Novel : Awas! Bila Hati Dah Sayang 17

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : TinTa Biru Khairil berasa teramat marah. Sudah berpuluh kali dia menelefon Syafiqah namun satu pun tidak berjawab. Mungkin Syafiqah masih marah dengan tindakan Hani tadi. “Please… answer dear,” rungut Khairil, namun hampa. Masih tiada jawapan di hujung talian. “Arrgghhh!!!,” jeritnya marah. Telefon bimbit dicampak di kerusi di sebelah pemandu. Pipinya yang pedih... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 12

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Umi Kalsom “FAISAL,” genggaman erat antara tangan Ashraf dan Faisal. Bersabung mata keduanya. Faisal masih dengan pandangan yang pelik dan tertanya-tanya. Manakala Ashraf… dengan panahan mata yang menunjukkan amarah di hatinya. ‘Eh… yang kau nak marah bagai gila, kenapa pula?’ desis hati Ashraf sendiri. ‘Haruslah!!! Ain kan bakal…’ terhenti terus ucapan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kemelut Di Muara Rindu 16

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Dianza BAB 16 *********** PAGI Ahad itu cuaca kelihatan cerah dan baik sekali. Langit biru yang cerah dan angin bertiup sepoi-sepoi bahasa. Sepatutnya pada cuaca yang baik dan cerah begini aku menghabiskan masa dengan Aiman. Melakukan aktiviti luar seperti berjoging , berjalan-jalan, berkelah atau apa sajalah. Tapi sekarang, aku mengheret anak ini ke pejabat untuk menyelesaikan kerjaku yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta tak bersyarat 14

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : nufa shyairan Tubuhnya yang masih kaku itu dipeluk erat. Dia tidak dapat membalas pelukan tersebut. Serta-merta air matanya mengalir lagi. Agak lama mereka berkeadaan sebegitu sehingga pelukan tersebur dirungkai. “I miss you a lot Qyrina.” Ujar elisa. Dia hanya mampu tersenyum. “Kenapa kau nangis ni? Takkan rindu kat aku sampai macam tu sekali.” Elisa menyapu air jernih... [Teruskan bacaan]

Novel : First Love Kiss 11

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : OkiE Love.17 : Sweetheart “ADI, cepatlah!” laung Tamara yang sedang menunggu Aditya diluar. “Ish, takkan saya nak bawa semua barang-barang ni, kan banyak. Awak tolong saya!” marah Aditya pula. Tamara sudah tersenyum. Pantas lembaran kertas ditangannya dilipat dan dimasukkan ke dalam poket, kemudian dia pun melangkah masuk semula. Kelihatan... [Teruskan bacaan]

Novel : Anugerah Terhebat 10, 11

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Afifah Yusof Bab 10 Khairina menyuap sesudu ais-krim La Cremeria perisa kegemarannya iaitu chocolate obsession. Hmm..sedapnya. Rasa coklat mengalir di dalam mulutnya. Langkah kaki diatur menuju ke sofa di depan tv. Airin yang sedang menonton drama Nora Elena di TV3 kelihatan begitu khusyuk. “Nak?”pelawa Khairina. “Tak naklah. Sejuk gigi aku makan ais krim malam-malam ni.” “Seth... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau dan aku 10

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : nurf BAB 10 Luth Qadri mundar-mandir di biliknya. Sekejap-sekejap memandang ke syiling. Seakan-akan matanya boleh menembusi ke bilik Min di tingkat atas. Telefon bimbit di meja sisi katil dicapai. Dia melabu duduk. Senarai nama dibelek-belek. Sehingga tertera nama ‘mama’. Should I call or not? Mama seorang yang memahami. Pasti rancangannya nanti akan mendapat sokongan mama. Papa? Biar mama... [Teruskan bacaan]

Novel : Semalam dalam kenangan 10

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Hani Zaidah Bab 17 Di ruang tamu dalam rumah kami kedengaran sedikit hingar-bingar. Persiapan majlis persandingan aku dan Adam sedang berjalan dengan lancar. Nasib baiklah abah dan mama sudah berterus-terang bahawa kedinginan mereka semalam adalah disebabkan rasa bersalah mereka mengahwini aku dengan Adam dengan tergesa-gesa tanpa memikirkan soal perasaan Adam. Pada mulanya abah dan Adam saling... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Maya Ashyura 10

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Maya Anndang 10 ku menoleh sekilas ke arah Kak Lisa yang sedang duduk menemaniku. Sudah tiga hari aku di hosipital tapi belum ada tanda-tanda akan dibenarkan pulang. Apatah lagi apabila mengetahui doktor yang merawatku merupakan teman baik Kak Lisa. Aku sudah boleh bergerak sendiri tapi Kak Lisa tetap berkeras agar aku tinggal lama sedikit di hospital. Katanya pengawasan lebih rapi dan kalau... [Teruskan bacaan]

Novel : Bintang Hati 9

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : cahayaintan BAB 9 “Kenapa Shahril tiba-tiba baik dengan aku hari ni dan bila dia melakukan sesuatu padaku, kenapa aku boleh jadi lemah dan takut dengannya. Sebelum ni, aku tak pernah takut dengan orang lain kecuali dia sejak aku jadi penolong jurulatih atau dia dah tau ke yang aku dah tau dia salah seorang pengendali misteri website Bintang Cinta. Aku kena jauhkan diri darinya mulai sekarang”,... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Yang Memilih Aku 9

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : lylazie (Kisah ini 90% berdasarkan pengalaman hidup benar seorang teman baik.) Bab 9 PAGI ini, aku menyambutnya dengan senyuman tulus. Menguak langsir pagi di kamar asrama, menerpa masuk jaring-jaring cahaya. Menyerap udara pengap semalaman biar lebih segar dan baru. Langit yang menghamparkan lembaran biru itu bagai menceritakan lukisan hatiku. Andai saja cuaca pagi ini sentiasa menjadi milik... [Teruskan bacaan]

Novel : Cake House 9

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Orentalez 9th BITE: MANIS MANIS SI CARAMEL MACCHIATO Seratus lima puluh gram kafein ditambah susu tanpa lemak menghasilkan seratus Sembilan puluh kalori sebaliknya jika ditambah susu penuh krim kalorinya mencecah dua ratus tujuh puluh. Campur lagi whip cream dengan minuman yang sejuk ni memerlukan kita menambah lagi seratus sepuluh kalori. Caramel Macchiato oh caramel macchiato. Aku memusing-... [Teruskan bacaan]

Novel : Biar aku jadi penunggu 9

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : arsha wangi “Kenapa pulak ni Fat?” tanya Hayati seraya memegang tangan Iffat. Sedikit menggigil tangan itu dirasakan. “Err..Yat, Rafaal nak datang sini. Dia dah on the way..” jawab Iffat lemah. “Hah! Pulak dah..” Lagi sekali Hayati terkejut. Mana tak terkejut, baru aja terima berita tentang Afeef, ditambah pulak dengan Rafaal. “Hmm.. macam mana ni Yat.... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Perempuan 8

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Nur Ain Al-Abbas “Kau memanglah, Anis.” Marah Maisara. Saiful di kusyen pemandu Toyota Camrynya hanya tersenyum. Yuhanis mendorong tubuh rakannya masuk ke dalam kereta. Yuhanis hanya mengatakan dia tidak balik sama ketika mereka sudah berdiri di luar rumah. “Aku ada kerja, jadi lepas kerja aku baliklah rumah mak kau. Tak jauh pun dari kampung kau.” “Kerja lagi?Dah... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Mamat Kilang 8

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Rylontus BAB 8 Aku gelisah sendiri. Aku tidak tahu di mana Nazmey dan Nisa Zulaikha berada kerana waktu ini mereka berdua masih belum pulang lagi. Sudah pukul satu pagi. Aku jadi risau dan takut kalau-kalau terjadi apa-apa pada mereka. Sebelum ni Nazmey selalu beritahu aku sekiranya dia pulang lambat supaya aku tak masak lebih takut membazir sahaja. Biarpun aku bencikan adik Nazmey tu... [Teruskan bacaan]

Novel : Tika Ku Jatuh Cinta 8

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Zeishika Tamaki Bab 8 Pagi yang indah.Hari makin terang. “Woi, bangunlah!” Enot memekik.Farahani Cuma menekup telinga.Namun celahan suara Enot tetap kedengaran.Speaker apa yang dia guna entah. “Kau tak masuk sekolah awal ke hari ni?” Tanya Enot sambil mengumpulkan pakaian yang hendak dibasuh ke dalam besen.Tiada respon. “Ada apa-apa yang tak selesai lagi tak hari... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya Milikmu 7, 8

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amauni 7 BALQIS membuka matanya. Dia memegang kepalanya yang terasa berat. Aku kat mana ni? Fikir Balqis sendirian sambil memandang sekeliling tempat berkenaan. Tiada sesiapa disitu, di tempat yang berlatar belakangkan semua putih itu. Balqis bagaikan berada di dalam sebuah bilik yang dicat warna putih keseluruhannya. “Ya Allah, aku kat mana ni?” bisik Balqis sendirian sambil terus... [Teruskan bacaan]

Novel : Mengapai Rindu 7, 8

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : AziEaNa Bab 7 INTAN melangkah lambat ke meja yang di huni oleh Faris. Sebaik saja lelaki itu terpandang wajah Intan, dia segera bangun sambil melemparkan senyuman. ” Jemput duduk” pelawa Faris sambil menarik kerusi untuk Intan. Intan hanya menelan liur dengan sikap Faris. Gentleman. Belum pun sempat mereka bersuara, pelayan sudah muncul untuk mengambil pesanan. ” You nak minum... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan Ku Pergi 7

9 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : RyAna Elham 1. “Hah Lijah, anak tiri kamu tak balik ke…?” sinis suara Mak Long menyapa Halijah yang leka membaja pokok bunga kertas di halaman rumahnya. Haji Latif sekadar menjengukkan kepala dari beranda rumah lalu kembali membaca surat khabar. “Entah lah kak, ada dia talipon semalam katanya nak balik. Tak pasti pulak saya pukul berapa sampai. Kenapa kakak tanya…?”... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku tak suka kau!!! 8

8 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : akira Mika kelihatan sibuk mengemas rumah banglo yang dihadiahkan oleh Dato Hisham.Dari ruang tamu ke bilik dan seterusnya ke dapur.Manakala Danny hanya duduk di ruang tamu menonton televisyen tanpa membantu Mika membuat kerja rumah. Hari ini merupakan hari pertama mereka di rumah banglo itu.Melihat keadaan Danny yang senang-lenang di sofa membuatkan Mika darah Mika menyirap. “Nak kena... [Teruskan bacaan]