Novel : Jangan ada benci 15, 16

14 January 2011 
Kategori: Novel

7,762 bacaan 29 Ulasan

Oleh : Nurfie Bab 15 Hampir tiga minggu Aleya dilayan bak puteri di kediaman Tan Sri Zaid. Serasakan masalah yang menimpanya sudah dilupakan dengan kemesraan yang erat terjalin antaranya dan keluarga majikannya itu. Amir yang dipanggil abang Amir kini juga semakin rapat dengan Aleya. Hanya Zamira yang masih kekok untuk memanggil Aleya dengan panggilan kakak walau hampir saban hari dileteri oleh Puan... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 16

14 January 2011 
Kategori: Novel

8,595 bacaan 43 Ulasan

Oleh : Inawza 16 Aku membuka mata di suatu tempat yang aku rasakan cukup tidak asing bagiku. Tetapi aku tak ingat di mana. Otakku enggan berfungsi, menyebabkan aku hanya memandang sekeliling tanpa sebarang perasaan. Perlahan-lahan aku bangun daripada katil, melangkah keluar daripada bilik yang bertutup rapat. “Oh hey there sleeping beauty!”sapa Elisa. Ah, rumah mama! Ehsan hantar aku ke... [Teruskan bacaan]

Novel : Chomelnya Chenta 24

14 January 2011 
Kategori: Novel

4,175 bacaan 14 Ulasan

Oleh : BUDAK GERIK 93 “Sebenarnya Tuan..”teragak-agak Che Nah hendak bersuara. Dia tekad. Mungkin ini yang terbaik untuk waktu ini. Tak perlu tergesa-gesa. Dia sedar risiko yang bakal berlaku. Biarlah. “Puan Alina dah bagi Ama dan Ami pada keluarga angkat yang berbeza.” Muka Haji Din berubah terkejut. Berkerut. “Awak tahu mana keluarga yang ambil anak-anak saya tu?” “Saya... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta si teruna dan dara 22

14 January 2011 
Kategori: Novel

2,825 bacaan 4 Ulasan

Oleh : gadis timur “Ishh apa kes taufik nak jumpa aku nih?selama ni jangan harap dia nak bercakap dengan aku!pandang sebelah mata pun tidak!”pelbagai persoalan yang bermain di benak fikiran ina.dia mundar-mandir di hadapan ika yang sedang asyik menonton drama korea kesukaanya,you are beautiful itu. Konsentrasinya terganggu dek ina yang asyik mundar-mandir itu.pehal pulak minah ni?macam... [Teruskan bacaan]

Novel : Cerita Tentang Kita 43

14 January 2011 
Kategori: Novel

2,140 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Allianora BAB 44 “INILAH rumah Hedri tu. Iza dapat tahu dia tinggal dengan keluarga pak cik dia. Mak cik dia ada business aksesori kecil-kecilan kat Alamanda. Mak mesti dah tahu pak cik dia kerja apa, kan?” Iza menerangkan dengan penuh teliti seraya memberhentikan kereta di tepi jalan. Dia mengarah pada sebuah rumah yang agak besar. Datin Aida melemparkan pandangan dengan teragak-agak.... [Teruskan bacaan]

Novel : Layar Impian 27

14 January 2011 
Kategori: Novel

793 bacaan Catat Ulasan

Oleh : ElyndaIzan 27 “Sofeeya..” bahunya ditepuk dari belakang. “Tak sanggup nak tinggalkan dewan besar tu ke?” sindir Haryani. Sofeeya buat-buat tak dengar saja sindiran Haryani. “Aku tunggu kau lah!” jawab Sofeeya cuba berdalih. Haryani tersenyum sinis. “Yelah tu, aku dah lama cari kau tau tak? Ingatkan kau dah awal-awal turun... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau + Aku = Cinta 25

14 January 2011 
Kategori: Novel

5,247 bacaan 7 Ulasan

Oleh : vanilla_ice Lepas bersalaman dengan mak dan ayah mentua aku, Farish dan aku bertolak menuju ke Bangsar untuk berjumpa mama dan papaku. Nak ambil barang aku jugak. Harini hari Ahad, jadi papa mesti tak kerja. “Nak beli apa-apa tak?” Farish menanyaku yang sedari tadi hanya duduk diam melayan lagu Jepun dari CDku. “Beli apa?” “Untuk mama dengan papa. Takkan balik macam... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bertandang Lagi 24

14 January 2011 
Kategori: Novel

3,504 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Noorza Nooriz BAB 26 Torn… MATANYA tiba – tiba celik, terbuka luas. Dia kenal benar dengan suara yang baru didengarinya itu. ” Adam!” Suara itu lagi. Telinganya memang tidak salah lagi! Mati! Dia segera bangun dari katilnya namun langkahannya tiba terhenti. Kepalanya dirasakan terlalu berat. ” Argh! Damn!” Dia mengabaikan sahaja pening kepalanya dan memaksa... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Seorang Ustaz 22

14 January 2011 
Kategori: Novel

4,188 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Maz Omar The Amateur Writer 22 VILLA JANNAH DATUK ALEXANDER merenung malam yang damai dari balkoninya. Kerdipan bintang-bintang jauh di langit menjadi tumpuan utamanya. Deruan angin lembut dan sejuk amat mendamaikan dan menenangkan jiwanya. Dia terleka seketika. Angin lembut ini mengingatkannya kepada kampung halamannya, Midsomer Mallow. Teringat ladang milik daddynya yang tenang dan damai.... [Teruskan bacaan]

Novel : Terjerat Kasih 21

14 January 2011 
Kategori: Novel

2,194 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Qaireen Arina Bab 21 ADAM mundar-mandir di dalam biliknya. Perbualan dengan mamanya lewat petang tadi membuatkan dia tidak senang duduk. Pening dia memikirkan kerenah mamanya. Ada sahaja perancangannya mahu menjodohkan Adam dengan anak perempuan kawan-kawannya. Pada Adam semua gadis-gadis itu bukan citarasa dia. Dia hanya mahukan Alia Umaira. Hanya Alia Umaira. Teguhnya cinta Adam Faris. Umaira!... [Teruskan bacaan]

Novel : Sorry, I *still* Love U 21

14 January 2011 
Kategori: Novel

1,482 bacaan 2 Ulasan

Oleh : ShaZee Aku duduk terdiam di atas kerusi sambil menelaah buku rekaan Christian Siriano. Aku tersneyum saat melihat satu gaun pengantin rekaannya. Wahh, lawa sungguh! Tak hairanlah semua selebriti kat Hollywood tu selalu nak dia je yang reka baju untuk diaorang. Tengoklah, pereka ni baru umur 25 tahun dah succesfull gila. Aku harap satu hari nanti aku jadi macam dia. Ada line sendiri, wahh. Besti... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan aku sendiri 20

14 January 2011 
Kategori: Novel

2,210 bacaan 3 Ulasan

Oleh : kasya humayra Dua puluh SYAZMY memeluk tubuh tua Puan Rubiah yang semakin mula susut. Syazmy menangis dan mendambakan belaian seorang ibu yang memahaminya. Langkah yang diatur masuk ke wad Unit Rawatan Rapi itu terasa begitu berat. Ilham dan Fifi mengambil keputusan untuk menunggu di luar dahulu. Airmata Syazmy seakan tidak mahu berhenti mengalir langsung. Dadanya terasa sebak. Memang... [Teruskan bacaan]

Novel : Selagi Ada Rindu 18, 19

14 January 2011 
Kategori: Novel

2,175 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Putri Sakura Bab 18 “Burger! Burger!” Hanafi menjerit-jerit. “Weh, Napi. Mana ada orang jual burger terjerit-jerit macam kau ni.” “Ini strategi Haris, kau mana tau. Promosi sikit, biar orang tau kita buka gerai burger.” Tangan Haris lincah menyagat kobis dan menghiris timun. “Siapa kata anak bongsu tak reti buat kerja. Tengok, cepat tak aku sagat... [Teruskan bacaan]

Novel : Teman Serumah atau Cinta? 22, 23

13 January 2011 
Kategori: Novel

11,072 bacaan 34 Ulasan

Oleh : Zuera Rasiddin Bab 22 Petang khamis, setelah habis kelas, aku mengajak Eka menemani aku membeli barang di Tesco. Aku ingin memasak untuk Izzat malam ni. Mulanya, Eka bersetuju namun apabila dia mendapat panggilan telefon, dia tidak jadi menemankan aku. Aku memandang Eka nakal. “Boyfriend kau eh?” tekaku sambil tersenyum nakal. Eka tersipu-sipu. “Taklah. Kawan... [Teruskan bacaan]

Novel : Maafkan abang, Tikah 21

13 January 2011 
Kategori: Novel

6,276 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Eyla BAB 22 WAJAHNYA dibelek di hadapan cermin. Hatrisya tersenyum riang. Alhamdulillah, lebam yang dok menempek kat mukanya empat minggu lamanya akhirnya hilang juga. Lukanya pun dah sembuh. Pandai lebam kat muka ni pilih masa yang sesuai untuk hilang dari mukanya. Hehe! Hari ini, Hatrisya mahu keluar dengan Farah dan Taufiq. Berjalan-jalan di Mid Valley, tengok movie The Sorcerer’s Apprentice.... [Teruskan bacaan]

Novel : She’s my maid 20

13 January 2011 
Kategori: Novel

19,613 bacaan 53 Ulasan

Oleh : oRkId eDyliYnE Asha meniup-niup hujung rambutnya yang terjuntai di dahi. Terasa bahang wajahnya tiba-tiba. Dia terus sahaja melangkah ke arah tangga. “Tak… Aku tak nampak apa-apa. Okey… Tak nampak apa-apa. Erica… Erica tak nampak apa-apa, kan?” Untuk menghilangkan rasa janggal dalam benaknya, dia mula membebel tak berhenti. Erica masih lagi tidak sudah menghisap... [Teruskan bacaan]

Novel : Semalam Yang Ku Tinggalkan 18

13 January 2011 
Kategori: Novel

2,542 bacaan 8 Ulasan

Oleh : laila hanni Bab 18 Aku serba salah. Tawaran yang dibuat oleh Professor Ahmad pagi tadi dirasakan tidak sepatutnya aku tolak. Ini peluang untukku meningkatkan diriku dalam kerjayaku. Sekiranya aku menerima tawaran itu, aku mampu memenuhi cita-citaku yang terbengkalai satu waktu dulu. Jika aku mampu mengetepikan semua masalahku, aku pasti akan berjaya nanti. Itu kata Prof Ahmad. Aku juga berpendapat... [Teruskan bacaan]

Novel : Ade Aku Kesah? 18

13 January 2011 
Kategori: Novel

5,881 bacaan 35 Ulasan

Oleh : LuvUa Keadaan kelas riuh rendah dengan suara-suara yang sudah lama tidak ‘bergabung’. Suara pelajar perempuan yang sibuk menyebarkan gossip sepanjang cuti yang berjaya dihabiskan dengan cemerlang tanpa menyentuh buku sedikit pun. Suara pelajar lelaki yang bercakap tentang satu topik sahaja iaitu BOLA, masing-masing mempertahankan pasukan yang digemari. Ada juga pelajar yang hanya diam sambil... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Jodohku? 17

13 January 2011 
Kategori: Novel

1,861 bacaan 10 Ulasan

Oleh : ADIT ZULFATAH 17 KETIKA sedang memandu, Musta`in sudah banyak kali menoleh ke arah Ain yang berada di sebelah tempat duduk pemandu. Sesekali dia berkerut dahi melihat wajah Ain yang tidak seceria sebelum ke hospital melawat Shuzziyana sebentar tadi. Lelaki gempal berkulit cerah itu serta mamakai kaca mata hitam itu liar memikirkan perasaan yang dirasai oleh Ain. Begitu juga dengan dirinya yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta 86400 Detik 16, 17

13 January 2011 
Kategori: Novel

837 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nuqman Hakimy BAB 16 Cuaca cerah tiba-tiba berubah mendung. Suasana cepat sekali berubah menjadi senja hari. Sebuah guruh mengelegak di kejauhan bagaikan guntur gunung berapi mula meletus. Gemanya membuatkan ungas-ungas segera bertempiaran terbang mencari tempat selamat. Rintik-rintik hujan datang tanpa memberikan peringatan. Sekejap itu bumi mula basah di sirami cecair jernih yang tampak seperti... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,083« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »