Novel : Sahabat vs Cinta 18

7 June 2013 
Kategori: Novel

2,163 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 18 Sudah seminggu perang dingin berlaku antara Aris dengan Alisa.Alisa kelihatannya sentiasa menjauhkan diri.Waktu pagi, seawal 6 pagi dia keluar.Tapi, kalau balik kerja, selewat 1.00 pagi baru dia sampai rumah.Dia macam sengaja nak elakkan diri daripada aku.Sakinah pula susah mahu diajak keluar jika Alisa tidak ikut serta. Hari ini hari minggu.Aris bagaikan cacing... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 17

29 May 2013 
Kategori: Novel

2,405 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 17 Seperti yang dijanjikan, pagi-pagi lagi Aris sudah bersiap-siap untuk pergi ke temu janji dengan Sakinah.Berlainan pula dengan Alisa, dia langsung tak ada hati nak ikut.Mana taknya, kalau diikutkan hati Aris, Alisa tak akan dibawa.Buat apalah dating kalau ada orang ketiga. Tapi, bagus juga.Lebih baik ada orang ketiga yang nyata, daripada yang ghaib. Pintu bilik... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 16

21 February 2013 
Kategori: Novel

2,581 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 16 “Alisa…”panggil Aris sambil memegang tombol pintu.Kepala Alisa terus mendongak memandang Aris di hadapan pintu. “Jom, belajar naik motor”,ajak Aris lalu meninggalkan Alisa dalam bilik keseorangan. Hati Alisa berbunga riang.Dah lama dah aku mintak dia ajarkan.Akhirnya, terbuka juga pintu hati di untuk ajar aku, teriak Alisa di dalam hati. Yeay , aku nak belajar... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 15

5 February 2013 
Kategori: Novel

2,819 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 15 Tiga hari berada di hospital membuatkan Alisa kebosanan.Setiap hati, ibu bapa dan ibu bapa mertuanya tidak jemu-jemu melawat.Macam aku ni sakit apalah sangat.Cuma demam je pun.Yang doktor ni pun satu, aku dah sihatlah.Yang sampai dua tiga hari duduk sini buat apa.Kesian pesakit-pesakit lain tak ada tempat, aku dah rembat.Alasan doktor, aku demam sebab kehilangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 14

11 January 2013 
Kategori: Novel

2,171 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 14 Pagi itu, Alisa tidak seceria seperti selalunya.Sarapan langsung tidak dijamah.Dia juga bertolak ke tempat kerja lebih awal dari biasa.Kalau kebiasaannya, lagi seminit nak mula waktu pejabat baru batang hidung Alisa kelihatan.Hari ini, dia terpaksa berbuat demikian untuk mengelakkan soalan-soalan ‘wartawan’ mengenai matanya yang sembab akibat menangis seharian... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 13

3 January 2013 
Kategori: Novel

1,471 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 13 Selama seminggu bercuti sempena Tahun Baru Cina, semua orang sudah kembali bekerja.Begitu juga dengan Alisa.Menurut ibu saudaranya, mereka mempunyai staf baru.Ingat aku kisah. Menurut pekerja-pekerja di sini, pekerja baru itu mempunyai rupa paras yang kacak.Bibir Alisa dijuihkan.Lantaklah, hensem ke tak.Bukan dalam urusan hidup aku. Waktu makan tengah hari... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 12

3 December 2012 
Kategori: Novel

1,675 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 12 Suasana petang yang nyaman begitu mendamaikan lagi-lagi dengan keadaan yang saujana mata memandang.Dikelilingi dengan sawah padi yang berhektar-hektar luasnya, ditambah pula dengan suasana sunyi lagi mententeramkan. Sebaik sahaja Alisa dan Aris mengemas segala yang patut, mereka mengambil keputusan untuk mengelilingi kampung tersebut.Almaklumlah, tinggal... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 11

9 November 2012 
Kategori: Novel

1,719 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 11 Seperti yang dijanjikan, Alisa dan Aris harus ke rumah lama Encik Saiful untuk membersihkan rumah tersebut.Seminggu bukanlah satu jangka masa yang pendek.Cukuplah membuatkan A lisa dan Aris mengeluh saban hari. “Wei, kau tak rasa macam nak cabut keluar dari sini ke?Aku dah rasa macam 10 tahun dekat sini walaupun baru 4 hari”,Aris mengibas-ngibaskan bajunya... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 10

1 November 2012 
Kategori: Novel

1,410 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 10 Meniti kehidupan selama sebulan bersama Aris langsung tidak mengubah hidup Alisa.Mereka tetap seperti ‘machine gun’ yang tidak akan pernah habis pelurunya. Namun, Aris dan Alisa kini sudah boleh berbual sehingga salah seorang mengeluarkan senjata masing-masing. Sebaik sahaja pulang dari tempat kerja, Alisa terus membersihkan diri dan menunaikan solat... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 9

26 March 2012 
Kategori: Novel

2,214 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 9 Sudah tiga hari aku dan Aris tinggal di rumah ibu bapa Aris . Hari ini, terlepaslah Aris dari penderitaannya selama tiga hari itu . Terlepaslah kau daripada sofa ‘empuk’ bilik kau . Hahaha(ketawa kejam). Segala barang diperhatikan . Hurm, rasanya semua dah selesai, desis Alisa . “Alisa, cepatlah sikit . Kau ni kemas barang ke buat barang”,sindir Aris... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 8

15 March 2012 
Kategori: Novel

2,775 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli Bab 8 Dua minggu sudah berlalu meninggalkan Alisa.Alisa berfikir-fikir sendiri, betul ke aku nak kahwin dengan dia?Macam mana aku nak hidup sebumbung dengan dia kalau kitorang asyik melancarkan ‘perang dunia ketiga’ je?Boleh ke aku ubah dia menjadi lebih baik?Eeei, serabutnya! Rambut-rambut di kepala dikusutkan.Tensyen sangatlah tu! Sedang ayik Alisa berfikir, pintu bilik... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 7

28 February 2012 
Kategori: Novel

2,276 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli Bab 7 Suasana pagi itu amat tenang, dengan hembusan angin yang sepoi-sepoi bahasa, fikiran Alisa menjadi tenang.Tujuan dia ke situ bukan untuk berjogging, tapi untuk mengambil angin. Fikir aku rajin sangat ke nak berjogging-jogging ni.Hari itu, terpaksalah Alisa berseorangan kerana Sakinah pulang ke kampong halamannya kerana abangnya mahu berkahwin.Sekejap lagi, aku pulaklah yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 5,6

20 February 2012 
Kategori: Novel

2,439 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 5 Kereta dipandu menuju ke rumah ibu bapanya sebaik sahaja Alisa mendapat panggilan daripada ibu bapanya di Ayer Hitam.Katanya ada hal mustahak.Selepas cutinya diluluskan, Alisa segera pulang ke rumahnya. Sebaik sahaja sampai di rumah ibu bapanya, Alisa terpandangkan dua buah kereta di hadapan rumahnya.Kereta siapa pulak tu? Setelah memberi salam, Alisa masuk ke dalam.Dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 4

17 February 2012 
Kategori: Novel

2,372 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 4 10 TAHUN BERLALU… Pejam celik, pejam celik, dah sepuluh tahun berlalu.Rasa macam cepat sangat je.Sebaik sahaja tamat tingkatan tiga, Alisa telah mendapat tawaran bersekolah di sebuah sekolah berasrama penuh disebabkan keputusan yang cemerlang dalam Peperiksaaan Menengah Rendah yang dia duduki.Dengan keputusan Sijil Peperiksaan Malaysia yang agak memberangsangkan,... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 3

31 January 2012 
Kategori: Novel

1,925 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 3 Hari meluahkan perasaan tersebut betul-betul mengubah hubungan Sakinah dan Aris.Sakinah semakin rapat dengan Aris.Mereka selalu bersama ke mana sahaja tidak kira ke makmal, ke bengkel, ke perpustakaan mahupun ke surau untuk sesi sembahyang zuhur berjemaah.Pernah satu ketika, Alisa ke kelas Sakinah pada waktu rehat.Sebaik sahaja masuk ke kelas tersebut, mata Alisa disajikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 2

10 January 2012 
Kategori: Novel

2,516 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 2 Sejak daripada kejadian ‘bocornya’ rahsia mengenai perasaan Alisa terhadap Aris, Alisa sudah jarang melawat ke kelas Sakinah.Apa yang Alisa tahu, Aris sudah berkapel dengan Hamira. Sakinah semakin hari kelihatan semakin mesra dengan Aris.Mungkin sahaja Alisa sudah tidak melawat kelas Sakinah, namun setiap perkembangan yang berlaku telah dibeitahu oleh rakan satu dorm... [Teruskan bacaan]

Novel : Sahabat vs Cinta 1

26 December 2011 
Kategori: Novel

3,308 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Syafiqah Rosli BAB 1 Orang tua berkata, cinta pada zaman remaja hanyalah cinta sementara, cinta yang bila-bila masa sahaja akan berubah.Betul ke?Tapi, kenapa aku tidak merasa begitu? Hati aku sentiasa ada padanya.Kisahku bermula apabila seorang pelajar lelaki berpindah ke sekolahku ketika aku di tingkatan satu. Pada ketika itu, aku dan rakanku, Sakinah sentiasa memperlekehkan budak lelaki... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11