Novel : Erti Cinta 13

6 January 2011 
Kategori: Novel

4,898 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Camellia Ling Ling Bab 13 “MAK dah kata dari dulu lagi, jangan suka merayap malam-malam. Kan dah demam,” sungut ibu Joe keesokkan paginya. Tapak tangannya yang menjamah tubuh Joe terasa hangat. Tubuh Joe panas berapi, sesekali dia menggigil-gigil kesejukan. “Nah! Makan ubat demam ni dulu. Kalau tak baik juga petang nanti, mak bawa kau ke klinik depan tu.” Dua biji... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 14

6 January 2011 
Kategori: Novel

12,065 bacaan 9 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 14 Aqilah merenung Haikal dari jauh. Lelaki itu begitu khusyuk berborak dengan tetamu yang datang ke rumah baru mereka. Sekali lagi hati Aqilah di cuit apabila Haikal mengimamkan solat isyak secara berjemaah. Hati isteri mana yang tidak suka kalau suami sudah terlalu baik. Kini dia sudah tahu tentang perangai dan sikap Haikal yang sebenar-benarnya. Haikal ialah seorang lelaki yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Wake Up Call 12

6 January 2011 
Kategori: Novel

3,335 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Maz Omar The Amateur Writer 12 HARI ini, pihak sekolah telah menjemput ibu bapa untuk semua pelajar tingkatan 3 dan tingkatan 5 datang ke sekolah kerana para ibu bapa akan mendengar taklimat dari Tuan Pengetua, Guru Penolong Kanan dan Pengerusi PIBG. Tamat saja taklimat, ibu bapa akan bertemu semula dengan guru kelas anak masing-masing untuk membincangkan tentang pelajat buat kali kedua. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Susun Silang Kata 10

6 January 2011 
Kategori: Novel

926 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Kak Tyea Tak ke betul sangkaan aku? Si sombong rumah sebelah sengaja datang lambat membiarkan aku menunggu hampir 2 jam di hadapan kaunter pendaftaran. Kami sepatutnya memulakan sesi latihan memandu pukul lapan tadi tapi akhirnya pukul 9.58 pagi barulah dia sampai. Dengan selambanya dia menyanyi kecil melintas di hadapanku. Malah sempat lagi merasa entah makanan apa yang dihulurkan kerani muda... [Teruskan bacaan]

Novel : My Witch My Goddess 9 (akhir)

6 January 2011 
Kategori: Novel

2,572 bacaan 6 Ulasan

Oleh : OkiE Special Spell 9 : The Power of Love [END] Note: Moon* Zero* = dari masa lampau. Moon dan Zero= dari 19 tahun dihadapan. VIC mengetuk pintu bilik Moon. Moon segera berdiri dan membukakan pintu itu. “Vic?” Vic melangkah masuk lalu duduk di bucu katil. Moon menyusul. “Vic tahu masalah mama, Vic dah dengar perbualan mama dengan papa... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Cinta Monyet 9

6 January 2011 
Kategori: Novel

600 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Aressa Xandrea SOPHIA termanggu sendirian. Ekashah mahu bertemu dengan dirinya secepat mungkin. Ada sesuatu yang ingin dibincangkan. Mustahak sangatkah perkara itu? Ya, memang mustahak. Kerana ianya berkenaan Amirez. Mungkin…? Adakah sesuatu yang serius telah berlaku? Tidak… Tetapi, jika ya? Ahh…!!! Minta-mintalah ianya dijauhkan. Bisik hati Sophia sendiri. Hatinya berteka-teki.... [Teruskan bacaan]

Novel : Dendam Terindah 8

6 January 2011 
Kategori: Novel

2,732 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Najwa Zokiflee Daniel dan Ammar saling berpandangan.pelik melihat sikap playboy antarabangsa yang seperti disampuk.Duduk serba tak kena,berdiri serba tak padan…. “Aku tak tahulah tapi yang pasti aku tak puas hati selagi tak tahu pasal dia ni..kau takkan percaya kalau aku bagitahu kau,Pertama kali dalam hidup aku,aku jumpa gadis yang istimewa macam dia,pertama kali hati aku terpaut pada... [Teruskan bacaan]

Novel : Online Husband 8

6 January 2011 
Kategori: Novel

1,658 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Kim Man Da Aku merasa ingin menangis sepuas-puasnya sekarang ni. Aku tak nak balik ke banglo sekarang ni. “Driver, boleh awak hantarkan saya ke rumah lama saya tak?” Soalku sambil menahan air mata. “Baik, Puan muda,” balasnya. Aku hanya menarik nafas dalam. Sejurus tiba di rumah lamaku, aku segera melangkah keluar menuju ke pondok kecil buatan ayah di belakang halaman... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 8

6 January 2011 
Kategori: Novel

4,462 bacaan 11 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 8 Syed Iskandar melabuhkan duduk diatas tilam empuknya. Sut pejabatnya di letakkan ke tepi. Tanpa sengaja, pandangannya jatuh pada tubuh yang sedang berbaring diatas sofa berhadapan dengan peti televisyen tidak jauh dari tempat dia duduk. Fikirannya melayang pada peristiwa pagi tadi. Perbualan dia dan Bella. “Bie, kenapa you tak minta dengan walid you untuk stay kat kondo... [Teruskan bacaan]

Novel : Mengukir Impian 8

6 January 2011 
Kategori: Novel

487 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Missa Hassan Bab 8 Petang itu dengan berbekalkan sekeping lukisan yang dilukisnya beberapa malam lepas, Mizan kini berdiri tegak di hadapan rumah Asmah. Dia terpaku seketika. Sukar untuk member salam. Rasa serba salah tiba-tiba menghantui dirinya. Dengan penuh semangat dia melawan perasaannya. “Assalamualaikum…!!” Diam “Assalamualaikum..!!”... [Teruskan bacaan]

Novel : Jatuh Lagi? 8

6 January 2011 
Kategori: Novel

994 bacaan 6 Ulasan

Oleh : .:kiwi:. #22 – For the Rest of Life “Tia, bangun subuh.” Bahuku disentuh lembut. Mata ku buka perlahan-lahan. Aku pandang orang yang mengejutku tadi. Dia tersenyum. “Kita jemaah. Abang tunggu.” Segera aku turun dari katil, menapak ke bilik air. Dah masuk dua minggu aku menjadi Pn. Atia Aini bt Mohd Jalani. Dengan hanya sekali lafaz sahaja, aku sah menjadi... [Teruskan bacaan]

Novel : Dilema 7, 8

6 January 2011 
Kategori: Novel

603 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Miqael Arshad Bab 7 NAFASNYA kedengaran berat namun dipamerkan sedikit ketenangan agar keresahan dapat disembunyikan. Suasana hingar bingar di tempat dia berada sekarang seakan sepi buat seketika. Umpama bernafas dalam air. Sukar untuk berkata-kata tatkala memandang kedua wajah mereka yang berada di depan matanya. Gelas yang berisi jus oren dicapainya lantas diminumnya sedikit dan diletakkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Love 365 Days with miss violence 7

6 January 2011 
Kategori: Novel

897 bacaan 1 Ulasan

Oleh : AMIRAZOE155 “Awak sampai bila kita nak duduk kat garaj ni, bila nak masuk dalam? panaslah kat sini” soal Ezamirul tiba-tiba tanpa segan silu. Dia mengesat peluh yang merenik di dahi menggunakan belakang lengan. “Kau ni memang tak tahu malu ek.. aku bagi sebijik karang baru tahu” Zyra mula mengangkat penumbuk. Ezamirul terus menjauhi Zyra. Kedua-dua belah matanya ditutup... [Teruskan bacaan]

Novel : Dahlia 7

6 January 2011 
Kategori: Novel

460 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Noor Azihan Sulaiman Dahlia membaringkan tubuhnya di atas tilam. Alina masih belum tiba. Mungkin pagi esok baru dia muncul. Rumah keluarganya berhampiran kediaman mereka ini. Jadi, tidak timbul masalah kelewatan baginya. Dahlia mengiring. Tidak. Terlentang. Pun tidak. Semuanya serba-salah, serba tak kena. Akhirnya, dalam keadaan terlentang, lengan melintang di dahi (Alina memberikannya istilah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cerita Cinta Kita 6, 7

6 January 2011 
Kategori: Novel

3,960 bacaan 4 Ulasan

Oleh : shazie kz Bab 6 Mana pulak mamat ni? Beria-ria call aku nak jumpa kat sini, tapi batang hidung dia pun tak nampak. Takkan dah lupa kot jalan nak ke Alam Sentral ni! Sesat tak? Menipulah tu kalau sesat. Punya banyak signboard dekat Shah Alam ni, kalau sesat jugak, tak tau lah aku! Humayra menunggu Hasif Harraz dengan lebih sabar lagi. Pagi tadi dia mendapat panggilan telefon daripada... [Teruskan bacaan]

Novel : Biar YM Terus Bicara 6

6 January 2011 
Kategori: Novel

7,095 bacaan 32 Ulasan

Oleh : Hanni Ramsul “Sayang…,” Aku mengangkat muka. Perlahan kening ku angkat sebagai isyarat bertanya. Encik Fisdaus tersenyum. Komik di tanganku dicapai. Diletakkan ke kerusi bahagian belakang kereta. “Dah sampai,” Sudah sampai? Aku memandang sekeliling. Tersengih sambil perlahan membuka pintu kereta. Encik Firdaus turut melangkah keluar... [Teruskan bacaan]

Novel : Sesaat cukup bagiku 6

6 January 2011 
Kategori: Novel

1,793 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Laila Hanni Bab 6 Satu-persatu Syamsul menyusun tin susu pekat manis di atas rak berdekatan dengan tempat membancuh air. Dia perlu bantu serba sedikit mana-mana kerja yang masih belum siap. Sebentar sahaja lagi restoran akan mula dibuka. Bila sudah dibuka nanti, pastinya dia tidak boleh lagi duduk berehat. Pelanggan restoran yang sering ramai membuatkan dia tidak menang tangan dibuatnya. Walaupun... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Sejati Cinta Abadi 6

6 January 2011 
Kategori: Novel

1,435 bacaan 2 Ulasan

Oleh : NABMR BAB 9 “Akak ngan abang Is nak gi dah esok. Boleh laa ek?” Mira meminta izin daripada abang iparnya untuk ‘meminjam’ kakaknya itu. “Ye laa, dik oii…” jawab Is. Malam itu sekali lagi, papanya menanyikan lagu Hijjaz kepada mereka berdua. Tapi kali ini hanya Mira yang mendengarnya sehingga habis lagu itu, sedangkan Ira telah tertidur kerana letih mengemas barang... [Teruskan bacaan]

Novel : Kenangan Terindah 6

6 January 2011 
Kategori: Novel

950 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ika Bab 6 Izreen tiba di rumah hampir jam 4.00 petang. Entah ke mana dia melencong tadi sehingga lewat pulang. Irfan terlihat sedang elok berbaring di sofa yang ada di ruang tamu rumahnya. Fikirnya Irfan berkejar-kejar ingin oulang awal tadi dan meninggalkannya bersama Azrin. Irfan pula masih elok menonton televisyen di ruang tamu itu. Izreen tidak menyapa tapi terus aja duduk di... [Teruskan bacaan]

Novel : Aiman Amalina 5

6 January 2011 
Kategori: Novel

784 bacaan 1 Ulasan

Oleh : aku_dia Mata terbuka kecil. Bilik dah dilimpahi cahaya matahari yang masuk dari celah tingkap. Dah terang? Mata terkebil-kebil memandang siling. Dah pukul berapa ni? Badan dipusingkan ke kiri. Letihnya! Nak bergerak pun tak larat. Lemah betul rasa badan. Sebab kurang air agaknya. Tangan dibawa ke dahi. Alhamdulillah, tak demam. Kalau demam lagilah parah. Sedang sedap baring terasa badan menindih... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,076« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »