Cerpen : “Kau Yang Gila Atau Aku Yang Tak Betul Ni?”

24 July 2011 
Kategori: Cerpen

50,586 bacaan 267 Ulasan

Oleh : sha ibrahim Ameer pantas menolak daun pintu bilik tersebut tanpa memberikan salam mahupun mengetuk terlebih dahulu. Serentak dengan itu kedengaran suara gadis menjerit dengan kuat. “Weiii! Masuk bilik orang tak reti nak ketuk dulu ke?” Ameera yang sudah berselubung dengan selimut terus sahaja memarahi lelaki yang sudahpun membelakanginya ketika itu. Hanya wajah gadis itu sahaja yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 50

23 July 2011 
Kategori: Novel

13,852 bacaan 54 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 50 Suraya cuba menahan kesakitan yang dia rasakan ketika itu. Air matanya mengalir tanpa dipinta. Hanya mereka yang pernah menghadapi situasi sepertinya yang tahu rasa sakit yang dia alami ketika itu. Walaupun sebelum menjalani ujian tersebut, dia sudah tekad mahu tabah dan kuat namun ternyata dia gagal. Rasa sakit yang dialaminya membuatkan dia menangis sendiri. Waktu itu dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 49

16 July 2011 
Kategori: Novel

7,075 bacaan 10 Ulasan

Oleh : sha ibrahim Bab 49 “Hulurkan tangan tu,” arah Suraya dengan wajah yang bengis. Faizul tersengeh macam kerang busuk sambil menyembunyikan tangan kanannya di belakang. “Ala, silap sikit je, tak payahlah,” Faizul cuba memujuk. Waktu itu timbul pula perasaan menyesal kerana bersetuju dengan perjanjian gadis itu sejak mula. Kalaulah dia tidak begitu terikut dengan perjanjian... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 48

9 July 2011 
Kategori: Novel

6,714 bacaan 19 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 48 Suraya tidak tahu bagaimana untuk menggambarkan perasaannya di kala itu. Berita yang baru sahaja diketahuinya begitu sukar untuk dia terima. Dia langsung tidak menyangka keadaannya yang sering jatuh sakit, pening kepala berlarutan dan hidungnya yang kerap berdarah membawa satu maksud yang begitu besar dalam kehidupannya selepas ini. Kakinya terasa lemah tiba-tiba. Matanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 47

2 July 2011 
Kategori: Novel

7,266 bacaan 10 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 47 Suraya membuka matanya dengan perlahan. Kepalanya terasa sedikit ringan. Kemudian matanya beralih kepada seseorang yang sedang melengkupkan kepala dengan berbantalkan lengan di sisinya. Dia membuka mata seluas-luasnya, seakan-akan tidak percaya dengan apa yang sedang dilihatnya ketika itu. Setahunya, sebelum dia tertidur tadi, ibunya yang berada di sisinya ketika itu. Tetapi... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 46

26 June 2011 
Kategori: Novel

7,373 bacaan 16 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 46 Reena sudah tidak peduli lagi. Dia tidak mahu terus menerus mengikut apa sahaja yang diarahkan oleh Faizul. Pagi ini dia nekad, dia akan ke pejabat lelaki itu sekali lagi. Ini sahaja jalannya untuk dia bertemu dan berbicara dengan lelaki itu. Dia mulai bosan dan geram apabila setiap panggilan dan mesej yang dihantar kepada Faizul langsung tidak mendapat jawapan daripada lelaki... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 45

18 June 2011 
Kategori: Novel

6,553 bacaan 11 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 45 Sudah beberapa kali Suraya berulang alik di hadapan pintu biliknya. Dia masih lagi berkira-kira sama ada mahu keluar dari biliknya dan melakukan apa yang telah dia rancangkan sepanjang malam. Setiap kali dia memegang tombol pintu biliknya setiap kali itu jugalah darah gemuruhnya menjelma. Dia mengintai jam di dinding biliknya, sudah menunjukkan pukul 7.30 pagi. “Agak-agak... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 44

11 June 2011 
Kategori: Novel

6,167 bacaan 9 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 44 “Angah! Jangan sentuh dengan tangan boleh tak?” Suraya menampar lembut tangan Faizul yang cuba untuk menyentuh makanan yang baru dia masukkan ke dalam pinggan untuk dibawa ke depan. “Habis tu kalau tak sentuh dengan tangan kau nak suruh aku sentuh dengan apa?” Faizul menjawab. Nasib baik ibunya ada bersama mereka ketika itu. Kalau tidak sudah lama dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 43

28 May 2011 
Kategori: Novel

5,529 bacaan 9 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 43 Faizul melangkah masuk ke MPH Bookstore diikuti gadis seksi yang semenjak tadi asyik mengekorinya dari belakang. Gadis itu hanya turut sama melangkah tanpa sepatah kata. Semakin lama Jessica mendekati Faizul semakin banyak benda yang dia tahu mengenai lelaki ini selain daripada seorang lelaki yang dikenali dengan sikap kaki perempuan dan kaki kelab malam semasa di UK. Walaupun... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Ia Berlalu 20, 21

28 May 2011 
Kategori: Novel

6,831 bacaan 23 Ulasan

Oleh : Sha Ibrahim BAB 20 Nadia berjalan menuju ke arah keretanya yang berada beberapa langkah sahaja dari pintu keluar. Nadia terus menyelongkar beg tangan yang dibawanya untuk mencari kunci kereta. Namun sebaik sahaja Nadia melintasi sebuah kereta lain sebelum sampai ke keretanya, Nadia menghentikan langkahnya secara tiba-tiba. Dia seperti ternampak sesuatu yang menarik minatnya. “Aku rasa... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 42

21 May 2011 
Kategori: Novel

6,325 bacaan 10 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 42 Faizul menggeliat setelah sepanjang hari mengadap komputer riba yang berada di hadapannya. Banyak kerja yang harus dia lakukan memandangkan dia baru sahaja memulakan projek baru di mana dia diberi tanggungjawab sepenuhnya untuk menguruskan projek tersebut. Dia menyandarkan badannya ke kerusi, niat di hati mahu melelapkan mata buat seketika. Jam di tangannya sudahpun menunjukkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Ia Berlalu 18, 19

21 May 2011 
Kategori: Novel

4,261 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Sha Ibrahim BAB 18 “Nadia, awak masuk bilik saya kejap,” arah Syafiq melalui telefon. “Baik En. Syafiq,” jawab sambil menelan air liur. Persaannya di kala itu mulai tak menentu. Dia cukup risau sekiranya Syafiq akan mengutarakan semula berkenaan apa yang terjadi di kedai mamak semalam. Dia berharap sangat agar dia dapat menjawab setiap persoalan yang bakal dikemukan oleh... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Ia Berlalu 16, 17

13 May 2011 
Kategori: Novel

4,363 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Sha Ibrahim BAB 16 Syafiq melangkah masuk ke syarikat dengan penuh semangat. Tiga hari bercuti sudah cukup memadai untuk dia menghilangkan tekanan kerja yang dirasakan olehnya. Sebaik sahaja dia memasuki bahagian kewangan dan menuju ke bilik pejabatnya dia terus sahaja melihat ke arah meja setiusahanya. Meja itu kosong tanpa penghuni. Syafiq mengintai jam tangannya. Dia mengangguk faham . Mungkin... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Siapa Putri Nur Kaseh?

8 May 2011 
Kategori: Cerpen

16,324 bacaan 64 Ulasan

Oleh : sha ibrahim Dia membesar dengan memegang status anak yatim piatu. Malah dia dibesarkan di rumah anak-anak yatim bersama-sama dengan insan-insan yang senasib dengannya. Namun status yang dipegangnya itu tidak membataskan dia untuk memiliki apa sahaja yang diingini. Dia seorang gadis yang mempunyai rupa paras yang menarik, bijak serta pandai menguruskan diri sendiri walaupun terpaksa hidup berdikari... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 41

7 May 2011 
Kategori: Novel

5,654 bacaan 13 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 41 Suraya terus terus memegang tangan Fatima sebaik sahaja merasakan dia sudah tidak dapat mengimbangi badannya lagi. “Su, ko ok ke? Kenapa ni? Ya Allah pucatnya muka kau!” Fatima panik buat seketika. Matanya melilau mencari tempat duduk untuk Suraya berhenti berehat. Dia memimpin Suraya ke arah bangku yang berhampiran lalu mereka berdua sama-sama melabuhkan punggung... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Ia Berlalu 14, 15

6 May 2011 
Kategori: Novel

3,953 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Sha Ibrahim BAB 14 “Mana Si Bob ni, benci betullah kalau Roslan tak ada, mesti surat-surat ni lambat dihantar, Bob ni pulak harapkan badan je besar tapi tak boleh harap,” kedengaran Tina merungut. Nadia yang mendengar rungutan Tina berhentikan melakukan kerjanya buat seketika. “Kenapa pulak ni?” Fatimah bertanya bila dia turut mendengar rungutan Tina. Kelihatan Tina berjalan... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 40

30 April 2011 
Kategori: Novel

6,191 bacaan 5 Ulasan

Oleh : sha ibrahim BAB 40 “Awak buat apa tu?” tegur Faizul kepada gadis yang sedang merangkak di bawah meja seakan-akan sedang mencari sesuatu. “Aduh!” kedengaran gadis itu mengaduh kesakitan. Faizul yang melihat kejadian itu kalut seketika. “Awak ok Jihah?” tanya Faizul dengan rasa bersalah. Salah dia kerana menegur Najihah dalam keadaan begitu. Kalau dia tahu gadis... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Ia Berlalu 12, 13

29 April 2011 
Kategori: Novel

4,197 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Sha Ibrahim BAB 12 “Korang tunggu kat sini kejap ek…aku masuk jumpa Abang Im kejap je,” Nadia terus berjalan meninggalkan Tiara dan Baby menunggu di dalam kereta di tempat parking di Hospital Kuala Lumpur. Nadia berjalan dengan pantas sambil tangannya memegang beg plastik yang berisi makanan dan minuman yang sengaja dibeli olehnya di Seven Eleven sebentar tadi. Kakinya melangkah... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya 39

23 April 2011 
Kategori: Novel

6,227 bacaan 4 Ulasan

Oleh : sha ibrahim 39 Faizul terdengar suara seseorang yang cukup dikenalinya sedang tergelak kecil di luar rumah. Dia menggeliat dan terus sahaja turun dari katil. Dia memandang katil bujang yang berada di sebelahnya. Kelihatan, abangnya itu sudah lama bangun memandangkan katil itu kelihatan begitu kemas sekali. Dia melangkah perlahan menuju ke tingkap. Tingkap kayu di hadapannya terus sahaja dikuak.... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Ia Berlalu 11

22 April 2011 
Kategori: Novel

3,859 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Sha Ibrahim BAB 11 “Ok, awak ambil balik semua fail ni,” tiba-tiba Syafiq meletakkan kembali kesemua fail yang telah dihantar oleh Nadia dua hari yang lepas di atas meja gadis itu. Nadia terlopong dan bangun dari tempat duduknya. Dia keliru dan inginkan penjelasan. “Apa ni En.Syafiq, kan hari tu saya dah siapakan semua kerja saya, kenapa? Ada sebarang kesilapan ke?” Tanya... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 41234