Novel : Pesanan Ringkas Mr. Hubby 2

21 May 2013 
Kategori: Novel

3,133 bacaan 5 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 2 “Q! Kau kat mana ni?” Akira cemas mencari kelibat Q yang hilang di dalam panggung wayang. Keyla turut sama melilau mencari kiri dan kanan. Mereka baru sedar kehilangan Q apabila lampu di dalam panggung dibuka supaya dapat membantu para penonton keluar dari panggung itu. “Jangan risaulah. Kau orang balik dulu. Aku ada hal.” Ujar Q. Lelaki di hadapannya yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Pesanan Ringkas Mr. Hubby 1

23 April 2013 
Kategori: Novel

6,397 bacaan 13 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 1 Cinta itu tak semestinya memiliki. Dengan melihat dia bahagia.. kita turut bahagia. Tapi sejauh mana kebenaran kenyataan itu? Benarkah bahagia? Atau.. hati sedang sengsara? Relakah hati tu? Sampai nak meniti hari esoknya pun, kaki sudah lemah? Hinggakan tidur pun masih ditemani dengan titisan air mata? Hati pula terasa seperti dirobek dan dikunyah rakus binatang buas? Setenang... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 1

3 April 2013 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

 Read More →

Novel : Be My Wife! 25,26

2 November 2012 
Kategori: Novel

27,726 bacaan 41 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 25 Hari berganti hari, minggu berganti minggu, dan bulan berganti bulan. Tanpa disedari, begitu cepat masa berlalu. Usia kandungan Hannah kini mencecah tujuh bulan. Jalannya kini lebih berhati-hati. Takut jika perkara yang tidak diingininya berlaku. Hannah perlahan-lahan menuruni anak tangga sambil tangannya sempat berpaut pada tiang tangga di kanannya. Kelihatan Elman yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dan dia jodohku

21 May 2012 
Kategori: Cerpen

46,688 bacaan 136 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada “Farish, junior masuk bulan lima ni. Kau nak join jadi facy tak?” tanya Aidil pada lelaki yang sedang menghembuskan asap rokok keluar melalui hidungnya. “Junior? Facy? Aku on!” terus sahaja puntung rokok itu dibaling ke tanah dan dipijaknya. Matanya dikenyitkan pada Aidil sebelum berlari keluar dari pagar hostel apabila sebuah kereta Myvi putih tiba... [Teruskan bacaan]

Cinta Kontrak

4 January 2012 
Kategori: Novel Di Pasaran

296,241 bacaan 338 Ulasan

Ibu! Rasa macam nak terjun laut! Terseksa la kalau macam ni. dengan kontrak tak matured tu lagi! Hampeh punya engineer! Pergi blaja tinggi-tinggi sebab nak create kontrak bebudak camtu ke? Kalau aku jadik pengarah universiti cicak kobeng tu, ku tendang jauh masuk gol mamat ni! Nur Alia Airysha, seorang gadis yang datang dari kampung ke Kuala Lumpur dengan niat untuk mengumpul duit demi keluarga dan... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 24

19 December 2011 
Kategori: Novel

37,719 bacaan 92 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 24 Hannah duduk di sisi Elman yang masih terkulai layu. Mimpi yang dia dapat beberapa minggu lalu, menakutkan. Tapi dia tahu, dia perlu akur jika apa-apa terjadi pada Elman. dia sudahpun memberitahu ahli keluarganya tentang Elman. Dia yang akan menjaga Elman hingga Elman sedar. Datin Faridah hanya mampu bersetuju. Dia juga sedar, suaminya juga perlukan perhatian selain anaknya. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 22, 23

25 November 2011 
Kategori: Novel

34,155 bacaan 78 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 22 Gelas yang dipegang Hannah pecah berderai apabila ia terlepas dari pegangan. Tiba-tiba kepala Hannah terasa berpinar-pinar. Amalina yang berada di rumah Hannah untuk menemani Hannah, terkejut mendengar bunyi kaca pecah di dapur. Dengan segera Hani menolak komputer ribanya ke lantai. Selepas balik dari pejabat Elman tadi, dia terus ke rumah Hannah untuk menemani Hannah. Risau... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 20, 21

23 October 2011 
Kategori: Novel

42,008 bacaan 109 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 20 Hannah mengemas pakaiannya. Sudah tiba masanya. Dia akan berangkat pergi ke Canada esok. Elman hanya memerhatikan tindakan Hannah. Jantungnya berdegup kencang setiap kali helaian-helaian baju Hannah masuk ke dalam beg baju. Namun dia tetap dengan pendiriannya. Dua bulan berakhir begitu sahaja. Selama dua bulan juga hubungan mereka menjadi dingin. Sungguh! Hannah tak tahan... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 18, 19

23 September 2011 
Kategori: Novel

29,316 bacaan 76 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 18 Hannah merenung Elman yang sedang leka menjamu makan malamnya. Dia masih was-was untuk memberitahu khabar berita yang diterimanya tadi. Elman kelihatan berselera dengan makanan malamnya. Hannah bermain dengan sudu dan garfunya. Selera untuk makan hilang. Dia akan cuba memujuk Elman tanpa bertikam lidah. Insya Allah! “Abang Elman.” panggil Hannah. Elman yang sedang... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 16, 17

11 September 2011 
Kategori: Novel

32,521 bacaan 49 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 16 “Saya akan serahkan semua harta saya kepada anak saya, Elman. And also my position to him. He’ll be the new president starting today.” Kata-kata Dato’ Faris membuatkan seluruh ahli jawatankuasa terpinga-pinga. Bukan hanya mereka yang terpinga-pinga, Elman turut merasakan benda yang sama. Elman bangun dari kerusinya. “But papa!” Elman cuba menyangkal.... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 14, 15

25 August 2011 
Kategori: Novel

34,549 bacaan 38 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 14 Selesai solat Isyak berjemaah dengan Elman, Hannah terus menyiapkan makan malam. Elman leka menonton televisyen. Lenggang sahaja gayanya. Selalunya sibuk dengan kerja-kerjanya, tapi tidak pula malam ini. Hannah terus menyediakan makan malam tanpa menghiraukan Elman. Entah kenapa tiba-tiba dia rasa kerongkongnya gatal. Dia mula batuk. Elman memandang Hannah yang terbatuk-batuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 12, 13

11 August 2011 
Kategori: Novel

34,050 bacaan 49 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 12 Setelah melihat kelibat Arif, Elman terus menghampiri tubuh itu. Hensem la jugak mamat ni. Kalau aku perempuan pun, aku pun cair. Bila dia lurutkan cermin matanya, fuhh! Kus semangat. Tapi dia hensem sikit dari aku. Aku hensem banyak. Celoteh Elman sendirian. Tapi dia tau, Hannah bukan pandang Arif pada fizikal yang dimiliki lelaki itu. Dia yang menjadi pujaan banyak wanita... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 11

14 July 2011 
Kategori: Novel

29,146 bacaan 43 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada “Assalamualaikum!” laung Datin Hanani dari luar pintu rumah yang tidak berkunci. Keretanya sudahpun diparkingkan di bawah garaj yang kosong. Datin Hanani melucutkan kasutnya apabila pintu rumah terbuka luas. Kelihatan wajah Elman yang pucat di hadapan pintu sambil menghadiahkan segaris senyuman. “Waalaikumussalam. Masuk la umi.” Jawab Elman sambil... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 10

23 June 2011 
Kategori: Novel

33,961 bacaan 50 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada Setelah siap menyediakan sarapan, Hannah terus membuka kembali pintu biliknya. Kelihatan Elman masih tidur. Perlahan-lahan Hannah merapati Elman. Wajah Elman yang berkerut dipandang sepi. Kenapa la Abang Elman terpaksa tempuh semua ni? Maafkan Hannah, Abang Elman. Lantas Hannah menarik sedikit comforter yang telah pun jatuh hingga ke paras pinggang Elman. Hannah meletakkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 9

27 May 2011 
Kategori: Novel

31,593 bacaan 86 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada Hannah menunaikan solat subuh dengan sempurna. Telekungnya ditanggalkan dan menggantungkannya di hanger. Peristiwa semalam menakutkannya. Kemungkinan Elman akan mengulangi kembali peristiwa semalam. Malu dan marah bermain di dalam dirinya. Getah rambut dilurutkan dari rambut dan dia membetulkan rambutnya yang bergulung. Hannah bangun perlahan-lahan dari tikar sejadah dan melipat... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 8

18 May 2011 
Kategori: Novel

32,452 bacaan 64 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 8 “GOOD EVENING Mr. Miagi.” Sapa Elman yang baru tiba dengan Hannah dari belakang. Hannah yang berbaju jubah hitam pink, dipadankan dengan tudung labuh hitam menjadi tatapan Encik Miagi. Encik Miagi dan seorang lagi wanita di sisinya bangun menunjukkan tanda hormat. “Good evening. This is my wife, Akira.” Encik Miagi memperkenalkan isterinya. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 7

11 May 2011 
Kategori: Novel

29,147 bacaan 45 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 7 “Where’s your uniform? I asked you to wear it, right?” terdengar suara Elman bising-bising. Hannah merengus lemah. Dia yang baru menjejakkan kaki ke dapur terus patah balik menuju ke bilik Elman untuk menukar uniform. Hannah melangkah lemah menuruni anak tangga apabila dia selesai menukar baju. Kali ini, dia tidak menyanggul rambutnya. Dibiarkan rambutnya yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Seindah cinta-Nya

8 May 2011 
Kategori: Cerpen

9,107 bacaan 25 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada Elia Farhana merengus melihat kertas di hadapannya. Beberapa kali dia menghantukkan kepalanya ke meja. Pensil di tangan dicampak jauh dari meja belajarnya. Dia menoleh melihat katil yang berada di tepi. Perlahan-lahan dia bangun dari kerusi dan kertas matematik tambahannya. Dia merebahkan diri di atas katil. Seketika kemudian, telefon bimbitnya berbunyi. Dia mengangkat... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 6

3 May 2011 
Kategori: Novel

27,013 bacaan 43 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 6 Selesai menukar pakaian, Hannah terus keluar menuju ke supermarket yang berhampiran. Dia membeli bahan-bahan untuk membuat spagetti. Dalam hati, betapa sebalnya diri ini, hanya Allah yang tahu. Rasa nak hentuk-hentuk kepala perempuan yang dipanggil Honey itu. Hannah ke honey? Aku pun tak tau mana satu yang betul. Hani terus mencari bahan-bahan yang diperlukan. Setelah itu,... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 3123