Novel : Sejuta Nafas Cinta 3

11 January 2011 
Kategori: Novel

630 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Qasrah_zaifa BAB 2 Allisya terjaga apabila jam loceng di atas meja berbunyi. Jam lima pagi. Dia perlu bersiap-siap awal untuk menguruskan hal yang belum selesai. Tentunya hal yang sangat penting, berkaitan dengan hidupnya. Segar badannya apabila air dingin itu mengenai tubuhnya. Mulutnya menyanyi kecil. Tergambar perasaan gembira namun jauh di sudut hati, bimbang andai dia tidak mampu... [Teruskan bacaan]

Novel : Ilhamkan Bahagia 3

11 January 2011 
Kategori: Novel

258 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Atikah Topi keledar yang dipakainya disangkut pada lengan supaya tidak jatuh.Jam ditangan dikerling,dah lewat sepuluh minit.Macamana nak buat ni?tak biasalah buat kerja-kerja jahat macam ni,baru je nak dapat title pekerja paling rajin alih-alih jadi macam ni pula.Lydia mengeleng sendiri,memang salah diri sendiri pun,tak payahlah nak menyalahkan sesiapa.Langkah kakinya diayun laju,tak mahulah... [Teruskan bacaan]

Novel : For The Rest of My Life 2

11 January 2011 
Kategori: Novel

321 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Mischa Bab 2: Aku Panggilan telefon dari Abang Muaz di pagi hari benar-benar mencemaskan satu rumah. Kakak ipar ku mengalami tumpah darah pada usia 28 minggu kandungannya dan terpaksa dibedah untuk menyelamatkan nyawa ibu dan juga bayi. Abang Muaz yang berada di Springfield, Illinois kerana sedang melanjutkan pengajian ijazah sarjananya meminta pertolonganku untuk menguruskan dua orang puteranya... [Teruskan bacaan]

Novel : Sirna Kasih Delisha 2

11 January 2011 
Kategori: Novel

117 bacaan Catat Ulasan

Oleh : yna syafique Tepat jangkaan Delisha. Heboh satu sekolah bergosip dan mengata tentang dirinya dan Iqbal. Delisha hanya memekakkan telinga itu yang terbaik. Dia sedar sejak tersebarnya gossip itu ramai peminat Iqbal mulai membencinya. ” Hai Sha! Termenung Nampak. Teringat kat Iqbal ke?” Tegur Ain apabila melihat temannya itu sedang termenung. ”... [Teruskan bacaan]

Novel : kirimkan rindu 2

11 January 2011 
Kategori: Novel

161 bacaan Catat Ulasan

Oleh : yna syafique Bab 2 KAISARA duduk termenung di kafe.Ketika itu tidak ramai pelanggan.Maklumlah hari bekerja.Jadi tidak ramai lah pelanggan yang ada.Bunga ros merah itu di renungnya.Lama.Masuk hari ini sudah entah yang ke berapa kali dia merenung bunga itu. Kenangan lama terimbau kembali… SEORANG pelajar perempuan tingkatan empat bersembunyi di sebalik tangga.Dia menunggu seseorang.Hari ini... [Teruskan bacaan]

Novel : Seandainya Masih Ada Cinta 2

11 January 2011 
Kategori: Novel

586 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Aida Nurina Tiga tahun kemudian… Farhana tersenyum sendiri mengenangkan peristiwa yang tidak akan dilupakan seumur hidupnya. Hubungannya dengan Tarmizi sudah pun mencecah usia tiga tahun. Sudah beberapa kali juga Tarmizi mengajaknya mengukuhkan lagi hubungan mereka dengan ikatan perkahwinan. Tetapi dia menolak. Alasan yang diberinya dia mahu membina kerjayanya terlebih dulu, mahu menolong... [Teruskan bacaan]

Novel : Suami Aku Ustaz?! 2

10 January 2011 
Kategori: Novel

64,556 bacaan 37 Ulasan

Oleh : aku_dia Hari ni hari Selasa. Lepas perhimpunan pagi dalam 5 minit untuk bacaan doa, subjek pertama yang aku kena tempuh Pendidikan Islam. Aku menarik nafas dalam-dalam. Bagi semangat kat diri sendiri untuk menempuh hari yang baru ini. Apatah lagi bila dipagi hari kena menghadap muka Abang Hafiz a.k.a. Ustaz Hafiz. Lagi-lagi lepas apa yang mak dengan ayah cakap malam tadi. Insomnia terus aku. “Oit!”... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Gila 2

10 January 2011 
Kategori: Novel

3,637 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Allysha Qyrana BAB 2 “Haa..Yasmin. macam mana dengan perbincangan kau dan Hadi? Ada hasil?” Azila datang menyapa Yasmin tiba-tiba. “Hmm..tak guna Zila bincang dengan orang yang tak ada otak macam Hadi tu. Wat tambah sakit hati adalah. Ada ke aku tanya dia serius dia main-main pulak” “Apa yang dia cakap?” “Dia marah aku melalak malam-malam buta kacau... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Hatiku 2

10 January 2011 
Kategori: Novel

581 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Suraya Misrani “Hah? Perempuan mana pulak ni?” Pertanyaan Dani membuatkan Syah berasa geli hati. Matanya masih tidak lepas memandang orang yang lalu lalang di Kafe itu. Sudah lama dia tidak ke sini semenjak Dani pergi ke Australia enam bulan lalu atas paksaaan mamanya. Terpaksa juga dia menuruti kata orang tua itu. Walaupun pelbagai alasan telah disogokkan namun ianya tidak membuahkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Milik Siapa 1

10 January 2011 
Kategori: Novel

5,646 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Umi Kalsom Diana tunduk menekur lantai. Sejak dari pemuda bernama Fariz itu meninggalkan bangku ini, dia terasa sesak. Nafasnya tersekat-sekat. Mungkin dia harus luahkan pada seseorang, tetapi siapa yang akan menjadi pendengar terbaiknya. Angin yang menderu-deru di tepi pantai itu belum tentu dapat meredakan kegelisahan di jiwanya pada saat ini. Dia seolah-olah tersepit dan dikepit. Kenapa dia?... [Teruskan bacaan]

Novel : Time to love 2

10 January 2011 
Kategori: Novel

387 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Asaira Selepas membawa artis yang bernama Mir itu ke hotel yang dirasakan menepati ‘tahap keselamatan’ yang dimahukannya, Adya terus pulang ke rumah Auntie Som. Setibanya dia di rumah, dia disambut oleh Mei Lan yang telah lama menunggunya pulang. Mei Lan memberi khabar gembira bahawa dia berjaya mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan. Mereka berpelukan dengan perasaan gembira. Adya... [Teruskan bacaan]

Novel : Seindah mimpi 2

10 January 2011 
Kategori: Novel

556 bacaan Catat Ulasan

Oleh : syafriyana Bab 2 Aku menapak ke bilikku. Perasaanku kini bercampur-campur. Aku harus belajar menyingkirkan cintaku yang lahir untuk jejaka inggeris itu. Biarlah, Mila pun ada menyatakan bahawa mereka akan berkahwin tidak lama lagi. Setelah menukarkan pakaian dan membalut tubuh dengan sehelai tuala pink, aku melangkah ke kamar mandi untuk membersihkan diri. Selesai berwudhuk, aku mengenakan sehelai... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Selafaz Rindu 2

10 January 2011 
Kategori: Novel

529 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Eqa Darnestra Hembusan angin malam yang mengamuk sepoi-sepoi bahasa menampar lembut tubuhnya yang hanya mengenakan T-Shirt Adidas putih dan berseluar jersi hitam. Seluruh pandangannya dilemparkan ke awan mega di langit malam yang kian memekat warna kegelapannya. Jutaan kejora yang tidak terhitung bilangannya tetap setia memberi sinar menghiasi mega malam. Hanya purnama yang tidak kelihatan bersama... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Belakang Tabir 1

10 January 2011 
Kategori: Novel

932 bacaan 2 Ulasan

Oleh : misz_waniey BAB 1 Zafril menanggalkan kasutnya sebaik sahaja tiba di pintu rumah kampung bapak mertua kakaknya. Cuti semester telahpun bermula. Kalau boleh dia mahu menghabiskan cutinya di kampung. Dia sukakan Pulau Pinang. Walaupun kedua orang tuanya duduk di Melaka tetapi Pulau Pinang tetap menjadi pujaan hatinya. “Dah lama hang sampai Zafril?” tanya Tok... [Teruskan bacaan]

Novel : Thanks For Everyting 1

10 January 2011 
Kategori: Novel

386 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Orkid Edyliyne “Dato’ orang yang nak datang interview hari tu dah datang,” kata Hida, setiausaha Dato’ Ismal yang baru sahaja masuk ke dalam pejabatnya. “Panggil dia masuk,” suruh Dato’ Ismal tanpa memandang kepada setiausahanya. Beberapa minit Hida keluar, masuk saorang lelaki berumur akhir 20-an dengan lengkap berbaju formal berserta kot hitam. “Assalamualaikum... [Teruskan bacaan]

Novel : A Song For You 1

10 January 2011 
Kategori: Novel

413 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Ayumiyoshida Watak Utama: Lee Hanah (18 tahun): Dia adalah gadis yang sedingin salji di musim sejuk. Dia tidak pernah mengizinkan sesiapa pun untuk masuk ke dunianya kerana dia sendiri masih keliru. Park Jae Young (20 tahun): Dia lelaki hebat. Dia punya segala. Dia juga pencinta setia. Namun, hatinya masih kosong. Mengapa dia harus dilahirkan di dalam dunia yang sentiasa menentang kehadirannya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya kau di hatiku 1

10 January 2011 
Kategori: Novel

1,104 bacaan Catat Ulasan

Oleh : aisya fawizna 1 Akid Farhan merenung lama wajah gadis di hadapannya.Mulutnya masih ternganga sedari tadi.Sepatah perkataan pun tak dapat dikeluarkan.Sekejap-sekejap kepalanya digelengkan,kemudian dianggukkan.Tidak mungkin!detak hati kecilnya. “Woi,Kid.Apsal kau ni..macam kena sawan ke apa ni?Kot ya pun tutup la mulut tu siot,malu dek orang,”getus gadis di hadapannya sambil mencebik... [Teruskan bacaan]

Novel : Memori cinta luka 1

10 January 2011 
Kategori: Novel

321 bacaan 1 Ulasan

Oleh : warna warniey Bab 1 “Cik,boleh tumpang tanye..?” “Apa..?” “Rumah Mak Cik Senah kat mana ye..?” “Ow, awak jalan terus,belok kanan. Then,awak jumpa roundboard,awak pusing kiri.” “Terima kasih cik.” “Sama-sama!” Ikram memandu kereta, terus menyelosori jalan kampung tersebut. Dibelokknye kanan, kemudian dia berhenti. Ikram menggaru... [Teruskan bacaan]

Novel : Ku Tunggu Mu 1

10 January 2011 
Kategori: Novel

358 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Sufy Danni “Riana???” Panggil satu suara dengan lantang. Walaupun dia tidak melihat siapa gerangan yang memanggilnya, dia sudah tahu siapa empunya suara itu. Dia yang sedang memotong sayur terus berhenti lalu berlari ke ruang tamu. Kalau dia lambat sedikit berhadapan dengan Damri pasti lelaki itu akan menghamburkan kata-kata kesat sambil badannya turut menjadi mangsa. Antara kata-kata... [Teruskan bacaan]

Novel : Ceritera bulan madu 1

10 January 2011 
Kategori: Novel

4,789 bacaan 12 Ulasan

Oleh : daliazulia@yukariinomori Mutiara Kata : Aku inginkan sebuah kehidupan yang membahagiakan dan bukan kelukaan yang terus berpanjangan. Masih adakah jalan itu untuk aku kecapi bersama sidia yang tersayang? Jika ada, sinarkan cahaya itu di dalam segenap ruang yang gelap dan sunyi. ******* BAB 1 AKU disatukan dengan lelaki bukan pilihan di hati. Aku turutkan sahaja kemahuan arwah mak dan abah. Kata... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,079« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »