Novel : Terbang Tunduk 1

9 June 2014 
Kategori: Novel

615 bacaan 6 Ulasan

Oleh :Anaressa Dummm !!!! Bunyi pintu rumah ditutup kuat . Aku menjeling ibu yang sedang bercekak pingang . Mungkin nak mengamuk sebab aku menghempas pintu ? Aku buat bodoh dengan kehadiran ibu dan terus masuk ke bilik . Sambil mendaki tangga rumah banglo besar itu , aku sempat menjeling ibu dari atas . Riak wajah ibu bertukar . Kalau nak dikatakan aku anak derhaka , aku tidak hairan kerana aku rasa... [Teruskan bacaan]

Novel : Apa?… Encik Gorila My Husband.. 1

9 June 2014 
Kategori: Novel

3,747 bacaan 7 Ulasan

Oleh : salsaf Kringggggg……. lonceng jam ku berbunyi menyebabkan pagi yang aman damai seperti dilanda ribut tapi terima kasih juga lah kepada jam ku yang telah banyak berjasa kepadaku, hari ini merupakan hari pertama aku masuk kerja di sebuah syarikat gergasi di malaysia iaitu Satria Holding. Sebelum pergi ke tempat kerjaku, aku pergi ke restoran yang berhampiran untuk sarapan kerana aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Janjiku Untukmu 1

9 June 2014 
Kategori: Novel

534 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Hanni Omar Bab 1 SURAT yang berada di hadapannya kini hanya dipandang kosong . Tiada rasa untuk menyentuh mahupun melihat apa isi yang berada di dalam surat itu . Perlahan lahan dia mencapai surat itu dan diletakkan di suatu tempat agak tersorak . Jika dia sudah bersedia untuk membaca isi di dalam surat itu , barulah dia akan mengambil dan membacanya . Dia menarik kerusi dan menyembunyikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Satu Sayap 1

9 June 2014 
Kategori: Novel

273 bacaan Catat Ulasan

Oleh : AnneYusre Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Mata aku dan dia bersatu. Tak ada sepatah kata. Sunyi. Sepi. Senia. Besar anak matanya itu bagai aku tahu betapa besarnya beban yang dia tanggung tak terluahkan. Sama juga aku. Sejauh mana aku cuba mengerti hati dia, aku cuma akan sesat sendiri. Sesat dalam perasaan aku, terjerat dalam hati dia. “Kak yong rasa, bila lagi... [Teruskan bacaan]

Novel : Antara Donat dan Tempe 1

9 June 2014 
Kategori: Novel

914 bacaan Catat Ulasan

Oleh aling Comel Antara Donut Dan Tempe 1 Bunyi kicauan burung dan angin yang sepoi-sepoi serta di dalam pelukkan insan yang amat dicintai adalah suatu perkara yang amat diidamkan setiap insan bergelar wanita. Emilia segera melabuhkan punggungnya di atas sebuah pondok usang.Matanya melilau mencari sesuatu. “ Hai sayang cari siapa tu?” Terkedu Emilia dengan teguran itu lalu dia memalingkan mukanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh, Cik Hati! 1

9 June 2014 
Kategori: Novel

716 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Amer Mukhlis Kisah ini adalah versi asal cerpen-Rania Cinta Doraemon, sebuah karya santai bernada romantik komedi. Cerpen tersebut pernah dimuatkan di Penulisan2u sehingga sekarang dengan nama penulis Amer Mukhlis. PROLOG Dah tak tahu rasanya macam mana nak dipesan kepada gugusan air mata ini. Sudah puas ditahankan aje perasaannya ketika itu, akhirnya menangis juga. Cecair jernih dah berlumba-lumba... [Teruskan bacaan]

Novel : Galeri Jiwa ‘Cinta si Secret Admier’ 1

9 June 2014 
Kategori: Novel

863 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Qayum Hekayat “Argghh! Cair…” Dia membelek-belek lukisan yang sudah siap itu. Kelihatan jelas wajah seorang lelaki tampil di kanvas hadapanya. Dia mengusap sedikit demi sedikit pipi wajah di dalam kanvas tersebut. Warna yang masih belum kering coklat cair kemerah-merahan itu melekat di tangannya kerana masih belum kering sepenuhnya. Jari telunjuknya yang terlekat warna... [Teruskan bacaan]

Novel : Dan… Kau yang Aku Pilih 1

9 June 2014 
Kategori: Novel

1,097 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Lu’lu Sophea BAB 1 Aku masih ingat lagi suatu detik. Dimana,dia telah menyatakan hasrat untukmenikahiku. Telah dia beranikan diriuntukberjumpa kedua orang tuaku. Sepertilelakilain, dia juga gementar. Tetapi dia tidak mengalah dahulu sebelum mencuba.Dia meminta nombor telefon babah dan menetapkan suatu tarikh dan masa untuk berjumpa.Aku tidak mahu ikut sama. Kerna, akumahu biarkan mereka... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintamu Tak Semahal Maruahku 1

9 June 2014 
Kategori: Novel

1,572 bacaan Catat Ulasan

Oleh : DHIA QAIREEN ALISHA SAFIYA….. gadis kampung yang hidupnya tidak dilimpahi dengan kemewahan wang ringgit namun dia sangat bersyukur kerana dilimpahi dengan kasih sayang keluarga dan didikan agama. Namun, siapa dia untuk menolak suratan takdir yang telah ditentukan oleh sang pencipta sekelian alam. Mengenali ASYRAF ISKANDAR adalah kesalahan besar yang pernah dilalui dalam hidupnya. Dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Projek Cinta 1

9 June 2014 
Kategori: Novel

1,137 bacaan Catat Ulasan

Oleh : K.A “Mana? Mana? Kau ingat aku minat sangat perempuan kampung tu?” Adam Amirul cuba mendalihkan pertanyaan kawan baiknya Ahmad Solihin. ‘Isk! Budak ni mana boleh bagi tahu. Jap lagi heboh satu Malaysia. Mulut dia mengalahkan diva. Bergosip mengalahkan perempuan.’ Hati kecil Adam Amirul mengutuk kawan baiknya sendiri. Walaupun Ahmad Solihin bersikap seperti perempuan namun tetap juga... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Yang Setia 1

9 June 2014 
Kategori: Novel

449 bacaan Catat Ulasan

Oleh : are_yu zliyaa Tolong la aku Liya… “rengek Rayyan persis budak kecil yang tak mendapat gula-gula. Aku cakap tak nak.. tak nak la… I say no.. no la.. paham? Ujarku tegas. Kau kan kawan aku yang paling baik,yang paling cantik. Kau tolong aku yea? Rayyan terus merayu dan merayu. Karang aku ketuk kepala kau jugak kang. Kan aku dah cakap aku tak mau tolong.’ ujarku... [Teruskan bacaan]

Novel : Roman Pengubat Lara 1

9 June 2014 
Kategori: Novel

219 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Dhila Razali Prolog Seusai solat Asar tadi Afia merehatkan diri sambil mengurut-urut belakang tengkuknya. Selesa tubuhnya dapat menyandar di sofa empuk setelah seharian menguruskan halaman belakang rumah. Lalang dan rumput yang sudah meninggi dapat juga ditumpaskan hanya dengan menggunakan sebilah parang tumpul yang dipinjam daripada jiran sebelah. Hari Sabtu, hari yang sesuai untuk dia menghabiskan... [Teruskan bacaan]

Novel : 89 Hari Takdir 1

9 June 2014 
Kategori: Novel

603 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nadrina   89 hari takdir, mengisahkan kisah seorang gadis yang ditakdirkan oleh Allah kepada seorang jejaka. Dan detik ini lah, bermulanya kisah percintaan mereka.. Lydia Kamalia, pelajar universiti di Malaysia yang kemudiannya akan menghabiskan tugas sebagai pelajar tidak lama sahaja lagi selepas 3 tahun setengah melanjutkan pelajaran. Sahabat karib nya pula yang sering berada di sisi... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Dustai Cinta 28

5 June 2014 
Kategori: Novel

3,870 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mai Femina BAB 28 Langsir dibilik tamu itu diperbetulkan sedikit. Mata Kira meliliau melihat bilik yang akan dihuni Ana nanti. Dia sebenarnya tidak tahu apa yang disukai Ana. Moga-moga Ana suka dengan bilik ni sebab dia sendiri yang menghiasnya bila rumah ini baru dihuni mereka. Kira senyum puas. Perutnya diusap-usap sekali-sekala diurut pinggangnya yang sedikit tidak selesa. “Dah siap sayang?”... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Rantai Hatiku 28

5 June 2014 
Kategori: Novel

3,250 bacaan 1 Ulasan

Oleh : DNae TELEFON bimbitnya sudah berapa kali berbunyi. Namun tidak Humaira endahkan. Apa lagi yang dia mahu? Tak reti bahasa agaknya. Kalau berterusan begini boleh jadi gila agaknya dia nanti. Tidak lama kemudian dia terdengar bunyi ketukan pintu biliknya. Mesti Zeti yang mengetuk pintunya. “Buka jelah. Tak kunci pun” ujar Humaira dari dalam bilik. Zeti terus membuka pintu bilik Humaira.... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Kontrak 23

5 June 2014 
Kategori: Novel

10,162 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Velarie Nozie “I suka yang ini, you suka tak?” Sophia Ezara yang sejak dari tadi sibuk membelek katalog menunjuk pada satu rekaan yang menarik perhatiannya. Qassif Daniel yang duduk berada disampingnya sekadar mengangguk dan memberi pandangan kosong. Sophia Ezara mengeluh namun dia tidak ingin menunjukkan ketidakpuasan hatinya pada Johan Melvin, yang asyik menulis di buku notanya dan duduk... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Kedai Bunga 23

5 June 2014 
Kategori: Novel

1,608 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Hasyim Amin BAB 23 Ailin sudah siap mengemas barang yang ingin di bawa esok. Dia tersenyum sendiri. Di memandang jam di dinding. “Baru pukul 2 petang.” Tiba-tiba pula dia rasa seperti ingin pergi ke ofis Wandi. Tanpa berfikir panjang, dia terus keluar dan mengambil kunci kereta simpanan milik Wandi. Kereta Proton Waja dibawa perlahan. Di dalam kereta dia asyik tersenyum. Memikir-mikirkan... [Teruskan bacaan]

Novel : I Heart You, Doctor! 20

5 June 2014 
Kategori: Novel

6,411 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Asha Ronaldo BAB 20 KEINDAHAN taman mini di vila itu menjadi tatapan di pagi hari. Daun-daun hijau yang menghiasi kawasan itu menambahkan lagi ketenangan di hati. Hmm tenang aje jiwa ni rasanya. Rasa macam hilang sebentar masalah yang sering menyesakkan fikiran. Kalaulah hari-hari dapat rasai suasana seperti ni…… “Kau kan dah kahwin dengan Adrian, Manda. Rumah ni pun dah jadi... [Teruskan bacaan]

Novel : Arissya Karmila 20

5 June 2014 
Kategori: Novel

1,262 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ANIZ ZAMANI BAB 20 Hari-hari yang ditunggu-tunggu pun tiba. Semua ahli keluarga Fikri sedang bersiap-siap untuk berangkat ke rumah Zulaikha. Puan Sri Marina menjadi orang yang tersibuk ke hulu ke hilir bagi memastikan semua berjalan lancar. “Lisa, tolong tengok-tengokkan abang kamu sudah siap atau belum” kata Puan Sri Marina. Melissa masuk ke bilik Fikri dan melihat abangnya itu sedang... [Teruskan bacaan]

Novel : Tentang Rasa 20

5 June 2014 
Kategori: Novel

1,150 bacaan 1 Ulasan

Oleh : nalish hadima BAB 20 Kedua-dua belah pihak sedang sibuk membuat persiapan perkahwinan Aisya dan Firman. Tinggal lagi sebulan untuk mereka berdua diijabkabulkan. Firman dapat memenuhi permintaan Aisya untuk tidak berjumpa sepanjang tempoh pertunangan. Walaupun berat juga hatinya untuk bersetuju tetapi apabila difikirkan semula ada hikmahnya juga. Aisya juga sudah memohon cuti dan telah menguruskan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 17 of 1,067« Pertama...10...16171819...3040...Akhir »