Novel : Kerana Zulia Zafira 16

13 January 2011 
Kategori: Novel

688 bacaan 1 Ulasan

Oleh : yukari inomori SEMUA barang-barang keperluan telah aku lambakkan ke dalam ruang beg. Dari sekecil-kecil saiz sampailah selebar-lebar selimut untuk membaluti tubuh yang pasti akan menggigil menahan kesejukkan malam. Gila kau kalau tak bawa selimut tebal! Sekarang beg aku sudah macam pelancong datang melawat Malaysia macam sebulan! Rina membantuku melipat pakaian pasahan untuk dipakai sewaktu... [Teruskan bacaan]

Novel : Tentang Kami 12

13 January 2011 
Kategori: Novel

575 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Nuqman Hakimy BAB 12 Aku mengurut kaki yang terasa lenguh, rasa-rasanya dah berbatu aku melangkah mengekori Faris dan Spechal walau jarak dari rumah ke Souq Al Wakeh hanya mengambil masa setengah jam. Bahang panas membuatkan dada aku turun naik dengan cepat sekali serupa lepas memasuki pertandingan olahraga seratus meter. Faris dan Spechal kelihatan amat relax, macam langsung tidak berasa penat.... [Teruskan bacaan]

Novel : Wonderfull Life 12

13 January 2011 
Kategori: Novel

817 bacaan 4 Ulasan

Oleh : yana daniel Langit yang gelap mula dipenuhi bintang, dewan yang tadinya kosong mula dibanjiri penonton. Debaran peringkat saringan mula terasa bahangnya. Dania telah menjalankan misinya, dia telah menukar kostumnya dengan kostum milik Bell, segera dia masuk ke dalam bilik mekap bersembunyi daripada Bell. Manakala Bell kaget kostumnya hilang disaat akhir dia ingin bersiap, dia tercari-cari kostumnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Bersatu Selamanya 19,20

13 January 2011 
Kategori: Novel

4,497 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Royal Keoss ————BAB 19———— Seperti yang telah disarankan oleh Alif, Fazri pergi berjumpa dengan Kamarul di rumahnya pada waktu pagi memandangkan Kamarul mengajar di sesi petang. “Saya tak berniat nak mengumpat tapi saya kenal sangat dengan perangai ibu saudara.” Kamarul memulakan ceritanya selepas menerima kedatangan mengejut dari... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Cinta Monyet 10

13 January 2011 
Kategori: Novel

700 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Aressa Xandrea Pagi itu dingin seperti biasa. Amirez keluar mengambil angin pagi. Peristiwa seminggu lepas masih lagi menghantui fikirannya. Tergamak Ekashah bertindak sebegitu terhadap dirinya? Tumbukan Ekashah masih lagi terasa sakitnya. Tak sangka. Walaupun tangan masih berbalut, namun dayanya masih kuat seperti biasa. Ah… Buat apa dikenangkan peristiwa semalam. Hari cuti macam ini,... [Teruskan bacaan]

Novel : Pilihan Aku vs Pilihan Mak Aku 7, 8

13 January 2011 
Kategori: Novel

2,610 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom ” Sa….sa…saya…,” bergetar suara puan Juriah. Tersekat-sekat dan tidak mampu diluahkan. Matanya memerah menahan tangisan. Wajah insan kesayangannya kembali menikam di pandangan mata. Dia tertunduk sendiri. ” Apa salah Mira, Ju? Cuba Ju cakap dengan abang, kenapa benci sangat dengan dia?,” suara encik Rahim mengendur. Dia tahu, jika menggunakan... [Teruskan bacaan]

Novel : Mencari Cinta 9

13 January 2011 
Kategori: Novel

1,336 bacaan 2 Ulasan

Oleh : cikbuwlan Sudah seminggu Maisara tidak ke pejabat. Arief sendiri tidak tahu mengapa Maisara tidak hadir. Silap dia juga kerana tidak meminta nombor telefon gadis itu. Entah apa yang berlaku kepada diri gadis itu, dia sendiri tidak tahu. “Kenapa dengan kau ni Arief?” soal Acai sambil meletakkan dua tin minuman di atas meja. “Entahlah Acai,” Arief mencapai... [Teruskan bacaan]

Novel : Online Husband 9

13 January 2011 
Kategori: Novel

1,228 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Kim Man Da Di banglo Topaz Holding. Min Hyuk melihat keadaan di halamannya sudah renggang, nampaknya tetamu sudah pulang. Min Hyuk mencari abangnya, Yong Hwa. “Abang! Abang!” Jerit Min Hyuk. “Asal kau jerit-jerit ni? Dah takde kerja?” Balas Yong Hwa yang berada di tangga menuju ke arahnya sambil memegang tangan Hyo Min. “Kenapa dia kat sini lagi?” Marah Min... [Teruskan bacaan]

Novel : Mengukir Impian 9

13 January 2011 
Kategori: Novel

427 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Missa Hassan Bab 9 “Dah lama tunggu?” Tanya Mizan pada Salina yang sedang duduk di bangku kayu di hadapan Mahkota Parade. Salina tersenyum sambil menulis sesuatu. ‘Tak lama, baru 5 minit’ tulisnya. “Kalau macam tu, marilah kita makan” kata Mizan sambil menyambar tangan Salina. Salina hanya menuruti Mizan. Malam itu Salina berkebaya... [Teruskan bacaan]

Novel : Hey Mr Bad Guy 8, 9

13 January 2011 
Kategori: Novel

6,286 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Damia Myra Bab 8 Air matanya menitis hiba. Masih terus-terusan berjuraian di pipinya. Dia masih lagi berada di dalam kereta walaupun Zarith telah menghentikan kenderaannya di hadapan rumah Nurin Hanani. Dia sudah mati akal. Hendak dipujuk bagaimana lagi gadis itu. Sedangkan dia memang tidak sanggup membiarkan gadis itu terus-terusan menitiskan air mata. “Hani….”panggilnya perlahan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Erti Cinta 14

12 January 2011 
Kategori: Novel

4,695 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Camellia Ling Ling Bab 14 SEHABIS kuliah pada pukul 3.00 petang, Maria segera menarik lengan Anis keluar dari dewan kuliah. Anis yang baru mengemaskan nota-notanya jadi kelam-kabut. “Kenapa ni?” Dia tergesa-gesa bangun dari kerusi apabila lengannya diheret Maria. Nota-nota dan alat tulisnya disumbat sahaja ke dalam beg. “Dah lupa ke? Kan kita kena hantar Joe ke klinik?”... [Teruskan bacaan]

Novel : Usai, Aku Terima NikahNya 16

12 January 2011 
Kategori: Novel

22,679 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Umie Nadzimah Colmar Tropicale, Bukit Tinggi, sebuah pusat peranginan yang unik, terletak pada ketinggian 2700 kaki dari aras laut. Pembinaannya diinspirasikan oleh Colmar Tropicale di perkampongan Colmar pada abad ke 16, yang terletak di Alsace, Perancis. Dengan rekabentuk bangunan yang sungguh cantik dan penuh sejarah, disamping memaparkan atmosfera dan keaslian Eropah, menghidupkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Untuk Aku 6

12 January 2011 
Kategori: Novel

1,728 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Bella Eliza BAB 6 Tok! Tok! Tok! “Assalamuualaikum…” Kedengaran suara seorang lelaki memberi salam. Adam yang lagi mandi di dalam bilik mandi kurang kedengaran bunyi ketukan pintu itu. Lelaki itu mengetuk lagi. Keluar sahaja dari bilik mandi Adam terdengar pintu rumahnya diketuk. ‘Sapelah yang datang pulak ni? Tak sabar betul!!’ hatinya berkata. “Kejap-kejap!”... [Teruskan bacaan]

Novel : Wake Up Call 13

12 January 2011 
Kategori: Novel

3,412 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Maz Omar The Amateur Writer 13 “YAHOO!!! Merdeka!!!” Zariff dan rakan-rakannya menjerit kegembiraan setelah keluar dari dewan peperiksaan PMR. Akhirnya, terlepas sudah sebuah beban yang sentiasa memberati dadanya. Pelajar-pelajar yang lain juga sama. Ada yang menjerit, ada yang ketawa tidak henti. Tidak kurang juga ada yang membaling sebuah bukunya ke dalam bakul sampah. Entah... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 9, 10

12 January 2011 
Kategori: Novel

5,347 bacaan 12 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 9 Syed Iskandar mengatur langkah kedalam rumah yang dihadiahkan walid dan umminya. “Kak Imah?!”Laung Syed Iskandar dari ruang tamu. Nuralia hanya menuruti langkah Syed Iskandar. Terkejar-kejar wanita yang di gelar Kak Imah itu ke ruang tamu. “saya Encik Iskandar..”wanita itu mengelap tangannya yang basah pada apronnya. Sudah berbelas tahun Kak Imah bekerja... [Teruskan bacaan]

Novel : Jalinan Rindu 9

12 January 2011 
Kategori: Novel

1,204 bacaan 2 Ulasan

Oleh : AUNI BATRIESYA BAB 9 SUDAH tiga bulan Balqis keluar dari hospital. Dia sudah semakin cegas dan mampu membuat kerja-kerja rumah seperti biasa. Kesan-kesan luka akibat kemalangan dahulu pun sudah hampir sembuh sepenuhnya, kecuali luka di dalaman yang dialami oleh Balqis. Haiqal pun sudah kembali berkerja seperti biasa sejak dua minggu lalu. Tetapi ingatan Balqis masih belum pulih sepenuhnya. Doktor... [Teruskan bacaan]

Novel : Dilema 9

12 January 2011 
Kategori: Novel

706 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad BAB 9 DILEMA hidup seorang lelaki berterusan. Mahu menyatakan kebenaran yang tersembunyi namun tidak pula terluah dengan kata-kata. Boleh jadi gila dibuatnya. Namun sekeping hati yang bagikan kristal itu bersinar malap sahaja. Hendak menguntum senyum sendiri nanti dikatakan gila pula. Hendak menangis tidak terbit air mata. Memang lelaki sukar untuk menangis. Teriak dan meraung... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 8

12 January 2011 
Kategori: Novel

55,713 bacaan 22 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 8 Sebulan berlalu, dan sebulan jugalah aku tidak melihat batang hidung Danial. Sensitiviti masyarakat betullah cicak kobeng tu! Hari ni! aku dapat gaji! Lumayan juga. Mungkin kerana ini butik terkemuka. Sebulan, sampai tiga ribu aku dapat! Terkejut jugak! Tapi, rezekilah katakan. Seribu daripada gajiku, aku hantar ke kampung. Alhamdulillah! Aku dapat berjumpa... [Teruskan bacaan]

Novel : kasih selamanya 7

12 January 2011 
Kategori: Novel

1,306 bacaan 5 Ulasan

Oleh : hana ilyana “Abang Cuma nak hak abang” balas Aiman. Matanya mengerling anak-anaknya di dalam kereta. “Anak? Anak siapa? Setahu Rin kita tak pernah ada anak. Abang tinggalkan Rin pun sebab Rin tak mmpu berikan abang zuriatkan?” Tanya Rina sinis. Aiman geram melihat reaksi Rina. “Rin jangan nak main-main. Jangan pura-pura tak tahu. Abang rasa Rin faham apa maksud... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Menantu Mak 8

12 January 2011 
Kategori: Novel

4,959 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ezaitie nfib “Chu, kau rasa mak betul-betul ke nak jodohkan Achik dengan Kak Dhia?” Delila membuka bicara selepas selesai solat Isyak. Delita yang sedang ‘bercuti’ solat segera menoleh ke arah Delila. Dilepaskan pen di tangan. “Serius kot. Mak macam betul-betul suka je dengan Kak Dhia,” balas Delita. “Ada pula main kot-kot. Kau suka... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,081« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »