Novel : Diguna-Guna Cinta 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Jana “Wei, Nur.. kau nampak tak apa yang aku nampak?” Bisik Afiqah sambil menyenggol lengan Nur. “Nampak Apa? Mana aku tahu kau tengok apa? Lagi satu yang kau dok bisik-bisik ini pasal apa? Tanya Nur. Pelik melihat kelakuan Afiqah. “-Tu yang berdiri depan kelas J7, yang pakai kemeja warna biru ” terang Afiqah sambil memuncung-muncungkan mulutnya. Amboi muncung panjangnya, boleh sangkut... [Teruskan bacaan]

Novel : Kalau Saya Sayang Awak?? 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Habibah Halim BAB 5 Pelajar tingkatan lima sedang menyiapkan padang untuk acara olahraga. Farra dan Qayri mengangkat bendera Negara, negeri, dan sekolah. Manakala Hairi, Alyssa dan Farid ralit mengukur alat untuk kegunaan lompat tinggi. Qayri menyapa mereka bertiga. “ Fokus, fokus. Itu yang perlu!!” jerit Qayri. Farid mengangkat kening. Manakala Alyssa dan Hairi sekadar menggelengkan kepala... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Yang Bersemi 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: SMAHADZIR 5 KADANG-KADANG Haslinda berasa menyesal keluar dari rumah pak ciknya. Apa boleh buat. Tekadnya sudah bundar. Selagi dia hidup di rumah pak ciknya itu selagi itulah jiwanya tertekan. Dia tidak mampu lagi mengharapkan wang dari poket pak ciknya. Dia perlu mencari wang sendiri untuk membiayai perbelanjaan kehidupannya di kota cacamerba ini. Wang yang sering diminta dari Zairulfikri sudah... [Teruskan bacaan]

Novel : Ijazah Di Bengkel Kereta 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Effendi Asrul 5 IJAZAH DI BENGKEL KERETA Di luar cuaca kelihatan cerah sejak dari awal pagi tadi sehinggalah ke lewat petang. Suara angin jelas kedengaran perlahan dan mendayu-dayu. Rasa segar dan nyaman membelah suasana di Taman Perumahan Cempaka Biru. “Apa nak jadilah dengan Fitri anak awak ni!” rungut Puan Mariam. “Awak ni. Tak habis-habis marah kat dia. Cubalah bawak bersabar,”... [Teruskan bacaan]

Novel : Black’ Smith Let Us Just Love 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: rayyan’Sue BAB 5 “Encik Kim tolonglah terima saya bekerja balik di sini. Encik sendiri yang cakap saya tak bersalahkan waktu tu. Please… saya merayu pada encik.” rayu Arya. Dia nampak terdesak kali ini. Kim berpeluk tubuh ketika duduk menghadap skrin monitar laptopnya. Nampak agak berat keputusan yang bakal dibuat kali ini. Dalam banyak-banyak orang kenapa dia seorang ini langsung... [Teruskan bacaan]

Novel : Awak Tunggu Saya Eh? 4

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh : NABELLA BAZLI Memandangkan esok ada kuiz pertama untuk subjek Sains Komputer, jadi aku mengajak Sya belajar bersama aku di pusat sumber selepas kuliah tamat. Mujurlah kelas untuk subjek ini aku bergabung dengan kelas dia. Jadi senanglah aku nak mengulang kaji dengan dia.Sya mahir dalam subjek ini katanya dia jatuh suka pada subjek ini disebabkan oleh cara cikgu tutor kami mengajar sangat menarik... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Digital 4

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh : a.k.bakar BAB 4 : BOS SERBA BOLEH Shamsul selalu berasa bangga dengan Jwanita atas kemahiran pengurusan kerja dan kemampuan Jwanita mengambil keputusan segera dan betul. Jwanita sekali lagi menumpukan perhatian pada skrin komputer. Shamsul bangun dan meninggalkan bilik pejabat dan Jwanita telah menaip respons kepada mesej, selepas berasakan jalan penyelesaian dapat dicari untuk masalah projek... [Teruskan bacaan]

Novel : Rahsia Kami 3

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Dhia Esymara BAB 3 T engah hari itu, Sofea duduk di dalam biliknya. Dia nak bertanya bila Rayyan akan pulang ke Villanya semula, tapi nanti nampak macam menghalau pula. Ayah dan ibu masing-masing menjadi tukang masak di rumah. Memasak makanan yang lazat untuk menantu ‘kesayangan’ mereka dan juga Encik Solihin. Memang kebiasaannya dalam rumah ini ayahlah yang paling pandai memasak dan ibu... [Teruskan bacaan]

Novel : Sang Peneman Sepi 3

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Nur Mashitah Hasya dan Amrina ditinggalkan di dalam bilik pejabatnya manakala yang lain pulang ke rumah. Tengku Aminuddin merupakan orang pertama yang meminta diri selepas dia dapat satu panggilan dari pejabatnya. Katanya ada mesyuarat tergempar di kalangan pekerja yang memaksa dirinya untuk meninggalkan Amrina. “Kau tahu tak, Amrina. Aku jumpa lagi dengan diorang tu…,” Mulanya perlahan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Jodoh Pasti Ada 3

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh : daus surono Jodoh pasti ada 3 Selepas kejadian semalam,aku tak boleh tidur langsung dibuatnya.seperti ada yang mengganguku selalunya tak macam ni,Tapi selepas berjumpa dengan seorang insan yang bernama Annes Nur laila binti Tengku Malik syahkandar tadi malam membuat fikiran dan kosentrasi ku hilang bak kata P.Ramlee makan tak basah tidur tak kenyang mandi tak nyenyak sampainya dibuatnya “Heh... [Teruskan bacaan]

Novel : Momen Kami 3

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Dayana BAB 3-ROOFTOP GARDEN “Fath!”panggil suara dari belakang. Aku menoleh dan kelihatan Nabil berlari sedikit menuju ke arah aku. Aku tersenyum teringat kembali waktu kami kecil-kecil dahulu. Rumah kami satu blok hanya berbeza tingkat. Disebabkan mama selalu sibuk, aku banyak menghabiskan masa di rumah Nabil dan Najla, dijaga oleh ibu mereka, Aunty Jes. Boleh dikatakan hampir setiap hari... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintai Aku … Seadanya 3

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: haniey hassan Bab 3 Zahra mengeliat kuat anehnya tidur pagi ini hangat dirasakan bantal peluknya. Selimut yang menyelimuti tubuhnya ditarik . Terasa sejuk bilik itu barangkali jam baru menginjak 5pagi. Dia memeluk kuat bantal didalam dakapannya niatnya ingin tidur lebih kurang 10minit lagi baru bangun untuk mandi. Tiba tiba Zahra tercelik luas baru dia teringatkan sesuatu . Semalam dia tertido... [Teruskan bacaan]

Novel : My Mr. Saviour 3

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Siti Norliana LANGKAH KAKI dibawa menuju ke salah sebuah bilik yang berada di dalam rumah agam tersebut. Daun pintu yang tertutup rapat dikuak perlahan. Matanya meliar mencari kelibat seseorang. Dan apabila matanya terpandang ke arah satu susuk tubuh yang sedang duduk di kerusi berhadapan dengan sebuah meja, bibirnya mengulum senyuman kecil. Kakinya menapak masuk ke dalam bilik luas tersebut.... [Teruskan bacaan]

Novel : Jodoh Kau & Aku 3

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :ain yana “Mummy, daddy. Qai nak keluar jumpa Aina kejap, petang nanti Qai balik” “Haa yelah, jangan balik lewat sangat kita ada dinner dengan Adam malam ni” ‘dinner? alamak macam mana boleh lupa ni, malam ni kan mamat carwash nak datang makan malam dekat rumah’ Yana Qaisarah tepuk dahi lalu terus memandu menuju ke restaurant yang di janjikan untuk bertemu Aina,... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Yang Ku Nanti 3

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Hijratul Akisya ****3**** “Arghh!..” Sakitnya kepala terhantuk pada stereng kereta. Dapat dihidu bau tengit gesekan tayar pada jalan raya itu semerbak mencucuk hidung. Tubuhnya bagaikan berada di awan awangan dengan bunyi desah nafasnya yang masih lagi kuat. Miasarah yakin dia masih belum berpindah alam. Perlahan-lahan kepala diangkat sambil berusaha membuka mata, namun saat itu rasa takut... [Teruskan bacaan]

Novel : Encik Suami Mr Hot Temper 3

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Musfirah Muzairi BAB 3 Usai membeli buku rujukan di ‘JUSCO’, mereka terus menapak di tempat letak kereta yang tidak jauh daripada situ. “Akak jomlah kita pergi makan kejap,”Azmi menunjukkan perutnya yang sudah berkeroncong yang minta untuk diisi ke dalamnya. “Adik nak makan kat mana,”soal Medina. “Adik nak makan dekat ‘Secret Recipe’,”Azmi melebarkan senyumannya sehingga... [Teruskan bacaan]

Novel : Sabarlah, Farisya 3

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: syamy adilah BAB 3 “Mak Yam, sedap la buah mangga ni. Huh.. Isya dah lama tak makan,” ujar ku tak henti-henti makan buah mangga itu. “Isya ni, dah berapa biji makannya? Jangan makan banyak-banyak sangat. Nanti lain jadinya,” tegur Mak Yam pula. Hmm.. kan best kalau mommy macam ni. “Okay.. ni yang akhir Mak Yam. Mak Yam masak apa hari ini? Macam banyak je.”... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Isteri Sempurna 3

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: harif iriaz BAB 3 Usai membeli buku rujukan di ‘JUSCO’, mereka terus menapak di tempat letak kereta yang tidak jauh daripada situ. “Akak jomlah kita pergi makan kejap,”Azmi menunjukkan perutnya yang sudah berkeroncong yang minta untuk diisi ke dalamnya. “Adik nak makan kat mana,”soal Medina. “Adik nak makan dekat ‘Secret Recipe’,”Azmi melebarkan senyumannya sehingga menampakkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Jalan Pulang 3

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Effendi Asrul 3 PAK LONG Kota Warisan. Keputusan telah dibuat. Akan dirobohkan demi pembangunan. Maka hilanglah khazanah bersejarah yang tinggi nilainya. Tak mungkin dapat dicari ganti peninggalan yang berusia ratusan tahun ini. Pak Long sayang akan Kota Warisan. Lebih daripada segala-galanya. Hiba dan sedih hati Pak Long. Bila mendengar Kota Warisan akan dirobohkan. Kota Warisan yang terletak... [Teruskan bacaan]

Novel : Tautan Rindu 3

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: HALIJAH TUKIRAN BAB 3 Di satu sudut restoran, Safrina, Dahlia, dan Adry mengambil tempat duduk. Safrina menawarkan diri untuk mengambil pesanan. Dia tahu persis makanan kegemaran sahabat baiknya itu. “Ad, selera kau masih sama ke?” Safrina ingin mendapatkan kepastian daripada sepupunya itu. Semenjak kecil, hubungan mereka sangat akrab sehinggakan mereka sudah tahu makanan kegemaran dan... [Teruskan bacaan]