Cerpen : Cik Matang Punya Cinta

14 April 2014 
Kategori: Cerpen

20,143 bacaan 23 Ulasan

Oleh: RIA NATSUMI Cerpen : Cik Matang punya cinta Aku sangat tertekan. Tiap-tiap bulan ada sahaja kad jemputan kahwin daripada kawan-kawan. Persoalan yang timbul. Bila aku nak kahwin? Umur dah nak masuk 30 tahun bukannya 20 tahun lagi. Tapi masalahnya, aku ni muka baby face. Payah betul la. Kalau yang dah kenal aku, bolehlah cakap aku ni tak laku la. Apa la… Tapi kalau yang tak kenal aku, terus... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sombongnya Kau!

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

18,741 bacaan 18 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Safawiyah yang sedang jatuh cinta… Aku dah lama perhatikan dia. Dia selalu pinjam buku di pusat sumber sekolah. Dari pembacaannya aku tahu yang dia suka baca buku-buku ilmiah. Aku juga tertarik nak baca buku seperti itu. Aku akan pastikan sebaik sahaja dia hantar buku tu, aku akan terus pinjam. Inilah kelebihan menjadi pengawas pusat sumber. Aku tersenyum. ??Alamak! Dia dah... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Suamiku GK 7

22 November 2013 
Kategori: Novel

2,791 bacaan 6 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Bab 7 Hari ini Natasha bangun lambat gara-gara kepenatan menyiapkan reka bentuk yang diminta oleh Huzaiman. Dia akan bersiap ala kadar sahaja. Sarapan pun tidak sempat dibuat. Tergesa-gesa Natasha memakai tudung yang sudah disediakan semalam. Selesai bersiap, Natasha bergegas membawa beg tangan serta beg yang mengandungi telekung ke tempat kerja. Dia benar-benar lambat. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Suamiku GK 6

5 September 2013 
Kategori: Novel

2,902 bacaan 2 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Bab 6 “sesiapa yang tidak pernah merasai kepahitan tidak akan mengenal kemanisan……… ” kata seorang gadis yang tidak akan Natasha lupakan. Sehingga kini, Natasha tabah menghadapi segala kepahitan. Hidup keseorangan tanpa sesiapa walaupun seorang teman. Sungguh hina diri ini. Air matanya mengalir lagi. Ya Allah kuatkan hatiku. Wajah Huzaiman merah. Dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Suamiku GK 5

22 August 2013 
Kategori: Novel

2,238 bacaan Catat Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Bab 5 Huzaiman menyikat rambutnya sebelum tidur. Entah mengapa dia berasa puas dapat mematahkan semua kata-kata Natasha di kedai mamak tadi. Ia satu kepuasan yang teramat sangat. Dapat melihat wajah monyok Natasha mampu membuat dia tersenyum sehingga tidur agaknya. Muncungnya sudah sepanjang muncung itik. Huzaiman ketawa. “Aku ada otak nak fikir. Kalau tak, aku tak dapat kerja... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Suamiku GK 4

30 July 2013 
Kategori: Novel

2,382 bacaan 3 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Bab 4 Huzaiman teringat sesuatu. Fikirannya ligat memikirkan sesuatu. ‘Siapa gadis tu? Macam pernah tengok sebelum ni? Tapi di mana ya?’ Dahinya sudah berkerut. Tidak senang duduk di buatnya. DIa menekan interkom. Dia mesti siasat siapa perempuan itu yang sebenarnya. “Amman masuk sekejap…” Arah Huzaiman. “Ya, bos. Ada apa yang bos nak saya bantu?” Amman bertanya. “Natasha... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Suamiku GK 3

26 June 2013 
Kategori: Novel

2,702 bacaan Catat Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Bab 3 Huzaiman baru sahaja pulang daripada bersenam bersama Amman dan Ammar. Itulah rutin harian yang menjadi kesukaannya. Bersukan menyihatkan badan dan minda. Huzaiman tersenyum. Itu sebab bandanya sedikit berotot. Tidak perlu ke gim sangat. Cukuplah bersenam ringkas seperti ini. “Amman, jangan lupa pukul lapan pagi, kita jumpa kat bawah.” Pesan Huzaiman. “Baiklah bos.”... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Suamiku GK 2

24 April 2013 
Kategori: Novel

5,187 bacaan 5 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Bab 2 Natasha berada dalam sebuah kelas. Kakak seniornya meminta dia mengambil botol air yang ada di mejanya. Segera Natasha ke kelas itu walaupun dia rasa berat hati. ‘Memang rasa berat hati. Ini kan kelas si pengawas GK. Mana la tau kalau dia nampak, dia tuduh aku cuba buat sesuatu yang mengundang dia menulis nama aku dalam rekod disiplin. Dia tu memang sengaja nak cari pasal... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Suamiku GK 1

15 April 2013 
Kategori: Novel

3,893 bacaan 7 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Bab 1 Wafa Natasha membetulkan topi birunya. Topi tersebut ayah yang belikan untuknya. Mana mungkin dia menghilangkannya. Dia tersenyum lebar. Rambutnya yang agak panjang itu diikat kemas lalu dimasukkan sedikit ke dalam topi. Wajah yang ingin disembunyikan oleh mata-mata lelaki. “Naz, kau nak ke mana ni?” soal Azlin. Perempuan itu sedang duduk di tepi longkang. Melepak la katakan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Hak Aku! 4

6 December 2012 
Kategori: Novel

4,046 bacaan 7 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Bab 4 Izz Irfan rasa sesak nafas tiap kali bercakap dengan Syazwina. Apabila gadis itu mula membencinya dengan membuatkan wajah seperti tadi. Dia malu sendiri. “Makin comel pula si Syazwina,” puji Izz Irfan. Luaran sahaja dia nampak tegas tetapi dalam hatinya, dia seorang yang pemalu. Dia cuba untuk menjadi diri sendiri tetapi sukar. Dia pasti akan meniru gaya abi. ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr. Skema

25 November 2012 
Kategori: Cerpen

30,815 bacaan 25 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Farid membetulkan cermin matanya. Tali leher dibetulkan supaya lebih kemas. Bersungguh-sungguh dia mengejar gadis yang pantas berjalan itu. ‘Minah ni tak pandai letih ke?’ detik hati Farid. “Nur Syafiqah Alia Rashid!” panggil Farid. Alia berpaling. Akhirnya dia mengeluh. ‘Mamat skema ni lagi.’ Naik jemu Alia melihat wajah itu. “Ada apa mamat skame?” soal Alia. Alia... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Hak Aku! 2,3

14 November 2012 
Kategori: Novel

9,263 bacaan 35 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Bab 2 Kini, Syazwina sudah sampai didepan rumahnya. Ketakutan mula menular dalam diri. Dia sememangnya takut. “Baru balik?!” Sindir ayah. “Dah petang baru balik. Aku suruh pergi sekolah untuk belajar, bukannya menggatal dengan lelaki.” Ayah mula membebel mengalahkan ibu. Telinga Syazwina sudah panas mendengarnya. ‘Aku tahu ayah seorang yang kaya.’ Disebabkan kekayaan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau Hak Aku! 1

5 November 2012 
Kategori: Novel

5,567 bacaan 15 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI BAB 1 Kringgggg! Bunyi loceng sekolah menandakan waktu persekolahan sudah tamat. Ramai pelajar sudah pulang ke rumah tetapi ada dua sahabat ini masih berada di kelase. Syazwina merenung buku kosong yang ada di atas mejanya. Tanpa dia sedari, sudah tertulis sesuatu. Dia pun membacanya. “Aku mencari lelaki yang boleh buat aku rasa perlunya dia dalam kehidupan ini kerana aku seorang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pelajar Itu Suamiku

4 November 2012 
Kategori: Cerpen

35,324 bacaan 77 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Aku membaca novel, Suami Aku Ustaz yang ditulis oleh Hannah Dhaniyah. Ceritanya menarik. Aku mengeluh. Aku ni cikgu. Kalau terjatuh cinta dengan anak pelajar sendiri kan dah kes naya. Makin berat aku mengeluh. Aku dah jenis mudah jatuh cinta ni. Pantang tengok mamat kacak, mula la nak berangan. Aku letak ke tepi novel tersebut dan bersiap-siap mahu membeli makanan untuk makan malam.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sweet sweet doktor

1 April 2012 
Kategori: Cerpen

41,296 bacaan 107 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Ria mengeluh. Sejak dia mengandung, Zeck asyik berkepit dengan dia. Naik rimas juga. “Sayang, kenalkan ini doktor Nurul Fadzliana Binti Mohd Fauze,” Zeck menyebut nama doktor perempuan tersebut. ” Dia akan merawat sayang sepanjang tempoh masa sayang nak bersalin ni.” Jelas Zeck. Senyum sampai ke telinga. “Siap ingat nama penuh lagi. Ada apa-apa ke? Entah-entah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tuan Punya Cinta

1 April 2012 
Kategori: Cerpen

24,549 bacaan 40 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Omar mengejar Huda. Ligat betul perempuan ni. Tak padan dengan pakai jubah. Larinya laju. “Nabilah Huda Mazlan! Tunggulah saya.” Jerit Omar. “Buat apa awak kejar saya?” langkah Huda terhenti. Hatinya cukup panas. Dia cuba bersabar. “Saya minta maaf ya?” “Minta maaf? Awak tuduh saya, Omar. Awak tuduh saya!” agak tinggi suara Huda. Tuduhan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Si Kasanovaku

11 March 2012 
Kategori: Cerpen

29,220 bacaan 67 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI “Sengal memang sengal. Kenapa mesti wujud lelaki macam tu? Aku harap memang aku tak kan berjumpa dengan lelaki spesies tak pandai nak bersyukur.” Zana membebel sendirian. “Far Zana! Tunggu aku!” Zafriel memanggil gadis yang pantas berjalan itu. ‘Alamak. mamat ni lagi. Sengal memang sengal.’ Zana mencepatkan langkahnya. Rasanya mahu buat larian pecut di... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Kahwin Dengan Siapa?

11 March 2012 
Kategori: Cerpen

40,173 bacaan 68 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Isa menarik perlahan tudung Ety. Itulah sikap Isa yang ummi dan abi tidak tahu. Dia suka mengusik Ety. Hatinya tidak dapat dikawal apabila melihat Ety. Mesti ada sahaja dia mahu lakukan. “Sopannya anak ustaz sorang ni?” Ety menyindir Isa. Geram sungguh hatinya diperlakukan sedemikian rupa. Ety sendiri sudah memahami sikap dan perangai Isa jika berjumpa dengannya. “Mestilah... [Teruskan bacaan]

Novel : Saya peminat awak 7

2 March 2012 
Kategori: Novel

2,651 bacaan 14 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Bab 7 Affan termenung dalam kereta. Fikirannya masih memikirkan apa yang dilihatnya. Entah mengapa dia rasa kecewa melihat isterinya yang baru dinikahinya itu bersama dengan lelaki lain yang nampak bergaya dan lebih kacak daripadanya. Affan sendiri mengakuinya sebagai seorang lelaki. “Risya, jangan curang dengan abang ya?” Affan berkata bersendirian. Dia terlalu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Isteriku Vampire

26 February 2012 
Kategori: Cerpen

37,309 bacaan 119 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI “Aku mencari lelaki yang boleh buat aku rasa perlunya dia dalam kehidupan ini kerana aku seorang perempuan yang bencikan kaum lelaki” ‘Lelaki? Kenapa aku harus melibatkan diri dengan insan bernama lelaki. Sudah berkali-kali aku ditinggalkan mereka. Eh, bukan aku ke yang tinggalkan mereka?’ Syazwina tersenyum. Dia tidak mempedulikan semua itu. “Wina, kenapa kau... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 51234...Akhir »