Novel : Terima Kasih Sayang 5

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh:Fariha Aisya PAKAIAN yang bergantungan di butik itu dibelek-beleknya. Sedang dia leka membelek-belek pakaian, seseorang menegurnya dari belakang. “Hanna?” Hanna berpaling ke belakang. Kelihatan seorang wanita berpakaian seragam polis berdiri di belakangnya. Lama mereka berdua saling berpandangan. “Jiha?” soal Hanna. Wanita itu mengangguk. Mereka berdua lantas saling berpelukan, melepaskan... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Fash ececeh..nak wat muke kesian la tue,.muke cam tapir..haha..ye la,jumpa malam ni.Tapi tak lama tau..karang,tak pasal-pasal aku kena cekup ngan kau”ujar ku mengenakan khairul. “Banyak la kau punya cekup..kau ingat kita berdua je ke kat sana?Tapi kalau kena cekup,ok gak..Kahwin free..haha..”Khairul ketawa sendiri membayangkan bagaimana kalau benar dia berkahwin dengan Zarina..Mati aku..gumam... [Teruskan bacaan]

Novel : Awak Kat Mr Google 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Sri Wahyuni BAB 2 Keesokan harinya, Melia datang ke pejabat dengan langkah yang longlai. Mana tidaknya, peristiwa semalam menghantui diri. Iskh… Iskh… Iskh… yang aku ni pun satu kerja tidaklah lama mana dah nak cari fasal dengan skandal bos. Memanglah aku kalah. Skandal ke?. Ah… lantaklah. Buat menyesakkan fikiran sahaja. Dia terus sahaja membelokkan kenderaan untuk sampai ke pejabat. Tidak... [Teruskan bacaan]

Novel : Kenangan Manis Cinta Fareez 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh: Elliot Berry 17 June 2004, Khamis 12.00AM Kediaman Manis Hari ini Munzir berdiri lama di pintu bilik Manis, memerhatikan adiknya yang sedang terbaring sambil memerhatikan siling bilik yang berukir cantik itu. Sudah seharian dia begitu, Munzir sendiri kerap berdiri di situ setiap hari selama beberapa jam untuk melihat keadaan Manis yang begitu. Adiknya itu sudah seperti mayat bernyawa, kesan dari... [Teruskan bacaan]

Novel : Doktor Cinta Beta 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Hati Emas Tiba-tiba pintu terkuak. Farah segera meloloskan diri dari Dr. Ashraf. Sementara Dr. Ashraf segera berpaling dan duduk meneliti fail pesakit tadi. Berpura-pura seolah sedang menaip laporan prosedur yang baru dilakukannya tadi. Suasana hening tiada bunyi. Berkira didalam hati, satu, dua, tiga! Farah dan Dr. Ashraf saling menoleh diantara satu sama lain. Kemudian pandangan mereka jatuh... [Teruskan bacaan]

Novel : Suara Hati Sofiyah 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Syahirahab Bab 2 Suasana di dalam dorm aspuri kelihatan agak suram apabila teman sebilik yang lain hanya mendiamkan diri saja. Aku terbayangkan saat di mana Indah membuat lawak favouritenya sehingga kami tertawa melihat gayanya membebel dan berjalan tertonggek-tonggek seperti bibik indon. Namun, semuanya hanya tinggal sebagai secebis kenangan manis buat kami. Lamunan aku terhenti apabila Bibah... [Teruskan bacaan]

Novel : Surat Cinta Terakhir 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Irdina Adriana Bab 2 Suasana di dalam dorm aspuri kelihatan agak suram apabila teman sebilik yang lain hanya mendiamkan diri saja. Aku terbayangkan saat di mana Indah membuat lawak favouritenya sehingga kami tertawa melihat gayanya membebel dan berjalan tertonggek-tonggek seperti bibik indon. Namun, semuanya hanya tinggal sebagai secebis kenangan manis buat kami. Lamunan aku terhenti apabila... [Teruskan bacaan]

Novel : Sirna Melayu 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh : aina balqis BAB 2 BEGITU pulang dari solat Terawih berjemaah, Mazrul masih tidah jemu-jemu mengemas segala jenis buku di dalam kotak-kotak berwarna coklat. Buku-buku yang tersusun cantik dikeluarkan semula lalu dibiarkan berselerak diatas permaidani usang diruang tamu. Untuk apa? Jawapannya tidak serasi dan harus disusun semula. Menyusun dan terus menyusun hingga tiba pada tahap kepuasan maksima.... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Yang Ku Nanti 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Hijratul Akisya ***2*** “Mia kau datang dengan apa!” Miasarah mengangkat muka. Hilang tumpuannya gara-gara terkejut mendengar sapaan Razlan yang datang secara tiba-tiba muncul dimuka pintu biliknya. Bagi salam pun tidak tiba-tiba datang bertanya. Jam didinding dikilas sebentar, baru pukul 3 petang. Kenapa pula Razlan tercongok didepan pintu biliknya dan menyoalnya begitu. Apa kena mengena... [Teruskan bacaan]

Novel : Encik Suami Mr Hot Temper 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh: Musfirah Muzairi BAB 2 Daniel memerhatikan senarai nama di skrin telefonnya. Selepas mencari, dia menekan butang panggilan di telefon iPhone 6 plusnya. “Hello,Hareez! Aku nie,”sapa Daniel. “Kalau ya pun, bagilah salam dulu. Kitakan orang Islam jadi segala percakapan haruslah diberikan dengan salam”ceramah percuma diberikan kepada Daniel. “Ek eleh nak ceramah orang konon, padahal... [Teruskan bacaan]

Novel : Sabarlah, Farisya 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh: syamy adilah Pagi ini memang menyusahkan aku. Keluar masuk bilik air tanpa henti. Tekak aku rasa loya. Hanya tuhan saja yang tahu betapa rasa peritnya tekak ini. Kepala pulak pening. Agaknya inilah dianya yang dikatakan morning sickness. Ya. Aku telah pun mengandung. Tetapi, Harris tak tahu lagi. Kejadian semalam membuatkan aku rasa kasih sayang dia sudah semakin pudar. Tak guna aku bagitahu... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Isteri Sempurna 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh: harif iriaz BAB 2 Daniel memerhatikan senarai nama di skrin telefonnya. Selepas mencari, dia menekan butang panggilan di telefon iPhone 6 plusnya. “Hello,Hareez! Aku nie,”sapa Daniel. “Kalau ya pun, bagilah salam dulu. Kitakan orang Islam jadi segala percakapan haruslah diberikan dengan salam”ceramah percuma diberikan kepada Daniel. “Ek eleh nak ceramah orang konon, padahal perangai... [Teruskan bacaan]

Novel : Qasih Dalam Hati 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh: HANA J.JUHARI Bab 2 Aku amat letih kerana hanya duduk di pejabat. “Bosan nya. Julie, masuk sekejap.” Hanya Julie, setiausaha, PA dan sahabat karib ku di Cambridge University. “Ye Cik Qas? Anything?” Tanya Julie sambil melihat bosnya, yang juga sahabat karibnya sejak di universiti dulu. “Amboi, sejak bila pula you panggil I cik ni? Menyindir ye?” “Tak adalah. Ada apa?” Aku termenung... [Teruskan bacaan]

Novel : Jalan Pulang 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh: Effendi Asrul SEORANG TUA Dia melemparkan pandangan yang tajam ke arah desiran ombak yang tak putus-putus menghempas pantai. Buih-buih memutih berapungan. Membasuh pasir dan batu-batu kecil di gigian. Pagi masih muda lagi. Bola matahari bersinar indah terang-benderang. Bayu laut bertiup lembut. Sungguh segar sekali. Pohon-pohon cemara yang tumbuh di sekitar pantai meliuk-liuk ke kiri dan kanan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Tautan Rindu 2

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh: HALIJAH TUKIRAN BAB 2. “Aku rasa ada something yang cuba dia sembunyikan daripada kita. Hei, aku rasa tak puas hatilah!” Bentak Safrina secara tiba-tiba membuatkan Dahlia yang sedang berjalan di sebelahnya tersentak. Safrina yang daripada tadi berdiam diri secara tiba-tiba melepaskan kemarahannya. Sudah Dahlia menduga. Diamnya gadis di sebelahnya tadi pastinya bersebab. Safrina seorang... [Teruskan bacaan]

Novel : Hingga Akhir Nanti 1

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Dang Seri Nilam HINGGA AKHIR NANTI. PROLOG AHMAD DANIEL gelisah, berpeluh sejuk satu badan. Tangannya yang menyambut huluran tangan Ayah pengantin perempuan sebagai wali bergetar. Peluh mula terpercik di dahinya. Matanya masih mengerling pintu pagar masjid. Seorang lelaki yang berbadan sasa dan memakai full face helmet terpacak kukuh berpeluk tubuh diatas motorbike. Jantungnya berlari laju... [Teruskan bacaan]

Novel : Gangsterku Manja 1

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Lya GANGSTERKU MANJA BAB 1 “Menyusahkan hidup aku betul. Apasal kau tak ikut mampus sekali dengan mak kau? Bapa kau entah mana hilang. Mak kau tu dulu degil, aku suruh kahwin dengan orang kaya dia pergi kahwin dengan orang miskin. Bila diorang dah takde, mulalah nak menyusahkan hidup aku dengan membela kau. Kau keluar! Aku tak nak tengok muka kau lagi. Keluar!” Sejurus itu, dia menolak... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Bukan Milikku 1

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Daiyens Njw PROLOG Hasya Nafirah begitu gembira sebaik sahaja mengetahui papanya sudah membatalkan hajat untuk menyatukannya dengan Nazim Kamil,lelaki yang langsung tiada ciri-ciri lelaki idamannya. Dalam diam,Nazim mula menyukai Hasya namun sebaliknya pula bagi gadis itu. Hasya bagai tidak berpijak di bumi yang nyata apabila terserempak dengan bekas kekasih hatinya,Daniel. Cinta antara Hasya... [Teruskan bacaan]

Novel : Seteguh Titiwangsa 1

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Irsyah PROLOG Langkah kakinya diatur laju. Bergerak pantas menuju ke perpustakaan yang terletak di blok tengah berdekatan blok pentadbiran bersebelahan padang sekolah. Laju kakinya melangkah, tetapi sebaik sahaja tiba di tepi padang sekolah terus kakinya diatur kemas kerana malu melalui sekumpulan pelajar lelaki yang sedang beriadah. Kelihatan beberapa orang pelajar lelaki yang sedang bermain... [Teruskan bacaan]

Novel : Salahkah Aku Mencintai Dirinya 1

29 December 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Zulfakar Juhanis Bab 1: Fatimah!!! siapa yang tidak kenal akan dia. Dialah perempuan yang cantik dan ayu sekali dekat sekolahnya malah di kampung yang dia menetap. Fatimah digilai ramai jejaka macho yang seperti bertepek – tepek pada Fatimah. Fatimah tidak suka akan semua itu. Baginya biarlah dia habiskan pelajarannya, lagipun ayahnya juga pernah berpesan untuk tidak bercinta pada seusia... [Teruskan bacaan]