Novel : 0ne Step Closer 16

17 July 2014 
Kategori: Novel

1,659 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Nia Sophia BAB 16 Farhan melipat sejadah dan meletakkannya di tempat biasa. Songkok yang berada di atas kepala dibuka sambil kakinya mengatur langkah ke katil. Seraya duduk di atas katil dia meletakkan songkok itu di meja kecil sebelahnya. Wajah Lea yang tidur di pembaringan sebelah dilihat. Farhan tersenyum. Pagi-pagi sudah melihat wajah manis itu membuatkan hatinya tenang. Entah sejak kebelakangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Double A Ku 16

17 July 2014 
Kategori: Novel

1,073 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Aaya Evans Bab 16 “Astaghfirullah al-azim.” Terduduk dibuatnya Datin Zulaikha di atas sofa apabila mendengar apa yang terjadi dari mulut Tengku Avian. Lama dia mendiamkan diri sebelum menggelengkan kepala. Seakan tidak percaya dengan pernyataan yang diberikan anak terunanya itu kepadanya sebentar tadi. Tengku Avian meraup wajahnya. Dia melabuhkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Ada Dia Di Hati 16

16 July 2014 
Kategori: Novel

1,296 bacaan 1 Ulasan

Oleh : DNae SOFIA menyelak satu persatu kotak hiasannya. Namun kalung yang di carinya itu tetap juga tidak di temui. “Abang, kalung permata Sofia hilang.” “Kalung yang mana?” soal Tuan Razman acuh tak acuh. “Ala kalung yang abang hadiahkan masa hari jadi Sofia hari tu..” terang Sofia lagi. “Macam mana boleh hilang?” soal Tuan Razman. Dia juga hairan, takkan ada pencuri di dalam rumah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Si Photographer 16

16 July 2014 
Kategori: Novel

1,082 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Dalila Samsudin Part 16 Amirul keluar dari keretanya dan menuju ke arah Aina. “Hai Aina! Awak buat apa kat sini?” tanya Amirul.”Hai.Takda, ingat tadi nak makan kat kedai ni tapi takda kawanlah.Tu yang rasa nak balik je” tipu Aina sambil tersenyum.Amirul diam seketika.”Zain mana?” tanya Amirul.Aina terdiam . “Dia.. dia busy agaknya..” jawab Aina... [Teruskan bacaan]

Novel : Cucu VS Cucu Menantu Nek Kalsum 15

16 July 2014 
Kategori: Novel

1,828 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ISME_ANA Bab 15 IRSYA NATASYA menggigit pen di tangannya. Otaknya sedang ligat mencari idea untuk dibawa ke medan perbincangan bersama Irfan Faris di sebelah petang. Itu adalah masa yang dijanjikan. Apa yang telah ditulis kini dibaca kembali. PLAN A : Culik Tok Kadi PLAN B : Dia lari. PLAN C : Aku lari. PLAN D : Ada awek menyibuk cakap yang mamat tu kekasih dia. PLAN E : Aku terima aje sebagai... [Teruskan bacaan]

Novel : Mengakhiri Cinta Ini 14

16 July 2014 
Kategori: Novel

885 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Syerah Nasir Bab 14 Masih lagi mengenakan busana pengantin rona krim dan biru muda itu, Aisyah duduk di di atas kerusi yang terdapat di dalam gazebo di halaman rumahnya itu. Hanya termenung jauh, Aisyah membayangkan apa yang bakal berlaku pada dirinya selepas ini. Hatinya sebak saat mendapati bahawa Wafiq tidak meredhai perkahwinan ini. Perasaannya bercampur-baur. Sememangnya gadis itu... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkinkah Kau Milikku 15

16 July 2014 
Kategori: Novel

1,379 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Mr.Mz Fatimah sedikit terkejut akan kata kata anaknya , Deena bahawa Ariz mahu berkahwin dengannya . Deena pun setuju kerana dia mencintai lelaki itu . Tetapi Fatimah tidaklah menunjukkan ciri ciri tidak suka malah Deena lihat ibunya itu seperti gembira mendengar berita ini . Alhamdulilah jika ibunya suka akan hajat mereka itu . Hanya kenduri kahwin biasa biasa saja yang dibuat oleh mereka .... [Teruskan bacaan]

Novel : 9 Years In Love 15

16 July 2014 
Kategori: Novel

1,539 bacaan 1 Ulasan

Oleh : NAZA “Awak buat apa dekat sini?” Aku tanya dia dengan muka yang penuh rasa tak percaya. Betul ke apa yang aku tengok ni? “Datang tengok korang graduate, of course!” Dia cakap dengan muka yang penuh ceria. Okey, sah memang dia yang sedang berdiri dekat depan aku sekarang ni. Tapi Ayna tak cakap pun yang dia ni nak datang. “Aku pun tak tahu yang mamat ni nak datang... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan Aku Terus Mencintaimu 15

16 July 2014 
Kategori: Novel

1,696 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Rodhiathul Rashid Bab 15 Qhairul melihat satu demi satu fail atas meja disentuhnya namum tiada satu fail projek yang dihantar Zizie tadi menarik minatnya. “Ahhh.. tak boleh jadi kalau macam ni,!” Qhairul mengetuk meja dengan jarinya berulang kali. Tepat jam 6 petang Qhairul keluar dari biliknya sambil membimbit briefcase di tangannya. Matanya terus tertumpu kepada meja Nisha. “Zizie, Nisha... [Teruskan bacaan]

Novel : Kotak Usang Permata 15

16 July 2014 
Kategori: Novel

284 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Mohd Ikmal Hakim BAB 15 IMRAN meletakkan motosikalnya di tempat yang sering dia gunakan dan menguncinya seperti biasa. Walaupun memakan sedikit masa untuk mengunci motosikalnya, Imran tidak kisah. Apa yang penting, motosikalnya itu selamat. Baginya, dia sudah berusaha apa yang termampu. Selebihnya dia hanya berserah pada takdir. Doa, usaha dan tawakal. Itulah prinsip hidupnya yang dipegang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta U 15

16 July 2014 
Kategori: Novel

698 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Norzahidlia BAB 15 “Ada mata tak?“marah Hafizal. Dia memegang bahunya yang dilanggar oleh Amylia. “Sorrylah. Tak perasan tadi“jawab Amylia. “Huh. Tak perasan konon. Jangan-jangan awak memang sengaja langgar saya“tebak Hafizal. “Sorry sikit. Buat apa saya nak langgar awak? Macamlah saya takda kerja.“balas Amylia. “Memang awak takda kerja pun“balas... [Teruskan bacaan]

Novel : Encik Pendekar dan Mr. Keju 15

16 July 2014 
Kategori: Novel

563 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 15 “Jalan bercabang dua terbentang di hadapan, jalan mati terhampar di fikiran.” Bentuk tubuh lelaki yang berada di dalam kanvas diperkemaskan lagi. Bagi Inderawan, lelaki di dalam lukisan itu melambangkan seseorang dalam kehidupan realitinya. Insan tersebut seharusnya menjadi insan yang paling rapat dengan dirinya selepas ibunya. Tetapi apa yang berlaku sebenarnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Tak Kuduga 15

16 July 2014 
Kategori: Novel

566 bacaan Catat Ulasan

Oleh : HAIZA HAIFA SUATU KETIKA DAHULU, padang sekolah yang kosong dan luas ini pernah menjadi tapak jajahan mereka. Selesai sesi persekolahan, mereka tidak terus balik tetapi mereka akan lepak dahulu di bawah pohon angsana sambil membuat kerja sekolah. Selepas itu pula, mereka akan ke pantai dan kemudian barulah pulang ke rumah. Leteran ayah dan ibu tika itu, memang berbisa dan berbirat juga badan... [Teruskan bacaan]

Novel : Mr & Mrs EGO 14

16 July 2014 
Kategori: Novel

2,539 bacaan Catat Ulasan

Oleh : AiLeen BAB 14 Nur Alia sedang tekun membuat kerja di dalam bilik kerjanya.Syafiq Rizal dari jauh mencuri pandang Nur Alia yang sedang sibuk itu.Lama dia memandang isterinya.Bilik mereka hanya bersebelahan sahaja. Pintu bilik Syafiq Rizal diketuk oleh Dato Kamal ayah Syafiq Rizal,lalu dia masuk. “Rizal nanti kita lunch bersama,ayah ada hal nak bincang dengan kamu.Rizal… ?” Dato Kamal... [Teruskan bacaan]

Novel : Mr. Mata Sayur 14

16 July 2014 
Kategori: Novel

914 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Dlya Bab 14 Airiel terjaga dari lenanya, kepalanya terasa lebih ringan. Tangannya memegang dahi bila dia merasakan ada sesuatu bertepek. Dia mengengam sapu tangan berwarna pink. Tanpa sedar bibirnya mengukirkan senyuman. “Qaira..” seakan berbisik nadanya. Qaira mengelengkan kepalanya beberapa kali, aku salah dengar.. ye! Aku salah dengar. Tak kan la mamat mata sayur tu ajak aku kahwin pulak?... [Teruskan bacaan]

Novel : Jodoh Pasti Bertemu 14

16 July 2014 
Kategori: Novel

1,506 bacaan 3 Ulasan

Oleh : N.S Hannah JODOH PASTI BERTEMU N.S HANNAH BAB 14 Anna memeluk mesra lengan Shamil, melangkah menuju ke pintu panggung yang akan menayangkan cerita Monsters University itu. Ada mata-mata nakal menoleh pada kemesraan mereka. Mungkin cemburu melihat Anna bersama jejaka segak, atau iri melihat Shamil diiring gadis secomel Anna. Biarkan mereka. Anna dan Shamil hanya mahu menghabiskan petang bersama... [Teruskan bacaan]

Novel : I Hate You… 14

16 July 2014 
Kategori: Novel

2,494 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Aleeya Saaid BAB 14 “Rania….Shahrul call aku tadi..” Aku masih bawa kereta perlahan-lahan ..ku sangkakan Encik Rayyan akan follow kereta aku. Rupanya kami yang follow dia ..buang masa. Aku mana reti bawak kereta slow ya hamat macam dia bawak ni. Ni macam nak makan angin aje. “ Kau cakap apa…” “Dia tanya lah… call kau dia tak dapat..aku cakap phone kau habis bateri je…tapi... [Teruskan bacaan]

Novel : Hingga Dia 14

16 July 2014 
Kategori: Novel

441 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Orked Putih Bab 14 Sejak pertemuan yang tidak disengajakan di butik LV tempoh hari, hati Netty sentiasa tidak keruan. Dia tidak sangka wanita itu muncul semula dalam hidupnya dan mampu merampas hati kekasihnya kini. Dia juga berasa tidak puas hati dengan Adam bila teringatkan bagaimana Adam menerangkan tentang Nia. “Tak perlulah you tahu pasal dia. Dia biasa-biasa je. Takkan tergugat... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh My Prince! 13

16 July 2014 
Kategori: Novel

683 bacaan Catat Ulasan

Oleh : aku_diA Oh My Prince 13 Awal pagi itu aku bangun apabila terdengarkan bunyi ayam berkokok di tepi rumah. Terasa hening suasana kampung ni pada waktu pagi. Aku mencapai telefon di sebelah bantal. Jam yang ada aku lihat. Sudah pukul lapan setengah pagi. Hai? Sunyi je rumah? Takkan dia orang ni tak balik-balik lagi? Terpandangkan icon mesej yang belum dibaca, aku membuka bahagian mesej. Dua mesej... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Takkan Suka Kau 13

16 July 2014 
Kategori: Novel

556 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Eyla BAB 13 “SAYA nak balik.” Setelah beberapa ketika kedua-dua sahabat baik itu sekadar bertukar pandang tanpa ditemani sebarang bicara, Maisara akhirnya bersuara. Tanpa mempedulikan Amani, gadis itu terus menolak kerusi di meja makan itu dan terus bangun meninggalkan Amani. Namun, Amani cepat-cepat mengekorinya, lantas mencapai lengan Maisara, menghalang gadis itu daripada terus melangkah... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 17 of 1,076« Pertama...10...16171819...3040...Akhir »