Novel : No More No Less 1

31 January 2011 
Kategori: Novel

242 bacaan Catat Ulasan

Oleh : wardah_syurga Kata orang cinta itu buta. Kata orang cinta itu boleh membuatkan kita tak waras. Kata orang lagi, cinta itu boleh menjadikan diri kita macam kanak-kanak Ribena. Tapi itu semua orang yang berkata-kata, bagi aku, cinta itu No more No less! Aha! Macam gula dan garam dalam masakan pulak kan. Kenapa? Sebab, aku belum jatuh cinta! Kenapa? Adakah aku tidak straight? Atau, adakah aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia UntukMu 1

31 January 2011 
Kategori: Novel

2,451 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Arieda Semalaman Syuhada berfikir. Sakit kepalanya. Hati yang terluka bertambah pedih rasanya. Hampir tiga tahun dia sudah menjadi tunang Zulhilmi. Satu tempoh yang cukup lama. Namun Zulhilmi sekeluarga tidak pernah menghiraukan kedudukannya. Dia bagaikan digantung tidak bertali. Melukut di tepi gantang. Setiap kali ke rumah Zulhilmi, dia hanya diminta bersabar. Sampai bila? Bila di minta alamat... [Teruskan bacaan]

Novel : Kerana Rayyan 1

31 January 2011 
Kategori: Novel

3,041 bacaan 6 Ulasan

Oleh : shamien ” Abang? Awalnya abang pulang hari ni…” Aku menegur suamiku. Tangan dihulur untuk bersalam. Pelik. Kenapa dia tak menyambut salamanku seperti hari-hari sebelumnya? Matanya tajam merenungku wajahku. Wajahnya bengis, apakah yang sedang mengganggu ketenteraman hatinya? Aku gagahkan diri untuk bertutur. ” Abang, Ana…Ana ada perkara penting nak cakap ni.”... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 17

28 January 2011 
Kategori: Novel

9,078 bacaan 41 Ulasan

Oleh : Inawza 17 “Ya Allah, apa dah jadi Fitri?”Kak Lyn menekup mulutnya yang kini berbentuk ‘O’ dengan tangan kirinya. Sudahlah begitu, volume suaranya langsung tidak diperlahankan sehingga seluruh cafeteria memandang ke arah kami, ke arah aku terutamanya. Lebam dan luka masih boleh dilihat dengan jelas di wajahku. “Berlatih untuk menjadi Golden Gloves boxer tiada lainnya.”aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Teman Serumah atau Cinta? 26, 27

28 January 2011 
Kategori: Novel

11,976 bacaan 29 Ulasan

Oleh : Zuera Rasiddin Bab 26 Mak Kiah yang merupakan pembantu rumah ini, sudah menyediakan sarapan pagi. Bihun goreng. Sewaktu aku turun tadi, umi sudah pun bangun. Aku sudah biasakan diri dengan keluarga Izzat semalam. Dah tak rasa kekok. “Awal bangun Fira,” tegur umi. Umi, abah dan Husna memanggilku Fira, sama seperti arwah nenek dan arwah mama. Aku tersenyum. “Biasalah... [Teruskan bacaan]

Novel : Kuseru Rindu Itu 30

28 January 2011 
Kategori: Novel

9,263 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul Untuk ke sekian kalinya, dia meraup wajah. Matanya terarah pada jam di dinding. Sudah hampir pukul sebelas. Sekali lagi tangannya mendail nombor telefon Idayu. Sama seperti sebelumnya, panggilannya tidak berangkat. Sebaik keluar dari pejabat, Idayu terus menghilang. Sangkanya Idayu pulang ke rumah. Tetapi, ternyata tekaannya meleset. Idayu tiada di rumah sebaik dia sampai di rumah. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 30

28 January 2011 
Kategori: Novel

7,102 bacaan 11 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 30 Suraya terpaksa menerima pelawaan Doktor Shahrul memandangkan ini hari tersebut merupakan hari terakhir dia membuat kerja amal di rumah-rumah anak yatim sekitar Kuala Lumpur. Pada mulanya dia agak serba salah memandangkan dia belum pernah keluar berdua dengan mana-mana lelaki selain dari abang-abangnya. tetapi kelihatan lelaki tersebut begitu ikhlas mahu belanja dia makan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cerita Tentang Kita 45

28 January 2011 
Kategori: Novel

2,100 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Allianora BAB 46 SUASANA di Amber mula keriuhan dengan acara yang bakal berlangsung. Bahangnya mula terasa. Dia sedang sibuk menyelesaikan kerja-kerjanya bila Akmal sekali lagi muncul di depannya. “Apa khabar orkid saya tu?” Seulas senyuman terukir dibibirnya. Dia kelihatan riang sekali. Masakan tidak, berita tentang Hedri dan Nieza sudah cukup untuk membuatnya tersenyum. “Pokok... [Teruskan bacaan]

Novel : Hakikat Cinta 15

28 January 2011 
Kategori: Novel

5,385 bacaan 9 Ulasan

Oleh : azmah “Aiman ni bah,suka sangat nak mainan Isya.Mainan yang satu ni pun Aiman nak juga.Mana boleh,Isya sayang mainan ni sebab mainan ni abang Zarif yang bagi.”Alisya memeluk abahnya meraih simpati.Anak gadisnya dipandang. “Hm..Abah nak tanya Isya,sekarang Alisya umur berapa?”Hasbullah cuba untuk menarik perhatian anaknya itu manakala Asiah sudah lama pergi ke dapur kerana... [Teruskan bacaan]

Novel : Layar Impian 29

28 January 2011 
Kategori: Novel

1,064 bacaan 1 Ulasan

Oleh : ElyndaIzan 29 “Toothbrush?” “Ada” “Toothpaste?” “Ada” “Sun block?” “Ada” “Towel?” “Ada” “Seluar kecik?” “Ad….mamaaaaa…takkanlah benda tu Pia tak bawak pulak!” Madihah ketawa besar. Sengaja dia menyakat Sofeeya... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau + Aku = Cinta 27

28 January 2011 
Kategori: Novel

4,939 bacaan 16 Ulasan

Oleh : vanilla_ice Akhirnya setelah berpenat-lelah membanting tulang empat kerat aku ni, aku menang jugak dua game. Hehehe… cakap macam nak bina KLCC je. Membanting tulang konon. Walaupun aku menang dua game, tapi lagi tiga game tu mamat mangkuk tu yang dapat. Memang tak dapat dinafikan lagi, Farish memang terer main boling. Aku ni pun boleh kalah. Selalu kalau aku lawan dengan Api, aku yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Si Playboy Padaku 26

28 January 2011 
Kategori: Novel

5,036 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Eja D Bab 26 Ilham tersenyum seorang diri dalam kereta. Teringat akan Qistina. Melihat gadis itu yang kemerahan pipinya akibat terkena tamparan. Kasihan juga pada gadis itu. Tapi Qistina seperti tidak pernah mengalah, ada saja yang ingin dia balas. Kali ini Ilham ketawa kecil bila teringat akan riak muka Qistina ketika mereka sedang menjamu selera di restoran tadi. Mukanya seperti marah kerana... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bertandang Lagi 25

28 January 2011 
Kategori: Novel

4,029 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Noorza Nooriz BAB 27 Hanya Kau Yang Mampu… ” NO WAY! I’m not going to marry her! Never!” Adam bangun sambil terus kakinya menendang kerusi kecil yang berada di depannya. Berang sungguh dengan apa yang dikatakan oleh ibunya. ” Mama…Mama…” Adam bercekak pinggang sambil masih cuba untuk menahan gelora marah yang mulai merajai dirinya. ” You’ve got to be kidding... [Teruskan bacaan]

Novel : Terjerat Kasih 23

28 January 2011 
Kategori: Novel

2,469 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Qaireen Arina Bab 23 “Apa yang Faris menungkan?” Datuk Imran menyapa. “Tak ada apa-apa papa…Faris saja nak relakskan otak. Kusut dengan kerja” Datuk Imran meletak tangan atas bahu Adam. “Selain dari itu?” Adam memandang papanya. “Maksud papa?” “Pasal hati Faris lah….Papa tahu apa yang Faris sedang fikirkan…actually, bukan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Seorang Ustaz 23

28 January 2011 
Kategori: Novel

4,508 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Maz Omar The Amateur Writer VILLA JANNAH ISKANDAR hanya menonton tv LCDnya dengan pandangan kosong. DVD siri Midsomer Murders yang dipasangnya langsung tidak mampu menghilangkan keresahan hatinya. kepalanya masih ligat memikirkan tentang Sandra. Figura wanita kesayangannya itu masih menari-nari di matanya. Sandra kelihatan ayu dan manis dengan selendang yang senada warnanya dengan jubah bercorak... [Teruskan bacaan]

Novel : Sorry, I *still* Love U 23

28 January 2011 
Kategori: Novel

2,344 bacaan 2 Ulasan

Oleh : ShaZee Tini duduk di atas sofa sambil mendengar iPod Nano kepunyaan Shahira. Kepalanya mengangguk-angguk perlahan mengikut rentak lagu yang sedang dimainkan. Teringat dia akan panggilan telefon yang diangkatnya semalam. Kawan kakcik ke? Macam tak percaya je. Kalau kawan kenapa semalam masa dia jawab panggilan tu macam terkejut je? Takut Tini bagi tau Mama la tu. Hmm, tengoklah. Siaplah... [Teruskan bacaan]

Novel : Janji kekasih 21

28 January 2011 
Kategori: Novel

1,133 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Norhashima Adnan bab 21 Cuaca hari itu sungguh menenangkan. Shifa Syamira menarik nafas dalam-dalam. Pulang sahaja dari sekolah dia tidak terus pulang ke rumah. Dia membawa baju ganti sebagai persediaan untuk menyalin baju di sekolah. Dia tahu mamanya tidak akan membenarkan dia keluar dari rumah semenjak peperiksaan SPM semakin hampir. “Suka tak?” Zulkifli bertanya. Dia begitu teruja... [Teruskan bacaan]

Novel : Semalam Yang Ku Tinggalkan 20, 21

28 January 2011 
Kategori: Novel

2,764 bacaan 11 Ulasan

Oleh : laila hanni Bab 20 Hari ini, hati ku terguris pedih…. jiwaku dilanda sepi. Namun…, ada debar dalam hati…. Setiap hujung mingguku kini aku habiskan dengan mengintai Sarah bermain. Ada ketikanya dia langsung tidak datang ke taman tersebut. Tertunggu-tunggu aku dibuatnya. Namun aku tidak pernah jemu untuk menunggu. Dapat memandangnya dari jauh pun sudah cukup bagiku. Pada awalnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Akukah Juwita 20

28 January 2011 
Kategori: Novel

2,097 bacaan 11 Ulasan

Oleh : SWEET BUTTERFLY BAB 20 TERKEBIL-kebil aku memandang seorang lelaki yang sedang berdiri di bus stop. Mujur hari ini Gaban tak menjemputku, kalau tidak sampai ke tengaharilah lelaki itu menunggu di situ. Lelaki itu masih seperti selalu, berpakaian santai tetapi masih menarik perhatian. Nampak sedikit resah tetapi masih tidak berubah wajahnya yang sedia tampan. Baru semalam aku menangis sendiri... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta 86400 Detik 20, 21

28 January 2011 
Kategori: Novel

1,039 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Nuqman Hakimy BAB 20 Jeritan nyaring Azira amat memeranjatkan Ashriel. Perasaannya lantas berdebar-debar. Apa sudah berjadi kepada gadis itu? Ada hantukah di dalam tandas itu hingga Azira menjerit terlolong-lolong. Tergopoh gapah Ashriel membetulkan zip seluar, tergopoh gapah juga dia berlari keluar bagi mendapatkan Azira. Bertapa terkejutnya Ashriel ketika sampai di muka pintu. Gadis cantik... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,093« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »