2014 
Kategori: Novel

2,237 bacaan 8 Ulasan

Oleh : N.S Hannah JODOH PASTI BERTEMU N.S HANNAH Bab 16 Selepas solat Asar, Anna bergegas pulang ke rumah. Daddynya minta dia balik segera kerana ada perkara untuk dibincangkan. Pasti bukan urusan kerja kerana dia tahu daddy tidak akan membawa urusan pejabat ke rumah. Shamil juga diminta berbuat yang sama. “Sorry ibu, lambat turun.” Anna tersengih ketika ibu dan kak Ani menghidangkan lauk di atas... [Teruskan bacaan]

Novel : I Hate You… 16

12 August 2014 
Kategori: Novel

3,040 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Aleeya Saaid BAB 16 “Saya dah bagi nama awak..dah masuk dalam mensyuarat pengurusan tertinggi pun..so awak wajib join this program..understand!? Aku tidak lansung memandang wajahnya. Nyata dia tengah marah. Alasan aku semua tidak diterima. Aku beritahu ada calon lain lebih layak..tapi dia kata aku seorang saja top student sini paling cemerlang jadi aku wajib pergi. Aku beritahu dia aku... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 17 of 1,084« Pertama...10...16171819...3040...Akhir »