Sebenarnya, Saya Isteri Dia!

29 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

214 bacaan Catat Ulasan

Cinta pertama tidak semestinya akan bersatu walaupu n masing-masing berjanji untuk hidup bersama. Itulah yang terjadi pada Syafa Aqira dengan Farish Adryan. Cintayang pernah dipupuk sejak zaman universiti lagi akhirnya terputus di tengah jalan apabila Farish bertekad untuk memutuskan hubungan itu lantaran satu peristiwa hitam yang terjadi pada satu majlis yang dihadiri oleh mereka berdua. Cadangan... [Teruskan bacaan]

Top 5 CARTA BESTSELLER Novel di MPH – 8/6/2012

23 June 2012 
Kategori: Info Terkini, Menarik Di Sini

41,881 bacaan 25 Ulasan

Top 5 CARTA BESTSELLER Novel di MPH – sedutan akhbar Berita Harian, jumaat – 8/6/2012 1. Suami Aku Ustaz – Hannah Dhaniyah ( Karyaseni ) 2. Sebenarnya, Saya isteri dia – Zura Asyfar ( Karyaseni ) 3. Sunan Musafir – Ramlee Awang Murshid ( Alaf 21 ) 4. Seindah Sakura- Liza Zahira ( Alaf 21 ) 5. Kejora Di Langit Cinta – Anis Ayuni ( Alaf 21 ) Tahniah kepada penulis... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 21

17 January 2012 
Kategori: Novel

186,489 bacaan 282 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey BAB 21 PUAN AIDA melempar tas tangan berjenama Louis Vuittionnya ke meja kopi itu. Punggung pula dilabuhkan kasar ke sofa mewah buatan Itali itu. Panas betul hatinya ketika ini. Masih terngiang-ngiang lagi di cuping telinga akan perkara itu. Dan dia tidak menyangka yang kedatangannya ke pejabat suaminya itu untuk membuat kejutan berakhir dengan kejutan besar. Huh! Tak sangka pula... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 18, 19, 20

31 December 2011 
Kategori: Novel

105,240 bacaan 112 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey BAB 18 “ASSALAMUALAIKUM.” Salam diberi dari perkarangan halaman rumah. Syaf yang tengah menyapu di beranda itu berpaling. Emak saudara Firash merangkap ibu kepada Imah dan Haqimy datang menjenguk. Syaf melemparkan senyuman manis lalu melangkah turun ke anak tangga. “Waalaikumussalam…Erm, Mak Long masuklah.”Pelawa Syaf sopan. Mak Long Inah melangkah... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 17

15 December 2011 
Kategori: Novel

95,165 bacaan 171 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey “KITA NAK ke mana ni?” Soal Syaf sambil berkerut dahi memandang Firash yang sedang memandu. Lelaki itu hanya tersenyum lebar sehingga menampakkan lesung pipitnya. Terpegun Syaf di situ seketika melihat senyuman itu. Kenapa aku tak pernah tengok dia senyum macam tu selama ni? Atau dia akan senyum dekat orang yang dia suka aje? Jadi maknanya dia suka aku lah? Soal Syaf... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 16

4 December 2011 
Kategori: Novel

85,392 bacaan 165 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey PAGI RAYA itu sebelum Subuh lagi Syaf dah awal-awal pergi ke bilik air yang terletak di luar rumah untuk membersihkan diri. Mengambil langkah berjaga-jaga dari awal supaya tidak berlaku apa-apa seperti malam lepas. Dia yakin yang memang Firash yang sengaja untuk menakutkan dia. Mana ada siapa-siapa lagi yang sanggup buat macam tu padanya. Pili paip dibuka perlahan. Memang betul-betul... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 15

24 November 2011 
Kategori: Novel

83,158 bacaan 117 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey “MACAM mana dengan lutut tu?” Soal Puan Farizah pada Syaf yang sudah duduk di kerusi di ruang dapur itu. Tok Wan sedang memegang mencari sesuatu di dalam laci. Syaf tersenyum kecil. “Luka sikit aje ma. Masa jatuh tersembam tadi kut.” Balasnya sambil menyelak seluar panjang yang dipakainya itu ke paras lutut. Luka yang dialaminya tadi sudah mula mengeluarkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 14

11 November 2011 
Kategori: Novel

104,146 bacaan 195 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey BAB 14 “YA ALLAH, Firash! Syaf!!” Firash mencelikkan sedikit kelopak matanya apabila telinganya menangkap bunyi suara yang seakan menjerit. Dia merengus perlahan dan cuba menutup mata kembali kerana merasakan kepalanya yang sedikit pening. Namun suara yang memanggil namanya sedikit kuat dari tadi itu terus saja menyegarkan matanya. Perkara pertama yang menyapa pandangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 13

3 November 2011 
Kategori: Novel

94,305 bacaan 155 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey AKHIRNYA enjin kereta Toyota Camry berwarna putih itu dihentikan selepas hampir empat jam bergerak. Puan Farizah membuka pintu kereta seraya membetulkan tubuhnya yang sedikit lenguh. Angin petang menerobos laju masuk ke dalam perut kereta. Menambah kedamaian suasana ketika itu. “Mama pergi cari Tok Wan dulu. Nanti Firash kejutkanlah si Syaf tu.” Pesan Puan Farizah mengerling... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 12

20 October 2011 
Kategori: Novel

90,940 bacaan 181 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey BAB 12 MIE YANG tidak berpuas hati dengan pemergian Syaf secara mendadak itu laju saja mengekori gadis itu keluar dari butik. Fara yang sedang memandang mereka itu berkerut dahi. Apakah yang telah terjadi? Takkan bergaduh pulak? Bisiknya dalam hati sebelum mengambil keputusan untuk mengekori jejak langkah mereka berdua. Diperhatikan Mie sedang berlari-lari anak mengejar Syaf yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 11

13 October 2011 
Kategori: Novel

72,225 bacaan 91 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey Bab 11 SYAF MENUTUP pintu rumah sewanya dengan laju. Jantungnya masih lagi berdegup kencang. Terasa seperti mahu semput saja dadanya ketika ini kerana termengah-mengah menahan nafas. Seperti sudah berlari dua kilometer saja lagaknya. Fara yang sedang menonton tv di ruang tamu itu segera berpaling apabila terdengar bunyi pintu rumah ditutup. Keningnya dinaikkan sedikit. Tanda pelik. “Lewat... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 10

6 October 2011 
Kategori: Novel

75,204 bacaan 80 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey Bab 10 SETELAH HAMPIR lima minit meninjau-ninjau pelbagai lauk pauk serta hidangan yang berderet di meja bufet itu, Firash mengambil keputusan untuk mengambil daging masak lada hitam serta udang masak merah sebelum diletakkan ke dalam piring sederhana kecil. Beberapa ekor udang masak merah pula diletakkan ke dalam piring. Namun matanya masih lagi ralit memerhatikan desert iaitu... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 8, 9

28 September 2011 
Kategori: Novel

84,853 bacaan 111 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey Bab 8 “MASIH SAKIT lagi ke perut tu?” Puan Farizah menyoal dengan nada bimbang. Tadi Firash tak pergi solat terawih kerana sakit perut katanya. Hanya dia dengan Syaf saja yang pergi. Ingatkan bila dah balik, sakit perut Firash tu dah okey tapi macam nampak makin teruk saja. “Sakit jugaklah sikit-sikit.” Balas Firash dengan kerutan di muka. Kesakitan di perut... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 7

21 September 2011 
Kategori: Novel

76,444 bacaan 45 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey Bab 7 Titt Titt!! Firash tersentak apabila terasa telefon bimbit di dalam poket seluarnya berbunyi. Serentak itu, kedua-dua tangannya dilepaskan dari pegangan di bahu Syaf. Dia beranjak sedikit dari kedudukan asal namun tubuhnya masih melindungi tubuh Syaf. Dia melihat tubuh Syaf yang masih kaku di situ, mungkin masih dalam keadaan terkejut barangkali dengan tindakan yang tak terduga... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 6

14 September 2011 
Kategori: Novel

76,614 bacaan 71 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey Bab 6 ‘MANA SYAF dengan Firash ni? Takkan tak turun-turun lagi? Nanti tak sempat pulak nak bersahur.’ Gumam Puan Farizah sambil mengacau teh panas di dalam teko. Cadangnya sebagai minuman untuk bersahur nanti. Meja yang dipenuhi dengan pelbagai lauk itu dipandang sekilas. Kalau diikutkan rasa hatinya memang dia nak masak banyak lagi lauk tetapi bila diingatkan masa bersahur... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 5

9 September 2011 
Kategori: Novel

76,777 bacaan 61 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey Bab 5 CHAD MENUANG air masak yang baru saja diambil dari peti sejuk ke dalam gelas. Dibawanya gelas itu ke meja makan yang terletak di ruang dapur. Dia termenung seketika apabila mengingatkan perkara yang baru saja berlaku di tangga tadi. “Kalau aku tak sempat pegang tadi, memang jatuh tergoleklah kat tangga tu.” Gumamnya lalu meneguk air yang masih berbaki di dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 4

23 August 2011 
Kategori: Novel

68,943 bacaan 34 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey Bab 4 Usai makan di Restoran Taman Warisan, Syaf dan Fara terus saja balik rumah. Yelah, badan dah penat, mata pun dah mengantuk memang buat keputusan untuk balik terus adalah perkara terbaik tanpa singgah kat mana-mana Lagipun sejak jumpa Firash dengan Mie dekat restoran tadi, fikiran Syaf terasa tidak tenteram. Tambahan teringat akan renungan tajam dari Firash tu lagilah membuatkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 3

16 August 2011 
Kategori: Novel

74,821 bacaan 43 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey Bab 3 : Sebenarnya, Saya Isteri Dia! “Oitt, berangan.” Tiba-tiba saja Fara menepuk perlahan lengan Syaf. Serta merta Syaf mengalihkan pandangan dari Firash. Bibir diketap tanda geram dengan perbuatan Fara itu. “Mana ada.” Syaf cuba menafikan. Serentak itu tangannya menyeluk poket seluar untuk mengeluarkan telefon bimbit. Cuba untuk menyibukkan diri dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 2

8 August 2011 
Kategori: Novel

85,478 bacaan 53 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey Pertukaran tajuk dari Actually, I’m His wife! ke Sebenarnya, Saya isteri dia! Bab 2 : “Baru balik? Buka tengah jalan aje lah tadi?” Soal Fara sebaik saja Syaf melangkah masuk ke rumah sewa mereka. Fara yang sedang berada di meja makan itu memerhatikan saja pergerakan Syaf ke sofa. Nampak macam letih saja. “Ha’ah. Buka tengah jalan je. Tak sempat, jalan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sebenarnya, Saya isteri dia! 1

1 August 2011 
Kategori: Novel

123,660 bacaan 77 Ulasan

Oleh : Addy Rifqhiey BAB 1 AKU MEMAKIR kereta Perodua Myviku yang berwarna putih itu di bahu jalan. Plastik yang berisi dua lauk untuk berbuka itu aku capai sebelum turun dari kereta. Usai mengunci kereta, aku berjalan perlahan untuk ke taman yang berhampiran jalan tersebut. Jam di tangan sudah menunjukkan tepat pukul 6.30 petang sewaktu aku mula-mula tiba di situ. Ada lebih kurang empat puluh minit... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11