Novel : Ceritera Kita 1, 2

4 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Eiymaz Firsha 1 30 OKTOBER 1997 43, Lorong Haji Taib, Taman Seri Cahaya, 34502 Seberang Jaya, Pulau Pinang, ... [Teruskan bacaan]

Novel : Kerna seutas rantai 1

4 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : ~pinky gegurlz~ Lima tahun dia merawat luka yang berbekas di hati Selama itu juga pintu hatinya tertutup terus buat kaum hawa Adakah mungkin ianya bermula hanya dengan seutas rantai leher emas Juga telah merubah segala-galanya Tentang hati, perasaan dan jiwa??? ****************************** Tengku Ahmad Ilham mengangguk-anggukkan kepala tanda berpuas hati dengan kerja-kerja penyelenggaraan... [Teruskan bacaan]

Novel : Ms. lembu vs. Mr.kancil 1

4 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Aswa athirah BAB 1 SUASANA petang itu amat menenangkan hati yang sedang bergelora tika itu. Ya, semuanya kerana lelaki yang tinggi lampai dan berlesung pipit itu. Harapkan muka aje boleh tahan tapi perangai yang ado.. Siapa dia? Aku tidak tahu entah dari langit keberapa dia jatuh yang pasti dia tak sepatutnya jatuh. Kejadian tadi terlayar kembali. “printer rosak mase-mase kritikal... [Teruskan bacaan]

Novel : Hate=Love 1

4 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : S-mE Bab 1 Rambutnya yang lurus dan ikal di bahagian hujung dihembus perlahan angin Malaysia.Sengaja abangnya menyuruh pemandu itu membuka tingkap.Katanya sudah lama tidak merasai udara di sini.Qaisha membuat isyarat mata ke arah abangnya. Kedua-dua anak matanya memandang tajam dan tepat ke anak matanya seorang lelaki yang duduk bersebelahan dengannya itu. Geramnya…dia dah tahu pasal kes... [Teruskan bacaan]

Novel : Puteri Ooh Puteri prolog

4 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Mikkie Fanna PROLOG Papp!!! Ternaik bahu Daniel dek kerana terkejut dengan aksi spontan Syila seelok sahaja lelaki itu menyatakan hal yang sebenarnya. Beg tangan yang dihempas oleh Syila dipandang gerun. ‘Janganlah Syila hempas aku macam dia hempas beg tu’ pinta Daniel dalam hati. Buat seketika Daniel cuba menenangkan diri. Pun begitu, entah kenapa sukar benar hatinya itu hendak diajar.... [Teruskan bacaan]

Novel : Entah Bila Cinta Bersemi 22

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amauni NAZIFA tercegat di hadapan pintu rumah. Dia membelek jam di pergelangan tangannya. Cakap mahu keluar, tapi dia pula tak muncul-muncul… Nazifa mencemik dan menarik muka empat belas. Baru tadi Faris telefon suruh dia bersiap. Kata lelaki itu, dia ingin membawanya makan di luar pada malam itu. Ada perkara yang mahu dibincangkan. Pelik betul bila difikir-fikir semula. Perkara apalah yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Cap Buruh 37

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Dr.rock Canggung aku rasakan perbualan aku dan Faizal kali ini. Aku sekadar menyampaikan pesanan walid padanya. Dia pula memberitahu aku bahawa teman serumah dan sepejabat sudah maklum soal musibah yang menimpa kami. Aku terkejut pada mulanya. Tapi aku kira, apa yang dilakukannya bukanlah satu kesalahan. Kalau pun aku merahsiakannya, lambat laun mereka akan tahu juga. Lama aku termangu menghadapi... [Teruskan bacaan]

Novel : Usai, Aku Terima NikahNya 23

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Umie Nadzimah BAB 23 Runsing, sedih , keliru, terpinggir, geram, marah, semua ada dalam fikiran Abang Is. Membuatkan emosinya sungguh tidak stabil. Abang Is yang biasanya tenang-tenang sahaja itu, sudah tidak dapat mengawal perasaan lagi. Sudah tidak boleh lagi menjadi ‘cool’ sebagaimana yang dianggap oleh semua orang. Runsing dan sedih dengan perlakuan emak yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Tengku 33 (akhir)

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : sulis Bab 60 Mylia duduk di kerusi, pandangannya lepas ke pemandangan di luar dari kamar hotelnya itu. Daun pintu diketuk dari luar. Mylia memberi kebenaran untuk masuk. “Mam, this is the document that had been signed by Tengku Hamzan” beritahu Micheal. Lidahnya masih belum fasih untuk menyebut nama melayu seperti nama Tengku Hamzan ataupun Mylia. Kadang-kadang, dia tersasul ‘Mailia’ Mylia... [Teruskan bacaan]

Novel : Salah mencintainya 48, 49

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : LC Bab 48 Ikmal nampak gelisah di depanku. Sejak peristiwa lalu, ini kali pertama kali makan berdua seperti itu. Aku tahu, Ikmal takut-takut untuk keluar denganku lagi. Kalau Azam tahu kami keluar ni, mesti dia melenting. Aku rasa berdosa membohonginya. Aku tidak tahu hendak bertanya siapa lagi. Dik Za mengelak. Papa pulak, hanya diam. Azam sendiri lebih banyak diam. Setelah aku merayu pada... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 37

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : sha ibrahim BAB 37 Selepas memasukkan beg pakaian ke dalam bonet kereta Faizul terus sahaja membuka pintu belakang kereta BMW 5 series milik papanya. Belum sempat dia memboloskan dirinya ke dalam kereta, dia mematikan niatnya tiba-tiba apabila terpandang Suraya yang duduk di tepi tingkap yang bertentangan dan Faizal berada di sebelah Suraya. Dengan pantas tangannya menutup kembali pintu kereta... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta 86400 Detik 31, 32

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Nuqman Hakimy BAB 31 Azan subuh dari masjid berdekatan berkumandang membelah kesunyian di pinggiran malam. Seruan merdu muazzin memuji-muji tuhan mengejutkan lena sekejap Fuad. Kerana terbawa rasa sedih yang menyelengkup perasaan menyebabkan kepalanya berasa agak pening. Seketika dia mengoyangkan kepala bagaikan ingin memberikan kejutan kepada otak supaya segera kembali seperti biasa. Dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bertandang Lagi 31

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Noorza Nooriz BAB 31 ” KENAPA kau tidur kat luar semalam? Kenapa tak tidur kat dalam?” Tanya Imelda pada Adam yang masih terpisat – pisat di atas sofa. Pelik juga bila melihat Adam tiada di sebelahnya tadi. Ingatkan bangun awal, rupa – rupanya ada sahaja dia tidur di atas sofa, siap berdengkur lagi. ” Saja…” Jawab Adam, acuh tak acuh. Dia bingkas bangun sambil mengangkat... [Teruskan bacaan]

Novel : Bilakah kau Kan Mengerti 29

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Noreyn “En. Adam! Apa En. Adam buat kat dalam bilik saya ni?” Balqis menolak lengan Adam yang melikarinya kemudian duduk melunjur kaki. “Apa lagi ni sayang? Abang penatlah macam ni setiap hari. Tu tengok perut sayang tu?” Balqis melihat perutnya yang membuncit ke depan. “Ni tengok ni” Adam mencapai bingkai gambar di meja sisi katil lalu ditunjukan pada Balqis. “Ni... [Teruskan bacaan]

Novel : Sorry, I *still* Love U 29

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : ShaZee 29 Afiq mengambil picagari yang telah disediakan oleh jururawatnya disebelah. Mindanya sedikit melayang. Dengan siapa dia keluar semalam? Sha sanggup lupa date aku dengan dia semata-mata nak keluar dengan lelaki tu? Jiwanya merudum. Terasa perit benar melihat Shahira berjalan keluar dari satu restoran makanan segera bersama lelaki itu. Tapi, apa yang dia buat? Hanya berdiri bertentangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Terjerat Kasih 27

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Qaireen Arina Bab 27 JANTUNG Yatt seakan berhenti berdegup. Langkah kakinya dimatikan serta-merta. Kaku berdiri di sebalik pintu. Dia cuba mencuri dengar perbualan telefon antara mamanya dengan Datin Mariam. Di sebalik pintu dia cuba mendengar, dia mahu tahu cerita selanjutnya. Rasanya telinganya belum lagi pekak. Wajahnya berubah. Geram. Adam benar-benar telah memalukan dirinya. Belum pernah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta si teruna dan dara 24

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : gadis timur “mak,isya nak kuar sekejap!”laung farisya tatkala melihat emaknya yang sedang sibuk di dapur itu.dia berhajat hendak pergi ke kedai buku di bandar.hatinya tak sabar untuk memiliki novel yang baru sahaja berada di pasaran hasil karya novelist kegemarannya itu. “eh isya nak pergi mana?” “isya nak ke kedai buku sekejap mak.nak beli novel..lagipun bosanlah,” “tulah..orang... [Teruskan bacaan]

Novel : Ku Relakan Segalanya 24

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Puteri Selendang Biru BAB 70 Hari itu mereka sekeluarga berjalan-jalan membawa Maya melawat tempat-tempat yang menarik di Sabah. Dengan menaiki Avanza, mereka bergerak menuju ke tempat yang ingin dilawati. Destinasi pertama mereka adalah di Poring Hot Spring. Iaitu merupakan sebuah kawasan air panas. Sebelum mandi dan bermain air, mereka telah membuat keputusan untuk mendaki bukit... [Teruskan bacaan]

Novel : Rantai Hati 24

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Naz Zara -Bab 24- Eussofea berlari-lari anak menuju ke pintu utama sebaik sahaja melihat kereta Nissan Grand Livina berwarna hitam milik Puan Mimi memasuki perkarangan banglo tersebut. Hati Eussofea sudah tidak sabar untuk bertemu dengan Puan Mimi yang datang dengan membawa persalinan pakaian pengantin yang telah siap sepenuhnya. “Wah, berseri sungguh wajah bakal pengantin... [Teruskan bacaan]

Novel : Hanya dia 23

3 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Puteri Selendang Biru “TAK NAK!!” Maisara menjeling Fariz tajam. “Awak janganlah macam ni! Saya dah book tiket!” Fariz cuba memujuk. “Kenapa awak buat keputusan sendiri? Kenapa tak nak bincang dengan saya dulu!” Maisara memeluk tubuh. “Okey…..Sorry, okey……” Fariz cuba berlembut. “Bukan saya tak nak berbincang, tapi saya... [Teruskan bacaan]