Novel : Agent 94 2

12 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Rafanda Chapter 2 Riyad Naufal terkejut melihat bungkusan dihadapan pintu pagar rumahnya. Ini kali ketiga dia mendapat bungkusan yang mengandungi anak patung berdarah. Dengan menggunakan kemahiran dan kuasa yang ada, dia cuba untuk mengesan asal usul bungkusan-bungkusan tersebut dan hasilnya tetap menghampakan. Nafas panjang ditarik. Dalam Riyad Naufal berfikir, adakah dia pernah bermusuhan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Hanya Untukmu 2

12 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Nur Eyah BAB 2 MELALUI cermin aku dapat melihat mata Airul asyik memandang diriku dari depan. Cuma bila Zirul mengajaknya berbual, ia akan mengalihkan pandangannya ke arah Zirul dan kemudian kembali menumpukan perhatiannya dalam memandu. Aku pula masih diam membatukan diri. Tidak bercakap mahupun menyampuk perbualan mereka. “Ary, besok kita ada acara kat pejabat. You tolong temankan I... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Calla Lily Dan Encik Bos 4

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Airisz MASA tiba di rumah, aku tengok Suzi sedang bersenang-lenang sambil tengok TV. Tak ada tanda-tanda datuk dia sakit pun. Aku dah agak, ini mesti kes menipu. Nanti kau, Suzi. Nak kena dengan aku juga ni. Angin satu badan dibuatnya. “Macam mana?” soal Suzi. Ala-ala perempuan Melayu terakhir bertanya. Sopan dan lemah lembut. Wah, mujur aku ingat ini rumah dia saja. Kalau tidak, memang... [Teruskan bacaan]

Novel : Angin Cinta 4

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh:Aliesha Kirana HATI KK terasa galau. Lagi nanar hatinya apabila mendapat tahu yang Zainal tadi ialah pemilik Alamar Corp yang juga pemilik Menara Alam tempat Irika bekerja itu. Zainal Alam Bakhtiar, pesaingnya dalam bidang perniagaan ini. Patutlah lagaknya lain macam. Baru saja KK nak tawan hati Irika dengan tayang hartanya dan kemachoannya depan Irika, sekali mamat Zainal tu potong line pula.... [Teruskan bacaan]

Novel : Selamat Tinggal Sayang 4

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh:Ma Lee Chuswan HAKIM membuka sutnya lalu disangkutkan ke kepala kerusi. Dia menarik dan melepaskan nafas panjang. Dia keletihan minda dan juga fizikal selepas seharian bersengkang mata dan bertegang urat berunding dengan beberapa orang ahli korporat berbangsa asing daripada sebuah syarikat multinasional dan kemudiannya diminta pula oleh kawan rapatnya, Syed Awang supaya meneliti serta menjadi... [Teruskan bacaan]

Novel : #HURT 4

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh:Rehan makhtar PAGAR automatik rumah Haji Razali terbuka lebar. Sebaik saja kereta itu menjalar masuk ke anjung, Mak Yam terus berdiri. Apabila pintu kereta dibuka dan Haji Razali turun, tahulah Mak Yam yang anak lelaki Haji Razali ada bersama, bukan saja Johan seperti kebiasaannya. “Assalamualaikum, tuan haji,” sapa Mak Yam bersama huluran senyum. “Waalaikumussalam. Dah lama sampai, Yam?”... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Kau Kata Cinta 4

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Razlina Azura Tengah panas buta begini, berdiri pula di tepi jalan memang mendidih otak dibuatnya. Matahari yang memancar terik, berada tegak di atas kepala. Inilah padahnya kalau masing-masing hanya tahu memandu. Tetapi hal berkaitan kereta, satu apa pun tidak tahu. Sampaikan tayar pancit pun tidak tahu untuk menukarnya. Lagi ‘syok’, tayar ganti pun sama pancit. Penyudahnya, ketiga-tiga... [Teruskan bacaan]

Novel : Love Is Story 1

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Yedda Faezz TAJUK : LOVE IS STORY NUKILAN : YEDDA FAEZZ “Hmm.. Alangkah bagusnya kalau aku boleh jadi anak raja .. Siang malam ade dayang dayang yang buatkan semua kerja untuk aku, “ bisik Soffea dalam hati sambil memerah pakaian yang sudah dibasuh untuk dijemur. Saban hari begitulah tugas Soffea sebelum berangkat ke kampus. Menyedari dirinya bukan berasal daripada golongan atasan, dia tidak... [Teruskan bacaan]

Novel : Diam Diam Aku suka 1

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Izhanilicious BAB 1 Muazzara Ulfa berjalan menuju ke Cafe yang berdekatan dengan kelasnya. Hatinya sangat sakit apabila melihat lelaki yang dipandangnya dari jauh selama ini telah dimiliki orang. Tanpa Muaz sedar dirinya dipandang oleh seseorang dari jauh. Tiba tiba bahunya ditepuk. “Hi Muaz. Awal gila kau balik. Tak tunggu aku pun” Abil duduk dihadapanya sambil memandang muka... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Pilih Kamu 1

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Hana Haifa Perbincangan yang sudah hampir tiga jam bagaikan masa yang panjang baginya. Padahal bukan dia tidak pernah ada meeting back to back sepanjang hari. Orang lain pasti teruja ingin bekerja sama dengan peguam tersohor Benjamin Haikal tetapi tidak bagi dia. Sebaik sahaja menentang mata hitam pekat itu sebentar tadi aliran darah sudah tidak sekata. Muka teraja pijar. Ditampar kenangan lama.... [Teruskan bacaan]

Novel : Suamiku Oh Mr. Jannah 1

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Emisyahirah Amin BAB 1 Alhamdulillah impian aku buat kali ini tercapai juga untuk dijemput menjadi tetamu Allah SWT. Mengerjakan umrah ini bukan semua orang boleh melakukannya cuma orang yang terpilih dan berkemampuan sahaja yang boleh menunaikannya. Aku bukan nak cakap yang aku ni dah mampu tapi duit aku pergi pun semuanya hasil peluh ibu bapa aku. Thanks ibu. Thanks abah. Sementara sibuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Bukan Cinderella 1

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Najwa Azdin Prolog Waktu dinihari begini aku tak tidur lagi. Bertemankan bunyi renyai-renyai hujan ibaratkan irama sayu yang mendendang hati. Beberapa kali aku cuba untuk memejamkan mata namun tak juga aku lena. Aku menggosok mata yang degil ini. Akhirnya aku mengalah. Lantas aku capai pen dan kertas. Aku cuba menulis mencari ilham pada sunyi malam. Ke hadapan ibu tersayang, Ibu,anakmu ini rindu... [Teruskan bacaan]

Novel : Janji Semalam 1

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Luvis Eija BAB 1 “DARI kerana mata… yang mempunyai kuasa… Owh, aku tergoda. Aku tergoda, terpesona… ” Bukan main seronok lagi Widad bernyanyi di dapur. Senduk yang digunakan untuk mengacau kari ikan di periuk dijadikan microfon. “Hah! Eloklah tu. Anak dara menyanyi dekat ceruk dapur ni. Nanti berlaki dengan orang tua baru tahu!” Bentak Mak Piah agak kuat. Kain batik... [Teruskan bacaan]

Novel : He is The One 1

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh : K. Nusay Bab 1 “Nanti abang buat lah!” Jeritan Encik Mazlan diikuti dengan pintu yang ditutup kuat mengejutkan Ainur daripada tidur. Dia mengeluh. ‘Pagi pagi pun dah bergaduh,’ keluh hati Ainur. Hari ini dia sengaja bangun agak lewat kerana menyiapkan assignment malam ni. Kebetulan hari ini kelasnya petang, jadi ada peluang lah untuk dia qadha balik tidur malam tadi. Pergaduhan antara... [Teruskan bacaan]

Novel : Jodoh Sebelum 30 1

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Lav Eko JODOH SEBELUM 30 BAB 1 Segala-galanya tampak sempurna. Baik langsir, bunga-bungaan juga persalinan bakal pengantin semuanya serba lengkap dan telus perinciannya. Tema kombinasi warna ungu dan emas menaikkan seri kemewahan majlis akad nikah Zahra Sofeana dan Kalif Mifzal. Yang lelaki sudah duduk berdepan dengan jurunikah manakala yang perempuan duduk bersimpuh jauh sedikit dari situ.... [Teruskan bacaan]

Novel : Mr Crush Si Panas Baran 1

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :airishvanilla Suasana kelas 5 Sinergi pada malam itu sama sahaja seperti malam-malam sebelumnya bagi aku.Sunyi,hanya sesekali kendengaran batuk rakan sekelas dan selakan buku. Prep malam yang memang sudah menjadi perkara biasa yang dihadapi oleh pelajar asrama membuatkan aku kebosanan tahap petala dewa.Sudah 5 tahun aku menjalani rutin harian yang membosankan di asrama.Setiap hari buat benda... [Teruskan bacaan]

Novel : Detektif Luar Biasa 1

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh : Aisyh Hakimi Detektif Luar Biasa B1 – Apa yang berlaku?! Dddrriiinnnggggg!!!!!!!! Jam loceng dihempas kuat oleh seseorang dan seseorang itu adalah ‘Saya’. Nama saya Haris Hakimi a.k.a Mika. Hari ini adalah hari pertama saya bersekolah disekolah baharu selepas dipaksa oleh nenek saya. Kalau ikut hati, tak hingin langsung nak pindah sekolah tapi apa boleh buat, nenek kata kalau saya... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Tak Pernah Lupa!!! 1

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :SHAHARIAH ISMAIL Part 1 Allah tidak akan memberi ujian, diluar kemampuan hambaNya.. Damia pasti setiap ujian yang diberikan pasti ada hikmahnya. Kerana itulah dia cuba menerima segala qada dan qadharNya dengan rela, lakaran kisah hidup yang penuh ranjau berduri itu satu hari nanti pastikan ada juga bahagia untuknya kerana itu dia pasrah, dia yakin Allah tidak akan menzalimi hambaNya.. Jodoh... [Teruskan bacaan]

Novel : Eh, Mamat Jepun! 1

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Nana Zairel “ada pelajar baru akan masuk minggu depan.” Nisha teruja memberitahu. “itu je? Hek eleh.” Sekali lagi suara Lia kedengaran. “pelajar ni bukan orang sebarangan tau.” “bukan sebarangan? Bapa dia lebih kaya dari bapa aku ke?” Hakim teruja untuk mengetahui. Hakim merupakan anak tunggal kepada seorang jutawan Malaysia. Jadi tidak hairan... [Teruskan bacaan]

Novel : Hello, Kesayangan! 1

11 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Afiadz HELLO, KESAYANGAN! BAB 1 Pintu bilik ditutup. Badan kuhempas ke atas katil. ” Ah, nikmatnya ! ” Ujarku separuh menjerit. Baju sekolah yang masih tersarung kubiarkan sahaja. Mata kian layu. Rasa penat kian dirasai. ” Addin! Addin! ” Pekikan ibu kedengaran seiring dengan ketukan yang bertalu-talu di pintu. Mata yang hampir tertutup segar kembali. Dengan langkah yang... [Teruskan bacaan]