Novel : Mr Annoying Saya 3

9 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Mikael Iman BAB 3 Meera menggosok baju dan tudung yang disediakan semalam . Hey lah tudung ni , meyampah aku nak gosok , besar betul . Tak baik merungut Meera . Hilang pahala kau bah . Kalau nak buat sesuatu tu kena ikhlas . “Okay siap !! Jyeahhh !!” Opss , terjerit pulak . Kalau Mak dengar mampus gue . “Meera !! Kau dah buang tebiat apa ? terjerit – jerit pepagi ni .” Kan aku dah... [Teruskan bacaan]

Novel : Hilang 3

9 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : LEMONADE BAB 3 Minn membetul letak baju kurung shiffon hijau putih itu atas penyangkut. Butik Kasih yang terletak di area Greentown itu kosong. Langsung tak ada customer. Tuan punya kedai memang jarang datang. Dia yang menguruskan semua tu seorang. Dia menjengah keluar butik. Jam dah 6 petang. Deretan kedai-kedai kain yang ada didepan, belakang, kiri dan kanan pun tak berorang. Mungkin, orang... [Teruskan bacaan]

Novel : Crushku, Jodohku? 2

9 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Riesya Dee BAB 2 “Terima kasih Cikgu Haziq!” bergema suara pelajar-pelajar kelas 3 Cemerlang. Waktu rehat sudah bermula. Semua pelajar segera bangun dan beredar dari kelas untuk ke kantin sekolah. Perut yang lapar ini perlu diisi makanan. Waktu pagi ini, sarapan sangat penting untuk mudah menerima pelajaran. Perut kenyang, hati pun senang. Air mineral juga perlu diambil dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Awesome 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Hani Rehani BAB 1 Tujuh jam perjalanan dari Kuala Lumpur menuju ke Bachok, Kelantan membuatkan badan Nur keletihan terutamanya di bahagian punggung. Kebas tak terkata! Setelah keretanya berhenti betul-betul di bawah pokok ru berhampiran dengan pantai, pintu kereta terus sahaja dibuka perlahan. “Wah leganya… Alhamdulillah… akhirnya sampai jugak dekat sini.” Nur mengeliat kuat,... [Teruskan bacaan]

Novel : 3 Cinta 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Lina 3 Cinta (BAB 1) TIGA nama, tiga perwatakan berbeza, tiga muka yang berbeza. Tetapi! Kekacakan, kekayaan, keluarga, semuanya sama malah berada dalam tahap maksimum! Khaliq Hakim, berpersonaliti seperti maksud namanya juga. Kreatif dan bijaksana. Dialah tonggak utama keluarga memandangkan dia anak sulung dan dihormati serta disayangi oleh adik-beradiknya yang lain. Sangat rajin bekerja.... [Teruskan bacaan]

Novel : Ceritera Cintaku 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : qaseh fadillah Bab 1…. “Sungguh indah..hari yang cerah…”aku bernyanyi sendiri,riang…Pagi yang damai ini membuatkan aku begitu bersemangat untuk ke sekolah.. Siapa aku?? Namaku putri Nurin Soffiya bt.Megat Saifudin…kenapa putri?? Wah macam skrip drama Putri kt tv lah plak kan???hehehe… Sekarang aku baru berumur 16 tahun..mentah lagi mama cakap.. familyku bolehlah dikatakan... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh Alana 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Hazirah AS BAB 1 QASEH ALANA meliarkan pandangannya di sekitar bangunan yang mencanak tinggi itu. Dia sendiri tak sangka yang dia terpilih menjadi pekerja di syarikat yang gah ini. Qaseh Alana mengorak langkah masuk ke dalam bangunan itu. Sampai sahaja di meja penyambut tetamu, Qaseh Alana terus menegur penyambut tetamu tersebut. “Selamat pagi. Ada apa-apa yang boleh saya bantu Cik?” Soal... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Recycle 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Affina Ross Bab 1 – Drama Sebabak! Jendela di buka luas. Hari yang indah, syukur alhamdulillah. Selamat datang Cik Matahari! Dipersilakan masuk udara pagi! Senyuman yang paling manis untuk diri sendiri! Wah! Siapakah gadis yang cantik itu? Hmm… pakaian sekolah bersih lagi tegang bergosok, aurat tertutup sempurna, beg galas merah jambu, jam tangan pun merah jambu! Memang... [Teruskan bacaan]

Novel : Seindah Memori Kasih 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Dylaa Jumat Bab 1 Dalam kehidupan sentiasa ada kenangan yang indah,pahit,luka dan kecewa.Sesuatu yang sangat sulit untuk kita lupa kan.Begitu juga aku yang sering terkena kenangan yang sangat pahit.Menjadi seorang pelajar dan Isteri.Umurku masih muda. “Hana Qaisarah!dah jauh mana kau mengelamun?ade sampai kat Jepun ker?”Madam julia menghempas meja ku kuat.Terlompat ku dibuatnya. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Biar Rindu Melayang 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Mirei May BIAR RINDU MELAYANG BAB 1 “Alanna Insyirah!” Larian si tubuh kecil terhenti seketika apabila namanya dilaung dari seberang jalan. Pantas wajah yang basah dengan air mata itu berpaling menghadap ke arah lelaki yang telah memanggil namanya tadi. Walaupun mata itu penuh beku, namun kesudian lelaki itu mengejarnya hingga ke bawah bangunan pejabat 30 tingkat memberi sinar pada hatinya... [Teruskan bacaan]

Novel : Pengejar Mimpi 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Nuur Abdhalim BAB SATU ZINNIRAH masih tidak berganjak seinci pun dari tempat duduknya, gadis itu sekadar memerhatikan rakan-rakan sekelasnya yang sedang bersiap-siap untuk ke makmal sains tanpa perasaan. Mazni memukul perlahan kepala temannya itu dengan buku tulis. “Adoii..sakitlah Maz” ujar Zinnirah sambil menggosok kepalanya. “Kau tu cepatlah, jap lagi kelas fizik nak mula. Dok ternganga... [Teruskan bacaan]

Novel : Seindah TakdirMu 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Aishah Norrifin Pemandangan yang cukup menenangkan mata itu dinikmati oleh seorang gadis melalui jendela kamar. Bukit bukau yang sentiasa teguh menjadi pasak bumi. Langit kebiruan tergantung elok melitupi alam semesta. Awan yang terus berarak di pentas langit mulai menampakkan cahaya gemilang yang terlindung di baliknya. Yang pasti setiap kejadian itu tertakluk di bawah izinNya. Tersenyum insan... [Teruskan bacaan]

Novel : Mr Ego & Mrs Annoying 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Airis Liyana Mr Ego & Mrs Annoying Kaulah seluruh cinta bagiku Yang selalu menenteramkan perasaanku Dirimu kan selalu ada disisiku selamanya Kau bagaikan nafas di tubuh ku Yang sanggup menghidupkan segala gerakku Ku kan selalu memujamu Hingga nanti kitakan bersama.. “Buat apa tu ?” Farriz menegur Airis yang sedang leka mengulangkaji. Namun tiada sahutan daripada gadis... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta April 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Alin Nasuha 1 “Auch!” Berterabur buku dan fail yang dalam pegangannya. Kaki yang terasa sakit dibelek. ‘Pepagi lagi sudah langgar anak gajah. Apalah nasib aku pagi ni’ getusnya dalam hati. Ya Allah! Anak dara mana pula aku pergi rempuh ni. Tanpa menunggu lama dia membantu gadis yang terjatuh itu. Bukan nak menggatal, tapi memang salah dirinya. Buku dan fail dikutip. Kelam-kabut untuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Encik Artis 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Erna Hazwanie ? BAB 1 “ Apa! Siapa yang nak masuk minang dekat Aisyah ni Opah?” soal Aisyah yang kebingungan setelah diberitahu oleh Tok Mek bahawa ada seseorang jejaka idaman Malaya hendak menyuntingnya. Tok Mek menoleh seketika ke arah cucu bongsunya lalu tersenyum. “ Opah rasa kamu kenal orang tu. Dia kacak, bekerjaya, peramah. Kalau boleh, dia dikategorikan sebagai ‘ Calon Suami... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Pilih Kau Kerana Dia!! 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : SHAHARIAH ISMAIL Bab 1 Sebaik ibunya menamatkan panggilan Amsyar Naufal menepuk dahinya, dia melonggarkan tali lehernya. Bilik yang berhawa dingin itu dirasakannya berbahang. Kata-kata ibunya terus menghambat ketenangan dirinnya. “Matilah aku kali ni..” Desah Amsyar, sebaik nama Alia Maisara terlintas difikirannya dia mengorak senyuman. Itulah satu-satu penyelamat yang diharapkan. Amsyar... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Puan Minah Kampung, Encik Bandar 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : IZZA SOFEA Beberapa bulan kemudian, pada bulan November 2014.. Inai merah sedang dipakai ke jari manis si dara itu. E-an merenung lama jari jemarinya. Ini ada petanda bahawa dia sudah membuat keputusan muktamad akan siapakah sebenarnya bakal imam dia yakni di antara Ku Erfan ataupun Seth Mihir. Kedua-duanya adalah jejaka yang pernah hadir dalam sejarah hidupnya. Si jejaka pertama, Erfan merupakan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dalam Minda Anna 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : Lyne Farfalla BAB 1 Siapakah aku sebenarnya? Aku tidak tahu mengapa air hujan yang jatuh menitik menarik perhatianku. Jatuh perlahan-lahan membentuk ritma yang menenangkan. Berbanding kawan perempuanku yang lain yang lebih tertarik melihat lelaki hensem di kampus kolej aku pula suka hujan. Lebih-lebih lagi bau darah di dalam waktu hujan. Aku tidak tahu kenapa aku cukup tertarik dengan mata... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Cinta Cliche 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh :FathRose “Kau rasa aku patut tegur dia ke ?” aku bertanya pada teman sebilikku , Naz . Dialah satu-satunya orang yang tahu mengenai siapa yang aku suka . Semua berkaitan dengan ‘dia’ aku ceritakan pada Naz. “Dah berapa kali kau tanya aku soalan ni ? Tanya jelah .. mana tahu dia terminat kau nanti ,” Naz cuba untuk meyakinkanku . Tapi perasaan maluku terlalu tebal dalam hati... [Teruskan bacaan]

Novel : Permainan Takdir 1

8 June 2015 
Kategori: Novel

Oleh : BukanEncikVVIP NOVEL: Permainan takdir [Bahagian 1] …………………………. Hari yang indah, panas yang tidak seberapa dan angin bertiup cukup mengasyikkan. Bilangan pelanggan yang datang ke kedai makan mereka pun cukup ramai. Furqan berasa sungguh berpuas hati melihat segalanya berjalan dengan lancar. “Assalamualaikum” tegur pak cik Fikri. “Eh, walaikumusalam” jawab Furqan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 17 of 1,150« Pertama...10...16171819...3040...Akhir »