Novel : Titik Cinta Terakhir 19

18 July 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 19 “APA lagi yang abang sorokkan daripada Shila selama ni? Apa lagi yang Shila tak tahu? Lebih baik abang berterus-terang saja sekarang.” Soal Nurshila dengan nada sedih. Perasaan sebaknya cuba ditahankan. Rupanya selama ini perempuan yang berjaya mencuri hati Idzmir adalah setiausaha kepada suaminya itu sendiri. “Tapi semua tu dah tak penting. Abang... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Dah kahwin! 2

16 July 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH AKU menanti penuh debar. Berdiri sebaris bersama pekerja-pekerja yang lain membuatkan aku berasa seperti menunggu Yang Di Pertuan Agong pulak. Dalam pada menunggu ini, sempat aku membelek kebaya yang tersarung di tubuh ini. Manalah tahu kalau-kalau ada yang terkoyak. Okey, lulus! Tak ada yang koyak. Tu dia. Sudah sampai. Tinggi orangnya. Macam pokok kelapa.... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 18

11 July 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 18 NURSHILA pantas membuka mata setelah hidungnya terbau sesuatu yang hangit dan bau itu datangnya dari arah dapur. Dalam keadaan kepalanya yang masih lagi pening, dia cuba gagahkan diri untuk berjalan menuju ke arah bau hangit itu dan alangkah terkejutnya dia apabila mendapati ruangan dapur itu sudah dipenuhi dengan asap. Telinganya juga menangkap bunyi suara orang... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Dah kahwin! 1

8 July 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH “LILY okey ke tidak ni? Kak Ja tengok Lily masih lagi bersedih. Apa, Lily masih teringatkan arwah Idham ke?” Soalan yang sudah biasa aku dengar kini meniti pula dari bibir Kak Ja, rakan sekerjaku di resort ini. Aku tidak mampu lagi untuk memberikan jawapan kepada persoalan yang serupa. Hampir setiap masa aku diterjah dengan soalan ini. Telingaku juga... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 17

8 July 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 17 PADA pagi itu Aiza datang bekerja seperti biasa. Satu malam dia berfikir dan merencanakan sesuatu. Dia akan melakukan sedaya upaya untuk mendapatkan Idzmir kembali. Dia tahu lelaki itu masih menyayanginya dan dia juga yakin bahawa keputusan yang dibuat Idzmir bukanlah berdasarkan kehendak lelaki itu sendiri tetapi kerana ikutkan kehendak Nurshila. Idzmir mula melangkah... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 16

28 June 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH DATO’ WAN CHIK pulang ke rumah dalam keadaan tergesa-gesa. Kelibat Wadi Ridhuan dicari di serata bahagian rumah dan akhirnya Wadi Ridhuan di jumpai sedang berenang di kolam. “Bila ayah balik?” soalnya hairan sebaik sahaja si ayah memanggil. Segera dia melompat keluar dari kolam itu. “Baru sekejap tadi ayah sampai. Wadi, ayah mahu kamu sambung kerja-kerja... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 15

21 June 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 15 “JOM balik rumah kita?” Pujuk Idzmir. Dia masih kejap memeluk tubuh Nurshila dari belakang sementara tangan Nurshila pula sibuk menyisir rambut. “Shila nak tinggal kat kampung untuk seminggu lagi.” Putus Nurshila sambil meletakkan sikat diatas meja lalu dia berpusing menghadap ke arah Idzmir. “Cuti abang dah nak habis. Shila kenalah ikut... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 14

14 June 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 14 PERSIS pengantin baru, Idzmir dan Nurshila hanya terperap sahaja didalam bilik. Berbual dan berbincang tentang rumahtangga mereka yang hampir-hampir sahaja roboh dek penangan orang ketiga. Puteri Felisha seolah-olah memahami. Dia ingin berlalu ke bilik datuk dan neneknya sambil membawa ‘Mak Timah’. Suhaidi perasan akan keadaan itu lalu dia memanggil nama... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 13

6 June 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 13 AIZA sudah tidak boleh tinggal diam. Fikirannya runsing tatkala memikirkan Idzmir yang tidak masuk ke pejabat hari ini. Beberapa panggilan telah pun dibuat kepada buah hatinya itu tetapi nampaknya langsung tiada tindakbalas. Berpuluh-puluh SMS juga sudah dikirimkannya tetapi masih juga tiada balasan. Lantas dia terfikirkan sesuatu. Pasti Nurshila sudah menjumpai skarf... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 12

29 May 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 12 IDZMIR tidak ke pejabat pada hari ini. Fikirannya runsing apabila mengingatkan kejadian semalam. Satu malam dia tidak dapat melelapkan mata. Didalam benaknya hanya teringatkan Nurshila dan Puteri Felisha. Walaupun hanya satu malam sahaja Nurshila tiada dirumah, dia sudah tidak tahan menanggung rindu terhadap isterinya itu. Lebih-lebih lagi pada anak perempuannya. Idzmir... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 11

16 May 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 11 NURSHILA segera mempercepatkan langkah menuruni anak-anak tangga sementara tangannya pula sibuk memimpin tangan Puteri Felisha manakala sebelah tangan lagi dia membawa sebuah beg besar yang berisi pakaian. Idzmir yang memandang dari bawah terkejut dengan suasana itu. Apakah Nurshila mahu meninggalkannya? Terdetik soalan itu dihati kecil Idzmir lantas sepasang kakinya... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 10

18 April 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 10 PAGI itu seperti biasa Aiza menunggu kedatangan Idzmir untuk menjemputnya pergi ke tempat kerja. Pertemuan malam tadi betul-betul menggembirakannya. Manakan tidak, satu malam lelaki kesayangannya itu menghabiskan waktu bersamanya. Setelah hampir lima minit menunggu, kereta Idzmir mula kelihatan. Aiza melebarkan senyuman. Penampilannya agak manis pada hari ini. Hampir... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 9

10 April 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 9 IDZMIR mengetuk pintu bertalu-talu tetapi Aiza masih belum munculkan diri. Agak sudah lama juga Idzmir berdiri diluar menanti pintu apartment dibuka tetapi dia hampa dan mula berasa pelik. Mustahil pula Aiza tidak ada. Idzmir mengeluh perlahan sambil mengeluarkan Iphone dan terus mendail nombor Iphone milik Aiza. Namun hanya sia-sia. Aiza juga tidak menjawab panggilannya... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 8

4 April 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 8 SEPERTI yang telah dirancangkan, akhirnya Idzmir dapat juga memenuhi permintaan anaknya. Puteri Felisha sudah bersiap dari awal dan hatinya pula berbunga-bunga kerana pada hari ini dapat juga dia memenuhi keinginannya untuk memiliki Barbie doll keluaran terbaru itu. Mulutnya tidak henti-henti bercakap seorang diri didalam kereta sambil Idzmir sibuk memandu dihadapan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 7

27 March 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 7 AKHIRNYA mereka telah menjumpai sebuah apartment untuk disewa. Setelah selesai berurusan dengan pemilik apartment tersebut, Aiza dengan tidak segan silu terus memeluk Idzmir. Betapa gembiranya dia apabila kemahuannya dengan segera dituruti lelaki itu. Idzmir sedikit berasa resah dengan keadaan ini. Manakan tidak, sudah tentu perbelanjaannya semakin bertambah apabila... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 6

20 March 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 6 PAGI-PAGI lagi Idzmir sudah mula bersiap untuk ke pejabat. Nurshila yang melihatnya berasa hairan kenapa begitu awal sekali suaminya mahu ke pejabat tanpa sempat bersarapan terlebih dahulu. “Abang tak sarapan dulu ke?” Soal Nurshila sambil mengerutkan dahi. Belum pernah lagi suaminya itu tidak bersarapan dirumah. Idzmir tersenyum sambil merapati Nurshila... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 5

8 March 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 5 SEBAIK sahaja Wadi Ridhuan tiada di rumah kerana keluar bekerja, Datin Wasilah segera mendapatkan Farha yang ketika itu sedang sibuk di dapur kerana membantu Mak Hendon. Perasaannya bercampur baur. Pelik, marah, ingin tahu dan berbagai perasaan negatif lagi yang hadir bersarang dalam diri. Mahu diusirnya jauh-jauh tetapi perasaan yang bercampur-campur itu semakin membuak-buak... [Teruskan bacaan]

Novel : Mencipta Bahagia Dalam Rahsia 6

28 February 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 6 USAI sahaja kerja-kerja di dalam siap, Farha menuju ke halaman villa untuk menghirup udara segar. Villa mewah diperbuat daripada kayu-kayu bermutu tinggi yang terletak di atas bukit itu benar-benar memberikan pemandangan yang menarik di bawah sana. Sebetulnya, citarasa Dato’ Wan Chik sangat berbeza. Kalau di perhatikan banglo-banglo dan villa-villa mewah yang di... [Teruskan bacaan]

Novel : Titik Cinta Terakhir 4

27 February 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 4 NURSHILA berasa dirinya amat bertuah kerana dapat memiliki seorang suami seperti Idzmir. Pada Nurshila, dialah isteri yang paling beruntung dikalangan rakan-rakannya yang lain. Manakan tidak, Idzmir sentiasa mengambil berat tentang dirinya dan juga anak mereka Puteri Felisha. Sedangkan rakan-rakannya yang lain sering menghadapi masalah dengan suami masing-masing. Ada... [Teruskan bacaan]

Novel : Mencipta Bahagia Dalam Rahsia 5

15 February 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RAFINA MIMI ABDULLAH BAB 5 SEBAIK sahaja Wadi Ridhuan tiada di rumah kerana keluar bekerja, Datin Wasilah segera mendapatkan Farha yang ketika itu sedang sibuk di dapur kerana membantu Mak Hendon. Perasaannya bercampur baur. Pelik, marah, ingin tahu dan berbagai perasaan negatif lagi yang hadir bersarang dalam diri. Mahu diusirnya jauh-jauh tetapi perasaan yang bercampur-campur itu semakin membuak-buak... [Teruskan bacaan]