Babak Terakhir

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

“Nama I Emrizal bin Mokhtar. Sofea, you masih ingat dekat I, kan?” -RIZAL “Mana boleh lupa, tempat jatuh lagikan dikenang. Ini pula pembuli durjana macam kau!”-SOFEA Hati SOFEA ANNISA bagai dilanda Garuda apabila ingatannya singgah kepada Rizal a.k.a Jai yang kuat membulinya ketika zaman kanak-kanak. Jai, ‘si monster’ yang pernah mengikat dirinya di pohon rambutan, menyumbat mulutnya dengan... [Teruskan bacaan]

Pelindung Cinta!

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

Hanya kerana sebuah amanah, Radwa terpaksa menjadi seorang pelindung. Bukan pelindung kepada seorang jutawan atau kaum kerabat, tetapi hanya pelindung kepada abang kawan baiknya, Raed Daniyal. Pertemuan pertama antara mereka mendebarkan Radwa, tapi tidak pada Raed. Dia benci! Benci dengan kehadiran gadis itu. Bukan benci kerana terasa diganggu tetapi benci kerana kehadiran gadis itu membuka kembali... [Teruskan bacaan]

Bermusim Badai Cinta

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

Sampai hati! Tergamak sungguh memperlakukannya sebegini. Mungkin sikap sambil lewa dan kurang prihatin dia menyebabkan teman lelaki sendiri curang. Semenjak itu, Arissa serik! Tak mahu bercinta lagi. Tapi… muncul pula seorang mamat ni, asyik menyakat dan mengacau hidupnya. Semakin lama, entah mengapa, kehadirannya mula membuatkan rasa geram dan sakit hati berubah menjadi sayang dan rindu… “Awak…... [Teruskan bacaan]

Nak Bercinta Dengan Saya Tak?

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

Aku akan setia menunggu… Meniti hari bersulamkan rindu… Hanya kerana kau ialah juita hatiku… “Alahai… Kami pula yang kena denda? Okeylah, tak kisah… Apa denda kami?” – EIZHAM “Sekarang abang berdua berpeluk di depan saya. Tadi bukan main suruh saya, kan? Apalagi, peluklah. Alah… Macam loving couple tu.” – JULIANA MAZ Senior dan junior. Peristiwa... [Teruskan bacaan]

Suami Ekspres

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

FARIS AR RAYYAN- Pensyarah muda yang dididik dengan dan tarbiah yang hebat. Dididik supaya menghargai, melindungi dan meraikan wanita disekelilingnya. Dia dilamar oleh sahabat abinya, Encik Nazri untuk menjadi suami kepada anak gadisnya sebelum lelaki itu berangkat ke Jepun. ADRIANA QISTINA – Seorang gadis yang positif dengan hidupnya sendiri. Daripada gadis biasa, dia bertukar menjadi gadis... [Teruskan bacaan]

Jerat Hati

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

“Boleh tak kita berkawan?” – Hafiza “Kita tak setanding. Malu aku nak kawan dengan budak kureng macam kau.” – Asyraf Zaman persekolahan. Kisah Asyraf si ketua kumpulan bajet Westlife. Pengawas popular berdarah campuran Turki dan paling cemerlang akademiknya, disayangi para guru. Maklumlah, anak Tan Sri. Manakan setaraf dengan Hafiza. Tapi tak berhakkah dia untuk berkawan dengan... [Teruskan bacaan]

Rindu Kamu Mr. Darcy

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

Mungkin untuk mengenal cinta perlukan rindu… Kisah antara Faris dan Hayfa. Faris seorang lelaki yang sangat mementingkan maruahnya dan Hayfa pula seorang perempuan yang sangat prejudis. Perkenalan bermula dengan penuh rasa kebencian. Mereka saling berharap tidak akan bertemu dengan salah seorang daripada mereka dalam dunia ini. “Awak memang kaki skodeng, ya? Awak ikut saya sampai ke sini, ya?... [Teruskan bacaan]

Calon Isteri Jutawan

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

Mereka manja, cantik, seksi dan menawan. Ya! Merekalah calon-calon isteri jutawan. Pencarian isteri untuk si jutawan bermula. Siapakah si bertuah yang dapat menyandang gelaran isteri si jutawan, IZZAD DANIEL? Wanita yang terpilih bakal mewarisi empayar perniagaannya yang bernilai jutaan ringgit. Dia NURUL IZYANIE. Hanya gadis biasa yang memerlukan wang. Namun dia juga ingin mencuba nasib. Temu duga... [Teruskan bacaan]

Be My Wife!

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

HUBUNGAN baik yang terjalin di antara Elman dan Hannah sejak dari kecil retak dek satu insiden. Walaupun bukan salah Hannah, namun gadis itu tetap bersalah pada pandangan mata Elman hinggakan lelaki itu membencinya sehingga mereka melonjak dewasa. Perasaan SAYANG itu bukan susah untuk menjadi BENCI… Kerana harta, Elman akur dengan permintaan ibu bapanya asalkan harta keluarganya tidak jatuh ke... [Teruskan bacaan]

Takdir Buat Q

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

“Ar janji. Ar akan sentiasa setia kepada Q. Ar akan tunggu Q. Ar harap Q pun sanggup tunggu Ar walau apapun terjadi. Q tetap dalam hati Ar…” Takdir Quraisyah… Akhirnya Hadzhar pergi dan menghilang. Sedangkan Hadzhar telah menjadi sebahagian daripada dirinya. Begitu besar cinta yang tersimpan buat Hadzhar, begitu berat sengsara yang dipikul sejak Hadzhar menghilang. Semua keindahan telah... [Teruskan bacaan]

Suamiku Pemalu

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

SAHIRUL HAKIMI- Dia sememangnya lelaki pemalu! Peristiwa lampau membuatkan dia malu berhadapan dengan perempuan. Nampak sahaja perempuan, dia akan tertunduk hingga merah pipinya. Namun, hatinya ada pada Farisha Alya. Kebahagiaan mula menyinar pada saat pinangannya diterima. “Kenapa awak terima saya, ya?” “Sebab awak pemalu!” FARISHA ALYA- Pinangan Irul diterima ikhlas. Dia nekad membina gerbang... [Teruskan bacaan]

Sungguh! Aku Gilakan Kau

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

CINTA? Bagi Adrianna cinta tak membawa apa-apa makna. Sikit pun dia tak pernah ada hati nak bercinta. Hubungan dengan mana-mana lelaki tak pernah kekal lama. Bagi Adrianna, cukup hanya ada Danial sebagai kawan baiknya. Danial yang senantiasa ada setiap masa untuknya, Danial yang cool, suka mengusik, dan juga perasan kacak! “Danial! Nasib baik awak ni…” – Adrianna “Handsome? Terima... [Teruskan bacaan]

I’m Mrs. Kertu

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

Biar jasad saling menjauh, biar bibir bicara angkuh, namun dalam hatiku kuat kau berpaut.Telah terukir citra kau dan aku, di lohmahfuz yang agung. Ainul Mardhiah – Keindahan zaman remajanya telah diragut, kehidupannya telah musnah gara-gara malam durjana. Dia hilang segala-galanya termasuk nilai sebuah kesucian. Takdir telah mengikat jodohnya dengan Adam Yusuf. Egonya tidak dapat menerima cinta seorang... [Teruskan bacaan]

Kau Yang Pertama dan Terakhir

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

Dia lelaki yang pertama dan terakhir yang aku cintai… Biarlah dia menjadi lelaki yang pertama dan terakhir yang melukai hati aku… “HEI betina! Berambus kau dari rumah aku ni. Keluar kau! Aku tak nak tengok muka kau lagi. Betina sial!!!” Bermula dari peristiwa malang itu, Maimun membawa diri bersama anaknya, Zairin Elina yang ketika itu berusia setahun. Nasib malang berakhir apabila dia... [Teruskan bacaan]

Kurnia Untukku

30 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

HADFINA HAIFA dan Zain berkahwin atas dasar suka sama suka. Angkara prasangka dan sikap panas baran Zain, Fina diceraikan dengan talak tiga tanpa rela. Saat hatinya sudah dapat menerima hakikat perpisahan, Zain mendesak agar Fina disatukan dengan calon suami sementara yang dipilih olehnya demi kembali bersatu. Akibat keliru, Fina membawa diri dengan bercuti ke Hatyai. YUSUF THAQIF CURNIA. Saat pertama... [Teruskan bacaan]

Cinta Sedingin Mint

30 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

“Saya tak tahulah apa masalah awak dengan saya. Yang penting, saya tahu awak sombong. Dan sebab itu, saya rasa saya tak perlu nak minta maaf kepada perempuan sombong macam awak. Fair enough!”- Halifie Pertemuan pertama di antara Cartaz Amani dan Halifie mencetuskan perasaan benci dalam hati mereka. Namun, jodoh mereka begitu kuat. Bermula dengan hidup berjiran sehinggalah menjadi hubungan kekeluargaan.... [Teruskan bacaan]

Amar Farish

30 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

124 bacaan Catat Ulasan

AMAR FARISH, anak angkat Dato’ Sharif dan Datin Aliah yang ditatang bagai minyak yang penuh. Rupa parasnya yang sempurna menjadikannya kegilaan para gadis. Dan dia bangga apabila semua gadis berada di bawah telunjuknya hinggalah dia bertemu dengan seorang gadis kampung bernama Zahra. “Woi rumpai laut, apa pegang-pegang ni? Aku terajang kang!” “Apa kau panggil aku tadi? Rumpai laut?” “Memang... [Teruskan bacaan]

Pelakon Cinta & Mr. G

30 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

71 bacaan Catat Ulasan

Mr. G singkatan untuk apa? Bukanlah mr. gemuk atau mr. gila, tapi sudah tentulah mr. G yang dimaksudkan ialah mr… Dengan ganjaran RM2 juta yang menanti, Tengku Marylin Myacella yang terkenal dengan sikap gediknya telah memenuhi permintaan sahabatnya untuk memastikan seorang pemuda yang dipercayai mr. G berubah menjadi lelaki normal. Tapi, dia sendiri berasa resah dan gelisah! “You ingat, you... [Teruskan bacaan]

Bila Nak Saksi

30 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

43 bacaan Catat Ulasan

YUSUFF, seorang lelaki yang tiba-tiba muncul dalam hidupnya sebaik saja abah dan mama memberikan kebebasan kepada dirinya. Pertemuan pertama dan seterusnya itu sangat menyakitkan hati Jelita. Tanpa dia sedar, sebenarnya semua pertemuan itu sudah dirancang dengan rapi. “Jatuh awak boleh diangkat. Jatuh hati, siapa nak bertanggungjawab?” – Usop “Ikut hatilah nak jatuh kat mana pun, janji... [Teruskan bacaan]

Kami Dah Kahwinlah!

30 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

393 bacaan Catat Ulasan

“Jaga adik sepupu ni, macam jaga adik sendiri. Tak boleh terlebih, tak boleh terkurang. Pegang adat keluarga kita. Adat turun-temurun kita…” – Nenek Saripah Siapa kata berkahwin tak perlu restu, tak perlu persetujuan keluarga? Raqib Aryan dan Sara Cempaka, dua orang sepupu yang saling jatuh cinta. Padahal pada zaman kanak-kanak, mereka langsung tidak bertegur sapa dan hanya jeling-menjeling.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212