Novel : Saying ”I LOVE YOU” 5

7 August 2014 
Kategori: Novel

780 bacaan 1 Ulasan

Oleh :Iqa Annalia BAB 5 MALAM itu aku menawarkan diri untuk memasak sendiri hidangan makan malam.Pada mulanya, Alif mengecilkan kebolehanku kerana dia tahu yang aku tidak pandai memasak.Nah, bila dia rasa sahaja ikan keli masak cili padi yang aku masak baru dia tahu betapa hebatnya aku.Ini semua atas tunjuk ajar nenek dan hasil pembelajaran di restoran tempatku bekerja.Nenek pun tak habis-habis memuji.... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh, Cik Hati! 5

7 August 2014 
Kategori: Novel

251 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Amer Mukhlis BAB LIMA Jam di dinding sewaktu Edon dan Raemon balik sudah menunjukkan 3.30 pagi. Sewaktu menghantar Aben balik tepat jam sepuluh malam, dia dengan Raemon sempat lagi keluar merayap ke Kuala Lumpur. Kalau nak diajak Aben, memang dia akan cakap awal-awal yang dia tak nak. Sempat lagilah kena sesi tazkirah dengan Aben suruh Edon dengan Raemon balik rumah awal dan menghabiskan masa... [Teruskan bacaan]

Novel : Dan… Kau yang Aku Pilih 5

7 August 2014 
Kategori: Novel

480 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Lu’lu Sophea BAB 5 “ Macam mana buku tu ? Ok tak ? Dah baca sampai mana ?” “ Erm,…” “ Kenapa ? Tak ok eh ? Mungkin tak sesuai dengan genre kau kot” “ Tak tak.. Ok je.” teragak-agak menjawab.Irfan takut untuk menjelaskan perkara sebenarnya. Apa agaknya reaksi Sofia bila tengok bukunya dah terkena tumpahan kopi ? Mesti kena habis ni. Dah la Sofia tu garang..Woah… “... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta 10 S 4

7 August 2014 
Kategori: Novel

238 bacaan Catat Ulasan

Oleh : sue BAB 4 Seminggu sudah berlalu.Kini, aku mula terbiasa dengan rutin tugasan harianku di kafe milik Kak Nita.Setiap hari, tugasku ialah mengambil pesanan, menghantar pesanan dan mengemas meja.Aku juga telah mendapat kawan baharu di sini. Abdul Razak atau lebih mesra kupanggil Abang Ajak telah kuanggap seperti abangku sendiri.Dia juga melayanku ibarat aku ini adik kandungnya.Abang Ajak memang... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteriku, Ustazah Pilihan? 4

7 August 2014 
Kategori: Novel

1,212 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Dreamiera “Selamat Datang ke Pusat Agensi Mencari Jodoh D’Mirs.Ada apa-apa yang boleh saya bantu?” perempuan merangkap setiausaha di syarikat ini terus berdiri sebaik melihat kelibat dua orang lelaki berumur dalam linkungan 20 an sudah pun berdiri di meja kerjanya.Argh! Handsomenya! Gerutus hatinya. “Saya nak jumpa Encik Amir. Pemilik agensi ini.”tutur Irfan sambil... [Teruskan bacaan]

Novel : Jika Kau Rasa Getarnya 3

7 August 2014 
Kategori: Novel

322 bacaan 1 Ulasan

Oleh : WIDA ARISAFI 3 “ Kait la banyak-banyak lagi, along.” celoteh Zahra sambil tangannya sibuk mengutip buah rambutan yang dikait oleh abangnya, Zarif. Hatinya melonjak kegembiraan seperti kera Tok Anjang mendapat surat cintaapabila melihat pohon rambutan yang berbuah lebat pada tahun ini. Dia sudah menelan liur sebaik sahaja ibunya memaklumkan bahawa bukan sahaja pokok rambutan... [Teruskan bacaan]

Novel : Perfect Match! 3

7 August 2014 
Kategori: Novel

964 bacaan Catat Ulasan

Oleh : waniey zakaria BAB 3 Sejak dari tadi Laila sibuk menyiapkan kerjanya. Langsung tidak memandang kiri atau kanan. Memang betul-betul fokus. Dalam sejam menyiapkan kerja, dia berehat seketika apabila penat menjengah. Dibuka laman facebook untuk mengusya dan membaca informasi-informasi terkini yang diupdate oleh teman-temannya. Ada yang meluahkan perasaan, ada yang share benda-benda ilmiah dan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta High Profile 3

7 August 2014 
Kategori: Novel

1,322 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Kay Zaaraa “Babe! Buat apa tu?” Laungan Hanis yang agak kuat membuatkan Suraya serta merta mematikan tugas yang sedang dilakukannya. Selonggok dedaun kering menanti untuk dibakar api. Suraya mendongakkan kepala melihat mentari pagi yang sudah meningkat tinggi. “Hoi orang sebelah! Kau tak nampak aku tengah sapu sampah ni!!” Bidas Suraya nyaring. Sebelah tangannya memegang penyapu sementara... [Teruskan bacaan]

Novel : The Prom Dates 3

7 August 2014 
Kategori: Novel

862 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Anaressa “Kenapa menggeletar ? pekak eh ?” Tangan kanan dan kiri aku gengam kemas. Nampak sangat ke aku menggetar ? Yang aku ni pun satu, beria-ria menggeletar apahal ? Perlahan-lahan aku pusingkan badan menghadapnya . Mata jatuh pada wajahnya dan untuk kali keberapa , jantung berdegup kencang . Oh, stop beating please ! “Hai” satu sapaan tanda ramah. Ramah ke ? Aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan CintaMu Yang Pertama 3

7 August 2014 
Kategori: Novel

371 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Puteri An-Nur Mukminin BAB 3 Menyingkap tirai hati, Mengintai keampunan, Di halaman subur rahmat-Mu, Tuhan, Tiap jejak nan bertapak, Debu kejahilan, Akan ku jirus dengan madu keimanan, (Destinasi Cinta, MESTICA) ~Muhammad Yusof~ “Ada orang, dia dapat keputusan peperiksaan cemerlang, ada kerja besar, gaji besar, pangkat besar, ada anak isteri, dia langsung tak solat, mengaji memang tak buatlah... [Teruskan bacaan]

Novel : Namaku Bougainvillea…3

7 August 2014 
Kategori: Novel

376 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Azimah Lily BAB 3 Langkah Raja Khalida terhenti apabila melintasi bilik cucu tunggalnya. Lampu bilik itu bercahaya. Sekilas anak mata melirik ke arah jam dinding yang berhadapan dengan bilik Raja Awwadi. Jarum jam tepat menunjukkan pukul 3.00 pagi. Kebetulan dia terjaga dari tidur kerana haus. Dia ingin ke dapur tetapi dia mematikan hasratnya apabila mendengar suara Raja Awwadi.... [Teruskan bacaan]

Novel : Dalam Diam Mencintaimu 3

7 August 2014 
Kategori: Novel

600 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Maz Lyina Bab 3 MALAM jumaat seperti kebiasaan aku akan bermalam di rumah wan dan atuk untuk menolong mereka menjual nasi lemak di simpang jalan sekolah rendah. Aku ,membawa novel buat yang tersayang untuk dibaca malam ini. Mak menyuruhku membawa segala buku pelajaran untuk mengulang kaji dirumah wan nanti tapi aku hanya mendengar telinga kanan masuk, telinga kiri keluar. Mak... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Gangster! 3

7 August 2014 
Kategori: Novel

602 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nur Najihah 3 Sesudah Najihah menunaikan solat Zohor di surau, Najihah dipanggil oleh rakan sekerjanya Rodiah. “Kau free tak. Aku ingatkan nak ajak keluar lunch dengan aku. Aku tak de teman pula. Azi pula cuti MC,” kata Rodiah lalu membuka muka memujuk. “Ye la, Cik Rodiah. Aku pun belum makan lagi,” kata Najihah lalu berjalan seiring dengan Rodiah. “Aku nak ajak kau pergi makan kedai... [Teruskan bacaan]

Novel : Iktikad Cinta Sumaiyah 3

7 August 2014 
Kategori: Novel

155 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Rusmi Cinta Bab 3 Di ruang bilik, Pn. Azura menyemak kertas tugasan yang dihantar oleh Zack dari sehelai ke sehelai. Pn. Azura kagum dengan hasil kerja kumpulan Solehah. “Bagus hasil tugasan kumpulan kamu. Kamu ada bantu buat assigmnet ni?” “Walaupun baru semalam saya join group ni, tapi saya banyak bantu siapkan assignment ni. Sampai tak tidur saya puan.” Konfident Zack menjawab. “Baguslah... [Teruskan bacaan]

Novel : Pilihan Hati 3

7 August 2014 
Kategori: Novel

128 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Najaa Najwa BAB 3 SENYUMAN di bibir delisya masih tidak lekang. Statik! Dahsyat betul. Tak lenguh agaknya. Macam-macam cerita juga yang Delisya bebelkan dengan Ashriq tadi sewaktu Ashriq singgah dirumahnya pada petang itu atas ajakan papanya. Itu belum lagi ditambah dengan drama sebabak Natt dengan Zaim. Dahsyat lah dia orang ni. Macam manalah dulu boleh bercinta. Tiba-tiba sahaja kedengaran... [Teruskan bacaan]

Novel : Airmata Nur Tarra Iman 3

7 August 2014 
Kategori: Novel

302 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nur Aina Abdul Juhari BAB 3 Usai dari solat isyak, Iman terus keluar dari bilik tidurnya lalu menuju ke dapur. Terasa dahaga pula tekaknya. Di ruang tamu kelihatan Kak Zura, Kak Ita dan Kak Sue yang sedang kusyuk menonton televisyen segmen ulangan Jalan-Jalan Cari Makan yang di hostkan oleh Maria Tunku Sabri. Iman sekadar melihat rancangan tersebut dari jauh dan berlalu semula ke bilik. Biarlah... [Teruskan bacaan]

Novel : The Unsung Hero- Wira Yang Tidak Didendang 2

6 August 2014 
Kategori: Novel

9,097 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Melur Jelita BAB 2 BUNYI telefon bimbit. Dalam poket seluar pulak! Terkial-kial Deraman menyelukkan tangannya. Sulitnya! Dahlah kereta katik, kaki yang panjang, ruang yang sempit, nada dering memekak nyaring, “ Tolong…” pinta Deraman kepada Maryam bila deringan berbunyi semula. Maryam yang risau melihat keadaan kereta yang agak melelong segera menyelukkan jari jemari kecilnya ke dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku yang kau Sakiti 2

6 August 2014 
Kategori: Novel

1,708 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Fieda Sejak kejadian hari tu, Sudah 3 minggu aku tidak bertemu dengan Zafrul. Nak kata aku lega sangat. Tak lah juga. Masih terselit rasa risau dan takut. Setiap saat, setiap jam rasa takut ini tidak berkurang walaupun sedikit sejak aku bertemu dengan dia semula. Namun, aku bersyukur dia tidak mengejar aku pada hari tersebut dan tidak lagi menganggu ku. Aku berharap dia tak akan muncul dihadapan... [Teruskan bacaan]

Novel : Mamat Jambu Awek Sendu 2

6 August 2014 
Kategori: Novel

286 bacaan Catat Ulasan

Oleh : PUTERI AQISH Bab 2 BAJU KAMEJA yang tergantung disarung ke badan. Alunan lagu yang terpasang menemaninya. Sesekali bibir merah merekah itu mengikut sama mengalunkan irama yang mendayu. Hilang nyanyian di bibir, berganti pula dengan siulan halus. Rambut pendeknya di sisir rapi. Dia sudah lengkap berpakaian pejabat. Hanya perlu menyarungkan kasut sahaja. “Hmmm, boleh tahan tampan aku ni. Ni... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Congeniality Malaya 2

6 August 2014 
Kategori: Novel

461 bacaan Catat Ulasan

Oleh ALILA SOFEA Bab 2 “Hai, sengeh panjang nampak!” Lana tidak menjawab. Sebaliknya kembali mengeluarkan telefon bimbit yang baru sebentar tadi dimasukkan ke dalam beg sandang. “Aku wassap dia bleh tak?” “Siapa?” “Kau ni. Sudah terang lagi bersuluh pulak!” “Tu apa tu? Bidalan? Peribahasa?” “Entah! Mana-manalah. Amer lah. Ke kau pun nak ejas?” “Aku nak ejas Amer?... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 17 of 1,083« Pertama...10...16171819...3040...Akhir »