Novel : #HURT 1

5 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh:Rehan makhtar Prolog 1 Andainya aku tahu apa yang telah terjadi, Tak mungkin aku lepaskanmu daripada pelukan, Akan aku buang jauh kesakitan dalam hati, Terima kasih atas apa yang telah kau lakukan, Dan, aku maafkan segala kesilapan, Andai ada suatu hari lagi, Akan aku laungkan betapa rindunya aku setelah kau pergi, Maaf… kerana menyalahkanmu, Dan, aku begitu terluka kerana melukakanmu…... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Kau Kata Cinta 1

5 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh:: Razlina Azura Prolog SEORANG gadis yang bertubuh kecil berdiri di tepi tingkap apartmen yang disewanya. Dia sedang membuang pandang ke luar. Melihat panorama petang di bumi asing ini. Lima tahun dia berada di sini. Jarak dan waktu telah menjadikan dirinya seorang yang bijak dan matang. Banyak kenangan yang singgah di kota ini. Keindahan bumi asing ini akan disematkan ke dalam mindanya agar... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Awek Despatch 4

5 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh:kynn latif KEY terduduk keletihan di tengah-tengah padang futsal. Peluh yang berjejeran pada wajah, diseka dengan T-shirt yang tersarung di tubuhnya. Bajunya itu telah pun basah kuyup dan berbau masam. Dia menoleh ke sisinya apabila seseorang menghulurkan sebotol minuman isotonik untuknya. Sekuntum senyuman dihadiahkan buat gadis manis itu. “Penat?” soal gadis itu manja. “Eh, taklah! Letih... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Romantik 4

5 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh:Dalila Sofea Bab 4 Arif Muzaffar melangkah keluar dari Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas dengan menyorong troli sarat dengan beg pakaian. Aduh, mana mak ni? Ayah pun! Tak kan balik lepas tiga tahun tak nak jemput kut! Ha, tu pun mak! “Far! Far! Far!” “Ish, mak ni. Panggil Muz lah!” “Banyak kamu punya Muz. Kenapa kamu kurus sangat ni? Kamu ambik dadah ya?” Tangan Zakiah... [Teruskan bacaan]

Novel : Diguna-Guna Cinta 4

5 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Jana Yes! Minggu terakhir untuk menamatkan Alkisahku di sini. Suka duka sebagai pelajar. Pada saat-saat akhir, tragedi Makcik Guard. Sisa-sisa marah masih berbaki di hati. Aduhai hati..kenapa berat benar untuk memaafkan Kimi. Sedihlah pulak grad tanpa buah hati. Umur makin meningkat, saham makin menurun. Semenjak tragedi makcik guard Hakim tidak pula memujuknya. Sia-sia je aku merajuk! “Hmmm….... [Teruskan bacaan]

Novel : Kalau Saya Sayang Awak?? 4

5 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Habibah Halim BAB 4 Farra mundar mandir di luar rumah. Tak, bukan ini yang diinginnya. Memang dulu dia mahu, tapi sebelum dia dimalukan. Bahkan hubungan dia dengan keluarga Hairi amat baik, jadi dia tak ingin mengorbankan hubungan itu dengan janji sebuah pernikahan. Dia merasakan dia tidak selamat andainya Hairi menjadi suaminya. Dia tidak sedar Radzi agak kalut melihatnya di luar rumah. Hairi... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Yang Bersemi 4

5 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: SMAHADZIR 4 ENTAH naluri apa yang membuat Amir Hasraf menggerakkan lengan-lengan melingkari pinggang Marta Francisca. Sekejap terasa tubuhnya menegang. Otaknya bagai tertutup kabus, matanya terpejam ketika dia merengkuh pinggang Marta Francisca dan meletakkan wajah di sebelah bahu perempuan tersebut. “I will miss you,” bisik Amir Hasraf di telinga Marta Francisca. “Terlalu sukar untuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Ijazah Di Bengkel Kereta 4

5 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Effendi Asrul 4 HIKMAH YANG TERSEMBUNYI Dari jauh kelihatan laut membiru tenang. Bersama suara ombak yang jelas kedengaran menghempas pantai. Buih-buih memutih berapungan membasahi gigian. Sekejap timbul. Sekejap hilang. Dibawa ombak yang menghempas pantai. Angin yang datang dari arah laut bertiup perlahan dan nyaman. Pohon-pohon seperti menari-nari. Ke kanan. Ke kiri. Mengikut rentak tiupan... [Teruskan bacaan]

Novel : Black’ Smith Let Us Just Love 4

5 January 2016 
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Black’ Smith Let Us Just Love 4

Oleh: rayyan’Sue BAB 4 Pagi-pagi lagi bunyi bising dari arah luar rumah sangat mengganggu tidur Arya. Sarra usah katalah dia kalau dapat tidur susah hendah bangun. Kalau gempa bumi berlaku belum tentu dia terjaga daripada tidur. Silap hari bulan dia yang jadi mangsa gempa bumi yang tersenarai sebagai mangsa hilang di dalam akhbar. Susah kalau dapat kawan orang yang tidur mati ini. Mahu atau tidak... [Teruskan bacaan]

#HURT

4 January 2016 
Kategori: Novel Di Pasaran

Tiga tahun. Bukan waktu yang singkat untuk dilalui namun harapannya tetap ada, agar di balik tembok tinggi ini ada cahaya yang bergemerlapan buat dirinya. Tapi, sekali lagi ujian menyapa. Bersua dengan Raqib, buatkan Aatiq menaruh harapan indah tanpa dia tahu, lelaki itu hadir untuk terus buat dia rasa berdosa. “Baru berapa kali jumpa Encik Raqib, saya mengaku memang saya tak terhadap. Saya tak tahu... [Teruskan bacaan]

Bila Kau Kata Cinta

4 January 2016 
Kategori: Novel Di Pasaran

“Sweetheart, I miss you so much. Where have you been?” Siti Sara, si pramugari jelita menyangka, panggilan sweetheart yang diterimanya daripada Idzham merupakan petanda bahawa jejaka itu ada hati padanya. Namun, saat Iftitah diperkenalkan sebagai bakal isteri Idzham, Siti Sara bingung. Luluh hatinya tika melihat cinta pertamanya menjadi milik insan lain. Lantaran itu, pabila pinangan yang tidak... [Teruskan bacaan]

Novel : Awak Tunggu Saya Eh? 3

31 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh : NABELLA BAZLI BAB 3 “Siapa nak ke koperasi lepas maghrib nanti?” Linda menyoal sebaik saja masuk ke dalam bilik bersama sabun mandi di tangan. “Waalaikumussalam.” kataku dalam nada sarkastik dan meleret. Ain yang sedang sibuk membentangkan sejadah untuk aku, dia dan Linda mengangkat ibu jari kepada aku bersama senyuman melebar di bibir. Linda mengeluh. “Assalamualaikum warahmatullah... [Teruskan bacaan]

Novel : Gadis Shallot 3

31 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh : aenaruzayni Sufia mengaul-gaul minumannya dengan straw. Beberapa hari ini sememangnya pemikirannya melayang, memikir soalan yang tiada jawapan. Dibelakang tempat duduk sufia, kelihatan dua orang gadis yang berjalan menghala ke arahnya tanpa disedari. Amber mengeleng melihat tingkah laku jojo yang berjalan perlahan bagi mengejutkan sufia, yang tidak perasan dengan kehadiran mereka. Dan 1,2,3 “hah!”... [Teruskan bacaan]

Novel : Turutan Maut 3

30 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Mohd Ikmal Hakim Abdul Ghani BAB 3 SELEPAS kejadian kes pembunuhan ke atas Nuri Alissa, pihak media sering menjadikan kes tersebut sebagai tajuk utama. Slot berita di setiap siaran televisyen juga selalu memaklumkan maklumat terkini yang mereka terima daripada pihak polis. Sudah tiga hari kes tersebut menjadi liputan hangat pelbagai medium media massa. Kebanyakan sidang media bersama pihak polis... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Digital 3

30 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh : a.k.bakar BAB 3 : ALAMAT E-MEL ” Nak jadi kawan saya?” mesej dibaca Jwanita. Nak jadi kawan saya? mesej itu masih terpapar pada monitor. Jwanita telah memikirkan jawapan yang sesuai, supaya lelaki ini yang baru muncul tidak menjadi duri dalam daging seperti ‘kasanova’. ‘Mengapa tidak?… Pasti boleh…Tapi saya kena berhati-hati… menjadi kawan... [Teruskan bacaan]

Novel : Tika Itu… Inai Masih Merah 5

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh:April Snow “MAMA…” Langkah kecil Abid laju menuruni sofa menuju ke pintu utama yang terkuak usai telinga menangkap ucapan salam daripada lontaran suara yang tidak asing di telinga. Tubuh bersarung pijama biru pantas memaut jari-jemari Hannan lalu dikucup. Seperti selalu. Hannan jala senyum. “Hai anak mama yang handsome. Kenapa tak tidur lagi ni, hmmm?” Jari-jemari kedua-dua saling... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Hati Sayang 5

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh:Hairynn Salehuddin “Ini Cik Lara Alina ke?” soal seorang wanita dalam talian. Nombor yang tidak pernah dia nampak sebelum ini. Nak suruh datang temu duga ke? Bagusnya kalau begitu. “Ya, saya.” Lara masih berharap yang panggilan tersebut berkaitan dengan kerja. “Saya wakil kepada Tan Sri Roslan. Sebenarnya cik, Tan Sri nak menjemput Cik Lara dan Sofea datang ke rumahnya hari Sabtu ni.... [Teruskan bacaan]

Novel : Melodi Cinta II 5

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh: Penulisan2u Nurul Ain Syuhada Dan Dia Jodohku “Nak atau tak nak, kau akan jadi milik aku suatu hari nanti!” “Dan kalau saya jadi milik awak, saya yakin… Saya ialah gadis yang paling malang sekali!” “Farish, junior masuk bulan lima ni. Kau nak join jadi fasilitator tak?” tanya Aidil kepada lelaki yang sedang menghembuskan asap rokok keluar melalui hidungnya. “Junior? Fasilitator?... [Teruskan bacaan]

Novel : Magisnya Cinta 5

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh: Syamnuriezmil “MACAM mana? CRK kata apa? Logik tak lukisan kau tu?” Ridzwan masuk ke dalam bilik Adib sebaik saja mendapat tahu Adib sudah pulang daripada berjumpa dengan Rose Khadeeja. Tak sabar Ridzwan nak tahu apa maklum balas Rose. Pelik juga sebab telefon ni tak berdering. Kalau Adib pergi jumpa Rose, confirm telefonnya menyala, kenalah dia dengan Tan Sri Megat Yusuf tu. Kali ini tiada!... [Teruskan bacaan]

Novel : Terima Kasih Sayang 5

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh:Fariha Aisya PAKAIAN yang bergantungan di butik itu dibelek-beleknya. Sedang dia leka membelek-belek pakaian, seseorang menegurnya dari belakang. “Hanna?” Hanna berpaling ke belakang. Kelihatan seorang wanita berpakaian seragam polis berdiri di belakangnya. Lama mereka berdua saling berpandangan. “Jiha?” soal Hanna. Wanita itu mengangguk. Mereka berdua lantas saling berpelukan, melepaskan... [Teruskan bacaan]