Novel : Pilihan Aku vs Pilihan Mak Aku 11, 12

4 February 2011 
Kategori: Novel

2,289 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom Mira melarikan pandangan ke arah jalan. Terasa tidak senang duduk apabila dirinya diperhati begitu sekali. Macam nak korek je biji mata pak cik Khairul a.k.a tunang aku ni. Tau la dah dekat sebulan tak tengok, tapi takkan kena usha anak orang sampai macam ni. ” Apa tengok-tengok?,” marahnya. Khairul tersengih. ” Lama tak jumpa. Rindu,” senyuman di bibir Khairul... [Teruskan bacaan]

Novel : The One I Love 13

4 February 2011 
Kategori: Novel

1,403 bacaan 2 Ulasan

Oleh : akira_bita Part 13 Zahid yang sedang membimbit beg briefcasenya melangkah dengan hati yang lapang. Air mukanya menunjukkan kesenangan seiring dengan cuaca yang tenang dan damai. Dengan bunyian burung yang berterbangan bebas menambahkan keindahan ciptaan Allah S.W.T. Kelegaan. Itu yang dirasakan semalam mendapat satu lagi pesanan ringkas dari gadis itu. Memberitahu dia sudah selamat... [Teruskan bacaan]

Novel : Ruang Rindu 13

4 February 2011 
Kategori: Novel

571 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ajimontel “ASSALAMUALAIKUM.”Seseorang memberi salam pada pagi hening itu.Macam suara abah.Mestika menjenguk ke pintu hadapan.Abah sampai subuh-subuh gini.Mesti tangkapan baik punya dapat! “Waalaikumusalam.Eh,abah!”Mestika melihat kedua-dua belah tangan abahnya penuh dengan plastik.Adalah tu oleh-oleh buat kami orang rumah ni.Abah menyerahkan plastik itu kepada Mestika.Beratnya!Apa... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Cinta Monyet 13

4 February 2011 
Kategori: Novel

520 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Aressa Xandrea Majlis perkahwinan Tengku Anis dengan jejaka pilihannya, Borhanuddin diadakan secara besar-besaran bagi meraikan kedatangan orang baru dalam keluarga diraja itu. Pasangan pengantin mengenakan songket warna hijau muda dan bersanding di atas pelamin yang dihiasi indah. Cantik sungguh si pengantin perempuan dan tampan pula pasangannya. Bagai pinang dibelah dua. Agaknya, beginilah... [Teruskan bacaan]

Novel : Mengukir Impian 12

4 February 2011 
Kategori: Novel

368 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Missa Hassan Bab 12 ” Betul kau tekad ni Mizan?” Tanya Puan Salmah dari telefon. ” Yelah Mak …. Hari tu mak yang beria-ia nak suruh saya cari calon isteri. Ni saya suruh mak datang meminang mak macam tak nak pulak….” Jawab Mizan. Puan Salmah tersenyum. Hajatnya hampir dimakbulkan. ” Bila tu Zan? Kau dah cakap dengan mak bapa dia?” ... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Anak Orang Kaya 8

4 February 2011 
Kategori: Novel

1,145 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Ayie ALIN : Membantu Apai XD (serius tak ada idea yang bernas nak kasi tajuk) KETIAK dah basah lenjun. Air liur dah berapa kali diteguk sendiri. Aku tengok suami isteri yang ada di hadapan aku saat ini. Mak ai, tenung.. Kalau boleh tembus dah berlubang-lubang aku kat sini dengan Apai. Apai ni pun.. Kut ye nak mengurat anak orang tengok dululah siapa mak ayahnya. Pakai ngurat aje. Tengok siapa... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Hati Kata Sayang 14, 15

3 February 2011 
Kategori: Novel

18,514 bacaan 40 Ulasan

Oleh : Marissa 14 SAMPAI petang perasaanku tak mahu baik-baik. Lepas menangis sepuasnya depan bilik orang tu, aku terus tak boleh fikir apa-apa. Aku tak boleh nak cerita pada sesiapa juga masalah yang aku tanggung ini sebab aku tahu jenis masalah aku ini adalah jenis masalah cari penyakit. Nanti ramai pula yang sukarela jadi tukang kutuk. Hati aku jugak yang makin sakit. Sudahnya ambil keputusan nak... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Ditakdirkan Untukku 13, 14

3 February 2011 
Kategori: Novel

21,508 bacaan 13 Ulasan

Oleh : geemus @ gee muszisya 13 Min bernyanyi kecil mengikut alunan lagu yang berkumandang dari corong radio sambil membakar roti untuk sarapan paginya bersama Anis. “Anis! Ooo… Anis!” jerit Min dari dapur. Mana Anis ni? Selalu dah masuk dapur time ni. Apasal hari ni lambat pulak. Roti bakar sudah tersusun di dalam piring. Air teh panas sudah tersedia di atas meja. “Anis! Kau... [Teruskan bacaan]

Novel : Jauh Dari Cinta 11

3 February 2011 
Kategori: Novel

22,761 bacaan 27 Ulasan

Oleh : Adah Hamidah SEBELAS Menjadi adik kepada seorang lelaki yang amat aku cintai ternyata lebih sukar daripada apa yang aku sangkakan. Berpura-pura tersenyum gembira di hadapan Aqil dan menganggap dirinya hanya seorang abang semata-mata mahu membuatkan dia berasa selesa adalah perkara utama yang perlu aku lakukan setiap kali bersamanya. Aqil pula sudah dapat aku lihat ketara sedikit perubahannya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 12

3 February 2011 
Kategori: Novel

65,671 bacaan 46 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 12 Azan subuh kedengaran berkumandang. Bagus jugak rumah cicak kobeng ni. Dekat dengan masjid. Mudah sikit nak dengar azan. Mudah jugak aku nak berjemaah kat masjid. Aku menggeliat keletihan. Mata masih lagi macam orang mabuk. Ucapan pertama yang keluar dari bibir aku adalah tahmid. Alhamdulillah aku masih dipanjangkan umur. Alhamdulillah Allah tak ambil nyawa... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 13

3 February 2011 
Kategori: Novel

6,294 bacaan 23 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 13 Malam itu damai sekali. Setelah menyudahkan kerja-kerjanya, Nuralia mengisi masa yang ada dengan mengambil angin diluar sebentar sebelum melelapkan mata. Pintu sorong di ruang tamu ditolak perlahan. Langkahnya diatur ke taman mini bersebelahan kolam renang, dengan menyelusuri lorong pejalan kaki yang bersambung dengan anjung ruang tamu. Pandangnya dihalakan kearah dada langit.... [Teruskan bacaan]

Novel : Hey Mr Bad Guy 12

3 February 2011 
Kategori: Novel

5,320 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Damia Myra Bab 12 Zarith membelokkan kereta BMW 3 Series nya menuju ke stesen minyak Petronas. Dia perlu mengisi minyak terlebih dahulu memandangkan minyak dalam tangki keretanya hanya tinggal suku sahaja lagi. “Zarith nak isi minyak dulu ni. Hani tunggu kat dalam ni okey,”pinta Zarith. Nurin Hanani mengangguk kepala. Dia tersenyum memandang lelaki itu. Sejurus selepas Zarith keluar... [Teruskan bacaan]

Novel : Dilema 12, 13

3 February 2011 
Kategori: Novel

718 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 12 Dahinya berkerut dan tidak ceria. Keindahan bagai lenyap dalam sekelip mata. Seawal pagi tadi langkahnya lesu sahaja. Berdebar dan resah menyambung rasa di malam tadi. Ingin mempamerkan ketenangan dengan pembohongan riak wajah adalah terlalu sukar namun harus akur demi membezakan masalah peribadi dan kerja. Memalsukan senyuman kala memandang teman-teman sekerja... [Teruskan bacaan]

Novel : Jodoh kau dengan aku! 11, 12

3 February 2011 
Kategori: Novel

7,470 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof Bab 11 Natasya masuk ke pejabat dengan wajah sembabnya.Walaupun malas tapi dah terpaksa atas arahan papa.Haryati yang merupakan sahabat merangkap setiausahanya menegur. “Kenapa ni Tasya?Muka awak pucat tak bermaya.Mata dah macam puntianak.”gurau Haryati. “Tak ada apa-apalah.Semalam tidur lambat sebab tu mata jadi macam ni.Saya masuk bilik dulu ye.” Natasya... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Menantu Mak 11

3 February 2011 
Kategori: Novel

4,158 bacaan 6 Ulasan

Oleh : ezaitie nfib Bab 11 Hari-hari yang dinantikan semakin menyesakkan dada Kak AD. Semakin berdebar-debar Kak AD. Hari dia akan dipinang oleh Dr. Aiman bukanlah satu hari yang main-main. Hari di mana dia bakal menjadi separuh daripada milik Dr. Aiman. Bukan sepenuhnya lagi ok? Berkenaan hal ini Kak AD dah pun maklumkan kepada Mak Cik Kesuma Dewi seminggu selepas balik dari Kelantan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Love 365 Days with miss violence 11

3 February 2011 
Kategori: Novel

845 bacaan Catat Ulasan

Oleh : AMIRAZOE155 Tokk..tokk.. Ezamirul mengetuk pintu bilik Zyra dengan rasa yang gementar. Setelah mendengar arahan Zyra supaya masuk, barulah dia melangkah masuk. Kelihatan Zyra sedang berbaring di atas katil sambil merenung siling. Ezamirul hanya meletakkan gelas jernih itu dimeja sisi katil Zyra. “kau ambil kan aku panadol dengan air suam” Tiba-tiba Zyra bersuara setelah Ezamirul... [Teruskan bacaan]

Novel : Dendam Terindah 9

3 February 2011 
Kategori: Novel

2,568 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Najwa Zokiflee “Bang! Jom kita pergi makan?Lily lapar ni…ops,..Izzah,Ida…korang buat apa kat sini?”Soal Lily..Aqilah hanya memerhati…Lily selamba menghampiri Ammar sambil mengelus tangan Ammar…Izzah mengharapkan Ammar menepisnya namun hampa.Bila masa pula Lily ni ada kat sini.?Dah lah tu,dengan muka tak malu,terus je dia datang dekat dengan laki aku.Abang,janganlah... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Untuk Aku 9

3 February 2011 
Kategori: Novel

953 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Bella Eliza BAB 9 Bella melangkah masuk ke dalam Restoran Alamanda. Ramai pelanggan yang sedang menikmati juadah di dalam restoran itu. Matanya melilau mencari Adam. Tapi tidak ketemu orangnya. Manalah sorang lagi ni? Batang hidungnya langsung tidak kelihatan. “Yes, may I help you miss?” seorang pelayan yang menunggu di muka pintu menanyanya yang sedang melilau mencari seseorang. “Ummm,... [Teruskan bacaan]

Novel : Cerita Cinta Kita 9, 10

3 February 2011 
Kategori: Novel

5,131 bacaan 7 Ulasan

Oleh : shazie kz Bab 9 “Mayra! Kau cantik sangatlah. Comel sangat-sangat hari ni! Aku yang perempuan ni pun rasanya macam dah jatuh hati tau tengok kau. Tak taulah kalau mamat kat luar tu yang tengok kau. Mahu terlopong and ternganga bila pandang kau. Sebab kau terlalu cantik, Mayra!” Suraya tidak habis-habis memuji Humayra dari tadi. Tapi, memang itulah kenyataannya. Humayra kelihatan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sandiwara cinta 9

3 February 2011 
Kategori: Novel

481 bacaan Catat Ulasan

Oleh : as abdul 9 HARI ini memang hari yang aku tunggu-tunggu. Hari yang ceria. Semangat aku juga bagaikan melimpah ruah. Malah aku berdandan lebih dari kebiasaanku. Namun begitu, dada aku tetap terasa berdebar-debar. Kalah isteri yang hendak sambut kepulangan suaminya. Awal-awal lagi Roy sudah menelefon dan mungkin dia akan tiba sebelum tengahari nanti. Tuhan saja yang tahu betapa seronoknya... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,098« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »