Novel : ‘Jangan Rampas Imamku!’ 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

626 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Shah Rifque BAB 3 TELEFON bimbit Kasih tidak berhenti berdering. Dia tahu itu Fazly. Oleh kerana Fazly nampak macam terdesak sangat, maka Kasih membantunya juga. Itulah Kasih, hati baik sangat. Kasih tak suka buat orang rasa bersalah, kecewa dan sebagainya. Kasih sedang bersiap-siap untuk memilih pakaian apa mahu dipakai. Sudahlah hari tu tak sempat beli apa-apa dekat Avenue K sebab program... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Aku Jatuh Cinta 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

262 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Kamal Ibrahim Bab 3 : Gadis Cliché Pagi ini aku bangun dengan begitu puas sekali. Mungkin kerana malam tadi aku dapat tidur dengan nyenyak selepas kepenatan bermain fusal bersama rakan-rakanku. Siapa sangka Pak Cik Azam adalah seorang yang pandai memasak. Masakannya malam tadi standing dengan masakan mum. Pagi ini aku tidak lagi perlu menyediakan milo kegemaranku sendiri kerana kehadiran Pak... [Teruskan bacaan]

Novel : OMG!Kahwin dengan Classmate?! 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

1,690 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Mr.Mz BAB 3 Selesai saja menutup pintu rumah , Irfan Danish segera menaiki tangga menuju ke tingkat atas , manakala Intan Baizura pula duduk di ruang tamu sambil bersandar pada sofa yang baginya agak empuk itu . Kepala terasa pening sangat saat itu , entah kenapa dia rasa macam tak sedap badan aje hari ni . Dia segera berbaring di atas sofa , selang beberapa minit kemudian dia tidak sedar dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Andai Ini Ceritaku 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

155 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Dayang Mona BAB 3 Jumaat – 20 December 2012 – Tokyo Aku dan Faridah berjalan di sekeliling Tokyo memandangkan di situlah kami diturunkan dari kapal terbang. Ini kali pertama kami berada di luar negara. Sebelum ni memang tak pernah. Tetapi kami bukan melancong. Kami datang sini dengan satu tujuan dan bukannya untuk bercuti semata. Aku harap kedatangan kami ke sini tidak sia-sia dan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Yang Tidak Terungkap 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

584 bacaan 24 Ulasan

Oleh : PUTERI NOR BAB 3 3 Tahun Kemudian. “Makanlah, ini rezeki daripada gaji pertama kakak,” pelawa Sofie apabila makanan dihidangkan. Tadi dia mengajak sepupu-sepupunya bersiar di Bandar Maharani. Selepas menunaikan solat maghrib di sebuah masjid, dia membawa mereka ke sebuah medan selera berkonsep terbuka. “Kak Sofie tak makan?” tanya Tarmizi yang baru berumur enam tahun. “Kakak masih... [Teruskan bacaan]

Novel : Dya Zara 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

265 bacaan Catat Ulasan

Oleh : norihan aziz BAB 3 SETELAH dua bulan pemergian Nia Suraya. Kehidupan yang dilalui Dya Zara umpama kosong, tiada ertinya. Dia menyalahkan dirinya diatas pemergian kakaknya. Makan dan minumnya tidak terurus. Pilu hatinya bila dipaksa berkahwin dengan bakal suami arwah kakaknya sendiri, Farish Haiqal. Malah Farish Haiqal bagai menurut saja apa yang mama dan ibunya cakapkan. Dya Zara buntu bagaimana... [Teruskan bacaan]

Novel : Korban Qaseh Kirana 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

150 bacaan Catat Ulasan

Oleh :ANIZ ZAMANI BAB 3 Aku seperti terdengar ada orang menangis di telingaku. Aku cuba membuka mataku untuk melihat siapakah gerangannya. “Maafkan mama, Qaseh, Qirana. Mama bukan sengaja nak marah kamu berdua. Mama sayangkan kamu berdua, kamu berdualah yang mama ada saat papa hilang tanpa khabar berita”. Tiba-tiba air mata mama mengalir dan menitis membasahi muka Kak Qaseh dan membuat Kak Qaseh... [Teruskan bacaan]

Novel : Complete Of Me! 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

334 bacaan 5 Ulasan

Oleh : SILENCER Bab 3 HULURAN tangan Afiqa disambut dengan sebal oleh Airish.. Matanya tajam merenung wajah Afiqa yang langsung tidak menunjukkan sebarang reaksi bersalah dengan apa yang terjadi. “Jom.. Ikut saya..” ajak Afiqa.. Airish tercengang.. Berani betul dia ni! Namun, langkahnya tetap diiukut menuju ke arah air laut itu.. Afiqa pantas, menyauk sedikit air laut itu dan disapukan ke arah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta 10 S 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

135 bacaan Catat Ulasan

Oleh : sue BAB 3 “Abang Afif!” Suara manja itu membuatkan Afif yang sedang leka berbual dengan rakan-rakannya terhenti.Dia menoleh ke belakang, mencari orang yang memanggilnya.Berubah wajahnya apabila melihat seorang gadis cantik dan tinggi lampai mendekatinya sambil tersenyum manja. “Aduh, apasal minah ni datang kat sini? Buat semak sajalah!” rungutnya kepada kawan-kawannya. “Habislah... [Teruskan bacaan]

Novel : Ikrar Kasih 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

107 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Suri AilyLea ……………………………………………………………………………………………… TIGA Majlis di sebelah HAiri berlangsung dengan cukup meriah. Lebih ramai kawan-kawan sekolah mereka dijemput. Ada yang komplen kerana Mila tak menjemput mereka ke majlis sebelah pengantin perempuan dan Mila terpaksa member alas an yang Hairi mahu menjemput mereka semua hari... [Teruskan bacaan]

Novel : I’ve Fallen For A Werewolf! 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

587 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Arisa Darwisyah Bab 3 PEMUDA itu memandang dari jauh Khalish yang bertanyakan macam-macam kepada Dayana. Jelas Khalish kelihatan risau. Pemuda itu tersenyum sendirian. “Ke mana kau pergi hah?” soal Khalish risau. “Aku pergi cari sungai,” jawab Dayana acuh tak acuh. Aril ketawa melihat mereka berdua. “Asal kau risau sangat?” soalnya kepada Khalish. Khalish... [Teruskan bacaan]

Novel : Kisah Hati 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

91 bacaan Catat Ulasan

Oleh : nunazfa “Hai abang,apesal muka cemberut je?Bukannya keluar dengan buah hati ke?”tegur Dania,anak perempuan bongsu Tan Sri Mazuan dan Puan Sri Hanim apabila melihat abangnya masuk ke rumah dengan wajah yang kurang ceria. “Tak ada apa lah.Sibuk je kau.”balas Daniel lantas mendaki tangga untuk ke biliknya. Dia merebahkan tubuh sasanya ke atas katil yang bersaiz king itu... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Hati Menjauh 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

181 bacaan 1 Ulasan

Oleh : tina derika 3 KETIKA cahaya menjalar dicakrawala, ia hadir dari suria antara awan. Menggerakkan sinar yang terang benderang. Awal pagi yang mendamaikan itu, beburung berkicauan hinggap di ranting pokok mengintai si kembar yang masih beradu di atas katil. Sesekali beburung mengucapkan selamat pagi kepada kedua-duanya. Melodi burung pipit begitu merdu membuatkan Hanani terbangun daripada tidur.... [Teruskan bacaan]

Novel : Halawatul Iman 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

158 bacaan Catat Ulasan

Oleh : tinta imanina 3 Aku terjelepok le lantai. Mak Mah menanggung kepalaku. Menampar-nampar pipiku agar aku sedar kembali. Menggoncang-goncang tubuhku agar aku bangun semula. Biarlah. Wahai senja, bawalah kesedihanku pergi bersama terbenamnya matahari. Sesungguhnya aku tidak kuat, aku hamba yang lemah… ”Dan seorang mukmin yang kuat adalah lebih baik dan lebih disayangi oleh Allah daripada... [Teruskan bacaan]

Novel : Alamak! Aku Dah Jatuh Cinta! 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

372 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Lia Tasha *BaB 3* Datin Raina dan Dato’ Zamarul menikmati makan malam di meja makan yang hug itu. “Abang… saya sebenarnya dah jumpa calon isteri kepada Zarith Armand an menantu kepada kita, bang…” Datin Raina mengunyah lauk yang dimasukkan kedalam mulutnya itu. “Ermm … siapa? Kalau awak bagitahu saya, saya on aje..” balas Dato’ Zamarul dengan serius. “Mariana … kuli... [Teruskan bacaan]

Novel : Andainya Cinta Itu Ada 3

2 April 2014 
Kategori: Novel

219 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Qaseh Farina BAB 3 “Hei… kawan-kawan! Mari sini cepat! Tengok siapa hantar Dhia balik. Handsome gila woi mamat tu!” jerit Yang Bainun yang mengintai dari celah kepingan tingkap, sebaik sahaja dia mendengar bunyi enjin kereta berhenti di hadapan rumah mereka. Teman-temannya yang leka menopang dagu mengadap televisyen, bergegas bangun, berebut-rebut dan tolak-menolak di balik tingkap... [Teruskan bacaan]

Novel : Serumpun Kasih Yang Hilang 2

2 April 2014 
Kategori: Novel

87 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Bro Yuska Hana Fathia dan Maisarah sampai di taman tema Legoland. Setelah 10 minit berpusing,mereka belum mendapat tempat parking. Kesemuanya penuh dengan barisan kereta-kereta pengunjung yang membawa anak-anak mereka datang bermain sempena cuti hujung minggu. Hana Fathia mulai rasa tidak selesa. Mukanya  berpeluh. Aircond yang dipasangnya langsung tidak menyejukkannya. Maisarah diam seribu... [Teruskan bacaan]

Novel : Tak Mengapa, Sayang 2

2 April 2014 
Kategori: Novel

142 bacaan Catat Ulasan

Oleh :mastura abdullah 2 “DULU lagi aku suruh kau hantar adik-adik kau tu dekat rumah kebajikan, tapi kau tak nak! Degil! Kepala batu! Kononnya kau boleh bagi makan kat adik-adik kau! Tengok sekarang apa dah jadi? Dia curi ayam-ayam aku! Adik-adik yang kau bagi makan sendiri ni curi ayam aku!” Marah Pak Samad, kuat. Atirah tidak mengangkat muka ketika Pak Samad menyerangnya dengan kata-kata... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Saya Ana 2

2 April 2014 
Kategori: Novel

46 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Tinta Imanina 2 Aku dan Syaurah sebenarnya sama sahaja, seperti kembar. Cuma ibu bapa sahaja yang berbeza. Dari segi sikap mungkin persamaannya 89%. Dari segi rupa mungkin 50%. Pokoknya kami ini boleh diibaratkan seperti kembar siam yang tidak bercantum. Asyik berkepit ke mana sahaja. Kadangkala apa yang dihadapi kami berdua ini sama sahaja. Dan penyelesaiannya, kami berdualah yang memikirkannya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Mimpi Realiti 2

2 April 2014 
Kategori: Novel

81 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Nisa TJ 2 Benjamin merenung tubuhnya. Pelik melihat fizikalnya. Dibeleknya tubuh itu depan belakang. Seperti ada sesuatu yang tidak kena. Bentuk tubuhnya silinder, kering melidi cuma ada beberapa bahagian yang sedikit berisi. Dia ni… keliru jantina ke? “Benjamin… awak dah siap ke?” panggil Daniel. “Saya masuk eh?” Benjamin berpaling. Melihat ke arah pintu biliknya yang berkunci... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 17 of 1,032« Pertama...10...16171819...3040...Akhir »