Novel : Jodoh kau dengan aku! 4

5 January 2011 
Kategori: Novel

5,373 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof Hari ini Natasya akan memulakan tugas barunya di syarikat Datuk Hasnol.Dia diletakkan di bawah Hana buat sementara waktu.Semalaman dia tidak tidur memikirkan keputusan yang harus dibuat. “Mak Pah,Tasya nak pakai baju apa ni?”tanyanya ketika wanita itu naik ke biliknya awal pagi itu. “Pakai je baju kurung.Kan banyak dalam almari kamu tu.”Mak Pah memberi cadangan.Natasya... [Teruskan bacaan]

Novel : Anugerah 4

5 January 2011 
Kategori: Novel

313 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Ieyra Nazari 4 “Assalamualaikum.” Terdengar seseorang melaungkan salam dari luar banglo 3 tingkat itu. “Waalaikumussalam, siapa tu?” “Humaira!! Akulah Minie, bukalah pagar ni sampai hati kau biar aku berdiri tengah-tengah panas ni.” Humaira segera meminta Mak Jah membukakan pintu pagar rumah banglo tersebut. Minie atau nama sebenarnya Noor Aqilah merupakan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku murni 4

5 January 2011 
Kategori: Novel

250 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Arnina BAB 4 Datin maize membelek-belek baju kebaya moden yang tergantung di ruang pameran butiknya itu.sudah 8 tahun dia mengusahakan butik tersebut yang di namakan Busana Indah Butique.Setelah mendapat keizinan daripada suaminya,datin maize tidak menoleh ke belakang lagi.butik yang di usahakannya semakin berkembang,dan maju.para pelanggannya bukan sahaja terdiri daripada golongan kenamaan,malah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Sakura 4

5 January 2011 
Kategori: Novel

375 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Nur Iman Bab 4 Asyurah memerhati Dewan Ilmu yang sudah dihias cantik. Dia merasa berpuas hati melihat persiapan untuk Majlis Pelancaran Kempen Gerakan Membaca esok sudah siap. Hasil kerja daripada Miss Asyurah yang hebat ini. Ha ha ha.. just kidding. Kalaulah dia disuruh buat kerja ini seorang diri pasti tak akan siap punyalah sampai esok. Tadi sebaik sahaja dia menyiapakan kerja add... [Teruskan bacaan]

Novel : Doa Cinta Hersalina 4

5 January 2011 
Kategori: Novel

502 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Amer Mukhlis BAB 7 Selama hampir tiga bulan ini Pak Mat begitu ralit memerhatikan tingkah Hersalina yang banyak berubah. Walaupun sebenarnya hanya berlagak seperti biasa, tapi bagi Pak Mat ada sesuatu yang tak kena. Dan Pak Mat tidaklah begitu arif tentang hal ehwal wanita. Pengetahuan Pak Mat hanyalah cangka terhadap hal-hal orang perempuan. Kecualilah Mak Timah. Dia begitu arif tentang isterinya... [Teruskan bacaan]

Novel : Milik Siapakah Hati Ini 3

5 January 2011 
Kategori: Novel

557 bacaan 4 Ulasan

Oleh : A’JE FAZLINA Bab 3 Aku mengambil tempat duduk di hujung restauran untuk menjamu selera. Orang makan nasik tengahari tapi aku petang-petang hari baru dapat makan. Hari ini adalah hari yang paling sibuk. Penat letih lelah pasrah..eh semua ada. Mujur semangat aku je yang belum luntur. Lepas makan aku ingat nak balik rumah sebentar. Bersihkan diri dulu kemudian baru datang semula ke restauran.... [Teruskan bacaan]

Novel : Alia Balqis 2

5 January 2011 
Kategori: Novel

487 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Arlina BAB 2 “Azim. Mana Azrul ni? Tak datang-datang lagi ke? Orang dah semakin ramai ni”, Tanya Kamarul dengan suara yang agak kuat. “Entah. Aku tak tahu”, balas Azim. “Wey, macam mana kau tak tahu pulak, kau kan rapat dengan dia”. “Betul, aku tak tahu!”. “Pemalas betul la budak ni. Selalu datang lewat. Apa dia ingat kedai ni bapak dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemilik cintaku 3

5 January 2011 
Kategori: Novel

421 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Ros Anisza Bab 3 Hari ini hari ketiga umat Islam berpuasa. Berpuasa sebulan di bulan Ramadan merupakan rukun Islam yang ketiga. Alhamdulillah, aku dan Aisyah masing-masing berpuasa pada hari ini. setakat ini puasa kami masing penuh. Maklumlah orang perempuan ade penyakit yang tidak boleh dielakkan. Jarang dapat puasa penuh. Jika dua hari yang lepas aku berbuka puasa dengan Aisyah, berbeza pula... [Teruskan bacaan]

Novel : 2 rasa 1 cinta 3

5 January 2011 
Kategori: Novel

1,002 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Tsu Fee Sebaik saja nampak proton Gen2 berwarna jingga itu, langkah Aulia terhenti.Dia yang beriringan dengan Suhana keluar dari dewan kuliah menarik tangan temannya itu. “Apa kes pulak kau ni…tadi beriya sangat suruh jalan cepat..” keluh Suhana.Melayan perangai pelik Aulia bukan senang. Takde maknanya dia nak berusaha memahami sikap gadis comel itu. Dia bukan Sufiyyah yang boleh... [Teruskan bacaan]

Novel : Kurniaan Terindah 3

5 January 2011 
Kategori: Novel

533 bacaan 6 Ulasan

Oleh : yana daniel Di Perak, aku menetap sementara dirumah keluargaku, saban hari aku dinasihatkan supaya berubah dan bertaubat tetapi segala nasihat yang diterima tidak aku endahkan, ibarat mencurah air ke daun keladi. Sedang aku leka menonton tv cerita kegemaranku ‘Jab We Met’ lakonan pelakon kesayanganku Shahid Kapoor sepupu, mak dan kak Siti datang melabuhkan punggung disebelah. Aku hanya menoleh... [Teruskan bacaan]

Novel : 14:37 3

5 January 2011 
Kategori: Novel

1,150 bacaan 1 Ulasan

Oleh : acidstar 3 “Nononono…………..Lysa tamau.” Tegas Alysa sambil memeluk tubuhnya. Dia memalingkan tubuhnya. Pn. Aisya sudah menepuk dahinya. Pulak dah! “Lah, dia nie. Aidid dah setuju dah. Takkan nak cancel macam tu je. Susah payah Ma Azi mintak dengan dia.” Pujuk Pn Aisya. Susah betul anak aku sorang nie. Turun perangai sape ntah. “Ala... [Teruskan bacaan]

Novel : Kasih Along 3

5 January 2011 
Kategori: Novel

368 bacaan 2 Ulasan

Oleh : NABMR BAB 4 Kini sudah tahun last Along berada di Kolej Matrikulasi Selangor. Along selalu balik tiap-tiap dua minggu ke rumah untuk melepaskan rindu pada adik-adik kesayangannya. Along mengambil keputusan untuk membuat pemeriksaan di hospital kerana sakit di kepalanya sering sakit sejak kebelakangan ini. Namun pemergiannya ke hospital tidak ada sesiapa yang tahu. Dia tenang mendengar... [Teruskan bacaan]

Novel : Insan Biasa 3

5 January 2011 
Kategori: Novel

146 bacaan Catat Ulasan

Oleh : AyaNaomi BAB 3 Ruang apartment kelihatan sunyi.Apartment bujang yang aku duduki bersama Afif dua tahun yang lepas tidak banyak perubahan yang dilakukan.Sofa berwarna hitam masih ditempat asal.Yang berubah cuma tv.Yalah dulu mula-mula pindah tv yang ada hanyalah tv sederhana besar.Sekarang diganti dengan tv plasma besar yang di grill pada dinding.Kira up grade la sikit.Sekadar untuk layan... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Semalam Berlalu 3

5 January 2011 
Kategori: Novel

300 bacaan Catat Ulasan

Oleh : nailofar_mawarnis( Sania Yusof ) “Akak, tu lah Doktor Airel .” Hanim memberitahu sebaik terpandang seorang lelaki yang berjalan ke arah mereka. Hana menjegilkan mata pada Hanim. Tak habis-habis dengan Doktor Airelnya. Entah apa yang menarik minat Hanim mengenai doktor itu Hana tidak tahu. Hari ini, Hana ke Pusat Latihan ini untuk membantu orang-orang kurang upaya di samping melawat... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Si Musuh 3

5 January 2011 
Kategori: Novel

430 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nursa Marza BAB 3 Farish melangkah turun dengan tergesa-gesa. Namun, pada pertengahan tangga, langkahnya terhenti. Susuk tubuh adiknya yang sedang bersandar malas pada sofa di ruang tamu mewah itu dipandang. Sejak tiga hari lepas, baru sekarang dia nampak adiknya duduk melepak di ruang tamu banglo dua tingkat peninggalan ayah dan ibunya itu. Farish meneruskan langkah menuju kearah Arisya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Dari Syurga 3

5 January 2011 
Kategori: Novel

587 bacaan 1 Ulasan

Oleh : amber Insyirah memeluk fail hitam di tangannya. Sekali sekala dia mengalihkan pandangan menilik jam pada dinding. Kalau bukan kerana abah yang menyuruhnya untuk datang, Insyirah pasti tidak akan pergi ke sesi temuduga itu. Dia sendiri pun tidak tahu apakah jawatan yang ditawarkan. Mahu ditanya dengan orang di sebelah, terasa malas pula. Mujur sahajalah dia orang yang keempat untuk ditemuduga,... [Teruskan bacaan]

Novel : Setulus Cinta 2

5 January 2011 
Kategori: Novel

409 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Ammar tergamam saat melihat kelibat Zafira menghampirinya, wajah yang sering diharap muncul di depan mata, akhirnya datang sendiri menyerah diri. Ammar tersenyum sendiri namun cepat-cepat mematikan senyuman itu saat Zafira sudah berdiri betul-betul di hadapannya di laluan pejalan kaki itu. “Assalammualaikum saudara,” Zafira menegur dalam nafas yang masih berombak kepenatan. “Waalaikumussalam.... [Teruskan bacaan]

Novel : Seandainya kasih berbunga lagi 2

5 January 2011 
Kategori: Novel

338 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Izzat K@kayaizzat Bab 2 8 Oktober 1988. Johor Bahru-Muar “Aida,apa yang boleh I katakan pada you,berserah sahaja pada Allah. Hanya Allah yang mampu menentukan nasib Luzman. Dari pemerhatian I,kanak-kanak ini telah mengalami pengalaman yang cukup memeritkan. Hakikatnya memang dia telah sedar,tapi you harus faham, terlalu banyak memorinya telah hilang. I sendiri tidak dapat meramal apa kesudahan... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Hati Kata Sayang 6, 7

4 January 2011 
Kategori: Novel

19,975 bacaan 51 Ulasan

Oleh : Marissa 6 ESOKNYA aku selisih dengan dia waktu dia nak pergi kerja. Itu pun di lorong pejalan kaki. Aku berhenti untuk tatap wajah dia. Dia juga perlahankan langkah. Waktu betul-betul di hadapanku, dia berhenti. Dia pandang aku dengan pandangan yang aku sendiri tak faham. Macam nak bercakap, tapi mulutnya langsung tak terbuka. Jauh sekali nak senyum kat aku. Tak apalah. Diakan Senior Manager,... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Berinti Kasih 6

4 January 2011 
Kategori: Novel

1,603 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Ami Amilia 6 “AWAK yakin lelaki itu adalah lelaki yang sama yang mengganggu awak semasa awak ke Bahagian Pesakit Luar tempoh hari?” Lina menggigit hujung pen. Lagaknya seperti mata-mata gelap yang tidak berlesen. Puteri mengangguk. Dia ingin berborak lebih, menceritakan tentang ketidakselesaannya kerana seperti dihantui bayang-bayang lelaki itu. “Terasa seperti... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,074« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »