Novel : Kuli Rumah Untuk Dia 7

23 August 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RinsyaRyc “MINN dah okey?” tanya Kak Nur perlahan. Minn Alia senyum kecil. Tak ada hati nak senyum lebar-lebar lepas apa yang dah berlaku. “Nanti lepas Isya’ akak tolong Minn urutkan kaki eh?” Kak Nur tepuk bahu Minn Alia. Kesian juga dia melihat Minn yang seakan-akan memendam hati sedari tadi. Bukannya dia nak marah Minn pun pasal hal budak tu dah tumpahkan air satu baldi dalam rumah… Tapi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerna Itu Yang Telah Tertulis

25 February 2013 
Kategori: Cerpen

Oleh : RinsyaRyc JANGAN kata dia bodoh. Dia tak bodoh mana tapi kalau dah nikah tak dapat-dapat juga anak ke mana harus dia bawa hati tu berlari? Jauh dari umpat keji? Jadi keputusan untuk bercerai dengan Leuk bukan satu keputusan yang salah. Mirza tak tahan! Tak tahan dengan suara-suara tak bermoral keluarga Leuk, suara-suara orang luar yang tidak kurang sumbangnya, suara-suara keluarga terdekat dan... [Teruskan bacaan]

Novel : Kuli Rumah Untuk Dia 5,6

18 February 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RinsyaRyc BAB 5 & 6 KELAKAR gila cerita Pink Panther. Mau tak berdekah gelak bila kucing warna merah jambu tu usaha bagai nak pecah otak untuk jaga budak kecil tapi budak tu asyik nak buat jahanam. Selama ni tak tergerak pun hati dia nak menonton cerita budak-budak yang entah zaman bila mula ditayangkan tapi hari ni terkecuali sebab dia betul-betul bosan duduk tercongok kat dalam rumah... [Teruskan bacaan]

Novel : Kuli Rumah Untuk Dia 3,4

23 January 2013 
Kategori: Novel

Oleh : RinsyaRyc BAB 3 & 4 “MAK…” Minn duduk di sisi Puan Sri Farisha. Dia sengaja mempamerkan muka gelisah. “Kenapa?” Puan Sri Farisha yang sedang menyandar di sofa itu berpaling ke arah anak gadisnya. Sebagai seorang ibu, dia faham Minn Alia mempunyai keinginan untuk dikongsi kerana dia perasan anaknya itu sedari tadi berada dalam kegelisahan. “Minn nak cakap sesuatu…”... [Teruskan bacaan]

Novel : Kuli Rumah Untuk Dia 1,2

4 December 2012 
Kategori: Novel

Oleh : RinsyaRyc “INI PENTINGLAH….” Minn merengek. Wajahnya sengaja dibuat-buat manja. Mana tahu hati Syuh boleh lebur melihatnya… Syuh bulatkan mata. “Penting?” Kening terjungkit ke atas. Tak percaya dengan kehendak Minn yang dia anggap agak luar alam itu. “Sebab aku tak nak jadi engineer.” Mulut dijuihkan sedikit. “Engineer ke enjin gear ke, sijil dah ada kat tangan kau... [Teruskan bacaan]

Novel : Curi-Curi Cinta 5, 6

16 August 2012 
Kategori: Novel

Oleh : RinsyaRyc BAB 5 & 6 DUA minggu aku hidup dalam kebosanan. Aku elak Adami, dan Adami langsung tak kisah aku elak dia. Dia tak tanya pun pasal aku. Dah sah-sah aku merajuk sorang diri sebab tak akan ada sesiapa yang peduli apa yang aku rasa saban hari. Aku sendiri dah rasa diri ini bodoh sebab merajuk pada orang yang tak sudi. Tak tahu sampai bila nak adakan perang dingin bodoh macam ni.... [Teruskan bacaan]

Novel : Curi-Curi Cinta 4

1 August 2012 
Kategori: Novel

Oleh : RinsyaRyc “Nak pergi mana ni?” Tanya Adami setelah mendapatkan tempat letak kereta. Aku tersentak daripada lamunan. Terpinga-pinga memandangnya. “Nak pergi beli.” Balasku. Adami menghela nafas. “Nak beli apa?” Tanya Adami lagi. Aku memandang wajah Adami. “Beli barang-barang dapur.” Aku angkat kening melihat Adami masih lagi belum mematikan enjin kereta. Baru saja aku hendak... [Teruskan bacaan]

Novel : My Iron Girl, Romantiknya! 2

25 April 2012 
Kategori: Novel

Oleh : RinsyaRyc 2 HADIRA letak kaki kiri kat atas tempat duduk manakala kaki kanan dihayun-hayun ke bawah. Mulutnya dia sumbat dengan lauk-pauk yang ada. Ikram Hadi memandang wajahnya dengan penuh minat. “Kak Dira tak kenyang lagi ke?” Tanya Ikram teragak-agak. Hadira tunjuk penumbuk dia. “Nak?” Tanya Hadira angkat sebelah kening. Ikram tersengih lebar. “Tak apa la kak. Ikram dah kenyang.... [Teruskan bacaan]

Novel : My Iron Girl, Romantiknya! 1

17 April 2012 
Kategori: Novel

Oleh : RinsyaRyc 1 HADIRA melompat masuk dari pintu pagar. Dia menghayun langkah selaju mungkin apabila terpandang wajah Izwan di depan mata. “Woi, Izwan!!” Jerit Hadira lantang. Izwan terpinga-pinga saat gadis itu mendekatinya garang. “Kau main-main dengan Tia kan??” “Eh, mana ada….” “Ambek kau sebijik!!!” Dushh… Tangan kecil Hadira tepat terkena dagu Izwan. Izwan tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Curi-Curi Hatinya

1 April 2012 
Kategori: Cerpen

Oleh : RinsyaRyc ‘Kadang-kadang, awak cinta, awak tak rasakan ‘cinta’ itu sehinggalah awak kehilangannya… Aku dah timbang 55 kali, kali ini aku setuju dengan cadangan mama, kahwin dengan Aidil. Err.. Nak kata aku bodoh pun tak apa sebab aku memang bodoh kut… “Kau nak kahwin dengan Aidil Azman? Seirus?! Err.. Serius?!” Alma goncang tubuh aku berkali-kali. Aku angkat kening. “Dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suka Sama Kamu

25 March 2012 
Kategori: Cerpen

Oleh : RinsyaRyc , Ayumi Afiqah Daniel Part….1 WAJAH gadis yang sedang duduk termenung seorang diri di bawah pokok aku renung tanpa kelip.Aku suka renung wajah itu. Makin aku renung, makin melekat pulak kat hati ni. Tapi sayang, dia dah berpunya.Pernah sekali tu aku nampak dia tengah date dengan kekasih dia. Perasaan aku masa nampak? Tak usah diceritalah.Rasa macam nak terjun bangunan pun ada.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Berani Kata Cinta

11 March 2012 
Kategori: Cerpen

Oleh : RinsyaRyc “Su mana?!” Aku tersentak. “Manalah orang tahu, mak carilah!”jawabku laju. Mak mendekati aku dengan senduk nasi. “Ambek kau.” Pakk! “Makkk! Kenapa mak pukul pakai senduk nasi? Inikan kepala Anis….” Aku menggosok-gosok kepalaku berkali-kali. Mak bercekak pinggang menjengil ke arahku. “Mana Su? Mak suruh Anis jaga dia tadi,”tanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pertama Di Hati

26 February 2012 
Kategori: Cerpen

Oleh : RinsyaRyc Kerana dia sudi memberi, aku juga sudi menerimanya.. ———– Berkenalan dengan dia, membuatkan jantung ini berdegup kencang. Betullah.. Cinta tidak mengenal erti siapa… Genap 6 bulan perhubungan kami, akhirnya sesuatu yang aku tahu pasti terjadi, akhirnya terjadi. Cuma hati ini benar-benar tidak menginginkan ‘sesuatu’ itu terjadi. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Curi-Curi Cinta 3

16 February 2012 
Kategori: Novel

Oleh : RinsyaRyc BAB 3 Pukul 10 malam, Adami Hafizi belum lagi pulang ke rumah. Hatiku terdetik perasaan risau. Penat duduk di sofa, aku berkalih menuju ke tingkap, menyelak langsir dan mengharapkan lelaki itu selamat tiba di rumah. Aku mengeluh kecil apabila penantianku sia-sia. Aku tidak mampu menghindari daripada rasa ingin tahu ke mana Adam pergi. Setelah lama berdiam diri, akhirnya aku mula menuju... [Teruskan bacaan]

Novel : Curi-Curi Cinta 2

29 January 2012 
Kategori: Novel

Oleh : RinsyaRyc 2 “Mama! Apa semuani?!” Adami Hafizi bertempik kuat. Puan Nafisa mengurut dada terkejut. Tidak pernah Adami Hafizi bersuara tinggi kepadanya. “Salahke mama buat semuani? Untuk kebaikan Adam dengan Ica juga, kan?” “Tapi banyak lagi perkara yang mama boleh buat selain daripada menjodohkan Adam dengan Ica! Adam nak mama dan papa batalkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Curi-Curi Cinta 1

9 January 2012 
Kategori: Novel

Oleh : RinsyaRyc Irisya Sareefa & Adam Hafizi Aku membuang pandangan ke lantai. Tidak sanggup bertentang mata dengan lelaki yang selama ini tetap bertakhta di hatiku. Dia tetap sama seperti dulu. Tetap kacak, tetap bergaya, tetap berkarisma, dan mungkin tetap… membenci insan bernama Irisya Sareefa. 1 Seorang budak lelaki berumur 14 tahun sedang bermain bola sepak dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Peminat Encik Sempurna!

4 January 2012 
Kategori: Cerpen

Oleh : RinsyaRyc Tentang persahabatan dan cinta… Dan dia kekal di mata hati Liyya.. Aku melangkah laju menuju kafetaria. “Kau lapar ek?”Tanya Riffan cuba menyaingi langkahku. Aku tidak menjawab. Yang penting sekarang ini, kafetaria. “Eh, kau ni macam 10 tahun tak makan. Takkan lah kau nak skodeng Syukri lagi kut?” Langkahku terhenti. Aku memandang... [Teruskan bacaan]

Novel : Jutawan Cinta 12, 13

5 December 2011 
Kategori: Novel

Oleh : RinsyaRyc 12 Jangan dicari lagi, Kerana aku sudah tiada hati.. Aku turun dari gunung Santubong tepat pukul 11 pagi setelah dijumpai pasukan penyelamat. Aku dilarikan ke Hospital Kuching. Tubuhku lemah dan menggigil sepanjang hari. Setelah diberi ubat penenang, akhirnya aku tertidur. Pukul 4 petang aku terbangun. Sesaat aku menyesali kerana banyak tertinggal solat. Aku sepatutnya bersyukur kerana... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Sambal Belacan

25 September 2011 
Kategori: Cerpen

Oleh : RinsyaRyc Aku melurut tudung. Kakiku laju menuju ke arah kakak. “Mak, kakak kenapa?”tanyaku memandang wajah mak. Mak meletakkan jari telunjuk di bibirnya lalu menjengil mata. ‘Menyibuk!’. Bisik mak. Aku terus duduk bersimpuh di tepi kakak. Tangisan kakak nyaring kedengaran. “Kak, kenapa?”tanyaku menarik bahu kakak daripada pelukan mak. “Hish!”mak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Salahkan Cinta

18 September 2011 
Kategori: Cerpen

Oleh : RinsyaRyc (Masam-masam manis ^^) Pandang depan, belakang, kiri, kanan. Macam orang gila aje. Pening kepalalah pulak. Lia menoleh ke bangku. Penuh. Haih… Matilah aku. Bilalah bas nak sampai? Ini sudah dekat setengah jam tunggu. Kalau aku tahu, baik aku tumpang pak cik teksi. Teksi mahal sangat, aku tak ada duit. Keluh Lia. Lia toleh belakang lagi. Tersengih cik abang yang... [Teruskan bacaan]