Novel : Qaseh nuralia imani 25

11 June 2011 
Kategori: Novel

10,729 bacaan 21 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 25 “Ding dong..”serentak Nuralia dan Kak Imah menoleh kearah pintu utama. Hidangan makan tengahhari sudah siap dihidangkan diatas meja. “Mesti Ummi dengan Walid, Nur kedepan kejap Kak..” Nuralia sempat member senyuman kepada Kak Imah sebelum dia mengatur langkah keruang hadapan. Pintu utama dikuak perlahan. Zarul merenung tetamu... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 24

4 June 2011 
Kategori: Novel

8,502 bacaan 18 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 24 Suasana yang agak bingit telah mengganggu lenanya. Perlahan-lahan Syed Iskandar membuka matanya. Ruang kamar masih kelam. Matanya kembali dipejamkan. ‘Mimpi apa pula ni..’ Tubuhnya digerakkan dengan mata yang masih terpejam. Tangannya didepakan luas. ‘Eh?’ kenapa katil ni kosong? Matanya dipaksa juga untuk celik. Pandangannya ditala kesegenap... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 23

28 May 2011 
Kategori: Novel

8,467 bacaan 18 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 23 Nuralia sedang membantu Kak Imah mengemas didapur manakala Syed Iskandar dan Zarul sudah ke ruangan hadapan. Zarul sudah mampu mengukir senyum setelah berborak lama dengan mommy dan babahnya ditelefon tadi. Jam kini hampir menunjukkan jam 10.15 malam. Agak lewat mereka semua menjamah hidangan makan malam tadi gara-gara menunggu Zarul. Kasihan juga pada budak sekecil... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 21, 22

21 May 2011 
Kategori: Novel

8,630 bacaan 18 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 21 Jam gergasi di ruangan tengah yang memisahkan ruang tamu utama dengan ruangan dapur dikerling sesaat. Sudah hampir jam 6.30 petang. Sejak tengahhari tadi, bayang Syed Iskandar langsung tidak kelihatan. Pelik.. “Akak, akak ada nampak Syed Iskandar? Dia keluar ke?” soal Nuralia sambil menutup api dapur. Lauk yang diminta si kecil, Zarul Affendi sudah... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 19, 20

13 May 2011 
Kategori: Novel

7,726 bacaan 28 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 19 Nuralia masih menala pandangannya pada wajah tetamu-tetamunya. “Er..masuklah dulu Kak Asma..” Nuralia tersenyum kearah wanita yang anggun bertudung litup yang berdiri disebelahnya. “Tak pelah Nur. Sebenarnya..er..” Wanita yang dipanggil Asma tadi memandang lelaki disebelahnya. “Ada apa-apa ke ni Kak?” Nuralia... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 18

6 May 2011 
Kategori: Novel

6,728 bacaan 13 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 18 “Air mata lelaki amat mahal..jadi, janganlah bazirkan ia. Apa kata awak simpan ianya untuk sesuatu yang gembira?” ringan saja tangan Nuralia mengesat sisa air mata di wajah Syed Iskandar. Apa kau buat ni Nur..Don’t go over boundary Nur..Things will getting worse if you do so..hatinya mengeluh perlahan sebaik menyedari keterlanjuran tingkahnya. Terlajak... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 17

22 April 2011 
Kategori: Novel

6,004 bacaan 15 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 17 Suasana di ruangan pejabat itu sepi. Hanya bunyi papan kekunci computer riba milik Syed Iskandar yang kedengaran. Naudir juga masih menumpukan perhatiannya pada skrin computer ribanya. Ruangan mesyuarat utama itu masih sepi tanpa bicara. Jam didinding sudah menunjukkan jam 11.45 malam. Lagi 15 minit menghampiri waktu 12.00 tengah malam. Dan mereka masih menghadap proposal... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 15, 16

15 April 2011 
Kategori: Novel

6,351 bacaan 12 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 15 Suasana klinik agak sibuk ketika itu. Setelah mendaftarkan nama Syed Iskandar di kaunter, Nuralia kembali mendapatkan Syed Iskandar. Lelaki itu masih dalam posisinya. Duduk sambil menyandarkan kepalanya ke dinding klinik. Syed Iskandar diam membatu. Kedua belah tangannya dimasukkan kedalam saku sweaternya. Pandangannya tetap ditala kehadapan. Kosong. “Fiq!... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 14

25 February 2011 
Kategori: Novel

5,855 bacaan 14 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 14 Nuralia melangkah ke ruang dapur. Dilihatnya sarapan yang telah disediakannya diatas meja makan masih tidak berusik. Jam besar didinding dikerling sesaat. Lagi 15 minit menghampiri jam 9 pagi. “Sarapan di office agaknya..” bisik Nuralia perlahan. Cuba menyedapkan hatinya. Risau juga bila mengenangkan kelakuan dingin Syed Iskandar semalam. Nuralia... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 13

3 February 2011 
Kategori: Novel

6,294 bacaan 23 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 13 Malam itu damai sekali. Setelah menyudahkan kerja-kerjanya, Nuralia mengisi masa yang ada dengan mengambil angin diluar sebentar sebelum melelapkan mata. Pintu sorong di ruang tamu ditolak perlahan. Langkahnya diatur ke taman mini bersebelahan kolam renang, dengan menyelusuri lorong pejalan kaki yang bersambung dengan anjung ruang tamu. Pandangnya dihalakan kearah dada langit.... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 12

26 January 2011 
Kategori: Novel

6,012 bacaan 17 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 12 Banglo dua tingkat itu terasa begitu sepi. Penghuninya kini hanya tinggal dua orang sahaja kerana Kak Imah telah memohon cuti selama seminggu kerana ibunya sedang sakit dikampung. Tiada sesiapa lagi yang dapat diharapkan untuk menjaga ibunya. Dengan hati yang berat, terpaksa juga Kak Imah mengambil cuti. Sungguh! Begitu berat rasa hatinya ketika melangkah keluar dari banglo... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 11

20 January 2011 
Kategori: Novel

5,181 bacaan 20 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 11 Syed Iskandar berjalan beriringan dengan Bella ke ruang makan. Ruangan tersebut terhias indah. “Please have a seat my lovely queen of heart.” Syed Iskandar menarikkan kerusi untuk Bella sambil mempersilakannya duduk. “Thanks.” Bella mengukir senyum mendengar Syed Iskandar memanggilnya dengan panggilan itu. “Nampak best je menu dinner malam ni?” Bella... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 9, 10

12 January 2011 
Kategori: Novel

5,361 bacaan 12 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 9 Syed Iskandar mengatur langkah kedalam rumah yang dihadiahkan walid dan umminya. “Kak Imah?!”Laung Syed Iskandar dari ruang tamu. Nuralia hanya menuruti langkah Syed Iskandar. Terkejar-kejar wanita yang di gelar Kak Imah itu ke ruang tamu. “saya Encik Iskandar..”wanita itu mengelap tangannya yang basah pada apronnya. Sudah berbelas tahun Kak Imah bekerja... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 8

6 January 2011 
Kategori: Novel

4,522 bacaan 11 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 8 Syed Iskandar melabuhkan duduk diatas tilam empuknya. Sut pejabatnya di letakkan ke tepi. Tanpa sengaja, pandangannya jatuh pada tubuh yang sedang berbaring diatas sofa berhadapan dengan peti televisyen tidak jauh dari tempat dia duduk. Fikirannya melayang pada peristiwa pagi tadi. Perbualan dia dan Bella. “Bie, kenapa you tak minta dengan walid you untuk stay kat kondo... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 7

30 December 2010 
Kategori: Novel

4,459 bacaan 4 Ulasan

Oleh : arin arida 7 Genap seminggu Nuralia Imani menjadi sebahagian keluarga Al-Iqrami. Ternyata dia amat di senangi semua orang. Dari pembantu rumah, pengurus lanskap, pemandu, sehinggalah kedua orang mentuanya, Tan sri Syed Izzudin dan juga Puan sri Zarina. Ya,semua orang amat baik terhadapnya, melainkan… “Bik Seri! Mana baju kerja? saya dah siapkan ke belum?!”laung Syed Iskandar... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 6

22 December 2010 
Kategori: Novel

4,788 bacaan 3 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 6 “S yed Iskandar Zulkarnain Bin Syed Izzudin al-Iqrami, aku nikahkan dikau dengan Nur Alia Imani Binti Mohamad Luqman dengan maskahwinnya RM100 ringgit, Tunai.” Ucap lelaki bersongkok hitam serta berbaju melayu ungu itu kepada Iskandar yang segak berbaju melayu putih gading lengkap bersamping songket ungu muda. “Aku terima nikah Nur Alia Imani Binti Mohamad... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 5

15 December 2010 
Kategori: Novel

3,775 bacaan 3 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 5 L ama Nur Alia Imani berteleku diatas tikar sembahyangnya. Tanpa disedari mutiara jernih itu berjuaraian dipipi gebunya. Air matanya pantas di seka dari terus membasahi pipinya. Kedua belah tapak tangannya dibawa menyapu keseluruhan wajahnya setelai usai memanjatkan doa kepada Yang Maha Pencipta. Sejadah serta telekungnya di sangkutkan ke penyidai khas yang diperbuat daripada... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 4

8 December 2010 
Kategori: Novel

3,810 bacaan 4 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 4 P uan sri zarina melangkah perlahan kearah suaminya yang sedang duduk menyandar di kepala katil sambil membaca buku. “Abang, siang tadi saya ada jenguk Kak Idah kat rumah Tautan Kasih tu. Yalahkan..saja nak kenal Nur dengan lebih dekat lagi.” Puan sri Zarinasambil mengambil tempat di sebelah Tan sri Syed Izzudin. Tan sri Syed Izzudin meletakkan buku... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 3

1 December 2010 
Kategori: Novel

4,049 bacaan 3 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 3 T an sri Syed Izzudin serta Puan sri Zarina memasuki pejabat urusan rumah perlindungan warga emas Tautan Kasih. Seorang wanita lingkungan usia akhir 50-an menyambut kedatangan mereka dengan sebuah senyuman dibibirnya. “Assalamualaikum..”Tan sri Syed Izzudin turut mengukir senyuman. “Kak Idah apa khabar?” “Sihat..?”Puan sri Zarina memeluk kakak... [Teruskan bacaan]

Novel : Qaseh nuralia imani 2

23 November 2010 
Kategori: Novel

4,043 bacaan 2 Ulasan

Oleh : arin arida Bab 2 Suasana di ruang makan utama sunyi seperti selalu. Puan Sri Zarina sedang mengatur hidangan sarapan di meja makan utama sambil dibantu oleh dua orang pembantu dapur. Seketika kemudian Tan Sri Syed Izzudin turun lengkap beserta sut pejabatnya. “Sarapan dulu bang..” ucap Puan Sri Zarina sambil mengukir senyum. “Anak bujang kesayangan awak tu mana? Dia ingat... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212