Novel : Sungguh Aku Mengerti 3, 4

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Amisha Dania Novel ke 2 dari penulis novel PELUKAN CINTA. Novel PELUKAN CINTA menduduki no 1 Carta MPH selama 2 minggu berturut2 BAB 3 SUDAH sebulan Danisha Khalida cuti. Sekejap sahaja rasanya. Dua minggu lagi dia akan pulang semula ke kampus untuk meneruskan pengajiannya ditahun akhir. Keputusan peperiksaannya yang cemerlang membolehkannya tinggal di asrama lagi. Alhamdulilah. Tidak... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku tak suka kau!!! 4, 5

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : akira bab 4 “Mak nak suruh Mika kawen dengan mamat sengal tu?Mika tak nak lah!” “Kenape dengan Mika ni?Danny tu kan baik and hensem pulak tu”Puan Aminah cuba memujuk anaknya. “Baik ibu cakap? perangai macam orang gila,Muka macam beruk.Kalau letak sebelah sebijik tau”Mika membuat muncung sedepanya. “Tengok muncung tu.Dah macam itik.Kalau letak itik kat... [Teruskan bacaan]

Novel : Kampung Girl 4

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Umi Kalsom “ARGH!!!” jeritan Ashraf memenuhi ruang bilik itu. “Tahanlah sikit! Mummy baru nak letak ubat, belum kena pun lagi dekat kulit,” bebel Puan Mazlin. Ashraf ini jeritnya mengalahkan budak perempuan saja. Nasib Puan Mazlin boleh tahan dengan jeritan itu. Kalau tak, ikutkan hati ini hendak ditolak saja kepala anaknya ke tepi. Darah di atas kepala... [Teruskan bacaan]

Novel : Garis Cinta 3

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : vanilla_ice Zara sedang sibuk bermain dengan PSP-nya. Sepatah haram ucapan Tan Sri Ahmad langsung tidak dihiraukan. Tak masuk telinga langsung. Telinga je yang pasang kononnya dengar la ucapan Tan Sri Ahmad tu. Sedangkan mata kat bawah meja. Punya kusyuk Zara menekan butang atas bawah kanan kiri untuk menjaringkan gol. Jangan pandang rendah korang, ni kalau David Beckham tengok cara Zara main... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 3

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : nurul ain syuhada 3 Telefon bimbit Hannah yang memang telah disetkan untuk melaungkan azan setiap kali masuk waktu solat, terus berbunyi nyaring di tepi telinga Elman. Elman yang sedang lena tetap tidak terjaga meskipun telefon bimbit betul-betul di tepi telinganya. Mata Hannah segera terbuka. Telefon bimbitnya cuba dicapai, namun tangannya tidak sampai untuk mencapai di belakang kepala Elman.... [Teruskan bacaan]

Novel : First Love Kiss 3

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : OkiE “HEI! Tengok jalanlah!” marah seorang pemuda apabila bahunya dilanggar Tamara. Tamara seperti tidak mendengar jerkahan itu, dia terus berjalan seperti orang hilang arah. Mukanya langsung tidak menunjukkan apa-apa reaksi. Mungkin kalau dilanggar basikal, dia akan jatuh tapi bangkit balik. Hembusan nafasnya masih normal Cuma dia kelihat seperti orang yang tidak tahu apa-apa.... [Teruskan bacaan]

Novel : Selamat tinggal sneakers 3

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : zahara Arissa memandang imej dirinya yang terlantun di dalam cermin ketika di dalam biliknya sendirian. ‘Buruk sangat ke aku ni?’ bisik hatinya. Selama ini, dia tidak pernah ada isu dengan fizikalnya namun komen-komen menyakitkan Ahli PPG itu membuatkannya rasa begitu kecil, begitu… Buruk. Arissa mencekak pinggangnya lagi sambil membuat gaya ala-ala model. Memanglah dia tidak... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta takkan pernah berubah 3

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : alia BAB 3 ”Adik,adik ingat tak lagi jalan nak pergi rumah Adam.Dah dekat 23 kali kita masuk semua lorong semuanya dik kata bukan.Abang penatla.”geram betul Rayyan dengan adiknya itu dah la lepas subuh je terus bagi arahan suruh siap-siap pergi hantar dia ke rumah Adam.Tak menyempat betul nak tengok skandal dia zaman kecik.Belum lagi dia kena tanya setiap orang yang lalu lalang... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Yang Memilih Aku 3

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : lylazie Bab 3 P/s: 90% cerita ini adalah dari kisah benar pengalaman seorang teman baik. Bab 3 AKU dan teman sebilik iaitu Suhana berjalan bersama menuruni anak tangga dari tingkat 3 asrama Blok D, Dahlia. Padat betul aktiviti aku di Institut Perguruan Keningau saat pembubaran majlis guru pelatih berlangsung pada bulan Jun itu. Tanpa aku duga telah dipilih bertanding untuk jawatan Naib Setiausaha... [Teruskan bacaan]

Novel : Izinkan Ku Pergi 2

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : RyAna Elham 3. Faridzul melangkah masuk kepejabat pagi itu secara rasmi memangku jawatan Pengarah Urusan. Datuk Halim akan bercuti selama sebulan dan akan mengerjakan umrah bermula minggu depan. Semua mata tertumpu padanya. Jejaka kacukan Melayu Arab ini begitu tampan dengan sepasang blazer biru tua dan kemeja putih. Faridzul, anak tunggal Datuk Halim baru sahaja menamatkan pengajian... [Teruskan bacaan]

Novel : Peraturan Lima Saat 2

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : elis callan BAB 2 Kacak luar Kacak dalam Kacak dengar sini Kalau saya senyum Awak mesti senyum sekali Kalau kita senyum Semua orang berjangkit Bila semua orang senyum Dunia tiada penyakit Dah mula dah bunyi tu. Maksudnya dah kene bangun solatlah ni. Mengantuk betullah sampai malam tadi punya mimpi dah lupa lagi. Yosh! Kena tolong mama ni. Mahu tidak mahu terpaksa juga Benn menggagahkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Hate=Love 2

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : S-mE Bab 3 Hari ni maksu ajak keluar pergi cuci mata dekat Perak.Maksu suruh aku ambik SPM dulu baru boleh balik UK.Aku taklah nak marahkan maksu tapi aku ada masalah sikit dengan abang aku yang sorang ni.Apa pasal dia ikut sekali?Nak jadi babysitter aku ke?Terima kasih je lah. Matanya hinggap di salah sebuah kedai yang bersinar pada pandangan matanya.Memang jodoh dia lah dengan kedai ni.Bibir... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta di teratak ini 2

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : iman shajada “anna,sorok sikit makanan kau tu, karang ade je binatang yang berselera” pesan shasha ringkas tiba-tiba “weh..weh… lari weh..meon da start berlari dah tu” teriak milah “kau la ni anna aku da pesan makanan kau tu sorok sikit,rileks je kau pegang terhayun-hayun nasik bungkus tu” marah shasha sambil berlari-lari ayu ” mana aku tahu si... [Teruskan bacaan]

Novel : Inikah suratan takdirku 2

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : yankzaziz BAB 2 Ahirnya kami tiba di SOGO. Kak Amira dan Abang Shazlan dah hilang etah kemana. Tinggallah aku dengan pelawak antararumah aku dengan Mak Long aku. Eeeii…suka-suki aku jer ya.. Aku memalingkan muka aku kearahnya..niat di hati nak tanya nak pergi mana..terbantut hasrat aku..ni apa tenung-tenung anak dara orang..nak tenung..meh masuk minang…Ya Allah..apa yang aku duduk merepek... [Teruskan bacaan]

Novel : Semalam dalam kenangan 2

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Hani Zaidah Bab 2 Sinaran matahari menyinar garang melalui jendela menganggu lenaku. Aku menggeliat lalu memandang jam dinding. Terkejutnya aku hingga melompat turun tergesa-gesa dari katil peraduanku. Aku ada temu janji dengan bakal tunanganku untuk membeli cincin pertunangan kami! Aku bersiap-siap untuk mandi. Sedangku bertudung, mama masuk dan duduk di atas birai katil. ”... [Teruskan bacaan]

Novel : Realiti sebuah Cinta 2

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Lily Atieka Bab 2 “Hai,Nisa apa kau buat kat sini?”penuh mesra Leman menyapa Anisa yang baru melangkah masuk ke bilik kaunseling.Pagi tadi,ketika dia menyerahkan borang kebenaran pada Cikgu Hanani,guru muda itu meminta dia hadir semula ke bilik kaunseling untuk taklimat kem pada waktu rehat. “Suka hati aku la nak buat apa,yang kau menyibuk tu kenapa?”kelat wajah Anisa... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Maya Ashyura 2

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Maya Anndang 3 Sedang aku sibuk melipat pakaian, telefon bimbitku berbunyi. Aku dah dapat agak panggilan daripada siapa. Berbunga dalam hati melihat nama yang tertera. Rindu yang sarat semakin menggunung. “Assalamualaikum…” Aku mengensot sedikit ke belakang supaya dapat bersandar di dinding bilik. Sedap rasanya tulang belakang. Penat sangat berkemas bilik, mengemop, lap tingkap... [Teruskan bacaan]

Novel : Memori kita 2

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : miss lolly ”Jangan risau,sayang.Mama akan cuba melawat Dina,ok,”pujuk Puan Salmah.Dia dapat merasakan kesedihan dan kerisauan yang mula menggigit hati anaknya yang tidak pernah berpisah dengannya itu. “Dina,papa harap Dina akan cuba mengambil sebanyak mana ilmu di sana.papa nak Dina berdikari,”kata Encik Hamid agak tegas.Edina hanya mengangguk lesu.Dia pun berharap,dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau dan aku 2, 3

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : nurf BAB 2 Hari ini Min bekerja seperti biasa. Dia tiba paling awal daripada kakitangan yang lain. Malam tadi tidak lena tidurnya mengenangkan persetujuan yang diberikan kepada Tina. Tas tangannya diletakan di dalam laci sebelum berlalu ke pantry. Ingin mengalas perut dengan sarapan yang sempat dibelinya semasa dalam perjalanan ke pejabat tadi. Selalunya dia tidak sempat untuk singgah di mana-mana... [Teruskan bacaan]

Novel : Puteri Ooh Puteri 1

12 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Mikkie Fanna SATU Daniel melangkah laju menuju ke tempat parking keretanya. Sesekali dia menoleh ke kiri, kanan dan belakang. Tak hiraukan saranan Ahmad Idham supaya Jangan Pandang Belakang. Entah kenapa sejak dua tiga hari ini dia terasa dirinya sedang diekori dalam diam. Okay, dia mengaku sudah biasa diekori oleh Syila tetapi tidaklah dalam diam begini. Bukan dia paranoid atau apa-apa sahaja... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 829 of 1,141« Pertama...1020...828829830831...840850...Akhir »