Novel : Rindu Dalam Sepi 15

5 March 2012 
Kategori: Novel

15,584 bacaan 28 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 15 LEWAT petang itu Ammar terjaga daripada lenanya yang panjang. Dia memandang siling biliknya yang agak sunyi ketika itu. kemudian mata hazelnya beralih pada jam yang terletak di atas meja sisi. Jam sudah menunjukkan pukul lima petang. Agak lama juga dia tidur selepas menelan ubat yang diberikan Mardiyah pagi tadi. Ammar meraup wajahnya yang kelesuan. Dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 14

24 February 2012 
Kategori: Novel

8,422 bacaan 13 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 14 BUNYI deringan telefon di atas meja mengejutkan Mardiyah yang sedang leka menyemak dokumen yang perlu di hantar pada Ammar sebelum mesyuarat petang ini. Dia mengangkat muka lantas mencapai gagang telefon yang tidak henti berdering cukup membingitkan telinga Mardiyah. ” Hello, good morning Hotel Saga here, can I help you?” tanya Mardiyah sopan. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 13

3 February 2012 
Kategori: Novel

11,146 bacaan 16 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 13 YUSUF dan Quraisya memandang jam di tangan berulang kali. Sudah masuk kali ke 400 dia memandang jam tapi kelibat Mardiyah tidak juga muncul. Mereka sudah sejam menunggu Mardiyah di rumah Nur Cahaya untuk menyambut hari lahir salah seorang anak yatim penghuni rumah itu. ” Hai, manalah Diya ni? Kita suruh beli kek bukan pergi buat kek.” Keluh Quraisya... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 12

17 January 2012 
Kategori: Novel

7,465 bacaan 7 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 12 AMMAR bersendirian di apartmentnya malam ini. Kebiasaannya Lydia selau datang melepak di situ sambil berbual- bual kosong dengan Ammar. Tetapi sejak peristiwa dia dicekup oleh pihak berkuasa, dia sudah tidak berani untuk menjemput Lydia ke apartmentnya. Dia lebih senang berjumpa dengan kekasih hatinya itu di luar daripada di apartment. Ammar merenung kosong siling... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 11

30 December 2011 
Kategori: Novel

7,102 bacaan 7 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 11 MARDIYAH semakin bingung dengan sikap Ammar yang memusuhinya hampir setiap waktu. Apa sahaja yang dilakukannya semua kelihatan tidak betul di mata Ammar. Maklumlah orang sudah benci, kalau sudah benci buatlah baik sekalipun tetap dibenci. Kadang- kadang hal remeh- temeh pun lelaki itu akan besarkan. Apa nak buat dia hanya pekerja dan Ammar adalah majikannya. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 10

15 December 2011 
Kategori: Novel

7,858 bacaan 12 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 10 ” DIYA kau okey ke?” tanya Quraisya pada malam itu. Sejak Mardiyah pulang daripada kampung, gadis itu jarang bercakap dengannya. Sepatah ditanya, sepatah yang dijawab. Quraisya faham akan penderitaan yang dilalui oleh Mardiyah tetapi gadis itu kelihatan begitu teruk dan tidak bermaya. Hari- harinya dihabiskan dengan menangis meratapi kematian ayahnya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 9

4 December 2011 
Kategori: Novel

6,302 bacaan 6 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 9 KEDENGARAN sayup- sayup alunan surah Yassin kedengaran bergema disegenap ruang rumah papan milik keluarga Mardiyah. Sungguh sayu detik itu sesayu hati Mardiyah yang melihat jasad kaku milik Yasir terbaring tanpa gerak. Tepat pukul dua pagi tadi ayahnya telah menghembuskan nafas terakhir di pangkuan ibunya yang tercinta. Tiada apa yang dapat diucapkan lagi oleh... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 8

24 November 2011 
Kategori: Novel

7,231 bacaan 8 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 8 ” SAYA minta maaf datuk, tak ada apa- apa yang boleh saya lakukan lagi. memang anak datuk bersalah kerana berdua- duaan dalam bilik tanpa ada mahram yang boleh dijadikan saksi. Alasan yang diberikan juga tidak boleh diterima akal. Memang datuk cakap mereka ke situ atas urusan kerja tapi itu tidak bermakna mereka boleh berdua-duaan hingga boleh mendatangkn fitnah... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 7

11 November 2011 
Kategori: Novel

6,470 bacaan 10 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 7 JAM telah menunjukkan pukul 10 malam namun Mardiyah masih berlegar-legar di hadapan bilik hotelnya lagi. Dia mengaru-garukan kepalanya yang tidak gatal kerana memikirkan ke mana hilangnya kunci bilik yang diletakkan dalam beg sebentar tadi. Mardiyah cuba mengingati apa yang berlaku sepanjang hari ini. Dia baharu saja pulang daripada jalan- jalan di sekitar Bandar... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 6

2 November 2011 
Kategori: Novel

6,172 bacaan 3 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 6 HARI ini satu lagi jambangan bunga diterima Mardiyah dengan perkataan yang sama. Seingat Mardiyah dia tidak pernah melemparkan senyuman pada orang sewenang-wenangnya hingga membuatkan orang jatuh cinta dengan dia. Pelik betul dengan orang zaman sekarang, mudah benar jatuh cinta. ” Hai, termenung jauh nampak.” Tegur satu suara mengejutkan Mardiyah... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 5

19 October 2011 
Kategori: Novel

6,085 bacaan 6 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 5 SEHARIAN dia berada di rumah anak yatim Nur Cahaya membuatkan hatinya tenang. Hari ini Mardiyah keseorangan kerana Yusuff tidak dapat menemani. Melihat anak- anak itu bermain membuatkan hati Mardiyah lapang. Seketika mereka menjerit sesama sendiri dan berlari- lari mengejar bola. Namun suara Umi Zaira kedengaran memecah kesunyian petang itu. ” Anak- anak... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 4

12 October 2011 
Kategori: Novel

6,681 bacaan 5 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 4 ” DIYA, masuk bilik saya sekejap.” Arah Ammar sewaktu melintasi meja Mardiyah pagi itu. Mardiyah hanya mengangguk dan mengekori langkah Ammar. “Ada apa encik panggil saya?” Tanya Mardiyah. ” Saya nak awak tempahkan dua bilik kat mana- mana hotel di Kuantan untuk minggu depan kerana kita ada mesyuaratdi sana.” Ujar Ammar.... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 3

4 October 2011 
Kategori: Novel

6,447 bacaan 3 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 3 BUNYI riuh rendah suara kanak- kanak bermain di rumah anak- anak yatim Nur Cahaya mengembirakan hati Mardiyah yang datang melawat petang itu. Sudah lama dia tidak datang menjenguk rumah itu kerana asyik sibuk dengan kerjanya yang takkan pernah habis pun. Rumah anak yatim itu memang sering dikunjungi oleh Mardiyah dan sepupunya Yusuf sejak mereka menuntut di universiti lagi.... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 2

27 September 2011 
Kategori: Novel

7,062 bacaan 4 Ulasan

Oleh : ma asmaas BAB 2 ” KENAPA dengan kau ni Diya? Aku tengok macam ada yang tak kena je sejak kau balik dari dari kerja tadi.” Tanya Quraisya sewaktu Mardiyah melabuhkan duduk di sebelahnya. Mardiyah mengeluh berat. Entah apa yang melanda hatinya saat ini. Dia benar- benar tidak faham akan sikap Ammar yang seolah- olah ingin memusuhinya padahal baharu seminggu dia bekerja di situ.... [Teruskan bacaan]

Novel : Rindu Dalam Sepi 1

19 September 2011 
Kategori: Novel

9,988 bacaan 11 Ulasan

Oleh : ma asmaas Mengapa kau pergi Setelah hatiku kau curiā€¦. Tidak kutahu mengapakah Sepinya melanda hatiku Dan bukannya kemahuanku Datangnya sendiri Tidak kutahu mengapakah Pilunya dipinggir hatiku Dan kucuba untuk mengusir Tapi tak berdaya Lalu terbuka gerbang hatiku Menyambut rindu datang bertemu Aku gelisah Kini rinduku menjemput cinta Yang ditakdirkan denganmu sayang Bukan pintaku atau mahumu Semuanya... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11