Novel : One Day You’ll Be Mine 22

7 September 2012 
Kategori: Novel

10,812 bacaan 33 Ulasan

Oleh : Inawza Cuti sakitku dua hari cuma tetapi itu pun aku rasakan bagai dua tahun. Terperap di rumah sekadar mengadap televisyen, laptop, makan ubat dan kemudian tidur. Tidak sangka aku akan merindui hari bekerja, berbual bersama Azira dan yang lain. Kristine pula sekarang semenjak sudah berteman, semakin jarang berada di rumah. Semalam, selepas aku bangun daripada tidur, bayangnya tidak kelihatan... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 21

18 June 2011 
Kategori: Novel

10,706 bacaan 46 Ulasan

Oleh : Inawza Sebaik sahaja aku membuka mata pagi itu, hanya satu persoalan di dalam kepalaku. Adakah semuanya sekadar mimpi yang menyakitkan atau realiti yang bakal buat aku tersungkur sekali lagi? Kerana sesungguhnya sekarang, aku tak punya kekuatan lagi. Seluruh badanku terasa lemah. Perlahan-lahan aku melangkah keluar daripada bilik, tidak sabar menunggu hari ini berlalu. Realiti atau mimpi? Sekali... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 20

1 April 2011 
Kategori: Novel

12,204 bacaan 60 Ulasan

Oleh : Inawza 20 Arghh…Ehsan! Kau memang hebat! Aku betul-betul kagum dengan instinct kau yang sentiasa mengena itu. You’re right! I knew my stalker. In fact, I knew him too damn well. Aku menggenggam tanganku sekuat-kuatnya namun aku terlalu terkejut dan berkecamuk untuk merasai sebarang kesakitan lagi. “Firasha, I need to talk to her alone.”dia berkata, terdapat ketegasan di... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 19

25 February 2011 
Kategori: Novel

9,613 bacaan 63 Ulasan

Oleh : Inawza 19 Kerja berlambak yang perlu disiapkan tetapi aku terlalu malas untuk menyelesaikannya. Sepatutnya aku mengikut cakap Kristine supaya mengambil MC pada hari ini, menjadikan cuti aku empat hari kerana esok merupakan permulaan bagi tahun 2008. Tak sangka dah nak masuk tahun 2008, cepat sungguh masa bergerak. Ah, itu juga bermakna umur aku akan bertambah setahun lagi! Oh 2008, aku berharap... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 18

11 February 2011 
Kategori: Novel

8,888 bacaan 48 Ulasan

Oleh : Inawza 18 ” Aku tak mahu pergi!” untuk kali yang kesepuluh ribunya aku berkata. Aku melabuhkan punggung di atas katil yang bertimbun dengan baju-baju pilihan Kristine untuk aku pakai ke reunion hari ini. ” Stop being so difficult. Cepat siap!” Kristine menarik aku agar bangun tetapi sengaja aku memberatkan badan. ” Apa yang aku nak buat dekat sana sorang-sorang... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 17

28 January 2011 
Kategori: Novel

8,916 bacaan 41 Ulasan

Oleh : Inawza 17 “Ya Allah, apa dah jadi Fitri?”Kak Lyn menekup mulutnya yang kini berbentuk ‘O’ dengan tangan kirinya. Sudahlah begitu, volume suaranya langsung tidak diperlahankan sehingga seluruh cafeteria memandang ke arah kami, ke arah aku terutamanya. Lebam dan luka masih boleh dilihat dengan jelas di wajahku. “Berlatih untuk menjadi Golden Gloves boxer tiada lainnya.”aku... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 16

14 January 2011 
Kategori: Novel

8,450 bacaan 43 Ulasan

Oleh : Inawza 16 Aku membuka mata di suatu tempat yang aku rasakan cukup tidak asing bagiku. Tetapi aku tak ingat di mana. Otakku enggan berfungsi, menyebabkan aku hanya memandang sekeliling tanpa sebarang perasaan. Perlahan-lahan aku bangun daripada katil, melangkah keluar daripada bilik yang bertutup rapat. “Oh hey there sleeping beauty!”sapa Elisa. Ah, rumah mama! Ehsan hantar aku ke... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 15

6 January 2011 
Kategori: Novel

9,685 bacaan 57 Ulasan

Oleh : Inawza 15 Sebahagian daripada aku sebenarnya merindui enam bulan yang lalu. Mekipun semua perkara yang berlaku dahulu tidak lebih daripada sebuah masalah tetapi harus aku akui, aku lebih gembira berbanding tiga tahun dulu. Setiap kali aku bangun pagi, otak aku sudah ligat berkerja memikirkan pergaduhan apa lagi yang bakal tercetus pagi itu. Ketika di tempat kerja pula, aku sentiasa meneka... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 14

24 December 2010 
Kategori: Novel

8,392 bacaan 31 Ulasan

Oleh : Inawza 14 Sabtu dan seawal 8 pagi aku sudah memulakan aktiviti mengemas serta membersihkan rumah. Sarapan sudah aku sediakan untuk Aya yang masih lagi belum bangun. Buku-buku anak itu yang bersepah di hadapan televisyen aku susun lalu memasukkan ke dalam beg sekolahnya. Aku sudah semakin dapat membiasakan diri dengan kewujudan Aya dalam hidup aku. Jelas dia memerlukan aku untuk bersamanya sebagai... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 12, 13

16 December 2010 
Kategori: Novel

10,646 bacaan 42 Ulasan

Oleh : Inawza 12 Selepas aku memberitahu ibu serta abah tentang keputusan muktamadku untuk berpisah dengan Ehsan, hati aku sangat lega. Syukur kepadaNya. Sudah aku agak abah adalah orang yang akan memahami aku, meskipun perit. Sungguh aku berterima kasih kepadanya. Ibu juga seperti dapat menerima bahawa di antara aku dan Ehsan memang tidak ada jodoh namun aku tahu, dia tidak akan berhenti bercakap... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 10, 11

9 December 2010 
Kategori: Novel

8,157 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Inawza 10 “Ehsan.”aku memanggilnya yang sedang tekun mengedit gambar perkahwinan pelanggannya mengggunakan Photoshop. Ehsan mengangkat muka. “Kau boleh berhenti panggil nama aku macam tu tak? Seram.” Dahiku berkerut, kurang faham dengan apa yang cuba dikatakannya. “Panggil macam mana?” “Macam tadi.” “Itu namanya nada ceria. Ada pula menakutkan.... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 9

3 December 2010 
Kategori: Novel

7,062 bacaan 24 Ulasan

Oleh : Inawza 9 Misi gagal! Aaa, ini yang tambah membuatkan aku stress. Kau sangat teruk, Fitri. Entah macam mana lidah aku ni boleh kelu, tak dapat menuturkan ayat yang berjela-jela aku karang sebelum sampai di rumah ibu. Sebaik sahaja ibu menyambutku di muka pintu, keberanianku hilang dengan sekelip mata. Lemah lidahku untuk berkata-kata apabila memandang wajah lembut yang sentiasa mengharapkan kebahagian... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 8

24 November 2010 
Kategori: Novel

7,960 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Inawza 8 Begitu cepat masa bergerak, sedar tak sedar sudah sebulan berlalu. Perubahan di antara aku dan Ehsan teramatlah kecil untuk diukur. Ehsan masih kekal seperti Ehsan yang aku kenal tiga bulan dahulu. Responnya sama ada ‘Suka hati kaulah’ , ‘None of your business’ atau ‘Ok’. Dan aku tahu, dia tidak pernah sekali pun cuba untuk membaiki sikapnya itu. Hanya tinggal dua bulan... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 7

18 November 2010 
Kategori: Novel

6,663 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Inawza 7 Seawal jam 10 pagi lagi aku sudah sedia menunggu di airport. Hati aku menyanyi riang, gembira menunggu ketibaan Kristine Radya yang sangat aku rindui. Sudah hampir tiga bulan kami tidak berjumpa, malah dia juga tidak dapat hadir pada hari perkahwinan aku. Kristine aku kenali ketika di universiti dahulu. Anak kelahiran Sabah itu merupakan rakan karib yang amat aku percayai, manusia yang... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 5, 6

10 November 2010 
Kategori: Novel

7,878 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Inawza 5 Majlis hari lahir Nur Melati Insyirah, puteri sulung abangku sangat meriah. Ramai benar tetamu yang hadir sehinggakan kami tidak cukup tangan. Kak Rini yang sedang sarat mengandung itu turut sama membantu meskipun sudah ditegah ibu. Biasalah, isteri Abang Asyraf mestilah degil macam dia juga. Baru boleh ngam, kalau tak, asyik dilayan degil abang Asyraf tu je. Ehsan pun tidak kurang... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 4

1 November 2010 
Kategori: Novel

7,873 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Inawza Aku mengalihkan sebentar pandangan ke arah jam di dashboard. Aku dah lewat setengah jam dan aku sangat pasti ‘kipas susah mati’ Akanishi Jin itu akan membebel di dalam bahasa yang tidak di fahami nanti. Entah macam mana aku boleh terlajak tidur pula hari ni. Semalam hampir pukul 1 pagi baru aku sampai di rumah. Semuanya gara-gara si Azira tu beriya-iya mengajak aku mengikut mereka... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 3

26 October 2010 
Kategori: Novel

8,364 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Inawza “Kak Fitri tak mahu ikut kitorang pergi makan dulu ke?”Azira bertanya apabila aku mula bergerak kereta ku. Aku memandang Kak Lyn, Megat, Jun serta Sharon yang sedang menanti jawapanku itu. Selalunya selepas habis kerja, aku pasti akan makan bersama mereka. Aku menilik jam tanganku yang sudah menunjukkan hampir pukul 11 malam itu. “Alaa, akak penatlah hari ni Zira.”aku... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 2

18 October 2010 
Kategori: Novel

9,572 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Inawza Aku tidak pasti siapa yang harus disalahkan dalam hal ini. Aku atau ibu serta abah. Mereka sebagai ibu bapa seharusnya faham keadaan aku. Berkali-kali sudah aku katakan yang aku belum bersedia untuk bersama dengan sesiapa pun. Kenapa mereka enggan memahami keadaan aku? Kenapa mereka harus membuat keputusan untuk aku? Sekarang, aku terperangkap! Aku tidak mengenali Ehsan, sehingga sekarang... [Teruskan bacaan]

Novel : One Day You’ll Be Mine 1

12 October 2010 
Kategori: Novel

12,867 bacaan 33 Ulasan

Oleh : Inawza prolog Air mataku berguguran, bersama pancuran air yang pada hari ini tidak dapat menenangkan fikiranku seperti selalunya. “Fitri!”suara ibu memanggilku daripada luar bilik air. “Just a sec.”aku menutup pancuran air, mengambil tuala dan keluar. Wajah risau ibu menyapa pandanganku. “Okay?”ibu bertanya. Pantas aku menggeleng. “Fitri tak boleh, ibu.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11