Novel : Tanda Cinta 1

28 September 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Nura Volkswagen Golf berwarna merah cili meluncur laju di atas jalan raya yang tidak begitu sesak dengan kenderaan. Jam tangan Bonia yang dipakai dipandang sekilas, sudah hampir pukul 10.00 pagi. Telinga Iman Nasuha sedang terhibur mendengarkan celoteh dari penyampai- penyampai radio untuk program JoHaRa pagi era. Dengan celoteh dan jenaka yang entah apa-apa mampu membuatkan Iman Nasuha tersenyum... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Dalam Diam

19 July 2013 
Kategori: Cerpen

Oleh : NurA Sesekali gitar di jari di petik. Kedengaran nyaring, kadang-kala kedengaran halus dan chord yang dimainkan kadang kala sedap didengar, kadang kala tak kena tune. Wajah itu tersenyum melihat rakannya yang turut sama bermain. Kadang-kala diselikan dengan gitar miliknya. “Weh, aku chow dulu. Marah Prof Idris. Kelas foundation die tough weh. Aku chow dulu. Tunggu kat tempat biasa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kalau Dia Dah Jodoh

12 July 2013 
Kategori: Cerpen

Oleh : NurA Iris terkedu. Terasa mulutnya di cekup. Cuba memberontak namun orang yang memegangnya lebih kuat. Iris hanya mampu mengekor ke mana sahaja dirinya di tarik. Sesekali matanya tergerak-gerak cuba untuk mengenal pasti situasi di sekelilingnya. Jarinya mencakar-cakar belakang tangan orang yang mncekupnya. Cuba untuk melepaskan diri. “Shuu, diam kalau awak tak nak kena cekup sekali.”... [Teruskan bacaan]

Novel : Kisah Cinta Duniaku 1

19 September 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Nura Banyak kisah cinta di sekeliling aku. Tapi…kisah cinta aku??? Aku pon tidak tahu kerana aku tidak pernah bercinta. Seperti gadis-gadis lain…aku juga punyai perasaan mencintai seseorang. Tapi…perasaan itu aku terus simpan dan terus simpan didalam hatiku. Aku tidak mahu cinta itu menguasai diriku. Walaupun aku terlalu ingin mencintai seseorang dan dicintai. Aku selalu mendengar kisah... [Teruskan bacaan]

Novel : Datul 2, 3

11 May 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Nura (2) Sekarang nie aku asyik mengulangkaji, kerana tidak lama lagi aku akan SPM. Irfan pula nak datang selepas aku peperiksaan SPM. Irfan sebenarnya dia berumur 19 tahun. Tua dua tahun daripada aku.Tinggal beberapa hari lagi Irfan nak datang kerumah aku, macam mana la rupa dia. Rindu juga dekat dia. …………………………………………………………………………………………… “jadi... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia 7

5 May 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Nura “Dania, sekarang nie aku jarang tengok kau baca novel. Apasal?”tanya Syamimi pada satu malam semasa Syamimi dan Shuhada tidur di rumahku. “betul kata Syamimi. Kalau dulu boleh kata kau sentiasa dengan novel. Sampai aku rasa nak jer bakar semua novel kau. Tapi sekarang nie bila ada novel baru kat perpustakan atau di kedai-kedai buku, kau buat dek jer. Kalau dulu dalam sebulan... [Teruskan bacaan]

Novel : Datul 1

2 May 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Nura “ini semua pasal kau la Hana. Apasal kau bagi surat tu dekat dia?”kataku pada Hana “sorry la, akupun tak terfikir akan jadi macam ni…”katanya dengan kesal “sudah la, dah jadi macam tu”kata Wani untuk tenangkan kami “macam mana kalau semua orang tau hal ini?”soalku “tak ada orang lain tau la. Kalau kita tak bagi tau pada sesiapa”kata... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia 6

7 April 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Nura Sebaik tiba disekolah, aku terus pergi kantin, untuk sarapan pagi. Sedang aku minum air, Cikgu Alex datang menghampiri aku sambil membawa minuman beliau. “boleh Cikgu duduk?”tanyanya. aku angguk sebagai jawapan. Aku hanya diam sahaja menikmati sarapan. Aku tak tahu nak berbual apa dengan Cikgu Alex. “kamu sihat, Dania??”tanyanya “alhamdulillah cikgu, saya sihat”... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia 5

31 March 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Nura Sebaik sahaja selesai urusan aku di pejabat, aku melangah menuju surau, tetapi langkah ku terganggu dengan seseorang, iaitu Iqram “kau nak pergi mana nie?”tanya Iqram “aku nak pulang”kataku,tanpa memandang Iqram “kau tidak sihat?”Iqram cuba ingin meraba dahiku, tetapi aku sempat menghalang daripada disentuh olehnya. “ya, aku tak sihat. Kau tolong... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tak semestinya bercinta

9 May 2010 
Kategori: Cerpen

Oleh : Nura ada apa dengan cinta?? mengapa perlu ada cinta?? benarkah cinta itu buta?? mengapa pula cinta itu buta?? atau sebenarnya kita yang buta?? buta mengenal cinta itu sejati atau tidak?? adakah cinta itu indah?? atau cinta itu derita?? Sebenarnya dalam cinta ada pelbagai rahsia yang kita tidak tahu. Betulkah cinta itu wujud? atau mainan perasaan sahaja?? Sebenarnya aku tidak mengenali cinta... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia 4

7 December 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Nura Seperti semalam. Aku tetap keluar rumah pada pukul 7.25 pagi. Tapi bezanya, aku tidak kelihat mamat semalam. Entah kenapa aku teringin nak tahu siapakah dia. Dan aku teringin berjumpanya lagi. Tapi, mungkin kami tiada jodoh untuk berjumpa. Arh.. biarkanlah.. Sebaik sahaja aku tiba disekolah, perhimpunan pagi sudah bermula. Aku yang tiada semangat meletakkan beg lalu pergi ke barisan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia 3

27 October 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Nura “cepatlah, aku nak balik cepat hari nie”kataku pada Syamimi. Aku, Shuhada dan Syamimi sememangnya pulang bersama-sama, kerana kami mengunakan kenderaan yang sama jenis, iaitu basikal. Shuhada sudah lama berdiri disebelah aku. Zamzuri sibuk berkemas, Tarmizi, dok usya Shuhada . Iqram?? Entah kemana hilangnya. “kau nie apasal nak balik awal? Jom lah kita lepak dulu... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia 2

20 October 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Nura “jom Iqram, Keluar makan ngan kitorang”ajak Zamzuri. Aku lihat Iqram angguk “kau nak keluar rehat atau kau nak suruh cik abang kau tolong belikan?”tanyaku pada Syamimi yang sedang berdiri dihadapan aku. Almaklumlah, syamimi nie duduk didepan aku dan sebelah si cik abang dia, iaitu Zamzuri. “a’ha, aku keluar makan. Jom Dania”katanya padaku.... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia 1

12 October 2009 
Kategori: Novel

Nama Pena : Nura Seperti biasa, sebelum cuti pertengahan tahun, aku akan bertolak dari rumah pada pukul 7.25 pagi. Walaupun perhimpunan pagi mula pada pukul 7.30 pagi. Sejak aku tingkatan 4 nie… aku sudah terbiasa datang lewat. Kalau tahun lepas… aku antara yang datang awal didalam kelas. Siap pegang anak kunci kelas lagi. Aku tak tahu sebab apa sekarang nie aku sering datang lewat. Mungkin... [Teruskan bacaan]