Sepupuku Suamiku

8 February 2010 
Kategori: Novel Di Pasaran

81,348 bacaan 162 Ulasan

Nana menyintai dalam diam sepupunya sendiri, Hisyam. Pertunangan Hisyam dengan kekasih hatinya, Hani telah meremukkan hati Nana lantaran dia tidak dapat menerima yang Hisyam akan menjadi milik orang lain. Namun, tanpa diduga, pertunangan Hisyam dan Hani terputus di tengah jalan pada hari-hari terakhir mereka akan diijabkabulkan kerana kecurangan Hani yang beralih arah kepada seorang lelaki yang bergelar... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku Suamiku? 16

4 January 2010 
Kategori: Novel

18,197 bacaan 23 Ulasan

Oleh : fantaghiro aka Lynn Allynna Ruang lobi hospital agak lengang waktu dia tiba. Mungkin bukan waktu melawat. Dia menuju ke kaunter pertanyaan. Mungkin dia akan mendapat maklumat di situ. “Hi, may I know where is Dr. Hisyam’s room?” Kaca mata hitam masih melekat di matanya. Gayanya begitu anggun membuatkan beberapa pasang mata melirik ke arahnya. Dengan solekan tebal dan gaya... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku Suamiku? 15

10 December 2009 
Kategori: Novel

10,649 bacaan 17 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro aka Lynn Allynna Nana membelek penampilannya sekali lagi. Entah untuk yang keberapa kali. Dia sangat teruja. Hari ini hari pertama dia akan memulakan kerja sebagai guru. Dia memang betul-betul teruja sehinggakan pukul lima pagi lagi dia sudah terjaga. Nasib baik dia tidak mengalami alahan yang teruk. Sekadar alahan biasa pada waktu pagi. Hisyam yang turut sama terjaga hanya menggelengkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku Suamiku? 14

29 October 2009 
Kategori: Novel

8,765 bacaan 3 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro aka Lynn Allynna Nana mengusap perlahan perutnya. Sudah masuk bulan ketiga usia kandungannya. Selama itu jugalah dia hanya duduk berehat tanpa membuat apa-apa kerja. Semua kerja yang mahu dibuat dilarang suaminya. “Sayang, jangan buat tu. Biar apa buat. Sayang duduk ok. Jaga baby dalam perut tu.” Penyapu yang berada di tangan Nana bertukar tuan. Hisyam menyorong... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku, Suamiku 13

27 July 2009 
Kategori: Novel

9,351 bacaan 9 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro via Lynn Allyna Hisyam memandu tenang. Dia dan Nana dalam perjalanan pulang ke kampung. Emaknya yang beria-ia mahu mereka pulang. Maklumlah, cucu pertama. Mestilah gembiranya terlebih. “Sayang nak makan apa-apa ke? Kalau nak, abang berhenti ni.” Hisyam memandang wajah isterinya sekilas. Tangan wanita itu diusap perlahan. “Takpelah bang. Dah nak sampai rumah... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku Suamiku? 12

17 July 2009 
Kategori: Novel

10,764 bacaan 7 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro Alat ujian kehamilan ditenung lama. Cuba yakinkan dirinya. Ditenung wajah isterinya berselang seli. Nana masih tunduk merenung lantai. “Is this true sayang?” Masih tak percaya walau alat itu ada di tangannya. Di depan matanya. Nana angguk perlahan.“Meaning that, I’ll become a father?” Entah kenapa terasa lembap sekali otaknya nak memproses maklumat.... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku Suamiku? 11

6 July 2009 
Kategori: Novel

9,749 bacaan 4 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro Hani menghempaskan badannya ke katil. Penat. Mesyuarat yang dihadiri sejak pagi tadi baru saja tamat. Pendingin hawa yang terpasang menyamankan dirinya yang agak lesu. Dia hanya minum sedikit jus sebelum bermesyuarat. Perutnya kosong. Tapi keletihan lebih terasa. Mata dipejam rapat. Hampir 3 tahun dia bekerja sebagai jurutera awam di syarikat swasta ini. Memang setiap hari sibuk.... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku Suamiku? 10

26 June 2009 
Kategori: Novel

11,796 bacaan 3 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro Pemandangan pantai di hadapannya begitu mendamaikan. Indah. Seindah dan sedamai hatinya saat itu. Buat pertama kali dia bercuti tanpa bebanan di kepala. Tak perlu fikirkan soal pelajaran lagi. Segala penat lelahnya sejak tadika hingga menamatkan empat tahun pengajian sudah tamat. Jauh dari kesibukan, jauh dari makhluk Tuhan paling sengal, Johan yang tak henti-henti mengganggunya... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku Suamiku 9

19 June 2009 
Kategori: Novel

12,907 bacaan 5 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro Filem Hindustan yang tertayang di tv langsung tak menarik perhatiannya. Bosan. Abang Hisyam bertugas hari ini. Dia hanya sendirian di rumah. Seluruh rumah sudah di kemaskan. Rancangan tv tiada yang menarik. Dia memang tengah bosan tahap gaban ni. Telefon bimbit dicapai. “Assalamualaikum.” Salam dihulur. “Waalaikumussalam. Nana. Lama betul tak call mama ye. Maklumlah... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku Suamiku 8

13 June 2009 
Kategori: Novel

11,178 bacaan 6 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro Jantung Nana berdegup kencang. Gelisah. Serba tak kena. Muka Johan di hadapannya tegang. Dia takut nak pandang. Johan merenungnya tepat tak berkelip. ‘Apa mamat Indon ni nak buat? Abang….tolong Nana.’ Keluar sahaja dari dewan kuliah, Johan sudah menunggunya di luar. Hajatnya hendak ke kafe bersama Suria dan Farah terbantut. “Ikut saya.” Tegas sekali... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku Suamiku 7

7 June 2009 
Kategori: Novel

11,756 bacaan 4 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro Cuaca pagi begitu dingin. Nana terpaku sendirian melihat keindahan alam ciptaan Tuhan. Kabus pagi menutupi sebahagian kawasan itu. Mentari masih malu-malu untuk memancarkan sinarnya. Senyuman terukir apabila minda nakalnya mengingati romantisnya malam tadi. Tiba-tiba senyumnya lenyap. Nafasnya seakan berhenti berhembus, jantung bagai tak berfungsi. “Sayang fikir apa ni?... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku suamiku? 6

3 June 2009 
Kategori: Novel

10,998 bacaan 7 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro “Nana, kau ni apehal? Dari tadi aku tengok tak habis senyum. Dah macam orang yang kat tanjung rambutan aku tengok.” Tegur Farah. Hairan melihat kawannya yang begitu ceria hari ini. Suria di sebelah juga hairan. ‘Kena sampuk hantu bukit senyum ke apa budak ni?’ “Korang ni. Aku senyum salah, aku bad mood salah. Habis tu aku nak buat macam mana? Jadi... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku suamiku? 5

27 May 2009 
Kategori: Novel

9,985 bacaan 3 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro Hisyam resah. Kebelakangan ini dia asyik teringatkan isterinya. Semua kerja yang dibuat rasa macam tak kena. Asyik terbayangkan wajah manis dan gelak manja Nana saja. “Aku dah jatuh cinta ke? Tapi, normallah tu. Dia kan bini aku. Memang patut aku cinta kat dia.” “Tapi dia sepupu kau. Dah macam adik kau pun.” “Tapi dia kan dah jadi bini aku yang sah.... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku Suamiku? 4

19 May 2009 
Kategori: Novel

10,044 bacaan 6 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro Nana terjaga ketika azan subuh berkumandang. ‘Malasnya nak bangun. Ngantuknya…tidur sikit lagi lah. He…’dia kembali melelapkan mata. Tiba-tiba, “Alamak.” Peristiwa yang berlaku semalam menerjah kepalanya. Kenduri, persandingan, akad nikah.. ‘Ya ALLAH, aku dah jadi bini orang. Tapi mana suami aku? Mana abang Syam?’ sebelahnya kosong.... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku Suamiku? 3

10 May 2009 
Kategori: Novel

9,640 bacaan 2 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro Makin dekat hari pernikahan, makin keliru perasaan Nana. Kadang-kadang rasa seronok sangat, teruja dengan alam baru yang akan ditempuhi. Kadang-kadang, takut, bimbang tak dapat melaksanakan tanggungjawab baru yang bakal dipikulnya. Tapi apa yang pasti, dia telah menerima lamaran maklongnya dan akan berkahwin dengan Abang Syam merangkap sepupunya sendiri esok. Semua persiapan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku Suamiku? 2

30 April 2009 
Kategori: Novel

9,679 bacaan 18 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro “Farah, betul ke apa aku buat ni?” Farah pun tak caya bila Nana bagitau dia nak kawin. Dengan sepupu sendiri lagi tu.“Aku pun tak tahu. Tapi kalo ko rasa tindakan kau tu betul, just go on.” Farah pun tak tahu nak cakap macam mana. Bukannya dia ada pengalaman bab-bab macam ni. Pakwe pun takde.“Tapi ko janji jangan bagitau orang lain tau. Malu aku.”“Apehal... [Teruskan bacaan]

Novel : Sepupuku suamiku? 1

24 April 2009 
Kategori: Novel

11,434 bacaan 5 Ulasan

Nama Pena : fantaghiro Susah betul nak lelapkan mata. Sekejap ke kiri, kejap ke kanan. Kata-kata mama siang tadi masih bermain-main di kepalanya.“Abang Syam nak bertunang minggu depan.” Satu ayat tu cukup membuatkan jantungnya rasa nak gugur.“De..dengan sape ma?” nak nangis dah ni. Relax Nana, relax.“Dengan makwe dia la. Mama pun tak kenal lagi. Minggu depan pergi merisik... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11