Novel : Perlu Kamu 29

1 January 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 60 In tidak bekerja pada hari itu. Sengaja dia mengambil cuti. In malas mahu berhadapan dengan Iqram. Bagi In terlalu banyak rahsia yang disembunyikan oleh Iqram. Mengenai Qistina, Qhairul dan kini Taufiq. Kesemua mereka adalah keluarga Iqram. In sendiri tidak menyedari hubungan Iqram dan Taufiq. In berada di Butik Indah, milik ibunya. “Eh, kakak tak kerja ke... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 28

25 December 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 58 Jam menunjukkan pukul 1 tengahari. Staf di pejabat sudah pun keluar untuk makan tengahari. Tinggal Iqram dan In masih lagi berada di pejabat Iqram. Mereka sedang membincangkan mengenai mesyuarat tapak sebentar tadi. “Awak tak nak makan ke? Dah pukul 1 ni,” tanya Iqram setelah dia melihat jam tangannya. “Kenapa? Nak belanja?” “Daripada... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 27

17 December 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 56 Iqram melewati pejabat In pagi itu. Kelihatan sejambak bunga ros berada di atas meja In. In belum tiba ke pejabat ketika itu. Iqram masuk, ingin mengetahui siapa pengirimnya namun Iqram dapat mengagak siapa orangnya. Iqram memusing-musingkan jambangan muka itu, mencari kad ataupun kertas tetapi tiada. Iqram keluar, ingin bertanya kepada Ana. “Ana, siapa hantar... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 26

11 December 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini 55 In keluar dari kamarnya selepas solat Isyak. In memerhatikan sekeliling. Suasana rumah sunyi. Kebiasaannya ketika itu Iqram akan berada di meja makan untuk menyiapkan kerja berbaki di pejabat. Jika tidak, Iqram akan menonton televisyen. “Awak,” Tiada balasan. “Awak,” Sekali lagi, suasana sepi. “Iqram, awak kat mana?” panggil In. In... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 25

6 December 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 53 Iqram membentang pelan projek gerai di Taman Indah. Iqram dan In sedang berbincang mengenai projek tersebut. “Kenapa kerja electrical ni lambat siap?” tanya Iqram apabila meneliti laporan yang disiapkan In. “Kontraktor ada masalah sikit. Diorang ada masalah dengan pembekal diorang. Jadi kita terpaksa consider lah. Lagipun diorang dapat cover balik.... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 24

26 November 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 51 Pandangan Iqram fokus ke jalan raya. Hatinya bernyanyi kerana tidak sabar untuk pulang ke rumah. Kalau diikutkan hati, mahu sahaja Iqram memeluk In setelah sampai ke rumah nanti. Terbayang-bayang wajah In tersenyum malu ke arahnya. “Nanti singgah rumah papa dulu,” “Kenapa pula pa?” “Singgah jelah. Iqram dah lama tak balik sana kan?” “Tapi... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 23

20 November 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 49 In memulas tombol pintu masuk rumah itu. In memandang sekelilig. Niatnya mahu mengemas pakaian, dia mahu pergi ke rumahnya. Terasa rindu terhadap ibunya. Penat kerja di pejabat masih lagi terasa. Rumah itu terasa sunyi tanpa Iqram. In memandang ke dapur. Peristiwa semalam menggamit fikirannya. Pandangannya beralih ke balkoni. Di tempat itulah, In memeluk Iqram.... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 22

13 November 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 47 In memandu keretanya, menuju ke Berjaya Holdings. Kereta yang baru sahaja dibeli minggu lepas. Setelah hampir empat bulan dia bekerja, inilah hasilnya. Terdapat sebab lain yang dia membeli kereta itu. Sebab utamanya ialah, dia tidak mahu Iqram menghantarnya pergi dan balik kerja. Dengan adanya kereta, Iqram tidak lagi mempunyai alasan untuk menghantarnya. Pandangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 21

5 November 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 45 Iqram tersenyum sendiri di hadapan cermin. Pagi itu dirasakan begitu indah daripada pagi-pagi yang lain. Hubungannya dengan In menunjukkan perubahan semenjak Iqram memutuskan yang mereka hanya berkawan. Iqram mengetatkan tali lehernya yang berwarna putih. Kemeja hitam berjalur putih itu dikenakan bersama tali leher itu. Iqram memperkemaskan rambutnya. In pula sedang... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 20

30 October 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 43 Iqram mengemaskan tali lehernya yang berwarna merah hati itu. Tali leher itu dikenakan dengan kemeja berwarna ungu. Dia pasti In belum keluar dari biliknya kerana tidak kedengaran bunyi pintu dibuka. Kejadian petang semalam sedikit banyak meberikan dia harapan. Dia merasakan takdir menyebelahinya. Iqram tersenyum sendiri pagi itu. Dia melangkah keluar dari biliknya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 19

22 October 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 41 Iqram sedang baring di atas sofa. Dia baru sahaja balik dari makan malam. Dia berasa bosan berada di rumahnya. Dia mengambil keputusan untuk pergi ke rumah sewanya. Tidak kelihatan kereta milik Bad. Hanya kereta milik Iqbal di perkarangan rumah. Iqram mengagak Iqbal berada di rumah tetapi tekaannya meleset. Iqram pasti Iqbal dan Bad pergi ke gerai makan. Fikirannya... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 18

16 October 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 39 Iqram sedang menonton Buletin Utama. Iqram menonton sambil menyandarkan tubuhnya ke sofa. Badannya terasa letih, penat kerana seharian berada di tapak pembinaan. Dia meneguk air sejuk di hadapannya. In keluar dari bilik. Iqram menoleh. “Awak nak tengok tv ke? Boleh temankan saya,” ajak Iqram. In tidak menjawab pertanyaan Iqram. “Kenapa In?”... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 17

9 October 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 37 Iqram meletakkan keretanya di tempat letak kereta kondominium itu. Kondominium Sri Orkid itu mempunyai sepuluh tingkat. Rumah mereka berada di tingkat enam. In keluar dari kereta lalu mengamil beg pakaian yang terletak di bonet belakang. Terdapat dua buah beg milik In kesemuanya. “Biar saya bawa kan,” “Tak payah, biar saya bawa sendiri,” “Kan... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 16

30 September 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 35 In telah sampai awal di pejabat. Dia sedang meneliti kertas bersaiz A3 itu. Di kertas itu terdapat lukisan yang telah siap direkabentuk dengan bentuk yang baru daripada yang asal. Lukisan itu ialah pelan bahagian bumbung projek gerai di Taman Indah. Pagi-pagi lagi dia melihat fail semalam yang dia serahkan kepada Nadia berada di atas meja beserta nota kecil melekat... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 15

16 September 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 32 In memerhatikan pemandangan di luar kereta. Baginya, pemandangan di bahagian kirinya cukup indah berbanding di sebelah kanannya. Hampir seminggu In bekerja setelah peristiwa malam itu. Mereka baru sahaja selesai menghadiri mesyuarat tapak bagi projek pembinaan gerai di Taman Indah. Projek itu berjalan dengan agak lancar meskipun cuaca kini tidak menentu. Mesyuarat... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 14

4 September 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 30 In memasuki ke pejabat Taufiq. Baru sahaja tadi Nadia menyampaikan pesan daripada Sarah. Sarah memberitahu Nadia yang Taufiq hendak berjumpa dengan In. “Encik Taufiq nak jumpa saya?” “Yes In, come in,” In masuk lalu duduk di hadapan Taufiq. “Ada apa-apa yang boleh saya bantu ke Encik Taufiq?” Taufiq tersenyum. “In sihat?” “Sihat... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 13

27 August 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 28 In membuka pintu peti sejuk, mencari air untuk membasahi tekak. Sudah seminggu dia tidak ke pejabat. Hatinya masih lagi berbelah bagi sama ada dia masih mahu bekerja di Berjaya Holdings atau tidak. Dia tidak mahu kecewakan Taufiq. Dia juga tidak mahu bertentang mata dengan Iqram. Kejadian tempoh hari sudah cukup menyeksa In. “Kakak,” panggil Indah. In... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 12

19 August 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 26 Iqram meletakkan keretanya di luar pagar rumah Insyirah. Dia melihat jam tangannya menunjukkan pukul 11 pagi. Setengah jam yang lalu, dia baru sahaja menelefon Berjaya Holdings. Iqram memberitahu Nadia yang dia mengambil cuti pada hari itu. “Nadia, saya ambil leave hari ini,” “Baik Encik Iqram. Berapa hari Encik Iqram cuti?” “Mungkin... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 11

12 August 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 24 Matahari mula memancarkan sinarnya. Baju tshirt berwarna biru gelap tersarung di tubuh In. In memegang telefon bimbitnya. Terdapat lebih daripada lima mesej dan tiga panggilan tidak dijawab. Semuanya daripada Iqram. Tanpa membaca satu mesej pun, In memadamkan semuanya. Mahu sahaja dia memadamkan Iqram dalam hidupnya jika hidup ini semudah telefon bimbit itu, hanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Perlu Kamu 10

5 August 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Nia Qurratun’aini BAB 22 Masa terus bergerak. Pergi meninggalkan kita tanpa kita ketahui. Masa juga bagaikan angin. Berlalu pergi tanpa kita sedari. Iqram melangkah ke bangunan Berjaya Holdings. Pagi tadi dia tidak dapat melelapkan matanya. Mahu sahaja dia memejamkan mata tetapi peristiwa semalam mengganggunya. Semalam dia masih lagi berstatus bujang, hari ini dia bergelar suami orang.... [Teruskan bacaan]