Novel : Korban Cinta 8

18 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh:humairakhaziq 8 PUAN MARIA terkejut dengan kehadiran Adam. Pelanggan tidak banyak mengunjung kedai bunganya pada hari ni. Dia pula agak kelapangan. Kalau musim tak cuti sekolah, memang bunga segarnya tak banyak tempahan. Kecuali ada pelangan satu dua yang menempah untuk diberikan kepada kekasih hati. “Ma. I need Inas. Where is she?” Tiap-tiap hari pasti dia mengunjungi kedai Florist Inas di... [Teruskan bacaan]

Novel : Dear My Witch 7

18 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Aoi Ren NOTA 06 “Mynn, kalau free nak join akak malam ni?” Azreen menyapa juniornya yang baru saja selesai mandi. Dia diam sejenak sebelum mengangguk setuju. Azreen tersenyum girang apabila mendapat respon positif dari Mynn sebelum bergerak ke tandas. Mynn sekadar memandang melalui ekor mata. Dia sebenarnya tak faham apa motif sebenar seniornya seorang itu. Pantang nampak dia free, mesti... [Teruskan bacaan]

Novel : Bertemu,Berpisahnya Kita Kerana Allah 7

18 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Apek BAB 7-BERTEMU,BERPISAH-NYA KITA KERANA ALLAH SUASANA ulang tahun di rumah Qisya riuh-rendah dengan warna lampu yang berwarna-warni amat memeningkan. Namun tidak menjadi masalah kepada pengunjung. Masing-masing menjamu jamuan makanan yang di hidangkan di meja luar. Tidak kurang pula dengan nyanyian qasidah yang di alunkan oleh Al-anam. “Qis, mana teman awak lelaki tu?” rengek Puan Airisyah... [Teruskan bacaan]

Novel : Salju Kyoto 7

18 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Sara Aisha BAB 7 PANTULAN di cermin kupandang sambil menyangkut kot ke tubuh. Perlahan, aku melepaskan keluhan. Sungguh aku tidak sangka bahawa aku sudah benar-benar bermalam di sini. Di sebuah rumah lelaki yang langsung aku tidak kenal. Gila. Aku betul-betul gila! Tanpa semena-mena, ingatan terhadap Badri datang menerjah. Dia yang mengamuk dan menggerunkan. Cepat-cepat, aku memejamkan mata,... [Teruskan bacaan]

Novel : Encik Abang Kuda 6

18 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh :Mirei May ENCIK ABANG KUDA! 6 “Ini beg you. Dan ini kain batik my mum seperti yang you minta.” Sekerat saja muka Razin aku nampak di sebalik pintu yang hampir terkatup. Aku sambut huluran Razin dengan muka ketat seribu. Beg balik kampung Hello Kitty aku letak di hujung kaki. Kain batik mama Razin pula aku sangkutkan pada bahu kanan. Pintu masih terbuka. Nak tutup, tangan sasa tu masih menahan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Jika Ini Suratannya 6

18 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Susi Susanti Bab 6 Lelaki itu terperosok di suatu sudut kamarnya. Dia menatap satu album foto yang telah beberapa bulan dia sembunyikan setelah kejadian malam itu. Peristiwa malam itu telah menyebabkan kisah cinta pertamanya berakhir begitu sahaja. Bukan hanya dia dipaksa berpisah oleh papanya tetapi papanya telah bertindak kejam dengan membuang pekerjanya yang merupakan bapa pada si buah hatinya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta? Jangan Tanya Saya…6

18 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: ira nadzirah (BAB ENAM) “Azzalea melangkah merapati pintu utama. Mama tetamu dah sampai. Jemput masuk auntie, uncle.” sambut Azzalea lembut. Terima kasih. Aisyah melangkah masuk diikuti oleh Roslan dan Adel Safwan. Eh dah sampai syah… Abang lan. Masuklah.” Natrah melangkah ke ruang tamu rumah sementelah tetamu itu melangkah masuk. “Mama, Qisya ke dapur tolong Zahra sekejap.”... [Teruskan bacaan]

Novel : Airmata Di Puncak Sakura 6

18 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: SMAHADZIR Gerak Memikat SUMARNI tidak ingin mengenangkan kembali waktu-waktu tidak menyeronokkan pada minggu pertama kewujudannya di Tokyo. Ada kesalahfahaman, kesalahan teknik dan entah apalagi. Nama lain masih berasal dari Indonesia, sedikit meninggikan kedudukannya di bidang teknik kedoktoran. Sementara namanya terdaftar sebagai mahasiswa teknik informatik. Hari-hari itulah dia bertemu Mayumi,... [Teruskan bacaan]

Novel : Setelah Hujan Berhenti 6

18 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh:Effendi Asrul IKUT HATI Petang itu Haji Hambali telah dipilih oleh orang-orang kampung sebagai pengerusi masjid yang baru. Haji Usop yang sudah tiga kali memegang jawatan pengerusi masjid gagal mempertahankannya. Dia terus pulang ke rumah. Setibanya di rumah dia lalu duduk tersandar di atas kerusi kusyen di ruang tamu rumah. Di luar cuaca begitu panas sekali. Angin bertiup perlahan. Menyapu seluruh... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Calla Lily Dan Encik Bos 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Cik Calla Lily Dan Encik Bos 5

Oleh: Airisz AH! Isnin yang membosankan datang lagi. Penat semalam pun masih terasa, dah kena paksa datang kerja. Kalaulah dapat tergolek-golek lagi, alangkah nikmatnya. Namun, apakan daya demi sesuap nasi, nak tak nak kena pergi kerja juga. Aku dan Cik Dalila pula sudah berpakat untuk kenakan budak-budak pejabat yang lain. Sebab itu semalam aku reka cerita yang bukan-bukan kepada Suzi. Sampai ternganga... [Teruskan bacaan]

Novel : Angin Cinta 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh:Aliesha Kirana ENCIK KK ingat saya ni apa?” Irika menggawangkan beg kertas itu ke muka KK kerana bengang dengan tindakan KK itu. “Encik ingat saya perempuan murahan ke yang boleh cair dengan encik bila encik taburkan dengan harta dan kemewahan encik?” KK masih diam tidak berkutik. Dia sekadar memandang gadis itu dengan matanya yang tajam. “Ingatkan encik dah faham apa yang saya cakap hari... [Teruskan bacaan]

Novel : Selamat Tinggal Sayang 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Selamat Tinggal Sayang 5

Oleh:Ma Lee Chuswan “TENGOK tu bukan main lagi geteknya!” komen Kakak Ana sambil menjuihkan bibirnya ke arah bilik pejabat Hakim. Puteri tidak berpaling. Sudah jelas dengan apa yang dimaksudkan oleh Kakak Ana. Dia sudah penat untuk terus memerhati. Hati sudah birat. Jelak. Sejak dari pagi, perbincangan di antara Hakim dan Tengku Aida tidak berpenghujung. Sudah lebih sejam! Tengku Aida asyik tergelak... [Teruskan bacaan]

Novel : #HURT 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : #HURT 5

Oleh:Rehan makhtar SATU demi satu pintu yang dia lepasi, tapi dia tetap keluar dengan rasa yang hampa. Bukan dia tak tunjuk sijil kursus yang dia ada tapi sijil itu begitu menakutkan orang ramai. Letih menapak, Aatiq labuhkan duduk di perhentian bas. Mencari arah mana yang patut dia tuju sekarang. Segalanya seperti jalan mati buat dia padahal dekat kawasan Greenwood ini begitu banyak restoran besar.... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Kau Kata Cinta 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Razlina Azura Khalif merenung jauh melalui jendela banglonya itu. Banglo setingkat itu dibeli lebih empat tahun lalu. Setelah menamatkan pengajiannya dalam bidang seni bina, dia membuat keputusan untuk tinggal bersendirian. Walhal jarak banglonya itu dengan rumah keluarganya tidak jauh mana. Bak kata orang, masih boleh nampak bumbung. Masih lagi terngiang-ngiang ke telinganya apa yang diungkapkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Mendung kasih 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh : kobisbunga 5 Johan masih memerhatikan Mira di sebalik langsir tingkap bilik. Dia melihat Mira asyik tersenyum memandang ke arah kolam dan sesekali bibir comel itu seakan bergerak-gerak. “Gila ke perempuan yang kahwin dengan aku ni? Cakap sorang-sorang pulak. Mama, abah tengoklah menantu pilihan kalian dah gila…”. Johan pelik kenapa mama dan abahnya memaksa dia mengahwini perempuan... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Romantik 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh:Dalila Sofea Bab 5 “Abang Muz kirim salam!” “Siapa?” Mia bertanya kembali biar pun cukup mendengar akan kata-kata sepupunya itu. “Abang Muz!” “Dia tak nak balik Malaysia ke? Mak long tak marah dia tak balik lama tu?” “Tak!” “Kau biar betul!” “Ya lah. Dah Abang Muz di kampung sekarang. Mak nak marah apanya!” Mia terlopong. Seolah tidak percaya dengan kata-kata Saffiya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Diguna-Guna Cinta 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Jana “Wei, Nur.. kau nampak tak apa yang aku nampak?” Bisik Afiqah sambil menyenggol lengan Nur. “Nampak Apa? Mana aku tahu kau tengok apa? Lagi satu yang kau dok bisik-bisik ini pasal apa? Tanya Nur. Pelik melihat kelakuan Afiqah. “-Tu yang berdiri depan kelas J7, yang pakai kemeja warna biru ” terang Afiqah sambil memuncung-muncungkan mulutnya. Amboi muncung panjangnya, boleh sangkut... [Teruskan bacaan]

Novel : Kalau Saya Sayang Awak?? 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Habibah Halim BAB 5 Pelajar tingkatan lima sedang menyiapkan padang untuk acara olahraga. Farra dan Qayri mengangkat bendera Negara, negeri, dan sekolah. Manakala Hairi, Alyssa dan Farid ralit mengukur alat untuk kegunaan lompat tinggi. Qayri menyapa mereka bertiga. “ Fokus, fokus. Itu yang perlu!!” jerit Qayri. Farid mengangkat kening. Manakala Alyssa dan Hairi sekadar menggelengkan kepala... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Yang Bersemi 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: SMAHADZIR 5 KADANG-KADANG Haslinda berasa menyesal keluar dari rumah pak ciknya. Apa boleh buat. Tekadnya sudah bundar. Selagi dia hidup di rumah pak ciknya itu selagi itulah jiwanya tertekan. Dia tidak mampu lagi mengharapkan wang dari poket pak ciknya. Dia perlu mencari wang sendiri untuk membiayai perbelanjaan kehidupannya di kota cacamerba ini. Wang yang sering diminta dari Zairulfikri sudah... [Teruskan bacaan]

Novel : Ijazah Di Bengkel Kereta 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Effendi Asrul 5 IJAZAH DI BENGKEL KERETA Di luar cuaca kelihatan cerah sejak dari awal pagi tadi sehinggalah ke lewat petang. Suara angin jelas kedengaran perlahan dan mendayu-dayu. Rasa segar dan nyaman membelah suasana di Taman Perumahan Cempaka Biru. “Apa nak jadilah dengan Fitri anak awak ni!” rungut Puan Mariam. “Awak ni. Tak habis-habis marah kat dia. Cubalah bawak bersabar,”... [Teruskan bacaan]