Novel : Kau + Aku = Cinta 29

12 February 2011 
Kategori: Novel

4,796 bacaan 18 Ulasan

Oleh : vanilla_ice Aku duduk di atas kerusi sementara menunggu minyak panas. Ayam telah digaul dengan serbuk kunyit dan sedikit garam. Sambal udang juga sudah hampir siap. Tunggu pecah minyak dan bagi masak sikit. Beras sudah pun dibasuh dan dimasak dalam rice cooker. Apabila minyak sudah panas, aku letakkan seketul ayam ke dalam kuali. Minyak memercik. Aku teragak-agak untuk meletakkan ayam ke dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta tak bersyarat 5

12 February 2011 
Kategori: Novel

5,665 bacaan 5 Ulasan

Oleh : nufa shyairan BANTAL peluk di sebelahnya di peluk erat. Tetiba je dia teringatkan lelaki itu. walaupun dah berbulan-bulan dia masih teringatkan semua itu. mana mungkin dia akan melupakannya dengan mudah. Betullah pepatah yang pernah di dengarinya dulu. Hanya perlukan seminit untuk sayangkan seseorang. Sehari untuk jatuh cinta tapi memerlukan masa seumur hidup untuk melupakan. Tanpa sedar air... [Teruskan bacaan]

Novel : Cerita Tentang Kita 47

12 February 2011 
Kategori: Novel

1,601 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Allianora BAB 48 NATASHA termenung jauh. Dia tenggelam dalam khayalan. Dikalih pandangan pada Arilin yang hampir dengannya. Gadis itu sedang sibuk mengemaskan meja kerjanya. Arilin yang perasan dirinya diperhatikan terus menegur, “Are you okay Tasha? You look blank. Are you still here?” Natasha pantas menggeleng. “Tak. Tak ada apa-apa. Mata penatlah asyik mengadap komputer... [Teruskan bacaan]

Novel : Salah mencintainya 42, 43

12 February 2011 
Kategori: Novel

4,951 bacaan 4 Ulasan

Oleh : LC Bab 42 “Papa minta maaf atas apa yang Ikmal buat kat Anis.” Ucap papa. Aku menggeleng, papa tidak harus minta maaf. Semua itu sudah berlalu. Lagipun…papa tak salah apa-apa pada aku. Aku pulak rasa segan. “Papa tak salah apa pun…” balasku. Hatiku sebak mendengar ucapan maaf itu. “Papa tak pandai didik anak.” Aku terus gengam tangan papa bila dia bercakap... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 32, 33

12 February 2011 
Kategori: Novel

6,195 bacaan 7 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 32 Suraya memandu keretanya dengan tenang. Sekali-sekala dia akan memandang ke sebelah melihat abangnya Faizal yang masih lagi tertidur nyeyak tanpa terjaga sedikit pun. Walaupun sekali sekala Suraya menekan berek keretanya dengan mengejut memandangkan jalan raya pada waktu itu agak sibuk namun situasi tersebut langsung tak mengganggu tidur Faizal. Suraya tersenyum. Dia tahu... [Teruskan bacaan]

Novel : Layar Impian 31

12 February 2011 
Kategori: Novel

716 bacaan 1 Ulasan

Oleh : ElyndaIzan 31 Perjalanan diteruskan selepas berhenti makan di R & R Temerloh. Sofeeya dan Haryani tak melepaskan peluang untuk mencari masak asam tempoyak ikan patin. Susah benar hendak dapat makanan yang sedap itu di Kuala Lumpur. Tambahan pula harganya mahal. Setelah solat Zohor barulah mereka bertolak semula. Jam menunjukkan ke angka 1.45 petang, matahari terik memancarkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Kau Bisikkan Cinta 29

12 February 2011 
Kategori: Novel

4,643 bacaan 16 Ulasan

Oleh : sofi / Ana Sofiya 29 Ahmad, ayah Adilah merenung sahaja wajah lelaki yang duduk di hadapannya dengan seribu persoalan di dalam kepala. Sudah lama mereka tidak bertegur sapa, bukan kerana dia yang mengelak tetapi kerana lelaki di hadapannya ini seolah-olah sudah melupakan persahabatan mereka yang bertahun lama. Pertemuan hari ini adalah atas permintaan Syed Nazri. Syed mengajaknya bermain golf... [Teruskan bacaan]

Novel : Ayat power 29

12 February 2011 
Kategori: Novel

3,617 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Dr.rock Aku tidak tahu bila Einstein pulang ke Kuantan. Sememangnya dia tidak memaklumkan aku segala tindak tanduknya. Tidak ada sepatah kata dari corong telefon, mahu pun pesanan ringkas darinya. Sedar-sedar dia sudah ada di sampingku sebaik sahaja aku membuka mata pagi Sabtu ini. Dari mata yang baru terbuka, aku perhatikan dia memandangku tanpa kata. ” Abang!,” aku memanggilnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bertandang Lagi 27

12 February 2011 
Kategori: Novel

2,908 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Noorza Nooriz BAB 30 HARI ini sudah masuk hari ketiga Imelda tidak bercakap dengannya semenjak hal yang terjadi hari itu. Dan mujurlah juga mama tidak banyak menyoal, jika tidak, mahu juga dia pening mahu menerangkan hal yang sebenarnya pada mama sedangkan dia sendiri juga tidak tahu hujung pangkal akan kenapa Imelda bereaksi sebegitu rupa. Adam mengelap rambutnya yang masih basah. Sempat... [Teruskan bacaan]

Novel : Terjerat Kasih 25

12 February 2011 
Kategori: Novel

2,004 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Qaireen Arina Bab 25 Alia duduk menghadap Tasik Putrajaya. Ramai sungguh pasangan-pasangan yang sedang bercengkerama pada hari itu. Alia tersenyum sendiri. Dia pening memikirkan sikap Lokman sejak akhir-akhir ini. Lokman cuba menganggu ketenangan hidupnya kini. Setelah tiga tahun berpisah dengan Lokman, Alia belum bersedia untuk memberikan hatinya kepada mana-mana lelaki. Bukan tiada yang mahu... [Teruskan bacaan]

Novel : Tersungkur Untuk Masyhur 25

12 February 2011 
Kategori: Novel

338 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nizareka Episod 25 Luka Tak Terawat Aku sangat gembira bila keputusan akhir tahun diumumkan. Aku masih mengekalkan nombor dua. Nazam pula mendapat nombor tiga. Manakala tempat pertama tetap milik Shazrul – anak peneroka Felda seperti ku juga. Keputusan itu sekaligus menafikan teori cikgu Rosnah – bahawa murid yang kuat berfantasi seperti aku dan Nazam akan keciciran. Sebaliknya menjadi tamparan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sorry, I *still* Love U 25

12 February 2011 
Kategori: Novel

1,843 bacaan 2 Ulasan

Oleh : ShaZee Seterika dipasang. Digosoknya baju kemeja berwarna merah jambu itu dengan pantas. Aku dah lambat, aku dah lambat! Zaid merungut sendirian. Sebab pergi dating punya pasal, balik sampai pukul 12 tengah malam. Layan si Yunie yang nak tengok wayang tu. Selesai menggosok, terus baju kemeja itu dipakai. “Oww, panas! Panas!” Zaid mengeluh kepanasan. Bulu romanya meremang disebabkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Selagi Ada Rindu 23

12 February 2011 
Kategori: Novel

1,628 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Putri Sakura “Su..” Panggil Haris ketika Suraya mula hendak melangkah keluar dari Myvinya. “Hadiah untuk Su.” Haris menghulurkan bungkusan yang berisi telefon bimbit yang baru dibelinya. “Maafkan saya. Saya tidak boleh terima hadiah semahal ini.” Suraya resah memandang bungkusan itu. “Tolong ambil.” Haris mengambil telefon bimbitnya dan mengeluarkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta 86400 Detik 23, 24

12 February 2011 
Kategori: Novel

875 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nuqman Hakimy BAB 23 Suara keras memberi salam dari luar rumah menyentak lamunan Fuad. Serta merta dia memandang Fatin dengan wajah berubah menjadi pucat. Baru kini dia tersedar mereka hanya berdua duduk di ruang tertutup dengan malam semakin menuju ke puncak. Di letakkan buku di tangan ke atas meja. Sekilas di jelingnya jam di dinding rumah. Masih terlalu awal untuk mengatakan Ashriel memberi... [Teruskan bacaan]

Novel : Ku Terima Seadanya 21

12 February 2011 
Kategori: Novel

1,830 bacaan 3 Ulasan

Oleh : ZuLyaN RamSaR “Wei korang,aku balik dulu. Kalau ada apa-apa hal, contact aku. Thanks sebab hantar aku kat bawah ni. Lepas ni mesti aku rindu gila-gila kat korang.”ucap Fifi bersama rasa sebaknya. Hampir menitis airmatanya tatkala mengucapkan selamat tinggal. “Jangan…”pantas Hakim menyangkal kata-kata Fifi. “Jangan gila dulu. Kalau nak rindu tak apa. Tapi jangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kerana Zulia Zafira 20

12 February 2011 
Kategori: Novel

962 bacaan 2 Ulasan

Oleh : yukari inomori MALAM ini entah mengapa aku sukar untuk melelapkan mata.Aktiviti tadi yang mengakibatkan aku menjeruk rasa terhadap Kamarul.Kata-katanya yang pedas itu telah membuatkan perasaan aku terluka.Entah mengapa mudah sahaja airmata aku mengalir dan aku terus bangun dari pembaringan. Zip khemah dibuka perlahan yang aku kongsi bersama dua pelajar perempuan yang baharu sahaja aku kenali.Baru... [Teruskan bacaan]

Novel : Ku Relakan Segalanya 20

12 February 2011 
Kategori: Novel

1,600 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Puteri Selendang Biru BAB 62 Wes duduk di sudut hujung sekali menantikan kedatangan Farahymma. Sewaktu dia tiba tadi, dia telah pun melihat senarai tugas yang terletak bersebelahan pintu masuk cyber cafe itu. Setelah mengetahui Farahymma bertugas sebagai juruwang di coffee brek iaitu restoran kecil yang terdapat di cyber cafe itu, terus kakinya malangkah ke sana. Namun dia hampa.... [Teruskan bacaan]

Novel : Rantai Hati 20

12 February 2011 
Kategori: Novel

699 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Naz Zara -Bab 20- “Kesian aku tengok kau ni Sofea. Lagi tiga minggu kau nak kahwin. Sekarang ni kau terpaksa pula pergi out station” rungut Batrisya ketika menghantar Eussofea di lapangan terbang. “Kau ni kenapa Tisya? Aku yang nak kahwin, kau pula yang risau. Tak apalah, aku ok jer. Lagipun, aku dah ambil cuti tiga minggu untuk majlis tu nanti. Seminggu sebelum... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya dia 19

12 February 2011 
Kategori: Novel

3,103 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Puteri Selendang Biru BAB 23 MASIH terbayang lagi di ruang mata Maisara bagaimana mesranya Ilyana dan Fariz sewaktu dia dan Hanum terlihat mereka ketika keluar malam minggu yang lalu. Menyesal dia menurut kemahuan Hanum yang meminta dia menemani ke rumah ibu saudaranya. Kebetulan, rumah ibu saudara Hanum berdekatan dengan gerai mee rebus yang cukup terkenal di situ. Lantas mereka membuat keputusan... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Menantu Mak 12

12 February 2011 
Kategori: Novel

3,740 bacaan 2 Ulasan

Oleh : ezaitie nfib Bab 12 Dr.Aiman betul-betul sakit hati dengan Puan Mariam. Disebabkan Puan Mariam, hubungannya dengan Dahlia sedikit rengang walaupun dah bergelar tunangan orang hampir seminggu. Sepanjang masa itu jugalah panggilan Puan Mariam tak dijawap. Paling kejam Dr. Aiman set kan nombor Puan Mariam dengan nada ringing mod senyap. Memang tak akan berjawaplah jawapnya! Sakit hatinya. Bukan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,107« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »