Novel : Aku Mamat Kilang 9

16 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Rylontus BAB 9 “Kau pergi mana malam tadi? Balik mabuk-mabuk lepas tu nak bawa masuk jantan dalam rumah ni? Kau tahu tak perbuatan kau tu salah? Salah di sisi Agama Islam? Kau ni tak tahu apa-apa ke? Kalau kau tak tahu maka aku nak kasi tahu,” Dia diam. Aku tak boleh diam sebab dia bawa balik dosa dekat rumah ni. Kalau aku tak tegur aku juga menumpang dosanya. Salah ke... [Teruskan bacaan]

Novel : Tika Ku Jatuh Cinta 9

16 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Zeishika Tamaki Bab 9 Seminggu setelah berakhirnya kontrak. “Kau busy tak malam nih?” Farahani buat-buat tak dengar. Ismarizal menarik nafas.Cuba bersabar.Orang nak cakap baik-baik, dia buat hal lagi pulak dah.Dia menggetap gigi.Geram! “Woi!” Tuh dia.Keluar dah api.Berkepul-kepul asap. “Panggil saya ke? Sori lah, slow sangat, tak dengarlah.” Selamba aje Farahani... [Teruskan bacaan]

Novel : Sesuci Kasih 8

16 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Adilla Tasha BAB 8 Awal pagi wajah ku sudah tercangguk di tepi jendela. Menantikan subuh berlalu pergi dan membiar mentari menari sepanjang hari. Rasa gelisah sejak malam tadi masih memburu fikiran ku. Kenyataan dari pembaca berita TV3 yang cun melecun berjaya menyentap ketenangan hati ini. Hari ini keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia akan di umumkan. Pelajar-pelajar boleh mendapatkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan itu yang ku inginkan 6, 7

16 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : east chynta Bab 6 Amisha merebahkan badannya yang sedikit keletihan ditilam empuknya. Sudah berjam-jam lamanya dia menanti dan terus menanti. Namun kelibat orang yang dinanti-nantikan masih juga tidak muncul. Sampai hati abang Im tipu Sha. Dengan sewenang-wenangnya airmatanya jatuh lagi dan terus menangisi kesedihan dihatinya. “Sayang..” “Imran datang menghampiri Amisha dekat... [Teruskan bacaan]

Novel : Selagi Ada Kasih 6

16 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Intan Terpilih Dania melangkah masuk ke dalam bilik kecil yang menempatkan Encik Rahmat. Setelah memandikan ayahnya, kini masa untuk dia memberikan minum pagi buat si ayah. Begitulah rutin hidupnya semenjak ayahnya itu disahkan lumpuh oleh doktor beberapa tahun yang lalu akibat kemalangan jalan raya. Dia meletakkan dulang yang berisi kuih dan air kopi diatas meja bersebelahan katil Encik Rahmat.... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih Untukmu 5

16 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : eisya leeya BAB 5 Amirah meletakkan semua hadiah yang diberikan oleh anak muridnya dalam almari perhiasan.Almari itu dibeli khas untuk menyimpan barang perhiasan yang biasa-biasa sahaja.Gaji sebagai guru tadika sementara tidak membolehkan dia membeli barang mahal dan berjenama.Lagipun,Amirah ingin menyimpan wang untuk menampung perbelanjaan pengajiannya.Tinggal setahun sahaja lagi dia bakal... [Teruskan bacaan]

Novel : Anugerah terindah 3

16 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Shazlynn Fazlynn Miranda berjalan ke wad ayahnya ,sebaik membuka pintu Miranda melihat seorang jururawat sedang mengemas katil ayahnya.Miranda terkejut. “Nurse di mana ayah saya?”Miranda bertanya gugup. “Oh En Borhan sudah di bawa pulang,”jawab jururawat berbangsa cina. “Pulang?Baik lah terima kasih.”Miranda berkata sambil berjalan pulang. “Assalamualaikum..”Miranda... [Teruskan bacaan]

Novel : Sejuta Luka Dihati 3

16 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Shazlynn Fazlynn “Nizam tunggu dulu”Lukman sudah bangun untuk menahan kepergian rakannya.Malang sekali Nizam tidak menghiraukan panggilannya dan berjalan laju meninggalkanya seorang diri.Lukman membayar harga minuman dan berjalan longlai ke kereta.Dia masih berfikir arah tujuannya selepas ini.Nizam benar-benar marah padanya rasa nyesal pula. Lukman memandu pulang ke rumah.Sampai... [Teruskan bacaan]

Novel : Nik Qi’s Garden 2

16 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Noreyn Selepas 6 bulan. “Chef Aliff tak senang untuk menghadiri promosi kita yang akan berlangsung minggu depan” “Kenapa? Banner semua kita dah buat. Iklan pun dah dikeluarkan kenapa baru sekarang dia cakap tak boleh datang?” “Sebenarnya bos kita memang tak pernah berbincang dengan dia. Bos cakap letak je nama dia dan bos akan uruskan yang lain” “Okay... [Teruskan bacaan]

Novel : Rasa ini 3

16 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Syafeika Edora Aduhhh… malu, malu. Mana aku nak letak muka macho aku ni? Fakhrul menundukkan wajahnya, cuba menahan malu. Wajahnya pun sudah merah seolah- olah udang yang baru siap dibakar. Hanya satu sebab sahaja dia menjadi seperti itu. Semuanya kerana Emilia dan Rania! Fakhrul memandang kedua- dua gadis yang sedang rancak berbual sekaligus membuat dia menjadi malu. Dari tadi, hanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Seindah Hujan Cinta 6

15 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Qash Shazwani Pertukaran tajuk Payung Emas Milik Siapa kepada Seindah Hujan Cinta Mak Mah menyusun pinggan satu persatu di atas meja. Kalut dia menyiapkan sarapan sendirian. Pelik juga dirasakan bila anak daranya yang selalu rajin menolong tidak muncul-muncul pagi itu. Merajuk sebab kena marah semalam agaknya. Ibu mana yang tidak marah bila anak daranya pulang hampir tengah malam. “Sibuk... [Teruskan bacaan]

Novel : LELAKI INI, perempuan itu 8

15 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Umie Nadzimah “Eusuff !” Bibir Seri bergerak memanggil nama tersebut tetapi tidak keluar suara. Takut kena usik dengan abang-abangnya. Kemudian dia menggamit Eusuff yang asyik berbual dengan mereka di ruang tamu. Nasib baik Eusuff terpandang gerak geri pelik Seri, dan faham gadis itu sedang memanggilnya. Eusuff bergerak ke ruang dapur, tempat Seri dan mamanya berada. ... [Teruskan bacaan]

Novel : KLIK! 7, 8

15 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Permaisuri / Suri Ryana KLIK! 7 Sudah dua hari aku terperuk di dalam rumah dan akhirnya selepas separuh mati merayu kepada umi, dapat juga aku datang ke pejabat seperti biasa. Bukannya apa, aku memang sudah betul-betul sembuh. Lagipun, boleh bernanah teruk telinga ini kalau terpaksa menghabiskan satu hari lagi di rumah teres dua tingkat itu. Mana tidaknya, asyik-asyik Irham sahaja yang menjadi... [Teruskan bacaan]

Novel : Amar Farish 8

15 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : E-la Adiey “Ara, En.Farish suruh kau masuk bilik dia sekarang.” Aku terdiam. Pandanganku kalih ke muka Jue yang nampak macam cacing kepanasan. Apahal pulak minah ni? Aku yang akan kena hukum, dia pulak risau. “Okey, thanks…” Aku mengenyitkan mata pada Jue dan ingin melangkah ke bilik Farish tapi tiba-tiba Jue tarik tangan aku. “Err…Ara,... [Teruskan bacaan]

Novel : Jodoh Dari Allah 8

15 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Zufin Yusuf Hatim merenung lama sebentuk cincin yang terletak elok di dalam korak merah kecil ditangannya.Rasa hairan menjentik hatinya tatkala dia merasa ragu-ragu untuk memperisterikan Sofea.Apa yang membuatkannya rasa sebegitu?Bukankah dahulu dia yang beria-ia hendak menjadikan Sofea sebagai suri hidupnya?Keluhan besar dilepaskan.Kotak kecil merah itu ditutup rapat dan dimasukkan ke dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta takkan pernah berubah 8

15 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : alia BAB 8 ”YAHOO,BEBAS,BEBAS.Selamat tinggal sekolah tercintaku akan ku lupuskan memori tentang sekolah….LAMA nie hahaha.Diz,Wisya aku tak sangka yang aku nie dah jadi bekas pelajar sekolah nie tapi kan kenapa aku rasa macam budak umur 17 tahun ek?Mungkin aku nie awt muda kot.Wisha,Diz korang tadi camne paper bio okey tak.Nak tau tak aku cuma periksa kertas bio tu 2 kali sebab takut... [Teruskan bacaan]

Novel : Ranjau hati seorang isteri 7

15 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : syafriyana Bab 7 Terasakan matanya seakan tidak dapat dilelapkan. Rin beralih ke kiri dan ke kanan. Sesekali dia menghadap siling dan merenungnya lama-lama. Rin terasa kepiluan yang menggigit sanubarinya. Bagaimana dengan abang sekarang? Soal Rin dalam hatinya. Dua minggu dia tidak bersua dengan lelaki itu. Dia rasa bersalah membiarkan suaminya membuat panggilan dan mengirimkan pesanan ringkas... [Teruskan bacaan]

Novel : Toucholic 7

15 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : zarith natasha “TADAAAA!!!” Tumpuan yang mulanya pada Microsoft Word beralih pada pergelangan tangan yang terhulur panjang. Betul-betul depan mata. Kemudian berlari pula pada wajah tuan empunya tangan. Hanya dua saat, dia kembali menghadap skrin laptop yang terbentang. “Kan dah cakap. Tak ke mana benda tu. Cari betul-betul, sure jumpa.” Katanya perlahan. Dalam diam, dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta tak sempurna 5, 6

15 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : east chynta BAB 5 “Zahid, mana isteri kau Zaliya?”tanya Dato’ Jamal. Sudah dua hari dia tidak melihat kelibat menantunya itu. “Mana Zahid tahu ba…” “Hmmm…menantu baba sorang tu memang tak guna.”Datin Hanishah mencelah. “Apa ni mama? Tak baik tuduh orang macam tu.”Dato’ Jamal begitu tidak puas hati dengan kata-kata isterinya. Begitu kasar. “Salah... [Teruskan bacaan]

Novel : Seharum Cinta Sejati 7

15 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Siti Fatimah ~Bab 7~ Kami tiba di rumah Aunty Suri yang agak mewah juga. Kelihatan dua buah kereta mewah di halamannya. ‘Ting! Tong!’ Aku menekan loceng pintu pagar rumahnya itu. “Assalamualaikum..” aku dan mama memberi salam setelah melihat seorang wanita yang kelihatan cantik dan bergaya keluar dari rumah itu. “Waalaikumusalam. La Murni. Lama tak jumpa kau..... [Teruskan bacaan]