Novel : Cinta kontrak 6

16 November 2010 
Kategori: Novel

49,114 bacaan 16 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 6 “Long, tolong ibu jap. Ni haa.. beras ni. Ibu tak larat nak angkat.” Ujar ibu lesu. Kak long terus membantu ibu meletakkan guni beras itu di atas meja. “Nak buat apa ni,bu? Kenapa nak letak atas meja?” soal kak long. “bahaya letak kat bawah. Sekrang dalam rumah ni, banyak tikus. Nanti habis beras kita dimakan dek... [Teruskan bacaan]

Novel : Susun Silang Kata 4

16 November 2010 
Kategori: Novel

860 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Kak Tyea “Assalamualaikum, mak su.” Jeritan Amirah yang pertama menampan telinga seisi rumah di tengah malam ini. Aku menunjukkan isyarat memintanya merendahkan suara. Dalam keadaan sunyi seperti ini, sudah pasti suaranya boleh kedengaran jelas di rumah sebelah. “Waalaikumsalam. Sayang mak su dah sampai ya?.” Dia mengangguk suka. Dengan tubuh kecilnya, aku cuma mampu... [Teruskan bacaan]

Novel : Mencari Cinta 4

16 November 2010 
Kategori: Novel

1,459 bacaan 2 Ulasan

Oleh : cikbuwlan Lif terbuka lalu Maisara melangkah masuk ke dalam. Maisara menekan punat bernombor sebelas. Pintu lif tertutup. Sementara menunggu lif tersebut sampai ke tingkat sebelas, Maisara membetulkan tudungnya. Kemudian dilihatnya penampilan dirinya. Ringkas berbaju kurung biru muda. Maisara tersenyum sesaat. Kemudian pintu lif terbuka. Maisara melangkah keluar. Dadanya berdegup agak... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Dora Jatuh Cinta 3

16 November 2010 
Kategori: Novel

298 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Tolive BAB 3 “Wah! Dora dapat straight A’s lah kali ni. Bangganya abang!” “Alhamdulillah. Tak sia-sia Dora belajar selama ni.” Sengih. “Tau pun bersyukur. Dulu punyalah takut nak exam kat sini. Kata budak-budak lain lagi pandai la, ape la, tengok-tengok dia jugak dapat 4.0! ni abang jealous ni!” “Haha. Abang Afiq pun apa kurangnya. Setakat B Biology... [Teruskan bacaan]

Novel : Kerana Cinta Itu 3

16 November 2010 
Kategori: Novel

2,888 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Fatin Farehah BAB 3 ” Apapun jadi,saya tetap nak Fira tu jadi menantu saya. Budak Amir ni dah melampau betul! Geram saya ni bang” Datin Faridah melepaskan rasa tidak puas hatinya. Datuk Ir. Suffian hanya mampu mengelengkan kepala.Sejak dari tadi isterinya itu tidak henti-henti bercakap. Dari mereka di butik pengantin, didalam kereta sampailah sekarang, dirumah,mulut wanita itu bagaikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Buli, Benci Atau Cinta 3

16 November 2010 
Kategori: Novel

966 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Kim Man Da Aku betul-betul gelisah, takut sangat. Mak macam mana kat dalam wad kecemasan tu? Aku sebak. Selang beberapa minit, seorang doktor keluar dari depan pintu wad kecemasan yang aku tenungkan dari tadi hanya menggeleng. “Doktor, macam mana keadaan ibu saya?” Dengan pantas aku bertanyakan soalan yang berlegar di fikiranku dari tadi. “Mak kamu sangat lemah. Peluang untuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Jalinan Rindu 3

16 November 2010 
Kategori: Novel

654 bacaan 1 Ulasan

Oleh : AUNI BATRIESYA BAB 3 TELAH 10 bulan Balqis berkhidmat di syarikat abahnya, Gemilang Contructions. Banyak yang telah dipelajari oleh Balqis, walaupun khidmatnya hanya terbatas untuk tempoh setahun sahaja, dia berpuas hati. Balqis telah berkerja dengan penuh dedikasi dan bertanggungjawap, dia tidak pernah mengambil peluang untuk mencuri tulang walaupun syarikat tersebut dipunyai oleh Dato’... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Menantu Mak 3

16 November 2010 
Kategori: Novel

4,926 bacaan 5 Ulasan

Oleh : ezaitie nfib Bab 3: Mak berkenan dengan penyelamat. Syukur alhamdullilah Daim boleh keluar hospital pada keesokan harinya. Mak Cik Kesuma Dewi terasa mahu melakukan kenduri doa selamat sekali kenduri tahlil buat arwah suaminya. Selepas pulang dari hospital Mak Cik Kesuma Dewi terus balik ke rumah bersama dengan Abang Diaz sekeluarga untuk menukar pakaiannya yang dah berbau “masim”.... [Teruskan bacaan]

Novel : Min Montel 3

16 November 2010 
Kategori: Novel

396 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Wan Mohamad Hidayat Bab 3 ” MIN…Min….bangun.” Aku terjaga dari tidur apabila terdengar suara orang memanggil namaku berulang-ulang kali. Entah siapalah yang memanggilku malam-malam buta begini. Setahu aku, aku hanya tinggal berdua dengan ibu di rumah ini. Tak mungkin ada orang yang boleh masuk ke dalam bilikku sedangkan sebelum tidur tadi, aku dah kunci pintu. Perasaan... [Teruskan bacaan]

Novel : Bersatu Selamanya 3

16 November 2010 
Kategori: Novel

4,216 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Royal Keoss ————BAB 4———— Di dalam sebuah pejabat yang dingin, Fazri duduk menyandar dengan pandangan yang kosong. Jelas sekali dia sedang menungkan sesuatu. Tiba-tiba saja, bibirnya merekah mengukir senyuman yang lebar. Tengahari tadi, tanpa diduga Fazri bersua lagi dengan Fazira. Mereka berjumpa di sebuah restoran bersebelahan dengan masjid besar... [Teruskan bacaan]

Novel : Erti Sebuah Kehilangan 3

16 November 2010 
Kategori: Novel

289 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Qisyaza Syifa “ISYHH…dimanalah pulak wallet ni,”omel Firzee. Hampir serata rumah telah digeledahnya.Namun tidak juga terjumpa dompetnya.Hampir lima belas minit berlalu.Firzee berniat hendak membawa Muaz ke taman permainan berdekatan dengan kawasan perumahannya.Lain dirancang,lain pula yang terjadi. Peluh renik kian membasahi dahinya.Dia mengesatnya dengan tangannya.Pelik... [Teruskan bacaan]

Novel : Mengemis Kasih 2

16 November 2010 
Kategori: Novel

213 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Bintu IN Zarith bermalas-malasan di atas katilnya. Kejap-kejap mengiring ke kanan,kejap-kejap ke kiri. Apa yang penting dia tidak boleh melelapkan matanya selepas apa yang berlaku ke atas dirinya tadi. Bagai satu keajaiban telah berlaku. Keajaiban? ‘ Huh, itu bukan keajaiban la. Itu malapetaka.’ Dia mengeluh. Kalau di fikirkan tidak berat mana pun masalahnya tapi kehadiran gadis itu mampu... [Teruskan bacaan]

Novel : Mandi Bunga Tahi Ayam 2

16 November 2010 
Kategori: Novel

268 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Arisa Eriza ” Assalamualaikum, makcik! Makcik ni Mak Yah kan?” Ujar Leman di dalam lelahnya berlari laju tadi dek kerana terkejut dengan berita yang disebut oleh maknya tadi. ” Wa’alaikum salam. Ya, makcik ni Mak Yah. Siapa anak ni ya? Muka macam pernah tengok.” Mak Yah cuba mengecam muka jejaka itu yang seperti pernah dilihatnya sambil mengelap peluhnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Epilog Cinta Nia 2

16 November 2010 
Kategori: Novel

774 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Qaseh Elya Bab 2 Malam minggu ini Nia hanya menghabiskan masa dengan menonton DVD ‘Lagenda Budak Setan’ karya Ahadiat Akashah yang telah difilemkan itu bersama Bella yang diundang khas menemaninya di rumah. Kalau tengok movie sorang-sorang pun tak best jugak. Baik la ajak sesapa temankan. Bella kawan baik Nia sejak belajar di Tingkatan 4 semasa menuntuk di SMK Seri Serdang. Jadi... [Teruskan bacaan]

Novel : Prince Piano and Me 2

16 November 2010 
Kategori: Novel

444 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Rauqah Hana “Miss Nurul!” Singa mana yang panggil nama ku? Huh !. “Apa jerit-jerit ni.” Balasku dalam keadaaan tak sedar. Taw a nama orang sedap. Tak yah jerit-jerit . Sakit telinga tahu. “Miss Nurul!” kali ini suara itu mula meninggi. Seolah-olah dekat. Dah dekat sangat ni. Saya mengangkat kepala yang berat. Erk… Miss Helena cikgu bahasa inggeris. Saya... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta jangan kau pergi lagi 2

16 November 2010 
Kategori: Novel

367 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Siti Salsabila Sufrina duduk di antara tiga puluh orang pelajar yang terpilih menjalani Program Pertukaran Pelajar ke Beijing China. Program ini merupakan anjuran fakultinya, mewakili Universiti Malaya untuk mempelajari bahasa Mandarin selama sembilan puluh hari di Beijing. Manakala pelajar yang ditukarkan ke Universiti Malaya pula akan menjalani pembelajaran bahasa Melayu selama satu semester.... [Teruskan bacaan]

Novel : Endahsari 2

16 November 2010 
Kategori: Novel

137 bacaan 4 Ulasan

Oleh : ElyndaIzan “Thanks” Endahsari melambai kearah Qasdina. Qasdina membalas dengan mengangkat tangan. Endahsari menjeling jam tangannya. Jarum panjang sudah hampir ke angka 10. Berlari dia menuju ke lif hanya tinggal 10 minit saja lagi kalau dia terlewat tentu panjang syarahan mak bunting tu lagi. Walaupun hanya lewat 5 minit Puan Sally atau digelar mak bunting oleh staff-staff... [Teruskan bacaan]

Novel : Komplot Kita 2

16 November 2010 
Kategori: Novel

852 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Rashidah Roseli Malam pertama pernikahan itu berlalu bersama masa yang menginjak pergi. Darwina bangkit dari tidurnya dan mandi seperti biasa. Sebaik sahaja keluar, dia memandang suaminya yang memang duduk di birai katil, menunggu giliran untuk mandi. Darwina segan sendiri melihat dirinya yang cuma berkemban. Dia terus mencapai persalinan dan masuk ke dalam bilik air semula. Setelah siap berpakaian,... [Teruskan bacaan]

Novel : Dendam Terindah 1

16 November 2010 
Kategori: Novel

6,274 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Najwa Zokiflee BAB 1 Ammar melemparkan senyuman manis kepada Izzah yang membukakan pintu bilik untuknya.Hilang segala penat apabila melihat senyuman manis Izzah terterap dibibir.Izzah meraih tangan Ammar lalu dikucup seperti selalu,Ammar pula mengucup dahi Izzah,selepas itu Izzah mengambil briefcase Ammar dan berkira-kira untuk meletakkannya diatas kabinet seperti selalu,Belum sempat dia melangkah,Ammar... [Teruskan bacaan]

Novel : Bunga Hatiku 2

16 November 2010 
Kategori: Novel

161 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Giena Bab 2 Kawasan Hospital Kuala Lumpur sesak dengan orang ramai. Kawasan tempat letak kereta juga dipenuhi dengan kereta-kereta pelawat. Maya melangkah perlahan menuju ke bangunan hospital. Waktu melawat sudah bermula, menyebabkan kawasan hospital sedikit sesak. “Maya!!” Seseorang melambai dari jauh memanggil namanya. Maya berjalan menghampirinya. “Aku ingat kau tak datang.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,032« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »