Novel : Mahar Cinta Suci 12

22 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Damia Myra 12 Hakim memarkir kereta Perdana miliknya di garaj Villa Indah Seri. Dia mengangkat tangan ke arah Pak Kassim, yang merupakan pemandu khas kepada Dato’ Muzafar Idrus. Mereka sudah berada di pekarangan Villa mewah itu. Terdapat sebuah halaman yang luas di sudut kanan nya dengan hiasan landskap yang menarik. Di tengah-tengah taman itu terdapat sebuah gazebo dengan ukiran kayu jati... [Teruskan bacaan]

Novel : Apabila Dua Menjadi Satu 12

22 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Iliyana Ahmad BAB 12 Atiqah memerhatikan Lisa. Sejak balik dari kolej Lisa asyik tersenyum. Lisa yang sepatutnya pulang terlebih dahulu lewat dua jam daripada Atiqah. Apabila disoal, katanya jumpa kawan. Tapi Atiqah sendiri tidak tahu siapakah kawan yang dimaksudkan. Lisa sedang seronok berbalas-balas SMS dengan seseorang. Dari tadi asyik tersengih sehingga menampakkan giginya yang tersusun... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Ia Berlalu 11

22 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Sha Ibrahim BAB 11 “Ok, awak ambil balik semua fail ni,” tiba-tiba Syafiq meletakkan kembali kesemua fail yang telah dihantar oleh Nadia dua hari yang lepas di atas meja gadis itu. Nadia terlopong dan bangun dari tempat duduknya. Dia keliru dan inginkan penjelasan. “Apa ni En.Syafiq, kan hari tu saya dah siapakan semua kerja saya, kenapa? Ada sebarang kesilapan ke?” Tanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta tak bersyarat 10

22 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : nufa shyairan Bibirnya tersenyum tatkala cincin tersebut disarungkan ke jari manisnya. Dia menyalami lelaki yang berada di hadapannya itu. hari ini adalah hari kebahagiaannya. Hari yang ditunggu-tunggu olehnya dan lelaki tersebut. Akhirnya dia telah bergelar tunangan Muhd Haris Helmi. Dia benar-benar bersyukur. Inilah yang dia dapat setelah hampir dua tahun bercinta dengan lelaki ini. ”... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Dahulu dan Selamanya 9

22 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Addeen BAB 9 Kini Fahim dan Syafina sedang dalam perjalanan ke UKM. Syafina akan mendaftar di universiti itu tidak lama lagi. Antara keduanya masih membeku sejak keluar rumah tadi. Hanya kedengaran suara halus penyanyi dan celoteh DJ dicorong radio yang menemani kebisuan mereka. Dalam hati Syafina sudah mula terbit rasa rindu buat keluarganya, terutamanya anak buahnya Faril yang asyik menangis... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Sakura 8

22 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Nur Iman Akhirnya siap jgk bab kali nie.. trima kasih kat pembaca sbb membaca citer saya.. terharu saya dibuatnya.. hmm… bab seterusnya x psti sama ada dpt siapkan ke tak.. tngk keadaan dulu.. ………………………… Bab 8 Pada waktu sebegini, terasa seronok pula duduk di tepi tingkap kelas. Dengan permandangan yang indah bersama angin sempoi-sempoi... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Milik Siapa 14

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Umi Kalsom DIANA masih lagi kaku seperti terkena renjatan elektrik. Kejutan yang membuatkan urat sarafnya seperti berhenti menerima impuls. Pipinya ditampar beberapa kali agar dia sedar ini semua hanya mimpi. Bila dah bangun nanti, semuanya akan hilang. Uish, kalau macam inilah gayanya, boleh kena heart attack! Oh mak… silalah berhati-hati kalau sekalipun nak keluarkan kenyataan untuk menyokong... [Teruskan bacaan]

Novel : Love You Mr. Arrogant! 12

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Aliesha Kirana Zaara terjaga saat jam loceng di sebelah Irham berbunyi. Wajahnya diusap-usap sebelum menggosok-gosok matanya. Bilik yang masih asing di pandangan matanya itu diperhatikan seketika. Irham yang masih nyenyak tidur disebelah ditenung Zaara dengan perasaan keliru, cuba menyedarkan dirinya sendiri tentang status dirinya sekarang. Jam loceng yang bingit itu cuba ditutup Zaara, namun... [Teruskan bacaan]

Novel : Love Is Forever 13

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : nur wateeqa Minggu depan aku akan mula mengajar di tempat pengajian lamaku. Pastinya nanti akan lebih banyak kenangan yang akan aku imbas. Kenangan indah. Kenangan cinta. Kenangan aku dan dia. Lebih 3 minggu aku kembali ke Malaysia, aku telah mendapat tempat sebagai salah seorang pensyarah di Universiti Teknologi Malaysia. Mulanya aku perlu terus melapor diri sebaik kembali ke Malaysia, akan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kemarau Kasih 11

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : IDA RIYANA 11 “HANIS, tak balik ke Simah? Bukan ke sekarang ni cuti sekolah. Marah lagi ke dia pada saya? Awak dah telefon dia beritahu yang saya sakit?” tiba-tiba sahaja Haji Ahmad bertanyakan tentang anaknya yang seorang itu. “Saya tak fikir yang dia masih marahkan awak. Berulang kali saya telefon ke telefon bimbitnya, ada suara yang bagi tahu nombornya dah tak digunakan... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia UntukMu 11

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Arieda Bab 11 Selepas menunaikan solat Subuh, Syuhada merasa sangat segar. Kedinginan semulajadi yang dirasai amat mendamaikan hati. Hilang segala celaru yang menghuni singgahsana hati. Tidak rugi bercuti di sini. Dengan menggenakan dress labuh dari kain jean dan bertudung berwarna krim, Syuhada melangkah keluar dari biliknya. Bertemankan sebuah novel di tangannya, dia duduk di kerusinya... [Teruskan bacaan]

Novel : Six Different Love Story 9

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ayu Najwa Malam itu kesemua hadirin yang dijemput hadir ke majlis kenduri doa selamat yang dilakukan sempana masuk ke rumah baru. Terselah kegembiraan di wajah mereka berenam. Semua selesai pada hari semalam. Mereka berpindah pada pagi hari semalam. Rumah mereka memang benar-benar dekat dengan U tempat mereka belajar. Tetapi,wajah Tyha kelihatan muram. Entah kenapa Tyha kelihatan tidak seronok.... [Teruskan bacaan]

Novel : Perangkap Cinta 9

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Salza Bab 9 DANIA merebahkan tubuhnya diatas sofa.Dia mengeluh letih.Letih tubuh,letih otak.Jam dinding berdenting sebanyak lima kali,tanda sudah masuk pukul 5.00 petang.Rakan-rakannya masih belum pulang.Dia bangun dari pembaringannya sambil mengeliat hingga bunyi semua tulangnya.Huh,lega!Sementara mereka belum pulang dia ingin memasak untuk makan malam mereka nanti.Apasalahnya sekali-sekala... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Cinta Berputik 9

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ina Dyana Pintu bilik di ketuk perlahan. Setelah mendengar arahan ‘masuk’ dari dalam, Farisya segera memulas tombol pintu lalu mendapatkan bosnya yang sedang leka menghadap skrin laptop ribanya. ” ada apa yang boleh saya bantu?” Farisya memulakan perbualan. Tangannya memegang pen dan buku, bersedia untuk menulis setiap percakapan dari bosnya. ” kerusi tu still kukuh. Setakat... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih yang hilang 9

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : angelseptember [9] “rina..” “Rina..” panggil Imran lagi. Sudah 2,3 kali Rina mengigau semalam. Rasanya beberapa jam sahaja tidurnya lena, selebihnya dia terjaga kerana Rina. Bukan dia marah. Tidak. Cuma bimbang. Tidak tahu apa yang sepatutnya dia lakukan. Mahu buat lebih-lebih, ada jugak yang kena halau nanti. “Rina..bangun.” Imran duduk dibirai katil. Lengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Tiada yang lain 8

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : ana sofiya Musalmah resah dengan apa yang sedang berlaku. Dia risau memikirkan perkembangan terbaru ini. Semakin hari, semakin gundah hatinya. Bimbang hajat tidak kesampaian. Dia rimas bila hampir setiap hari ada budak dari ‘Lover’s Florist’ hantar bunga. Hari ini bunga carnation, esok pula bunga tulip, lepas tu bunga mawar…putih kuning, pink, merah…. hai… Semua tu pula... [Teruskan bacaan]

Novel : Cheese 8, 9

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Qwerty Cheese 8 Alhamdulillah. Selesai sudah majlis di rumah Nia. Majlis di rumah Ashq minggu hadapan. Sekarang ni Nia dan Ashq bersama saudara-mara tengah buat sesi perkenalan sambil buka-buka hadiah. Buka-buka hadiah ni part paling best kan? Boleh tengok hadiah-hadiah menarik lagi mendebarkan. Haha. “Yeay ! Dapat bedsheet ! Comel gila,” ujar Nia riang. Nia memang suka kat bedsheet... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, aku cinta dia 8, 9

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Azieana BAB 8 AMIER keluar dari keretanya yang baru diparkir di hadapan banglo mewah milik Datuk Tg. Mahmod. Sebaik saja tiba di ruang rehat, Amier melabuhkan punggung di sofa. Briefcase diletak di sebelah. Tangannya segera melonggarkan tali leher supaya dia rasa selesa untuk berehat. Seketika dia memejamkan mata sehinggalah di tegur oleh suara Datin Halijah. ” Dah lama sampai?” Datin... [Teruskan bacaan]

Novel : Guardian of heart 7

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Yon Hikari 7. DATIN Soraya menyekak kain langsir dengan tangan sebelah kanannya. Kemudian sengaja dilemparkan pandangannya jauh kelangit biru. Dato’ Risyam baru sahaja meminta diri untuk ke cafe bawah. Mengantuk katanya dan mahu beli kopi. Kemudian Datin Soraya mengalihkan pandangannya memandang Shawal yang masih lagi terbaring tidak bergerak. Sekali lagi air matanya ingin mengalir... [Teruskan bacaan]

Novel : Cerita Selepas Hujan 7

21 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ismail Hashim Bab 7 Waktu malam di restoran Muhammad itu memang berseri dengan kunjungan ramai orang. Waktu pagi mereka ke ladang untuk menoreh getah.Manakala,pada waktu malamnya mereka mahu berehat.Bukan itu sahaja mereka juga mahu berhibur.Dengan cara itu,mereka boleh mendapat tenaga baru esuk harinya. Cara rehat yang dimaksudkan itu ialah dengan melepak di Restoran Muhammad yang membantu... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,150« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »