Novel : Cinta Yang Satu 12

29 September 2014 
Kategori: Novel

754 bacaan Catat Ulasan

Oleh : GEE ERA BAB 12 Cuaca pada malam ini agak baik, tetapi mendung juga. Mungkin akan hujan pada tengah malam nanti. Mereka sekeluarga berkumpul di ruang tamu sambil menonton televisyen. Maiza baru sahaja keluar daripada biliknya kerana mendodoikan kedua-dua anaknya itu. Dia duduk di sisi suaminya Encik Zahimi dan Puan Sakinah saling berpandangan dan sesekali memerhatikan Zeehan yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Still, I Miss You 11

29 September 2014 
Kategori: Novel

1,211 bacaan 1 Ulasan

Oleh : I.Min Levo 11 “Mama nak masak apa hari ni?” Zhafran memulakan pebualan antara kami yang agak bisu dari tadi. Mula-mula masuk kereta aje bising sekejap. Lepas it terus diam kerana kedua-dua tiada topik yang hendak dibualkan. Kalau di bayangkan balik macam kelakar aje. Tapi memang lawak pon. Awkward lagi kot. “Correction okey. Bukan mama ,saya yang masak menu hari ni. Special... [Teruskan bacaan]

Novel : It Was You, It Is You, It Will Be You 11

29 September 2014 
Kategori: Novel

1,382 bacaan Catat Ulasan

Oleh : farahsanusi Bab 11 “Yana. Atuk and nenek ajak dinner sekali. You free?” Suara pemuda dihujung panggilan membuatkan Dayana mengeluh kecil. Tangannya yang sedang membelek kertas kerja di atas meja terhenti seketika. Kepalanya didongak ke atas. Merenung syiling sambil berfikir. ‘Arif ada sekali ke nanti?’ “Helllllooooo. Anybody there?” Kali ini SUARA Amir Ikhwan kuat memecah gegendang... [Teruskan bacaan]

Novel : Kawan, Kekasih atau Bakal Suami? 10

29 September 2014 
Kategori: Novel

1,666 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Wan Nur Aira 10 Sejak hari aku cari gaduh dengan si Airil tu.Alah yang aku saja-saja langgar dia sampai basah kasut dia sebab tergelecek masuk dalam takungan air hujan.Dia dah lain!Lain macam mana?Macam ni.. “Hoi Airil!Kau pergi antar laporan pelajar ni kat ketua pengawas form five.Aku malaslah nak jalan kaki gi bangunan tingkatan lima..”arahku sambil menyerahkan laporan pelajar... [Teruskan bacaan]

Novel : Degup Cintamu 10

29 September 2014 
Kategori: Novel

567 bacaan Catat Ulasan

Oleh : sanora ayesya BAB 10 Halimi bersandar di sofa empuk diruang tamu merehatkan badan. Jus yang dihidangkan isterinya terasa begitu lazat ditekaknya yang haus. Selepas menamatkan tugasan on-call semalam, dia terlibat dengan ward round dengan doktor pakar sehingga lebih kurang jam 10 hingga 11 pagi kemudian terus menyambung tugasan di klinik pesakit luar. Kemudian ke wad semula untuk melihat perkembangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Saya Suka Awak Oppa 10

29 September 2014 
Kategori: Novel

1,303 bacaan 5 Ulasan

Oleh : evalin 10 Selesai solat Isyak, Razif segera menuju ke ruang tamu untuk menonton televisyen dengan Nana Zia. Tetapi kelibat Nana Zia sudah tiada, apa yang ada hanyalah laptopnya yang sudah siap ditutup dan sekeping nota. ‘Razif oppa, mianhae! Naega jalmutteseo, jongmal mianhae’ ( Razif oppa, saya mintak maaf! Saya bersala guna laptop awak without permission, saya mintak maaf sangat- sangat) ... [Teruskan bacaan]

Novel : Jodohku Datang Bergolek! Cayalah! 9

26 September 2014 
Kategori: Novel

3,435 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Jamie Lha BAB 9 “GOSH! Apa kena dengan dia ek semalam? Kena sampuk hantuk cina mana ek?” Dania merenung bulan penuh di dada langit. Ingatannya tak henti-henti memikirkan tentang hal semalam. Dahi digosok lembut. “Jangan-jangan dia ada plan nak kenakan aku tak.” Kali ini dia mengetuk perlahan jari telunjuknya ke dahi. Kalau mengenai... [Teruskan bacaan]

Novel : 30 Jam Yang Indah Bersamamu 9

26 September 2014 
Kategori: Novel

1,790 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Rose Ezadora BAB 9 Erin yang duduk menonton TV, menoleh ke arah suara Karl yang mengomel. Adalah benda yang dia tidak puas hati. Erinpun tidak mengetahui. Yang dia tahu, pastinya masalah dipejabat. Kerana dia baru sahaja pulang dari Info Harian, pejabatnya. Yang dia nampak Karl baru sahaja menjengok beg sandangnya. Rasanya sudah yang berpuluh kali, Erin sudah tidak terhitung. Karl mengkelebek... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Beralih Arah 9

26 September 2014 
Kategori: Novel

646 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Aiko Adisha 9 Rasa sesak nafas Aril melihat lalu lintas dari jendela kaca pejabat sementaranya di Subang Jaya. Jam sudah pukul 8.10 malam dan dia masih belum bergerak pulang ke hotel. Segala urusan penguditan sudah selesai. Laporan audit daripada juruaudit luar juga sudah diterima. Pintu diketuk dan kemudian dikuak. Kelihatan Cik Suzy masuk membawa secawan air yang kelihatan masih panas. Diletakkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Yes, Isteriku Pregnant! 8

26 September 2014 
Kategori: Novel

4,992 bacaan 10 Ulasan

Oleh : rashacinta “Abang baru balik?” Sapa Arina sejurus selepas membuka pintu rumah. Bibirnya diukir dengan senyuman yang paling manis dirasakan. Senyap. Kelihatan Reza masih terbongkok-bongkok membuka kasut di depan beranda rumah. Arina masih sabar menanti reaksi suaminya itu. “Hmm…”. Hanya desahan kasar yang keluar dari mulut Reza usai sahaja meletakkan kasut di atas rak berdekatan dirinya. Arina... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh… My Encik Tunang? 8

26 September 2014 
Kategori: Novel

2,117 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nurina Feeza BAB 8 “ASSALAMUALAIKUM!” “Waalaikumusalam!” Datin Katrina menjawab salam yang diberi. Lalu, wanita itu berjalan menuju ke muka pintu. Mesti Dr. Qasyiful dah sampai, fikirnya. Tombol pintu dipulas, tersembul muka kacak Dr. Qasyiful yang tercegat di depan muka pintu. Datin Katrina mengukir senyuman manis. “Oh, doktor... [Teruskan bacaan]

Novel : Mr.Killer Smile,Kau Membunuhku Perlahan 8

26 September 2014 
Kategori: Novel

2,566 bacaan 6 Ulasan

Oleh : ruby nur airis Mr.killer smile,kau membunuhku perlahan Bab 8 “Is nak keluar malam ni. Ada janji dengan kawan.” Iskandar memberitahu setelah selesai makan malam. “Hiss, Is ni!! Siang tadi baru kahwin, malam dah nak keluar? Tak kesian dengan Auni? awal-awal lagi dah kena tinggal.” Leter mak Zah seperti biasa. “Kejap je.” “Kejap apa? Is kalau tak pukul 1 atau 2 pagi baru balik, tak... [Teruskan bacaan]

Novel : Dya Zara 8

26 September 2014 
Kategori: Novel

932 bacaan Catat Ulasan

Oleh : norihan aziz BAB 8 “TERCIPTANYA wanita dari tulang rusuk lelaki, dekat dengan lengannya untuk dilindungi dan dekat dengan hatinya untuk di cintai bukan disakiti.” Perlahan suara Dya Zara membaca kata-kata yang di ucapkan kepadanya di laman social, facebook daripada Syadza Aisha. Hanya butang like ditekan oleh Dya Zara. Tak tahu apa yang hendak di balas. Dya Zara tersenyum manis bila terimbau... [Teruskan bacaan]

Novel : Roti dan Mentega 7

26 September 2014 
Kategori: Novel

951 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Izzmie Aziemah “Bukan main lagi anak dara ni duduk,siap terkangkang.Sedarlah sikit kau tu anak dara,Rin.Malu orang nampak nanti,”kata Puan Badriah.Dia menggelengkan kepala melihat karenah anak daranya yang sedang duduk di sofa sambil bermain handphone. “Rin,tak dengar ke buat-buat pekak?”tanya Puan Badriah lalu mengambil tempat duduk di sebelah Airina Batrisya dan membetulkan kaki anak... [Teruskan bacaan]

Novel : Mimpi Realiti 7

26 September 2014 
Kategori: Novel

406 bacaan 2 Ulasan

Oleh :Nisa TJ 7 Jarinya yang runcing tidak henti-henti mengusap permukaan potret kecil yang dilekatkan di cermin mukanya. Momen yang paling bahagia buatnya tika itu dan batu harapannya saat ini yang mungkin kedinginan Daniel adalah sementara. “Cik muda masih mahu bersedih? Dia mungkin sibuk…” Anita cuba mengukir senyum. Dia masih cuba berpegang pada batu itu. Dia masih lagi berharap akan... [Teruskan bacaan]

Novel : Hello Cinta!!! 7

26 September 2014 
Kategori: Novel

560 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Ayu Anatasya Kalau aku kaya….. Kalau aku kaya…. Telefon di atas meja cepat-cepat aku angkat.KAlau tidak…habislah lagu aku kaya berkumandang dalam pejabat ni.Kebetulan Encik Othman dan abang Radzi ada di pejabat,Naya aku kalau diaorang dengar.Mesti aku kena ketawa dengan mereka.Sudahlah mood memang ke laut hari ni…hai abang drebar..sabarlah..petang nanti akan kita bersua…adoi..ayat... [Teruskan bacaan]

Novel : Saying ”I LOVE YOU” 7

26 September 2014 
Kategori: Novel

970 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Iqa Annalia BAB 7 ‘’KITA nak buat apa kat sini?’’Tanyaku hairan sebaik sahaja kami menjejakkan kaki di pusat boling Riverside Mall itu. ‘’Main boling lah, Hana. Takkan nak main bola sepak kot kat sini?’’Azie bergurau sambil ketawa kecil. Telinga kutekap dengan kedua-dua belah tangan kerana tidak tahan dengan bunyi bising di situ. Tak cukup dengan bunyi muzik dan bunyi bola... [Teruskan bacaan]

Novel : Oh, Cik Hati! 7

26 September 2014 
Kategori: Novel

405 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Amer Mukhlis BAB TUJUH Sedangkan Raemon itu dah separuh gilakan Rania. Rania di sebelah sana, di rumah papa dan mamanya sedang berbahagia tanpa gangguan Raemon yang menyakitkan hati. Terima kasih Allah. Terima kasih sangat-sangat. Alangkah indahnya dunia tanpa ada Raemon setiap hari. Setiap hari kat rumah papa dengan mama, dia senyum bahagia aje. Hampir setiap hari okey! Hampir tiga sudah... [Teruskan bacaan]

Novel : Dan… Kau yang Aku Pilih 7

26 September 2014 
Kategori: Novel

730 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Lu’lu Sophea BAB 7 ” kelas hari ni batal ” Mesej masuk ke dalam peti masuk Sofia. Tanpa arah tujuan Sofia membawa diri ke perpustakaan. Malas hendak kembali ke bilik.Lebih selesa jika meluangkan masa untuk duduk di dalam perpustakaan yang berhawa dingin. Shikin menyergah dari belakang. ” wei, nyah ” “haha. Ngok la kau . Tak de kelas ke ?” “bru... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta High Profile 5

26 September 2014 
Kategori: Novel

1,404 bacaan Catat Ulasan

Oleh :Kay Zaaraa Keesokan harinya seperti yang dijanjikan Suraya dan Hanis bersiap untuk ke KLCC. Sudah lama benar Suraya tidak jejakkan kaki kesana. Hatinya melonjak dengan perasaan teruja untuk melihat pembangunan di sekitar kota metropolitan itu. Sehelai kemeja turquoise berlengan panjang dipadankan dengan sepasang jeans biru gelap. Rambut yang panjang melepasi paras bahu diikat tocang kuda. Hanis... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 17 of 1,093« Pertama...10...16171819...3040...Akhir »