Novel : Dilema Cinta 1

27 March 2011 
Kategori: Novel

950 bacaan 12 Ulasan

Oleh : MR. NEIJI BAB 1 Aku membelek jam yang terlilit kemas di tanganku. Alamak! Dah pukul 6.30 rupanya. Patutlah perut pun rasa lapar semacam je. Hai perut, apelah nasib ko dapat tuan macam aku ni..asyik terlupa je nak diisi. Aku mengomel sendiri. Sejak Pn.Tahirah cuti bersalin minggu lepas, jadual kerja aku terus berterabur. Mana taknya, ikutkan bulan depan baru bersalin katanya, tup-tup dah... [Teruskan bacaan]

Novel : Adakah Aku Terlambat 1

27 March 2011 
Kategori: Novel

1,892 bacaan 3 Ulasan

Oleh : kusyi03 Bab 1 “Waaaaaaaaaaaa!!!!” Dengan serta-merta aku menutup pintu bilik..Ada ke patut si Hakim masuk ke dalam bilik aku macam tu aje??!! Dahlah aku baru selesai mandi..!! “Sorry ..! Aku tak sengaja bukak pintu bilik kau Nabila….”, jelas Hakim yang berada di luar bilik aku, atau nama panjangnya, Hakim Yusuf bin Zulkiflie, atau lebih dikenali juga sebagai... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Yang Memilih Aku 1

27 March 2011 
Kategori: Novel

1,429 bacaan 5 Ulasan

Oleh : lylazie (90% dalam cerita ini adalah berdasar kisah benar pengalaman hidup seorang teman baik. Yang baik datang dari Tuhan dan kekurangan itu datangnya dari diri umat-Nya) Bab 1 BANGUNAN bercat serba putih dan berdiri megah ini adalah sebuah sekolah bistari yang cukup dikenali dalam pekan pedalaman bawah Negeri di bawah bayu itu. Menyaksi ribuan demi ribuan pelajar yang datang dan pergi setiap... [Teruskan bacaan]

Novel : Diam Diam Cinta 1

27 March 2011 
Kategori: Novel

892 bacaan 2 Ulasan

Oleh : nur PROLOG —— Aku terima kenyataan, dunia ini terlalu kecil. Berpusing-pusing bertemu juga. Dua bulan lalu, aku ditemukan lagi dengannya, di dalam sebuah persekitaran kerja yang sama. Dia dilantik sebagai ahli dalam bahagian editing. Walaupun berada di jabatan lain, pertembungan aku dengan dia di tempat kerja sentiasa berlaku. Interaksi kami seperti dulu, masih lagi seperti kucing... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih Ku Tercipta 1

27 March 2011 
Kategori: Novel

406 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Fietrya 1. “Hawa cepatlah naik dari sungai tu, Hafiz lapar la… Nak balik makan!”jerit Hafiz kepada aku. “Sabarlah Hafiz, Hawa baru aje nak mandi dekat sungai ni, Hafiz dah ajak balik..”kata aku kepada Hafiz. “Jomlah! Hafiz lapar sangat ni…”jerit Hafiz lagi kepada aku dari atas.. “Iyelah-iyelah..”rajuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Bilang Tidak 1

27 March 2011 
Kategori: Novel

624 bacaan 4 Ulasan

Oleh : mei li Bab 1 “Ya Allah! Dah nak pukul 3 petang ni. Matilah aku kena marah dengan Dr.Susan kalau tak masuk meeting. Ishh! Saat-saat genting ada saja halangan. Kereta ni pun satu, suka-suka dia je nak parking belakang kereta aku. Mentang-mentanglah mini cooper aku kecik, senang-senang je dia nak block kereta aku. Dah la cuaca panas terik” Alia membebel sendirian di dalam kereta.... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 1

27 March 2011 
Kategori: Novel

45,177 bacaan 42 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 1 “El, papa akan wariskan semua harta papa kat El. Tapi bersyarat.” Tenang Dato’ Faris berkata. Elman yang pada mulanya rasa berbunga-bunga mendengar hujah papanya, terus terkedu. Syarat apa pulak orang tua ni nak? Menyusahkan betul la! Ingat ni deal syarikat ke nak main syarat-syarat macam kontrak? Kuno la! Nak serahkan, serahkan je la. Tak payah banyak songeh! ... [Teruskan bacaan]

Novel : Bertuturlah Cinta 1

27 March 2011 
Kategori: Novel

420 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Intan Marisa 1 “I nampak you dengan mata kepala I sendiri, Zarif! Kenapa you nak bohong I?” jerit Raisa penuh kemarahan. Seketika dia terpaksa mengurut-ngurut dadanya, cuba menenangkan nafasnya yang turun naik terlalu cepat. Marah. Memang dia benar-benar sedang marah sekarang ini. “You tak faham ke? Perempuan tu cuma kawan baik keluarga I!” Lelaki bernama... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku! at school 1

27 March 2011 
Kategori: Novel

5,744 bacaan 7 Ulasan

Oleh : nana billa 1 Bunyi kilat yang sabung menyabung mengejutkan aku dari tidur. Hujan yang lebat membuatkan badanku agak menggigil. Meja di sisi katil ku raba. Jam locengku yang berbadan arnab ku capai. Tertera jam 4.15 pagi. Niat hati ingin menyambung tidur terbantut apabila badanku yang tadi hanya agak menggigil telah berjaya ‘meremangkan’ bulu romaku. Lampu meja di pasang. ‘ish,mana selimut... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta takkan pernah berubah 1

27 March 2011 
Kategori: Novel

1,033 bacaan 3 Ulasan

Oleh : alia Bab 1 Kelihatan dua orang kanak-kanak yang comel sedang berbual di lapangan terbang. ”Wisya janji dengan Adam tau yang Wisya takkan lupa kan Adam”kata adam darwisy. ”Em,Wisya janji Wisya takkan lupakan Adam….hehehe”kata Aleeya Darwisya sambil tersengih. ”Err,Wisya emm boleh tak kalau Wisya janji dengan Adam err… Belum sempat adam berkata-kata,Wisya... [Teruskan bacaan]

Novel : Buku kira cinta 1

27 March 2011 
Kategori: Novel

339 bacaan 6 Ulasan

Oleh : nazatul hanis ” Nurul Syaya Aqilah!! Sila selesaikan soalan di hadapan ni..” Arah Puan Maznah mengarah seraya menghulur kapur kepada Aqilah. Aqilah terkedu. Terus hilang bayangan putera kacak di dalam benaknya. ‘Arrhhhh!! Macam mana ni! Satu benda pun aku tak tahu pasal add math!! Huuuff…’ Aqilah mengeluh perlahan lalu bangun dari tempat duduknya dan berjalan ke papan hitam... [Teruskan bacaan]

Novel : Semalam Yang Ku Tinggalkan 26

24 March 2011 
Kategori: Novel

2,530 bacaan 10 Ulasan

Oleh : laila hanni Bab 26 Sarah berlari ke sana dan ke mari di taman permainan itu. Lepas satu, satu permainan yang ada di situ itu dinaikinya. Gelongsor, buaian kecil, kuda mainan dan juga jongkang jungkit, semuanya ingin dicubanya. Gembira sekali dia dalam dunianya. Ketawa sendirian apabila ada yang menggeletek hatinya. Pengasuhnya juga pandai sekali melayan kerenahnya. Sabar sekali dia menuruti... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Cap Buruh 36

24 March 2011 
Kategori: Novel

3,734 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Dr.rock Suasana sunyi menyelubungi perjalanan pulang ke Shah Alam. Tidak ada pertanyaan mahupun ulasan dari walid dan Abang Wan soal kes khalwat yang berlaku pada aku dan Faizal sebentar tadi. Abang Wan memandu kereta dengan kelajuan sederhana, pandangannya ditumpukan pada jalan yang tidak terlalu sibuk. Walid juga mengunci mulut. Aku diburu resah dengan sikap keduanya. ” Walid,... [Teruskan bacaan]

Novel : Jauh Dari Cinta 14

24 March 2011 
Kategori: Novel

18,683 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Adah Hamidah EMPAT BELAS Permandangan indah Taman Metropolitan memberikan sedikit ketenangan di hati. Angin yang bertiup nyaman, terus saja membelai tubuhku sebaik sahaja aku turun daripada keretaku yang aku letakkan di parkir yang disediakan untuk para pengunjung. Mujur hari itu, hari bekerja. Jika tidak, mana mungkin dengan mudah saja aku mendapat ruang kosong untuk meletakkan kenderaan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Salah mencintainya 46, 47

24 March 2011 
Kategori: Novel

3,397 bacaan 9 Ulasan

Oleh : LC Bab 46 Sebaik balik dari rumah orang tuanya suamiku berwajah muram. Aku tidak jadi menghulurkan kad yang aku dapat pagi tadi. Sebelum suamiku berjumpa mama, aku meminta izinnya keluar. Dia hendak menemaniku, tapi aku menolak kerana dia pun hendak berjumpa mamanya. “Abang nak makan?” tanyaku selepas menghulurkan segelas jus. Azam menggeleng, sambil memejamkan matanya. Kalau dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 36

24 March 2011 
Kategori: Novel

5,658 bacaan 3 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 36 Faizul masih menggeliat di atas katilnya. Kemudian dia memandang jam dinding yang berada di dalam biliknya yang sudahpun menunjukkan jam 12 tengah hari. Sudah tentu semua orang tiada di rumah. Hari ini Faizal akan keluar dari hospital. Sudah pasti semua ke hospital untuk menjemput abangnya itu. Kemudian telefon bimbitnya yang berada di bawah bantalnya kedengaran. “Hello... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau + Aku = Cinta 31

24 March 2011 
Kategori: Novel

3,456 bacaan 11 Ulasan

Oleh : vanilla_ice Farish mengajak aku duduk di bawah pokok sementara tunggu permainan bermula. Aku hanya menurut. Aku duduk di sebelahnya. Farish melunjurkan kaki kanannya manakala kaki kiri dibengkokkan. Tangan kirinya diletakkan di atas lutut kiri. Suasana sepi. “Buat apa kat sini?” dia mengulang soalan yang belumku jawab tadi. “Basuh pinggan.” Selamba aku menjawab. Kepalaku... [Teruskan bacaan]

Novel : Tengku 32

24 March 2011 
Kategori: Novel

6,059 bacaan 20 Ulasan

Oleh : sulis Bab 58 Tengku Imran dan Tengku Anis serta suaminya, Megat Iskandar melawat ke kediaman istana Tengku Hamzan beberapa hari setelah dia mendengar perkhabaran tentang kejadian yang berlaku di kediaman itu. walaupun Tengku Imran dan Tengku Hamzan masih belum bertegur sapa dan Tengku Hamzan juga tidak mengajak Tengku Imran untuk ke majlis tahlil Maisarah itu tetapi dia mendengar perkhabaran... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Si Playboy Padaku 30, 31

24 March 2011 
Kategori: Novel

4,970 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Eja D Bab 30 “Ei, Qish. Siapa yang bagi dekat kau ni? So sweetlah babe!” Marina merampas kotak itu dari tangan Qistina sambil membelek hadiah misteri itu. Mata Qistina membutang apabila Marina merampas hadiah itu dari tangannya. “Hei, that’s mine. Mana boleh main rampas macam tu je. Bak sini balik.” Dengan pantas Qistina merampas kembali kotak tersebut dari pegangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta 86400 Detik 29, 30

24 March 2011 
Kategori: Novel

612 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nuqman Hakimy BAB 29 Setelah tersedar dari pengsan, Fatin termenung sendirian. Nama Ashriel muncul kembali di hatinya. Dalam gelisah fikirannya menyelongkar kenangan-kenangan indah bersama pemuda itu. Tidak dipedulikkan langsung kepada Fuad atau Fateha atau Shafiq dan Reduan. Empat temannya itu juga sedang melayan fikiran masing-masing setelah berita pahit ini melenyapkan andaian buruk di manakah... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,127« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »