Novel : Cinta Add Math 1

6 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Mia Kaisara Bab 1. “Stand up.. Good morning teacher..” kedengaran suara aiman selaku ketua kelas 5 mutiara memberi arahan kepada semua rakan sekelasnya. Pelajar yang asyik bermain berhenti dan terus berdiri dengan tegaknya tatkala melihat cikgu kaisara melangkah masuk ke dalam kelas. ‘amboi, seronoknya main budak-budak ni..tak sedar exam just around the corner ke..’ desis hati... [Teruskan bacaan]

Novel : Ku Akan Menanti 1

6 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Nafisat Tahira Air laut itu amat mendamaikan hati.Sedar tak sedar dah 2 jam aku kat sini.Di tempat yang sama.Aku keluar dari office tadi dalam jam 4.30.Setelah siap menunaikan solat Asar,aku terus memandu ke sini.Teringat pertanyaan Abang Iz tadi.”Risyh tak tahu ke,papa nak jodohkan Risyh dengan anak Uncle Rahim?”.”Apa?abang tahu dari sape?Risyh tak tahu apa-apa pun,abang jangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Lembaran Jiwa 1

6 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : ANA LAILA 1 Anis tersedar dari lenanya. Dia mencapai jam locengnya di atas meja kecil. Pukul 2 petang, dia harus ke sekolah untuk menghadirkan diri ke kelas tambahan. Sayang jika ditinggalkan. Bukan senang peluang ini untuk didapatinya, walhal mereka sedia maklum bahawa tingkatan empat tidak menghadapi sebarang peperiksaan besar. Namun, kerana keprihatinan... [Teruskan bacaan]

Novel : Ceritera cinta danisya 1

6 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : violet BAB 1 Hem… Kehidupan seorang pelajar amat memenatkan lebih-lebih lagi sebagai seorang pelajar universiti. Inilah rutin Danisya membangunkan kawan serumahnya iaitu Melissa. Liat betul Melissa nak bangun. “Woi, Mel bangun la dah pukul berapa ni tau tak.. Anak dara jenis apa la kau ni.. Mel, kau tak... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk miss clumsy 1

6 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : nina ahmad “Alaa… mana aku letak dokumen tu? Mampus aku. Dah laa bos tu asyik naik kepala angin je. Kalau tak jumpa… ” ketika Arissa sedang membebel seorang diri tiba-tiba… “Arissa!!!” Suara pekikkan Syed Airiel Zafran sudah kedengaran ke mejanya. Berdesing telinga dengar suara bos yang merdu tu. Semua pekerja memerhati tepat ke arah Arissa... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan Aku Bahagia 1

6 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Chubby Mummy “So, what’s your plan now?” Pertanyaan mama aku biarkan berlalu macam tu saja. Ikutkan hati mahu saja aku menjerit sekuat hati.Luka di dalam hati masih basah , belum pulih sepenuhnya.Ya Allah! Apakah yang harus aku lakukan. “Tinggalkan tempat ni.Buka diari baru dalam hidup kau .Ini hanya permulaan.Tinggalkan tempat ni. Pergilah! Pergi jauh dari semua perkara... [Teruskan bacaan]

Novel : Cahaya Qaseh 1

6 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Kathy Tuah Kehadiran tanpa diduga mengundang sejuta rasa. “Bibik!!!” Bibik yang sejak tadi sibuk dengan menu baksonya segera berlari anak mendapatkan puteri tunggal Tan Sri Annuar dan Puan Sri Qaira itu. Maisara segera menyambung tugasan bibik yang tergendala tadi. Entah apa lagi yang tak kena dengan anak majikan mereka itu. “Bik, siapa yang pandai – pandai petik bunga ros... [Teruskan bacaan]

Novel : Betul Ke Cinta? 1

6 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Eva “alamak.ni yang aku sentap ni.time ni la jerawat gatal ni nak keluar.dekat hidung pulak tu.huh, tension!” “apa yang kau bebelkan sorang-sorang tu lisa?kau ni, kalau tak cakap sorang-sorang tak sah.” mia yang merupakan roommate yang juga merangkap classmate aku menegur. “ni haa..kau tangok la muka aku ni. semalam elok je dia licin. tiba-tiba hari ni gatal pulak... [Teruskan bacaan]

Novel : Ada Untukmu 1

6 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : nuna sarah BAHAGIAN 1 Laju dihayun langkahnya yang semakin tak teratur tanpa arah. Kemana lagi nak dituju? Kemana lagi nak dibawa hatinya ? hina sangatkah dirinya? Salah dirinya meminta apa yang patut dimiliki? Runtun hatinya memikirkan nasibnya. “Salah ke yang saya tanya?” Suri memandang tepat ke wajah Firkan. Cuba mencari kepastian yang selama ini bermain-main difikirannya. Sekian... [Teruskan bacaan]

Novel : Suri Hati Kefli 1

6 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : LadyZik Bab 1 Kefli Khusyairi memarkir keretanya dibahu jalan.Pintu kereta dibuka dan kakinya menjejak ke lantai bumi.Mata mengecil memerhati susuk tubuh kecil di seberang jalan.Bukan kali pertama dia melihat gadis itu ditepi jalan.Malah setiap kali dia lalui di jalan tersebut,pasti gadis itu yang dijumpainya.Penampilan gadis itu yang biasa dengan T-shirt besar dan lusuh,pasti tiada mata... [Teruskan bacaan]

Novel : Dekat Padamu 23

4 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Sue Chi BAB 23 “Macam mana boleh jadi macam ni?” soal Shafiq dengan senyuman lebar sambil ketawa kecil. Dia menggeleng. Macam-macam masalah yang menimpa adiknya. “Janganlah gelak. Ada yang kena penampar maut orang kang,” ugut Shafiqa. Matanya sudah mulai semakin layu selepas memakan ubat tahan sakit yang diberi oleh doktor tadi. Iskandar juga yang membawanya ke klinik... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 24

4 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : arin arida Bab 24 Suasana yang agak bingit telah mengganggu lenanya. Perlahan-lahan Syed Iskandar membuka matanya. Ruang kamar masih kelam. Matanya kembali dipejamkan. ‘Mimpi apa pula ni..’ Tubuhnya digerakkan dengan mata yang masih terpejam. Tangannya didepakan luas. ‘Eh?’ kenapa katil ni kosong? Matanya dipaksa juga untuk celik. Pandangannya ditala kesegenap... [Teruskan bacaan]

Novel : Segalanya Mungkin 21

4 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : nieya “Mira, hari ni aku balik lewat sikit ek. Kau tak payah tunggu aku la untuk makam malam ni.” Pesan Mia. Semenjak dua ini syarikat tempatnya bekerja mempunyai banyak projek. Sebagai salah seorang pembantu bagi pereka dalaman dia juga turut sibuk dengan semua itu. Kadang-kala masa untuk rehat pun tidak ada. Tetapi mereka sudah biasa dengan keadaan itu. Mia amat berbangga dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Salah mencintainya 64, 65

4 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : LC Bab 64 Ketika aku membaca di bilik bacaan aku terjumpa diari lama Azam. Hatiku berbelah bagi untuk membelek. Tapi, rasa ingin tahu terlalu mendesakku untuk menceroboh diari milik Azam. 2007 Muhammad Azam bin Muhammad Ashaari Aku membelek-belek setiap helai. Tiada apa yang menarik malainkan catatan kosong. Aku berhenti membelek bila mataku tertantap pada catatan yang di tulis dengan pen merah. 05... [Teruskan bacaan]

Novel : Lu’Lu’ dan Marjan 41, 42

4 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : anarif “bro, are you sure about this?” Kasturi bertanya lagi, suaranya seakan-akan tidak setuju, namun dia tahu tiada apa yang boleh menghalang Marjan sekarang. Marjan angguk yakin. “rileks, bukan selalu. Kau baliklah. Ingat, jangan bagitau sesiapa tentang hal malam ni.” Kasturi angguk. “ok, kalau macam tu, aku blah dulu. Jumpa nanti..” Mereka berjabat dan... [Teruskan bacaan]

Novel : Hey Mr Bad Guy 27

4 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Damia Myra Bab 27 Sebuah teksi berhenti betul-betul di hadapan rumah banglonya. Dia membayar tambang teksi tersebut lalu melangkah keluar. Sambil menarik nafas panjang dia berjalan memasuki ke dalam rumah itu. Matanya memerhati sekeliling. Rumput meliar tumbuh di halaman rumah. Satu keluhan dilepaskan. Baru seminggu dia tidak pulang ke rumah. Sudah jadi semak begitu. Ini belum masuk ke dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Menantu Mak 26

4 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : ezaitie nfib Mujur malam ni tak payah temankan Sulaiman di hospital. Lega sikit. Boleh ringankan anggota badan. Dan amat bernasiblah juga Sulaiman awal-awal lagi dah cakap tak payah temankannya. Daim, Mejar Mustapa dan Kapten Mansur pun terus balik lewat petang itu selepas Solat Maghrib di surau hospital. Mereka sempat singgah sekejap di kedai makan untuk makan malam. “Nampaknya malam... [Teruskan bacaan]

Novel : Permaisuri Hati 23, 24

4 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : AIN SABRINA Bab 23 Azan subuh yang berkumandang membangkitkan lenaku.Aku mencelikkan mataku sambil melihat jam di atas meja yang terletak di sisi katil.Dah pukul 6.00 rupanya.Desisku.Aku bangun untuk menunaikan solat subuh.Selimut di badanku tolak ke tepi.Tiba-tiba aku berasa hairan.Semalam kalau tak silap.aku tidur kat bawah.Tapi,macam mana boleh ter’ada’ kat atas pulak ni?Aku berbicara... [Teruskan bacaan]

Novel : Lebuhraya cinta utara selatan 23, 24

4 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : medkerz BAB 23 Kaki diletakkan diatas meja paras lutut di depannya. Anak matanya merenung tepat pada skrin TV. Asyik sungguh mata mak yong menatap TV, yang menyiarkan rancangan So You Think You Can Dance disaluran AXN. Kelincahan Katee menari tarian kontemporari, memukau matanya. “Dasyat sungguh dia ni menari. Macam angsa.” Komen mak yong. Dia yang berpakaian agak seksi, dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Ini Bubur Cinta 20

4 June 2011 
Kategori: Novel

Oleh : anarif Paan mengeluh panjang sebaik saja kereta mewahnya diparkir di pekarangan rumah banglo itu. Kereta ayahnya ada di pekarangan, begitu juga kereta Haliza. Lambat-lambat dia masuk ke dalam rumah. Nasha tersenyum nipis melihat abangnya muncul di ruang makan. “Baru sampai ke bang?” tegurnya. Dia sudah duduk di meja, menanti mereka yang lain. Kelibat ibu bapanya tidak kelihatan.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,189« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »