Novel : Pemegang Watak Cinta 1

7 October 2013 
Kategori: Novel

965 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Mai Femina Bab 1 Dari jauh lagi sudah kedengaran Tengku Danial Hakimi ketawa besar dalam ofisnya. “ Bagus Black bagus! Aku tahu kau sorang je yang layak buat kerja ni. Kau tak pernah hampakan aku Black. Habuannya, aku akan bayar kau berlipat kali ganda.” Pecah berderai lagi tawa Tengku Danial Hakimi. Lagaknya seperti J.W.W Birch yang baru sahaja berjaya menawan negeri Perak pada zaman penjajahan... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemegang Watak Cinta 14

11 April 2013 
Kategori: Novel

2,597 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Nurrul Shuada Bab 14 Wafa cuba melelapkan matanya yang masih segar. Kejap – kejap dia akan mencelikkan semula biji matanya. Kemudian, dia akan menoleh ke kiri ataupun kanan. Sah, aku tak boleh tidur! Dia mengerling jam dinding di biliknya. Seketika kemudian dia melepaskan keluhan berat. Dah pukul 12 setengah malam ni. Tidur lah wahai mataku, sayang. “ Kau tak boleh tidur ke Wafa?” Mardiana... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemegang Watak Cinta 13

5 April 2013 
Kategori: Novel

1,383 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nurrul Shuada Bab 13 Keesokan harinya, seluruh keluarga besar Allahyarham Tan Sri Tengku Mustapha gempar dengan berita yang baru diterima dari pihak polis pagi tadi. Puan Nafeesah sudah menitip berjuta kesyukuran kepada Ilahi apabila mendapat berita anak tunggalnya masih selamat. Puan Sri Tengku Sakinah yang sudah terlantar sakit beberapa hari yang lepas akibat kehilangan cucu kesayangannya... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemegang Watak Cinta 12

29 March 2013 
Kategori: Novel

1,397 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nurrul Shuada Bab 13 Keesokan harinya, seluruh keluarga besar Allahyarham Tan Sri Tengku Mustapha gempar dengan berita yang baru diterima dari pihak polis pagi tadi. Puan Nafeesah sudah menitip berjuta kesyukuran kepada Ilahi apabila mendapat berita anak tunggalnya masih selamat. Puan Sri Tengku Sakinah yang sudah terlantar sakit beberapa hari yang lepas akibat kehilangan cucu kesayangannya... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemegang Watak Cinta 11

21 March 2013 
Kategori: Novel

1,695 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nurrul Shuada Bab 11 Usai selesai membuat laporan polis, Wafa terus memandu keretanya menuju ke sekolah tempat dia mengajar. Boleh tahan lama jugak lah Wafa terpaksa menadah telinganya mendengar ceramah free dari pegawai polis yang mengambil laporannya tadi. Namun, dia akur semuanya salah dia tidak membuat laporan polis secepat mungkin. Nasib baik dia boleh ambil emergency leave pagi ni. Sempat... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemegang Watak Cinta 10

11 March 2013 
Kategori: Novel

1,122 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nurrul Shuada Bab 10 Sampai di perkarangan rumah, Wafa kelam – kabut keluar dari perut kereta menuju ke pintu rumahnya. Dia mencari – cari kunci rumah di dalam beg tangannya. Aduh, mana pulak aku letak kunci rumah ni? Kasihan Waiz tunggu lama nak bukak pintu. Haish time – time macam ni la pun kunci nak hilang. Wafa sempat lagi mengomel sendirian. Tiba – tiba Wafa terlihat beberapa batang... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemegang Watak Cinta 9

1 March 2013 
Kategori: Novel

1,657 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Nurrul Shuada Bab 9 Tengku Danial Hakimi melambaikan tangannya apabila ternampak Qistina yang sedang tercari – cari kelibatnya di dalam sebuah restoran mewah. Qistina melangkah dengan lenggok pinggangnya yang ramping ke arah pemuda yang sedang menunggunya itu. Dia yang hanya berskirt paras lutut dan berbaju kemeja merah terus mengambil tempat di hadapan Tengku Danial Hakimi. “ Ada apa you... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemegang Watak Cinta 8

19 February 2013 
Kategori: Novel

1,453 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nurrul Shuada Bab 8 Pagi itu, seperti biasa mesyuarat bulanan akan dijalankan untuk membentangkan kertas kerja masing – masing. Tengku Muaz selaku pengerusi MS Land Holdings tekun mendengar apa yang disampaikan oleh setiap ahli lembaga mesyuarat itu. Sesekali dia akan mencatat segala isi yang dirasakan penting buat keuntungan syarikat. Akhir sekali, sampai lah giliran Tengku Danial Hakimi... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemegang Watak Cinta 7

28 January 2013 
Kategori: Novel

1,554 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Nurrul Shuada Bab 7 Wafa resah menanti kehadiran teman baiknya, Mar yang sedang dalam perjalanan ke rumahnya. Dari tadi dia mundar – mandir di ruang tamu rumahnya sambil memegang telefon bimbit di tangan. Langsirnya yang belum digantung sempurna dibiarkan tergendala. Alamak, aku nak menipu apa lagi ni hah? Mar cuma tahu sepupu aku si Najwa gedik tu je. Kalau dia tanya lebih – lebih nanti... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemegang Watak Cinta 6

17 January 2013 
Kategori: Novel

1,761 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Nurrul Shuada Bab 6 Masuk hari ni, sudah tiga hari berita tentang kehilangan Tengku Aakif Nawfal masih lagi belum diterima dari pihak polis. Malam itu, seperti biasa keluarga besar Puan Sri Tengku Sakinah makan malam bersama – sama di ruang makan mewah di dalam rumah argam itu. Suasana menjadi sepi yang hanya kedengaran bunyi sudu dan pinggan makan yang sering berlaga. Sesekali Puan Sri Tengku... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemegang Watak Cinta 3,4,5

9 January 2013 
Kategori: Novel

2,257 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nurrul Shuada Bab 3 Suasana yang terlalu bising dengan alunan muzik yang melalaikan majoriti remaja melayu dan tempat yang hanya disinari dengan lampu warna – warni yang berkelipan tidak sedikitpun membataskan pandangan Tengku Danial Hakimi kepada seorang perempuan muda yang boleh tahan seksinya sedang meneguk lembut air coca cola di dalam gelas. Tengku Danial Hakimi mendekati gadis itu sambil... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemegang Watak Cinta 2

8 January 2013 
Kategori: Novel

1,846 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Nurrul Shuada Bab 2 Aakif!!! Tercungap – cungap Puan Nafeesah terbangun dari tidurnya tengah malam itu. Dia mengurut perlahan dadanya yang sedang berdegup kencang. Astaghfirullahalazim, apa yang aku mimpi ni? Puan Nafeesah beristighfar berkali – kali untuk menenangkan dirinya. Tengku Muaz menggosok – gosok perlahan matanya disebabkan terkejut mendengar jeritan isterinya itu. “ Kenapa... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemegang Watak Cinta 1

24 December 2012 
Kategori: Novel

3,697 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Nurrul Shuada Bab 1 Dari jauh lagi sudah kedengaran Tengku Danial Hakimi ketawa besar dalam ofisnya. “ Bagus Black bagus! Aku tahu kau sorang je yang layak buat kerja ni. Kau tak pernah hampakan aku Black. Habuannya, aku akan bayar kau berlipat kali ganda.” Pecah berderai lagi tawa Tengku Danial Hakimi. Lagaknya seperti J.W.W Birch yang baru sahaja berjaya menawan negeri Perak pada zaman... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11