Novel : Bisikkan Aku Cinta 2

15 November 2010 
Kategori: Novel

393 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Orkid Edyliyne Erdia Ayesha kembali mengayuh perlahan basikalnya ketika dia sudah merasa jauh dari rumah. Nafas sedikit tercungap-cungap kerana perlakuannya tadi. Seakan dikejar hantu sahaja gayanya. Dia tidak tahu kenapa perasaan aneh itu tiba-tiba datang. Bukan Arya dan Zayn itu orang asing ataupun orang baru dalam hidupnya. Malah sudah lebih 5 tahun pasangan itu bersama sebagai suami isteri... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Terungkap 2

15 November 2010 
Kategori: Novel

320 bacaan 1 Ulasan

Oleh : mizz hujan ”Papa!papa!”jerit Mia sambil berlari menuruni anak tangga dan mendapatkan papanya.”Mia!elok-elok la sayang,jatuh nanti.”Fitri memeluk dan mencium dahi Mia.Terasa rindu pada wajah anak tunggalnya.Rasa tak sanggup pula nak berpisah dengannya seminggu.”Mia,Mia nak ikut papa pergi meeting dekat Pulau Tioman?”.Mia Sumayyah mengaru-garu kepalanya yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta di hati Camelia 2

15 November 2010 
Kategori: Novel

1,119 bacaan 7 Ulasan

Oleh : qaseh arissa BAB 2 Pertama kali menjejakkan kaki di kampus, wujud perasaan takut dan gementar dihati. Takut pula tak ada sesiapa nak berkawan dengan aku. Teringat pula aku kejadian semalam. “Abang Rill ingat tau, jangan beritahu sesiapa pun yang kita ni adik beradik. Tasha tak nak nanti tak ada pula lelaki yang nak mengorat Tasha” aku mengangkat kedua-dua belah kening aku.... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku suka Dia? 2

15 November 2010 
Kategori: Novel

1,312 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Che’E Hari isnin. Sengaja aku datang awal.Berkenalan dengan semua pekerja yang ada di syarikat itu.Yunus,Sufyana,Mila,Haikal,Amira,Saedah,Ilham,Iman.Setakat ni,semua orang nampak ramah dan senang dengan kehadiran aku.Ke aku yang perasan???Haha,tak kot. Tapi,ada sesuatu yang mengganggu fikirannya sejak balik ke rumah hari itu.Tentang lelaki tadi yang menemu duga aku.Ish…Rasa macam... [Teruskan bacaan]

Novel : My Witch My Goddess 2

15 November 2010 
Kategori: Novel

1,157 bacaan 4 Ulasan

Oleh : OkiE Special Spell 2 : Missing you Hari ini adalah hari kepulangan Zero,hari yang ditunggu-tunggu Moon.Moon pula terpaksa mengambil cuti seminggu atas desakan Vince.Vince mahu Moon betul-betul dapat tenaga untuk berkerja lagi sambil itu boleh dia luangkan masa dengan Zero. Moon memandang handphone yang ada di atas meja.Sudah 5 jam selepas dia berbual dengan Zero,katanya dia akan telefon lagi... [Teruskan bacaan]

Novel : Love Is Forever 2

15 November 2010 
Kategori: Novel

4,568 bacaan 8 Ulasan

Oleh : nur wateeqa Deringan telefon haikal membuat pembacaan aku terganggu. Haikal sedari tadi di dalam tandas. Tersilap makan. Terlalu excited nak makan Char Kue Tiow petang tadi, suka sangat makan pedas tu lah bahana nya. Tandas la tempat nya. Aku mula rimas dengan deringan telefon berkali-kali. Telefon yang terselit di poket baju kemeja nya aku ambil. Nama pemanggil aku belek. Sayang? Siapa sayang... [Teruskan bacaan]

Novel : Mencari Kasih Kekasih prolog

15 November 2010 
Kategori: Novel

287 bacaan 3 Ulasan

Oleh : AYU AMRON PROLOG: Jun 1997, Christchurch New Zealand. Eddy termenung menghadap laptopnya sambil mengaru kepalanya yang tidak gatal. Usai mengaru, dia kembali menyelak-nyelak helaian buku rujukan di hadapannya. Kemudian dia termenung lagi. Hah, idea!!! Lincah jari-jemarinya menari di atas papan kekunci laptopnya. Lima minit kemudian, Eddy berhenti menaip. Dia membaca semula apa yang ditaipnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Ketulusan Cintamu Prolog

15 November 2010 
Kategori: Novel

737 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Hany Nafisya PROLOG EMPAT belas tahun yang lalu…, Dia merenung seorang remaja lelaki yang berusia dalam lingkungan awal belasan tahun melompat keluar dari kereta mewah berwarna merah itu. Rasanya, seperti dia kenal pemilik kereta itu. Sebaik bapa saudaranya, John keluar dari kereta tersebut, segalanya terjawap. Ya, memang kereta itu milik John! Tetapi, siapakah remaja lelaki dan... [Teruskan bacaan]

Novel : Inilah Cinta 1

15 November 2010 
Kategori: Novel

492 bacaan 3 Ulasan

Oleh : yatt_hikari BAB 1 “Aduhh..” Tiara yang terjatuh akibat terlanggar dek seseorang merungut kesakitan. “Maaf.Awak tak apa-apa ke?” “Hah..??” Tiara yang masih termangu-mangu terkejut apabila terdengar seseorang menegurnya. “Saya tanya awak tak apa-apa ke? Saya risau kalau ada apa-apa perkara yang tak diingini berlaku pada awak.” tanya lelaki itu sambil... [Teruskan bacaan]

Novel : Operasi Pandora 1

15 November 2010 
Kategori: Novel

91 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Yusoff Tamrin Keheningan jam sebelas malam di kediaman kondominium Permata Suria tiba-tiba digegarkan dengan satu bunyi das tembakan yang dilepaskan dari dalam salah satu unit di tingkat 12 kediaman berkenaan. Bunyi tembakan itu ternyata mengejutkan hampir keseluruhan penduduk kondominium mewah itu yang sudah mula bersiap sedia untuk tidur. Keadaan yang menjadi kecoh itu telah memaksa pengawal-pengawal... [Teruskan bacaan]

Novel : Online Husband 1

15 November 2010 
Kategori: Novel

2,091 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Kim Man Da Aargh! Kenapalah hidup aku macam ni? Inilah aku, Lizzy Park So Young yang hidup serba miskin dan tinggal jauh dari Bandar. Aku adalah anak yatim piatu yang tinggal berseorangan di satu-satunya rumah peninggalan ibu bapaku sejak setahun pemergiannya. Bukan saja aku tiada adik beradik, malah saudara mara terdekat pun tiada. Aku hanya mendapat kasih dan simpati dari jiran tetangga yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Jatuh Lagi? 1

15 November 2010 
Kategori: Novel

477 bacaan Catat Ulasan

Oleh : .:kiwi:. #1 – Habis SPM “MERDEKA! MERDEKA!” Itulah laungan orang-orang yang telah berjaya memerdekakan diri daripada sebuah bentuk penjajahan pihak Lembaga Perperiksaan Malaysia iaitu, SPM. Hampir dua tahun menghadapi sengsara didera dan diseksa. Mereka mengatur strategi bijak dengan memenuhkan pelbagai ilmu di minda. Walaupun penat, mereka tetap gagah mengangkat senjata... [Teruskan bacaan]

Novel : Ela feat Eli 1

15 November 2010 
Kategori: Novel

183 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Little Girl Tanah Perkuburan, 1: 15 pagi. Sebuah kereta masih tersadai di pintu pagar tanah perkuburan. Tidak berganjak sejak petang tadi. Di dalamnya, seorang wanita tajam memerhatikan sebuah kubur yang masih baru .Matanya merah dan bengkak dek tangisan yang tidak berhenti. Hujan yang tadinya menggila kini sudah semakin reda, seperti hatinya juga. Hanya sesekali petir berdentum, mengegarkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 1

15 November 2010 
Kategori: Novel

5,375 bacaan 5 Ulasan

Oleh : arin arida Dia dihantar kepadaku disaat aku semakin hanyut di bawa arus keseronokan duniawi lalu menjadikan aku manusia yang kufur dengan rahmat Allah kerana dunia telah melalaikan aku sang bidadari menghulurkan jemari halusnya untuk memimpinku pulang ke pangkal jalan yang diredhai Yang Maha Pencipta… Dia begitu baik bahkan terlalu baik buatku sedangkan aku sering menyakiti serta melukai... [Teruskan bacaan]

Novel : Sangkaku kasih selamanya 1

15 November 2010 
Kategori: Novel

291 bacaan 11 Ulasan

Oleh : aisya el hussein BAB I Suasana dalam Dewan Kuliah 4 sunyi sepi. Hanya kedengaran bunyi penyaman udara yang berfungsi menambahkan sakit kepala pelajar-pelajar di dalam kelas. Hari ini Dr Azizan Baharudin mengadakan kuiz untuk matapelajaran Tamadun Islam dan Tamadun Barat. Walaupun semester baru bermula tidak sampai sebulan, pensyarah merasakan cara ini dapat menyegarkan minda para pelajar dari... [Teruskan bacaan]

Novel : Saat terakhirku 1

15 November 2010 
Kategori: Novel

243 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Atikah Bunyi riuh malam semalam berjaya mengganggu lena Raihana.Pagi ini pula dia dikejutkan dengan bunyi bingit radio dari tempat yang sama.Kalau nak diikutkan,malam semalam lagi dia ingin menegur jiran yang tidak pernah ditemui itu.Tapi adatlah anak muda sekarang,pasti berparti kalau masuk malam minggu,termasuk jirannya itu.Dengan rasa sedar Raihana menekan loceng rumah jirannya,namun tiada... [Teruskan bacaan]

Novel : Pahlawan Kristal : Kristal Numsa 1

15 November 2010 
Kategori: Novel

126 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Mohd Faridz Bin Ismail PROLOG: Riak di muka Razeus kelihatan apabila dia melihat rakan sekutunya Sarah Klaudya berjaya menewaskan pahlawan ais yang berhempas pulas berlawan dengan salah satu kristal yang dimiliki oleh Sarah Klaudya iaitu “Black Rider”. Black Rider merupakan satu pahlawan yang suka kehidupan di bumi ini hancur seakan pasir yang ditiup angin di... [Teruskan bacaan]

Novel : Tuan Vs Puan Muda 1

15 November 2010 
Kategori: Novel

1,563 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Puan Capsule Sinopsis: Erti perkahwinan yang di alami oleh dua insan muda yang baru sahaja tamat pembelajaran mereka di universiti. Desakan cinta yang menggunung antara satu sama lain menyebabkan mereka mengambil keputusan untuk berkahwin pada usia muda walaupun tidak di setujui oleh keluarga masing-masing. Mereka menganggap ED dan Diniey masih terlalu mentah dalam mencari arah hidup mereka,... [Teruskan bacaan]

Novel : Mengukir Impian 1

15 November 2010 
Kategori: Novel

566 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Missa Hassan Suara riuh rendah di beranda dan dapur tidak diendahkan. Masa yang ditunggu hampir tiba. Saat-saat manis ketika menjadi raja sehari sepatutnya menjadi impian semua insan. Tetapi tidak bagi Asmizan. Orang lain mengigil kerana tidak sabar menjadi seorang suami… Dia?… Dia pula seolah-olah menyesal untuk dinikahkan malam ini. Peluh sejuk mula mengalir di dahi. Pun begitu dia tak... [Teruskan bacaan]

Novel : Dana atau Adriana 1

15 November 2010 
Kategori: Novel

381 bacaan 2 Ulasan

Oleh : MegaLisa PROLOG Ketawanya bergema di segenap dewan Melati.. Sehingga berair mata mengetawakan jejaka di depannya itu. Ikhwan tersenyum melihat perilaku itu.. Biarlah.. Biarlah dia diketawakan sehingga terguling-guling pun dia tidak mengambil kisah..Asalkan gadis didepannya itu terus tertawa.. “Amboi…. Kalau bab nak gelakkan Ikh memang Rya nombor satulah..” ... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,031« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »