Novel : Awak Juga Cinta Pertama Saya 1

31 March 2014 
Kategori: Novel

424 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Hanan Az-Zahra BAB 1 “Qhal, abang rasa ada baiknya Qhal timbangkan cadangan ummi tu” Kata-kata abangnya petang tadi menujah akal fikirannya buat sekali lagi. Terlalu susah dia ingin membuat keputusan kali ini. Dambanya hanya mengharapkan insan yang telah mencuri hatinya sebelas tahun yang lalu, muncul kembali. Abangnya sering mengingatkan yang gadis tersebut berkemungkinan sudah dimiliki... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Masih Muda 1

31 March 2014 
Kategori: Novel

312 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ika johari SATU Iklan kerajaan untuk mengurangkan penggunaan tenaga elektrik, yakni penjimatan penggunaan tenaga elektrik seakan-akan tidak diketahui oleh manusia yang sedang berada di dalam rumah ini. Pada ketika ini, penghuni yang berada di rumah ini cuma seorang sahaja, kerana telah ditinggalkan sebagai penunggu. Bukan penunggu yang menakutkan tetapi penunggu yang menjaga rumah. Televisyen... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Ada Cinta! 1

31 March 2014 
Kategori: Novel

181 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Z.S PROLOG “Sanggup kau buat aku macam ni Ziyad?” Azlan sudah semakin termengah-mengah menahan sesak dadanya yang semakin menghimpit. Nafasnya dirasakan semakin pendek. Dia sudah tidak tertanggung menahan kesakitan yang amat dahsyat ini. “Maafkan aku, Lan. Kalau aku tak buat macam ni, sampai ke sudah pun aku jadi hamba kau.” Suara itu berbisik keras menyentap hati Azlan. Azlan yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Kekasih Hatiku Tok Moh 1

31 March 2014 
Kategori: Novel

175 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Sherry Ann BAB 1 Mak Eton duduk bersila di ruang tamu sambil lipat kain. Matanya mengerling Sani yang sejak dari pagi lagi terbongkang di depan televisyen. Mak Eton mengetap bibirnya geram. Memang berbulu betul matanya dengan gelagat anak bujangnya seorang. “Sani oi, kau nak tunggu TV tu meletup dulu ke baru nak bangun?Kau ni dah mandi ke belum? Ikutkan hati nak aje aku ketuk-ketuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Dan Bila Hati Berkata Cinta 1

31 March 2014 
Kategori: Novel

278 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Liya Hanani PROLOG Love is the strangest, most illogical things in the world Jennifer E.Smith Kyoto, Jepun (1945) Seri menundukkan wajahnya ke bawah. Tidak sanggup dia hendak bertentang mata dengan wanita di hadapannya. Renungan marah wanita itu terlalu menggerunkan untuk dihadapnya. Seri menelan air liur yang terasa kesat. Sudahlah kakinya kesemutan kerana duduk melutut begini berjam-jam lamanya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cerita Selepas Hujan 53

26 March 2014 
Kategori: Novel

2,508 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Ismail Hashim Bab 53 Lewat tengah hari itu apabila pulang dari ladang getah itu, Pak Cik Salim dikejutkan dengan gelagat isterinya yang merunsingkan perasaannya. Mak Cik Jah menunggunya di tangga rumah sambil termenung panjang. Pak Cik Salim yang melihatkan gelagat suram isterinya dari jauh itu berasa kesian. ‘Apa yang tak kena dengan Jah ni?’ desisnya dalam hati. Bunyi injin motorsikal masuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Potret Cinta Kita 39

26 March 2014 
Kategori: Novel

2,656 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ShaZee LUKISAN KE- 39 Ezza terjaga daripada lenanya. Dikerlingnya jarum jam di dinding yang sudah menginjak ke nombor lima. Ezza mengeluh perlahan. Dia kembali meletakkan kepalanya ke atas bantal. Gadis itu menguap kecil. Dia masih lagi mengantuk. Mengimbau kembali kejadian semalam membuatkan Ezza bertambah malu. Baru tiga jam sahaja dia tidur. Suasana bilik yang agak sejuk membuatkan tubuhnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Sesat Dalam Hatimu 28

26 March 2014 
Kategori: Novel

1,872 bacaan Catat Ulasan

Oleh : FAJILAH AZIZ BAB 28 “Macam mana dengan adik kau? Dah jumpa belum?” Soal Hajah Rohani. Dia begitu risau akan keadaan anak perempuan kesayangannya. Hajah Rohani tidak dapat bayangkan anak perempuannya kini berada di dalam hutan tebal. Sihatkah dia? Macam-macam perkara terbayang di fikirannya. Namun sebagai seorang ibu dia tidak pernah lupa untuk mendoakan keselamatan anaknya. “Belum jumpa... [Teruskan bacaan]

Novel : Mimpi Iffa 28

26 March 2014 
Kategori: Novel

1,347 bacaan Catat Ulasan

Oleh : suri m.y 28 Duummm!!!.Tidur Firdaus terganggu bila telinganya menangkap bunyi benda jatuh. Matanya yang terkatup rapat serta-merta tercelik. Suasana sekeliling bilik sepi dan asing dengan lampu tidur memancarkan cahaya suram. Baru teringat dirinya berada di sebuah hotel di negara Turki. Dengan cepat badannya bergerak ke arah datangnya bunyi tadi.... [Teruskan bacaan]

Novel : Beginikah Cintamu 23

26 March 2014 
Kategori: Novel

1,378 bacaan Catat Ulasan

Oleh : FATH KAZUMA BAB 23 “YOU macam mana ni, apa kita nak buat ni?” soal Suzy dengan wajah gelisah. Naim memandang wajahnya sambil berkerut. “Entahlah you, I sendiri pun tak tahu nak buat apa lagi. Risau betullah I tengok Azhan tu.” Balas Naim pula. “Itulah Niza tu pun moody aje memanjang. Dah macam zombie dah I tengok, dah tak ada langsung seri dekat muka dia tu.” ... [Teruskan bacaan]

Novel : Susahnya Nak Dapat Kemaafan Isteriku 23

26 March 2014 
Kategori: Novel

3,765 bacaan Catat Ulasan

Oleh : sulis Novel : Susahnya Nak Dapat Kemaafan Isteriku 23 Bab 23 Awal-awal pagi lagi seluruh penghuni rumah telah bangun. Hari ini Balkish akan dihantar untuk masuk ke hostel. Akhirnya Dato’ Sahar memberikan kebenaran walaupun dibangkang oleh Amin. Amin terpaksa juga menurut kehendak Balkish dalam rela. Wak juga datang awal-awal pagi lagi, walaupun hari ini sebenarnya dia cuti. Barang-barang... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Dustai Cinta 23

26 March 2014 
Kategori: Novel

1,195 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Mai Femina Bab 23 Air coklat dalam teko dikacau-kacau tetapi fikiran Kira sedang melayang memikirkan satu perkara penting sebaik saja celik matanya. Walaupun muka Faizal yang sedang enak tidur menjadi tatapan pertamanya tetapi bila mendengar suara Opah Su memanggilnya terus teringat sesuatu. “Hah!” “Argh!” Jeritan Kira mati bila suara garau sedang ketawa dari... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Bukan Cipan!!! 20

26 March 2014 
Kategori: Novel

665 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Harith Hakeem BAB 20 Dengan bunyi burung berkicauan, deruan ombak membelah pantai, sudah cukup untuk mendamaikan jiwa yang sedang resah seperti Shima. Shima duduk berteleku seorang diri di atas batu besar. Menghadapkan wajahnya ke pantai. Membiarkan saja rambutnya ditiup angin pantai. Sesekali tangannya menarik rambut yang menutupi muka. Nafasnya ditarik dalam-dalam. Fikirannya kosong. Suasana... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Yang Kau Sentuh 20

26 March 2014 
Kategori: Novel

1,637 bacaan 1 Ulasan

Oleh : SITI HANISAH BAB 20 “BIASALAH, musim cuti sekolah. Mujur Sabtu Ahad je pejabat cuti. Kalau tak, alamatnya tiap-tiap harilah kita makan lauk kenduri.” Sejurus mengucapkan, Mak Dah terus menuruni anak-anak tangga serambi. Pokok-pokok bunga di laman rumah mahu disiramnya. “Huhu… kesian, kena tinggal kat rumah…” Adilla mengejek. Azrul mendengus, malas melayan. Kaca televisyen terus ditatapnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Kau Bersama?! 20

26 March 2014 
Kategori: Novel

1,904 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Anisah Salsabila Bab 20 Keesokan harinya,Syed Ariff bergegas ke luar rumah.Hari ni dia sudah terlambat untuk masuk ke pejabat.Aduh,aku harap ayah tak bising!.Syed Ariff memakai kasutnya dan terus membuka pintu kereta.”Awak, Tunggu sekejap!.”Jerit Azhani.”Apa lagi,aku dah lambat ni.”Kata Syed Ariff dengan menggelabah.”Err….”.Azhani kalut.Dia tidak tahu bagaimana untuk bercakap... [Teruskan bacaan]

Novel : Masihkah Ada Cinta? 20

26 March 2014 
Kategori: Novel

1,141 bacaan Catat Ulasan

Oleh : fydahasan Adam cuba membuka matanya, pedih dan silau ditambah lagi dengan denyutan di kepala. Perit..amat perit dan amat sukar untuknya bergerak. Terasa pergerakannya terbatas serta badannya begitu lemah. Dia memerhati keadaan disekeliling, terasa begitu asing tempat ini baginya. Kemudian dia memerhatikan pula satu-persatu wajah yang berada disekelilingya. Wajah yang penuh dengan kesedihan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Nelayan vs CEO 18

26 March 2014 
Kategori: Novel

3,693 bacaan 1 Ulasan

Oleh : ain fatisya Nelayan vs CEO ( bab 18 ) “ Boss, budak aku dah kena tahan polis,” beritahu John sedikit kuat kepada lelaki bermisai yang sedari tadi meneguk air haram ditangannya. Tidak padan dengan umur yang sudah hampir mencecah ke angka 60 tahun, lelaki bermisai A.Galak itu menari-nari mengikut rentak muzik ‘On The Floor’ nyanyian Jennifer Lopez yang berkumandang di kelab itu. Lelaki... [Teruskan bacaan]

Novel : Encik Separuh Jiwa 18

26 March 2014 
Kategori: Novel

1,414 bacaan Catat Ulasan

Oleh : CYDA YUSOF 18 ————- Read More →

Novel : Eh, Aku Zul Ke, Yana? 18

26 March 2014 
Kategori: Novel

688 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Ani Mj BAB 18 (MEMORI ZULYANA YASMIN 6) “Please, tolong aku, Zul.. Aku dah tolong kau. Kau kenalah tolong aku pulak. Please… Aku merayu pada kau…” “Kau nak aku tolong apa ni??” “Tolong aku pikat Zareel. Lepas tu, aku boleh dapatkan semula Lina…” “Kau dah gila ke??” “Tolonglah, Zul…” Hai.. Rasa terhutang budi pulak kat... [Teruskan bacaan]

Novel : Isteri Kontrak 16

26 March 2014 
Kategori: Novel

6,250 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Velarie Nozie BAB 16 Datin Zubaidah meletakkan gagang telefon yang berupa antik itu. Hatinya sedikit melonjak keriangan, suara anaknya Qassif Daniel begitu bahagia sebentar tadi, dan apa yang paling mengujanya ialah, Qassif Daniel bersama dengan isteri yang dinikahinya, Habibah, Datin Zubaidah memanjatkan kesyukuran di dalam hati kecilnya. Doanya agar anaknya itu akan dapat menerima Habibah... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 17 of 1,029« Pertama...10...16171819...3040...Akhir »